Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.859 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 16:09 schreef fortitudo het volgende:
Nou we toch bezig zijn...

Miditower 300Watt
AMD Tb 900 mhz
384mb SDRAM 133 mhz
ASUS A7V
Maxtor 60GB 7200rpm ata133 liquid bearing :9~
Liteon 52x cd-rom
Liteon 16x10x40 cd-writer
SB Live 1024
ASUS GeForce 2 GTS
19" medion scherm(aldi w00t)

Mijn budget is ongeveer €400
Ik game, brand, luister muziek en internet(allround dus...) veel.
http://www.tweakers.net/pricewatch/29473 240 Euro'ws
256 mb sdr sdram dane elec 65 E

Die videokaart omdat hij veel en veel sneller is. Dat ram omdat als je teveel tegelijk doet het toch nogal vol kan komen te zitten en je teveel moet gaan swappen. Verder zou ik die Thunderbird eens wat ophitsen, maar dat moet je zelf maar weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 16:36 schreef hoorn003 het volgende:
ik vraag me eigenlijk af. is upgraden niet alleen maar uitstel van excecutie. niet als je naar 3 jaar je pc upgrade. Maar naar een jaartje er bijv. een nieuwe proc erin gooien. is dat net zinloos. kun je dan niet beter 3 jaar w88 met een heel nieuwe pc kopen. najaaa

mijn vraag was eigenlijk, wat merk je in PURE snelheid het meets bij een upgrade.
een ventuele proc upgrade dan van amd tb 1200 mhz ... naar 2600 + , als die socket a wordt.
mijn ati 32 mb... naar een dadelijke nv 30/ of g1000.
of een 2e hd aan mijn raid hangen.Of meer ram erop zetten (heb nu 256 mb)
ik moet wel zeggen of ik betwijfel of een upgrade noodzakelijk is, alles doet het gewoon. Ik speel voornamelijk games, die ik natuurlijk wel :9~ op mijn monitor wil zien :P:P
Met gamen zal je die videokaart je het beste uitkomen.
En vergeet niet: wij zijn tweakers, geen officemannetjes die eens per 4 jaar een nieuwe pc nodig hebben. Als jij tevreden bent met jouw systeem moet je het gewoon zo houden. Maar de games worden steeds zwaarder ik ik betwijfel of je straks UT 2 op 1024 * 786 * 32 goed op je monitor kan toveren met die Ati 32 mb.
Maar dat merk je snel genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 16:45 schreef Gamer2K het volgende:

[..]

AARG. ze zaten al dicht :P
Hebben jullie nog tot maandag om me op andere gedachten te brengen :)
Ik heb die kaart wel vast achtergehouden.
Maar kan nog wel.

[edit]
Wie wil er nog een Asus V7100 Pro gforce 2 MX-400 kopen :?
KLIK :7
mijn advies heb je al
Het is overigens _niet_ de bedoeling hier je stuff aan te bieden. Hiervoor hebben we een ander topic en V & A. Gelieve u hieraan te houden. Dank u *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 17:54 schreef Magicmasta het volgende:

[..]

Sorry, ik posst namenlijk op 5 verschillende forums en op 4 van de 5 vinden ze het raar als je err nix achter zet snap je, zou er vooraan aan proberen te denken,

wat ik wel raar vonmd is dat vandaag op dee pc dicound (war ik hem gekocht had) op dezzelfde stand de videokaart die ik kocht (V7700 Pro deluxe) en de 7100 Pro (MX-400) de zelfde prijs waren (125 euro) eneige voordeel dat ik zag was dat err 64mb inzat maar er zat geen 3Dbril bij *die heet bij mij niet doet)
thx
de MX 400 is nieuwer dan de GTS. De GTS mag wel sneller zijn, dit is een dumpprijs voor de GTS. Dat zal het wel zijn. En die 3d brillen vind ik zelf nou niet bepaald fijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 18:07 schreef TLRnZ het volgende:
Over het systeem in mijn sig, ik zat aan de volgende upgrade te denken

PIII's-1400 512KB l2
Geforce Ti4200 128MB + DVI (waarschijnlijk asus)

Of kan ik beter deze cpu houden, een en P4 aanschaffen, oftwel zalhet verschil in performance de prijs van de cpu waard zijn

PC word voornamelijk gebruikt voor mp3/divx een Q3TA/UT/LOD

Zit nu ff met onboard i815 videokaartje :(
check de eerste post ff. Daar staat in dat het de bedoeling is je specs in de post zelf te zetten omdat ik het anders niet in het replyscherm kan zien. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 18:48 schreef koentjuh het volgende:
Dit is wat ik heb:

proc: AMD 1.2 Ghz
geheugen: 256 DDR-RAM
maiboard: ECS K7S5A
vid: Geforce 2 Ti
hdd: 45gb 7200r IBM + 20 gb 7200r Seagate
dvd: 16x DVD speler
Cd-burner: 12x8x32
sound: Onboard sound
Kast: Normale midi tower
cooler: Coolermaster (Prc is gewoon koel)
monitor: Daewoo 15" inch

Wat moet ik eraan upgraden? Zat zelf te denken aan een goeie geluidskaart, een grotere beeldscherm en wil nog een keer een wat mooiere kast... Maar wat zouden jullie mij aanbevelen? IK internet er veel mee, mp3tjes speel ik er super veel mee af, Heb de pc op de versterker aangesloten en gebruik hem veel voor muziek. speel soms ook nog wel eens een game, maar niet echt super veel. Dus wat zou ik het eerste gaanvervangen? de geluidskaart ?????
de monitor en dan de geluidskaart. Eerst is het handig te weten hoeveel geld je hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ff op onderzoek gegaan op de weide net, en blijkt dat het geen gts chip is maar een pro chip die niet snel genoeg was voor pro chipsets :), dus hebben ze er maar 32MB afgerukt en verkocht als gts :)

(stond op de site ook "then your EXTREMLY lucky!) daarna wwou ik na reviews zoeken en vond ik aleen Duitstalige (net als mn handleiding) maar op mn doos staat ENG :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 13:11 schreef Magicmasta het volgende:
ik ben ff op onderzoek gegaan op de weide net, en blijkt dat het geen gts chip is maar een pro chip die niet snel genoeg was voor pro chipsets :), dus hebben ze er maar 32MB afgerukt en verkocht als gts :)

(stond op de site ook "then your EXTREMLY lucky!) daarna wwou ik na reviews zoeken en vond ik aleen Duitstalige (net als mn handleiding) maar op mn doos staat ENG :?
extra mooi. Kan je dat ding vast ook nog wel wat OCen. congratz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx :),

maare over mn PC, ik denk ddat ik het moederbord eerst ga upgraden uit mn systeem daarna processor dan geheugen, of eerst geheugen dan prossesor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 13:32 schreef Magicmasta het volgende:
thnx :),

maare over mn PC, ik denk ddat ik het moederbord eerst ga upgraden uit mn systeem daarna processor dan geheugen, of eerst geheugen dan prossesor?
Ik leer niet alle specs uit mn kop, dus als je die er voortaan weer ff bij wil zetten ;) thx
AOpen AK73 pro (A) mainbord.
Amd Athlon 1200
Asus V7100 Pro Gforce 2 mx-400
384 MB geheugen (OEM)
Maxtor 40 GIG 7200 toeren HD
Liteon 32x12x40 brander.
Aopen 52X Brander.
Soundblaster Life! OEM
4 point surround Creative 1400 setje met woofer.
HYUNDAI DeluxScan 5870 15" Monitor.
Goedkoop 3com netwerk kaart.
Als je het mobo gaat vervangen, zou ik een DDR mobo nemen en zal je dus meteen je ram moeten vervangen. Nu heb je toch geen geld, en er is zo goed mee te werken dus ik zou nog maar even afwachten en als je weer geld hebt hier terugkomen. De pcmarkt is voortdurend in beweging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:01

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Op zondag 12 mei 2002 09:31 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

vertel eerst maar eens hoeveel poen je hebt en waarvoor je de pc gebruikt.
op het ogenblik heb ik niet meer dan 250 euro over om mijn pc up te graden.

Ik gebruik mijn bak voor foto bewerking, internetten office xp, branden en gamen (dus eigenlijk voor alles en nog wat)

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 16:00 schreef mduijvendijk het volgende:
nu we hier toch bezig zijn wat zou ik het beste kunnen upgraden (en zeg nouw niet alles want daar heb ik de poen niet voor)

moeder bord ondersteund dma 33
celeron 433 --> opgeklokt naar 540
320 mb geheugen
gforce 2 mx 400 64 mb
40 gb dma 100 schijf
soundblaster life 1024
52x cd speler
Op zondag 12 mei 2002 13:59 schreef mduijvendijk het volgende:
[..]

