Subwoofer vraagje

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 23:22

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Goed, deze vraag is misschien al eens langsgekomen, maar ik wil het hier toch even voorleggen:

Ik heb in m'n pc een SB Live! 1024, en deze is aangesloten op mijn Philips Stereo installatie. Op deze (nee geen dolby pro logic of dolby digital) zijn vier boxen aangesloten.
Op zich geeft dit alles een prima kwaliteitje, maar nu zit ik erover te denken om er nog een subwoofer tussen/naast te zetten.

Bij een kameraad van mij zag ik een soort doorlus-woofer, dus zijn stereo is via de 4 kanalen van z'n stereo aangesloten op de woofer, en de boxen zitten dan weer in de woofer.

Zou dit voor mij ook een goede (en goedkope :? ) oplossing zijn of kan ik de woofer ook via mijn (nog onbenutte) extra aansluiting op de SB Live! aansluiten?

Het gaat me niet om een peperdure oplossing, max. ongeveer €150 ofzo

Plz advize

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Vraag die vriend dan eens wat het heeft gekost en je weet meteen of het een goedkope oplossing is. Overigens koop je voor 150 euro geen fatsoenlijke sub, of je moet wel heel erg brakke speakers hebben wil het nog iets toevoegen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
voor 150 €, heb je toch al een goede passieve subwoofer
maar actief niet :)

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 21:08 schreef CAP-Team het volgende:
Goed, deze vraag is misschien al eens langsgekomen, maar ik wil het hier toch even voorleggen:

Ik heb in m'n pc een SB Live! 1024, en deze is aangesloten op mijn Philips Stereo installatie. Op deze (nee geen dolby pro logic of dolby digital) zijn vier boxen aangesloten.
Op zich geeft dit alles een prima kwaliteitje, maar nu zit ik erover te denken om er nog een subwoofer tussen/naast te zetten.

Bij een kameraad van mij zag ik een soort doorlus-woofer, dus zijn stereo is via de 4 kanalen van z'n stereo aangesloten op de woofer, en de boxen zitten dan weer in de woofer.

Zou dit voor mij ook een goede (en goedkope :? ) oplossing zijn of kan ik de woofer ook via mijn (nog onbenutte) extra aansluiting op de SB Live! aansluiten?

Het gaat me niet om een peperdure oplossing, max. ongeveer €150 ofzo

Plz advize
Het mooiste is toch een andere versterker met 5.1 en dan een live 5.1, je kunt ook een actieve sub kopen en een live 5.1 en die zoals het hoort aan de sub uitgang hangen, kun je in de toekomst als je een 5.1 versterker gaat kopen gewoon ook nog gebruiken

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
hmm ja bereid zijn op de toekomst is natuurlijk wel mooi. ik wil in de (verre) toekomst nog wel een dolby digital setje hebben natuurlijk..

maar op dit moment zou ik dus een passieve kunnen gebruiken?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Passief kan, maar nog beter is aktief met doorlusmogelijkheid. Dan heb je er namelijk ook nog wat aan als je die toekomstplannen wilt gaan realiseren. Maar nu ik het nog eens zo doorlees, gaat het hier eigenlijk om iets voor de pc of voor je HT set?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
ik gebruik mijn stereo thuis voor 2 doelen:
- radio
- al het overige geluid dat uit de pc komt, dus mp3, dvd, divx enz.

leukste is natuurlijk dat je er met dvd's en divx'en gebruik van kan maken, het geeft wel een extra dimensie aan het geluid. Ik wil alleen niet meteen duizenden guldens hoeven investeren.

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
Een actieve sub heb je al voor 150 Euro,ga maar eens kijken voor Koda!Leuke aanvulling op je set.

PowerStation

Pagina: 1