Toon posts:

[CS] Tips en tricks om beter te spelen.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 457 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik werk met iemand en die gaf mij de volgende tips:

meer lopen i.p.v rennen. [horen ze je niet en kan je dichterbij komen]
een pistol en awp en dan rushen en 1 schot pistol 2de met je awp.
een leeg leven in gaan en schieten op de muur. kan je kijken hoe je kogels gaan en kan je daar rekening mee houden.

hij had het ook over script of iets in config zodat je ping veel lager word. weet iemand die tip ook??

zijn er verder nog tips ofzo? wat ik ook heb en kwijtwil is dat ik onder xp vaak probs heb. sluit ik af en blijft windows xp hangen met resolutie veranderen. :( heel irri!

iemand tips commentaar enz enzo?

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

bursten :+

ik denk met die instelling dat je ping lager wordt, dan moet je even naar je rate kijken.

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

iedereen heeft zn eigen speelstijl. ikzelf loop ook heel veel, maar soms werkt dat ook tegen je. als je iemand aan hoort komen en je blijft even wachten om em te verassen werkt dat best goed. Tenzij ie een andere kant op gaat dan je verwacht. Als je er dan achteraan moet gaan moet je wel rennen en dan ook nog met je mes, anders haal je em nooit in.

oefening baart kunst is het devies bij zowat elk spel. ik speel nu heel anders dan dat ik een jaar geleden deed, en toen speelde ik weer anders dan dat ik 2 jaar geleden deed.

probeer ook eens een ander soort wapen om het leuk te houden. Daarbij is het erg grappig om 3 man achter elkaar af te knallen met de Sig SG-550 P1, omdat niemand daar rekening mee houd :D

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 10:21
Op donderdag 24 januari 2002 17:25 schreef Tak het volgende:
ik werk met iemand en die gaf mij de volgende tips:

meer lopen i.p.v rennen. [horen ze je niet en kan je dichterbij komen]
een pistol en awp en dan rushen en 1 schot pistol 2de met je awp.
een leeg leven in gaan en schieten op de muur. kan je kijken hoe je kogels gaan en kan je daar rekening mee houden.

hij had het ook over script of iets in config zodat je ping veel lager word. weet iemand die tip ook??
Lopen moet je alleen doen als je ergens langs moet sneaken of je vermoed dat de tegenstander in de buurt is (als er bv. nog maar weinig over zijn..) Die pistol - awp tip snap ik niet echt?? lijkt me vrij nutteloos.. als je een awp hebt heb je altijd een pistol behalve als je m weggooit :+

Dat schieten op de muur heb ik ook nog nooit van gehoord, misschien leuk voor de echte n00bs maar lijkt me verder ook vrij overbodig..

Over die config, je kan je rate enzo aanpassen waardoor de ping in sommige gevallen iets omlaag gaat.. 't spel wordt er alleen niet echt soepeler op.. alleen doen als je ping echt te hoog is, hoewel het dan waarschijnlijk toch weinig zal helpen.

Verdere tips, gewoon veel oefenen, andere spelers (en demo's bekijken) en dan spreekt het verder wel voor zichzelf denk ik.. Maar je moet er wel een klein beetje 'feeling' voor hebben :)

Ohja bursten roels natuurlijk.. heel snel paar kogels achterelkaar schieten, werkt vooral lekker met rifles.. En natuurlijk strafe jumpen om zo wat sneller vooruit te gaan (niet bunnyhuppen)

• GTOfire
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

schieten op de muur bedoelt ie als in gewoon ff zelf een LAN server maken en daar alle wapens uittesten op recoil en accuracy.
kan best handig zijn voor een complete n00b, want dan weet je meteen dat je met MP5 wel kunt springen en schieten tegelijk en met de AWP niet. (tis voor een n00b allemaal niet zo logisch :D)

maar dat eerste schot pistol en dan AWP is ook idd wel vaag ja. tegen de tijd dat je ingezoomed bent heeft hij met zijn AWP jou allang afgemaakt.

werkt met andere wapens echter wel goed.
Stel, je hebt een USP en een Aug en je bent in een sneaky rothoekje de bombspot aan het verdedigen. als er iemand aankomt kun je je aug op em leegknallen en hem en iedereen meteen laten weten waar je zit.
je kunt ook wat langer mikken en je gesilenced USP op zn hoofd legen. is hij dood zonder dat ie het merkt en weet niemand waar je bent. als ie erachter komt voordat jij em dood hebt pak je gewoon alsnog je aug en knal je em af. je kunt beter je aug in je poten hebben in een zwaar vuurgevecht dan dat ie al leeg is en je met een USP tegen een commando moet.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• MM-

MM-

hij bedoeld bv een kogel met usp om je tegenstander te "stunnen" en dan heel snel inzoomen en schieten, bv ksharp van X3 kan dat echt heel goed. Met awm hoeft dat natuurlijk niet altijd, dat is one shot one kill ( behalve bij half-kills :r ) maar misschien handig bij scout.

