PrachtigOp vrijdag 26 april 2002 17:54 schreef Oogst het volgende:
Het station met de chemische fabriek:
[afbeelding]
De tunnelingang:
[afbeelding]
En een shot vanaf afstand van de brug:
[afbeelding]
Verwijderd
oeh, de nieuwe plaatjes zien er weer errug kewl uit, alleen dat station ziet er een btje knullig uit zo midden in een gras landschap.. ik mis een btje de toegangswegen..
Waarom laten jullie die trein niet gewoon het water inrijden ofzo, of die chemie fabriek inrijden met een dikke explosie erbij

(als dat te doen is
)
(als dat te doen is
damn, hoe kom je daarop. GENIAAL!Op zaterdag 27 april 2002 11:55 schreef papa_eend het volgende:
Waarom laten jullie die trein niet gewoon het water inrijden ofzo, of die chemie fabriek inrijden met een dikke explosie erbij![]()
(als dat te doen is)
Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
Verwijderd
Ik heb wel niet gemoddeld, maar ik wil wel renderen als dat nog nodig mocht zijn. 1x PIII 1GHZ 512MB, 1x PIII 850 MHZ 512 MB.
Het landschap is niet gemaakt met een displacement-map, omdat ik meer directe controle over de mesh wilde hebben en het liefst werk met simpele mesh-editing, waar het dan ook mee gemaakt is: een enorme low-poly-plane met rond het spoor extra polygonen en die met eerst een noise-modifier en vervolgens soft-selection bewerkt.
De bochten zijn overigens helemaal niet te scherp, dat lijkt door de camera-positie en doordat je je waarschijnlijk verkijkt op de schaal: de bochten waarover gereden wordt zijn goed te doen, zo bleek ook in de animatie-test die ik daarvoor heb gedaan.
En je vraagt om een plattegrond, hier is ie. Gewoon een bovenaanzicht gerendered en commentaar erin gezet:

Het lijkt mij het handigst en evenwichtigst om boven de rivier wat moderne stads- en industriedingen neer te zetten en onder de rivier het boeren gedoe. Mee eens allemaal?
Maar ik heb niet zo veel tijd, dus als mensen nou eens wat dingen zouden willen maken? Die chemische fabriek heeft me slechts een uur gekost om te maken (allemaal primitives met lichte bewerking) en het lijkt me dat anderen dat ook wel in tempo kunnen. Een simpel flat-complex bijvoorbeeld met weinig polygonen, dat kan toch wel in enkele uren gemodelled worden?
Voor een explosie aan het eind geldt: ik kan het wel vrij mooi maken, maar heb er voor 1 juni geen tijd voor (eindexamen en Kunstbende). Het is namelijk een hoop werk en om het goed te doen moet ik eigenlijk ook nog even Afterburn uitzoeken (plug-in voor rook en dergelijke) en daar heb ik al helemaal geen tijd voor. Dus tenzij iemand anders (Atgast?) die explosie kan en wil maken, komt ie er niet, behalve als jullie allemaal tot begin juni willen wachten op het resultaat.
Inderdaad ziet het gras er nu niet uit, maar ik weet daar niet echt een oplossing voor. Ik gebruik nu een mix-map (op bump- en op diffuse-slot dezelfde) van een gras-foto, één keer met tiling=1,0 en één keer met tiling=1,237 (U=V). Er zou dus geen duidelijk patroon op mogen treden, want die tweede valt pas na 1000 keer weer gelijk met de eerste. Maar dat blijkt tegen te vallen, want je ziet wel tiling. Dus: hoe maak ik wél mooi gras.Op vrijdag 26 april 2002 19:59 schreef Toiletman het volgende:
[..]
Ziet d'r mooi uit man... materials van dat landschap moet nog wel wat meer aan gebeuren IMHO... dat tilende gras vind ik toch een beetje te... Chemische fabriek is zeer cool... ik wil trouwens niet zeiken, maar zijn die bochten niet veelste scherp voor een trein?
Zou je trouwens ff een schetsje willen maken van de plattegrond ofzo? lijkt me wel errug handig om ff te plannen waar wat voor soort dingen komen te staan (al het spul richting horizon kan toch echt wel bestaan uit een sprite, of anders 4 faces ofzo.
De bochten zijn overigens helemaal niet te scherp, dat lijkt door de camera-positie en doordat je je waarschijnlijk verkijkt op de schaal: de bochten waarover gereden wordt zijn goed te doen, zo bleek ook in de animatie-test die ik daarvoor heb gedaan.
En je vraagt om een plattegrond, hier is ie. Gewoon een bovenaanzicht gerendered en commentaar erin gezet:

Het lijkt mij het handigst en evenwichtigst om boven de rivier wat moderne stads- en industriedingen neer te zetten en onder de rivier het boeren gedoe. Mee eens allemaal?
Maar ik heb niet zo veel tijd, dus als mensen nou eens wat dingen zouden willen maken? Die chemische fabriek heeft me slechts een uur gekost om te maken (allemaal primitives met lichte bewerking) en het lijkt me dat anderen dat ook wel in tempo kunnen. Een simpel flat-complex bijvoorbeeld met weinig polygonen, dat kan toch wel in enkele uren gemodelled worden?
