Ac3 music files iemand interesse??

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
ik ben vanplan om mijn tijd is te spenderen in het remasteren van muziek om deze op te waarderen naar DD 5.1

is er al een plek waar je deze muziek files kan downloaden??

is er overigens wel vraag naar zoiets? ik vind het wel leuk om het te doen maar als er ook nog mensen zijn die dat graag zouden willen hebben dan zou het helemaal toppie zijn.

op dit moment heb ik 1 liedje al in ac3 geencodeert. dit liedje (moi lolita - alizee) is redelijk goed eruit gekomen. ik moet alleen nog wat kleine aanpassingen maken (bass is bijvoorbeeld te zwaar, centerspeaker te sterk)

is er overigens nog iets waar ik aan moet denken bij het encoden (aangezien ik dit niet elke dag doe en er mischien wat handige tips bij kunnen zitten waar ik nog niet aan gedacht heb)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind alles best, zolang er maar geen copyrighted muziek uitgewisseld of gerequest gaat worden... Ok? :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• justice strike
alleen op vertoon van de originele cd ;)

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 13:15
softencode?

• justice strike
uhm nadere explanatie??

Verwijderd

gooi het dan ff naar DTS, dat kun je tenminste branden op een cd :P

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10
Wat is je master?
Als dit gewoon een cd is heeft het ook niet zoveel nut. Dat is net zoiets als een brakke mp3 naar een hoge bitrate converteren. De kwaliteit wordt er niet beter op.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• justice strike
ac3 kan door mediaplayer gedecode worden zover ik weet. ik denk niet dat dit met dts kan.

hmm dat heeft er weinig mee te maken eigenlijk want ik wil de bitrate niet omhoog gooien maar ik wil alleen alles splitsen en dat kan heel goed gedaan worden.

de terminator 2 hebben ze ook geremastered naar 5.1 en dat was een klus omdat ze alleen nog maar de stereo tracks hadden.

• justice strike
ik zie al dat er weinig interesse voor is ;) maar weet iemand waar ik ac3 muziek kan downloaden? ik bedoel het lijkt mij dat niemand het geprobeert heeft te releasen (muziekproducenten dus)

• ShittyOldMan
Uitgegeven muziek in een dergelijk formaat ken ik alleen in DTS, maar geen AC3. Voor het mixen kom je nog het verst met een pro-logic decoder (voor een start voor de rearkanalen en center). Maar als je er vervolgens nog zelf mee gaan knippen en plakken weet ik niet of het wel beter wordt (pro-logic zelf vind ik overigens ook niet klinken met muziek).

Leuk om een beetje mee te klooien enzo, maar grote interesse zal er denk ik niet zijn. Maar zet ze maar online met counter of usage stats en je weet het.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
wie een SB audigy heeft kan dolby digital en DTS decoderen

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
de software kan dat decoderen
de audigy kan dat niet hardwarematig

ik heb een philips AE, die kan dat ook software matig
ik heb ooit eens een vob (ac3) getest en dat was wel cool :)
ik ben tenzeerste geintereseerd, misschien kun je eens was testjes op het web zetten zodat we het kunnen beluisteren :)

welke software gebruik je ervoor ?

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• justice strike
ik zal er sonic foundry voor gebruiken... er is dan alleen een probleempje ik zal wel goeie muziek uit moeten kiezen die ik daarvoor kan gebruiken.. (mischien midi ;))

overigens ken ik dus alleen de .ac3 bestanden en juist niet de dts geluidsbestanden (let wel dat ik het niet over de dvd-a heb)

Verwijderd

mmm ik heb er al het een en ander van vernomen meen ik.
denk dat het ook in de toekomst meer word uitgebracht vanwege de vele 5.1 sets die worden verkocht.
kan ik je demo downen?
ben reuze benieuwd

• CaineTanathos
midi is ook ok, ik wil die 5.1 uittesten :))
alle midi , wa gebruik je voor midi ? :)

• justice strike
ok ik zal wel eentje vlot in elkaar zetten (verwacht niet teveel van de kwaliteit ok het zijn alleen losse tracks die ik opneem om een beetje een idee van 3d te creeren)

• CaineTanathos
ok :)
laat de link maar weten als je iets klaar hebt :)

Verwijderd

ik heb hier een aantal geluidsdemo's liggen en wat muziek in ac3 formaat geript van de begees en Roy Orbinson. gewoon lekker helder geluid. meel anders maar ff, dan zal ik kijken voor die demo's..

