mp3/DVD/Divx;) server

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Op woensdag 17 april 2002 11:35 schreef ronny het volgende:
mmm dan zal ik eens moeten kijken. Ik zag trouwens dat je die mouse-remote gebruikt maar wat voor ir-ontvanger heb je er bij??
Die krijg je erbij geleverd. Kost alles bij elkaar (Remote + receiver) wel 65 euro. Maar dat heb ik er zeker voor over want hij werkt erg lekker....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Ik heb ff Fresh Diagnose gedraait en dat gaf de volgende schokkende resultaten:
CPU
25 MWPS VIA
624 MWIPS Celeron 700

Dhrystone Alu
1468 MDIPS VIA
1676 Celeron 700

Multimedia e.q. 233

memory
VIA MVP3 PC100 850
AMD 750 PC100 3788
Intel 850 PC800 15344
Mijn 810e PC133 1163

Display
tnt2M64 433
S3 savage 16MB 366
SiS 630 266
810e 300

HD write/read +/- 30 MB/s

Als ik dit zo bekijk is de HD het enige wat goed presteerd!!
Ik heb de mem settings op allersnelst staan dus pc133 cas 2 en CPU- mem op 5/7
Hoe kan het geheugen dan nog minder presteren als een amd750 met pc100 :? :?
Hoe zit het met cache geheugen van de VIA proc ?? Ik weet namelijk dat de oude Cyrix speciale instellingen had mbt cache en ik meen netbrust .. Is dat met deze via ook zo??

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
CPU is wel heel erg dramatisch idd. 25 versus 624??? Niet goed... Ken de bench niet maar het klinkt niet goed. Memory idem...

Ben helaas niet op de hoogte van VIA verder dus daar kan ik je niet echt mee helpen... Succes

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
mmm volgens mij is de temp ook een reden van probleemen.
Wat is een goed (betrouwbaar progje om dit onder winblows te bekijken)
want ik draaide gister 3Dmark99 Maxx en deze liep vast!!
Dus ik heb bij de reboot maar ff naar de temp gekeken en toen gaf hij 47 aan!! :( en het likt mij dat als hij hengt en eerst seconden rebooten is idle dus lagere temp.
En in het bios kwam ik de optie throtle tegen met waarden tussen 12 en 87% ...
Is dit net zoiets als bij de P4 indien te warm langzamer draaien???
Hij mag van mij best warm worden en had als max temp 87 ingesteld voor power down. maar als hij voor die tijd in stappen langzamer gaat draaien is ook niet de bedoeling!!
Dit zou de slecht prestaties kunnen verklaren.
Ik zal eens kijken dat ik de fan weer op 12V zet en dan nog een meten.

Nu weet ik ook weer waarom ik zo blij ben met mijn eigen big tower. want om de fan van de kleine te verzetten moet ik de hele kast uitelkaar slopet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 10:47 schreef ronny het volgende:
mmm volgens mij is de temp ook een reden van probleemen.
Wat is een goed (betrouwbaar progje om dit onder winblows te bekijken)
want ik draaide gister 3Dmark99 Maxx en deze liep vast!!
Dus ik heb bij de reboot maar ff naar de temp gekeken en toen gaf hij 47 aan!! :( en het likt mij dat als hij hengt en eerst seconden rebooten is idle dus lagere temp.
En in het bios kwam ik de optie throtle tegen met waarden tussen 12 en 87% ...
Is dit net zoiets als bij de P4 indien te warm langzamer draaien???
Hij mag van mij best warm worden en had als max temp 87 ingesteld voor power down. maar als hij voor die tijd in stappen langzamer gaat draaien is ook niet de bedoeling!!
Dit zou de slecht prestaties kunnen verklaren.
Ik zal eens kijken dat ik de fan weer op 12V zet en dan nog een meten.

