Toon posts:

Netwerk :Wat downen ze??

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heej

Ik heb hier bij mij in de straat een netwerk liggen van ong 12 pc's nu staat er bij mij een file server met 160GB hdd en ik wil dus kunnen zien wat mensen downen van mijn fileserver..

Ze kunnen dus gewoon via netwerk omgeving op mijn pc komen en dan wil ik kunnen zien wat ze downen hoeveel ieders download enz enz..

Is het een beetje duidelijk ik hoop het ..

Verwijderd

ga naar je netwerk
rechtsklikken op je fileserver
en daar naar je netwerknotor oid kijken, staat precies wie hoelang verbinding heeft en met welk bestand.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Makkelijker is dan een ftptje draaien, kun je gewooon alles loggen en later bekijken.
En je kunt voor ieder gebruiker van alles instellen
-max wat ze kunnen downloaden
-wat ze mogen downen
-...etc.

Verwijderd

nee geen ftp, veelte moeilijk (intikken enzo, neemt veel tijd in beslag) ge wwon de schrijf sharen, netwerk monitor en klaar is ik.

Verwijderd

Topicstarter
Netwerk monitor in WinXp waar zit dat ding???

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Dat 'ding' is er niet, althans niet voor WinXP.

Er is genoeg software die dat wel laat zien, beetje zoeken rond de download websites zoals Tucows en CNET.

FTP is niet moeilijk, als jij een txt-bericht neerzet waar de mensen bij kunnen (geshared dus) met informatie over je FTP (IP, Login, eventueel Password, Poort) kunnen ze zonder moeite een webbrowser openen en bij je FTP komen zoals ze nu bij je bestanden komen (in de explorer-balk tikken ze jouw IP gevolgd door een dubbelepunt en dan poort).

Wat je ook eventueel kan doen is een snelkoppeling maken en die sharen, zodat ze alleen daarop hoeven de te dubbelklikken.

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
zonder inloggen op een share? mmmh dan kun je heel weinig op gebruiker monitorren. Misschien wel op IP nummer. Hiervoor heb je wel een TTP tooltje nodig. Kijk eens bij tucows naar een netwerk monitor tooltje oid. FTP is eigenlijk wel het beste. Als je geen zin hebt dat gebruikers dat telkens moeten intikken kun je ook een snelkoppeling maken op hun desktop ofzo.

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:13
download netwatcher, daarmee kun je zien wie wat donwload bij je via windows sharing...

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

in computer beheer zit toch een map "gedeelde mappen" daar kan je in de sessie's kijken wat ze downen, en er zal vast ergens een logje worden gemaakt

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:13
met netwatcher kun je aan een icoontje in je tray zien of er iemand in je shares zit (je krijgt dus meteen een soort melding) dat is wel handig

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

WhiskyPhreak schreef op 27 januari 2003 @ 21:00:
met netwatcher kun je aan een icoontje in je tray zien of er iemand in je shares zit (je krijgt dus meteen een soort melding) dat is wel handig
ik hoop niet dat je netwatcher pro bedoelt ;)
[rml][ xp] Error --> Knakker[/rml]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Oude }:O

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.