Philips boxen, hoeveel Watt?

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 11:17
Zoals je in mijn sig kan lezen heb ik onlangs 250 Watt boxen gekregen!! :7. Nu ben ik wel benieuwd of ze dat ook echt zijn. Ze zien er wel vet uit met grote cirkels (geen id hoe ze heten) en een hele zware bas. Ik heb er nu een oude stereo aanhangen maar ben wel op zoek naar een goede versterker, het probleem is alleen hoe zwaar moet deze zijn om het maximale it de boxen te halen.

Ik weet dat ik het rms(toch?) moet zoeken maar er staat nix achterop de boxen zelf. Weet iemand hoe ik er alsnog achter kan komen?

Als ik maandag weer in Groningen ben zal ik met de webcam van m'n huisgenoot een pic maken en die posten, misschien dat iemand ze herkend. behuizing van hout en ze zijn vrij zwaar.

THX!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Staat er geen type op?
En misschien kun je de achterkant er af halen en kijken of er specs op de achterkant staan van de speaker zelf.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Lynx
Op zaterdag 26 januari 2002 13:58 schreef Esger het volgende:
Staat er geen type op?
En misschien kun je de achterkant er af halen en kijken of er specs op de achterkant staan van de speaker zelf.
Ik heb eerlijk gezegd niet zo heel veel behoefte om te schroeven of iets dergelijks. Misschien dat iemand een site weet waar boxen met info en pic op een rijtje staan ofzo.

owhja, mijn huisgenote heeft 240 WATT speakers (aluminium :9~ ) met een 120 Watt versterker maar mijn bass is met de prut versterker die er nu op zit gaat mijn bas er al overheen :P . Als ik de versterker 3/4 opendraai begint ie te kraken dus als ik mij niet vergis zit er nog veel meer in die boxen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Speakers 'zijn' geen watts... Ze zijn hooguit belastbaar tot 250watt..

Waarbij ik je erop wil wijzen dat dat niet echt boeiend is een een normale kamer... 10watt is dan namelijk al VRESELIJK hard spelen. Zelfs 1Watt is al 90Db continu, bij een normale speaker. Niet een niveau waar je graag de hele dag naar luistert...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Een speaker is als het mannelijk geslachtsdeel, het zijn niet alleen de specs, maar ook de kwaliteit van wat er uit komt wat van belang is.

:D

Zo, ga daar maar eens over nadenken.
je kunt bijvoorbeeld wel 250 Watt speakers hebben, maar als deze een mindere ophanging hebben en de maximale uitwijking wat minder groot is sloop je ze met gemak met een toon van 30Hz @ 20 Watt (en dit is niet eens bizar ofzo, ik kom er vaak zat overheen). Een versterker hoef je er dan ook niet op uit te zoeken, een normaal 100W versterkertje is denk ik wel prima.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25
Op zaterdag 26 januari 2002 14:02 schreef [TLT]Lynx het volgende:

Als ik de versterker 3/4 opendraai begint ie te kraken dus als ik mij niet vergis zit er nog veel meer in die boxen.
Als je je volume knop op een uur of één zet wordt het vaak niet veel harder meer en vervormt het, wat je ok hebt dus dit is poep

no comment

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Computer boxen zijn ook 600 watt, als je open maakt staat er 2,5 watt op de speakertjes. Maar ze gaan wel hard.
Alleen klinkt het voor geen meter :z

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Lynx
Dit zijn zeker wel kwaliteits boxen, ze komen bij een "thuis" dj vandaan. Massief houten behuizing en zoals ik al zei de bas gaat nu al over die van mijn huisgenote heen die boxen met aluminium speakers van 240WATT heeft waar ze 1500 gulden per stuk voor heeft betaald.

Dit zijn duideijk wel goeie herrieschoppers.

wat ik mij nou afvraag (zonder dat m'n boxen afgekraakt worden) is hoeveel watt ze nou echt zijn!?

RMS waarde moet ik dan weten toch?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Maar wat heb je aan die waarde, aantal watts zegt namelijk niks over hoe hard ze kunnen. Lees voor de gein de FAQ in A&V eens :)

• Lynx
Het belangrijkste vind ik het om te weten wat voor versterker erop moet om het maximale uit mijn boxen te halen. In dat geval lijkt het me toch wel handig om te weten hoeveel watt ze zijn.

Niet dan?...

• dreeke

dreeke

outdated icon

dan moet je niet alleen het aantal watts weten, maar dan kan je beter proberen om het typenummer te achterhalen en aan de hand daarvan kan je opzoeken wat voor versterker ze aanraden.

• Lynx
Maar dat staat dus niet achterop de boxen.

En nu?...

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Op maandag 28 januari 2002 12:51 schreef [TLT]Lynx het volgende:
En nu?...
Nu eerst 's even luisteren naar wat de rest in deze topic heeft gemeld.. Jij met je watts steeds.. Lees nou eerst gewoon wat de anderen (die er wel verstand van hebben) zeggen, denk daar 's over na en ga dan bedenken wat je gaat doen ipv steeds dezelfde vragen stellen waar al duidelijk goede antwoorden over staan.

