Toon posts:

Hoe OC je je HD KAPOT??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo na al eens hier te hebben geinformeerd ben ik er nog niet uit, na een te hoge overclock op mijn P4-1700@2070 heeft mijn hd een tik gekregen, als ik 'm nu 1Mhz oc dan zegt ie met opstarten van XP Unmountable Boot Volume, op standaard FSB doet ie normaal, Ik heb gisteren mijn HD LOW LEVEL geformateerd maar dat heeft net niks geholpen(duurde ook nog 24h) dus ben ik weer terug bij af. Wie weet wat, ik heb al bijna alles geprobeerd wat ik kan bedenken, gewoon format en low level format, niks help alle progs zeggen dat mijn hd ok is. Oh ja , na die oc is mijn hd wel erg gaan tikken 't is een Western Digital Caviaar 60Gig 7200rpm. hij was eerst super stil en nu kraakt ie en ratelt die maar werkt zo perfect alleen kabaal en no more oc'en. Heb ik nu recht op garantie??? Is dat nog wel zo???

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 00:36

phizzie

always look on the bright side

Op dinsdag 22 januari 2002 03:23 schreef stek het volgende: en nu kraakt ie en ratelt die maar werkt zo perfect alleen kabaal en no more oc'en. Heb ik nu recht op garantie??? Is dat nog wel zo???
Ik zal je vertellen dat mijn WDC 20 gig @ 7200 rpm op een gegeven ogenblik, een dag of twee na installatie ook begon te kraken en te piepen. Mijns inziens heeft het niets te maken met je oc'en, maar is het gewoon een garantiegeval. Het geluid leek een beetje alsof iemand met een metalen pijp of dergelijke op een aluminium u-profiel liep te tikken. Met een beetje weten hoe een HD er van binnen uitziet, kon ik maar een ding bedenken: er is iets mis met het armpje waar de leeskop op zit. Nadat ik dus weer terug ben gegaan naar mijn leverancier werd ook daar gezegd "dat daar iets smerig mis aan het gaan is".
Mijn tip dus, breng dat ding gewoon terug, je hebt geloof ik 5 jaar manufactoring garantie en tenminste 1 jaar van je leverancier. Ik kreeg direct een nieuwe mee. En je bent op zich niet echt iets kwijt, een (lowlevel) format heb je al gedaan...

Succes! :Y)

aw snap, was dat het alweer?

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb m toch zelf gesloopt met een te hoge FSB of kan dat niet? Kunnen ze dat zien, Ik zal dan naar dynabyte moetten bellen ik heb nog service aan huis, systeempje is pas 3-4 mnd oud.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
gewoon ff langsgaan niet jou fout (8>
(hmm dynabyte :? ...bahh...)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 03:35 schreef stek het volgende:
Maar ik heb m toch zelf gesloopt met een te hoge FSB of kan dat niet? Kunnen ze dat zien, Ik zal dan naar dynabyte moetten bellen ik heb nog service aan huis, systeempje is pas 3-4 mnd oud.
Nee dat is niet te zien. Vraag in ieder geval om een ander merk want WD is waardeloos. Er zit trouwens drie jaar fabrieksgarantie op en geen 5 jaar (dat is maar goed ook want anders bestond WD niet meer).

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op dinsdag 22 januari 2002 03:35 schreef stek het volgende:
Hij is idd kapot gegaag van een te hoge FSB......
Gewoon omruilen voor een anders merk, ze kunnen dat nooit natrekken.

systeem specs

Verwijderd

Kameraad van mij had ook zoiets, zijn schijf begon heel hard te tikken en hij kon er ook nie opkomen (de schijf).
Wat bleek: Dat harde tikken was dat de leeskop niet van de parking stand afkwam zodat ie niks kon lezen. Hij bracht m terug en kreeg gewoon een nieuwe.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
en vertel vooral niet dat je de disk lowlevel hebt geformat. Dan ben je je garantie eigenlijk kwijt.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:53

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Mijn paar jaar oude Seagate ST38420A had t ook moeilijk toen ik te ver ging overclocken. Begon spontaan data te verliezen met als gevolg dat al mijn installatiebestanden op die schijf weg of corrupt waren. Overigens maakte hij toen niet opvallend meer geluid.
Ik draai de FSB nu 1 tikje lager en hij houdt t nu goed. Hopelijk binnenkort een nieuwe zodat ik weer verder kan met verder OC-en... :)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58
best wel klote he? dat die P4 alleen maar met de FSB over te klokken is