Ik gebruik mijn bak voor foto bewerking, internetten office xp, branden en gamen (dus eigenlijk voor alles en nog wat)
nieuw mobo: ECS K7S5A E 68
nieuwe cpu: AMD Athlon XP 1700+ E 131
totaal: E 199
en dan zou ik gaan sparen voor een nieuwe videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met gamen zal je die videokaart je het beste uitkomen.
En vergeet niet: wij zijn tweakers, geen officemannetjes die eens per 4 jaar een nieuwe pc nodig hebben. Als jij tevreden bent met jouw systeem moet je het gewoon zo houden. Maar de games worden steeds zwaarder ik ik betwijfel of je straks UT 2 op 1024 * 786 * 32 goed op je monitor kan toveren met die Ati 32 mb.
Maar dat merk je snel genoeg ;)
ok bedankt !! ja je hebt wel gelijk hoor. en gta 3 wat al eerder komt vraagt natuurlijk ook wel wat !!(ken wel iemand die met 450 mhz, tnt2 en 128 mb nog alle spelle van nu speelt met 1024*784*32 :P:P) ik snap alleen die mb oorlog van die grafische kaarten niet. ik heb altijd begrepen dat het maar een beetje gelul was of je 64 mb of 128 mb had :S.en is een nieuwe kaart als de (ik noem hem maar ff g1000 weet de
goede naam niet meer |:()wel zinvol bij mijn systeempje ? is dat niet te zwak.
maar ok zal een nieuwe 3d kaart toch maar eens overwegen :D

en oja, nee ik ben ook niet een office-huisman, maar ik heb wel ouders die maar eens in de 4 jaar een pc voor me kopen :P:P.maar overweeg wel een baantje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 13:59 schreef mduijvendijk het volgende:

[..]

nu we hier toch bezig zijn wat zou ik het beste kunnen upgraden (en zeg nouw niet alles want daar heb ik de poen niet voor)
moeder bord ondersteund dma 33
celeron 433 --> opgeklokt naar 540
320 mb geheugen
gforce 2 mx 400 64 mb
40 gb dma 100 schijf
soundblaster life 1024
52x cd speler
ECS k7s5a 70
AMD Duron 1200 70
al je ram wat je nu hebt mits het op 100 mhz minimaal draait
ATI Radeon 8500 LE (250/250MHz) 195

totaal: 335
Dit is dus 85 euro teveel ;). Maar ga naar mijn collega LopeZ in hoeveel is dit nog waard en probeer je oude mobo/proc/video te verkopen. Anders wacht je nog even en ga sparen voor die videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 14:19 schreef hoorn003 het volgende:

[..]

ok bedankt !! ja je hebt wel gelijk hoor. en gta 3 wat al eerder komt vraagt natuurlijk ook wel wat !!(ken wel iemand die met 450 mhz, tnt2 en 128 mb nog alle spelle van nu speelt met 1024*784*32 :P:P) ik snap alleen die mb oorlog van die grafische kaarten niet. ik heb altijd begrepen dat het maar een beetje gelul was of je 64 mb of 128 mb had :S.en is een nieuwe kaart als de (ik noem hem maar ff g1000 weet de
goede naam niet meer |:()wel zinvol bij mijn systeempje ? is dat niet te zwak.
maar ok zal een nieuwe 3d kaart toch maar eens overwegen :D

en oja, nee ik ben ook niet een office-huisman, maar ik heb wel ouders die maar eens in de 4 jaar een pc voor me kopen :P:P.maar overweeg wel een baantje :D
dat zal niet vloeiend lopen denk ik. Maarja, hij moet het zelf maar weten ;)
Die mb's maken niet zo heel veel uit, maar daarvoor raad ik je aan eens wat reviews op internet te lezen. De GF 4 ti 4200 64 mb draait ook weer op 500 mhz en de 128 mb op 444 mhz. De 64 mb is dus sneller in bijna alle toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:47
Op zondag 12 mei 2002 09:42 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

check de eerste post ff. Daar staat in dat het de bedoeling is je specs in de post zelf te zetten omdat ik het anders niet in het replyscherm kan zien. thx
mkay alsnog mijn specs:
Celeron 900@140fsb (heb deze geruild voor celly 1000A en deze komt nog binnen)
256MB Apacer (word deze week vervangen door Muskin pc133 rv3+ HP)
Onboard video :(
Hercules game theater XP icm fps 1000
Asus Tusl2-M/A mobo
60GB Qauntum fireball A.S. 7200rpm

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 14:34 schreef TLRnZ het volgende:

[..]

mkay alsnog mijn specs:
Celeron 900@140fsb (heb deze geruild voor celly 1000A en deze komt nog binnen)
256MB Apacer (word deze week vervangen door Muskin pc133 rv3+ HP)
Onboard video :(
Hercules game theater XP icm fps 1000
Asus Tusl2-M/A mobo
60GB Qauntum fireball A.S. 7200rpm
PIII's-1400 512KB l2
Geforce Ti4200 128MB + DVI (waarschijnlijk asus)

Of kan ik beter deze cpu houden, een en P4 aanschaffen, oftwel zalhet verschil in performance de prijs van de cpu waard zijn

PC word voornamelijk gebruikt voor mp3/divx een Q3TA/UT/LOD

Zit nu ff met onboard i815 videokaartje
We zijn er bijna, nu graag ook nog ff je budget.
Overigens vind ik die Tulatins wel leuk, maar ook erg duur. Als je alleen een GF4 ti 4200 erin zet, zal je alles wat je ermee wilt doen zeer goed kunnen draaien en is misschien een processorupgrade helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 13:47
Mijn budget is niet zo heel erg belangrijk ik koop het via oud collega's bij een computerboer.

Ik ga die Ti4200 gewoon halen, maar wacht toch ff met die proc (lijkt me een hele stoere cpu@150fsb cl2)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 15:44 schreef TLRnZ het volgende:
Mijn budget is niet zo heel erg belangrijk ik koop het via oud collega's bij een computerboer.

Ik ga die Ti4200 gewoon halen, maar wacht toch ff met die proc (lijkt me een hele stoere cpu@150fsb cl2)
goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:31
Op zondag 12 mei 2002 09:44 schreef ByMeSDy het volgende:
de monitor en dan de geluidskaart. Eerst is het handig te weten hoeveel geld je hebt ;)
Euh... Voor de monitor.... 250-500 euro Moet toch iets leuks voor te halen zijn????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 13:47 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

Ik leer niet alle specs uit mn kop, dus als je die er voortaan weer ff bij wil zetten ;) thx
(wat moet ik in welke volgorde upgrade en naar wat voor een)

IK hadd ze in mn sig, maakt nie uit, hier zien ze maar dan met meer details ;)

miditower 250WATT
MoBo: PCChips M-810LMR (onboard LAN, sound en modem
Processor: Atlon TB 900
RAM: 64MB(PC133)+128MB(PC100)
VGA: Asus V7700Pro deluxe
HD:60GB WD600AB + 4,3 Quantum bigfoot
Overige:
PCTV rave
40X CD-rom
2x2x24 brander

Ik heb in mn kamer nog een paar lan kaarten staan maar geen geluidskaarten dus die moet ik als ie niet onboard zit erbbij kopen ;), bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 16:55 schreef Magicmasta het volgende:

[..]

(wat moet ik in welke volgorde upgrade en naar wat voor een)

IK hadd ze in mn sig, maakt nie uit, hier zien ze maar dan met meer details ;)

miditower 250WATT
Overige:
PCTV rave
40X CD-rom
2x2x24 brander

Ik heb in mn kamer nog een paar lan kaarten staan maar geen geluidskaarten dus die moet ik als ie niet onboard zit erbbij kopen ;), bedankt
hmm, ik had zonet het verkeerde systeem gedaan bij jou |:(
Ik weet niet zeker of je al een budget genoemd hebt, maar ik geloof het niet.
Als je nu in een nieuwe post ff alles erin wilt zetten:
-specs
-wat je ermee doet
-budget

thx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 16:16 schreef koentjuh het volgende:

[..]

Euh... Voor de monitor.... 250-500 euro Moet toch iets leuks voor te halen zijn????
ja, zeker weten
Ik weet niet wat je precies wilt, je kan daarin een goedkope 15'' tft halen, een dure 17 '' diamondtron of een normale, diamondtron 19'' monitor. Een monitor is altijd een kwestie van smaak. Hiervoor raad ik je aan zelf naar de winkel te gaan en te kijken wat jou het meeste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:31
Owkeej....zat te denken aan een grote monitor die een beetje leuk resoluties aan kan, voor in de games die ik af en toe speel... tft lijkt me op dit moment (nog) niks, te duur en geen high-resoluties.....

