Toon posts:

[CM] MP3 speler: PCI/ISA verlengen?!

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mischien een beetje rare topic titel, maar het zit als volgt;

Ik heb laatst een kast gekregen, en daar zat nog een 486 mobo met AMD P75 133MHZ processor. PCI, ISA, IDE etc onboard, en mooi compact. Ik heb m met gemak op 160MHz gekregen door de bus te verhogen.

Laatst wou ik van een andere PC een MP3 bakkie maken, maar dat wou niet helemaal onder win95. Zulke geweldige processors zijn dat niet, en ik had de kaarten voor een andere PC nodig. Dus iemand kwam op het idee voor AMACDYS, dit is een simpel bootfloppy met MP3 speler erop. Werkt op linux. Dus gewoon een MP3 CD erin, en klaar.

Woensdag heb ik een mooie oude compaq kast gekregen. Die heb ik ff de voeding vervangen (was kapot), ik had nog een mooie stevige lownoise 235W AT voeding. Alles schoongemaakt, en ik ben net ff bezig geweest met m zwart te spuiten.

Een probleem, het is een klein kastje, en daar past mn mobo wel in, maar ik kan de kaarten er niet insteken (moet horizontaal ipv vertikaal). Nu heb ik wel eens gezien dat mensen er een oude PCI/ISA kaart gemold hadden, daar een flatcable aanvast maakten met aan de andere kant een PCI/ISA slot (van een oud mobo.

Ik heb er zelf weinig tijd voor, dus zoek k eigenlijk een kant en klare. Heeft er iemand een idee waar ik die kan krijgen?

Verwijderd

Een verlengkabel lijkt me niet echt handig/snel maar ik weet wel dat er insteek-stukjes zijn die het slot 90º draaien. Zodat de kaart horizontaal komt te zitten.

Is al een keer een topic over geweest, en ik dacht dat ze te halen waren op www.conrad.nl ?

Suc6 :P

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 21:31 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
nog een 486 mobo met AMD P75 133MHZ processor.
Wat moet ik me bij een AMD Pentium 75 133 Mhz voorstellen? :? :P

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

wat jij zoekt, heet een riser-card en daar zijn wel adresjes voor te vinden door de search te gebruiken :) (Die dingen zijn btw wel asociaal duur)

Verwijderd

ik heb wel uit een oudere pc een kaart
die je in een ISA slot stopt,waar dan weer 3 ISA sloten op zitten die zijn 90 graden tov moederbord
kaartje is ongeveer schat ik ca. 7 a8 cm hoog

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 15:44 schreef Warezhelp het volgende:
ik heb wel uit een oudere pc een kaart
die je in een ISA slot stopt,waar dan weer 3 ISA sloten op zitten die zijn 90 graden tov moederbord
kaartje is ongeveer schat ik ca. 7 a8 cm hoog
]

ja zo'n ding heb ik ook nog ergens volgens mij :P als ik hem kan vinden mag je hem wel hebben

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 21:31 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Mischien een beetje rare topic titel, maar het zit als volgt;

Ik heb laatst een kast gekregen, en daar zat nog een 486 mobo met AMD P75 133MHZ processor. PCI, ISA, IDE etc onboard, en mooi compact. Ik heb m met gemak op 160MHz gekregen door de bus te verhogen.

Laatst wou ik van een andere PC een MP3 bakkie maken, maar dat wou niet helemaal onder win95. Zulke geweldige processors zijn dat niet, en ik had de kaarten voor een andere PC nodig. Dus iemand kwam op het idee voor AMACDYS, dit is een simpel bootfloppy met MP3 speler erop. Werkt op linux. Dus gewoon een MP3 CD erin, en klaar.

Woensdag heb ik een mooie oude compaq kast gekregen. Die heb ik ff de voeding vervangen (was kapot), ik had nog een mooie stevige lownoise 235W AT voeding. Alles schoongemaakt, en ik ben net ff bezig geweest met m zwart te spuiten.

Een probleem, het is een klein kastje, en daar past mn mobo wel in, maar ik kan de kaarten er niet insteken (moet horizontaal ipv vertikaal). Nu heb ik wel eens gezien dat mensen er een oude PCI/ISA kaart gemold hadden, daar een flatcable aanvast maakten met aan de andere kant een PCI/ISA slot (van een oud mobo.

