Toon posts:

[vraagje]Domain voor particulier reggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een ***.nl domain registreer bij bevoorbeeld www.ladot.nl in hoeverre is dat dan MIJN domain.
Wat ik heb begrepen gaat het als volgt: ik vraag ladot om ***.nl (of zo iets) vast te leggen voor mij zodat ik daan een siteje op kan zetten. Ladot registreert die domain dan onder hun naam en gegevens. En zij geven mij dan user/pass etc. om te kunne uploaden etc.
Na een halfjaartje of zo, krijg ik heel wat hits en de site loopt goed om het zo maar te zeggen. In hoeverre heeft ladot (of welk ander bedrijf) dan het recht om die domain voor hun zelf te claimen, zodat ik er niet meer bij kan en zij dan met die site verder gaan, of domain verkopen? (omdat de domain op hun naam staat)
Ik kan er nergens relevante informatie over vinden.

Verwijderd

ten eerste moet je nooit, en zeker niet als particulier bij ladot een domeinnaam registreren, je kan nl NOOIT verhuizen naar een ander meer. iig niet op een goede en goedkope manier.

ten tweede ben je als particulier nooit echt eigenaar van ej domeinnaam, je moet dus met een webhoster in zee gaan waar je veel rechten op papier hebt zodat je dus wel alels met je domeinnaam mag doen. Bij ladot krijg je dit dus niet.

ten derde mag een webhoster altijd alles doen met het domeinnaam omdat hun eigenaar zijn, afhankelijk of ze dit tegenover jou kunnen doen is dus hoe de overeenkomst eruit ziet.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

oo ik merk net pas dat ik ingelogd was als iemand anders (was ingelogd op die pc)
welke zou jij dan aan raden?
Als je als particulier een domain registreerd die je dan zonder al te veel probleemen om kunt zetten naar een business account?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

mwah ik ga hier niet spammen, check is op www.webhosters.nl of www.webselect.nl

als je persee wilt weten doe maar mailtje naar kertjuh@yahoo.com

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:12

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb ook 2 domeinen (.nl) zonder kvk dus via een bedrijf warvan ik niet de naam ga noemen omdat dat anders als spam wordt gezien. In principe mag ik doen en laten wat ik wil ermee, als ik wil verhuizen van hoster is dat ook geen probleem.
Dus mijn ervaringen zijn vrij goed. Ik heb nog niet gehad dat ik werdt beperkt ofzoiets....

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb zelf een .com en een .nu domein via www.me***ng.nl.
Kan verhuizen etc. wat ik wil.
Ze doen ook .nl alleen kan dat niet "echt" op jou naam worden gezet daar .nl domeinen alleen voor bedrijven met een KvK zijn.
Het blijft dus altijd een gok.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op dinsdag 29 januari 2002 16:09 schreef i2Paq het volgende:
Ik heb zelf een .com en een .nu domein via www.mevershosting.nl.
Ze doen ook .nl alleen kan dat niet "echt" op jou naam worden gezet daar .nl domeinen alleen voor bedrijven met een KvK zijn.
Maar als ik later (weet ik veel wanneer) bij KvK zit, en dan omhuis naar business is ie toch wel van mij?

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 16:09 schreef i2Paq het volgende:
Ik heb zelf een .com en een .nu domein via www.spammmmmmhosting.nl.
SPAM! bah bovendien is mevers nog een bedrijf die bezig is met de opstart

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Een .com of .nu wordt op jou naam geregistreerd.
Een .nl op het KvK van de hostingprovider.
Als deze te vertrouwen is kun je gewoon later het domein op jou KvK laten zetten.
Maak hierover, als je het niet vertrouwd of zeker wilt hebben, schriftelijk afspraken.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Een bedrijf dat in opstart is geeft de zelfde service (of beter) dan welk een ander.
Ik zit er al bijna 2 jaar en zie niet wat het probleem is.
btw. er wordt hier verwezen naar wel meer site's en dan schreeuwd ook niemand meteen SPAM.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 16:27 schreef i2Paq het volgende:
Een bedrijf dat in opstart is geeft de zelfde service (of beter) dan welk een ander.
Ik zit er al bijna 2 jaar en zie niet wat het probleem is.
btw. er wordt hier verwezen naar wel meer site's en dan schreeuwd ook niemand meteen SPAM.
2 jaar? praat is niet zulke onzin, dat is onmogelijk want:
Domain first registered: 09-05-2001
ze hebben pas hun eigen domein sinds een halfjaar, hoe kun jij dan via hun al 2 jaar je domein hebben. Ben je soms zelf van mevers? dubbel spam dus :r

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik ben niet van Mvrs, ken hun via een vroegere werkgever en nee, iemand doorverwijzen naar een bedrijf cq. site heet geen spam maar behulpzaam (denk aan; prijs/prestatie).
En dat hun domein pas sinds 09-05-2001 geregistreerd staat zegt niet over de tijd dat het bedrijf bestaat.
www.verkade.nl is ook pas sinds 12-08-1997 geregistreerd en bij mijn weten bestaat dat bedrijf al een 100jaar.
Oeps, alweer spam (nee, ik hou nu eenmaal van chocolade en koekjes).
Iemand thee?

