Toon posts:

Nieuwe Koptelefoon nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yo tweakers,

ik heb ff een nieuwe koptelefoon nodig :)
kheb alleen geen idee welke ik nu moet kopen
mijn oog viel eigenlijk wel op sennheiser

wat raden jullie mij aan? ik bedoel hij moet lang mee gaan
en moet een btje goede kwaliteit zijn uitteraard :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

ow, zoeen met een goede kwaliteit :). In die klasse moet ik denken! Zeg dat dan :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

De philips HP 890 (en nog wat) schijnt een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding te geven (zie o.a. HVT januari, waarin ze 7 hoofdtelefoons bespreken). kost 80 euro

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 21:09 schreef JvS het volgende:
ow, zoeen met een goede kwaliteit :). In die klasse moet ik denken! Zeg dat dan :)
idd :P

Verwijderd

Topicstarter
en dan moet ik ff een plugje bij de handyman halen he om van groot naar klein te gaan toch?

• reiker
  • Laatst online: 10:04

reiker

dan jij!

waarvoor wil je hem gebruiken?
ik heb 1 voor "erbij", pc voor als me speakers niet aan mogen (lan), dat is een jvc van fl 25,-
ik heb ook een hele luxe, vivanco FMH_8080 voor echt mooi geluid :)
die was fl 220,-- ofzo.

over beide zeer tevreden...

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 21:13 schreef reiker het volgende:
waarvoor wil je hem gebruiken?
ik heb 1 voor "erbij", pc voor als me speakers niet aan mogen (lan), dat was een jvc van fl 25,-
ik heb ook een hele luxe, vivanco FMH_8080 voor echt mooi geluid :)
die was fl 220,-- ofzo.

over beide zeer tevreden...
idd voor gebruik op lan's en als me ma gek wordt van me DTT 2200 setje >:)

• reiker
  • Laatst online: 10:04

reiker

dan jij!

Op maandag 21 januari 2002 21:14 schreef zeven het volgende:

[..]

ik heb hem idd voor dat doel gekocht, gewoon van ach als het niks is, dan nog kostte het maar vijfentwintig piek. en voor lans hoeft het geen extreem goeie kwaliteit te zijn.

Zo gezegd, zo gedaan.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 21 januari 2002 21:00 schreef zeven het volgende:
Yo tweakers,

...

ik bedoel hij moet lang mee gaan
en moet een btje goede kwaliteit zijn uitteraard :)
Als degelijkheid belangrijk is zou ik kijken naar DJ of studio achtige HT's. Ik vind huiskamer Sennheisers vrij fragiel (laten vallen op parket => grote kans dat ie stuk is).

Verwijderd

Zonder meer de Philips SBC HP890: uitzonderlijke kwaliteit voor de belachelijk lage prijs van EUR 79.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 21 januari 2002 21:14 schreef zeven het volgende:

[..]

De philips is laagohmig (32 ohm) en heeft een hoge gevoeligheid (106 dB, een Senn HD580 scoort 97 dB), kan wel op een geluidskaart denk ik.
Ik lijk wel een verkoper :)

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

w00Dy

Make soap, not war

* w00Dy heeft afgelopen woensdag een HD575 gescoord
2 garantie en sennheiser sound... wat wil je nog meer !

ik krijg het namelijk van die gesloten hoofdtelefoons :r

Verwijderd

Topicstarter
en 1tje zonderdraad is niet handig? kzag op de laatste lan daar iemand mee rond lopen kan die precies weer horen wanneer er weer een nieuwe counter-strike ronde begint :)

Verwijderd

Aan een goede koptelefoon zit altijd een draad. Anders kun je net zo goed naar de radio gaan lopen luisteren.