• justice strike
hij komt eraan ik ben hem aan het recorden nu

• justice strike
http://www.cs.vu.nl/~tawd0215/music/frostman.ac3

Dat is de url hij is upgeload ik vind hem zelf alleen niet zo denderend.

heb de bass snare (basgitaar) op de lfe kanaal gezet en 100% op de rear channel en 25% op de front channels

de drum zit op de front channel

trompet zit op de center channel

fluit zit op de rear channel

triangel op de front channel

(het is geen klassiek ;))

hij is 5 mb om te downloaden. vertel me ff of hij bij iedereen werkt. playcenter moet hem af kunnen spelen (tenminste die van de audigy) en als je je geluidskaart goed ingesteld heb (en dus ac3 doorspeelt naar je decoder) moet hij ook onder mediaplayer werken.

• justice strike
hmmm geen interesse dus... commentaar dan??

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 23:24 schreef justice_strike het volgende:
http://www.cs.vu.nl/~tawd0215/music/frostman.ac3

Dat is de url hij is upgeload ik vind hem zelf alleen niet zo denderend.

heb de bass snare (basgitaar) op de lfe kanaal gezet en 100% op de rear channel en 25% op de front channels

de drum zit op de front channel

trompet zit op de center channel

fluit zit op de rear channel

triangel op de front channel

(het is geen klassiek ;))

hij is 5 mb om te downloaden. vertel me ff of hij bij iedereen werkt. playcenter moet hem af kunnen spelen (tenminste die van de audigy) en als je je geluidskaart goed ingesteld heb (en dus ac3 doorspeelt naar je decoder) moet hij ook onder mediaplayer werken.
Heb het even getest hier en werkt prima op een Audigy Player en Creative DTT3500

• Sick Nick
  • Laatst online: 08-08 14:00

Sick Nick

Drop the top!

Hier werkt ie ook prima, maar dan niet als 5.1 maar als 4point surround/5.1 emulatie shit
Yamaha SW1000XG met 2 losse versterkers (1 voor front en 1 voor rear) met beide 1 grote speaker (gescheiden links en rechts van 1.5 meter breed dus genoeg spreiding voor stereobeeld)

Verwijderd

Als je muziek gaat converteren pak dan Queen
Daarvoor schaf ik wel een 5.1 setje a €1000 voor aan.
'k heb Alle cd's al B-)

• justice strike
aah de reacties komen op gang ;) en hoe is het geluid? ik vond persoonlijk de center speaker nogal zwak ik heb al verschijdene dingen geprobeerd maar het ziet er naar uit dat het echt een dd iets is (kan natuurlijk ook verklaren waarom elke film die ik in dd heb gezien zo'n zwakke center heeft)

ik heb nog een brake versie van moi lolita in dd 5.1 maar zoals jvs al zei ik kan het niet zomaar verspreiden ;) dat geld dus ook voor die queen ceedee's ;) het blijft dus bij mijn eigen mixjes ;) haha maar ik zal kijken wat ik kan doen ;)

in iedergeval is er nog commentaar op het geencode geval? te zware bass te zwakke center niet genoeg afwisseling in de kanalen etc...

ik hoor het graag

• justice strike
weet iemand trouwens of ac3 streaming media is zoals mp3 en mpeg? ik denk het wel (aangezien het bij mpeg2 hoort) maar welke software kan je ervoor gebruiken??

Verwijderd

Ik heb wel intresse in wat vette 5.1 geluidjes gewoon om te showen maar hoe zet je een gewoon mp3tje om in 5.1 geluid :?

• justice strike
moet je eigenlijk 6 kanalen hebben (dus 3 stereo wave files zijn voldoende) en dan encoden met sonic foundry 5.1 het is alleen niet meer te krijgen bij sonic foundry

Verwijderd

Ik kan dat muziekie niet downen link werkt niet :'(

[edit] hmm na een reboot wel :? [edit]

Met wat kan je .ac3 afspelen :? Bij mij in mediaplayer en in playcenter doet die et niet :'(

• justice strike
dat moet je afspelen met mediaplayer (als je een externe ac3 decoder hebt en spdif uitgang) of met playcenter (als ik het goed heb) anders moet je een software ac3 decoder zien te vinden

• maicod
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02-2017
justice_strike,

ik had een paar maanden geleden al eens met sonic foundry gestoeid en ik heb iets gemaakt. als je het wilt horen email me dan even op ac3@maiconet.nl.