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 16:39 schreef i2Paq het volgende:
Ik ben niet van Mvrs, ken hun via een vroegere werkgever en nee, iemand doorverwijzen naar een bedrijf cq. site heet geen spam maar behulpzaam (denk aan; prijs/prestatie).
En dat hun domein pas sinds 09-05-2001 geregistreerd staat zegt niet over de tijd dat het bedrijf bestaat.
www.verkade.nl is ook pas sinds 12-08-1997 geregistreerd en bij mijn weten bestaat dat bedrijf al een 100jaar.
Oeps, alweer spam (nee, ik hou nu eenmaal van chocolade en koekjes).
Iemand thee?
je praat echt onzin, hoe kan een webhosting bedrijf nou een domeinnaam registreren zonder inschrijving bij de SIDN en zonder eigen domeinnaam, je vergelijkt appels met peren. Een betere vergelijking is, hoe kan verkade nou hun eigen chocolade verkopen zonder dat ze ooit 1 chocolaatje zelf gemaakt hebben. Je lult dus gewoon klinklare onzin.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Laat me eens even denken.....
Compaq maakt laptops... niet zelf, maar ze heten wel Compaq.
En dan praat ik nog niet eens over de iPaq's (hé, iPaq..., i2Paq?)
En las ik niet pas geleden dat de IBM desktops gemaakt worden door..., juist ja, Sanmina-SCI in Californië.
En Nike, die maakt helemaal niets zelf, zo zijn ze begonnen, alleen een merknaam gemaakt in, Taiwan.
Nou stop ik ermee want straks krijg ik een waarschuwing dat ik te veel SPAM.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 16:48 schreef i2Paq het volgende:
Laat me eens even denken.....
Compaq maakt laptops... niet zelf, maar ze heten wel Compaq.
En dan praat ik nog niet eens over de iPaq's (hé, iPaq..., i2Paq?)
En las ik niet pas geleden dat de IBM desktops gemaakt worden door..., juist ja, Sanmina-SCI in Californië.
En Nike, die maakt helemaal niets zelf, zo zijn ze begonnen, alleen een merknaam gemaakt in, Taiwan.
Nou stop ik ermee want straks krijg ik een waarschuwing dat ik te veel SPAM.
je praat echt onzin, kun wel merken dat je echt niet weet waar je overpraat....domeinnamen en hosting is echt heeeeel wat anders dan vaste goederen, vergelijk het maar dat je dan nike bent en zelf nog nooit een van je eigen schoenen hebt gedragen... hoe lame

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

IMHO zegt een domeinnaam-registratie-datum niets over het feit hoe lang je al aan hosting doet.
Ook zegt het feit dat je aan domein hosting doet niets over waar je het doet, je hoeft er niet eens eigen servers voor te hebben.
De tijd dat een bedrijf bestaat zegt niets over de kwaliteit, mvrs host al 2 jaar, maar als jij het allemaal beter weet, prima.
Als je alleen maar komt`"zeiken" over spam i.p.v. behulpzaam te zijn, en dus niets nuttigs hebt toe te voegen, blijf dan gewoon weg van dit forum met je alwetendheid.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:37 schreef i2Paq het volgende:
IMHO zegt een domeinnaam-registratie-datum niets over het feit hoe lang je al aan hosting doet.
nee, alleen beetje lullig als je domeinnaam registratie aanbied en niet eens zelf ene domeinnaam hebt... lekker professioneel
Ook zegt het feit dat je aan domein hosting doet niets over waar je het doet, je hoeft er niet eens eigen servers voor te hebben.
dan doe je aan reselling, geen webhosting.
De tijd dat een bedrijf bestaat zegt niets over de kwaliteit,
kwaliteit niet, wel over stabiliteit, wat minstens zo belangrijk is.
mvrs host al 2 jaar, maar als jij het allemaal beter weet, prima.
wat gek dan dat ze pas een half jaar hun eigen domeinnaam hebben
Als je alleen maar komt`"zeiken" over spam i.p.v. behulpzaam te zijn, en dus niets nuttigs hebt toe te voegen, blijf dan gewoon weg van dit forum met je alwetendheid.
ik weet niet of je al lang hier komt, maar lees de FAQ is hier, spam macht niet, en webhosting ed staat letterlijke verwijzing naar www.webhosters.nl en www.webselect.nl

ik ben dus een stuk nuttiger geweest door nogmaals hiernaar te verwijzen en een stukje uitleg over ladot, dan jij met je eigen bedrijfje te promoten.