BTW AJAX DUBBEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 20:18 schreef koentjuh het volgende:
Owkeej....zat te denken aan een grote monitor die een beetje leuk resoluties aan kan, voor in de games die ik af en toe speel... tft lijkt me op dit moment (nog) niks, te duur en geen high-resoluties.....

BTW AJAX DUBBEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.tweakers.net/pricewatch/23927 498

Ik ben hier een fan van ;). Maar zoals gezegd: eigen smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 19:25 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

hmm, ik had zonet het verkeerde systeem gedaan bij jou |:(
Ik weet niet zeker of je al een budget genoemd hebt, maar ik geloof het niet.
Als je nu in een nieuwe post ff alles erin wilt zetten:
-specs
-wat je ermee doet
-budget

thx alvast.
zowat alles eigenlijk, Photoshoppen, gamen, 3D'en, school en tweaken :), ik dacht zeelf dee mobo omdat het scheint dt deze mobo niet echt zo snel is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 20:23 schreef Magicmasta het volgende:

[..]

zowat alles eigenlijk, Photoshoppen, gamen, 3D'en, school en tweaken :), ik dacht zeelf dee mobo omdat het scheint dt deze mobo niet echt zo snel is :(
doe nou ff wat ik wil: Alles in 1 post
-budget
-wat je ermee doet
-specs

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, hiers het dan

specs:
miditower 250WATT
Overige:
PCTV rave
40X CD-rom
2x2x24 brander
17" smile monitor

ik doe: zowat alles eigenlijk, Photoshoppen, gamen, 3D'en, school en tweaken ;), ik dacht zeelf dee mobo omdat het scheint dt deze mobo niet echt zo snel is :(

Budget:300~400 euro

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

maybe iets meer ram... en je pc silent maken is ook wel handig alst nog niet zo is :), en brand je veel? .. doe dan maar een nieuwe brander:) 32x lite on voor 89 euro in pricewatch.
Of een geheel nieuwe monitor.. kweet niet welke je hebt ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb een 17" smile, befaalt me prima, veel geluid maakt ie ook nie (niet dat hij compleet stil is) een nieuwe branders een goed idee thnx maaaar geheugen... mn mobo onddersteund maax PC133 vandaar dat ik me afvraag off het niet slimmer is om gelijk een nieuw mobo te kopen (hoef ik maar een keer nieuwe ram te kopen) het is tenslotte zonde om PC133RAm in een PC2100 mobo te gebruike ;)

maar ik ga wel ff kijken voor een nieuwe brander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 21:06 schreef Magicmasta het volgende:
sorry, hiers het dan

specs:
miditower 250WATT
Overige:
PCTV rave
40X CD-rom
2x2x24 brander

ik doe: zowat alles eigenlijk, Photoshoppen, gamen, 3D'en, school en tweaken ;), ik dacht zeelf dee mobo omdat het scheint dt deze mobo niet echt zo snel is :(

Budget:300~400 euro

thnx
Dit mobo is idd niet bepaald snel nee ;)
Voor jou lijkt me een Epox 8kha+ voor 130 euro wel mooi
dan 2* 256 mb ddr ram erbij: 200
De rest zou ik nog even in mijn zak houden, eventueel voor een monitor als je nu geen goede hebt, of anders voor een brander als je veel brandt, maar anders is dat niet nodig. Die processor kan nog wel even mee, en hij is op dat board zeker goed te OCen. Pas wel op dat je goed ram koopt, liefst pc 2700.]
het is tenslotte zonde om PC133RAm in een PC2100 mobo te gebruike
Dat kan dus niet ;)
Hierboven een nieuw systeem voor jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt, ik zal dan een mobo kopen met ram en als ik geld over heb een nieuwe brander :), en als mn cpu te oud word kan ik dan een XP er in gooien, (gelijk een niewe PC over (behalve voeding en kast)) dezee mobo ondersteund XP's namenlijk ook niet zo lekker :(
nogmaals bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 21:24 schreef Magicmasta het volgende:
bedankt, ik zal dan een mobo kopen met ram en als ik geld over heb een nieuwe brander :), en als mn cpu te oud word kan ik dan een XP er in gooien, (gelijk een niewe PC over (behalve voeding en kast)) dezee mobo ondersteund XP's namenlijk ook niet zo lekker :(
nogmaals bedankt :)
okay dan
Dat mobo is perfect m8, ik heb em zelf ook. Zorg dus voor pc 2700 ram, dan haal je gegarandeerd een 170 mhz + fsb :9
Als brander adviseer ik je een Liteon 24 *, snel genoeg en ietsjes goedkoper dan de 32*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC-2700=pc333 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 21:35 schreef Magicmasta het volgende:
PC-2700=pc333 toch?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, alemaal zo verwarrend waarom heeeft heet gewoon niet een naam :(

en met ECC of zonder?

laaste vraag: 2X256 of 1X512? en wat is het voordeel?

Ik blijf maaar vragen :D, maakt het veeel uit of het een goed merk is (Kingston) of maakt dat niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
edit:

weggehaald

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 21:44 schreef Magicmasta het volgende:
ok, alemaal zo verwarrend waarom heeeft heet gewoon niet een naam :(

en met ECC of zonder?

laaste vraag: 2X256 of 1X512? en wat is het voordeel?

Ik blijf maaar vragen :D, maakt het veeel uit of het een goed merk is (Kingston) of maakt dat niet zoveel uit?
geen ECC, dit is alleen voor server systemen e.d. en is minder goed te OCen.
voordeel van 256 mb modules is dat het beter te OCen is, maar ik zou 1* 512 mb nemen omdat je dan meer sloten overhoudt voor eventuele ram upgrades in de toekomst.
Goed merk is heel belangrijk, neem Dane Elec bijvoorbeeld. Met merkloos geheugen krijg je vaak vreemde fouten en het is minder goed te OCen. Merkgeheugen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thanks, ik zat ff te kijken bij alternate en daar hebben ze Kingston, diversen en major 3rd, wat houd major 3rd in?, zijn dat de grote merken naast kingston?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 16:39 schreef Magicmasta het volgende:
ok thanks, ik zat ff te kijken bij alternate en daar hebben ze Kingston, diversen en major 3rd, wat houd major 3rd in?, zijn dat de grote merken naast kingston?
hmm, check de PW maar m8
Ik zou zelf gaan voor pc 2700 ddr ram van Dane Elec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATX Kast 250W Voeding
Chaintech 6VIA4
Celeron 700 @ 872Mhz (83 FSB)
256 MB RAM PC133
GeForce 2 MX400 64MB + Tv Out
20.4GB Maxtor 7200RPM
36X CDROM
32x4x4 Philips Brander
SB LIVE!
17' Axion Monitor @ 1024x786 75hz
Win ME :P

Wat kan ik het beste hieraan upgraden???

edit:
oja ik wil deze computer gebruiken voor spellen over internet zoals red faction en counter-strike en voor msn, internet, kazaa dat soort shit...

Budget= max. 400 euro + natuurlijk geld wat ik terugkrijg voor de oude onderdelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 18:17 schreef Scart het volgende:
ATX Kast 250W Voeding
Chaintech 6VIA4
256 MB RAM PC133
20.4GB Maxtor 7200RPM
36X CDROM
32x4x4 Philips Brander
SB LIVE!

lees eerst maar ff de 1e post. Daarin staat waar je post aan moet voldoen om zo goed geholpen te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry geedit...

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 19:08 schreef Scart het volgende:
sorry geedit...

:7
hmm, lijkt er al meer op, maar ik weet toch zeker dat er ook iets in die post stond over een budget .. En dat zie ik bij jou niet staan :X.
thx alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 19:27 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

hmm, lijkt er al meer op, maar ik weet toch zeker dat er ook iets in die post stond over een budget .. En dat zie ik bij jou niet staan :X.
thx alvast ;)
oke meester gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 18:17 schreef Scart het volgende:
ATX Kast 250W Voeding
Chaintech 6VIA4
256 MB RAM PC133
20.4GB Maxtor 7200RPM
36X CDROM
32x4x4 Philips Brander
SB LIVE!

edit:
oja ik wil deze computer gebruiken voor spellen over internet zoals red faction en counter-strike en voor msn, internet, kazaa dat soort shit...

Budget= max. 400 euro + natuurlijk geld wat ik terugkrijg voor de oude onderdelen :P
okay, de aanhouder wint ;)

ECS k7s5a 70
256 mb sdr sdram Dane Elec 62
Athlon XP 1800 + 140
300 watt AMD voeding 30
40 GB maxtor 7200 rpm 110

totaal: 412 Euro

Die 256 mb erbij krijg je omdat dat overall toch een grote performance boost geeft. Die extra hdd omdat je kazaa gebruikt ;)
Je krijgt geen videokaart (lekker puh :+) omdat je toch spellen speelt die hiermee nog goed te draaien zijn. Misschien is over een jaar oid een grafische update te overwegen, maar nu lijkt me het nog niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Ik heb een Athlon 900Mhz in een MSI K7T Turbo bordje, met een 13.6Gb harddisk, en 768Mb SDRAM geheugen.
Nu heb ik nog 700 Euro PC-Prive geld om deze bak up te graden. Ik wil iig een grote harddisk erbij, een 80GB IBM dacht ik zelf.

