[OC]A7V-133 volt. mod, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
beste tweakerts,

ik wil een voltage mod doen op mijn A7V-133.
ik heb natuurlijk de search gebruikt, maar ik heb niets gevonden, wel voor de A7V, maar niet voor de A7V-133.

kan iemand mij een site geven, of een link naar een nuttige topic (dit ik niet heb kunnen vinden) waar een betrouwbaar artikel te vinden is voor de voltage mod?

ik ben op ome Tom's site geweest, maar ook daar word alleen de A7V besproken,

plaatje werkt niet, hier de link: http://www4.tomshardware.com/howto/00q3/000928/asusa7v-03.html

op mijn mobo zit dus ipv een 0025S een 0042S chipje, en bij het bovenste rode puntje zit bij mij niet zo'n dingetje, maar 2 lege soldeerpuntjes. op de foto zie je daaronder wel 2 lege soldeerpuntjes zitten, daar zit bij mij dus wel zo'n dingetje.

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 21:02

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb eens een keer mijn a7v133 op de zelfde manier gedaan als mijn a7v dus het kan gewoon met dat chipje, er is idd wel verschil met aansluitpunten maar dat wijst zich zelf wel geloof ik. als je een foto hebt kan ik je wel even zeggen hoe het moet.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:36
Is die voltmod gelukt?? Ik wil het namelijk ook proberen op mijn A7V133 :P En ik wil ook op de I/O een voltmod doen zodat die rond de 4volt ofzo zit, weet iemand hoe dat moet??

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Hier een voltmod :)
Wel in het Duits, maar de plaatjes maken het wat makkelijker.

Hier klikken

• Marsman83
Ja maar ik moet een voltmod voor de I/O hebben zodat ik mijn FSB hoger kan krijgen :P 150mhz ofzo.

Verwijderd

voltmod is NIET voor de I/O spanning. maar voor de corevoltage zelf van je CPU!!!

Ik krijg het idee dat je niet echt weet waar je mee bezig bent als je zo'n opmerking pleegt.

Advies: Blijf bij je leest en ga zeker niet solderen etc. zonder dat je weet waar je mee bezig bent! Voltagemodding is voor echte tweakers die het alleronderste uit de kan willen halen en riskeren om 10mhz extra cpu power te krijgen.

en anders... mocht je aan dit advies lak hebben.... hoop ik dat je de volgende 2 dingen klaar hebt liggen:
- een emmer (om uit te huilen als je plank en proc kapot is gegaan) ;)
- een brandblusser (om je processore weer te blussen als de rook eraf komt ) :)

• Marsman83
Op donderdag 18 april 2002 11:01 schreef John_Hoek het volgende:
voltmod is NIET voor de I/O spanning. maar voor de corevoltage zelf van je CPU!!!

Ik krijg het idee dat je niet echt weet waar je mee bezig bent als je zo'n opmerking pleegt.

Advies: Blijf bij je leest en ga zeker niet solderen etc. zonder dat je weet waar je mee bezig bent! Voltagemodding is voor echte tweakers die het alleronderste uit de kan willen halen en riskeren om 10mhz extra cpu power te krijgen.

en anders... mocht je aan dit advies lak hebben.... hoop ik dat je de volgende 2 dingen klaar hebt liggen:
- een emmer (om uit te huilen als je plank en proc kapot is gegaan) ;)
- een brandblusser (om je processore weer te blussen als de rook eraf komt ) :)
|:( |:( |:( Ik weet ook heus wel dat die ene voltmod voor je Vcore was.... Ik heb t over de I/O voltages zodat ik mijn FSB hoger kan clocken... Op de standaart (3,45) gaat ie namelijk niet hoger dan 144Mhz, op Testmode wat dus resulteert in 3,68 volt haal ik de 148 nog wel. Daarom wil ik die I/O voltage verhogen...
Misschien heb je me wel verkeerd begrepen of ik heb me verkeerd uitgedrukt maar ik vind je opmerking een beetje :r
Ik weet echt wel waar ik mee bezig ben hoor..