Fuck de watts..

Als jij een nette 80 watt versterker op je speakers aansluit, zul je in dat babykamertje van je (sorry hoor, maar de manier van praten komt nogal kinderlijk over :P) al veel teveel herrie maken.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:17

FFF

euh, 250 wtat kjan wel, maar dat zijn ze heel erg waarschijnlijk niet, probeer eens een 200 watt per kanaal PA versterker te lenen, zet hem vol open, en kijk of ze nog zonder vervorming spelen. Nee geintje, 250 watt piek etc zou wle kunnen maar daar moet je niet van uit gaan, verder maakt het nopg uit aan hoeveel ohm ze zoveelw att zijn om te kunnen bepalen wat voor versterker je er op zou kunnen hangen.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
he! die heb ik ook wacht ff kijken...

ah, gevonden zijn idd lekkere dingen 8 Ohm met een 8" woofer :9~ er zit een zwart doek voor toch?

ik heb er een Akai 2400 versterker aan hangen. zo'n oud ding van mijn ouders ;) van zolder

geeft heerlijk geluid

ik heb hem nu aangesloten op PC en PS2. lekkere effecten bij een potje RTCW of bij Resident Evil >:) >:)

edit:

ik heb er 2 van en mijn kamer is ongeveer 7X7.5 M (slaapkamer dus is een beetje klein)

maar de grond wil wel trillen hoor :) en het verbaast mij ook nog steeds dat de ramen er nog in zitten en dat de buren nog niet verhuist zijn :7

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Zijn net toevallig de FB820?
Ik heb er ook twee: zuiltjes, 86 cm hoog.

Dubbele woofer.

Voor zover ik weet (bij mij zit er een infoplaatje achterop) zijn die 200 W continu en 300 piek.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
Op maandag 28 januari 2002 15:09 schreef Molybdenum het volgende:
Zijn net toevallig de FB820?
Ik heb er ook twee: zuiltjes, 86 cm hoog.

Dubbele woofer.

Voor zover ik weet (bij mij zit er een infoplaatje achterop) zijn die 200 W continu en 300 piek.
die ja! alleen zijn die van mij niet 86 cm hoog maar 105 :) :) maar dat maakt niet uit denk ik. echt mooie dingen man

• Molybdenum
ik zit nu op mijn werk (toevallig ook Philips!), maar ik zal vanavond even de specs opschrijven en posten.

(ik heb ze ook voor 250 piek, terwijl ze toen 900,- per stuk kostten!)

• Lynx
Op maandag 28 januari 2002 15:15 schreef internetinfo het volgende:

[..]

die ja! alleen zijn die van mij niet 86 cm hoog maar 105 :) :) maar dat maakt niet uit denk ik. echt mooie dingen man
donker bruin hout? en een doek ervoor dat met vier pootjes zit vastgeklemt?

Zou wel helpen als het dezelfde is dan kun je mij de beschikbare info doormailen. Althans als je dat zou willen doen natuurlijk :P .

• Molybdenum
Ok, hier de specs van mijn speakers:

Philips FB820
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Frequency response      : 38 Hz - 20.000 Hz
Power handling capacity IEC : 200 Watt
Peak                : 300 Watt
Nominal impedance        : 8 Ohm
Sensitivity          : 88 dB / 1w / 1m
Crossover points        : 450 Hz / 5.000 Hz
Dimensions (h x w x d)  : 860 x 270 x 330
Weight              : 19.5 kg

Ik heb op het werk een uitgebreide datasheet aangevraagd, misschien dat ze die niet meer hebben, zo ja, dan mail/post ik die wel!

:)

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Minimaal 10.000 watt.

>:)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Lynx
DIe van mij zijn maar 60 cm hoog. Zijn dus wel een stuk kleiner dan die van jullie.

• Lynx
Laatste keer omhoog.

Ik ben wat verder gekomen nu. Dit is de info van de speakers. Helaas kennelijk geen 250 W

info:
model: 70fb670
6 of 8 Ohm (kon ik niet duidelijk lezen)
PMUS: 120W
PNOM: 70W

Kan iemand me nu meer vertellen aan de hand van deze informatie?

Misschien wat voor versterker er het beste bij kan?

Verwijderd

Wat fucken die watts je nou toch? Kan je dan opscheppen tegen je vrienden, als dat ding stoer geluid geeft is het toch goed :?

• Lynx
ik wil weten wat voor versterker erbij moet...

• JvS
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Elke willekeuruge. Watts van je speakers zeggen niets. Koop een rotel RA971 van 2x60 watt en je kan GRUWELIJK hard spelen. (kan ik je misschien zelfs 2ehands aan helpen).

Ga je het met een mengtafel gebruiken, scoor dan een 2ehands Crest eindtrap ofzo :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1