Voor een explosie aan het eind geldt: ik kan het wel vrij mooi maken, maar heb er voor 1 juni geen tijd voor (eindexamen en Kunstbende). Het is namelijk een hoop werk en om het goed te doen moet ik eigenlijk ook nog even Afterburn uitzoeken (plug-in voor rook en dergelijke) en daar heb ik al helemaal geen tijd voor. Dus tenzij iemand anders (Atgast?) die explosie kan en wil maken, komt ie er niet, behalve als jullie allemaal tot begin juni willen wachten op het resultaat.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
De route ziet er vrij kort uit. De bochten vind ik te scherp, of het station te langOp zaterdag 27 april 2002 14:34 schreef Oogst een heel verhaal
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
Gewoon brug laten inzakkenOp zaterdag 27 april 2002 11:55 schreef papa_eend het volgende:
Waarom laten jullie die trein niet gewoon het water inrijden ofzo, of die chemie fabriek inrijden met een dikke explosie erbij![]()
(als dat te doen is)
Of een stukkie woestijn, dattie bij een ondergaande zon achter de horizon verdwijnd 
Het ziet er in ieder geval erg veelbelovend uit, keep up the good work ppl!
Het ziet er in ieder geval erg veelbelovend uit, keep up the good work ppl!
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Op vrijdag 26 april 2002 15:18 schreef Gaitje het volgende:
Om een klein idee te geven van zo'n model van RPC hier een kort filmpje(gemaakt in 5 seconden) dus verder niks aan bewerkt. Oordeel zelf maar.. suc6
Peugeot 406
offtopic:
je cd komt eraan
heb er een dubbel cd'tje van gemaakt 
je cd komt eraan
en ja, ik richt me wel op de explosie
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Oogst, hebbie een FUR plugin voor max?? dan kan je proberen een "gras-vacht" te maken ik vrees alleen dat je render tijd ff wat hoger komt dan
Bier, Whiskey en Metal!!
Ik heb een fur plug-in ja, en dat is inderdaad een goede tip. Ik zal eens kijken of ik daar wat mee kan doen.
En Atgast: mooi dat jij de explosie wil doen, ik heb nog wel een lading tips voor je, maar die hoor je nog wel op MSN een keer. Voorlopig kun je sowieso niet echt aan de slag, zolang het landschap niet enigszins af is.
En Atgast: mooi dat jij de explosie wil doen, ik heb nog wel een lading tips voor je, maar die hoor je nog wel op MSN een keer. Voorlopig kun je sowieso niet echt aan de slag, zolang het landschap niet enigszins af is.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ik kom weer ff zeiken hoor, maar ik vind een explosie wel weer errug cliche... beetje jammer.
Only dead fish go with the flow
hmm, als jij dan ff de USS Voyager moddeleert kunnen we de hele trein de cargobay inbeamen
Verwijderd
jah dat vond ik ook al....maar ja ik heb nie mee gedaan dus heb nix te zeggenOp zaterdag 27 april 2002 22:44 schreef Toiletman het volgende:
ik kom weer ff zeiken hoor, maar ik vind een explosie wel weer errug cliche... beetje jammer.
Misshien dat de trein de tunnel ingaat, ergens anders er weer uitkomt en dan weer op het station stopt?
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
nee, zodra de trein in het donker verdwijnt begint de aftiteling/credits, dat stond tenminste in de planningOp zondag 28 april 2002 00:01 schreef -=!ME!=- het volgende:
Misshien dat de trein de tunnel ingaat, ergens anders er weer uitkomt en dan weer op het station stopt?
Volgens mij weet niemand dat to op het moment dat het filmpje af isOp zondag 28 april 2002 00:10 schreef Junt het volgende:
misschien een dubbelpost, maar hoe lang wordt het filmpje eigenlijk in sec/min??
\o/
gewoon maar even een post tussen door, maar is het niet mogelijk om dit distributed te doen. In Bryca kan het namelijk wel, dat je via een netwerk heel veel comps een rendering laat doen. Misschien een idee om dat ook met dit filmpje te doen????
jij hebt het over 1 frame door meerdere PC's laten doen draakje, dat distributed rendering kan eigenlijk alleen met een bucket renderer, en is beswel complex. Max ondersteund alleen network renderen, dus verschillende PC's verschillende frames.
Inderdaad, een explosie... bah. Wat een onzin, waarom moet altijd alles kapot.ik kom weer ff zeiken hoor, maar ik vind een explosie wel weer errug cliche... beetje jammer.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Dat bedoel ik dan ook, voor het filmpje kan dat toch best handig zijn omdat er een meerdere mensen hun comp aanbieden voor het renderen...Op zondag 28 april 2002 00:59 schreef gladiool het volgende:
jij hebt het over 1 frame door meerdere PC's laten doen draakje, dat distributed rendering kan eigenlijk alleen met een bucket renderer, en is beswel complex. Max ondersteund alleen network renderen, dus verschillende PC's verschillende frames.