Wat kan ik verder doen hiermee, en wat is de snelste CPU die hierin gaat, of is het slim om ook het mobo te vervangen?

Monitor en videokaart zijn verder prima, doe toch geen spelletjes, en geluid boeit ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 16:48 schreef Bigfoot het volgende:
Ik heb een Athlon 900Mhz in een MSI K7T Turbo bordje, met een 13.6Gb harddisk, en 768Mb SDRAM geheugen.
Nu heb ik nog 700 Euro PC-Prive geld om deze bak up te graden. Ik wil iig een grote harddisk erbij, een 80GB IBM dacht ik zelf.

Wat kan ik verder doen hiermee, en wat is de snelste CPU die hierin gaat, of is het slim om ook het mobo te vervangen?

Monitor en videokaart zijn verder prima, doe toch geen spelletjes, en geluid boeit ook niet echt.
als je toch geen spellen speelt lijkt mij een 900Mhz meer dan voldoende, behalve als je zelf meer wilt ;), eeen grotere HD is zeker een MUST je kan evt ff naar PW kijken :), verder gaat het er om wat je ermee doet, mischien een brander/dvd of toch lever een 5.1 systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 16:48 schreef Bigfoot het volgende:

Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) 137,- 2* = 280

Deze is beter dan de IBM wegens minder vaak defect en even snel / stil en goedkoper. Je neemt er gelijk 2 om ze zo in raid te bundelen (raid @ mobo).

Epox EP-8K3A+ (raid) 147,-

512MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec) 232
AMD Athlon XP 2000+ (1,67GHz) 220,-

Totaal: 627,-
Evt. neem je er nog voor 109 E 256 mb ddr dane elec bij, maar dan kom je op 736,- en ik weet niet of dat mag :? en of je al dat ram wel echt gebruikt.

Dit betekent dus dat je al je sdr sdram weer mag gaan verkopen. En je board en processor ook. Dit is veel sneller dan een sdr sdram config, daarom dus toch ddr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Mjah ik wil ook wel wat advies eigenlijk *D

Eerst even wat specs:
  • Soyo 7VCA socket 370
  • Intel PIII 667Mhz
  • 384MB 133Mhz sdram (1x 256 1x 128)
  • Geforce 2 mx 400
  • SB Audigy player
  • 3Com 3C905CTX
  • Std. 50x CdRom
  • Seagate Barracuda ATA III 40GB
En dit alles zit in een InWin Q500

• CTX PR711FL (wordt Eizo flexscan T565 denk ik)

Overige meuk:

• Microsoft Elite Keyboard (met blauwe led mod)
• Logitech Dual Optical

Het budget is zo'n €500.
Ik zit er zelf aan te denken om mobo, proc en dus ook geheugen te upgraden.
Ik vind de Gigabyte GA-7vrxp wel erg mooi.
En dat hakt al flink in m'n budget dus wordt het waarschijnlijk met een AMD XP1800/1900 en PC2700 RAM.

Moet ik niet eerst m'n videokaart upgraden misschien of haalt dat lang niet zoveel uit?

Graag adviezen, aan- afradingen.

---
Hmjah en wat doe ik dan met m'n ouwe spul? Verkopen aan de lokale shop of in de V/A ? Loopt dat een beetje (nog nooit geprobeert namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 01:05 schreef M a a r t e n het volgende:
Mjah ik wil ook wel wat advies eigenlijk *D

Eerst even wat specs:
  • Soyo 7VCA socket 370
  • Intel PIII 667Mhz
  • 384MB 133Mhz sdram (1x 256 1x 128)
  • Geforce 2 mx 400
  • SB Audigy player
  • 3Com 3C905CTX
  • Std. 50x CdRom
  • Seagate Barracuda ATA III 40GB
En dit alles zit in een InWin Q500

• CTX PR711FL (wordt Eizo flexscan T565 denk ik)

Overige meuk:

• Microsoft Elite Keyboard (met blauwe led mod)
• Logitech Dual Optical

Het budget is zo'n €500.
Ik zit er zelf aan te denken om mobo, proc en dus ook geheugen te upgraden.
Ik vind de Gigabyte GA-7vrxp wel erg mooi.
En dat hakt al flink in m'n budget dus wordt het waarschijnlijk met een AMD XP1800/1900 en PC2700 RAM.

Moet ik niet eerst m'n videokaart upgraden misschien of haalt dat lang niet zoveel uit?

Graag adviezen, aan- afradingen.

---
Hmjah en wat doe ik dan met m'n ouwe spul? Verkopen aan de lokale shop of in de V/A ? Loopt dat een beetje (nog nooit geprobeert namelijk)
tsja, als je veel games speelt is een nieuwe videokaart ook geen overbodige luxe. Maar anders kan je hiermee goed af.
Ik zou sowieso eerst het hart van je computer vervangen en eventueel daarna nog je grafische kaart. Je processor etc zijn namelijk niet zo snel meer.

• Gigabyte GA-7VRXP 138,-
of
• Epox 8k3a+ 150
Hierover moet je maar eens wat reviews gaan lezen, wat voor mobo jou het beste uitkomt. De Epox heeft soms wat probleempjes hoor ik hier, maar ikzelf heb hem ook ff gehad een geen vuiltje aan de lucht. De Epox heeft ook raid.

• 256MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec) 101,-
• XP 1800+ 140,-

Totaal: 379,- met Gigabyte en 391,- met epox.
Ik heb ook gezien dat je die monitor wilt gaan kopen, maar die kost al 432,- . Dus houdt je bijna nix over om te upgraden. Ga maar naar collega LopeZ om te vragen hoeveel je oude meuk nog waard is. Dit is daarna rond die prijs (ietsjes hoger :+) goed te verkopen in V & A. Ik doe het ook wel eens en het werkt goed. Je krijgt alleen vaak een heel laag bod, maar dan mail je gewoon niet terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij marktplaats.nl kan je flexscans voor 100 euro 2e hands keijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 07:05 schreef Magicmasta het volgende:
Bij marktplaats.nl kan je flexscans voor 100 euro 2e hands keijgen ;)
ten eerste doen we hier niet aan tweedehands, en ten tweede gaat het niet om de eerste de beste flexscan, maar om de Eizo flexscan T565. En die kost gewoon 430 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Woei thanks.
Neehj die monitor had ik al een ander topic over ik heb steeds geleuter met CTX en wil m'n geld terug, dus dan heb ik nog steeds 500 euro voor die updgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 08:38 schreef M a a r t e n het volgende:
Woei thanks.
Neehj die monitor had ik al een ander topic over ik heb steeds geleuter met CTX en wil m'n geld terug, dus dan heb ik nog steeds 500 euro voor die updgrade :)
nou, dan kan je dus doen wat ik schreef en er misschien nog een keer 256 mb ddr pc 2700 dane elec ram bijnemen voor 101 Euro extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
Oke, op zich is de vraag al beantwoord in ander topicje, maar ik wil graag nog wat meer info
Oke, ik speel nu Morrowind en het volgende is het geval, met onderstaande config :

- PIII 850
- 384Mb 100mhz
- ASUS V8200 ti200 Deluxe + Sony 21"
- Cirrus Logic + HP 17"
- DVD
- CDRW
- Terratec DMX Xfire 1024
- Labtec LCS 2514
- WinXP Professional

Detail staat op max, shaduwen staan uit, en dat loopt aardig.

Maar of ik nou resolutie 640x480 of 1024x768 draai, het maakt niet zo heel erg veel uit in de framerates, het loopt allemaal maar nét redelijk om te spelen (640 natuurlijk wel een ietsje beter, maar niet noemenswaardig).

Is mijn processor nu de bottleneck?
Er werd me al verteld dat inderdaad mijn proc achterblijft.

Ik ben btw van zins om te upgraden naar een:
- Athlon XP 2000 (+/- € 280)
- DDR mobo (Asus266 nogwat) (€ 199)
- DDR geheugen (512mb € 190)
+/- € 660 totaal

Als ik dus upgrade, is een GF3ti200 nog voldoende voor die XP2000 of blijft dan direct mijn videokaart achter bij de processor/mobo combinatie?

