Toon posts:

Micro dc10+ en premiera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet hier iemand, hoe je ervoor kan zorgen dat mijn Micro Dc10+ het render gedeelte van premiera regelt.
Ik had al een keer een filmpie gerenderd zonder de Micro, maar dat zag er niet uit. Ik ben toen overgehaald tot aankoop van zo'n Micro Dc10+ omdat die ervoor zou zorgen dat de beelden beter zouden worden gerenderd. Maar volgens mij doet premiera het nog steeds op eigen kracht, ik zie althans nergens staan dat de Dc10+ als device word gebruikt.
Waar moet ik dit dus instellen ??
En ongeveer de zelfde vraag geld voor het bewerken van de video, hoe zorg ik ervoor dat tijdens het bewerken, de DC10+ word gebruikt, zodat het niet allemaal software matig gaat.

ps: Dit is toch een Software vraag neem ik aan !?!:?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het een beetje lam is om dit bericht weer naar boven te halen, maar weet echt niemand het antwoord, want als dit niet lukt via premiera, dan heb ik helemaal voor niks die kaart gekocht...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34
Mijn schoonbroer zit ongeveer met het zelfde probleem.
Hoe zit dat nu juist met de combinatie PremierE en Studio?
Is het mogelijk om te capturen in Studio, te bewerken in Premiere en dan via Studio terug uit naar de video?

't is in XP trouwens!

• Fire69
Niemand die deze combinatie gebruikt? Of iets soortgelijks?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op dinsdag 12 maart 2002 10:29 schreef Fire69 het volgende:
Is het mogelijk om te capturen in Studio, te bewerken in Premiere en dan via Studio terug uit naar de video?

't is in XP trouwens!
Als je maar de goede codecs gebruikt.

• Fire69
Tja, zoiets had ik ook al door, maar welke zijn dit dan juist?

Als hij in Studio7 'Make Movie' doet, met de standaard settings, kan Premiere er niet mee overweg. Dit ging overigens wel toen hij nog W98 gebruikte met de Studio+-soft.
Ik had effe geprobeert met de Indeo-codecs, maar die is verschrikkelijk traag en dan nog es slecht van kwaliteit ook! :(

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 09:28

Jaymz

Keep on moving !

Naar AV&H :)

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 13:55

EaS

Ik zou zeggen: Probeer dit eens:

http://plugins.members.easyspace.com/dll.htm

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Kun je niet iets van DC10 editting mode gebruiken? Dat is met de DC30 wel zo namelijk...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op woensdag 13 maart 2002 18:23 schreef Fire69 het volgende:
Tja, zoiets had ik ook al door, maar welke zijn dit dan juist?
MJPEG Compression, dacht ik.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topic: Micro dc10+ en premiera
Miro DC10Plus en Premiere is het.

PS, het is nu Pinnacle Studio DC10Plus.

Aub even gewoon de juiste naam intypen zoals het op de doos staat, is niet zo moeilijk :Z

Verwijderd

Voor zover ik weet kan dit niet...

Met renderen bedoel je (neem ik aan) het aanmaken van een final versie van een MJPEG filmpje uit edited MJPEG source materiaal waarbij de DC10+ dus het encodeer/decodeer werk zou moeten doen. Dat is afaik niet mogelijk.

Het pobleem zit hem hier in de driver en de kaart zelf. Eerst de kaart: deze heeft volgens mij in principe niet de mogelijkheid om er MJPEG beelden naartoe te sturen om ze vervolgens gedecodeerd weer terug te halen, al weet ik dit niet 100% zeker. Misschien dat dit hardwarematig gezien wel mogelijk (kijk, in principe kun je dus via overlay het gedecodeerde materiaal terughalen richting framebuffer, dus waarom zou dat niet naar een ringbuffer voor decodeer frames kunnen?) voor het decodeerwerk - een functie die afaik sowieso niet in de driver zit, maar het encoderen van dit werk kan afaik sowieso alleen via de TV-in. Feit is dat de kaart geen mogelijkheid heeft om via de PCI bus materiaal te ontvangen om dit vervolgens naar de zoran chip door te sturen voor JPEG encodering. Inputdata voor de zoran chip kan alleen van de saa7110 komen (de TV-decoder).

Als het hardwarematig gezien al mogelijk zou zijn, wat ik op zich betwijfel (de instructieset van de DC10+ is nou niet echt ruim), dan heeft de driver die optie waarschijnlijk niet, omdat dat compleet iets anders is dan capture op zich. Het zou dus dubbel zoveel werk zijn en je weet hoeveel werk het was om XP/linux drivers te maken - het is dus nogmaals zoveel werk om dit soort extra (veelal ongebruikte) features in de driver te stoppen. Dat zouden ze dus nooit doen.

Nu het irreële geval dat de kaart en de driver het wel konden. Dan kun je dus maximaal 25 fps (PAL/SECAM) of 30 fps (NTSC) fps encoderen, en ik vraag me af of je PCI bus het dan nog houdt (bedenk, dit is two-way traffic, zowel van je RAM naar de kaart als ook de andere kant op en dat tweemaal, eenmaal voor encoderen en eenmaal voor decoderen) - dit veroorzaakt een gigantische hoeveelheid data en requests/interrupts op de PCI bus. De PCI bussen van tegenwoordig zijn niet echt om naar huis te schrijven, om maar niet te zeggen dat ze gewoon verschirkkelijk brak en waardeloos zijn qua performance (en in het geval van VIA ook qua stabiliteit/betrouwbaarheid). Voor rendering zou dit een enorme slowdown factor zijn. Er zou zelfs vrij makkelijk datacorruptie kunnen optreden en hoe ga je dat checken? Juist, door alsnog software-encoding toe te passen, waarmee je er dus niks mee opschiet.