Het is idd een lang en zwaar topic om door te lezenOp zondag 28 april 2002 10:14 schreef DRaakje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dan ook, voor het filmpje kan dat toch best handig zijn omdat er een meerdere mensen hun comp aanbieden voor het renderen...
Maar ik denk dat je 1 op de 2 kans heb dat, elke pagina die je aanklikt, informatie bevat over het samenwerken met renderen.
Dit is dus al lang de bedoeling!
kunnen er btw nog een paar wireframes screenshots geplaatst worden van die omgeving met station enzo erop: dat is cool!!
I agree! En: hoeveel poly's is het totaal (dus wagonnetjes+station+"fabriek"+landschap)?kunnen er btw nog een paar wireframes screenshots geplaatst worden van die omgeving met station enzo erop: dat is cool!!
Heej oogst. Ik was ook net bezig met een fabriek.
Maar goed. Het is een oude stijl fabriek. Eentje met schoorstenen. Beetje dubbelop, of heb je er nog een plaats voor?
Atgast. Als je nog wat nodig hebt over een explosie zeg je het maar. Ik heb nog een crap zooi aan tutorials liggen.
(Zie mijn ontplofte wagon
)
Atgast. Als je nog wat nodig hebt over een explosie zeg je het maar. Ik heb nog een crap zooi aan tutorials liggen.
(Zie mijn ontplofte wagon
http://hawvie.deviantart.com/
Ik denk dat we eerst maar eens het landschap en de trein bij elkaar moeten brengen, vervolgens de trein animeren, en dan kijken of hij te saai is en er een explosie nodig isOp maandag 29 april 2002 13:53 schreef HawVer het volgende:
Heej oogst. Ik was ook net bezig met een fabriek.Maar goed. Het is een oude stijl fabriek. Eentje met schoorstenen. Beetje dubbelop, of heb je er nog een plaats voor?
(Zie mijn ontplofte wagon)
Fabriek is nog altijd bruikbaar, rond het station mag het gerust druk zijn, anders is zo'n groot station ook niet gerechtvaardigd, als er weinig omheen ligt.Op maandag 29 april 2002 13:53 schreef HawVer het volgende:
Heej oogst. Ik was ook net bezig met een fabriek.Maar goed. Het is een oude stijl fabriek. Eentje met schoorstenen. Beetje dubbelop, of heb je er nog een plaats voor?
Helemaal mee eens, maar niet alleen de explosie is cliché, ook het een tunnel inrijden is extreem flauw. Maar ik heb hier nog geen leuke alternatieven gelezen (wegbeamen is ook niet echt alles: dan is de laatste frame een leeg landschap). Je kunt trouwens ook gewoon uitfaden vanuit een rijdende trein of, en dat is misschien nog wel een beetje leuk: bij mijn wagon, die als laatste komt, de camera zo draaien dat het GoT-logo zichtbaar wordt en dan alles uitfaden behalve dat logo en dan daar de aftiteling omheen. Maar dat is ook niet echt het je van het.Op zaterdag 27 april 2002 22:44 schreef Toiletman het volgende:
Ik schat trouwens dat het filmpje ongeveer twee minuten gaat duren, maar dat bepaald Atgast, want die gaat de animatie doen (en weet dat nu ook nog niet precies, lijkt me).
BTW: 2 minuten = 2880 frames (lekker renderen dus!)
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Wat dacht je van een trein-springschans.
Vind dat wel een goed idee eigenlijk !Op maandag 29 april 2002 14:15 schreef Oogst het volgende:
de camera zo draaien dat het GoT-logo zichtbaar wordt en dan alles uitfaden behalve dat logo en dan daar de aftiteling omheen. Maar dat is ook niet echt het je van het.
BTW: 2 minuten = 2880 frames (lekker renderen dus!)
Ik wil nog wel helpen Renderen als dat nodig is
(Athlon 1800+, 512MB)
Je kunt de trien ook gewoon in een ander station laten stoppen. Een kleintje in het dorpje aan de overkant van de rivier ofzo
en oogst al gelukt met dat gras?
btw hier nog iemand die mee kan renderen 1400Mhz 512Mb
btw hier nog iemand die mee kan renderen 1400Mhz 512Mb
Bier, Whiskey en Metal!!
Ik vind een explosie juist wel vet, Maar ja, ik mag ook nix zeggenOp zaterdag 27 april 2002 22:44 schreef Toiletman het volgende:

Maar vind van wat ik tot nog toe heb gezien wel erg vet
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!!
Wat dacht je ervan om de trein terug te laten komen op zijn eigen station...daar even stoppen...en daan weer laten rijden (Alles wel door laten gaan natuurlijk.. (zo heb je ook tijd om alles synchroon te laten lopen)).
Zo creeër je een oneindig rijdend treintje!
Zo creeër je een oneindig rijdend treintje!
Vaak zijn de klanten degene die de meeste inbreng hebbenOp maandag 29 april 2002 15:20 schreef Kermit het volgende:
[..]
Ik vind een explosie juist wel vet, Maar ja, ik mag ook nix zeggenik doe ook niet mee
Maar vind van wat ik tot nog toe heb gezien wel erg vet
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!!
