American Express vraagbaak
of pcanywhere
http://www.xbmcfreak.nl/
Dat kan met behulp van bv. Remote Administrator of VNC.
Met deze programma's kan je oa de desktop van je server overnemen.
Als je ff een search doet op deze twee programma's kom je waarschijnlijk ook al een heleboel te weten.
Succes
Met deze programma's kan je oa de desktop van je server overnemen.
Als je ff een search doet op deze twee programma's kom je waarschijnlijk ook al een heleboel te weten.
Succes
Alvast bedankt voor de zeer snelle reactie's!
Zit nu flink te zoeken op VCN, maar kan nog geen duidelijke informatie vinden. Alleen wat ongerichte vragen met sumiere antwoorden.
Is dat soort software veilig genoeg om icm Win98 en Winroute te gebruiken?!
Niet dat elke 10 jarige hacker mijn netwerkje aan het misbruiken is?
Zit nu flink te zoeken op VCN, maar kan nog geen duidelijke informatie vinden. Alleen wat ongerichte vragen met sumiere antwoorden.
Je moet ook op VNC zoekenOp maandag 28 januari 2002 16:45 schreef Stinger_Ventura het volgende:
..
..
Elk remote-admin softwarepakket dat je installeert breng de nodige risico's met zich mee natuurlijk.Op maandag 28 januari 2002 16:45 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Alvast bedankt voor de zeer snelle reactie's!
Dus het is wel zaak deze goed te configgen.
Ik gebruik zelf Remote Administrator op mijn netwerk en ik heb op de client-versie van Remote-Admin. op mijn server een password gezet.
Dwz. dat als ik de server wil overnemen vanaf mijn netwerk of vanaf het internet moet ik een password intikken anders krijg ik geen verbinding.
Op de workstations in mijn netwerk heb ik geen password dus deze kan ik zo met een paar klikjes overnemen.
Niet je naam onder een post zetten aub, lees de http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Met Netmeeting??Op maandag 28 januari 2002 17:15 schreef BartVO het volgende:
Of met netmeeting.
Bart
Moet je dan ook niet op serverkant een verbinding accepteren??
Natuurlijk.. met NetmeetingOp maandag 28 januari 2002 17:15 schreef BartVO het volgende:
Of met netmeeting.
Bart
• server moet verbinding accepteren
• is geen remote admin tool
• Je kan er alleen mee chatten en webcammen
Dus ik weet niet waar jij je kennis vandaan haalt, maar dit slaat dus echt nergens op
Met netmeeting is het wel mogelijk om je "bureaublad" te delen, maar ik zou dan gaan voor VNC, veel makkelijker, en tevens blok je dan gewoon de poort die je voor VNC gebruikt in je firewall (of je installed freesco oid op je pc)
Dat op een 120 MHz met 64 MB MB ram?
Een daar ga je Windows 98 op zetten?
Dat zou ik nooooooit doen.
Zet er een linux firewall op. Bijv. SmoothWall of Clark-Connect.
Das echt easy, denk niet, ik heb de ballen verstand van Linux, want dat hoeft ook nie. Ik snap er ook niets van, maar de installatie van Smoothwall is in het Nederlands enzow.
Wil je ook Filescharing, Printer server, Apache Webserver en een FTP server (en nog meer andere tools) ga dan voor clark Connect.
Clark connect heeft wel meer mogeleijkheden, maar Smoothwall is wat makkelijker.
ow ja:
http://www.smoothwall.org
http://www.clarkconnect.org/
Das echt easy, denk niet, ik heb de ballen verstand van Linux, want dat hoeft ook nie. Ik snap er ook niets van, maar de installatie van Smoothwall is in het Nederlands enzow.
Wil je ook Filescharing, Printer server, Apache Webserver en een FTP server (en nog meer andere tools) ga dan voor clark Connect.
Clark connect heeft wel meer mogeleijkheden, maar Smoothwall is wat makkelijker.
ow ja:
https://www.youtube.com/@MashupMasterKing
Bedankt voor je input.Op maandag 28 januari 2002 18:27 schreef maartenb het volgende:
Dat op een 120 MHz met 64 MB MB ram?
ow ja:
Maar waarom geen Windows98?!
Ik heb windows 98 er al eens opgezet en het ging als de brandweer op die Cyrix 166.
Viel niet over te klagen.
Ik ga nu dat smoothwall even door lezen.
Reden dat ik voor Win98 en winroute kies, is omdat ik al met die config bekend ben.
En ik wil er dan vanaf de workstations de server kunnen bedienen. De server dient alleen als router voor internet.
Ja ik heb het ook. Standaard IP's dat ie weggeeft:
192.168.100.2 tot 192.168.60.254 maar dat kun je veranderen.