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor want dan horen anderen het :)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 17:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op maandag 21 januari 2002 21:24 schreef zeven het volgende:
en 1tje zonderdraad is niet handig? kzag op de laatste lan daar iemand mee rond lopen kan die precies weer horen wanneer er weer een nieuwe counter-strike ronde begint :)
draadloos is zwaar verlies van kwal.. niet doen dus

pak gewoon een goede sennheiser (dus boven de €80 ofzo) dan zit je altijd goed.. kheb zelf al 3 jaar een hd500 en die is prima! :)

blup

Verwijderd

in ieder geval een Sennheiser :)
Ikzelf heb een Sennheiser HD570..bevalt meer dan prima!

Verwijderd

Kheb laatst een Sennheiser HD570 gekocht (pl.min. f 200) en die bevalt me prima. Heb zelf ook gedacht aan een draadloze, maar waarom zou je als je voor de computer zit of bijvoorbeeld in je kamer muziek aan het luisteren bent een draadloze nemen? ...koop eventueel een verlengsnoertje en je kan alsnog alle kanten op...de kwaliteit is gewoon beter, tenzij je bereid bent er een enorme berg geld voor neer te tellen of het niet zo nauw neemt met de kwaliteit, maar dat lijkt me niet, toch?

Enne...tik voor de gein bij search 's hoofdtelefoon ofzo in, er is al bar veel over dit onderwerp gezegd...

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
De HD570 is inderdaad algemeen ZEEEEER gerespecteerd. Een perfecte allrounder voor een "betaalbare" prijs van F160,-

Hier kun je bijna geen miskoop aan doen. Ik heb op mijn GoT tijd wel 15 mensen gehoord die er heel erg tevreden over waren. Anders de HD490 van F89,- Een cool design, ligt (eh?) gewicht, open design. Frequentiebereik is minder dan de HD570 maar diep genoeg voor eigenlijk bijna alles. Ik liet hem aan enkele mensen horen (vooral electronische muziek klinkt er prima op) en ze waren ook best verbaasd over de kwaliteit. Inmiddels zit ik nu aan de HD250, opvolger van mijn HD490.

Budget allrounder HD490 a F89,- (metallic design)
Budget-middenklasser en allrounder HD570 F160,- (druppel vorm design)
Frequentiebereik monster middenklasser HD250 F350,- (ouderwets design, onopvallend, ronde oorschelpen, zwart)

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Kijk ook naar andere merken als Beyer Dynamic of AKG. Maar die zul je ondertussen in de search ook al zijn tegengekomen. Als je een gesloten hoofdtelefoon wilt (heeft zo zijn voordelen) is de Beyer Dynamic DT-250 een goede keuze of eventueel de HD 250 die Yokozuna heeft. Het nadeel van de laatste is misschien dat deze een hoge impedantie heeft, terwijl de BD DT-250 in een 80 Ohm uitvoering te krijgen is en deze dus wat makkelijker aan te sturen is. De schoonheidsprijs gaat wat mij betreft naar de AKG K 301, die zou ik alleen al willen hebben voor zijn stoere uiterlijk. En een Sennheiser HD 570/580/590/600 is natuurlijk ook nooit een miskoop.

Afbeeldingslocatie: http://www.akg-acoustics.com/english/headphones/Bilder/k301n.gif

AKG K 301

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
of je word lid van oog en oor en krijgt voor 40 euro 2 jaar lang dit niet onaardige tijdschrift en krijgt er de philips hp 820 bij...

is de kleine broer van de 890 die hierboven genoemd werd, maar daarom niet minder leuk..

Maar jij moet zelf eerst maar gaan luistereren of het geluid je wel bevalt.

• Mafioso
  • Laatst online: 16-08 22:56
Op dinsdag 22 januari 2002 00:02 schreef bjorn het volgende:of je word lid van oog en oor en krijgt voor 40 euro 2 jaar lang dit niet onaardige tijdschrift en krijgt er de philips hp 820 bij...
He .. laat me pa toch net al jaren lid zijn van dat blad :) .. ik kan wel een gratis* koptelefoon gebruiken :D .. mooi balen dus ;)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Ik ben nog altijd zeer blij met mijn Philips hoofdtelefoon van een tientje uhn, E 4,34.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Ja, heb ik ook, zo'n Philips van een tientje.
Maar ik heb ook een Sennheiser HD 250, 565 en 495 en dan hoor je het verschil echt wel.
Alhoewel de Philips voor die prijs niet slecht presteert.

