Op donderdag 24 januari 2002 12:44 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
Kun je dat ook onderbouwen? Waarom vind je een control array bagger?
Ja hoor dat wil ik wel proberen, met de nadruk op proberen. Control Arrays zijn er imho alleen om meerdere controls aan hetzelfde event te koppelen wat ik sowieso al vreemd vindt (bij Control Arrays dan). In VB.Net is dit opgelost door een Sender mee te geven aan het Event (hoera voor M$ dat ze toch iets van Borland hebben geleerd), no flame intended.
Bovendien is het op de manier (control arrays) moeilijker controleerbaar hoe veel controls er nu daadwerkelijk zijn.
Ik ben Delphi/BCB-manier gewend en dan komt een control array heel slordig over. Immers wie beheerd de resources van de controls binnen een control array; het 1e control binnen de array of de parent van het 1e control van het control array. Met andere woorden, een control array geeft mij geen feeling control.
En zoals ik al zei: ik vind dit bagger code. Wat een ander er van vind is zijn mening. Maar sowieso heb ik het andere topic waar deze code had moeten staan niet gelezen en misschien dus iets te voorbarig gereageerd. Bovendien heb ik de hele code niet gelezen (die misschien best goed is) maar ik vind meer het gebruik van control arrays bagger. Soms laat VB<=6 echter geen andere keuze, dat besef ik wel maar daarom vindt ik het nog steeds een bagger methode.