ga zelf maar ff de faq lezen n00b

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Even ontopic plz.
Ik vroeg er na in hoeverre ik in m'n recht sta als ik als particulier registreer, in hoeverre dat MIJN domain is.
En of het bedrijf waar ik me laat hosten MIJN domain zomaar in kan nemen.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Zoals ik al schreef.
Maak duidelijk afspraken op papier indien je een .nl laat registreren op de naam van een ander.
Neem anders contact op met welk en ieder hosting-provider en vraag het hen.

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 08:51 schreef Scarecrow het volgende:
Even ontopic plz.
Ik vroeg er na in hoeverre ik in m'n recht sta als ik als particulier registreer, in hoeverre dat MIJN domain is.
En of het bedrijf waar ik me laat hosten MIJN domain zomaar in kan nemen.
ik quote mezelf:
ten tweede ben je als particulier nooit echt eigenaar van ej domeinnaam, je moet dus met een webhoster in zee gaan waar je veel rechten op papier hebt zodat je dus wel alels met je domeinnaam mag doen. Bij ladot krijg je dit dus niet.

ten derde mag een webhoster altijd alles doen met het domeinnaam omdat hun eigenaar zijn, afhankelijk of ze dit tegenover jou kunnen doen is dus hoe de overeenkomst eruit ziet
beste is nog als je een familie lid met kvk hebt daar gebruik van te maken als dat mag

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hey ja, eigenlijk niet zo'n slecht idee.
Maar stel het wordt officieel wat ik wil, en dus ook zelf bij kvk is zoiets dan makklijk om te zetten, van m'n oom zijn kvk naar die van mij :?

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 18:35 schreef Scarecrow het volgende:
Hey ja, eigenlijk niet zo'n slecht idee.
Maar stel het wordt officieel wat ik wil, en dus ook zelf bij kvk is zoiets dan makklijk om te zetten, van m'n oom zijn kvk naar die van mij :?
yup als je eigenaar bent kun je hem binnen enkele dagen al omzetten

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hey mensen, bedankt voor de hulp (morgen ff reggen :)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Kertje,

aangezien je zo tegen spamen bent heb ik er hier nog eentje 4 je.

[topic=396597/1/25]

Verwijderd

Go Kertje!

Ik word altijd zo schijtziek van die kleine pubers met hun zogenaamde hostingbedrijfje, die die boel altijd lopen vol spammen, hier op GoT, op Usenet, op alle fora die enigzins met hosting te maken hebben. Ze hebben geen eigen apparatuur, ze liegen over hun bedrijf ( Ja we bestaan al 2 jaar , NOT!) zitten overdag op school, geen enkele garantie..

Ze verpesten het gewoon voor de rest!

Dus oprotten met je m********ing.nl, die site lijkt wel gemaakt door een kind van 6 ofzo..kan je toch nooit serieus nemen.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 11:02 schreef i2Paq het volgende:
Kertje,

aangezien je zo tegen spamen bent heb ik er hier nog eentje 4 je.

[topic=396597/1/25]
helaas worden daat wel objectief bedrijven genoemt zoals joker.com, die wel ietsje groter zijn dan dat yesterday bedrijfje van je

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 11:15 schreef CiscoBitch het volgende:
Go Kertje!

Ik word altijd zo schijtziek van die kleine pubers met hun zogenaamde hostingbedrijfje, die die boel altijd lopen vol spammen, hier op GoT, op Usenet, op alle fora die enigzins met hosting te maken hebben. Ze hebben geen eigen apparatuur, ze liegen over hun bedrijf ( Ja we bestaan al 2 jaar , NOT!) zitten overdag op school, geen enkele garantie..

Ze verpesten het gewoon voor de rest!