Dus reken maar dat jij wat te zeggen hebt
Of laten opstijgen zoals de trein uit "Back to the future 3"
Lijkt mij nog het leukst.
idd dat dan ook die wielen eronder draaien en dat ie dan met het "warp" effect weg schiet... henkie blijft dan nog ff inbeeld en FLITS wegOp maandag 29 april 2002 22:39 schreef handige_harrie het volgende:
Of laten opstijgen zoals de trein uit "Back to the future 3"
Bier, Whiskey en Metal!!
* dawuss is net terug van zijn zuipvakantie in praag, en heeft dus nu pas tijd om te reageren
Het landschap wordt al erg mooi, maar ik vind dat de grens tussen water en land er wat nep uitziet. Het water zelf vind ik mooi (die golfjes!
) en de brug ook.
Die vogel vind ik er strak uitzien, en die koeien kunnen zeker ook wel.
Het sprite-idee vind ik persoonlijk wat minder, omdat we ten eerste een 3d groepsproject maken, en ten tweede vind ik dat we alles zelf moeten maken.
Die laatste wagon is echt vet.
Voor het einde heb ik nog niet echt ideeën, maar ik zal even meedenken
Het landschap wordt al erg mooi, maar ik vind dat de grens tussen water en land er wat nep uitziet. Het water zelf vind ik mooi (die golfjes!
Die vogel vind ik er strak uitzien, en die koeien kunnen zeker ook wel.
Het sprite-idee vind ik persoonlijk wat minder, omdat we ten eerste een 3d groepsproject maken, en ten tweede vind ik dat we alles zelf moeten maken.
Die laatste wagon is echt vet.
Voor het einde heb ik nog niet echt ideeën, maar ik zal even meedenken
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Met welk programma is dit gemaakt?Op woensdag 24 april 2002 17:55 schreef Oogst het volgende:
Ik blijf gewoon gezellig WIP's posten:
[afbeelding]
Ziet er super mooi uit!!!
3D Studio Max geloof ikOp dinsdag 30 april 2002 12:10 schreef Voodoo3 het volgende:
[..]
Met welk programma is dit gemaakt?
Ziet er super mooi uit!!!
Oogst is altijd 3d Studio MAX, met regelmatig een vleugje Photoshop voor de textures.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik heb een boei gemaakt 
voor in het water bij de brug

hij is iets van 120 poly's, maar hij kan ook 86 poly's zijn (de sphere grover maken)
De .max file:
http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/boei.zip
voor in het water bij de brug

hij is iets van 120 poly's, maar hij kan ook 86 poly's zijn (de sphere grover maken)
De .max file:
http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/boei.zip
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Woei! Een fur plug-in was inderdaad wel een heel erg goed idee, Lord_Mithril, het ziet er echt een stuk mooier uit zo. Dit is dus Shag:fur, maar ik moet zeggen dat ik nog slechts zo weinig ervaring ermee heb dat ik denk dat het mooier in minder tijd moet kunnen met deze plug-in.
Het wordt alleen wel een probleem om dit in de animatie in te voegen, want het is extreem lang renderen om dit voor alle gebied dichtbij het spoor te doen. Dit kleine stukje is nog wel te doen: 2 minuten en 58 seconden voor deze frame, waarvan slechts ongeveer 25 seconden voor het gras.
Het wordt alleen wel een probleem om dit in de animatie in te voegen, want het is extreem lang renderen om dit voor alle gebied dichtbij het spoor te doen. Dit kleine stukje is nog wel te doen: 2 minuten en 58 seconden voor deze frame, waarvan slechts ongeveer 25 seconden voor het gras.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Hier komt Socra de Ultra-n00b die graag wat van 3D af wil weten. Stel dat ik wil helpen mee-renderen (ik krijg morgen m'n nieuwe Athlon 2000+ binnen, die ik ff flink wil testen), welk programma moet ik dan installeren en zo? Of is dit verhaal veel teveel gevraagd voor een w00terige n00b als ik..
dan moet je 3D Studio Max R4 instalerenOp dinsdag 30 april 2002 22:53 schreef Socratesss het volgende:
Hier komt Socra de Ultra-n00b die graag wat van 3D af wil weten. Stel dat ik wil helpen mee-renderen (ik krijg morgen m'n nieuwe Athlon 2000+ binnen, die ik ff flink wil testen), welk programma moet ik dan installeren en zo? Of is dit verhaal veel teveel gevraagd voor een w00terige n00b als ik..
en als je mee wil renderen voor dit projectje moet je er ook nog FinalRender bij doen
niet dat we GI gaan gebruiken maar fR heeft sublieme shading technieken en een stuk beter geoptimaliseerde raytrees engine
hehehe ik wist t welOp dinsdag 30 april 2002 22:14 schreef Oogst het volgende:
Woei! Een fur plug-in was inderdaad wel een heel erg goed idee, Lord_Mithril, het ziet er echt een stuk mooier uit zo. Dit is dus Shag:fur, maar ik moet zeggen dat ik nog slechts zo weinig ervaring ermee heb dat ik denk dat het mooier in minder tijd moet kunnen met deze plug-in.
