[Win2k] achterhalen AD wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 480 views sinds 30-01-2008

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 10:15

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Weet iemand hoe ik bij een reeds geinstalleerde win2k server het AD wachtwoord kan achterhalen ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 15:03
ja, maar als ik dat hier uit ga leggen krijg ik een ban :P
zoek maar ff met Google op l0phtcrack, of doe een search op astalavista...dan kom je een heel eind denk ik ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• BigEagle
  • Laatst online: 19:51
Of even in C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG het bestand SAM hernoemen of verwijderen... >:) Dan is het admin password leeg! Je bent alleen wel alle users kwijt :+

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• CORVETTE
  • Laatst online: 01-05 10:15

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 10:05 schreef BigEagle het volgende:
Of even in C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG het bestand SAM hernoemen of verwijderen... >:) Dan is het admin password leeg! Je bent alleen wel alle users kwijt :+
daar heb ik dus niet veel aan omdat het ding domain controller is .........

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Op woensdag 23 januari 2002 09:59 schreef Bockelaar het volgende:
ja, maar als ik dat hier uit ga leggen krijg ik een ban :P
zoek maar ff met Google op l0phtcrack, of doe een search op astalavista...dan kom je een heel eind denk ik ;)
Hij hefft helemaal gelijk.

Een trukje leg ik uit.
rename LOGON.SCR logon.old
rename cmd.exe -> logon.scr
reboot en 15 min wachten en je hebt system rechten op de command prompt

http://www.hroling.nl

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op woensdag 23 januari 2002 09:30 schreef CORVETTE het volgende:
Weet iemand hoe ik bij een reeds geinstalleerde win2k server het AD wachtwoord kan achterhalen ?
WTF is een "AD wachtwoord" ?
Of bedoel je soms dat je het password van de Domain Administrator account kwijt bent en dat je ook geen backup administrator account hebt aangemaakt? En je weet ook niet welk wachtwoord er voor de Recovery Console is ingesteld?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 14:29 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

WTF is een "AD wachtwoord" ?
Of bedoel je soms dat je het password van de Domain Administrator account kwijt bent en dat je ook geen backup administrator account hebt aangemaakt? En je weet ook niet welk wachtwoord er voor de Recovery Console is ingesteld?
AD = Active Directory. Dit kom je veel tegen als je met Windows 2000 Server werkt, maar dat doe jij dus blijkbaar niet ;)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

wacht ff,

begrijp ik het goed dat als je op een w2k system pro of server, boot met een flop, dat sam file wegknikkert, jezelf in weze toegang kan geven tot dat station?????

Klopt dit echt en zo ja, hoe kan je een station hiertegen beveiligen ? Is NTFS de enige optie of kan je een station met f32 ook afdoende beveiligen tegen dit soort grappen....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op woensdag 23 januari 2002 14:36 schreef Silverstar het volgende:

[..]

AD = Active Directory. Dit kom je veel tegen als je met Windows 2000 Server werkt, maar dat doe jij dus blijkbaar niet ;)
Ik vraag niet "wat is AD?" ik vraag "wat is AD wachtwoord?". Post jij maar effe een screenshotje van de dialoog waarin je het AD wachtwoord invult, zou'k zegg'n

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• TheLevel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05-2013
Zelfs NTFS is geen beveiliging tegen dat soort grappen, enige manier om dat te voorkomen is zorgen dat er niemand fysiek bij de server kan. :)
Er bestaan namelijk ook tools om NTFS te benaderen na het booten met een DOS disk... >:)

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Maar, om even op de originele vraag terug te komen: je kunt het wachtwoord van je Schema Admin of Enterprise Admin niet achterhalen. Je kunt wel, m.b.v. een andere account met administrative privileges, het wachtwoord van die Schema- of Enterprise Admin wijzigen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

hmm, moet hiet geen slot op, dis tog illegaal op GOT :*) ?'

blijkbaar niet 8)7

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 20:09 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Wachtwoord kwijt is op GoT gewoon vette pech...

Uit Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden :
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik.
Wachtwoorden / Firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om PC's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst/onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden, vragen hierover te stellen of whatever. We willen dat gewoon niet op het forum hebben.
Wordt dus of opnieuw installeren, of de oplossing even met google o.i.d. buiten GoT zoeken. ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.