• Rick2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Je hebt de mogelijkheid voor 3.3, 3.45 en 3.60volt.
Als je nu twee jumpers plaatst, dan moet je 3.8 of 3.9volt krijgen. Probeer het maar, het moet echt werken op een A7V133.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Marsman83
KIJK!!! :D Daar heb ik nu wat aan :)
Thanks ik ga het meteen proberen!!

• Marsman83
Welke pinnetjes bedoel je dan? Ik heb net 2jumpers langs elkaar gezet, dus pin1 en pin2 en eentje op pin3 en pin4.
Maar dan heb ik nog steeds 3,66volt :?

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Anders heb ik nog wel een bordje waar de voltmod al gedaan is ... (Zie Sig) >:)

Door de GoT vcore mod Service Rick2001 :)

Kreeg alleen mijn geheugen niet verder dan 140 :(
Had wel me XP op 1750Mhz lopen :D

Voor de rest(en wat meer ontopic ;)) suc6.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Marsman83
Ja maar ik heb het hier over de I/O voltages die verhoogt moet worden en niet de Vcore, die kan ik zelf ook wel verhogen maar dat is (nog) niet nodig :)
Er moet toch wel een manier zijn om die 3,66volt nog iets te verhogen?? :?

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
En die manier van Rick2001 werkt niet ?
Vaag ...

Dan weetik het niet. Bij mij hielp iig de vcore omhoog gooien ;)

Kan je btw ook op je CPU doen. krijg je 1.95v bij opstarten. Dat is de L7 brug, zelfde manier doen als je de CPU unlocked hebt.

Toen kwam ik NOG niet hoog genoeg, toen Rick2001 ingeschakeld :D

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Mark_Oostdam
  • Niet online
Op vrijdag 19 april 2002 10:36 schreef Fraggler het volgende:
Welke pinnetjes bedoel je dan? Ik heb net 2jumpers langs elkaar gezet, dus pin1 en pin2 en eentje op pin3 en pin4.
Maar dan heb ik nog steeds 3,66volt :?
je doet het oook verkeerd je moet de pinnetjes 2,3 !EN! 4 verbinden dus alle 3 met elkaar. en niet 1 en 2, en 3 en 4.

ik heb de A7V-133 en dat werkt MBM5 geeft momenteel 3.89V op mijn +3,3 lijn.

• Marsman83
Oke dan!!! Nu werkt het wel :)
Sandra geeft 3,87V aan, nu ef overclocken :9 Ben benieuwd

• Marsman83
Hij boot nu wel op 150Mhz fsb maar na de post krijg iets van: Het bestand C:\Window\system32\config\system is beschadigt, en dat ik de herstel optie van de installatie cd met R kan uitvoeren.. :? Zou ie dan toch niet hoger kunnen bij mij? Mijn mobo wordt niet warmer dat 32graden bij 144Mhz @ 3,82V... Dus dat is het niet, mijn geheugen ook niet want dat is corsair PC150@cas2..

• Mark_Oostdam
  • Niet online
nou 32*C vink best warm mijn mobo word 21*C op 165 Mhz...

van het geheugen verw8 ik inderdaad niet dat het daaraan zal liggen.

je mobo kan het ook, de mijne kan het dus de jouwe ook.

je kan denken aan je netwerkkaart en andre pci/agp dingen...

probeer een alles eruit te trekken behalve dan je videokaart!

dit zou jij ook moeten kunnen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~oostd091/info_q1.gif

• Marsman83
LOL :9~
Die pci kaarten enzo heb ik dr al ns allemaal af gehad, maar had geen effect ik wacht nog ef op mn koelprut dan zal ik die dr ns onder gooien en misschien nog een andere chipset koeler erop... Als dat niet werkt.. :'( Welk OS draai jij trouwens want ik weet wel dat XP sneller vatbaarder is voor hoog overclocken..
Heb je er trouwens nog je standaart fan opzitten??
Pagina: 1