[afbeelding]
ik wil em eigenlijk ook wel
Bier, Whiskey en Metal!!
Euh... FR was toch *bagger* traag? Dus je ging toch "normaal" renderen?en als je mee wil renderen voor dit projectje moet je er ook nog FinalRender bij doen
Ow, en misschien is het als einde geinig als de trein uit-fade (met een UT translocator effect?), daarna het landschap, en dat alleen het GoT logo zichtbaar blijft?
fR is niet traag, maar GI is traag. Maar dat kun je gewoon uitzetten. En dan heb je een snelle raytracer.
hey oogst, ik vraag me nou al een tijdje af wat nou sneller raytraced, fR, brazil of vray, volgens mij vray. (Ze zijn in ieder geval 20 keer sneller dan max zelf)
Als ik eens een scene maak, wil jij hem dan raytracen met fR? (klein scenetje paar minuutjes ofzo)
hey oogst, ik vraag me nou al een tijdje af wat nou sneller raytraced, fR, brazil of vray, volgens mij vray. (Ze zijn in ieder geval 20 keer sneller dan max zelf)
Als ik eens een scene maak, wil jij hem dan raytracen met fR? (klein scenetje paar minuutjes ofzo)
je raakt oogst op een gevoelige plekOp woensdag 01 mei 2002 11:14 schreef gladiool het volgende:
fR is niet traag, maar GI is traag. Maar dat kun je gewoon uitzetten. En dan heb je een snelle raytracer.
fR doet t niet bij hem, tenzij hij em nog aan de praat heeft gekregen...
ik wil em wel voor je raytracen, kheb een AMD XP 1900+ en een T-BIRD 1200@1470 ter beschikking
[edit]
fR is trouwens vooral sneller in animaties, omdat ie de scene dan niet weer helemaal opnieuw hoeft te optimaliseren
ohja atgast bedoelde ik ook. Of oogst, weet het eigenlijk niet meer ik haal het af en toe beetje door elkaar. Anyway, ik heb het er nog wel over ben nu druk.
Is dat gras met :shag niet bloedje zwaar? Vooral in grote shots, want een plukje gras ergens en voor de rest nix is ook niet super natuurlijk.
Is dat gras met :shag niet bloedje zwaar? Vooral in grote shots, want een plukje gras ergens en voor de rest nix is ook niet super natuurlijk.
Ik heb idd geen fR, maar ik moet zeggen dat ik er ook weinig behoefte aan heb. Ik ben momenteel bezig met animaties en daar is het toch niet in te gebruiken en voor WIP-pics is Brazil ook wel goed genoeg.
Dat Shag:fur-gras valt in zwaarte erg mee. Het zijn namelijk geen uit polygonen opgebouwde grassprietjes, maar het is een environmental effect. En ik denk dat alleen gras in de buurt van de camera genoeg is voor een goed effect, want op afstand zie je het toch niet. Het wordt alleen nog even zoeken naar een methode om dat te doen, want Shag:fur wil alleen gras toevoegen aan een compleet object en voor zover ik weet kun je niet de gras-density afhankelijk laten zijn van de camera-distance. Maar de rendertijd van deze plaat was dus erg laag en dit is ruim genoeg gras voor één shot.
Enne Lord Mithril, als je die fur/hair-plug-in wilt hebben, moet je eens goed in je inbox kijken, ik heb je een link gestuurd naar de site van Digimation, die hebben hem gemaakt en verkopen hem.
Dat Shag:fur-gras valt in zwaarte erg mee. Het zijn namelijk geen uit polygonen opgebouwde grassprietjes, maar het is een environmental effect. En ik denk dat alleen gras in de buurt van de camera genoeg is voor een goed effect, want op afstand zie je het toch niet. Het wordt alleen nog even zoeken naar een methode om dat te doen, want Shag:fur wil alleen gras toevoegen aan een compleet object en voor zover ik weet kun je niet de gras-density afhankelijk laten zijn van de camera-distance. Maar de rendertijd van deze plaat was dus erg laag en dit is ruim genoeg gras voor één shot.
Enne Lord Mithril, als je die fur/hair-plug-in wilt hebben, moet je eens goed in je inbox kijken, ik heb je een link gestuurd naar de site van Digimation, die hebben hem gemaakt en verkopen hem.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Op dinsdag 30 april 2002 22:53 schreef Socratesss het volgende:
offtopic:
Komt dat ff mooi uit
lees dit maar eens even.
Je hebt wel Cinema4D nodig
[Copyright MaSsiE]
[Hoest-mode]
KuchuhKAZAAkuchuh
[/Hoest-mode]
Komt dat ff mooi uit
Je hebt wel Cinema4D nodig

[Copyright MaSsiE]
[Hoest-mode]
KuchuhKAZAAkuchuh
[/Hoest-mode]
Het landschap wordt trouwens wel mooi! Alleen hoop ik dat jullie de spoorwegbedding nog aanpassen, want dit ziet er nou veel te recht en netjes uit.
Verwijderd
Straks krijg ik de schuld van al die illegale praktijken hieroOp woensdag 01 mei 2002 16:10 schreef handige_harrie het volgende:
[..]
