Zo.. dan eindelijk de review van de Freecom Beatman 2.
Laat ik eerst eens vertellen wat er in de doos zit:
- De speler, duh..
- Een Sennheiser MX300 koptelefoon
- 1 lege minicd
- 1 volle minicd (Rolling Stones)
- 1 cd met musicmatch (kut programma)
- handleiding
- voeding
- 2 duracell batterijen
Je kan dus na aankoop gelijk muziek gaan luisteren als je van de Rolling Stones houd dan.
Als je de speler aanzet zie je ongeveer 5 seconden --read staan op het scherm. Dan begint hij muziek te spelen en draait de cd voor 1 minuut en dan stopt hij met draaien en heeft dan ongeveer 7 minuten aan muziek in zijn geheugen staan, daarna zie je heel leuk het cdtje weer naar voren en naar achteren draaien om te kijken waar hij gebeleven was.
Het is mij nog niet gelukt de speler over te laten slaan, dus wat dat betreft zit die shock protectie wel goed.
Hij speelt alles af tot en met 320Kbit CBR en VBR, geen probleem.
Ook is de ruimte tussen 2 nummer (bij mix cds) heel erg kort, meestal denk ik dat ie dan overslaat maar dat is dan alleen maar het volgende nummer, ik denk zo'n kwart seconden tussen pauze.
Zeer goed geluid (vind ik), helemaal geen ruis, speelt lekker hard, ik zet hem meestal op 5 dat is voor mij hard zat, kan tot 10 maar dan word je echt gek. (maar ik word al wat ouder he

)
Er zitten 3 standen EQ op: jazz, rock en classic en natuurijk kan de EQ ook uit. Ook zit er nog een extra bass knop op aan de zijkant van de speler.
Ook aan de zijkant zit een knop om alle toetsen op de speler te blokkeren, makkelijk als je hem in je zak hebt zitten.
Tot nu toe dus allemaal positief, ik ben ook super tevreden met deze speler, wat misschien wat minder is maar maakt voor mij niet zoveel uit, is dat de speler geen ID3 tags weergeeft, ook zit er geen afstandsbediening bij.
Wat ik zelf jammer vind is dat je niet een album verder kan spoelen, je moet dus tig keer klikken om bij het volgende album te komen.
Ik heb de speler nu alleen nog maar geprobeerd met 185MB en 247MB minicds, geen idee of hij ook de 300MB en binnenkort de 400MB schijfjes kan spelen, maar ik denk dat dat geen probleem opleverd.
Ik heb de speler nu 2 dagen, dus hoelang de batterijen meegaan weet ik nog niet, ik heb nu 3 uur muziek geluisterd en de batterijen geven nog aan dat ze helemaal vol zijn.
Als laatste nog wat foto's van de speler, zodat iedereeen goed kan zien hij hij eruit ziet.
ALs er nog vragen zijn vraag maar raak, ik beantwoord ze wel. Als de batterijen leeg zijn post ik nog wel even hoelang ze nou mee zijn gegaan.
weinig tot niks..