die flex-atx bordjes van chaintech hebben wel tv-out
kijk maar goed bij de specificaties. tenminste wel met de intel810 chipset
kijk maar goed bij de specificaties. tenminste wel met de intel810 chipset
Aopen heeft volgens mij wel halfhoge agp kaarten, die ze leveren voor hun Micro ATX kasten, maar die kun je vrijwel nergens kopen... Het zijn TNT kaarten met TV-0ut...Op maandag 21 januari 2002 16:36 schreef KillerAce_NL het volgende:
Je probleem blijft, dat er geen "halfhoge" agp kaarten zijn. Enne DVD kijken via TV-OUT is gewoon goed hoor, alleen de desktop is niet te lezen, zodar overlay gebruikt wordt is het beeld goed.
Maar als je per se je DVD en je MP3 wil afspelen, koop dan gewoon een standalone DVD met MP3 ondersteuning.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
PC 2 is sowieso geschikt voor geluid EN beeld (i.c.m. met beolink), dus ik neem aan dat divx ook wel moet lukken. (Tenzij dat progje de beperkende schakel in het geheel is; maar dat kan ik bijna niet geloven).Op maandag 21 januari 2002 13:08 schreef tose het volgende:
[..]
Nouja, volgens mij is dat alleen MP3 toch? in combinatie met een door B&O zelf ontwikkeld progje..
geen divx via de B&O afstandbediening dus, tenzij je die wil gaan modden, maar dan wens ik je iig veel plezier
Je kijkt niet verder dan je neus lang is, ik zeg toch dat je moet klikken op "By Form Factor":Op maandag 21 januari 2002 17:08 schreef ronny het volgende:
(ik kan bij Chaintech geen Flex vinden met AGP slot)
Als ik ga kijken kom ik dit tegen:Op maandag 21 januari 2002 21:47 schreef ronny het volgende:
sorry TripleM ik wil niet lullig doen maar als je naar de specificaties kijkt dan kom je het volgende tegen:
[..]
Volgende keer beter hopen dan maar.:+
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Nou er zijn drie dingen zo'n ding kan Divx spelenOp zondag 27 januari 2002 17:17 schreef kingofhill het volgende:
waz het nut van dit ding
onnodig geld verspilling
Verwijderd
hij lijkt een beetje op het oude model van de HP e-pcOp maandag 21 januari 2002 12:46 schreef ronny het volgende:
Ik heb het idee om [afbeelding] kast te gebruiken om hem vervolgens via de PC 2 link aan de B&O systeem te knopen omdat deze kast mooi compact is, is er slechts ruimte voor één PCI slot! Volgens mij past er wel een micro ATX moederbord in. Het moet dus eigenlijk een zijn waar alles onboard zit inclusief TV-out. Is die er en welke is het meest geschikt.
En heeft iemand al ervaring met de B&O Pc 2 Link??
http://www.matrox.com/mga/products/mill_g450/pci_faq.cfmOp dinsdag 05 februari 2002 09:35 schreef ronny het volgende:
...
Ik wist niet dat de G450 ook als PCI was.
Ik zal eens kijken.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Verwijderd
Heb ik dan te vluchtig gelezen zekerOp donderdag 07 februari 2002 11:31 schreef ronny het volgende:
Sorry maar die asus is ook weer een mATX dus te groot.
Wie weet welke Intel chipset die problemen had met de MTH en hoeveel last zou je er van hebben voor deze relatieve licht doelen??
Dat was de intel 820 chipset in combinatie met sdram (chipset was oorspronkelijk bedoeld voor gebruik in combinatie met rdram, maar van wegen de toren hoge prijs toendertijd hadden ze zo'n MTH (Memory Translator Hub) er tussen gegooid zodat de chipset ook met sdram kon samenwerken)Op donderdag 07 februari 2002 11:31 schreef ronny het volgende:
Sorry maar die asus is ook weer een mATX dus te groot.