[Copyright MaSsiE]
[Hoest-mode]
KuchuhKAZAAkuchuh
[/Hoest-mode]
Ik vind het toch knap lastig om zo'n landschap mooi in elkaar te zetten. Laat ik het zelfs nog erger zeggen: ik vind het er niet uit zien tot nu toe! Zoals hieronder te zien is heb ik de huisjes van HawVer toegevoegd met wat boompjes erbij, maar realistisch is het nog absoluut niet. Wel heb ik wat geklooid met Shag:fur voor het gras, het is misschien toch wel in beperkte mate mogelijk. Slechts 1.38min renderen op mijn 500mhz-er:

En er werd al eerder om een wireframe gevraagd, nu is ie er eindelijk. Het totaal is ongeveer 200.000 polygonen tot nu toe, dus al erg veel. Maar ik zie hier al dat dat behoorlijk omlaag kan op de vlakten, maar onder de 150.000 zal ik het niet krijgen, vrees ik. Sorrie voor de grote, maar wireframes zijn gewoon niet op low-res te onderscheiden.

Dus hebben jullie allemaal nog tips voor hoe ik het allemaal kan verbeteren? Ik zit een beetje vast, ik weet het echt niet. Of vinden jullie dit, in tegenstelling tot wat ik zelf vind, hoog genoege kwaliteit?

En er werd al eerder om een wireframe gevraagd, nu is ie er eindelijk. Het totaal is ongeveer 200.000 polygonen tot nu toe, dus al erg veel. Maar ik zie hier al dat dat behoorlijk omlaag kan op de vlakten, maar onder de 150.000 zal ik het niet krijgen, vrees ik. Sorrie voor de grote, maar wireframes zijn gewoon niet op low-res te onderscheiden.

Dus hebben jullie allemaal nog tips voor hoe ik het allemaal kan verbeteren? Ik zit een beetje vast, ik weet het echt niet. Of vinden jullie dit, in tegenstelling tot wat ik zelf vind, hoog genoege kwaliteit?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik vind die eerste prachtig hoor! Alleen het gras vooraan is niet helemaal mooi en net achter de spoorbielsen mag iets meer detail. Die huisjes zien er ook tof uit.. Landschap mag nog iets voller, maar ik vind het erg realistisch!!
Spoorbielzen los maken, kost wel xtra polytjes, maar vlgns mij zitten ze niet vast...
Ik mis de actie om de huisjes heen..
• een simpel hekje
• een tuintje (bestaande uit 3 of 4 verschillende egale bruin/gele vlakken)
• waslijnen bij sommige
• een simpel tractortje? (is toch alleen maar voor op afstand)
• een weggetje (grijs et voila..een weg
)
kan zo snel even niets bedenken...
• een simpel hekje
• een tuintje (bestaande uit 3 of 4 verschillende egale bruin/gele vlakken)
• waslijnen bij sommige
• een simpel tractortje? (is toch alleen maar voor op afstand)
• een weggetje (grijs et voila..een weg
kan zo snel even niets bedenken...
ik ben bezig met dat huisje, en wat dingen als auto's etc.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
dat gras vind ik om middellange afstand wel mooi, geeft wat variatie aan het groen van de textures... volgens mij wordt het allemaal een stuk mooier met nog wat meer textures enzo in je grass material, dus mix d'r ook wat dirt enzo in.
Ik heb trouwens absoluut geen held met materialen enzo, eigenlijk vind ik het zwaar kl*te... met die wagon van mij schiet het ook geen meter op.
Ik zou trouwens het detail in de mesh van het landschap nog eens nalopen, want er zit veel detail in plekken waar het volgens mij niet hoeft, en ook andersom... al die hellingen van maar 1 edge die uit het water komen kan je volgens mij beter tesselaten, da's stukken mooier... rond het spoor hoeft d'r ook niet zoveel detail als het niet erg veel glooit, dus daar kan je ook een boel faces winnen... zelfde voor dat stuk onder water onder de brug, dat kan moet met 1 face met textures toch wel goed op te vangen zijn?
Zoals ik al zei vind ik materials enzo zelf ook erg lastig, dus ik zal eens ff kijken of ik nog ergens wat tutorials kan vinden.
Ik heb trouwens absoluut geen held met materialen enzo, eigenlijk vind ik het zwaar kl*te... met die wagon van mij schiet het ook geen meter op.
Ik zou trouwens het detail in de mesh van het landschap nog eens nalopen, want er zit veel detail in plekken waar het volgens mij niet hoeft, en ook andersom... al die hellingen van maar 1 edge die uit het water komen kan je volgens mij beter tesselaten, da's stukken mooier... rond het spoor hoeft d'r ook niet zoveel detail als het niet erg veel glooit, dus daar kan je ook een boel faces winnen... zelfde voor dat stuk onder water onder de brug, dat kan moet met 1 face met textures toch wel goed op te vangen zijn?
