Hallo wie weet wat met m'n hd is? Ik heb een p4 1700 met een msi 850i mobo en een Western Digital Caviaar 60gig hd. Nou was ik mijn compu aan het oc'en ging goed tot een fsb van 120 dat is 2040 Mhz, Toen ik de 122 fsb probeerde resette mijn compu en nu tikt mijn hd zo hard dat is toch niet normaal, was eerst superstil, alles is pas 4 mnd oud. Nu kan ik mijn compu nog niet 1 mhz oc'en en dan zegt ie met opstarten van XP UNMOUNTABLE BOOT DISK ? En nou dan dat tikken is toch niet normaal , werkt hetzelfde alleen met veel kabaal en kan niet meer ocŽen, BIJVOORBAAT DANK ALLEMAAL
dat is mogelijk ja, maar meestal op een langere duur. alleen vind ik dat niet kloppen dat dat gebeurt bij een fsb van 120. ik draai zelf regelmatig met fsb's van tegen de 170 aan en heb nog nooit problemen gehad. misschien heb je pech gehad en pikte je hd het toch niet.
Ziet je je schijf nog wel in je bios?
Verwijderd
haha check die smileyOp woensdag 09 januari 2002 13:26 schreef WoUtoMatiC het volgende:
Het leven van een OCer gaat niet over rozen [afbeelding]
volgens mij gaatie niet stuk maar vernieukt ie de bootsector en fat table ofzo ...
gebeurde mij ook bij fsb van 121
gebeurde mij ook bij fsb van 121
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
als dat gebeurt dan lijkt het me niet logisch dat ie meer geluid gaat maken. tikkende hd's zijn meestal foute boel.
Was daar niet een commando voor iets van fixmbr ofzo?
Laat me ff zoeken.
Ik zou eerst es proberen hem om te ruilen, ze weten toch niet wat je gedaan hebt. (He meneer wat flik je me nou, koop ik hier een HDU na een paar weken al stuk
Enne je hebt altijd garantie bij de winkel (kijk maar op http://www.trosradar.nl (was laatst nog op tv)
/edit O ja het fdisk /mbr
Laat me ff zoeken.
Ik zou eerst es proberen hem om te ruilen, ze weten toch niet wat je gedaan hebt. (He meneer wat flik je me nou, koop ik hier een HDU na een paar weken al stuk
Enne je hebt altijd garantie bij de winkel (kijk maar op http://www.trosradar.nl (was laatst nog op tv)
/edit O ja het fdisk /mbr
Verwijderd
tikkende hdd's zijn ALTIJD ongezond....je hebt ongeveer 90 % kans dat je hdd het binnen een maand helemaal begeeft.,.. helaas voor jouw....je zou de pc kunnen vragen om een nieuwe maar niet alle pc zaken doen dat zomaar...zij kunnen nl die schiujven terug sturen naar de fabrikantOp woensdag 09 januari 2002 13:48 schreef salvador4 het volgende:
als dat gebeurt dan lijkt het me niet logisch dat ie meer geluid gaat maken. tikkende hd's zijn meestal foute boel.
Verwijderd
Jij moet alles effe backuppen. Waarschijnlijk was je HD net met een read/write actie bezig toenie resette. Gewoon doen wat ik type
Daarna een paar x een Windows CD naar je HD kopiëren tottie echt dood is. En geloof mij ( en vele anderen hier) die schijf staat op sterven. Retour fabrikant... wel een beetje bout als je geen 2de hebt.
Verwijderd
Ik heb het ook gehad. Na een OC van 153 Mhz FSB werden al m'n bestanden opeens corrupt en ging windows over z'n nek. m'n IDE controller trok de 39 MHZ van de PCI bus niet lekker en de schijf was na een uurtje overleden 
Dat wordt een RMA tje aanvragen Suc6
Dat wordt een RMA tje aanvragen Suc6
.. mmmm vaag.. 183.01 Mhztjes fsb hierzo!.... no probs
Macconner! | speed 733@1007 :)
Ik heb wel een P4 die heeft normaal al een fsb van 400 mhz , toch 4x100. bij een fsb van 120 is dat dus 480 Mhz dit geldt ook voor het geheugen, Maar waarom mijn hd kraakt blijft me een raadsel, Maar kan toch zeker niet normaal zijn
Verwijderd
De "UNMOUNTABLE BOOT VOLUME" boodschap heeft normaal gesproken te maken met de master/slave settings van je HDD.
Probeer je schijf te jumperen op cable select en zet um op de laatste connector van je primaire IDE
Probeer je schijf te jumperen op cable select en zet um op de laatste connector van je primaire IDE
Verwijderd
Kan het niet zijn dat je een verkeerde divider hebt gebruikt?(zie FAQ:P) Waar op staat je pcibus dan?
Pagina: 1