Wie weet welke Intel chipset die problemen had met de MTH en hoeveel last zou je er van hebben voor deze relatieve licht doelen??
Mooi het bordje wat ik nu heb is voorzien van een Intel 810e chipset dus geen problemen op dit gebied.Op maandag 04 maart 2002 13:36 schreef Thefirstikke het volgende:
[..]
Dat was de intel 820 chipset in combinatie met sdram (chipset was oorspronkelijk bedoeld voor gebruik in combinatie met rdram, maar van wegen de toren hoge prijs toendertijd hadden ze zo'n MTH (Memory Translator Hub) er tussen gegooid zodat de chipset ook met sdram kon samenwerken)
Dit dacht ik ook alleen dan natuurlijk hun nieuwe kaart dan weet je zeker dat het goed zit met divx.Op maandag 04 maart 2002 13:57 schreef Sorcerer@ het volgende:
Koop zo'n Mpeg decoder kaart (die hollywood blalaa kun je met apart progje ook divx enzo doorheen gooien), daar zit dan sp-dif op dus meteen goed geluid en je gebruiken.
Vandaag is het feest en morgen ook.
Als je deze test leest zie je dat ze een C3 800mHz vergelijken met een PIII 500 mHz en dat de C3 iets trager is.Op maandag 04 maart 2002 13:29 schreef ronny het volgende:
Ik heb nu een ECS P6IWP-Fe mama plankje de TV-out zit op een riser kaartjedeze wordt nog na gestuurd. de kast is ook onderweg, maar nu de vraag wie er ervaring heeft met de Via C3 processoren. Ik hoor wat wisselende berichten er over.
In hoe verre is hij instaat om Divx af te spelen en soft DVD??
Dit zijn eigenlijk de enige twee zaken die er toe doen.
Wie heeft er ervaring??
En hoeveel MB geheugen zou er in moeten??
een c3 zit qua floating point op het niveau van een pentium 200, op spelgebied steld het niets voor, links laten liggen dus, ga liever voor hetzelfde geld voor een 2e hands celeronOp maandag 04 maart 2002 21:56 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Als je deze test leest zie je dat ze een C3 800mHz vergelijken met een PIII 500 mHz en dat de C3 iets trager is.
Ik draai nu met een celeron 500 al mn divxjes en dvdtjes af dus moet die C3 het ook kunnen volgens mij.
Ik heb een moederbord met onboard sound maar geen S/PDIF, daarom heb ik er een Terratec 512 digital ingestoken. Als ik MP3 (via mijn TV) via de analoge uitgang dan heb ik een heel irritante 50Hz brom. Ik verwacht dit probleem ook op mijn receiver, maar die heb ik nog niet.Op maandag 04 maart 2002 17:37 schreef Sorcerer@ het volgende:
Ik weet niet of je er mp3 uitkrijgt.
maar daarom moet je ook een bordje pakken met onboard sound
De spdif gebruik je dan voor het dvd geluid en eventueel het geluid van de divx als dat er doorheen kan en mocht mp3 er niet doorheen gaan heb je altijd nog zo'n ac 97 erop zitten die prima geluid geeft voor mp3'tjes enzo.
En aangezien ik weinig divx'en gezien heb met 5.1 sound zul je daar voldoende aan hebben.
Dat de C3 slecht presteert op floatin point weet ik, maar in hoeverre maakt het spelen van films daar gebruik van??Op maandag 04 maart 2002 22:44 schreef arjandijk het volgende:
[..]
een c3 zit qua floating point op het niveau van een pentium 200, op spelgebied steld het niets voor, links laten liggen dus, ga liever voor hetzelfde geld voor een 2e hands celeron
DivX en DVD encoding en decoding leunt behoorlijk zwaar op je FPU. Weet alleen niet of dat floating point is... Lijkt me dat integer meer voor de hand liggend is....Op dinsdag 05 maart 2002 11:16 schreef ronny het volgende:
[..]