(vanwege copyright kan ik geen link hierneer zetten)

• justice strike
cool er zijn dus meer mensen die zitten te kloten met ac3 ;) haha jammer dat niemand dit beschikbaar stelt zoals bij mp3 het geval is

• CaineTanathos
kun je met die lame encoder geen 5.1 mp3 maken of zoiets in die aard

• maicod
Justice_Strike: ik heb 3 emails ontvangen en weet niet of/welke er een van jou is :?

• justice strike
g_trunks is die van mij maar dat heb je al door denk ik ;) heb de login al gekregen. afein ik weet verder niets over lame 5.1 mp3's heb daar nog nooit van gehoord maar dat zal wel aan mij liggen ;)

• justice strike
Ik merk nu pas dat ik een track ben vergeten toe te voegen.. vreemd dat niemand het gemerkt heeft ;) ik vond de muziek al een beetje kaal klinken. afein hier is het gehele muziekje.

http://www.cs.vu.nl/~tawd0215/music/frostman3.ac3

overigens maiconet die files die je me opstuurt die werken niet helemaal zuiver... ik weet niet waaraan het ligt maar het lijkt alsof de ac3 stream de hele tijd wegvalt... (ik heb soms trouwens ook problemen met het afspelen van zelf geencodeerde ac3 bestanden maar die doen het dan wel altijd in sonic foundry maar zelf hierin deden ze het niet zuiver)

Verwijderd

Hoi,

Probeer is een bekend liedje in ac3 te zetten. Een rock band ofzo :?

Dit klinkt wel leuk.

Mag ik vragen hoe je het gedaan hebt? Met wel proggie??

edit: ow ik zie het al heb eroverheen gelezen

• justice strike
ik wil graag wel iets omzetten van een bekende groep maar zoals jvs al aanduidde ik mag dat hier niet plaatsen (althans een link) als iemand iedeeen heeft graag.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 01:47 schreef justice_strike het volgende:
ik wil graag wel iets omzetten van een bekende groep maar zoals jvs al aanduidde ik mag dat hier niet plaatsen (althans een link) als iemand iedeeen heeft graag.
Probeer sum41 - in too deep te maken, dan kanb je de kanalen wel goed schijden. ( mail anders het adres)

Zou jij mij ook kunnen uitleggen hoe je dat proggie gebruikt, misschien kan ik het wel maken..

• justice strike
:) zijn niet veel mensen die sum41 kennen ;) die zou ik wel willen maken ik zal kijken wat ik kan doen

• maicod
ff kazaa opduiken voor die sum41 muziek *D

kwil wel eens weten wat dat is 8-)

• justice strike
dacht dat het behoord tot punkrock of niet soms ;)

Verwijderd

ik ben nu bezig zelf wat te rommelen, k gebruik softencode om de 6 kanalen uit een .ac3 te trekken, maar het encoderen gaat niet lekker. Ik heb dan ook ff Surcode DTS nodig, weet iemand een demo voor me??(als ie er is?). dan kan ik 6 kanaals DTS op een cd proppen..

O ja voor degenen die eerdere topics van me hebben gevolgd, ik kan AC3 op een cd persen!!!!! L,R,LS,RS doen et, heb geen tijd gehad om de LFE er ook in te proppen, lijkt me niet nodig nl...(mp3 ff opgesplitst en de dvdspeler pakt het gewoon, ondanks de bitrate !!!!!! :P )

• maicod
ik heb me uitgeleefd op de midi van het nr. Blue Monday (van New Order) en het resultaat (ong. 1/5 van het nr. en 5MB groot) kan je downloaden op

http://people.a2000.nl/maicod/BlueMonday_kort.ac3

als je het hele nr (25 MB en 7:42) wilt kan je me emailen op ac3@maiconet.nl

(ik heb de instrumenten verdeeld over 4 kanalen (speakers))

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waar kan je zo'n ac3-decoder halen (of is dit warez request ? ;) )

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Eeehrm, dus als ik het goed begrijp zetten jullie dus softwarematig files van stereo naar 5.1 over?

Kan dat niet hardwarematig dan (k heb audigy) want dat zal wel leuk zijn om realtime mp3's in 5.1 te coderen

[edit] en ja, ik heb intresse :)

• ShittyOldMan
Kan dat niet hardwarematig dan (k heb audigy) want dat zal wel leuk zijn om realtime mp3's in 5.1 te coderen
:? :?
Als je realtime codeert kun je er geen goeie mix van maken. Dan is juist het hele idee achter dit topic. Anders kun je net zo goed 4 speaker output aanzetten of dat het geluid gewoon naar alle 6 kanalen gaat.