Verwijderd

Ik heb bij Stuut & Bruijn (electronica, niet audio!) een Sennheiser gekocht voor Fl 300,- Hij staat daar nog steeds te koop voor die prijs. Ze hebben er nog 2 of 3. Volgens mij was het de HD-580, kweet het niet meer zeker. Er zit gewoon 3 jaar garantie op en die korting van Fl 199,- vind ik wel wat. Bij HOBO hifi istie nog steeds Fl 470,-

Op mijn oude MOD pics kun je hem op de achtergrond zien.

Edit:

Er zit overigens een lange kabel aan die je kunt verwisselen. Ook zit er een vergulde mini-jack (voor je MD/CD/MP3 speler) en een vergulde verloopplug (naar "groot") op. Ennuh mijn dochter heeft hem al tig keer laten vallen (niet zo een groot hoofd he, kan moeilijk boos worden) en hij doet het nog steeds. Niets te gammel alles zit nog stevig vast. Ik geniet van elk spel en elke film.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

hoe doen die hoofdtelefoons het vwb 3d geluid?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 21:40 schreef NoStra het volgende:
in ieder geval een Sennheiser :)
Ikzelf heb een Sennheiser HD570..bevalt meer dan prima!
denk dat ik dan toch maar een sennheiser koop ze zijn goed betaalbaar en zien er best wel mooi uit :9~

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 21:19 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

De philips is laagohmig (32 ohm) en heeft een hoge gevoeligheid (106 dB, een Senn HD580 scoort 97 dB), kan wel op een geluidskaart denk ik.
Ik lijk wel een verkoper :)
Ik zou gaan voor een SennHeiser uit de HD25 serie. Is ook laag ohmig, alleen komt beter uit de test met hoge tonen. Als je de duurste neemt uit de HD 25 serie zit je helemaal goed. Het laag dreub door je hoofd, met de sprankeling die je niet gewend bent van een koptelefoon. Ik heb het idee dat deze doorgaat tot ergens tussen de 18kHz en 20 kHz. Maar heb de specs niet bekeken in de folder. Deze koptelefoon is niet gemaakt voor Hi-Fi eigenlijk, maar voor live mixers die in een zaal met geroezemoest staan

Edit: HD 25I (de duurste) is €174,- inkoop ex BTW de goedkoopste ligt ergens rond de €90.- ink. ex btw

Verwijderd

Topicstarter
dit is dus de Sennheiser HD-495
Afbeeldingslocatie: http://www.wehkamp.nl/images/artikelen/7/0/704351.jpg

voor € 76,- bij wehkamp :P

kdenk dat ik deze maar koop

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 15:27

-=Sentinel=-

*zucht...*

Ik heb laatst gezocht naar een goede hoofdtelefoon met volumeregelaar, maar ik kon er geen (goede) vinden. Ik vind een volumeregelaar nog wel makkelijk, anders moet je bijvoorbeeld eerst uit het spel voordat je het geluid zachter kunt zetten

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Verwijderd

Topicstarter
idd dat is waar vet irritant als je er steeds uit moet :(

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Niet als je zo`n creative liveware II bay in je computer hebt.
Daar zit zo`n volume regelaar op :9

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb alweer enkele jaren een AKG (typenummer heb ik hier zo ff niet bij de hand), bevalt ook heel goed. :) Heeft al heel wat moeten doorstaan en doet het nogsteeds prima :P

#

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 15:27

-=Sentinel=-

*zucht...*

Misschien een beetje offtopic, maar zijn sbLive bay II nog ergens los te koop? Ik heb een sbLive 1024 en ik zou graag zo'n bay willen hebben. Dus als iemand er nog 1 in de kast heeft liggen (met volumeregelaar natuurlijk)?

