volgens mij moet een goede mod een topic GOED doorlezen voordat hij em sluit of verplaatst, en ook kunnen/willen toegeven dat de mod fout zat als dat het geval was.
ook vind ik (maar dat zullen sommige mensne wel niet eerlijk vinden) dat mensen met een soort van 'aanzien' wat meer moeten kunnen maken dan newbee's.
met 'aanzien' bedoel ik mensen die:
- vaker (effectief) behulpzaam zijn,
- al wat langer rond lopen , zoals ik

- gewoon goed zijn en veel weten, zoals die irritante bravenboer die op alles wel een antwoord weet

- vaak leuke/interessante topics openen (bv: Programmeer ergenissen top 10)
een paar ondersteunende voorbeelden:
in het afgelopen jaar zijn er geloof ik 4 topics van mij gesloten.
over de eerste daarvan heb ik toen een rel geschopt in LA en praktisch iedereen was het ermee eens dattie onterecht gesloten was maar open ging die niet meer.
dit was duidelijk een slotje vanwege het niet 'goed 'lezen van de topic door de mod, en het niet willen toegeven van de fout.
een ander was, een request voor een paar missende bladzijdes uit een 1400 bladzijdes tellend javaboek.
werd meteen gesloten met de mededeling van ga maar terug naar de boekhandel,
is alleen moeilijk als je niet weet welke boek handel het kwam en al helemaal moeilijk als je dus ook geen bon meer hebt.
ik had verwacht dat als je hier 3 jaar rond loopt dat je dit wel kon vragen en ik weet zeker dat als iemand het zelfde boek had gehad dat het geen probleem was geweest om even die paar paginas onder de scanner te gooien,
ik zou hetzelfde doen voor iemand anders hier, maar goed, niemand kreeg zelfs ook maar de kans, ging meteen met de botte bijl op slot.
en de 3e,
was een vraag over rechten op .nl domeinen.
ik had al aangegeven dat dat het opzich niet in /14 thuis hoorde maar mijn argument om het hier te plaatsten was dat ik dan wat zekerder van een serieus en onderbouwd antwoord was dan in 'internet & telefonie' omdat daar meestal maar geleuterd word over de nieuwste mobile skins enzo, en hier nu eenmaal de 'professionals' rond hangen die er uit ervaring een antwoord op konden geven.
en idd, hij werd daar naar toe verplaatst, met de mededling dat het niet om de kwaliteit van antwoorden ging maar om waar een topic thuis hoorde.
tja........
maar ok,
dit zijn uitzonderingen en over het algemeen heb ik hier weinig te klagen.
en ja,
er zijn ook wel eens terecht topics van mij gesloten,
bv als je zaterdag avond om 5 uur snachts thuiskomt en besluit nog even iets leuks te gaan posten
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who