Ik bedoel: het LOOPT natuurlijk altijd, maar welke kaart zou qua capaciteit het beste aansluiten bij een Althon 2000/2100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een GF3 Ti200 Is meer dan genoeg, als je toch echt het absloute max wil hebben moet je een Geforce4 Ti4600 halen, maar dat lijkt me onnodig, zo goed genoeg zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 13:49 schreef Magicmasta het volgende:
een GF3 Ti200 Is meer dan genoeg, als je toch echt het absloute max wil hebben moet je een Geforce4 Ti4600 halen, maar dat lijkt me onnodig, zo goed genoeg zou ik zeggen :)
Idd. de laatste tijd komen veel kaarten uit (als de GeForce4 Ti4600) waarvan ik niet zou weten wat ik d'r mee moet. Je kan met gemakt met je GF3 Ti200 de nieuwste games op de markt spelen, dat is zeker, en volgens mij ook nog op 1024x768 of 1280x960, dat is al snel zat IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 13:11 schreef stefijn het volgende:
Oke, op zich is de vraag al beantwoord in ander topicje, maar ik wil graag nog wat meer info
[..]

Er werd me al verteld dat inderdaad mijn proc achterblijft.

Ik ben btw van zins om te upgraden naar een:
- Athlon XP 2000 (+/- € 280)
- DDR mobo (Asus266 nogwat) (€ 199)
- DDR geheugen (512mb € 190)
+/- € 660 totaal

Als ik dus upgrade, is een GF3ti200 nog voldoende voor die XP2000 of blijft dan direct mijn videokaart achter bij de processor/mobo combinatie?

Ik bedoel: het LOOPT natuurlijk altijd, maar welke kaart zou qua capaciteit het beste aansluiten bij een Althon 2000/2100?
zoals ik in je vorige topic al gezegd heb: GF 3 ti 200 houden en bovenstaande kopen. Alleen dan het Asus mobo vervangen door een Epox 8k3a+ voor 150 Euro, beter sneller en goedkoper. Zorg dan ook dat je 512 mb pc 2700 neemt, liefst van een goed merk als dane elec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

De behuizing van een Packard Bell Symphony Club PC
Gigabyte GA-6WMM7 v2.0 Intel 810 100MHz Socket370 moederbord
Intel Celeron 500MHz PPGA processor
Spire 5T060B1H3R BigRock 4200rpm 26cfm cooler
Hyundai HY57V651620TC-10 64MB (8x(16Mx4)) 168pins PC66-333 SDRAM
Fujitsu MPF3102AT 10,2GB 5400rpm ATA4 harddisk
Funai E295X 16x 5000rpm ATA2 CD-ROM-drive
Mitsumi D359T3 floppy-drive
Realtek RTL8139(C) 10/100M PCI Fast Ethernet netwerkkaart
Aztech MR2800W 56K V.90 Data/Fax modem riser
3DFX VooDoo 2
Hewlett Packard keyboard
Hewlett Packard Muis
Packard Bell 15" Monitor

Wat kan ik he beste upgraden? Ik zat te denken aan een 256 SDRammetje en Nieuwe vid. kaart, of betere ideeen?

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Pentium III 450 (slot1)
Intel SE440BX-2, onboard sound (Yamaha DS-XG)
CTX VL710S 17" monitor *
Acer 6511-TW toetsenbord
Logitech Pilot Optical *
2x 64MB PC100 OEM
Diamond Viper v550 16MB AGP
3DFX Monster 3D II 12 MB PCI
3C509B ISA netwerkkaart
Trust Soundforce1200
Iomega ZIPCD USB *
AOpen 40x
Acer Vuegoscan 310S
DTC3181X/DTC3151X SCSI-kaart ISA
Miditower
HP Deskjet 690C **

* deze onderdelen hou ik
** nog niet zeker of ik printer hou

Budget: 1500 euro

Bezigheden:
Internetten, Qoole (quake-editor), 3D games, POV-ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eej tweakahs,
ik ben van plan om te upgraden met een budget van 500 euro. dat is inclusief het geld wat ik voor mijn oude spullen krijg.

Dit verkoop ik:

-Chaintech 6VIA4
-Cellie 700
-128MB Ram

Dit wordt het:
-ECS K7S5A
-AMD Athlon XP 2000+
-512 DDR PC2100
-300W Voeding
-Koeler weet ik niet welke raden jullie mij aan :?

Goede Keuze? of :r keuze? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 19:58 schreef Exercy het volgende:
3DFX VooDoo 2
Hewlett Packard keyboard
Hewlett Packard Muis
Packard Bell 15" Monitor

Wat kan ik he beste upgraden? Ik zat te denken aan een 256 SDRammetje en Nieuwe vid. kaart, of betere ideeen?
hoeveel geld heeft u en wat doet u met de pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 20:09 schreef Proxy het volgende:
Pentium III 450 (slot1)
CTX VL710S 17" monitor *
Acer 6511-TW toetsenbord
Logitech Pilot Optical *
2x 64MB PC100 OEM
3C509B ISA netwerkkaart
Trust Soundforce1200
Iomega ZIPCD USB *
AOpen 40x
Acer Vuegoscan 310S
Miditower
HP Deskjet 690C **

* deze onderdelen hou ik

Bezigheden:
jij komt morgenochtend, ik ben nu een beetje errug moe ik hier moet ik over gaan nadenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 21:23 schreef Scart het volgende:
eej tweakahs,
ik ben van plan om te upgraden met een budget van 500 euro. dat is inclusief het geld wat ik voor mijn oude spullen krijg.

Dit verkoop ik:

-Chaintech 6VIA4
-Cellie 700
-128MB Ram

Dit wordt het:
-ECS K7S5A
-AMD Athlon XP 2000+
-512 DDR PC2100
-300W Voeding
-Koeler weet ik niet welke raden jullie mij aan :?

Goede Keuze? of :r keuze? :P
goede keuze, behalve het mobo. Als je er 512 mb ddr ram in gaat gooien kan je veel beter voor 50 euro meer een Epox 8kha+ board kopen, veeeel sneller.
Evt. neem je dan maar 256 mb als je ff geen geld hebt.
Verder moet je voor een koeler maar eens gaan zoeken, check de faq in PMG, daar zijn al 27834976 topics over geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

3DFX VooDoo 2
Hewlett Packard keyboard
Hewlett Packard Muis
Packard Bell 15" Monitor

Budget: 250 Euro
Werkzaamheden: Internetten, Grafisch Designer

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
Op donderdag 16 mei 2002 22:33 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

jij komt morgenochtend, ik ben nu een beetje errug moe ik hier moet ik over gaan nadenken :P
Nou toe maar dan

edit:
BTW ik weet dat ik voor 1500 euro op zich een ander systeem kan kopen, maar toch wil ik ff weten wat jullie er van kunnen maken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3DFX VooDoo 2
Hewlett Packard keyboard
Hewlett Packard Muis
Packard Bell 15" Monitor

Wat kan ik he beste upgraden? Ik zat te denken aan een 256
SDRammetje en Nieuwe vid. kaart, of betere ideeen?

Budget: 250 Euro
Werkzaamheden: Internetten, Grafisch Designer
ECS k7s5a 70
Duron 1000 55
256 mb sdr sdram Dane elec 62
Nvidia Geforce2 TI 64Mb Tv-Out 117,-

Totaal: 304 Euro.
Dit is dus 54 euro's teveel, maar hier heb je veel meer aan dan aan een upgrade met je celly 500 en je mobo erbij. En die 54 euro kan je vast nog wel krijgen voor je oude meuk. Laat het checken in het wat is dit nog waard topic van collega LopeZ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 20:09 schreef Proxy het volgende:
Pentium III 450 (slot1)
CTX VL710S 17" monitor *
Acer 6511-TW toetsenbord
Logitech Pilot Optical *
2x 64MB PC100 OEM
3C509B ISA netwerkkaart
Trust Soundforce1200
Iomega ZIPCD USB *
AOpen 40x
Acer Vuegoscan 310S
Miditower
HP Deskjet 690C **

* deze onderdelen hou ik

Bezigheden:
okay, dan mag jij nu eindelijk ;)
Je krijgt van mij een dual config. Dit vanwege een aardig groot budget en omdat het misschien wel van pas komt bij je bezigheden. (niet gamen dus, maar bij de rest wel imo). Als je wilt kan ik ook een single processor config maken, maar dit geniet bij mij de voorkeur.

