"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
Verwijderd
We kunnen misschien ook 2 Sq's maken. En om te oefenen tegen elkaar vliegen.
Deze heb ik online:
IL-2_addon01_102b.exe
il2soundtrack.zip
IL2Launcher.zip
IL2Stab12.exe
il2pohen.zip
Wick1.zip
Lutzow109.zip
Trautloft109.zip
Weet niet wat elke voor is. De 1e 4 lijken me het belangrijkste.
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Verwijderd
foute boel! Waarom legaal, en hoe wil je dat checken, dus NIET!Op zaterdag 19 januari 2002 21:49 schreef ocf81 het volgende:
rule no. 1 je bent tweaker
rule no. 2 je beny in het bezit van een legale kopie van il-2 (OK? of niet)
Ik heb hem zelf ook illegaal :o! Jah, ik kan niet alles kopen en ik weet zeker dat ook een aantal anderen hem niet op de normale manier hebben verkregen!
Verwijderd
Er moeten een aantal dingen worden gedaan...
We moeten een website hebben (daar is cappie volgens mij mee bezig).
Een forum (Ik en paparoach regelen dat)!
Een paar mensen hebben die tuturials schrijven en combat tactics doen (graag vrijwilligers hiervoor)!
Een aantal squadron leiders.. en squadrons (vrijwiligers melden)!
Ik benoem mijzelf tot DTSS manager ;)!
Heb net ff gespeeld en zekers een cool spel.
Khad wel een beetje lag, maar het was te spelen. Kmoet alleen nog even een goeie joystick kopen... want met toetsenbord lukt gaat het niet echt geweldig
Iemand nog aanbevelingen?? ('Logitech Strike Force 3D' of 'MS FFB pro 2')
we hebben alleen een beetje een probleem met onze hosting. waar zetten we onze server neer?
---------------------------------------------
de rangen in het nederlandse leger.
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Krijgsmacht/rangen.html
ik denk dat her wel leuk is om die aan te houden. trainee zou dan vaandrig zijn en als je bent aangenomen dan wordt je luitenant. rangen stijgen naar organisatorische inbreng en skill. (het is maar een voorstel)
de rangen in IL-2
http://ham.dogfighter.com/features/011002.htm
wat theorie/geschiedenis over de indeling van de duitse luchtmacht
http://ham.dogfighter.com/features/011013.htm
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
© ocf81 1981-infinity
overmorgen ga ik me joystick halen
logitech = 9 knoppenOp zaterdag 19 januari 2002 22:46 schreef ocf81 het volgende:
MS sticks vondt ik altijd wel fijn. waar zitten meer knoppen op?
MS = 8 knoppen
dus niet echt veel verschil
© ocf81 1981-infinity
zo kunnen we ons logo op de juiste plaats zetten denk ikIndividual paint scheme of aircraft and squadron insignia
When playing IL-2 online, you can use your own paint schemes for all the aircraft you use. These paint schemes will be observed by all the other players who are also online.
Individual paint schemes are created using Void.bmp files that are placed in the directories corresponding to each aircraft.
For example, in the Paintschemes/Skins/Yak-3 directory, load the Void.bmp file into the image editor and paint it as you like. You can assign the completed BMP file with the name of your choice. Save it in Windows BITMAP 256 colors format. Copy the completed BMP file into the directory corresponding to your chosen aircraft.
If you want to create a new insignia for the squadron you are going to play for, follow the instructions below:
1. Paint the 64x64 pixel squadrons insignia using any image editor.
2. Save it in Windows BITMAP 256 colors format.
3. Copy the completed file in the Paintschemes\Regiments directory. You can use the filename of your choice, for example, the name of your squadron.
4. Using the Windows notepad, create a text file without the .TXT extension, with a name corresponding to that of your file (squadron). You can also copy the filename from the those included in the list of existing files. Specify the country and the name of the squadron in this file. By way of example, open one of these file from our list to have a look at all the necessary information and to avoid mistakes:
country = DE (country, a standard double-letter international abbreviation)
id = ZZ (identification - using 2 letters - only used for German and British bombers)
gruppeNumber = 1 (a group number. Only used for German aircraft)
short = JG 101 (short / abbreviated name of the squadron)
info = Jagdgeschwader 101 (full name of the squadron)
From the mission briefing multiplayer menu, select Arming and choose your new paint scheme and squadron insignia before you take off. After that, you will fly with the new paint scheme on your plane; if other players have their Skin download option set to On, they will be able to enjoy observing your aircraft's new paint scheme.