Nu weet ik ook weer waarom ik zo blij ben met mijn eigen big tower. want om de fan van de kleine te verzetten moet ik de hele kast uitelkaar slopet :o
Je kunt in windows de temperatuur met MotherBoard Monitor bekijken. Wil ik je wel mailen als je er belangstelling bij hebt (of mag dit niet? Weet eigenlijk niet of het shareware is of niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
MBM kan, speedfan ook (ff zoeken op google, kun je gratis DL en gebruiken)

Kijk eens of je heatsink goed op de proc zit: een klein beetje scheef en het is klaar.... geen warmteoverdracht en een oververhitte proc.

Lijkt me overigens wel sterk dat dat de oorzaak is van het probleem, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Ten eerste zolang het buiten zichtgebeurd mag/kan alles >:)
Maar als je ff wil mailen zou dat mooi zijn. adres zit wel in mijn profile. bvd!!
Ik weet ook niet zeker of dit het probleem is maar het moet toch ergens in zitten!! Dus als ik nu alles probeer uit te sluiten en hij doet nog geen reet dan is het echt de proc!!
Dan toch eens kijken voor een low voltage celeron. Maar dat kan weer geen 0.13 zijn want wordt niet ondersteunt en geen ruimte voor converter ...
Wat is het leven toch hard :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:31

4POX

Everybody is wired

IS zie iedereen hier lekker moeilijk doen met allemaal mini kastjes en mini mamabordjes.. Maar ik heb gewoon lekker simpel gedaan.

Men neme een ATX desktop kast; is wel groot . Maar dan heb je alle ruimte om te kunnen werken...

Voor de rest zit er allemaal afval onderdelen in.. Een bx plank, cellie500, 64 pc100, 1,2 giga, nec dvd drive, yamaha geluidskaart met spdiff en 4.0 uitgang, Diamond viper2 met tv-out

Okeeh, Het is een beetje groot. Maar dat vind ik niet erg. Heb ik meteen een tafeltje voor mijn andere componenten :D

Afbeeldingslocatie: http://4pox.teamcoldfusion.nl/zooi/mp3_divx_dvd.jpg

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
zo kan het idd ook wel maar zoals je misschien hebt is dit kastje niet voor mij. en ik geloof dat je lang kan zoeken naar zo'n stapel "rommel" bij mijn ouders om er op te stapelen. Ze zijn net verhuist en hebben alles in strak disign dus dan hoort dit toch niet uit de toon te vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:31

4POX

Everybody is wired

Op vrijdag 19 april 2002 12:15 schreef ronny het volgende:
zo kan het idd ook wel maar zoals je misschien hebt is dit kastje niet voor mij. en ik geloof dat je lang kan zoeken naar zo'n stapel "rommel" bij mijn ouders om er op te stapelen. Ze zijn net verhuist en hebben alles in strak disign dus dan hoort dit toch niet uit de toon te vallen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/atc/atcs/atc-600.jpg

Dit strak genoeg :P

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Mooie bak, maar VEEL te groot voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 12:04 schreef ronny het volgende:
Ten eerste zolang het buiten zichtgebeurd mag/kan alles >:)
Maar als je ff wil mailen zou dat mooi zijn. adres zit wel in mijn profile. bvd!!
Check je mailbox >:)
Dit progje kan trouwens veel meer dan de temperatuur monitoren hoor. Kijk maar of je er wat aan hebt. Is wel 1,5 MB dus ik hoop dat die server van jullie em erdoorlaat. Wil die van ons nog wel es moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Ik heb nog even een paar benchmarks gedraaid:
PCMark2002:
Via C3 933 (133*7)
CPU 804
mem 598
hdd 645

Via C3 1050 (150*7)
CPU 908
mem 687
hdd n/a

Vergelijkingen moet online maar dat gaat niet dus heeft iemand anders ervaring hiermee..
Ik gooi er morgen op werk weer ff een PIII 800 in dus daar kan ik morgen mee vergelijken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
PIII 800 133 Mhz

CPU 2012
MEM 739

Dit met PCMark 2002

dus idd de proc die voor de slechte performence zorgt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Maar dat was ook wel te verwachten toch? Of verbaast het je?

Op jouw mobo kun je je proc nog vervangen, op de VIA Eden niet..... Daar zit ie gewoon vast op gesoldeerd >:)

Pagina: 1 2 Laatste