Dus oprotten met je m********ing.nl, die site lijkt wel gemaakt door een kind van 6 ofzo..kan je toch nooit serieus nemen.
exact, zijn nog meer mensen die mijn mening delen dus ;)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ben ik het echt helemaal met je eens.
Hosten moet je overlaten aan DE echte hosts.
En inderdaat die 15 jarige puberst :r :r

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Natuurlijk jongens,

Jullie lopen allemaal al jaren mee in IT-land, hebben al over de hele wereld gezeten en talloze bedrijven opgestart en orders van miljoenen afgesloten.
Ook inkoopafdelingen runnen en contracten afsluiten is jullie in het geheel niet vreemd.
Denk eerst eens 2x na voordat jullie loze uitspraken doen die niet gestoeld zijn op enig bewijs of een fatsoenlijke en behoorlijke redenatie, maar alleen op het feit dat ik aangaf dat mijn domeinen bij ****.nl geregistreerd zijn en dat ik daar heel tevreden mee ben.
Zonder dat ik ook maar aangaf dat de vraagsteller dat ook maar moest doen en én passant tussen de regels door vermelde dat het mijn bedrijf zou zijn (NOT) of er enig andere binding mee zou hebben dan alleen dat ik ze ken.
Jullie redenatie, uitspraken en aanvallen op mij als persoon zijn ongegrond en ver naast de waarheid.
Ik zeker niet zit te wachten om door iemand die mij niet kent, geen kennis heeft van de situatie aan mijn kant dan wel de zakelijke kant van de zaak, geschoffeerd te worden.
Als jullie denken je met zulk gedrag te moeten manifesteren wens ik jullie veel succes in de maatschappij, je zult het ver schoppen.
Als iemand zich op welke wijze dan ook schuldig zou maken aan wat voor vorm van spam is een normale en fatsoenlijke opmerking veel effectiever en zinvoller dan het geplaatste door Kertje, in zijn alwetendheid zich ook nog koning noemende (een waarlijk Koning heeft meer fatsoen, normen en waarden).
Deze manier getuigt alleen van een kinderlijke onnozelheid.
Dan wijst de vinger naar jullie zelf en de uitspraak En inderdaad, die 15 jarige pubers mag je op je zelf betrekken.
15 jaar dus en gauw naar school en kom terug als je minimaal 15 jaar werkervaring hebt in de IT en dan heb ik het niet over het in elkaar knutselen van Pcs maar A-merken en de bijbehorende software in meerdere talen.
Weten wat logisch denken is en niet als men een foutmelding of probleem heeft eerst maar even een servicepack of update draaien daar dit nog net binnen het denkvermogen valt.
Ik stel jullie denkvermogen, of dat van de vele hier aanwezige welbeschaafde Tweakers, niet ter discussie, ik wil alleen duidelijk maken dat de manier die Kertje hanteert om te reageren op reacties van andere elke fatsoensnorm te buiten gaan.
Ik sla de hand ook in eigen boezen, ik had de opmerkingen Kertje gewoon moeten negeren, beter wetend dat zo iemand alleen genoegen neemt met het laatste woord.

Als laatste nog een woord aan Scarecrow.
Jij komt als een soort spuit 11 zomaar wat brullen, voeg ik daar verder nog een lesje Nederlands aan toe.
Inderdaad is met een d en puberst is een niet bestaand woord en zou dus in deze zinsbouw pubers moeten zijn.
En je mist een komma.

Wat jullie verder nog te melden hebben is mij op zijn Hollands gezegd worst tenzij je met aantoonbare bewijzen komt dat jullie geen snotneuzen van rond de twintig zijn en over voldoende IT werkervaring beschikken.

Verder wens ik deze discussie hier niet meer te voeren.
Persoonlijk denk ik niet dat de andere Tweakers hier op zitten te wachten en ik zelf al helemaal niet.
Mocht je nog enige uitlatingen aan mijn adres willen uiten, stuur gerust een mailtje.
Het adres staat in mijn profiel.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 12:01 hoorde we een gevulde koek praten:
[..blaat..]
1: ik snap dat je pissig bent dat we je bedrijfje de grond in boren, maar dan moet je maar niet met onzin dingen aankomen dat je al 2 jaar een domein hebt bij een bedrijf dat zelf net een halfjaar hun eigen domein hebben

2: spam, lees de faq, mag hier NIET. http://gathering.tweakers.net/forum/faq

3: antwoord op veel gestelde vragen zijn ook in de faq te vinden "waar kan ik een hosting provider vinden" http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/154738#betaald

3: in su heb ik ook melding gemaakt, waarbij de modjes het eens waren dat je liep te spammen. Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/396346/

oja en
4: ik ben wel degelijk ontopic geweest hier, jij kwam als mosterd naar de maaltijd met een SPAM verwijzing

Verwijderd

uuh, ja ik draai al jaren mee in de IT-business, en ja ik heb ING. voor me naam staan, en ja ik heb al meer dan 5 jaar ervaring in de hostingbusiness.

Zoals kertje al zegt, we boren je de grond in, omdat het terecht is.
Pagina: 1