Verwijderd

belangrijkste in CS is nog altijd een goede aim, en die krijg je alleen maar door veel te spelen :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:36

steveman

Comfortabel ten onder

Bursten kun je ook zonder een script doen, persoonlijk klik ik gewoon een paar keer (lekker primitief :) ) houd iig nooit die vuurknop ingedrukt zodat je al je kogels erdoor ragt (tenzij je heeel dicht bij iemand staat). Met de M4 schiet ik met een muisklik wel een 2 kogels af, vind ik ook nog wel eens handig op aftanden als bij CS_militia vijand voor het raam en zelf sta je tegen het verste rotsblok. (als ik toch eens wist hoeveel meter dat was |:( )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• .GoO
Op donderdag 24 januari 2002 20:38 schreef steveman het volgende:
Bursten kun je ook zonder een script doen, persoonlijk klik ik gewoon een paar keer (lekker primitief :) ) houd iig nooit die vuurknop ingedrukt zodat je al je kogels erdoor ragt (tenzij je heeel dicht bij iemand staat). Met de M4 schiet ik met een muisklik wel een 2 kogels af, vind ik ook nog wel eens handig op aftanden als bij CS_militia vijand voor het raam en zelf sta je tegen het verste rotsblok. (als ik toch eens wist hoeveel meter dat was |:( )
Bursten met script is lame, en snap ook niet wat daar het nut van is eigenlijk..

• steveman
  • Laatst online: 09:36

steveman

Comfortabel ten onder

Op donderdag 24 januari 2002 20:39 schreef devv05 het volgende:

[..]

Bursten met script is lame, en snap ook niet wat daar het nut van is eigenlijk..
Ik heb ook gehoord dat het tegen je kan werken, als je 1 kogel wil schieten, komen er meet uit. Persoonlijk ben ik meer een fan van het handmatige werk.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Als je nieuw bent, moet je de maps leren kennen, en weten waar je je tegenstanders kunt verwachten.

Als de T's en CT's op het zelfde moment naar elkaar toe rennen moet je de punten en het tijdstip kennen waarop de partijen elkaar ontmoeten. Dit kun je alleen weten door veel te spelen :) Om te voorkomen dat je steeds dood gaat, loop met anderen mee en blijf wat achteraan, en geef wat supportfire :) Niet te gretig...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Jah, heeft te maken met de netcode denk ik, maar je moet eerst een beetje gaan trainen voor dat ik je dat uit ga proberen te leggen.

Verwijderd

door muren schieten ownt
maar het beste is het om een map te leren kennen op lan met 2 pcs. op één pc speel je zelf en de ander gebruik je om een vijand te hebben. die zet je op een standaard campplek.
En dan maar oefenen op door muren t ventje afknallen. bijv in cs_assault onder de trap naar de buis zetten en van de CT spawn afknallen door de muur. je wordt er niet popu van :) maar het werkt wel :)

ik burst ook wel eens maar meestal rag ik gewoon ineens 30 kogels uit mn geweertje. als je je muis wat naar voren schuift dan komen de kogels netjes op de goeie hoogte aan... en je kan ineens drie man neer maaien zondeer te bursten (dan schieten ze niet zo fanatiek terug als je volgas doorknalt)

leer de AK en colt te gebruiken en vergeet alle andere guns tot je die twee kent. daarna de andere veelgebruikten gaan oefenen (mp5, AWM, desert eagle, para, en de AUG en SIG scopeguns.)

als je DAAR goed mee kunt spelen, dan kun je je bezig gaan houden met p90, automatische snijpdingen, granaatje-expertise en pistooltjes.

met scriptjes bedoelt ie vast buyscripts.
100-en resources op het net. google.com -> CS buyscript succes ;)

Verwijderd

Als je geraakt bent dan kun je even wat lastiger lopen .. vrij realistisch .. maar dit schijnt onmiddellijk te verdwijnen als je snel .. niet te snel .. van wapen wisselt.

Verwijderd

Altijd autoaim aan zetten, autoshoot niet, tenzij je in de eerste ronde zit, dan ook autoshoot. Dan is de glock soort mp5.

Als je door de muur ziet dat iemand een granaatje gooit altijd op hem af rennen en neerknallen.

Als je weinig HP hebt door muurjes schieten, dat is veiliger.

Als je 5 man tegenkomt altijd zorgen dat je snel van wapen kunt verwisselen want als je clip leeg is moet je snel over gan op DEAGLE om de toetjes neer te knallen.

Als je alleen overbent en er is nog 1 over van anderee team altijd wachten tot tijd op is, want dan kan de rest ook wachten en kunnen ze zich beter consentreren de volgende ronde.

Stel de aimbot in op HEADSHOT of op CHEST.. Dat is het effectiefst.

Blok altijd je team mates. dan gaan ze dood en kun jij lekker de rest afknallen.

Als je ge TK' word altijd even de respawn functie erbij halen en degene die je ge tk hebt neerknallen anders is het niet leuk.

ALtijd vriendelijk en aardig zijn tegen iederen en mensen met respect behandelen.

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
Nah, met mp5 werkt dat stunnen bij elk wapen en gaat niet weg na weapon switch. En altijd bursten is ook bs. Als je veel speelt kan je full auto aardig aimen, vooral met colt, tenzij het echt ver weg is natuurlijk.

dunno

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 22:05 schreef illem het volgende zielige verhaal dat maar ff is weg gehaald in quoute:
*klap klap*

Krijg je te weinig aandacht ofzo ?