Dat de C3 slecht presteert op floatin point weet ik, maar in hoeverre maakt het spelen van films daar gebruik van??
Want ik vind het toch wel erg aantrekkelijk om zonder proc fan te draaien
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
FPU = Floating Point UnitOp dinsdag 05 maart 2002 11:21 schreef GarBaGe het volgende:
[..]
DivX en DVD encoding en decoding leunt behoorlijk zwaar op je FPU. Weet alleen niet of dat floating point is... Lijkt me dat integer meer voor de hand liggend is....
...
Een ex-huis genoot had een k-2 500 en die draaide alle Divx als een trein. Op een 17" monitor dus volgens mij moet het kunnen.Op dinsdag 05 maart 2002 11:21 schreef GarBaGe het volgende:
[..]
DivX en DVD encoding en decoding leunt behoorlijk zwaar op je FPU. Weet alleen niet of dat floating point is... Lijkt me dat integer meer voor de hand liggend is....
C3 lijkt me geen aanrader voor DivX content afspelen. De AMD K6-serie is hier ook (bewezen) niet goed in...
Verwijderd
Ik heb (volgens mij hier op tweakers) gelezen dat die niet van erg hoge kwalitieit was.Weet niemand wat meer van die tv-out van de shuttle FV24 (het moederbordje in de shuttle sv24)? Ik ben nog geen tv-out tegen gekomen waarin die behandeld werd. Iemand anders wel? Of gebruikers?
Maar die 800 MHz presteert toch als een P2-250 van Intel (ongeveer). Dan zit je met een 933 dus rond de P2-300 van Intel. Dat is maar net aan.Op dinsdag 05 maart 2002 13:25 schreef ronny het volgende:
Een ex-huis genoot had een k-2 500 en die draaide alle Divx als een trein. Op een 17" monitor dus volgens mij moet het kunnen.
Het encoden gebeurd ook niet op de ze compu dus dat maakt niet uit.
De nieuwste C3 loopt op 933 Mhz dus hij is ook weer een beetje sneller
Maar ik vind 75 euro ook net te veel om gewoon te proberen en kijken hoe goed het draaid. En voor alleenis het ook niet de bedoeling.
I know, maar video (de)compressie lijkt me meer een integer-operatie. Vast aantal frames, vaste resolutie, vaste kleuren etc etc...Op dinsdag 05 maart 2002 12:17 schreef moefit het volgende:
[..]
FPU = Floating Point Unit
Ik heb een Shuttle SV24. De TV-out is niet al te goed, het beeld is acceptabel met DVD/DivX afspelen maar niet beeldvullend! Er loopt ook continue een lichtere balk hoizontaal over het scherm, niet heel erg opvallend maar wel zichtbaar.Op dinsdag 05 maart 2002 17:25 schreef Rampheerde het volgende:
Weet niemand wat meer van die tv-out van de shuttle FV24 (het moederbordje in de shuttle sv24)? Ik ben nog geen tv-out tegen gekomen waarin die behandeld werd. Iemand anders wel? Of gebruikers?
Op dinsdag 05 maart 2002 11:21 schreef GarBaGe het volgende:
[..]
C3 lijkt me geen aanrader voor DivX content afspelen. De AMD K6-serie is hier ook (bewezen) niet goed in...
Je schrijft alleen zelf dat het behoorlijk zwaar op je FPU leunt.Op woensdag 06 maart 2002 08:52 schreef GarBaGe het volgende:
[..]
I know, maar video (de)compressie lijkt me meer een integer-operatie. Vast aantal frames, vaste resolutie, vaste kleuren etc etc...
Games zijn altijd Floating Point, omdat die matrices transformeren en continue met hoeken en graden lopen te rekenen. En de lengte van een continue veranderende vector moet dan wel een gebroken getal zijn (zelf wat ervaring met 3D programmeren).
Lijkt me gewoon dat (de)compressie (net als encryptie, bijvoorbeeld) veel meer puur vermenigvuldigen en (bit)shifting werk is. Huffman boom opbouwen, daar komt echt geen floating point bij kijken...
