Voor zover ik weet kan dit niet...
Met renderen bedoel je (neem ik aan) het aanmaken van een final versie van een MJPEG filmpje uit edited MJPEG source materiaal waarbij de DC10+ dus het encodeer/decodeer werk zou moeten doen. Dat is afaik niet mogelijk.
Het pobleem zit hem hier in de driver en de kaart zelf. Eerst de kaart: deze heeft volgens mij in principe niet de mogelijkheid om er MJPEG beelden naartoe te sturen om ze vervolgens gedecodeerd weer terug te halen, al weet ik dit niet 100% zeker. Misschien dat dit hardwarematig gezien wel mogelijk (kijk, in principe kun je dus via overlay het gedecodeerde materiaal terughalen richting framebuffer, dus waarom zou dat niet naar een ringbuffer voor decodeer frames kunnen?) voor het decodeerwerk - een functie die afaik sowieso niet in de driver zit, maar het encoderen van dit werk kan afaik sowieso alleen via de TV-in. Feit is dat de kaart geen mogelijkheid heeft om via de PCI bus materiaal te ontvangen om dit vervolgens naar de zoran chip door te sturen voor JPEG encodering. Inputdata voor de zoran chip kan alleen van de saa7110 komen (de TV-decoder).
Als het hardwarematig gezien al mogelijk zou zijn, wat ik op zich betwijfel (de instructieset van de DC10+ is nou niet echt ruim), dan heeft de driver die optie waarschijnlijk niet, omdat dat compleet iets anders is dan capture op zich. Het zou dus dubbel zoveel werk zijn en je weet hoeveel werk het was om XP/linux drivers te maken - het is dus nogmaals zoveel werk om dit soort extra (veelal ongebruikte) features in de driver te stoppen. Dat zouden ze dus nooit doen.
Nu het irreële geval dat de kaart
en de driver het wel konden. Dan kun je dus maximaal 25 fps (PAL/SECAM) of 30 fps (NTSC) fps encoderen, en ik vraag me af of je PCI bus het dan nog houdt (bedenk, dit is two-way traffic, zowel van je RAM naar de kaart als ook de andere kant op en dat tweemaal, eenmaal voor encoderen en eenmaal voor decoderen) - dit veroorzaakt een gigantische hoeveelheid data en requests/interrupts op de PCI bus. De PCI bussen van tegenwoordig zijn niet echt om naar huis te schrijven, om maar niet te zeggen dat ze gewoon verschirkkelijk brak en waardeloos zijn qua performance (en in het geval van VIA ook qua stabiliteit/betrouwbaarheid). Voor rendering zou dit een enorme slowdown factor zijn. Er zou zelfs vrij makkelijk datacorruptie kunnen optreden en hoe ga je dat checken? Juist, door alsnog software-encoding toe te passen, waarmee je er dus niks mee opschiet.
Maargoed, in conclusiam: nee, dit kan niet. Je kan met de DC10+ MJPEG-filmpjes via de TV-in opnemen en via de TV-out afspelen, maar de rest zal toch echt via de CPU moeten. Met de moderne CPUs van enkele gigaherzen moet dat geen probleem zijn