--------------
back to topic
--------------
Zorg dat je maps redelijk kent, zodat je niet opeens ergens staat van "Uhhh... waar ben ik? :o "

Altijd bursten
Niet teveel stilzitten
Als je alleen over bent, ga dan niet rond stampen (rennen)
Want je tegenstander(s) weten/weet dan waar je bent

En, leer met wapens omgaan :)
En last but not least, teamplay:
-Blijf bij de groep
-Ga niet kamikaze rushes doen (werkt maar 1 keer, dan is "suprise" factor weg)
-Niet blocken ( ga niet NAAST sniper staan oid.. zorg dat teammates WEG kunnen duiken als zij moeten reloaden of weinig HP hebben)
-Geef backup
-Geef cover

Verwijderd

idd leuke tips voor mensen die cs pas een week spelen.

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Schiet op het hoofd :z

Altijd bursten sucks...
Als je het kan is sprayen met de ak l33t! >:)

• Bootje
  • Laatst online: 02-11 10:00
Zorgen dat je niet geraakt wordt. Anders ga je dood. :D

Verwijderd

en check eerst deze demo:
http://mm-clan.gamepoint.net/strikerz.zip

Conclusie:
Aim between the eyes

En dan:
Koop de snelste PC mogelijk
Koop een A3D kaart
Speel 15 uur per dag
Download alle demo's van goeie spelers.

• M@NIC
  • Laatst online: 13-10 09:31
Op donderdag 24 januari 2002 22:05 schreef illem het volgende:
Altijd autoaim aan zetten, autoshoot niet, tenzij je in de eerste ronde zit, dan ook autoshoot. Dan is de glock soort mp5.

How to use a multiplayer cheat!

ALtijd vriendelijk en aardig zijn tegen iederen en mensen met respect behandelen.
LOL, je spoort echt niet he :P

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

m0nk

16-09-2003 15.15

ik heb het e.e.a. geleerd door veel demo's te bekijken van goeie cs spelers.
Zoals bijvoorbeeld, crimson, of black.adder van iFc.
Wat ik heb gedaan is gewoon op een public gaan oefenen, op afstand blijven en iets meer tijd nemen om te richten en niet in paniek raken als er 2 man voor je staan en je ak vol open zet. Als je blijft oefenen met richten merk je vanzelf dat dit steeds sneller gaat. Nu schiet ik nog meer hetsjots :P dan ik ooit geschoten heb. Verder moet je gewoon spelen hoe je zelf het lekkerst vind, ik speel bijv met een hele lage sensivity van mn muis.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Download een gewoon een bot (het liefts podbot die roeleert)
en ga ff oefenen beter da op muren schieten lijkt mij :o

en verder speel op veel heel veel op public servers liefst een server waarop mensen met een beetje skills spelen leer je het meest van.

En denk aan teamplay is hier al eens gezegd. Dan moet het lukken denk ik. :7 :7

Greetz Hedu

• M@NIC
Op vrijdag 25 januari 2002 10:24 schreef Hedu het volgende:
Download een gewoon een bot (het liefts podbot die roeleert)
en ga ff oefenen beter da op muren schieten lijkt mij :o

Greetz Hedu
En nu weten we het wel :{

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 17:11
(lame geblaat)

Altijd vriendelijk en aardig zijn tegen iederen en mensen met respect behandelen.
Naja. Je bent de meest vieze lamer die er is, en dan zet je dat laatste neer... waar slaat dat nou weer op :? .
Iedereen heeft toch een teringhekel aan je, of je nou aardig doet of niet... moet je maar niet cheaten.

Steam

• m0nk
  • Laatst online: 13:35

m0nk

16-09-2003 15.15

Als je door de muur ziet dat iemand een granaatje gooit altijd op hem af rennen en neerknallen.

Als je 5 man tegenkomt altijd zorgen dat je snel van wapen kunt verwisselen want als je clip leeg is moet je snel over gan op DEAGLE om de toetjes neer te knallen.

Als je alleen overbent en er is nog 1 over van anderee team altijd wachten tot tijd op is, want dan kan de rest ook wachten en kunnen ze zich beter consentreren de volgende ronde.

Blok altijd je team mates. dan gaan ze dood en kun jij lekker de rest afknallen.

Als je ge TK' word altijd even de respawn functie erbij halen en degene die je ge tk hebt neerknallen anders is het niet leuk.

OMG vieze looooozer!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Da_RoNiN
  • Laatst online: 23-10 23:11

Da_RoNiN

Oclama?

Het alle belangrijkste is , jezelf leren kennen met CS , dingen waar je goed in bent benutten en je minder sterke kanten verbergen, elk persoon speelt anders dus weerspiegel jezelf niet aan een ander persoon.

Test alle wapens een beejte uit , de wapens waar je niks van verwacht kunnen vaak nasty uit de hoek komen. De TMP en MAC 10 bijv. zijn erg goede wapens maar je moet ze kunnen gebruiken. Ook de schotgum is een wapen wat je niet moet onderschatten , vooral voor levels met veel gangetjes en deurtjes is ie gewoon superB.

En dan is het ook erg belangrijk om te profiteren, als je een vuurgevecht hoort ben dan niet bang en spring er dan gewoon tussen in, deze verrassing verwacht men niet en kan je mooi wat kills scoren omdat vaak de tegenstander dan al wat schade heeft opgelopen.
En het aller belangrijkste van cs is het luisteren naar geluiden , vaak kun je alleen al door goed te luisteren de positie van de tegenstander bepalen.

Ik denk dat als je met deze dingen rekening houdt het al een stuk makkelijker wordt.
Het is misschien ook handig om zelf een lan game op te zetten en de levels gewoon een beetje door te lopen, als je een level uit je kop kent is het al een stuk makkelijker.

