Toon posts:

PC herkent CPU en RAM, daarna dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PC herkent CPU en RAM, maar komt niet toe aan de RAMcheck.
Daarna kan ik rebooten wat ik wil, hij blijft dood, meestal verschijnt er ook niets op monitor, alleen die eerste keer.
Hij geeft alleen weer leven als je hem een paar uur rust geeft, dan wil ie ook wel eens helemaal opstarten.
Ik hoor wel hardeschijfactie, power en resetledjes branden, maar start gewoon niet op, RAM stripjes mee geexperimenteerd, maar dat haalt niets uit, kan iemand me helpen?

SatDr

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 12:26
Videokaart, voeding, geheugen testen in een andere machine. Misschien FSB te hoog geklokt?

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar, FSB?

SatDr

• koffercomputer
Front Side Bus. De snelheid waarop je computer loopt wordt bepaald door de FSB en de multiplier van de CPU. Een CPU van 500MHz loopt bijvoorbeeld op een FSB van 100MHz, en een multiplier van 5 (5x100=500). Als je de CPU niet goed hebt ingesteld (of je FSB staat te hoog), dan vertikt je computer het om te werken. Detecteert je computer de CPU wel goed, of geeft hij een te hoge waarde aan?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat zijn de specs van je systeem? Kijk even of de voedingskabel wel goed in je mobo zit.

Verwijderd

Topicstarter
IK heb P600III, en dat detecteerd ie ook, dan detecteerd ie RAM 66/100, en dan is het einde verhaal.

bedankt voor je hulp alvast.

SatDr

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

PIII600, Biostar M6VBE, 64Mb 66 mhz(staat er niet op), 64 Mb100mhz, 128 mb 133mhz, Matrox 450, Terratec 1024 x-fire,
Lite on 12X brander, Philips cdrom.

SatDr

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
c-mos reset.

reepje 66 mhz ram eruit.

dat moet wel lukken denk ik

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
c-mos reset:

door het batterijtje erin en eruit te halen neem ik aan?

SatDr

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 14:26 schreef satdr het volgende:
c-mos reset:

door het batterijtje erin en eruit te halen neem ik aan?

SatDr
juist, maar w8 wel een tijdje. dan weet je zeker dat het goed is gegaan.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

SATDR> We doen elkaar altijd de groeten, daarom is je naam niet elke keer nodig onder je post. BVD

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bij deze de groeten!

Ik ben nieuw hier, weinig PC expertise,
DVB sateliet ontvangst is mijn specialiteit.
Encryptie vrijschakelen.

• Brazza

Brazza

Byte me!

DVB? WTF is dat? * Brazza zegt welkom op GoT

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik heb het wel eens gedaan, (batje eruit halen) maar prop hem meteen weer terug.

Verwijderd

Topicstarter
Soort MPEG, digital video broadcasting, tv en radio via sateliet

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed PC voorlopig nog dood,
als ik voedingschakelaar uitzet, hoor ik na 5 sec een soort zacht floepje, lijkt op geluid wat beeldbuis maakt als je monitor aanzet?

• Brazza

Brazza

Byte me!

Lees ff de FAQ FAQ
En je kan je reactie met deze knop veranderen Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Verwijderd

mischien je voeding een beetje brak :?

• koffercomputer
Dat "floepje" na het uitschakelen doet me denken aan kortsluiting aan de voeding. Het kan zijn dat een van je voedingskabels sluiting maakt, en anders misschien je moederbord met de kast. Controleer dat eens!
Dat "tijdje wachten voordat ik 'm weer aan kan zetten" lijkt daar ook op te duiden.. Thermische beveiliging van de voeding.

• oc_maniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 00:15
>als ik voedingschakelaar uitzet, hoor ik na 5 sec een
>soort zacht floepje

Dat kan, capasitors ofzo die ff spanning houden.

Probeer het eens met alleen je 128MB PC133 RAM, en alleen je video-kaart. Als de computer het dan wel doet, probeer dan eerst het ander RAM er ook bij te doen. Gaat dit goed, kaarten bijplaatsen en na iedere kaart testen of die het doet.

Het kan (weet het niet zeker) dat je CPU een thermische beveiliging heeft, dat die zichzelf uitschakeld of dat zoiets in het moederbord zit. Je heatsink/fan goed aangesloten en maakt deze goed contact?

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

• oc_maniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 00:15
Op maandag 21 januari 2002 14:51 schreef koffercomputer het volgende:
Dat "floepje" na het uitschakelen doet me denken aan kortsluiting aan de voeding. Het kan zijn dat een van je voedingskabels sluiting maakt, en anders misschien je moederbord met de kast. Controleer dat eens!
Dat "tijdje wachten voordat ik 'm weer aan kan zetten" lijkt daar ook op te duiden.. Thermische beveiliging van de voeding.
Inderdaad koffercomputer, bij het lezen van je bericht, bij kortsluiting slaat de voeding er ook uit, en bij het uitzetten geeft die inderdaad en floepje vaak. Zou het idd kunnen zijn.

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
ik heb heeeel lang zoon floepje gehad.

totdat ik randaarde liet aanleggen in het huis.

dus mijn vraag, zit je pc op een stopcontact met randaarde

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inderdaad net verhuist, sindsdien het probleem, GEEN randaarde, misschien is dat het, PC nl. me naar werk genomen, deed het daar wel(met randaarde)
Zou dat het dan zijn?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Yup, lees dit: [topic=323640/1/25]
topic maar eens. Ik heb nog nooit randaarde op mijn PC gehad en het gaat erg goed (OC'en ook), ik heb alleen een keer mijn voeding kabel niet goed in mijn mobo gezet waardoor ik random reboots en andere uitvallende devices kreeg.
Pagina: 1