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Verwijderd

Topicstarter
is zo'n bay los te koop dan ?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Sennheiser HD570 rulez!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

akg is inderdaad top!
maar kijk ook effe naar de senh.565 ovation.....heb hem nu 4 jaar en moet zeggen dat ie de goedkopere senh. er zwaar uitspeeld.
luister gewoon effe in de winkel....succes

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Jeez, je moet gewoon ff met een cd of whatever muziek die je goed kent naar een audiozaak gaan, daar naar alles luisteren en kiezen wat JIJ MOOI VINDT! Want, iedereen is anders dus gewoon voor jezelf gaan luisteren. Maak dan een kleine selectie, en vraag hier desnoods op GoT of mensen ervaringen hebben met die koptelefoon(s)die jij mooi vond.

Zo doelloos vragen wat een goeie koptelefoon is is nutteloos. Dan krijg je alleen maar 'Sennheisser Rulez', 'Mijn phillips is koning' en 'Sony is the best' replies.

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Hm, wat iemand voor me al zei: ga zelf luisteren.

Wel kan ik je van harte de HD580 aanbevelen voor een luistersessie, deze klinkt onwaarschijnlijk zuiver, gebalanceerd en goed. Bombastische metal (denk aan After Forever e.d.), waar ik voornamelijk naar luister, komt bijzonder goed tot zijn recht, i.m.o.

Kostte me wel een rib uit mijn lijf, maar zou 'm zo weer kopen.

Verwijderd

Topicstarter
idd, gewoon naar de eerste de beste audiozaak dus?

• The Dolf
  • Niet online
Op maandag 21 januari 2002 21:16 schreef reiker het volgende:

[..]
en voor lans hoeft het geen extreem goeie kwaliteit te zijn.
Voor lans kijk je meer voor het comfort. Je zit nl wel 72h achter elkaar met dan ding op je harses.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Er zijn al heel wat topics geweest over hoofdtelefoons, ik blijf dan steeds maar Koss promoten, zoals mijn geweldige UR-30.. Zit lekker, is niet te zwaar, sluit lekker af, klinkt goed, levenslange garantie (jaja!!)..

Afbeeldingslocatie: http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/large_UR30.jpg

Frequency Response 18-20,000 Hz
Cord Straight, Single Entry, 8ft
Plug 3.5 mm/6.4 mm
Impedance 100 ohms
Weight 12 oz.
Sensitivity 101 dBSPL/1mW
Distortion <0.2%
Ear cushions closed

En binnenkort komt de UR-40!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/large_UR40.jpg

Frequency Response 20-20,000 Hz
Cord Straight, Dual Entry, 8ft
Plug 3.5 mm
Impedance 60 ohms
Weight 7.5 oz w/cord, 6.5 oz w/o cord
Sensitivity 98 dB SPL/1mW
Distortion <0.2%
Ear cushions closed

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ga inderdaad luisteren!! Dat is wat je er de komende jaren ook mee gaat doen, dus kan het maar beter gewoon goed klinken. Geen enkel merk is heilig, maar Grado is het bijna... >:)
Kijk eens bij Rik.

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• FR33L04D3R
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:12
Wat betreft die Sennheiser koptelefoons: Hoe zit het eigenlijk met wat de buitenwereld er van kan horen. Ik wil dat ding op me werk gaan gebruiken en daar willen ze niets van mijn kewle muziek horen. Als ik me muziek op normaal volume et, hoort iemand er dan wat van met zo'n Sennheiser?

Verwijderd

Dan moet je een gesloten type, bv HD250 nemen.

• FR33L04D3R
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:12
hey exter jij mag je systeem wel es gaan upgraden..

En die gesloten sennheisers zullen wel veel duurder zijn dan de open versies right?
Pagina: 1