:)

Kenners weten waarom

• M@NIC
Op vrijdag 25 januari 2002 10:33 schreef MastahBlastah het volgende:

[..]

OMG vieze looooozer!
Nou hij komt er iig wel voor uit, maar z'n speelwijze is natuurlijk niet goed te keuren.

Denk aan de bloemetjes en de lammetjes in de wei en zeg gewoon.
"Ik vind het niet zo leuk van jou dat je vals speelt"

O-)

• .GoO
Op vrijdag 25 januari 2002 10:50 schreef Manic het volgende:

[..]

Nou hij komt er iig wel voor uit, maar z'n speelwijze is natuurlijk niet goed te keuren.

Denk aan de bloemetjes en de lammetjes in de wei en zeg gewoon.
"Ik vind het niet zo leuk van jou dat je vals speelt"

O-)
Heb zo'n idee dat ie niet echt serieus is..

• M@NIC
Op vrijdag 25 januari 2002 10:57 schreef devv05 het volgende:

[..]

Heb zo'n idee dat ie niet echt serieus is..
Wie, illem niet ?
Wel hij heeft altijd gezegt dat ie cheatuh...

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: Leer de mappen!!! :P. Begin met de_dust dat is toch wel de meest gespeelde map op internet, dan ga je over naar mappen zoals: cs_assault, de_dust2, de_prodigy, de_nuke, enz. Dat zijn ong. de meest gespeelde mappen.

Ook leer eerst alle wapens kennen (IMPORTANT!! pay attention private :D). Koop ze allemaal een keer en probeer ze uit. Als je niet genoeg geld hebt voor een AWP of een duur wapen, koop dan een paar ronden niks (alleen armor :P, misschien kan je nog een ventje afknallen met een usp/glock :P). Zoek uit welke wapens jouw het lekkerste liggen. Zoek dan op internet naar een buyscript (hier is een goeie, maar je kan er zelf ook een maken zoals ik heb gedaan :P :D). Pas dat buyscript aan, zodat je je lekkerste wapens onder de beste knoppen hebt zitten :). Ik heb bijvoorbeeld al mijn wapens op het numpad zitten, dus ik hoef alleen numpad 5 te drukken en dan krijg ik een colt/ak met alle ammo en ik druk op numpad 0 en dan heb ik armor en ik druk numpad * en ik heb een HE-granaat erbij. Dat doe je in een seconde en dan sta je al ready als de ronde begint :) 8-).
Bursten moet je geen script voor nemen, want dat sucks. Het beste is om zelf te bursten. Meestal 3/4 kogels per keer is genoeg om een ventje van een hele end weg neer te knallen. Als ze dichtbij staan dan rag je je clip gewoon helemaal leeg en dan is het meestal RIP :).

Als je aan het spelen bent blijf dan altijd bewegen. Zelfs als je de AWP of een andere sniper hebt. Dan kan je bijvoorbeeld strafen-schieten-strafen, enz. Blijf niet te lang zitten op 1 plek. Ik kan nooit echt lang blijven zitten op 1 plek, want dan gaat het jeuken om te lopen.

De eerste paar keer dat je op internet speelt zal je flink veel dood gaan, maar dat maakt niet uit. Je moet je niet zo laten opjutten door anderen en gewoon jezelf blijven. Niet teveel schelden (t*ring, k^t of sh&t kan nog wel, maar ook niet teveel en niet teveel op anderen :D).

Gewoon goed je best doen en vooral plezier hebben dat is het voornaamste :). Ik cs nou al ong. 1,5 jaar misschien langer (ben begonnen met cs beta 6.0) en het gaat erg lekker. En ik doe het nog met veel plezier en blijf het zeker doen (ieder geval tot CS:CZ :9~).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• pica
Op vrijdag 25 januari 2002 11:02 schreef Manic het volgende:

[..]

Wie, illem niet ?
Wel hij heeft altijd gezegt dat ie cheatuh...
tis ook een mygottert...

Steam

• Jerry

Jerry

Who?

wat ik ook heb en kwijtwil is dat ik onder xp vaak probs heb. sluit ik af en blijft windows xp hangen met resolutie veranderen. :( heel irri!
Moet je counter-strike afsluiten via je console met het commando: quit of exit. Dan gaat het altijd goed bij mij, maar als ik cs gewoon afsluit dmv menu dan gaat me resolutie ook flippen :(.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Verwijderd

change Topic name: Tips voor Newbs en nOObs

• RaDKiLL
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Ik heb ook wel gehoord van dat Pistol/AWP "trucje".
Je richt met de crosshair van je pistol op NME en vervolgens doe je quickweaponchange en zonder zoom schiet je met AWP. Het vergt wat oefening maar het schijnt te werken...

Ps : ik weet niet of iemand dat al had gezegd, had ten tijde van reply nog niets gelezen... :P

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Verwijderd

MUHAHAHAHAHAHA ROFLOLMAO!! >:) >:) >:) >:)

• MM-

MM-

Illem is heel aardig hoor, alleen het feit dat hij in myg0t zit is een beetje dom.

• pica
Op vrijdag 25 januari 2002 14:33 schreef MM- het volgende:
Illem is heel aardig hoor, alleen het feit dat hij in myg0t zit is een beetje dom.
En dat hij een lamer is :X

Steam

• M@NIC
JeanLucPicard, heb je nu al eens een beter internet verbinding :?