Zoals ik al zei vind ik materials enzo zelf ook erg lastig, dus ik zal eens ff kijken of ik nog ergens wat tutorials kan vinden.
ik denk trouwens dat weggetjes en hekjes en dat soort spul ook al enorm helpen om het d'r wat realistischer uit te laten zien... hekjes en struikjes enzo moet toch ook wel lukken omdat alpha mapped te doen op wat grotere afstand van het spoor.
hekjes enzo kan het beste allemaal met mappings en opacity maps, dan heb je maar 1 plane nodig voor een hekje, het houd de polycount laag , je kunt er onwijs veel van in je scene zetten.
Zulk soort dingetjes zijn aardig snel in elkaar te draaien. Ik wil wel even wat extra landschap troep maken.
Mensen,
Ten eerste respect voor jullie werk! Ik zou willen dat ik het ook kon, maar ik heb zelfs nog nooit met een 3D modelling programma gewerkt dus eigenlijk mag ik hier niet komen zeiken
Ik weet niet in hoeverre jullie het landschap nog aan gaan passen, maar ik vind vooral het water er veel te realistisch uitzien als je het vergelijkt met het erg simpele landschap. Misschien dat het er met alle boompjes/huisjes/enz.. het er wel een stuk beter uitziet. Ik wacht in spanning af!
Ten eerste respect voor jullie werk! Ik zou willen dat ik het ook kon, maar ik heb zelfs nog nooit met een 3D modelling programma gewerkt dus eigenlijk mag ik hier niet komen zeiken
WoW, dit ziet er echt goed uit mensen! 
Ben zeker benieuwd naar het eindresultaat
Ben zeker benieuwd naar het eindresultaat
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Misschien ziet het er ook wel aardig uit als je een riviertje naar dat meertje laat lopen, en dan een tijdje parallel aan de rails ofzo... Dan kun je daarnaast weer een soort strandje maken (wat uitgesleten is, zegmaar)... Zo kun je heel wat ruimte invullen, denk ik!
Met.......... ParasolletjeeeeesOp zondag 05 mei 2002 13:08 schreef Battle_Bunny het volgende:
Misschien ziet het er ook wel aardig uit als je een riviertje naar dat meertje laat lopen, en dan een tijdje parallel aan de rails ofzo... Dan kun je daarnaast weer een soort strandje maken (wat uitgesleten is, zegmaar)... Zo kun je heel wat ruimte invullen, denk ik!
rood-witte natuurlijk!
[goed idee btw]
uhm... misschien zijn hoogspanningsmasten wat?
deze is 364 polygonen(per mast dus):

The Emperor: lichtmastjes zijn geschikt, zet maar een linkje neer (of mail desnoods).
Maak alleen ff een handig systeem waardoor die draden automatisch goed blijven als je de masten verplaatst, anders is het voor ons veel werk. Tenminste, als je met MAX werkt, anders is het toch niet over te zetten naar MAX. En als je met MAX werkt een tipje (als je zelf niks weet te bedenken): gebruik er splines voor waarvan je de vertexen linkt met de linked-xform-modifier aan de palen.
Maak alleen ff een handig systeem waardoor die draden automatisch goed blijven als je de masten verplaatst, anders is het voor ons veel werk. Tenminste, als je met MAX werkt, anders is het toch niet over te zetten naar MAX. En als je met MAX werkt een tipje (als je zelf niks weet te bedenken): gebruik er splines voor waarvan je de vertexen linkt met de linked-xform-modifier aan de palen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Gewoon een mededeling: het werken aan het landschap als geheel is voorlopig even door mij overgedragen aan Atgast, die gaat er ff mee kloten.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Jah ik gebruik max helaas begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt. Je wilt hebben dat de lijnen uitmekaar gerekt kunnen worden als de masten veder uit elkaar komen te staan ofzo?Op zondag 05 mei 2002 22:56 schreef Oogst het volgende:
The Emperor: lichtmastjes zijn geschikt, zet maar een linkje neer (of mail desnoods).
en dan kan ik met die modifier zorgen dat de lijnen vast blijven zitten op 1 punt ofzo
misschien nog een texturetje er overgooien ofzo en 4 fundament paaltje eronder zetten.
Verwijderd
Misschien een vreemde vraag, maar ondersteund max geen LOD, dan maak je van elk object verschillende versies, van grof tot heel gedetaileerd. Als de camera ver van het object afstaat pakt hij de groffe versie en als hij er dichtbij komt de gedetaileerde, dat zou de render tijd enorm verkorten en dan kun je ook gedetaileerde objecten maken. Zoiets word ook toegepast in games.
Om de één of andere reden, doet dit mij denken aan Bridge Builder... Weet niet waaromuhm... misschien zijn hoogspanningsmasten wat?

Bridge builder rullzzzzzzOp maandag 06 mei 2002 13:21 schreef Battle_Bunny het volgende:
[..]
Om de één of andere reden, doet dit mij denken aan Bridge Builder... Weet niet waarom
ik d8 wel dat ie het ondersteunde, ze hebben t alleen verstoptOp maandag 06 mei 2002 00:15 schreef twan_kogels het volgende:
Misschien een vreemde vraag, maar ondersteund max geen LOD, dan maak je van elk object verschillende versies, van grof tot heel gedetaileerd. Als de camera ver van het object afstaat pakt hij de groffe versie en als hij er dichtbij komt de gedetaileerde, dat zou de render tijd enorm verkorten en dan kun je ook gedetaileerde objecten maken. Zoiets word ook toegepast in games.