Ik heb er zelf weinig tijd voor, dus zoek k eigenlijk een kant en klare. Heeft er iemand een idee waar ik die kan krijgen?
WAAR KAN JE EEN GOEDE VERSIE VAN DAT PROGJE DOWNLOADEN :?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Ik heb nog een IBM 386 met zo'n vage riserkaart, zitten 3 soort pci sloten op maar dan grijs. Ik heb ook een IBM P133 met zo'n riserkaart met gewone pci en isa sloten, maar die is nog in gebruik >:)

Gewoon ergens een oude IBM/Compaq ofzo op de kop tikken, zit er meestal wel 1 in...damn, ik had een tijdje terug nog een dode compaq P133, mobo was volgens mij stuk, ik had de hd/proc/mem eruitgesloopt maar de rest is nou foetsie...zat wel een riserkaart in :'(

edit:
Wacht es, laat maar. Die riserkaarten van compaq enzo werken natuurlijk alleen in compaq mobo's e.d. en niet op een normaal mobo. Misschien moet je maar een een stukje van die kast gaan slopen...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zaterdag 26 januari 2002 18:15 schreef W3ird_N3rd het volgende:

edit:
Wacht es, laat maar. Die riserkaarten van compaq enzo werken natuurlijk alleen in compaq mobo's e.d. en niet op een normaal mobo. Misschien moet je maar een een stukje van die kast gaan slopen...
volgens mij werkt een compaq-risercard ook in een ander mobo hoor.. Compaq wijkt misschien wel van standaarden af maar ze gebruiken nog altijd PCI / ISA / AGP / andere standaarden.

Verwijderd

Topicstarter
Het programma is te vinden op http://amacdys.sourceforge.net/ .
Die processor is een wazige petium look-a-like voor een 486 bordje. Onder windows kun je haast geen MP3 spelen, maar met dit progje makkelijk. Zelfs met 8MB. Mocht je ook zoiets willen maken raad ik je wel aan om er een PCI videokaart en geluidskaart in te stoppen, dat geeft een enorme snelheidswinst!!

mast3r, weet je zeker dat die dingen werkelijk even groot zijn als een ISA slot? Dr zat een in die compaq kast, maar die is net ff langer dan een nromaal ISA slot.

Verwijderd

Topicstarter
De kast is al bijna klaar, nog ff een raampje bovenin maken. Ik heb net een oude blue orb gevonden, ff vlak gemaakt, en die wil ik nu op de CPU zetten, lijkt vet tof!

Best wel beter eigenlijk, die hele MP3 speler kost me niks, alleen wat oude onderdeeltjes. Mischien een aanrader? Kijk wel ff of je geluidskaart m pakt, ik heb gisteren een geluidskaart geruild met iemand, en die deed het wel, de vorige 4 niet. Ik ga ook ff proberen of ik AMACDYS van HD kan booten, scheelt een hele tijd, hij moet nu van floppy booten.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 19:47 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Kijk wel ff of je geluidskaart m pakt, ik heb gisteren een geluidskaart geruild met iemand, en die deed het wel, de vorige 4 niet.
Wat voor een geluidskaart heb je nu dan? Een creative? Mijn ervaring is toch wel dat dat de beter ondersteunde geluidskaarten zijn...

• m-m
  • Niet online

m-m

_veel_ soundcards zijn wel soundblaster compatible, dat is niet zo'n probleem lijkt me. Ik heb binnekort misschien een dx2 66 mhz over, wie weet trekt die ook de mp3 wel in combinatie met mn oud SB-kaartje... ff dit draadje bookmarken dus :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 26 januari 2002 18:52 schreef m-m het volgende:

[..]

volgens mij werkt een compaq-risercard ook in een ander mobo hoor.. Compaq wijkt misschien wel van standaarden af maar ze gebruiken nog altijd PCI / ISA / AGP / andere standaarden.
Ik heb een IBM bak en ik heb een Compaq bak gezien. Dat is geen isa en het is ook geen pci waar je die riserkaarten van hun in stopt. Wat het wel is? Geen idee, viel wel op dat het volgens mij bij Compaq en IBM hetzelfde formaat is, of de riserkaart van een compaq dan ook uitwisselbaar is met een IBM en omgekeerd weet ik niet. Maar ik denk dat je hier nog beter in de kast kunt gaan zagen ;) is makkelijker...of je tikt gewoon een echte AT kast op de kop...ik heb er een heleboel staan :P maar die ga ik niet opsturen. Toch niet veel meer waard...je kunt ook een complete oude 386 ofzo van ergens uit de krant plukken voor een paar gulden, opletten dat het geen compaq ofzo is en die kast gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 21:56 schreef Big Tazzz het volgende:

[..]