• joskuiper
  • Laatst online: 05-11 11:05

joskuiper

PapaCooper

lopen ipv rennen
muziek uit en alleen geluid van opponents aan
beeld zo soepel mogelijk

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Verwijderd

muziek uit
uhm er zit geen muziek in CS (correct me if i'm wrong, zo wel dan heb ik zeker al anderhalf jaar de verkeerde versies :D)
beeld zo soepel mogelijk
nutteloze opmerking, dat lijkt me wel erg logisch... }:O

daarnaast geldt dat voor elk spel |:(

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:21
CS beter spelen? Niet moeilijk. Ken de map uit je hoofd en leer aimen. Meer hoef je bij CS toch niet te kennen |:(

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
gebruik stuur of gamepad ipv muis :9

DAN GAAT HET VEEL BETER

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 15:31 schreef benchMarc het volgende:
CS beter spelen? Niet moeilijk. Ken de map uit je hoofd en leer aimen. Meer hoef je bij CS toch niet te kennen |:(
wat dacht je van hoe je beweegt/loopt :Z
Op vrijdag 25 januari 2002 15:31 schreef Frank128 het volgende:
gebruik stuur of gamepad ipv muis :9

DAN GAAT HET VEEL BETER
sure :+

ik ken trouwens wel hele goede CSers die een trackball gebruiken, lijkt mij persoonlijk niks, maar het kan dus wel :)

• kNarf_
Ik ken iemand die heeft Touchscreen, hoeft ie alleen maar op iemands hoofd te drukken en *headshot* :+

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Op vrijdag 25 januari 2002 15:43 schreef Frank128 het volgende:
Ik ken iemand die heeft Touchscreen, hoeft ie alleen maar op iemands hoofd te drukken en *headshot* :+
WHEEEEhhheeeee!!

• Jerry

Jerry

Who?

Op vrijdag 25 januari 2002 15:43 schreef Frank128 het volgende:
Ik heb stem aansturing :). Ik hoef alleen "head" en "shoot" te roepen :P :D.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Verwijderd

laat ik wel beetje serieus reageren =]

- eerste 2 kogels van handgun zijn krom wegschieten dus
- en de eerste 7 bij mij met dealge altijd. misschien is dat iets psychologisch

• Jerry

Jerry

Who?

Op vrijdag 25 januari 2002 16:05 schreef SuB het volgende:
laat ik wel beetje serieus reageren =]

- eerste 2 kogels van handgun zijn krom wegschieten dus
- en de eerste 7 bij mij met dealge altijd. misschien is dat iets psychologisch
Dat is denk ik psychologisch, want je mikt nooit op dezelfde plek en dan lijkt het of de eerste paar altijd mis zijn. Of het is gewoon bijgeloof :P :D.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Mik voor de gein eens op een muurtje dan met de eerste kogel uit je D.E.

• M@NIC
Op vrijdag 25 januari 2002 15:38 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

]

Rammuh op die springknop!
Kom je ook al heel ver :P

• Jerry

Jerry

Who?

Op vrijdag 25 januari 2002 16:20 schreef Manic het volgende:

[..]

]

Rammuh op die springknop!
Kom je ook al heel ver :P
Lol maar dat wordt veranderd in versie 1.4 :(, want dan loop je een stuk slomer.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

IDD krom..Als je rent en springt kom je altijd verder als dat je door blijft rennen en springt in stilstand....Uuuhm....Ofzoiets....

Verwijderd

je moet er gewoon voor zorgen dat je in het winning team zit >:)

en dat is vaak het team met een top-tien speler
gewoon ==> gametiger.net ==> zoek op: rG/=i=/@/T&I(en dan vooral neut :x)/iFc and so on and so on.. ==> connect.

note: het zijn tog tips voor n00bz hiero :)

Verwijderd

vroeger toen ik dom was ging ik soms op een Duitse server en ging ik iedereen teamkillen..
bij de_dust als je die gang in gaat heb je ook zo'n doos, daarvoor is het donker er daar gaan mijn teamates (als je T bent) altijd zitten campen, dan moet je met lamp op hun gaan schijnen zodat de enemny 'm ziet! Lekker voor die nazie, moet je maar niet campen!

Zo was ik dus toen ik dom was maar kmoet er nog wel om lachen :).

• Roberto
  • Laatst online: 25-10 18:30
in mijn geval een nieuwe computer koopen ( 300 mhz .... )
:D

maar oke ik speel altijd front je moet veel gebukt zijn en ik use vaak Deagle m249 ( machine gun hoer maar wel goed :P 3 kils in 2 sec is me record B-) ) en HE altijd HE gooien als je denkt dat je een vijnand ziet want als je dood bent heb je nixx aan je HE gehad en speel veel Saaie map's ( saai= L33T
want als je goed bent op een map die iedereen haat en nooit speelt ben je al weer een stuk beter )

• Ed_Capone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 13:22

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Iedereen heeft een eigen speelwijze. Download eens een bot (Podbot of Realbot) en probeer eens verschillende speelwijzen en kijk maar welke je het beste bevalt. Probeer ook verschillende soorten guns. Leer de levels kennen.