Bier, Whiskey en Metal!!
Heeft iemand nog een idee? Ik ben nu even bezig geweest maar er is niet veel goeds uitgekomen voor het landschap. Als iemand een goed idee heeft, maak ik hem met plezier.
Verwijderd
(wind)molens!!!Op maandag 06 mei 2002 17:16 schreef HawVer het volgende:
Heeft iemand nog een idee? Ik ben nu even bezig geweest maar er is niet veel goeds uitgekomen voor het landschap. Als iemand een goed idee heeft, maak ik hem met plezier.
Je bedoelt zeker: Level Of Detail.Op maandag 06 mei 2002 00:15 schreef twan_kogels het volgende:
Misschien een vreemde vraag, maar ondersteund max geen LOD, dan maak je van elk object verschillende versies, van grof tot heel gedetaileerd. Als de camera ver van het object afstaat pakt hij de groffe versie en als hij er dichtbij komt de gedetaileerde,
Volgens mij hadden ze dit voor het eerst in Max 4 geïmplementeerd..
Hier meteen maar ff een tutorial
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
w00t @ jullie 
(en ik zit ondertussen te kl0ten met een poppetje (counter-strike model) die ik (n00b) maar niet aan een BIPED krijg
)
(en ik zit ondertussen te kl0ten met een poppetje (counter-strike model) die ik (n00b) maar niet aan een BIPED krijg
nieuwe soort van kicken?Op woensdag 08 mei 2002 14:44 schreef bolleh het volgende:
bibaboink
ik doe vrolijk mee
Verwijderd
Zeker een nieuw soort barbapappaOp woensdag 08 mei 2002 14:44 schreef bolleh het volgende:
bibaboink
jaja, ik ben bezig om te kijken of we met light maps kunnen werken, das een hele mooie methode van fR om toch GI in een scene te krijgen, zonder dat deze voor elk frame opnieuw berekend hoeft te wordenOp woensdag 08 mei 2002 18:01 schreef Mir het volgende:
tussentijdse shots!! filmpjes!! Houd Uw klant tevreden!!!
Verwijderd
ik ben ook wel benieuwd.Op woensdag 08 mei 2002 18:01 schreef Mir het volgende:
tussentijdse shots!! filmpjes!! Houd Uw klant tevreden!!!
Verwijderd
Ik heb heel dit topic gelezen en ik vind het echt geweldig.. wat kunnen jullie dat GOED zeg!
Deze zet ik ff in mn bookmarks ik wil het resultaat graag zien..
Als ik bekend was met 3dsmax, zou ik zeker meegeholpen hebben
Deze zet ik ff in mn bookmarks ik wil het resultaat graag zien..
Als ik bekend was met 3dsmax, zou ik zeker meegeholpen hebben
Verwijderd
hehe was je wel ff mee bezig of nietOp woensdag 08 mei 2002 21:28 schreef DeadMeat het volgende:
Ik heb heel dit topic gelezen
Verwijderd
Mjah overgezien danOp woensdag 08 mei 2002 21:43 schreef Diggie het volgende:
[..]
hehe was je wel ff mee bezig of niet
Half uurtje..
zouden jullie wat test filmpjes ook in een andere compressie of geen als het niet te groot word neerzetten dan divX ? mijn 200mhzje met 32mb hier is niet echt geschikt voor divX
alvast bedankt
alvast bedankt
met virtualdub kan je het converten, dat duurt niet zo lang met een kort filmpje, duurt wel langer maar dan kun je wel gewoon kijkenOp woensdag 08 mei 2002 21:46 schreef craze_ het volgende:
zouden jullie wat test filmpjes ook in een andere compressie of geen als het niet te groot word neerzetten dan divX ? mijn 200mhzje met 32mb hier is niet echt geschikt voor divX![]()
alvast bedankt
lol, ik zit achter een 233 maar dan met 128mb RAMOp woensdag 08 mei 2002 21:46 schreef craze_ het volgende:
zouden jullie wat test filmpjes ook in een andere compressie of geen als het niet te groot word neerzetten dan divX ? mijn 200mhzje met 32mb hier is niet echt geschikt voor divX![]()
alvast bedankt
Verwijderd
Dudes, ik heb net een webserver opgezet, als er iets is dat ik kan hosten, graag, want dit is een superproject!
Yo Geqxon, jij hebt toch web-skills en je hebt in het verleden wel eens gezegd dat je iets wilde doen voor dit project, wil je misschien een eenvoudig overzichts-siteje maken van wat we tot nu toe hebben?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
mensen, ik ben nog steeds bezig met de belichting + mapping van het landschap, maar nu heb ik texporter nodig, helaas krijg ik alleen maar dode links van het inet, ik ben op zoek naar versie 4, wie helpt me ?
doet die t met MAX R4 ?Op zondag 12 mei 2002 15:13 schreef mophor het volgende:
ikke heb wel hier 3.4 liggen...
Dit topic is gesloten.