Ik heb hier een celeron 500 met onboard video intel 810 chipset en die draait divx zonder problemen op mn tv out.Op woensdag 06 maart 2002 08:49 schreef GarBaGe het volgende:
[..]
Maar die 800 MHz presteert toch als een P2-250 van Intel (ongeveer). Dan zit je met een 933 dus rond de P2-300 van Intel. Dat is maar net aan.
BTW, laatst heb ik een HP Brio compu met Celeron 400 erin tegegekomen en die trok net NIET DivX. Rond de 15-20 fps... Maar dat kan natuurlijk ook komen door de on-plank video en audio, wat aanzienlijk meer processing power vergt...
Anyway, als je wilt proberen, moet je het gewoon doen... Dat ding is toch socket 370 compatibel, dus je kan er altijd nog een Celeron of P3 in proppen...
Uhhmm... Ja.Op woensdag 06 maart 2002 09:36 schreef moefit het volgende:
[..]
[..]
Je schrijft alleen zelf dat het behoorlijk zwaar op je FPU leunt.
Verwijderd
VIA C3 800MHz is kwa FPU ontzettend belabberd, DVD zal wel goed gaan (vergelijkbaar met een P2/300 tot 500) maar inderdaad kan DivX nog wel eens een probleem opleveren, DivX leunt op compressie = FPU kracht neem ik aan... En laat die C3 daar nou zo slecht presteren (vergelijkbaar met een P2/200 a 233 naar ik meen).Op woensdag 06 maart 2002 14:13 schreef Rampheerde het volgende:
Ik vraag me inderdaad ook af of die C3 nou goed DivX kan afspelen.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Als ik dit zo lees dan is de tv-out op het shuttle mobootje niet slecht en kan een cyrix nog behoorlijk wat. Ik vind het namelijk heel belangrijk dat k alleen met een heatsink kan draaien, en dat gaat zo niet lukken met een celeron. Als je die onderklokked dan misschien wel, maar dan heb je zo'n retetrage bus, daar kan de rest van je systeem niet op draaien toch?Ik denk dat die via c3 933 toch al een stukje beter is voor DivX, zeg maar, ik heb nu ook een via c3 933 getest in mijn sv24 en ik moet zeggen, ben toch zeer onder de indruk, lekker stil, alleen een heatsink. heb ook de case fan uitgezet, het systeem wordt zo'n 42 graden stressed tijdens DVD kijken enzo, en er staat dan helemaal geen fan te draaien. HD is lekker still, accoustic management, en Combo is lekker silent. Ik moet zeggen, ik denk dat ik die via c3 933Mhz in mijn sv24 houdt, echt wel toppie, ik kan hem zelfs makkelijk met de STD heatsink en een 7v koeler die je dus nauwelijks hoord makkelijk klokken @ 1240Mhz, en hij kan nog verder, en dat in zo' kleine stille case. ik heb Quake 3 Arena gespeeld met die via c3 933 en die savage 4, en moet zeggen, het voelt wat minder snel als die P3-1000EB, maar het geluid van het systeem is ook totaal weg, dus een aanrader, gamen op 800x600 op de TV ging toch wel lekker, en een hogere reso op de TV heb ik toch niet nodig, want het kan toch niet. Al met al moet ik zeggen, ik ben zeer tevreden.
[knip]
P.S. DivX's lopen allemaal heel soepel op die 933Mhz, en dan draai ik powerDVD 4.0 deluxe op win2k
hij zegt dus twee dingen die door anderen worden tegengesproken, hoe relevant is zijn mening? En wat voor divxjes draait hij en wat verstaat hij onder een goede tvout? dat het er goed uitziet op zijn 35 cm tvtje?Op woensdag 06 maart 2002 16:28 schreef Rampheerde het volgende:
Ja, zo lijkt het wel, maar in een ander topic was iemand toch heel erg positief over die Cyrix III in een Shuttle SV24.