• Asus A7M266-D 296,-
• 512MB PC2100 DDR SDRAM Registered (Corsair) 304,-
• AMD Athlon XP 1800+ 140,- *2 = 280
• 2* cooler 80,- (zelf zoeken in faq PMG)
• Leadtek Geforce4 Ti4200 64MB 237,-
• Realtec NIC01 PCI 10/100Mb/s UTP 8,-
• Creative Labs SB Audigy Player (Retail) 89,-
• Lite On DVD 16/48 (Bulk) 52,-
• Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) 142,-

Totaal: 1488,-

Bij de single zou het dus zo worden:

Bovenstaande alleen dan een:
• AMD Athlon XP 2000+ (1,67GHz) 215,-
• Epox 8k3a+ 150
• 512MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec) 232,- (vanwege geen noodzaak voor registered)

Dan zou het op 1205,- Euro uitkomen. Je zou dan eventueel nog een keer 512 mb erbij kunnen overwegen, of toch de printer vervangen. Of een nieuwe scanner, maar imo is dat niet per se nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Systeemkast --------- ATX Midi Nokia design
Voeding ------------- 300 Watt
Moederbord ---------- A7V266 revisie 1.06 met bios 1006
Processor(s) -------- AMD Athlon XP 1600+
Geheugen ------------ Twinmos 256 MB DDR PC2100
Hard Disk(s) -------- Maxtor 40 Gig 7200 RPM ATA100
Videokaart(en) ------ Leadtek Geforce2 Titanium
Monitor(en) --------- Relisys 15 inch
Brander(s) ---------- nope
CD/DVD-Drive(s) ----- 52 speed CD-Rom
SCSI ---------------- nope
Speakers ------------ Labtec Pulse 420 2.1 surround
Geluidskaart(en) ---- Safe Way Full Duplex Surround Sound
Netwerkkaart(en) ---- nope
Video in/out -------- TV-Out
FireWire ------------ nope
Muis ---------------- Logitech Cordless Desktop Pro Mouse
Toetsenbord --------- Logitech Desktop Pro Keyboard
Scanner(s) ---------- nope
Printer(s) ---------- HP Deskjet 670C
CPU cooler ---------- Alpha Pal8045T
Casefans ------------ Twee Enermaxen van 80 mm
Internetverbinding -- 56k6 modem
Operating System ---- WinXP Pro
Extra --------------- Floppy Drive

Dat is het dan ... wat kan ik hieraan het beste upgraden met een budget van 300 € :?

Ik speel vaak spellen, maar de videokaart is toch wel ok?
--> mijn -12 Volt lijn zit vaak op -15 Volt, moet ik dan betere voeding hebben ???

Voor de rest internet ik erg veel.

Thnx already !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 10:49 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

Op donderdag 09 mei 2002 22:45 schreef Me het volgende:
Aopen HQ08 Bleu ATX BigTower
Standaard 300 Watt A-open
AMD Atlon Xp 1333Mhz 1500+
Abit Kg7 Raid 1
2x Apaser 256Mb PC2100 @ 266 MHz
Asus V8200 Deluxe Geforce 3 Ti200 64Mb
3com 905B-TX wake on-lan
SoundBlaster Audidy Platinium
2x IBM 40Gb ATA 100 7200RPM
Pioneer 106S Slot in 16x40
Plextor Burn-Proof 24x10x40
Monitor Iilyama LS902LS
Speakers Via Versterker van JVC met Jumbo boxen
Printer HP Deskjet 840c
CPU Koeler Just Cool 80mm Fan van computerland net nieuw
Keyboard Samsung Multimedia
Logitech Cordless Wheel Mouse
Panasonic 3,5 Inch
Casefan 3x 80x80x25mm

----

Dit zijn nette specs. Ik zou nog een half jaar ofzo wachten en dan gaan upgraden, want met dit systeem kan je alles nog heel goed draaien. Wil je per se nu upgraden, zeg het maar, dan maak ik er wat moois van ;). Maar mijn advies: ff wachten en over een half jaartje terugkomen ;).
Ik zat te denken aan een symbios scsi kaartje (uw2) met een quantum 9.1 10.000 rpm totíaal € 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 20:59 schreef marzzman het volgende:

Dat is het dan ... wat kan ik hieraan het beste upgraden met een budget van 300 € :?

--> mijn -12 Volt lijn zit vaak op -15 Volt, moet ik dan betere voeding hebben ???

Thnx already !
Die metingen zullen waarschijnlijk niet kloppen. Als je niet last hebt van spontane resets is er niets aan de hand. Voor die 300 euro zou ik een nieuwe monitor kopen, aangezien een 15'' niet echt lekker is ;)
Voor een monitor zal je toch echt naar de winkel moeten gaan, want het is een nogal persoonlijke keus. Ikzelf zou bijvoorbeeld deze nemen : Iiyama HM703UT Vision Master Pro 413 17" 293,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 20:59 schreef marzzman het volgende:

Thnx already !
als ik jouw wass zou ik gewoon een mooie 17" kopen en evt goedkope vga kaartje (dual display)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 21:11 schreef Me het volgende:

[..]

Ik zat te denken aan een symbios scsi kaartje (uw2) met een quantum 9.1 10.000 rpm totíaal € 100
sjah, dat is ook wel leuk. Wel lekker snel. Maar of je het ook echt nodig hebt weet ik niet :? Het heeft iig wel een hoog patsgehalte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een philips lightframe hebb je voor 239 al, goede monitor, scheint... 70 euro voor 2e VGA :), een TNT2 bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Athlon 1200
256 MB PC-133 RAM
Asus A7V
Hercules Muse Soundkaartje
Geforce 2 64 MB MX /w TV-Out
Realtek fast Etherlink
RAID Controller (merk onbekend)
2x USB
EIZO F56 Monitor

Wat mis ik nog?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
Op zaterdag 18 mei 2002 00:21 schreef Rainmaker het volgende:
Athlon 1200
256 MB PC-133 RAM
Asus A7V
Realtek fast Etherlink
2x USB
EIZO F56 Monitor

Wat mis ik nog?
Het budget en wat je er mee doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 00:21 schreef Rainmaker het volgende:
Athlon 1200
256 MB PC-133 RAM
Asus A7V
Realtek fast Etherlink
2x USB
EIZO F56 Monitor

Wat mis ik nog?
wat was u van plan met uw computertje te doen, en hoeveel centjes zitten er in uw oude sok :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacific
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-04 19:01

Pacific

Systeemkast --------- ATX Aopen HQ08
Moederbord ---------- Abit BP6
Processor(s) -------- 2x Celeron 300a@464
Geheugen ------------ 192MB 100MHZ
Hard Disk(s) -------- Quantum Fireball 9 Gig 7200 RPM ATA66 & Seagate barracuda 2gb uwscsi
Videokaart(en) ------ Hercules TNT1 16MB
Monitor(en) --------- IIyama A901HT (19" vision master pro 450)*
Brander(s) ---------- Ricoh 1420C (4x2)
CD/DVD-Drive(s) ----- Aopen 40 speed CD-Rom
SCSI ---------------- Diamond Fireport 40
Speakers ------------ 2 spreakers 120 watt
Geluidskaart(en) ---- Creative 64
Netwerkkaart(en) ---- intel 10/100
Video in/out -------- nope
Toetsenbord --------- standard qwerty
Scanner(s) ---------- Canon Canonscan 300*
Printer(s) ---------- Epson Stylus 1160 A3+*
CPU cooler ---------- standaard intel en coolmaster . .
Casefans ------------ 3
Internetverbinding -- Kabel
Operating System ---- WinXP Pro/ WinME
Extra --------------- Floppy Drive, Webvox (isdn modem)

* Hoeft niet echt vervangen te worden
Het wordt tijd voor een upgrade. . . Zodat ik weer een paar jaar vooruit kan gaan ik internet veel en speel ook geregeld een spelletje mijn buget is rond de 1200-1500 en het liefst een beetje stille computer ben al die casefans en hd geratel nu wel een beetje zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 18:01 schreef Pacific het volgende:
Systeemkast --------- ATX Aopen HQ08
Moederbord ---------- Abit BP6
Processor(s) -------- 2x Celeron 300a@464
Geheugen ------------ 192MB 100MHZ
Hard Disk(s) -------- Quantum Fireball 9 Gig 7200 RPM ATA66 & Seagate barracuda 2gb uwscsi
Videokaart(en) ------ Hercules TNT1 16MB
Monitor(en) --------- IIyama A901HT (19" vision master pro 450)*
Brander(s) ---------- Ricoh 1420C (4x2)
CD/DVD-Drive(s) ----- Aopen 40 speed CD-Rom
SCSI ---------------- Diamond Fireport 40
Speakers ------------ 2 spreakers 120 watt
Geluidskaart(en) ---- Creative 64
Netwerkkaart(en) ---- intel 10/100
Video in/out -------- nope
Toetsenbord --------- standard qwerty
Scanner(s) ---------- Canon Canonscan 300*
Printer(s) ---------- Epson Stylus 1160 A3+*
CPU cooler ---------- standaard intel en coolmaster . .
Casefans ------------ 3
Internetverbinding -- Kabel
Operating System ---- WinXP Pro/ WinME
Extra --------------- Floppy Drive, Webvox (isdn modem)