Een ehm, restarten en instellingen veranderen gaat via je browser op:
http://192.168.60.1:81
Maar Smoothwall is dus een operating system dat werkt als DHCP server en kan configgen in je browser?Op maandag 28 januari 2002 18:38 schreef maartenb het volgende:
Ja ik heb het ook. Standaard IP's dat ie weggeeft:
of moet je er eerst windows voor instaleren of zelfs linux?!
Want van de screenshot's ziet het er zeer goed en bruikbaar uit!?
Je moet ff tijdelijk een CD-rom speler aansluiten. Daarna kan je via de opstart disk van Smoothwall starten. En nee, geen Windows installeren. Gewoon Smoothwall er op zette, en alles draait.
Extra programma's:
Snort (Inbraak detectie systeem zoals Smoothwall dat noemt, want ja, alles is in het Nederlands)
Firewall, maar ja, dat is logisch
DHCP Server
USB ADSL ondersteuning
ISDN Ondersteuning
Via beveiligde shell computer besturen
Updates installeren via Internet Explorer door een upload
Proxy server
En ja, nog wat
PS. Ga je een @Home verbinding delen?
Extra programma's:
Snort (Inbraak detectie systeem zoals Smoothwall dat noemt, want ja, alles is in het Nederlands)
DHCP Server
USB ADSL ondersteuning
ISDN Ondersteuning
Proxy server
En ja, nog wat
CD rom zit er al standaard in.Op maandag 28 januari 2002 19:34 schreef maartenb het volgende:
Je moet ff tijdelijk een CD-rom speler aansluiten. Daarna kan je via de opstart disk van Smoothwall starten. En nee, geen Windows installeren. Gewoon Smoothwall er op zette, en alles draait.
Extra programma's:
DHCP Server
USB ADSL ondersteuning
ISDN Ondersteuning
Proxy server
En ja, nog wat
Nee, het betreft een Chello verbinding.
Het liefste zou ik nog een oude WD 3.2gig schijf in het systeem zetten die kan dienen als tijdelijke file-drop-plaats. Behoord dat tot de opties?
Is het echt heel makkelijk te doen, want op zich ben ik een behoorlijke netwerk-kneus
Windows NT is ook een optie.
Als je Win98 gewend bent is WinNT iets makkelijker onder de knie te krijgen dan bv. linux of iets dergelijks.
En NT gaat best lekker draaien als server, het is veel stabieler dan een 98 server.
Als je Win98 gewend bent is WinNT iets makkelijker onder de knie te krijgen dan bv. linux of iets dergelijks.
En NT gaat best lekker draaien als server, het is veel stabieler dan een 98 server.
bij mij was het nog minder dan een half uurtje. en nee, aan zo'n groote hdd heb je niets. Smoothwall zegt bij mij ditte:
Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/hda4 454M 44M 387M 10% /
/dev/hda1 5.7M 1.5M 3.9M 28% /boot
/dev/hda3 114M 2.9M 106M 3% /var/log
Zoals je ziet word er zeeer weinig hdd ruimte gebruikt.
En ja, dit kan ook een Netwerk kneus
ff serieus:
Dit kan iedereen bijna wel hoor. is echt niet moeilijk.
Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/hda4 454M 44M 387M 10% /
/dev/hda1 5.7M 1.5M 3.9M 28% /boot
/dev/hda3 114M 2.9M 106M 3% /var/log
Zoals je ziet word er zeeer weinig hdd ruimte gebruikt.
En ja, dit kan ook een Netwerk kneus
Dit kan iedereen bijna wel hoor. is echt niet moeilijk.
denk dat een Linux gebaseerd Firewall wel ietsje veiliger is hoor.Op maandag 28 januari 2002 19:50 schreef GaMbiNo het volgende:
Windows NT is ook een optie.
Ik ben zelf een Linux prutser. Want voor Smoothwall hoef je niets van Linux te weten.
Verwijderd
Sn3akz,
dat gaat dus wel perfect met netmeeting. Je moet gewoon de remote desktop wizard even laten lopen en er komt een icoontje bij in je system tray te staan. Dan kan je vanop eender welke pc met netmeeting via een secured verbinding naar het ip-adres van die pc gaan. Gewoon een paswoord erop, that's it. Voor je iets afbreekt, zoek je het best even op. Ik heb niet gezegd dat dit het beste is, maar gewoon dat het ermee kan. vnc is iets beter, en pcanywhere ook (misschien wat groot gezien de situatie hier). Maar netmeeting zit standaard in Windows 98 in. Je kan het altijd eens proberen, en moest het je niet bevallen dan kan je nog iets anders kiezen.