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:21
Op vrijdag 25 januari 2002 15:38 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

[..]

sure :+

ik ken trouwens wel hele goede CSers die een trackball gebruiken, lijkt mij persoonlijk niks, maar het kan dus wel :)
Zittend achter en kist hoef je niet te lopen.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 10:12
veel oefenen ;)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 10:12
dat truukje met je zaklamp gaat niet helpen
bij jouw schijn je ergens naar toe, maar je tegenstander ziet een "lichtbol" om JOU heen... dus ze zien eerder jouw als die caper >:)

Verwijderd

ook ff auto aim aan zetten en aim true wall uit >:) werkt het best :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand iets over ping verlager? of meer frames per seconden? (ik heb nu een gforce 2 mx 400 en nog steeds als ik loop zie ik de grond een paar meter verder paar detaileren. zeg maar (gaar uitgelegd maar oke)

zijn er fps en ping optimizers??

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Je kunt de netcode tweaken

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-11 21:28
Op vrijdag 25 januari 2002 16:24 schreef opium het volgende:
je moet er gewoon voor zorgen dat je in het winning team zit >:)

en dat is vaak het team met een top-tien speler
gewoon ==> gametiger.net ==> zoek op: rG/=i=/@/T&I(en dan vooral neut :x)/iFc and so on and so on.. ==> connect.
Lol, ik vinnet het wel grappig (of is het een eer?) dat wij (AaRz) in het rijtje van rG, innominis en iFc staan :) Die 3 clans zijn echt wel een tikkeltje beter dan cLaN AaRz hoor :D

Oh ja, cLaN AaRz is dood trouwens (sinds paar dagen), maar dat even terzijde :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• kNarf_
Op zondag 27 januari 2002 05:11 schreef Knakker het volgende:

[..]

Lol, ik vinnet het wel grappig (of is het een eer?) dat wij (AaRz) in het rijtje van rG, innominis en iFc staan :) Die 3 clans zijn echt wel een tikkeltje beter dan cLaN AaRz hoor :D
ja slaat nergens op he :P noem dan dnc, wij hebben clan aarz nog hard ingemaakt :o

• Bezulba
  • Laatst online: 13:22

Bezulba

Formerly known as Eendje

1 leer je maps
2 koop de en mp5
3 leer mikken :)

die 2 guns zijn de enige die je nodig heb! mischien zo heel af en toe een colt ofzo...

maar vraag maar aan rs_003 ... ik + de+ mp5 = ownage..
middel-langeafstanden de... ding schiet akelig precies...
korte afstand gewoon mp5

en tjah map control he... als je een deur hoort moet je gewoon weten waar dat is.. en hoe je daar kan komen en waar je vijand vandaag zou kunnen komen... niets is leuker als voetstappen horen... en dan achter een deurtje gaan staan... en dan steekt ineens z'n gun door de deur en dan maar schieten :)

heerlijk >)

blup

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-11 21:28
ja slaat nergens op he :P noem dan dnc, wij hebben clan aarz nog hard ingemaakt :o
Hey da's gemeen 8-) , iedereen kan een dipje hebbe :D

Geef mij maar een Warsteiner.

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-11 21:03

Booth

¯¯¯¯¯¯

Op vrijdag 25 januari 2002 14:43 schreef M@NIC het volgende:
Wie is dat? ik zag em op Strikerz en hij 0wnde me met zijn headi's :'( :)

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 13:06
Ik geef alleen deze tip:
Ga langs de sites van de grote clans, rG, o8s, Na en nog enkele. licht de ip's van hun servers eruit, bookmarken en daarop spelen. je wordt voorlopig afgemaakt maar het feit dat je op die servers speelt behoud je al sneller tegen lamend en cheatend publiek. plus dat de training tegen die betere spelers in jouw voordeel is.

Bij het spelen op die servers: als level begint, de beste speler in je team pakken en meelopen en observeren!.

De rest leer je vanzelf.

Verwijderd

wat een goeie tip is ivm bursten is bijvoorbeeld bij colt
ik schiet altijd 3 kogels tegelijk dan wacht ik en dan weer 3 dat is de grens tussen accurucy en niet.

net weer op een servertje 20-3 dus het werkt wel :P

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06-2023
Just Lissin'

• kNarf_
Op zaterdag 02 maart 2002 15:05 schreef sahga het volgende:
wat een goeie tip is ivm bursten is bijvoorbeeld bij colt
ik schiet altijd 3 kogels tegelijk dan wacht ik en dan weer 3 dat is de grens tussen accurucy en niet.

net weer op een servertje 20-3 dus het werkt wel :P
d0h, wat wil je dan?

sproeien? :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 20:29
Op zaterdag 02 maart 2002 16:12 schreef Frank128 het volgende:

[..]

d0h, wat wil je dan?

sproeien? :P
Sproeien wil soms ook wel helpen hoor :P Alleen moet je dan wel veel corrigeren tijdens het sproeien :)

The devil is in the details.

• kNarf_
ja van dichtbij wel ja, lekker sproeien :P

• Bezulba
  • Laatst online: 13:22

Bezulba

Formerly known as Eendje

jaa en dan krijg je van die "goede" spelers die zeuren dat ze doodgaan door sprayers! :) damn wat een trieste figuren ;)

blup

• kNarf_
ja, daar ben ik er 1 van ;)

sproeit zo'n n00b van dichtbij elke kogel mis, behalve de laatste kogel, daar maakt ie een lucky headshot mee, terwijl ik hem tot 3 hp schoot ofzo :(

• pica
Op vrijdag 25 januari 2002 14:43 schreef M@NIC het volgende:
Beetje erg laat, maar: ja :P .