Verwijderd

Op zaterdag 02 februari 2002 12:39 schreef LeonM het volgende:
Eeehrm, dus als ik het goed begrijp zetten jullie dus softwarematig files van stereo naar 5.1 over?

[edit] en ja, ik heb intresse :)
kan ook, maar waar ik mee bezig ben is het dupliceren van een ac3/dts soundtrack van een dvd en die vervolges op een cd branden. Ik kom al een heel eind, ac3 lukt mee aardig maar sonic foundry soft encode loopt hier te flippen.... dus ik heb maar een ac3 naar 6 kanalen gesplitst, maar ik mis de tool om het ff als een DTS te encoden.. dus mijn vraag is of er een demo van Surcode DTS is zodat ik ff dat geluid kan encoden en op cd kan zetten. Zodra me dit gelukt is zal ik zeker een walktrough schrijven! :P

Verwijderd

laat me nog ff horen of die sum 41 gefikst is

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Dit topic is dood, ff wat leven er in blazen

Twitter | Linkedin

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 24 januari 2002 10:37 schreef neographikal het volgende:
gooi het dan ff naar DTS, dat kun je tenminste branden op een cd :P
Kan je mij eens uitleggen hoe dat werkt dan ? Je kunt volgensmij niet eens voor consumenten verkrijgbare software DTS mixen..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Blizard
  • Niet online
[schop]

Geen mensen die nog een paar leuke ac3 files liggen hebben ? Of een urltje weten op het web ? ..

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 17:15 schreef neographikal het volgende:

[..]

kan ook, maar waar ik mee bezig ben is het dupliceren van een ac3/dts soundtrack van een dvd en die vervolges op een cd branden. ....
Wat jij wilt kan heel eenvoudig. check hiervoor deze site eens: http://dspguru.doom9.org/

Dit programma (besure) zet de dts/ac3 track van een muziek dvd op naar een ofwel een dts muziek cd, ofwel een gewone cdda. (de conversie naar dts vereist wel surcode cd pro dts, maar die vind je heel makkelijk middels google...).

Ik heb op deze manier al enkele muziek dvd's omgezet naar dts-cd, en werkt uitstekend. Jammer vind ik dat het niet mogelijk is om te skippen naar een bepaalde track, maar met wat extra werk moet dat ook te splitsen zijn.

Verwijderd

:)

Ik heb weer een paar ac3-nrs gemaakt.

JvS: Pink floyd is niet echt copyright vrij... Weggehaal
:)

[ Voor 39% gewijzigd door JvS op 12-05-2003 16:43 ]

• Blizard
  • Niet online
Nice :) ..

Verwijderd

no prob *D

Verwijderd

ik kwam een prachtige AC3 tegen waarin je de geluiden van een heel oerwoud hoort en wilde hem niemand onthouden :)

je kan hem downloaden op:

SPAM met illegale muziek

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 12-05-2003 16:42 ]

Verwijderd

Waar kan ik nog meer van deze Ac3 bestanden downloaden, is namelijk wel leuk als je ze op een audio cdtje zet en in de Dvd-player afspeelt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 20 February 2002 @ 06:25:
Ik heb weer een paar ac3-nrs gemaakt.
Je kan ze downloaden op SPAM
Verwijderd schreef op 28 February 2002 @ 23:46:
ik kwam een prachtige AC3 tegen waarin je de geluiden van een heel oerwoud hoort en wilde hem niemand onthouden :)

je kan hem downloaden op:

En link weg (JvS_
[q=http://gathering.tweakers.net/forum/faq/policy]• Geen spam
Het promoten van je eigen site wordt niet gewaardeerd. Het wordt wel gewaardeerd als je je posts edit als je later wat toe wil voegen :)

En volgens mij is de muziek die je aanbiedt op je site niet jouw eigendom; dus zijn deze linkjes nog eens illegaal ook...

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 12-05-2003 16:44 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Idd een zeer goed idee.
En ben ZEKER geintressert!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Die jungle klinkt wel vet op een audigy 5.1 geluidskaart, egt heel vet!

• simon
  • Laatst online: 20-07 15:47
Zijn er nog andere .ac3 files die 'te' downloaden en zijn en op een snelle server gehost?

|>

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En zo blijkt een topic uit 2002 vreselijk geschopt te worden.........