dat gaat dus wel perfect met netmeeting. Je moet gewoon de remote desktop wizard even laten lopen en er komt een icoontje bij in je system tray te staan. Dan kan je vanop eender welke pc met netmeeting via een secured verbinding naar het ip-adres van die pc gaan. Gewoon een paswoord erop, that's it. Voor je iets afbreekt, zoek je het best even op. Ik heb niet gezegd dat dit het beste is, maar gewoon dat het ermee kan. vnc is iets beter, en pcanywhere ook (misschien wat groot gezien de situatie hier). Maar netmeeting zit standaard in Windows 98 in. Je kan het altijd eens proberen, en moest het je niet bevallen dan kan je nog iets anders kiezen.
als ie dan toch voor Win98 gaat (wat ik NOOIT zou doen!) neem dan Remote Administrator.Op maandag 28 januari 2002 19:55 schreef BartVO het volgende:
Sn3akz,
Ten eerste:
Windows heeft een veelste lange installatie (als je het vanavond allemaal nog af wilt hebben, en je moet weer firewall's en zow doenloaden
Smoothwall = alles in 1
Ja..Op maandag 28 januari 2002 19:55 schreef BartVO een heel lang verhaal
toegegeven: Je kan je bureaublad delen..
Maar met veel beperkte functies en zeker niet stabiel. PC Anywhere of VNC is dus 1000x beter..
Maar sorry dat ik je zo afkraakte
Ik heb (voor ik een hardwarematige router had) altijd een computer (TX97, K6-300, 64 MB, 2 3com NIC's) met win98 en WinRoutePro gehad. Eerst bestuurd met PCanywhere, later met WinVNC. Beiden draaien prima, VNC is alleen iets simpeler en heeft ook een web-interface ( <ipadres>:5800 in browser). Windows 98 is trouwens een prima platform om het internet te delen, ik heb uptimes van 2 maanden gehad zonder 1 probleem. Windows NT/2000/XP is alleen ietsje sneller met TCP/IP, verder maakt het niet zoveel uit.
Concrete Loop Watercooling
Hoi,
Het is iets anders verlopen dan ik in gedachte had.
Maar uiteindelijk is het toch windows 98 met winroute pro geworden.
Ik heb dat VNC geprobeert van de Tucows site ( grootste isntaller van 1.6mb ) maar ik kwam er niet echt uit!
In de Tray stond mijn IP adres van het internet en het netwerk. Het leek me niet helemaal verstandig om ook het internet toegang te geven tot de server op een remote basis.
En heb het er dus vanaf gehaald, kon nl. in de instellingen niet vinden om het internet te excluden van inloggen.
Ik heb dat VNC geprobeert van de Tucows site ( grootste isntaller van 1.6mb ) maar ik kwam er niet echt uit!
In de Tray stond mijn IP adres van het internet en het netwerk. Het leek me niet helemaal verstandig om ook het internet toegang te geven tot de server op een remote basis.
En heb het er dus vanaf gehaald, kon nl. in de instellingen niet vinden om het internet te excluden van inloggen.
Als je dat belangrijk vindt, dan zou ik ook oppassen met WinRoute Pro. Dit is namelijk vanaf het internet een openstaande SMTP server, waar vervelende mannetjes gebruik van kunnen maken om spam te versturen... waarschuwingen van je ISP zijn dan het gevolgOp dinsdag 29 januari 2002 01:23 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Hoi,
Nou ja in ieder geval succes ermee.
Concrete Loop Watercooling
Idd. zo deed ik dat ook altijd.Op woensdag 30 januari 2002 18:06 schreef FreeRider het volgende:
[..]
Als je dat belangrijk vindt, dan zou ik ook oppassen met WinRoute Pro. Dit is namelijk vanaf het internet een openstaande SMTP server, waar vervelende mannetjes gebruik van kunnen maken om spam te versturen... waarschuwingen van je ISP zijn dan het gevolgAls je een goed password in VNC zet, is er denk ik niks gevaarlijks aan. Althans, ik heb er nooit problemen mee gehad. Sterker nog, ik vond het juist hardstikke handig ! Ik zat altijd bij m'n toenmalige werkgever op m'n server met Morpheus en Napster te klooien... Kom je thuis staat je schijf vol met alles wat je die dag hebt gezocht.. Ook kon ik kijken of een huisgenoot achter mijn PC zat ... vervolgens effe bellen
en als ie echt hardnekkig was gewoon WinRoute uitzetten
Nou ja in ieder geval succes ermee.
Gewoon met een password in Remote Administrator.
Lekker de hgele dag downloaden en savonds divxje kijken.
Dat is echt harstikke veilig hoor.
Pagina: 1