zolang de HD's elkaar niet raken, en er kan lucht tussen lopen, dan heeft het altijd nut volgens mij, mits de luchtstroomrichting goed is
sorry dat ik schop maar heeft het veel nut?
en heeft het nut om zoiets ook te doen bij de volgende opstelling
--------
CD-R
----
[X]->
----
DVD
----
|
|
dus die ventilator moet dan zorgen dat de warme lucht die zich achter de cd-rom/dvd speler ophoopt weg wordt gehaald.
te samen krijg je dan dus dit

dat heeft dus dan nut? i hope so
--------
CD-R
----
[X]->
----
DVD
----
|
|
dus die ventilator moet dan zorgen dat de warme lucht die zich achter de cd-rom/dvd speler ophoopt weg wordt gehaald.
hier zo veel nut, als je voor uit je kast blaast en achter ook uit je kast (denk aan voedingfan) dan krijg je geen luchtstroom, en gaat het dus steeds heter worden...Op zaterdag 19 januari 2002 19:28 schreef webkabouter het volgende:
sorry dat ik schop maar heeft het veel nut?
--------
CD-R
----
[X]->
----
DVD
----
|
|
[afbeelding]
mijn tip: gooi je HD's zo veel mogelijk in de 5,1/4 inch bays en hang ze desnoods aan dikke elastieken/rubber banden, dan kan de lucht er makkelijk door verplaatsen en zijn ze nog lekker stil ook. en als je het wil, kun je ook nog een 80mm fan plaatsen door uit 2 bays een halve maan te zagen.
Verwijderd
Dit is juist waar ik al een poosje over na heb zitten denken.
Is het echt nood zakelijk om je HD's te koelen ???
Ik heb nu een IBM 40 gig @ 7200 rpm en ik wil er nog een 60 of 80 gig 7200 rpm bijhangen (voor lans
)
Ik heb nu een IBM 40 gig @ 7200 rpm en ik wil er nog een 60 of 80 gig 7200 rpm bijhangen (voor lans
IBMetjes moet je ZEKER koelen !!Op zaterdag 19 januari 2002 23:01 schreef ChakotaY2K1 het volgende:
Dit is juist waar ik al een poosje over na heb zitten denken.
Ik heb nu een IBM 40 gig @ 7200 rpm en ik wil er nog een 60 of 80 gig 7200 rpm bijhangen (voor lans)
zeker als je een 75 of 60 GXP hebt ...
die dingen willen al eens crashen als ze te warm worden
uh, kheb al mijn IBMetjes nog niet gekoeld..Op zondag 20 januari 2002 00:55 schreef Sine het volgende:
[..]
IBMetjes moet je ZEKER koelen !!
zeker als je een 75 of 60 GXP hebt ...
die dingen willen al eens crashen als ze te warm worden
vandaar ook dat me floppiez zow warm worden
hdd IBM 30gig
floppy drive
hdd IBM 20gig
zow zit het erin. kortom geen space ertussen..
maar in me nieuwe case komt daar verandering in
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
ik heb hier 2x wd zitten en een maxtor in de bracket boven bij de cdrom.
de 2 hdds zitten tegenelkaar aan en daarboven zit nog een diskette station. bij een maat van me was da met 2x maxtor hdds niet goed gegaan > crash. en IBM zal da al helemaal nie lukken....
blijkt toch maar weer hoe goed WD is
(ze zijn neit het snelste ... mar wel heel goed IMHO)
de 2 hdds zitten tegenelkaar aan en daarboven zit nog een diskette station. bij een maat van me was da met 2x maxtor hdds niet goed gegaan > crash. en IBM zal da al helemaal nie lukken....
blijkt toch maar weer hoe goed WD is
Pagina: 1