Toon posts:

normale audio van een dvd op cd sfspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan ik een normale cd audio track op zo'n manier naar een dvd branden zodat ik die nog steeds op een normale cd speler/rom kan afspelen ?

weet iemand of dit enigzins mogelijk is ?

ik weet het lijkt mischien een domme vraag maar ik heb zelf NOG geen ervaring met het branden van dvd's en heb dus ook nog geen idee vand mogelijkheden of truukjes hiervan :)

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 20:27

Spais

The Spais Melange

Nee want DVD heeft een andere filesystem en wordt dacht ik met een ander soort laser gelezen.. Dat snapt een cd-speler niet..

Verwijderd

Topicstarter
pecies dat d8 ik dus ook ,maar toch hoorde ik laatst iets op de radio over een disc die op de ene kant DVD was en op de andere een audio cd !

weet er iemand hier mischien iets meer over ?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 26 januari 2002 22:03 schreef krafty_Cuts het volgende:
pecies dat d8 ik dus ook ,maar toch hoorde ik laatst iets op de radio over een disc die op de ene kant DVD was en op de andere een audio cd !

weet er iemand hier mischien iets meer over ?
ja dat kan wel, maar dan moet je dus een CD-R hebben die je aan de ene kant met een CD brander kan branden en aan de andere kant met een DVD brander

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
weet je mischien ook waar je die discs kan krijgen ?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 26 januari 2002 22:53 schreef krafty_Cuts het volgende:
weet je mischien ook waar je die discs kan krijgen ?
ik weet niet eens of ze wel bestaan ....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52
Als ik het goed begrijp wil je dus een normale audiotrack op een DVD branden om deze vervolgens af te kunnen spelen op een cd-speler.

Waarom pak je dan niet gewoon een cd-r? Beetje zonde van de DVD, al dan niet hybride. Vrij prijzig ook.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ja ik wil dus een audio en video track hebben op zo'n disc . als er dus geen dvd speler in de buurt is kan deze dus alsnog op een audio speler worden gedraaid .

het schijnt toch wel te kunnen alleen probeer ik hier meer over te vinden .

• ^Stalkie^
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 18:41
Op donderdag 24 januari 2002 22:58 schreef Spais het volgende:
Nee want DVD heeft een andere filesystem en wordt dacht ik met een ander soort laser gelezen.. Dat snapt een cd-speler niet..
Dat klopt. Een normale CD is een infrarood laser en DVD is een zichtbaar rode laser met een kleinere golflengte. Een normale CD-speler zal dus nooit een DVD kunnen lezen vanwege het golflengte verschil en andersom volgens dezelfde reden dus wel. Vandaar dat er ook veel meer op DVD kan dan op een CD... Even tussendoor.. Ze zijn ook al met blauwe lasers aan de gang.. Nog veeeeeeeeel meer opslagcapaciteit.. :9~

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 27 januari 2002 13:14 schreef krafty_Cuts het volgende:
ja ik wil dus een audio en video track hebben op zo'n disc . als er dus geen dvd speler in de buurt is kan deze dus alsnog op een audio speler worden gedraaid .

het schijnt toch wel te kunnen alleen probeer ik hier meer over te vinden .
kan dat niet met (S)VCD ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1