Toon posts:

Mobo piept, voeding de oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Right, ik had nog een oude mobo (Syoto) met celeron266 erop. Na lang zoeken kon ik nog ergens een celeron466 vinden en ik heb die er op geplaatst. Nou zag ik dat er nog ruimte was voor een 8mm fan, dus heb die er in gezet.

Het werkte allemaal prima, tot gister de PC ineens uitviel en na reboot met een lange piep opstartte. Aangezien ik het mobo boekje niet meer had dacht ik in eerste instantie aan de processor. Die zat verder goed. Na wat dingen omgebouwd te hebben herstartte ik weer en maakte de voeding (230watt) een vaag ratel geluid, en het mobo piepte wederom. Kan het zijn dat het aan de voeding ligt (vanwege de processor met grotere cooler?) Zonet gaf ie een HD error (WD schijfje van 3GB), maar na ff in bios HD detect te doen werkte het weer prima... voor 20 seconden, toen ie een fout in explorer gaf (winXP trouwens) en weer rebootte met die piep. weet iemand zo of het idd de voeding is?

edit : plz geen UTFS antwoorden aub

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wees ook geduldig. Niet elke vraag heeft altijd een makkelijk antwoord. Soms zul je maar 1 minuut op een antwoord hoeven te wachten en soms een paar uur tot een dag. Ga aub niet je eigen topic om de 10 minuten weer 'in het zicht krijgen' door er op te reply'en met iets als 'weet iemand het al?'. Mocht je na een dag geen antwoord hebben gehad mag je uiteraard wel door middel van een post je topic weer wat onder de aandacht brengen.
Uit de FAQ

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
^^ wees gewaarschuwd, want slechts geduld wordt beloond!

DIT IS MIJN WEBSITE