* Hoeft niet echt vervangen te worden
Het wordt tijd voor een upgrade. . . Zodat ik weer een paar jaar vooruit kan gaan ik internet veel en speel ook geregeld een spelletje mijn buget is rond de 1200-1500 en het liefst een beetje stille computer ben al die casefans en hd geratel nu wel een beetje zat ;)
Met wat jij doet heb je geen dual nodig, die 2e gebruik je dan toch niet ;)

Epox 8k3a+ 150,-
AMD Athlon XP 2000+ (1,67GHz) 213,-
512MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec) 232,-
Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) 137,- *2 = 274,-
(die gaan dus in raid van dat mobo ;))
Creative Labs SB Audigy Player (Retail) 89,-
Lite-On 32/12/40 (Retail) 82,-
Lite On DVD 16/48 (Bulk) 52,-
Leadtek Geforce4 Ti4200 64MB 237,-

Totaal: E 1329,-

Hiermee kan je wel weer een tijdje vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Heb nu een Athlon TB900 met A7V zie voor de rest hier onder:
Ben van plan een Duron 1300 of 1400 te kopen voor upgrade, misschien Ati Radeon 8500 (zijn ook nie zo duur meer) Heb 512 SDRAM is dit een nuttige upgrade. Want dit is de laatste upgrade die ik op A7V kan uitvoeren, vanwege 200fsb.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 15:22 schreef Niels99 het volgende:
Heb nu een Athlon TB900 met A7V zie voor de rest hier onder:
Ben van plan een Duron 1300 of 1400 te kopen voor upgrade, misschien Ati Radeon 8500 (zijn ook nie zo duur meer) Heb 512 SDRAM is dit een nuttige upgrade. Want dit is de laatste upgrade die ik op A7V kan uitvoeren, vanwege 200fsb.
zoals je misschien niet gelezen hebt in de eerste post.
Het is de bedoeling _alle_ relevante specs in de post zelf te zetten. Te zeggen hoe groot je budget is. En te zeggen wat je zoal met je pc doet.
Dan kan ik wat moois voor je maken, zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 17:42 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

zoals je misschien niet gelezen hebt in de eerste post.
Het is de bedoeling _alle_ relevante specs in de post zelf te zetten. Te zeggen hoe groot je budget is. En te zeggen wat je zoal met je pc doet.
Dan kan ik wat moois voor je maken, zo niet.
En sterker nog, wij hebben gewaarschuwd dat we eigenlijk dit soort gevallen niet meer behandelen. Dus eignelijk zouden we gewoon je post kunnen nergeren en er niks aan doen. Klinkt hard, maar als er anders niet geluisterd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 17:46 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

En sterker nog, wij hebben gewaarschuwd dat we eigenlijk dit soort gevallen niet meer behandelen. Dus eignelijk zouden we gewoon je post kunnen nergeren en er niks aan doen. Klinkt hard, maar als er anders niet geluisterd wordt...
Aikeleer is veel strenger dan ik.
Ik ben liev O+ Aiky niet :P
Maar hij heeft wel gelijk. Voortaan graag iedereen alles meteen in de post zetten, zo verdoe ik toch een beetje mijn tijd. De hele tijd vragen: BUDGET ? DOEL vd PC ? SPECS ?
Doe dat gaarne meteen. ThX :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Oke Here We Go:

Mijn systeem:

AMD Athlon 900 Thunderbird
Asus A7V SocketA 200FSB AGP Pro
2x128 & 1x256 = 512 SDRAM
Maxtor 20Gb en 40,9Gb 7200rpm (vind wel genoeg zo)
Creative Geforce2 Pro DDR 64MB Ram
LG 52x CDROM Speler
AOpen 12x10x32 Justlink
Creative Sounblaster Live 1024
Iiyama Vision Master Pro 452 19inch

Wat is nou de bedoeling. Wat had ik zelf in mijn gedachte:
AMD Duron 1300 of 1400 (dat is het laatste wat op mijn mobo kan)
Hercules Ati Radeon 8500 LE (lijkt me mooie verbetering)
Thermaltake Mini Super Orb
Eventueel een nieuwe kast dacht aan de Chieftec omdat mijn oude Mycom kast veel warmte vasthoud en vanwege de brakke voeding die zowat tegen de processor koeler komt.

Kwa prijs komen we rond de 430 Euro en denk dat beetje tussen de 300 en 500 euro wil blijven. Is dit een nuttige upgrade of hebbe de kenners betere adviezen.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 18:20 schreef Niels99 het volgende:
Oke Here We Go:

Mijn systeem:

AMD Athlon 900 Thunderbird
Asus A7V SocketA 200FSB AGP Pro
2x128 & 1x256 = 512 SDRAM
Maxtor 20Gb en 40,9Gb 7200rpm (vind wel genoeg zo)
Creative Geforce2 Pro DDR 64MB Ram
LG 52x CDROM Speler
AOpen 12x10x32 Justlink
Creative Sounblaster Live 1024
Iiyama Vision Master Pro 452 19inch

Wat is nou de bedoeling. Wat had ik zelf in mijn gedachte:
AMD Duron 1300 of 1400 (dat is het laatste wat op mijn mobo kan)
Hercules Ati Radeon 8500 LE (lijkt me mooie verbetering)
Thermaltake Mini Super Orb
Eventueel een nieuwe kast dacht aan de Chieftec omdat mijn oude Mycom kast veel warmte vasthoud en vanwege de brakke voeding die zowat tegen de processor koeler komt.

Kwa prijs komen we rond de 430 Euro en denk dat beetje tussen de 300 en 500 euro wil blijven. Is dit een nuttige upgrade of hebbe de kenners betere adviezen.
dit klinkt wel leuk. Je hebt overigens nog steeds niet gezegd waar je je pc precies allemaal voor gebruikt, maar dat zal dus wel gamen zijn ;).
Ik zou echter een andere cooler nemen. Op Thermaltake heb ik het niet zo (en met mij vele tweakers) die dingen maken veel herrie en coolen niet echt best. Ikzelf heb met een superorb een duron 800 gesloopt..
Als je de faq van PMG bekijkt zal je daar zeker een mooie cooler kunnen vinden. Verder lijkt me dit een mooie upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Haha shit das waar, waarvoor gebruik ik uhm: Nou de zwaarste games doe ik nie echt meer aan, meer beetje DFLW Half-Life serie en UT. En voor de rest veel Html programmeren en Photoshop. En de standaard dingen Msn'n Mp3zz downloaden en surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 19:07 schreef Niels99 het volgende:
Haha shit das waar, waarvoor gebruik ik uhm: Nou de zwaarste games doe ik nie echt meer aan, meer beetje DFLW Half-Life serie en UT. En voor de rest veel Html programmeren en Photoshop. En de standaard dingen Msn'n Mp3zz downloaden en surfen.
dan zou ik het idd zo houden als je zelf al bedacht had. muv die cooler natuurlijk ;)
Je hebt dan niet behoefte aan een nog betere GPU dan een Ati 8500 LE.
Goede keuze *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Klopt het trouwens dat de Ati Radeon 8500 minder van de cpu vraagt dan bijvoorbeeld een Geforce2 & 3 of zelf 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 19:21 schreef Niels99 het volgende:
Klopt het trouwens dat de Ati Radeon 8500 minder van de cpu vraagt dan bijvoorbeeld een Geforce2 & 3 of zelf 4
ongeveer hetzelfde.
Bij een duron 1400 maakt het niet meer uit. Maar de een vraagt wel ietsjes meer dan de ander geloof ik (was het nu de GF of de ati :? :|) Check tomshardware maar ff, daar staat het vast en zeker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ik wil zoveel mogelijk uitbreiden op het zelfde mobo, want.. nouja, hij werkt fijn :) en ik wil gewoon een goed systeem wat weinig kost en het super doet

budget: rond de 500 eurotjes
type systeem: multimedia/game, eigenlijk alles.