[..]
Als ik dit zo lees dan is de tv-out op het shuttle mobootje niet slecht en kan een cyrix nog behoorlijk wat. Ik vind het namelijk heel belangrijk dat k alleen met een heatsink kan draaien, en dat gaat zo niet lukken met een celeron. Als je die onderklokked dan misschien wel, maar dan heb je zo'n retetrage bus, daar kan de rest van je systeem niet op draaien toch?
Hmmm, volgens mij heb jij war gemist, dit is gewoon een normale realmagic card met software die wat minder moeilijk doet over divx dan de huidige oplossingen voor divx op hollywood kaart, maar op de sigma designs site staat toch echt dat je een PII-450 nodig hebt, dus dit raad ik niet aanOp woensdag 06 maart 2002 14:53 schreef moefit het volgende:
Dan kun je nog de Realmagic Xcard nemen, deze heeft dan ook nog een S/PDIF aansluiting en heeft maar een PII 200 oid nodig. Dat zul je dan zeker wel gaan redden met een Via C3.
Volgens de Sigma SiteOp woensdag 06 maart 2002 21:58 schreef arjandijk het volgende:
[..]
Hmmm, volgens mij heb jij war gemist, dit is gewoon een normale realmagic card met software die wat minder moeilijk doet over divx dan de huidige oplossingen voor divx op hollywood kaart, maar op de sigma designs site staat toch echt dat je een PII-450 nodig hebt, dus dit raad ik niet aan
Ik zou als ik jouw was deze barebone kopen, stukkie goedkoper en speelt ook perfect divx en dvd af:
http://www.biosign.nl/shop2/catalog/product_info.php?products_id=28
koop er een goede (grote) koeler bij, dan heb je wel veel luchtverplaatsing maar weinig geluid, dus ga hiervoor
Zie ook Sigma Designs EM8470 Hardware MPEG4 decoder op Tweakers.netMinimum System Requirements:
------------------------------------------------------
Intel® or AMD-based PC with 200 MHz or higher CPU
Verwijderd
Verwijderd
Laat me asjeblieft weten of die VIA C3 DivX goed afspeeld en of die verder nog een beetje functioneerd! Weet ik ook gelijk of ik eraan kan beginnen.Op donderdag 07 maart 2002 10:50 schreef ronny het volgende:
Die Soyo is niet duur! maar moet volgens mij in een verschrikkelijk lelijke kast zitten want er is nergen een plaatje van de vinden.
Ik heb de grote gok maar genomen en een VIA C3 besteld en zie wel hoe ver die komt met Divx.
Nu hopen dat die kast nu ook snel komt dan kan de boel draaien!!
Is hier iemend die bij B&O werkt???????
want ik heb bij geen van de dealers tot nu toe info gekregen over de link mogelijk heden. Ze hebben het niet weten niet eens wat het is laat staan dat ze kunnen vertellen wat het kan en hoe!!!:(
Soyo->Op donderdag 07 maart 2002 10:50 schreef ronny het volgende:
Die Soyo is niet duur! maar moet volgens mij in een verschrikkelijk lelijke kast zitten want er is nergen een plaatje van de vinden.
Ik heb de grote gok maar genomen en een VIA C3 besteld en zie wel hoe ver die komt met Divx.
Nu hopen dat die kast nu ook snel komt dan kan de boel draaien!!
want ik heb bij geen van de dealers tot nu toe info gekregen over de link mogelijk heden. Ze hebben het niet weten niet eens wat het is laat staan dat ze kunnen vertellen wat het kan en hoe!!!:(
Ik werk niet bij B&O, maar ben wel vaak bij mijn dealer te vindenOp donderdag 07 maart 2002 10:50 schreef ronny het volgende:
Realmagix X-Card ondersteund alles...Op maandag 21 januari 2002 15:36 schreef ronny het volgende:
Is er ook een kaart met mpeg decodering en TV-out die je ook voor normaal tv out kan gebruiken of kan die alleen voor de mpeg bestanden gebruikt worden??
