Toon posts:

Thuisbioscoop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een thuisbioscoop te kopen.
Heb al een Marantz versterker op het oog.
Maar mijn vraag is is er echt zo'n groot verschil tussen een Marantz/Denon/Onyo DVD-speler en een goedkopere Sony/Philips/JVC?
Is het verschil in ieder geval zichtbaar/hoorbaar? Zeker met die high-end versterker erop aangesloten.

Kort om ervaringen en meningen gezocht.

edit:

dit wilde ik gaan kopen

Marantz SR7200--> €1000
JBL SCS 178-->€650

Verwijderd

Hangt van het merk af, Sony QS is gewoon goed, en de ES nog met iets meer, en dan zit je waarschijnlijk al over de prijs van de Marantz.

Zoals alles: ga eens luisten als je wilt, dan kan je zelf horen of je het geld waard vind.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Waarom zo'n relatief dure receiver met een relatief mindere speakerset? Voor de sub hoef je het vermogen niet te nemen, dies toch wel aktief. En ik denk dat je voor de satelietjes niet gek veel nodig hebt.
Of laat ik het zo zeggen, ik denk dat je betere resultaten zult boeken met een mindere receiver en betere speakers.

Voor de dvd speler zit je denk ik prima in de 700,- > 1000,- gulden klasse (300 - 500 euro)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25
Op donderdag 24 januari 2002 22:39 schreef ShittyOldMan het volgende:
Of laat ik het zo zeggen, ik denk dat je betere resultaten zult boeken met een mindere receiver en betere speakers.
Zeker weten

no comment

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die receiver uitgekozen, omdat mijn redenatie was er kan beter een kwalitatief goed geluid naar mindere boxen gaan dan mindere kwaliteit sturen naar goede luidsprekers.

Maar wat zouden jullie me dan aanraden voor €2000 daar wil ik dan een DVD-speler, versterker en een 5.1 luidspreker set voor.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
in principe kan je ook gewoon bi of tri-amping speakers kopen zijn wel iets duurder maar dan heb je ook meteen iets wat goed klinkt. (ik denk echter dat je dan al over de prijs zit) wat ook natuurlijk kan is zo'n all in one dvd (maar dan kan je niet je eigen receiver erbij kiezen)

er was volgens mij een merk cygnus of cyrrus die een set had met 3 eindversterkers die geschikt was voor triamping. maar dan heb je dus 5 van die hifi elementen in je kast(drie eindversterkers een dvd element en een receiver in een set) ik weet niet of je dat wil.

Verder is er ook nog Myriad (brits merk) dat uitstekend geluid weergeeft, mooiste wat ik ooit gehoord heb. maar daar moet je dan nog een dvd element bij kopen.... kortom er is genoeg keuze...

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

in principe kan je ook gewoon bi of tri-amping speakers kopen zijn wel iets duurder maar dan heb je ook meteen iets wat goed klinkt.
It's all in the eye of the beholder.. Oftewel, dit is ook een discutabele uitspraak. Je moet gewoon gaan luisteren. Je kunt zoeken wat je wilt, maar je vind het antwoord hoofdwaarschijnlijk toch niet op internet. Het enige wat werkt is de boel zelf te gaan beluisteren..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 24 januari 2002 22:58 schreef bommetje het volgende:
Ik heb die receiver uitgekozen, omdat mijn redenatie was er kan beter een kwalitatief goed geluid naar mindere boxen gaan dan mindere kwaliteit sturen naar goede luidsprekers.
Met als heftige kanttekening dat de 'mindere kwaliteit' bij receivers extreem veel minder minder is, dan de 'minderheid' van goedkopere speakers. (damn, ik snap het zelf niet eens :P).

Wat ik wil zeggen: Het verschil in geluidskwaliteit tussen een 'aardig goede' en een 'erg muziekale' versterker ga je op die (toch wel) mindere speakerset niet horen... Het verschil tussen een betere speakerset en die JBL van 550 euro daarentegen ga je zeker WEL horen op een 'minder goede' receiver.

Een versterker is namelijk eigenlijk een behoorlijk perfect apparaat. Ga in een winkel maar eens naar een speakerset (die je wil kopen) luisteren en dan naar de verschillen tussen versterkers... Ga dan met zo'n 'mindere; receiver eens tussen de speakers schakelen... Dan merk je dat de verschillen tussen speakers extreem veel groter zijn...
Met een receiver van 600 euro (HK avr3000) en een speakerset van 1100 euro ga je een VEEL en VEEL betere set kopen...

Mocht je toch bij je eigen keuze blijven, dan moet ik zeggen dat die spullen bij RAF en Staffhorst voor 550 resp 770 euro te koop staan. Voor het geld zijn beide producten eigenlijk wel heel erg gaaf (voor 550 euro klinkt dat setje echt heel erg leuk en voor 770 euro krijg je een mooie receiver!). Alleen zou ik die twee nooit bij elkaar kopen, omdat het IMHO gewoon een 'zonde van het geld' combinatie is...

Ga dan voor 2x een DM602 (€500/set), 2x een DM303 (€300/set) 1x een center (250€) van B&W in combinatie met een AVR3000 van Harman Kardon of een Marantz SR5100 oid... Dat gaat echt gruwelijk beter klinken dan die JBL set met een 'mooiere' receiver...

Ik snap je redenatie wel, maar de verschillen tussen receivers zijn slechts subtiel. dus een slechte is niet echt een slechte, hooguit een iets minder sprankelende... Het verschil tussen dei JBL set en een mooie echte speakerset is daarentegen wel extreem...

Maar wat zouden jullie me dan aanraden voor €2000 daar wil ik dan een DVD-speler, versterker en een 5.1 luidspreker set voor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1