* hoeft niet geupgrade te worden

Ik heeft:
Moederbord - - - - :Aopen MX6B EZ (Intel 440BX/ZX chipset,max 150Mhz) *
Processor - - - - -:Intel Pentium !!! 'Coppermine' 500 @ 666Mhz (FSB 100 @ 133)
Processor cooler - :Spire 5E34B3-H CopperBase
Geheugen - - - - - :256MB PC133 SDRAM TwinMOS (2-2-2, max 150Mhz)
Videokaart - - - - :3dfx Voodoo5 5500 AGP 64MB *
2e IDE controller -:Promise Ultra100 TX2
HDD 1 - - - - - - -:20GB 7200rpm Western Digital (WD200BB)
HDD 2 - - - - - - -:6,4GB 5400rpm Seagate Medalist (ST36422)
CDROM - - - - - - -:OPID 40X (top ding) *
CDRW - - - - - - - :HP 9100 Series, 8xW-4xRW-32xR
NIC - - - - - - - -:3Com FastEtherlink XL 10/100Mbit (3C905B-TX)
Geluidskaarten - - :SoundBlaster 128 PCI + ESS Audiodrive 1938 Onboard (uitgeschakeld)
Muis - - - - - - - :Logitech Wheel Mouse Cordless
Toetsenbord - - - -:Gaar compraq ding die het verdomd goed doet
Behuizing - - - - -:Target AS-430 (pic zie sysspecs in sig, systeem 1)
Voeding - - - - - -:235W Fao Fao Corp. + No-Noise soundkiller
Casefans - - - - - :2x80mm Sunon fans voor Outtake @ achterkant kast, intake komt nog
Monitor - - - - - -:Relisys 772 17" (tot 1280x1024x32 @ 75Hz)

wat kan hier nog aan worden verbeterd zonder totale ombouw ideeën? bijvoorbeeld: dus geen AMD proc. want dan wordt het weer een ander mobo snap je, om maar een voorbeeld te geven...

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Als je kwa processor wil upgraden zal je aan een Socket 370 converter moeten. Dan zou je misschien PIII 733 tot 933 kunnen op zetten. Of eventueel een Celeron 1,1ghz. Kwa geheugen misschien uitbreiden naar 512SDRAM. Videokaartje misschien leuke Geforce of Ati Radeon 7500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 19:53 schreef Voodoo_man het volgende:
ik wil zoveel mogelijk uitbreiden op het zelfde mobo, want.. nouja, hij werkt fijn :) en ik wil gewoon een goed systeem wat weinig kost en het super doet

budget: rond de 500 eurotjes
type systeem: multimedia/game, eigenlijk alles.

* hoeft niet geupgrade te worden

Ik heeft:
Moederbord - - - - :Aopen MX6B EZ (Intel 440BX/ZX chipset,max 150Mhz) *
Processor - - - - -:Intel Pentium !!! 'Coppermine' 500 @ 666Mhz (FSB 100 @ 133)
Processor cooler - :Spire 5E34B3-H CopperBase
Geheugen - - - - - :256MB PC133 SDRAM TwinMOS (2-2-2, max 150Mhz)
Videokaart - - - - :3dfx Voodoo5 5500 AGP 64MB *
2e IDE controller -:Promise Ultra100 TX2
HDD 1 - - - - - - -:20GB 7200rpm Western Digital (WD200BB)
HDD 2 - - - - - - -:6,4GB 5400rpm Seagate Medalist (ST36422)
CDROM - - - - - - -:OPID 40X (top ding) *
CDRW - - - - - - - :HP 9100 Series, 8xW-4xRW-32xR
NIC - - - - - - - -:3Com FastEtherlink XL 10/100Mbit (3C905B-TX)
Geluidskaarten - - :SoundBlaster 128 PCI + ESS Audiodrive 1938 Onboard (uitgeschakeld)
Muis - - - - - - - :Logitech Wheel Mouse Cordless
Toetsenbord - - - -:Gaar compraq ding die het verdomd goed doet
Behuizing - - - - -:Target AS-430 (pic zie sysspecs in sig, systeem 1)
Voeding - - - - - -:235W Fao Fao Corp. + No-Noise soundkiller
Casefans - - - - - :2x80mm Sunon fans voor Outtake @ achterkant kast, intake komt nog
Monitor - - - - - -:Relisys 772 17" (tot 1280x1024x32 @ 75Hz)

wat kan hier nog aan worden verbeterd zonder totale ombouw ideeën? bijvoorbeeld: dus geen AMD proc. want dan wordt het weer een ander mobo snap je, om maar een voorbeeld te geven...
Op dit mobo kan met wat tweaken ook een tulatin. Maar die dingen zijn ontzettend duur. Ikzelf zou toch het mobo en de processor gaan vervangen. Aangezien je zelfs je videokaart niet wilt vervangen, terwijl je toch gamed (voodoo 5 :?) blijft er weinig over. 256 mb erbij kan nooit kwaad, zeker niet als je XP draait. En die monitor, tsja, kan er mee door, maar als jij vindt dat hij niet mooi genoeg is kan je daar natuurlijk ook 500 E in gaan investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SysteemkastChieftec Dragon ServerTower Blauw Metallic, 340W
Moederbord A7V133met Raid (Kep geen raid configuratie nu)
ProcessorTBird 1000@1000
Geheugen 512MB 133MHZ
Hard DiskIBM 120GXP 40 Gb 7200 RPM ATA100 & IBM 75GXP 30Gb (d8 ik)
VideokaartGeForce2 GTS/Geforce2 Pro
Monitor IIyama 19 inch vision master pro 452
Brander Plextor 40x12x40
DVD-Drive Pioneer 16x40x
Geluidskaart Creative Live Player 5.1
Netwerkkaart (2x)Standaard sitecom geval 10/100
Muis Razer Boomslang 2000dpi
Toetsenbord Microsoft Natural Keyboard Pro
CPU cooler CoolerMaster SocketA 1.4Ghz/2000+
Operating System Dualboot WinXP Pro & Redhat 7.3

Ik gebruik hem voornamelijk voor Games >:), maar doe ook veel met fotosoep, FlashMX, 3Dstudiomax, mp3 en DivX.

Ik wil ongeveer 250 EURO gebruiken om hem een upgrade te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 21:41 schreef DMon het volgende:
SysteemkastChieftec Dragon ServerTower Blauw Metallic, 340W
Moederbord A7V133met Raid (Kep geen raid configuratie nu)
ProcessorTBird 1000@1000
Geheugen 512MB 133MHZ
Hard DiskIBM 120GXP 40 Gb 7200 RPM ATA100 & IBM 75GXP 30Gb (d8 ik)
VideokaartGeForce2 GTS/Geforce2 Pro
Monitor IIyama 19 inch vision master pro 452
Brander Plextor 40x12x40
DVD-Drive Pioneer 16x40x
Geluidskaart Creative Live Player 5.1
Netwerkkaart (2x)Standaard sitecom geval 10/100
Muis Razer Boomslang 2000dpi
Toetsenbord Microsoft Natural Keyboard Pro
CPU cooler CoolerMaster SocketA 1.4Ghz/2000+
Operating System Dualboot WinXP Pro & Redhat 7.3

Ik gebruik hem voornamelijk voor Games >:), maar doe ook veel met fotosoep, FlashMX, 3Dstudiomax, mp3 en DivX.

Ik wil ongeveer 250 EURO gebruiken om hem een upgrade te geven...
Leadtek Geforce4 Ti4200 64MB 235,-
Leadtek Geforce4 Ti4400 Winfast 250 TD, 128MB, TV-Out, DVI 299

Hiertussen zal je moeten kiezen. Het voordeel van de 4200 is dat hij goedkoop is ;), en van de 4400 dat hij TVout, DVI en 128 mb heeft. Die 128 mb zal je niet echt nodig hebben, maar voor een divX systeem kan tvout nog wel eens handig zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil ik upgraden:

Thunderbird 1400/266
MSI K7t266a Pro2 - ru
Geforce 2mx 400 64mb
evt.2x 256ddr pc2100 (1x kingston 1x oem)

Ik wil maximaal 1000,- uitgeven.
Wat raden jullie me aan? Ik game veel en zware spellen ( Unreal Tournament Tacops , Wolvenstein , Operation flashpoint en MOHAA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 22:01 schreef TweakMaster het volgende:
Wat wil ik upgraden:

Thunderbird 1400/266
MSI K7t266a Pro2 - ru
Geforce 2mx 400 64mb

ik doe nix... tip: lees de 1e post eens goed door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 22:03 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

ik doe nix... tip: lees de 1e post eens goed door
Zo beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 22:01 schreef TweakMaster het volgende:
Wat wil ik upgraden:

Thunderbird 1400/266
MSI K7t266a Pro2 - ru
Geforce 2mx 400 64mb

Wat raden jullie me aan? Ik game veel en zware spellen ( Unreal Tournament Tacops , Wolvenstein , Operation flashpoint en MOHAA)
tsja, dat wordt dus een vette nieuwe GPU ;)

Leadtek GeForce4 Ti4600 WinFast A250 Ultra TD 415,-

Dit is de beste en snelste en mooiste en [etc] ;)
Verder heb je nog steeds geen volledige specs gegeven :Y), dus ken ik je monitor niet. Misschien, als het geen vette 19'' trinitron bak is, is het ook wel een interessant idee die eens op te gaan waarderen. De rest van die specs hierboven zou ik nog ff mee wachten iig. Daar valt nauwelijks snelheidswinst te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 17" noname maar ik ben daar wel tevrede mee...
Ik zat ook te denken aan een GF4 ti 4400 ofzo met 128mg en tvout van gainward :)
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.