Verwijderd
wh00t, stevig ding jong, ga zo door :-DOp maandag 21 januari 2002 12:46 schreef ronny het volgende:
Ik heb het idee om [afbeelding] kast te gebruiken om hem vervolgens via de PC 2 link aan de B&O systeem te knopen omdat deze kast mooi compact is, is er slechts ruimte voor één PCI slot! Volgens mij past er wel een micro ATX moederbord in. Het moet dus eigenlijk een zijn waar alles onboard zit inclusief TV-out. Is die er en welke is het meest geschikt.
En heeft iemand al ervaring met de B&O Pc 2 Link??
Ten eerste:leuk kastje om te zien!Op maandag 15 april 2002 14:20 schreef ronny het volgende:
Heeft iemand een idee hoe ik toch DivX kan draaien op dit bakje??
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Dat is waarschijnlijk een VCD bestand, een stuk lagere kwaliteit als de meeste DiVX. In het VIA eden topic heb ik een quote geplaatst van iemand die op een VIA eden 533MHz vloeiend DiVX kon afdraaien.Op dinsdag 16 april 2002 10:26 schreef ronny het volgende:
Ik heb wel the mummy2 liggen dat is een .dat bestanden die speelt hij wel vloeiend af
Wat is dat eigenlijk voor formaat??
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Die krijg je erbij geleverd. Kost alles bij elkaar (Remote + receiver) wel 65 euro. Maar dat heb ik er zeker voor over want hij werkt erg lekker....Op woensdag 17 april 2002 11:35 schreef ronny het volgende:
mmm dan zal ik eens moeten kijken. Ik zag trouwens dat je die mouse-remote gebruikt maar wat voor ir-ontvanger heb je er bij??
Verwijderd
Je kunt in windows de temperatuur met MotherBoard Monitor bekijken. Wil ik je wel mailen als je er belangstelling bij hebt (of mag dit niet? Weet eigenlijk niet of het shareware is of niet...)Op vrijdag 19 april 2002 10:47 schreef ronny het volgende:
mmm volgens mij is de temp ook een reden van probleemen.
Wat is een goed (betrouwbaar progje om dit onder winblows te bekijken)
want ik draaide gister 3Dmark99 Maxx en deze liep vast!!
Dus ik heb bij de reboot maar ff naar de temp gekeken en toen gaf hij 47 aan!!en het likt mij dat als hij hengt en eerst seconden rebooten is idle dus lagere temp.
En in het bios kwam ik de optie throtle tegen met waarden tussen 12 en 87% ...
Is dit net zoiets als bij de P4 indien te warm langzamer draaien???
Hij mag van mij best warm worden en had als max temp 87 ingesteld voor power down. maar als hij voor die tijd in stappen langzamer gaat draaien is ook niet de bedoeling!!
Dit zou de slecht prestaties kunnen verklaren.
Ik zal eens kijken dat ik de fan weer op 12V zet en dan nog een meten.
Nu weet ik ook weer waarom ik zo blij ben met mijn eigen big tower. want om de fan van de kleine te verzetten moet ik de hele kast uitelkaar slopet
Op vrijdag 19 april 2002 12:15 schreef ronny het volgende:
zo kan het idd ook wel maar zoals je misschien hebt is dit kastje niet voor mij. en ik geloof dat je lang kan zoeken naar zo'n stapel "rommel" bij mijn ouders om er op te stapelen. Ze zijn net verhuist en hebben alles in strak disign dus dan hoort dit toch niet uit de toon te vallen
Verwijderd
Check je mailboxOp vrijdag 19 april 2002 12:04 schreef ronny het volgende:
Ten eerste zolang het buiten zichtgebeurd mag/kan alles
Maar als je ff wil mailen zou dat mooi zijn. adres zit wel in mijn profile. bvd!!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq