Toon posts:

versterker op tv via scart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu zo'n scart blokkie en daarachter zitten 2 tulpjes voor audio en nog iets voor video en s-video,

Maar als ik em via 2tulp --> 2tulp kabeltje aan me versterker hang komt er geen geluid van tv uit me speakers hoe los ik dit op? (zou t blokkie kapot zijn oid?)

tnx

ps. nu heb ik via hoofdtelefoonaanlsuiting... maar ik heb vette ruis, komt maybe door me 10m audio kabel of aan de brakke videorecorder die heel oud is?..

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52
Je tv moet het wel ondersteunen, de scartaansluiting moet naast ingang ook al suitgang kunnen worden gebruikt. Ook het scartblokje moet dit kunnen (meestal dmv. een schakelaar). Geluid via de koptelefoonuitgang is een stuk minder dan via tulp bussen, maar voor de koptelefoon maakt dat niet uit.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Daarom wil ik het via dat blokje... maar dat krijg ik niet werkend.. :( Mjah... blaat tis tv van 2 jaar oud een philips dus..

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Op zondag 27 januari 2002 18:50 schreef CraneDoggie het volgende:
Daarom wil ik het via dat blokje... maar dat krijg ik niet werkend.. :( Mjah... blaat tis tv van 2 jaar oud een philips dus..
Waarschijnlijk heb je een verkeerd blokje. Een voor ingang. Lukt geluid van je versterken naar je tv wel? Beetje zinloos maar zo kun je het wel testen.
Als je meerdere scart-aansluitingen hebt kun je ook nog een andere proberen.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Heeeeeeeeeele simpele vraag die vast overbodig is maar:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/faq/scartblok_voor.jpg

Heb je ook zo'n knoppie erop zitten?
Zo ja, dan moet hij wel op OUTPUT staan

Verwijderd

Topicstarter
Nope zo'n knoppie heb ik neit maar voorderest wel tzelfde... enne nee er is geen geluid uit te krijgen :(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan heb je een 'in' versie...

Zie dit topic verder:
[topic=393358/1/100]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

zoals jvs al suggereert, je scart 'blokkie' werkt alleen de andere kant op! (geluid van willekeurig apparaat naar je tv)

Dus je hebt een andere scart stekker/kabel nodig, dan kan het wel

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Probeer eens Tape-out van je versterker op het zelfde blokje aan te sluiten. En luister dan of je uit de speakers van de TV je het geluid van je stereoset hoort.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
De kans is ook heel groot dat de tv geen uitgang heeft via scart, vooral videórecorders en tv/videocombi's hebben zo'n uitgang, maar een redelijk deel van de tv's stuur geen geluid via scart
Pagina: 1