Steam

• buzz
Op zaterdag 02 maart 2002 16:40 schreef Frank128 het volgende:
ja, daar ben ik er 1 van ;)

sproeit zo'n n00b van dichtbij elke kogel mis, behalve de laatste kogel, daar maakt ie een lucky headshot mee, terwijl ik hem tot 3 hp schoot ofzo :(
Dit is dus erg stom, die gast schoot gewoon beter klaar. Jij kon hem niet af maken hij jou wel, dat maakt hem op dat moment de betere speler. Geluk heb je niet dat dwing je af.

• kNarf_
Op zaterdag 02 maart 2002 18:26 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Dit is dus erg stom, die gast schoot gewoon beter klaar. Jij kon hem niet af maken hij jou wel, dat maakt hem op dat moment de betere speler. Geluk heb je niet dat dwing je af.
lol, was dat maar zo :z

Verwijderd

raak schieten, voor de rest maakt het gin hol uit

Verwijderd

vast, het maakt best uit of je op iemands poten schiet of op ze koppie.. :)

• bAdmuTs
  • Laatst online: 05-11 18:28

bAdmuTs

mAzE

[..]

Dat is gewoon echt de grootste b*llsh*t ever heard. Het maakt iemand helemaal geen betere speler als ie een luckie headie maakt. Hij heeft dan gewoon geluk gehad. En geluk heb je en dwing je niet af. Ga maar eens naar het casino daar kan je geluk niet afdwingen

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 19:12 schreef Volo het volgende:
vast, het maakt best uit of je op iemands poten schiet of op ze koppie.. :)
nou vooruit :), raak schieten op zn kop

• kNarf_
Op zondag 03 maart 2002 18:11 schreef bAdmuTs het volgende:

[..]

Dat is gewoon echt de grootste b*llsh*t ever heard. Het maakt iemand helemaal geen betere speler als ie een luckie headie maakt. Hij heeft dan gewoon geluk gehad. En geluk heb je en dwing je niet af. Ga maar eens naar het casino daar kan je geluk niet afdwingen
Hij was in de war met respect denk ik :o

• MM-

MM-

[..]

mja jammer dat het de laatste kogel bug was.

Verwijderd

Ik heb niet alles doorgelezen, dus een aantal van deze punten zal wel allang gezegd zijn, maar ik wilde toch eventjes m'n eigen (kleine) CS guide hier plaatsen, die ik een paar maanden geleden geschreven heb. Kritiek of toevoegingen van ervaren CS'ers is natuurlijk altijd welkom.

---------------------------

Counter-Strike tips:

Als je een beetje wil leren spelen, zijn er een aantal punten waar je op moet letten:

1.De basistechnieken. Hiermee wordt bedoelt alle standaard dingen die je moet weten om een beetje te kunnen spelen, zoals o.a. dat je moet proberen niet stil te staan als er tegenstanders zijn, je altijd op het hoofd (op lange afstanden op de buik) moet proberen te mikken, enz. Wat betreft schieten geld voor alle rifles en smgs dat je het beste met bursts (korte stootjes) kunt schieten, tenzij een tegenstander erg dichtbij is. Ook is het erg belangrijk dat je bij je teammaatjes blijft en niet alleen op avontuur gaat.

2.Geavanceerde technieken. Counter-Strike is in tegenstelling tot veel andere spellen heel erg tactisch. Dit betekend dus niet hard rondrennen en op alles schieten wat beweegt, maar tactisch spelen. Dit betekend o.a. dat je een beetje voorzichtig moet spelen, al hoef je natuurlijk niet heel langzaam en stil te spelen. Een rush bijvoorbeeld kan een handige manier zijn om te winnen. Voorbeelden van tactisch spelen is bijvoorbeeld op de juiste momenten sluipen, op de juiste momenten de juiste granaten gooien, etc. Timing is dus erg belangrijk. Ook erg belangrijk is dat je nooit te enthousiast moet zijn, geduld wordt beloond. Als je bijvoorbeeld twee tegenstanders ziet die ergens naar toe rennen, ga niet spontaan in het wilde weg schieten, maar volg ze bijvoorbeeld eerst, of mik eerst goed en probeer dan een van de twee af te schieten, waarna je je weer even terugtrekt. Tactisch spelen leer je met name door veel te oefenen. Let ook goed op het geluid, dit is erg belangrijk. Probeer ook gebruik te maken van de radar, dit kan erg handig zijn.

3.Reactiesnelheid. Dit spreekt voor zich: je moet je concentreren en snel kunnen reageren wil je een kans maken om te winnen. Spelen als je moe bent is dus geen goed idee.

4.Richtvaardigheid, oftewel schiettechnieken. Bijna even simpel als reactiesnelheid: je moet ervoor zorgen dat je goed kunt mikken (met name tijdens het strafen en springen), want als je 90% van je kogels in de muren knalt kom je niet erg ver. Regels bij het schieten:
a.van dichtbij: muisknop ingedrukt houden (full-auto), circle-strafen, springen, en op het hoofd proberen te mikken
b.lange-middellange afstanden: bukken, goed mikken, met korte stootjes (bursts) schieten en naar links en rechts strafen. Op lange afstanden kun je het best met korte bursts (ongeveer 2-4 kogels per keer) schieten, en op middellange afstanden met wat langere bursts (4-8 kogels).

Om goed te leren schieten is het goed om te oefenen op bots. Ook moet je goed opletten dat je op middellange tot lange afstanden altijd éérst mikt, en dan pas schiet.