Maargoed, in conclusiam: nee, dit kan niet. Je kan met de DC10+ MJPEG-filmpjes via de TV-in opnemen en via de TV-out afspelen, maar de rest zal toch echt via de CPU moeten. Met de moderne CPUs van enkele gigaherzen moet dat geen probleem zijn :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 10:29 schreef Fire69 het volgende:

't is in XP trouwens!
Ja, dat kan. Maar dan moet je dus in software (en met JPEG/MJPEG als codec!!!) renderen. Overigens hoor ik hier en daar op dit forum dat de StudioDC10Plus AVIs non-standaard-compatible zouden zijn - en dan kan het dus weer niet. Only one way to find out: proberen ;)

Lijkt me dat het moet kunnen, trouwens. 't Is beiden MJPEG AVI, dat moet toch compatible zijn. Onder linux kan het op diezelfde manier (maar dan met andere software) ook :)

• Fire69
Op vrijdag 15 maart 2002 00:06 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Ja, dat kan. Maar dan moet je dus in software (en met JPEG/MJPEG als codec!!!) renderen. Overigens hoor ik hier en daar op dit forum dat de StudioDC10Plus AVIs non-standaard-compatible zouden zijn - en dan kan het dus weer niet. Only one way to find out: proberen ;)

Lijkt me dat het moet kunnen, trouwens. 't Is beiden MJPEG AVI, dat moet toch compatible zijn. Onder linux kan het op diezelfde manier (maar dan met andere software) ook :)
Probleem is dat hij blijkbaar niet de goeie codecs heeft staan.
Die van de DC10+ werkt niet, en verder heeft hij enkel een paar Indeo's en zo staan.
Is het eigenlijk mogelijk om extra codes van ergens te halen of zo? :?

edit:

trouwens, even iets over je sig. Wegens problemen in den beginne, heb ik die kaart eerst in mijn pc (asus a7v133 dus via-chipje) gehad als test.
Daar had ik dus absoluut geen dropped frames, zelfs terwijl ik lekker aan het surfen was ondertussen. Ook geen blue-screens na veel ge-experimenteer.
Bij mijn schoonbroer zijn pc (asus ??? met p3, geen via) heeft hij op stukjes van 10sec wel dropped frames en af en toe een lekker blauw kleurtje.
Denk dus toch dat het een vrij subjectieve uitspraak is van jou.

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 09:23 schreef Fire69 het volgende:
Probleem is dat hij blijkbaar niet de goeie codecs heeft staan.
Die van de DC10+ werkt niet, en verder heeft hij enkel een paar Indeo's en zo staan.
Is het eigenlijk mogelijk om extra codes van ergens te halen of zo? :?
Ik heb iets over de Morgan (M)JPEG codec gehoord, misschien kun je die proberen?
trouwens, even iets over je sig. Wegens problemen in den beginne, heb ik die kaart eerst in mijn pc (asus a7v133 dus via-chipje) gehad als test.
Daar had ik dus absoluut geen dropped frames, zelfs terwijl ik lekker aan het surfen was ondertussen. Ook geen blue-screens na veel ge-experimenteer.
Bij mijn schoonbroer zijn pc (asus ??? met p3, geen via) heeft hij op stukjes van 10sec wel dropped frames en af en toe een lekker blauw kleurtje.
Denk dus toch dat het een vrij subjectieve uitspraak is van jou.
Het is niet zo dat elke via per definitie kut is, het is alleen zo dat er over het algemeen veel problemen mee worden veroorzaakt in serieuze computeromgevingen, zoals (hardware-encoded) video-capture. Dat is nogal specifiek qua omgeving waarin het wil werken (de Iomega Buz, een soortgelijke kaart als de DC10+, is nog 10x erger ;), die werkt ongeveer in geen enkel systeem behalve 440BX). Feit is dat ons linux project onze driver-developer tijdelijk kwijt is geraakt doordat zijn computer hangt door de combo DC10+/VIA (dat heeft hij blijkbaar zo getest). Daarnaast heeft Alan Cox performance tests gedaan op verschillende mobo's en de mobo's met de 440BX chipset komen er veruit als de beste uit (dit is dus onder 'heavy' conditions, dus niet een 3dmark testje oid, maar echt heavy IDE/PCI performance tests). De VIA chipsets is één van de chipsets die enorm slecht uit die tests komt, wat betekent dat deze onder heavy PCI/IDE load gewoon niet goed werkt. Vandaar dus die sig :)

Let wel, ik weet niet exact welke chip in die computer nou VIA was :P Maar na alle negtieve berichtgeving over VIA en deze test en onze driver-developer's situatie... Dan ga ik langzamerhand geloven dat VIA niet echt geweldig is. Maar VIA zal ongetwijfeld ook goede producten hebben en andere fabrikanten netzogoed slechte :)

En ja, natuurlijk is het subjectief ;)

• EaS
  • Laatst online: 09-08 13:55

EaS

Picvideo MJPEG codec gebruiken... is de beste:
http://www.jpg.com/video/mjpeg.htm.

• Fire69
Op vrijdag 15 maart 2002 11:09 schreef beelzebubu deze dingen:

[..]
Ik heb iets over de Morgan (M)JPEG codec gehoord, misschien kun je die proberen?
[..]

Zal ik eens achter zoeken, dan laat ik hier wel iets weten
voor de geinteresseerden.
[..]
Het is niet zo dat elke via per definitie kut is,
...
En ja, natuurlijk is het subjectief ;)
[..]

Point taken, ben niet zo een heavy gebruiker, laten we
het houden dat een goed geconfiged systeem voor een doordeweeks
gebruik niks mis mee is! :)
Pagina: 1