Volgorde iets gewijzigd:
raglam schreef:
Waarden (zie onder) die jij niet bezit, net als die pedofielen. Ik sta wel open voor nieuw onderzoek, echter wanneer bepaalde rechten van een kind (zie vorige mail) in het geding komen te staan hierdoor, zeg ik: tot zo ver en niet verder.
Onderzoek laat zich niet leiden door de uitkomst die jij graag wilt zien. Onderzoek is onafhankelijk en onbevooroordeeld. Jij bent bevooroordeeld omdat je weigert een statistisch significant resultaat als feit te zien. Het statistisch significante resultaat dat seksuele contacten tussen volwassenen en kinderen vrijwel nooit blijvende schade veroorzaken, mits er geen dwang situatie was en het kind dat achteraf (jaren later) ook niet zo ziet.
Het betreft het onderzoek van Rind cs. Lees het zelf en lees vooral de commentaren en de commentaren op de commentaren, waaruit blijkt hoezeer de politiek geprobeerd heeft een onderzoek als onwaar te bestempelen omdat het resultaat ze niet beviel.
Er blijven echter redenen om er tegen te zijn. We zijn het eens, alleen ben jij dogmatisch. Uit dogmatisme komen geen redelijke argumenten voort, alleen argument die telkens maar weer op hetzelfde onbewezen uitgangspunt van je steunen (zie onder).
Ik verschaf redelijke, op onderzoek gebaseerde argumenten.
Jij maakt onderscheid tussen misbruik en seksuele contacten. Ik doe dit *bewust* niet. Want veel seksuele contacten tussen volwassenen en kinderen is misbruik.
De meeste gevallen zijn, ook
achteraf door de kinderen beoordeeld, geen misbruik. De meeste gevallen waar je van hoort zijn wel misbruik. Jij hebt de term 'misbruik' geherdefinieerd en ik, en de wet, gaan daar niet mee akkoord. Je verwoord het anders of je praat nonsens/leugens.
wannneer je onderscheid gaat maken, kunnen pedofielen dit als argument gebruiken om hun seksueel gedrag te verdedigen.
Als je je kop in het zand blijft steken voor de feiten, zullen pedofielen dat altijd als argument blijven gebruiken om je onredelijke conclusies te ondermijnen.
Ik analyseer pedofilie op een aantal concepten uit de wetenschap waaruit blijkt dat een seksuele relatie tussen een volwassene en een kind schadelijke gevolgen heeft en kan hebben.
Een leugen. Welke 'concepten uit de wetenschap'? Wat is dat uberhaupt voor vage verzamelterm? Lees eens wat onderzoeken van Rind of Sandfort voor je blaat over je wetenschappelijke achtergrondkennis. Je hebt een boekje over seksueel misbruik gelezen. Tjah, van seksueel misbruik ondervinden mensen inderdaad schade. What is your point?
Er heeft geen machtsmisbruik plaatsgevonden tot je bewijst dat het wel zo is. Als een gebeurtenis plaatsvind en iemand heeft daar ooit problemen mee, dan wil jij het misbruik gaan noemen. Zo werkt het niet. Misbruik blijkt duidelijk aanwijsbaar en er zijn weinig twijfelgevallen. Weinig is echter nog teveel en, zoals je eerder opmerkte, is de kans op verborgen dwang altijd aanwezig. Dat is reden om tegen het toestaan van pedofiele activiteiten te zijn. Iemand is echter onschuldig tot het tegendeel bewezen is, dus niet iedere praktiserende pedofiel is een verkrachter. Het is wel iemand die onwenselijk gedrag vertoont, dat we direct willen stoppen.
Ik wil alleen dat er glashelder onderscheid is tussen mensen die een paar jaar de cel in moeten en therapie moeten krijgen en mensen die je direct op de brandstapel mag zetten.
Er is verschil tussen de pedofiel die aan zijn gevoelens toegeeft en een soort relatie begint en de pedofiel die zijn seksuele gevoelens opdringt. De eerste is zielig, maar moet gedwongen worden zijn activiteiten te staken; met de tweede mag je van mij doen wat je wil. Als je dat verschil niet kan zien, als je niet kan erkennen dat er situaties zijn waarin de pedofiel medelijden verdient, dan ben jij onmenselijker dan ik.
Mijn uitgangspunt hier is: een mens/kind behoort zijn seksuele identiteit te ontwikkelen met leeftijdsgenoten. Het is ongezond voor een kind om een seksuele relatie te hebben met een volwassen persoon.
Als mijn uitgangpunt is: alle mensen met rood haar moeten doodgeschoten worden, dan zijn daar goede argumenten tegen in te brengen. Je moet een uitgangpunt ondersteunen: dat jij besloten hebt dit te hebben is compleet irrelevant. Je tweede zin geeft een argument alsof het een waarheid is. Nee kerel, wij discussieren juist over dat argument, dus kan je het niet als steun voor je o zo morale uitgangpunt gebruiken.
Nu begeef je je op gevaarlijk terrein, net als die zg. deskundigen.
Het zijn mensen die door hun vakgenoten als goede wetenschappers worden betiteld. Case closed. Als je kan aantonen dat dat onjuist is: best. Tot die tijd staan de conclusies uit de onderzoeken van Rind en Sandfort en wil ik niet meer van die misselijke insinuaties van je horen.
Wetenschap is mogelijk omdat men heeft geleerd dat onderzoekers die resultaten produceren die niet overeenkomen met de gangbare opinie geen duivels zijn.
Kinderen kunnen GEEN vrijwillige seksuele contacten hebben met een volwassene. Een paradigma waar ik achtersta. Door te zeggen dat ze vrijwillige seksuele contacten kunnen hebben met volwassenen kan men geen manipulatie, beinvloeding e.d. meer onderscheiden. Dat is etisch onverantwoord, want misbruik door volwassenen bij kinderen gaat in de meeste gevallen via deze manier.
Ach man, denk toch eens genuanceerd. Paradigmas die bewezen onjuist zijn, zijn nutteloos. Het zeggen dat ze vrijwillige contacten kunnen hebben maakt het onderscheiden van manipulatie helemaal niet onmogelijk. Doe toch eens niet alsof kinderen volslagen stupide zijn: zoals iedere ouder weet zien kinderen veel zaken glashelder en zijn ze heel recht-door-zee.
Dit zegt maar eens hoeveel je er vanaf weet. Dit is direct uit een boek over seksueel misbruik over genomen. In de Arena - Nicolai.
Dat geldt alleen voor misbruik. Dit soort argumenten gaan dus niet op als kinderen het zelf niet als misbruik ervaren. Je moet met andere argumenten komen als je dat soort contacten wilt bestrijden. Niet met argumenten die op dwang situaties slaan.
maar grond van theoretische concepten en normen & waarden.
Theorie en praktijk verschillen nogal. In de wetenschap is dat meestal aanleiding de theorie bij te stellen. Hetzelfde geldt voor normen en waarden. Een hoop mensen hebben stupide normen en waarden. Dat buitenlanders slecht zijn behoort bijvoorbeeld tot de norm en waarden van een bepaalde groep Nederlanders. Dat is dus absoluut geen argument.
Jij moet eens bedenken wat het betekent dat het 150 jaar geleden nog normaal was dat ouders hun kinderen in slaap masturbeerden.