Wat voor een geluidskaart heb je nu dan? Een creative? Mijn ervaring is toch wel dat dat de beter ondersteunde geluidskaarten zijn...
Er zit nu een originele compaq geluidskaart in. Een es1868 audio feature board ofzo. Ik snap nog steeds niet dat die anderen het niet doen. Het is een SB vibra 16, Terratec AWE 64S, een opti16 en nog een onbekend bordje. Mischien wil het wel met handmatig instellen, maar dat lukte mi niet.

Verwijderd

die bruine/grijze sloten in IBM's zijn MCA riser cards. heb je dus niks aan.

verder.. hou maar op met zoeken naar een riser card.. heb hier alleen al 3 compaq bakken staan met verschillende risers. echt elk model weer andere riser card. zelfde verhaal met IBM enzo. zoek gewoon een AT kastje en gebruik dat.

kan je ze niet vinden. dan zijn er handelaren die ze wel verkopen(zoals ik) kijk anders op www.2ehands.nl

zoek je drivers voor iets :
www.driverguide.com
username: drivers
password: all

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek nog ff een oude ISA kaart met genoeg aansluitingen. Ik heb al een ISA connector van een oude kapotte mobo afgesloopt. FF een oude 40 polige kabel slopen en mn soldeerkunsten benutten. Hopelijk wil het, ik heb ze al op internet gezien, maar dan moet ik ze vanuit amerika laten importeren, lijkt me maar niks, is vet duur.

Dus eerst maar ff met een ISA testen, de PCI zal wel een stukkie moeilijker worden.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Isa is goed te doen, PCI bijna onmogelijk. Ik heb het voor mijn mp3 spelertje (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/380197/1) geprobeert, maar het werd zwaar beroerd solderen. (En ik ben niet eens heel slecht ofzo.) Ik heb daarom alleen maar kleine kaartjes gebruikt die er precies in pasten, en geen videokaart. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al op mobo's en videokaarten zitten zsolderen, en dat was SMD. Ik heb zelfs SMD geplakt met geleidende verf. Dus ik zie wel hoever ik dit keer kom.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

http://www.adexelec.com/ - Adex Electronics: Mfg of pci isa eisa vlb cardbus pcmcia and agp extenders B-)

spul zoals:
Afbeeldingslocatie: http://www.adexelec.com/isa03r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.adexelec.com/isar53a2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.adexelec.com/isar-04b.jpg
of:
Afbeeldingslocatie: http://www.adexelec.com/pciflex.jpg
PCIFLEX32-01 is a PCI 32 bit Flexible Extender. It is available in Male to Male (-MM) and Female to Male (-FM) version. In -MM version, the A/B connection are swapped. The cable length can be 1,5", 3", 4" or 5" long. The end piece PCB is only 0.58" tall. The dimension for the -MM version with 3" cable is about 3.9"H x 3.9"W. The dimension for the -FM version with 3" cable is about 4.43"H x 3.9"W.

En zo hebben ze nog veel meer van dat soort spul [ook voor AGP[pro] etc..
Afbeeldingslocatie: http://www.adexelec.com/agpflex01.jpg das een 3" cable

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 22:01 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Wat moet ik me bij een AMD Pentium 75 133 Mhz voorstellen? :? :P
Dat is een AMD 80x586 133Mhz die ongeveer net zo snel is als een pentium 75 ik heb er ook een :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05
Op dinsdag 26 maart 2002 15:09 schreef JMMadKiller het volgende:

[..]

Dat is een AMD 80x586 133Mhz die ongeveer net zo snel is als een pentium 75 ik heb er ook een :)
Ouwe }:O man :o
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.