5.Samengevat even de basisregels:
1.blijf kalm, concentreer je, en speel nooit te enthousiast. Geduld wordt beloond, en spelen in Rambo-style is het slechtste wat je kunt doen.
2.luister altijd heel goed, geluid is erg belangrijk. Vaak kun je door goed te luisteren er achter komen waar een tegenstander zich bevindt.
3.mik altijd eerst, en schiet dan pas. Schiet met rifles en smgs op middellange en lange afstanden altijd met bursts.
4.blijf bij je teammaten

---------------------------

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:24
Op maandag 04 maart 2002 20:23 schreef daylife het volgende:
Ik heb niet alles doorgelezen, dus een aantal van deze punten zal wel allang gezegd zijn, maar ik wilde toch eventjes m'n eigen (kleine) CS guide hier plaatsen, die ik een paar maanden geleden geschreven heb. Kritiek of toevoegingen van ervaren CS'ers is natuurlijk altijd welkom.

[...]
gij zijt bedankt :)

maar momenteel gaat de discussie over iets heel wat anders ;)

• buzz
Veel spelen, komt de skill vanzelf, en hoeveel je speelt ligt aan jezel, maar hoe vaker je speelt, hoe beter je word.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 15:15 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Veel spelen, komt de skill vanzelf, en hoeveel je speelt ligt aan jezel, maar hoe vaker je speelt, hoe beter je word.
moet je nog meer weten ? :)

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
wat ik je kan zeggen, als je al iets meer gevorderd ben dan een n00bie:
ga op servers spelen met goeie spelers.. en blijf daar spelen! natuurlijk zuig je grote tijd in het begin, maar als je langzamerhand een beetje mee kan komen zul je zien dat je op andere servers ownt >:)
natuurlijk blijf je net zolang op die "goeie" server spelen totdat je de voorheen (beste) spelers met gemak neermaait..

BL@DE has spoken!!

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04 20:42
ehm... en de spelers die daar al zaten, hun skills blijven altijd gelijk? en die van jou gaan wel omhoog?
beetje vreemd, maargoed :)

• Fried
  • Nu online
als jij veel (heel veel >:)) meer speelt dan de rest :P

• Xenon
  • Laatst online: 21-08 09:12
Veel oefenen, de rest komt vanzelf

Das mijn tip vr je

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Fried
  • Nu online
haha.. en just shoot the bad guy (or good guy) before he does >:)

ff serieus:
- rennen met knife of pistol gaat sneller
- loop af en toe gewoon om niet op te vallen of te luisteren of er iemand in de buurt is.
- GEEN TK/TW, en NIET CAMPEN das lame!!
- zoals al is gezegd, oefen eens met alle guns zodat je weet hoe ze reageren.. let ook op reload-time en impact enzo
- als je dood bent volg dan eens de goeie spelers met de chase cam, dat heeft mij ook geholpen toen ik nog een n00bie was
- speel samen in een team en geef mekaar backup..
- zet je pistol onder een knop zodat je er snel bij kan.. als je in een gevecht dan out of ammo raakt kan je snel switchen naar pistol en het finishen..

dat was het wel ff..
voor vragen altijd tijd.. (nou ja.... ;))

• Peertje
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 10:57 schreef Fried het volgende:
haha.. en just shoot the bad guy (or good guy) before he does >:)

ff serieus:
- rennen met knife of pistol gaat sneller
- loop af en toe gewoon om niet op te vallen of te luisteren of er iemand in de buurt is.
- GEEN TK/TW, en NIET CAMPEN das lame!!
- zoals al is gezegd, oefen eens met alle guns zodat je weet hoe ze reageren.. let ook op reload-time en impact enzo
- als je dood bent volg dan eens de goeie spelers met de chase cam, dat heeft mij ook geholpen toen ik nog een n00bie was
- speel samen in een team en geef mekaar backup..
- zet je pistol onder een knop zodat je er snel bij kan.. als je in een gevecht dan out of ammo raakt kan je snel switchen naar pistol en het finishen..

dat was het wel ff..
voor vragen altijd tijd.. (nou ja.... ;))
Zoals de "2" :? :z

Verwijderd

beste tactic is imo: een mac10/p90/tmp kopen en rennen, springen, rennen, strafen, springen, strafen enz enz (niet speciaal in die volgorde) en natuurlijk de muisknop ingedrukt houden >:) dat is echt zoooooo leuk >:)
en natuurlijk ergens in een donker hoekje gaanb zitte waar niemand je verwacht en dan voor de neuis van een voorbijganger springe en m helemaal naar de klote te schiete met de dual baretta (wel eerst ff binden op je m_wheel up en down)daar krijg je de leukste reacies op :)

Verwijderd

wissel wapens door met je muis te scrollen
toetsen dichtbij zetten

• buzz
Op maandag 11 maart 2002 13:33 schreef Mini-bad het volgende:
wissel wapens door met je muis te scrollen
Omg dat is irritant |:(

• Da_RoNiN
  • Laatst online: 23-10 23:11

Da_RoNiN

Oclama?

Op maandag 11 maart 2002 13:58 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Omg dat is irritant |:(
Nee das niet waar je moet ze binden als de knoppen 1 t/m 3 zodat je meer dat tak geluid krijgt (snappie ?: ) dan kan je er snel switchen naar je side-arm.

Kenners weten waarom

Pagina: 1 2 Laatste