Verwijderd

Topicstarter
Maar zoiets kan toch op je mobo zitten, dat ie de snelheid naar je hd lager maakt, maar mijn msi mobo heeft niet veel overclock instellingen, das klote ja

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 00:43 schreef stek het volgende:
Maar zoiets kan toch op je mobo zitten, dat ie de snelheid naar je hd lager maakt, maar mijn msi mobo heeft niet veel overclock instellingen, das klote ja
}:O ..........................Hey Martin ouwe OC-Collega,.......................... }:O

Nu pas kom je erachter dat bij elk expirimentele poging die je onderneemt met het
forceren van je FSB ook wel eens nadelige kan uitpakken.............. Just 2 bad ,
alleen een beetje laat vindt je ook niet, dit is mischien een goeie les om de volgende keer eens grondig te overwegen of je Harddisk je nog wel lief is en of hij wel bestendig is tegen het hardhandig opfucken van je FSB

Okay ik moet toegeven dat als je je computertje wilt overclocken je toch bepaalde grensen moet aftasten om te kijken hoe ver je kunt gaan , maar dat wil niet zeggen dat
je gewoon achteloos kunt kutten met het aantal MHz-jes van je FSB om daarna spijt te krijgen van de dingen die je van te voren ook had kunnen overwegen ,en verwachten
Ik zie dat gezicht van de verkoper van Dynabyte al voor me :(
maar goed, Volgens mij heb je hier al eens eerder een topic over gemaakt is het niet,
es effe zoeken en ja hoor klik -->hier<-- voor meer Harddisk problemen
trouwens als ik jou was zou ik gewoon de garantie gebruiken en een nieuwe HD eisen ,
voor de verdere rest alles goed........met jou en je PC-tje ?

Greetings David

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Op woensdag 23 januari 2002 02:28 schreef Smokehead het volgende:

[..]

}:O ..........................Hey Martin ouwe OC-Collega,.......................... }:O

Nu pas kom je erachter dat bij elk expirimentele poging die je onderneemt met het
forceren van je FSB ook wel eens nadelige kan uitpakken.............. Just 2 bad ,
alleen een beetje laat vindt je ook niet, dit is mischien een goeie les om de volgende keer eens grondig te overwegen of je Harddisk je nog wel lief is en of hij wel bestendig is tegen het hardhandig opfucken van je FSB

Okay ik moet toegeven dat als je je computertje wilt overclocken je toch bepaalde grensen moet aftasten om te kijken hoe ver je kunt gaan , maar dat wil niet zeggen dat
je gewoon achteloos kunt kutten met het aantal MHz-jes van je FSB om daarna spijt te krijgen van de dingen die je van te voren ook had kunnen overwegen ,en verwachten
Ik zie dat gezicht van de verkoper van Dynabyte al voor me :(
maar goed, Volgens mij heb je hier al eens eerder een topic over gemaakt is het niet,
es effe zoeken en ja hoor klik -->hier<-- voor meer Harddisk problemen
trouwens als ik jou was zou ik gewoon de garantie gebruiken en een nieuwe HD eisen ,
voor de verdere rest alles goed........met jou en je PC-tje ?

Greetings David
:?
Beetje overspannen?

Verwijderd

Topicstarter
UUUhhhhmmm die zekere SMOKEHEAD is wel mijn neef en goeie vriend van mij dus dat heeft niks met overspannen te maken en ja met mij en mij pc is het wel ok, alleen m'n hd kraakt, en die kerel van DYNABYTE komt bij mij niet meer weg voor dat ik een nieuwe hd heb, moet alleen nog ff wachten met bellen want ik mot natuurlijk weer de hele tijd werken en mijn vriendin er de ballen verstand van (niet dat ik dat zo veel heb ) maar toch, PEASE TO SMOKEHEAD, ZIE JE WEL IN DE WEEKEND, LATER

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:26
Op woensdag 23 januari 2002 12:07 schreef stek het volgende:
UUUhhhhmmm die zekere SMOKEHEAD is wel mijn neef en goeie vriend van mij dus dat heeft niks met overspannen te maken en ja met mij en mij pc is het wel ok, alleen m'n hd kraakt, en die kerel van DYNABYTE komt bij mij niet meer weg voor dat ik een nieuwe hd heb, moet alleen nog ff wachten met bellen want ik mot natuurlijk weer de hele tijd werken en mijn vriendin er de ballen verstand van (niet dat ik dat zo veel heb ) maar toch, PEASE TO SMOKEHEAD, ZIE JE WEL IN DE WEEKEND, LATER
LOL :D

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1