ARME AOW’er

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

GuardianAngel schreef op 11 May 2003 @ 20:29:
En zo blijkt een topic uit 2002 vreselijk geschopt te worden.........
:D er wordt iemand wakker ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• simon
Spider.007 schreef op 11 mei 2003 @ 21:03:
[...]

:D er wordt iemand wakker ;)
toch blijft het topic interresant ;)

|>

Verwijderd

je kan dts decoderen met power dvd xp 4.0

• simon
Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 21:16:
je kan dts decoderen met power dvd xp 4.0
hmja dat is al eerder gezegd B)

Maar zijn er geen *.ac3'jes zonder royalties?

|>

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

laten we ontopic verder gaan laat het topic anders met rust. Voor opmerkingen als "dit topic is oud" is de topicreport uitgevonden, niet de reply, die wekt enkel irritatie op :o.

Verwijderd

dit mag messchien iets minder met AC3 temaken hebben maar ik vraag me af of je het proces ook om kan fraaien.
Dus van AC3 naar WAV (2kanaals) ik heb namelijk die muziek dvd van kane maar ik kan hem bijvoorbeeld niet in mijn auto afspelen.

Is dit mogelijk en waarmee kan ik dit doen?

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Simon schreef op 11 May 2003 @ 20:19:
Zijn er nog andere .ac3 files die 'te' downloaden en zijn en op een snelle server gehost?
hier nog wat:
http://www.diatonis.com/how_to_listen.html#computer
http://www.hometheaterweb.nl/

Idd, langzaam, blijkbaar zijn we niet de enigste :P

• Linchpin
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 21:27:
dit mag messchien iets minder met AC3 temaken hebben maar ik vraag me af of je het proces ook om kan fraaien.
Dus van AC3 naar WAV (2kanaals) ik heb namelijk die muziek dvd van kane maar ik kan hem bijvoorbeeld niet in mijn auto afspelen.

Is dit mogelijk en waarmee kan ik dit doen?
Dat kan met HeadAC3he.

Verwijderd

Kun je mp3tjes niet omzetten in 5.1 surround geluid??

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

in dit bericht ShittyOldMan in "Ac3 music files iemand interesse??" werd al gesuggerreerd dat het absoluut niet nuttig was want dan kan je net zo goed Multi stereo aanzetten.
Het kan volgens mij wel. kijk hier eens: http://www.doom9.org/audio-guides.htm

ActueleWind

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mensen toch, voor dat omzetten moet je toch echt even op de websites doom9.org enzo kijken, dat staat ook in de FAQ.

En je kan van een stereo geluid natuurlijk geen 5.1 maken, of je moet me vertellen waar je de andere drie kanalen vandaan haalt. Je kan het natuurlijk wel 5.1 afmixen, maar dat is nogal nutteloos. Graag ontopic (en copyright vrij) verder.

• ShittyOldMan
Lurge schreef op 12 May 2003 @ 16:44:
in dit bericht ShittyOldMan in "Ac3 music files iemand interesse??" werd al gesuggerreerd dat het absoluut niet nuttig was want dan kan je net zo goed Multi stereo aanzetten.
Het kan volgens mij wel. kijk hier eens: http://www.doom9.org/audio-guides.htm
Laat ik dat nu nog even nader verklaren :)

Het is in die zin onnuttig dat de kwaliteit niet beter wordt, sterker nog, alleen maar achteruit gaat. Wat je kunt doen is de instrumenten er proberen uit te filteren en deze vervolgens opnieuw mixen in de 'surround-mix'. Het kan dus wel een geinig effect geven qua plaatsing, maar dit zal ten kosten gaan van de kwaliteit (afhankelijk hoe er gefilterd wordt). Dit is dus met een cd ofzo als master, heb je zelf muziek opgenomen en ieder instrument apart, dan is het een ander verhaal.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[JvS] Links naar pink loyd muziek verwijderd. Verder zonder gevolgen, dit stond er al een jaar, misschien heeft-ie het er later bijgezet ofzo.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 13:15
als je de regels erop na leest kun je gewoon 30 sec sample-en dus zolang de fragmenten niet langer dan 30 sec zijn, zijn er geen copyright issues. Let wel de bitrate mag niet boven XXX zijn. Allemaal na te lezen bij onze vrienden van brein. Goodluck
Pagina: 1