© ocf81 1981-infinity
tampert, kriminalpolizei
© ocf81 1981-infinity
huh?Op zondag 20 januari 2002 13:19 schreef ocf81 het volgende:
tuurlijk. je mag nu ook wel, maar ga mij er niet mee lastig vallen dat je illegale shit gebruikt. da's jouw pakkie an IMO. (misschien kan iemand anders je wel hepen, ik doe het niet)
wie heeft het over illigale shit? ik zei al eerder dat ik hem ga kopen!!
ow maakt het uit dat ik een simpele joystick uit het jaar 0 gebruik met 2 knoppen?
en dat ik nog_niet zo goed kan vliegen? (landen enzo gaat wel en opstijgen ook wel)
betere joystick is wel handig. maar desnoods vlieg je met het keyboard
© ocf81 1981-infinity
doe ik al ja, sturen met joy, en flaps enzo met keyOp zondag 20 januari 2002 14:05 schreef ocf81 het volgende:
oh. sorry verkeerd begrepen
betere joystick is wel handig. maar desnoods vlieg je met het keyboard
Verwijderd
Met zo'n Joystick en dan ook nog eens geen vlieg ervaring gaat het moeilijk worden dat kan ik je wel vertellen!Op zondag 20 januari 2002 13:52 schreef Mister_X het volgende:
[..]
huh?
wie heeft het over illigale shit? ik zei al eerder dat ik hem ga kopen!!
ow maakt het uit dat ik een simpele joystick uit het jaar 0 gebruik met 2 knoppen?
en dat ik nog_niet zo goed kan vliegen? (landen enzo gaat wel en opstijgen ook wel)
Ik heb een logitech wingman Force, die heeft 9 knoppen, een throttle en een hatswitch, en da vliegt wel aardig. Heb me roer op me joystick gebind nu, ipv toetsenbord, dan kan ik tenminste easy alle moves maken enzo
Verwijderd
Zet je roer op je Z as, die heb jij denk ik ook wel dan!Op zondag 20 januari 2002 14:25 schreef RaVeNgEr het volgende:
mwoah, tegenwoordig zijn goeie joysticks niet heel duur meer
Ik heb een logitech wingman Force, die heeft 9 knoppen, een throttle en een hatswitch, en da vliegt wel aardig. Heb me roer op me joystick gebind nu, ipv toetsenbord, dan kan ik tenminste easy alle moves maken enzoen FF aan, helpt wel als je in een gevecht zit om niet te gauw in een stall te raken.
FF?
Z-as heb ik nie denk ik ?

die heb ik
Verwijderd
Nieuws:
IL-2 Patch Update! (Binnenkort)
Here is an official announcement from Oleg Maddox, and the Ubi Soft IL-2 Team!
Dear IL-2 community,
Oleg, Carl and I are happy to announce that the second patch for IL-2 is currently in test and will be available for download soon. We understand that some of you will want the patch NOW, but we first must ensure quality; have patience please. This patch is designed to address some of IL-2?s more pressing issues, but it is by no means the last patch. Further patches will be forthcoming.
Contents of the upcoming patch include:
Bug Fixes
1. Solved centering force problems with some force-feedback joysticks.
2. Fixed stutter issue when playing mission files with large amounts of ground activity.
3. Fixed the issue with custom skins appearing incorrectly when playing dogfight missions.
4. Corrected mistakes in aircraft machine guns rate of fire.
Updates
1. Native characters in saved filenames can now be used.
2. Implemented support for the latest version of the UBI Game Service.
3. Modified aircraft AI-controlled turret aiming routines to be less accurate.
4. Added kill messages for multiplayer sessions.
Ik heb een zooi missions gedowned, en 1 zipfile gemaakt genaamd ' Sturmovik-missions.zip '. Hij staat op Kazaa. Ik hoop dat jullie voorbij de users komen die Enterprise afleveringen downen. Ik heb nog meer Il-2 spul online.
Service by JAMF
klinkt als een challenge.Op zondag 20 januari 2002 14:22 schreef Ro2 het volgende:
[..]
Met zo'n Joystick en dan ook nog eens geen vlieg ervaring gaat het moeilijk worden dat kan ik je wel vertellen!
Verwijderd
Ik heb al een beetje ervaring van CFS dus ik hoop dat t van pas kan komen
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
En hoe staat het met cappie? Al iets van een site oid?
Heeft geen haast hor, maar misschien kun je ons op de hoogte houden van de ontwikkelingen!
Thx!
Enneh, ik weet niet tegen wie ik het zei, maar alleen de nieuwere genotsknotsen van logitech hebben een Z as, was ik ff vergeten!
beters...Op zondag 20 januari 2002 18:47 schreef Ro2 het volgende:
Goed nieuws: Het forum is bijna af we zijn nu een host aan het zoeken, we zijn waarschijnlijk binnen een paar uurtjes ready for takeoff met het forum 8-)!
En hoe staat het met cappie? Al iets van een site oid?
Heeft geen haast hor, maar misschien kun je ons op de hoogte houden van de ontwikkelingen!
Thx!
Enneh, ik weet niet tegen wie ik het zei, maar alleen de nieuwere genotsknotsen van logitech hebben een Z as, was ik ff vergeten!
tampert, kriminalpolizei
was ook maar een placeholder (helaas bijna ongebruikt) ik hoop dat het nieuwe forum leuk gaat worden. kunnen we een beta zien Ro2?Op zondag 20 januari 2002 18:58 schreef Evilernie het volgende:
[..]
beters...want dat forum van nu zuigt
© ocf81 1981-infinity
Dat was idd 3 keer niksOp zondag 20 januari 2002 18:58 schreef Evilernie het volgende:
[..]
beters...want dat forum van nu zuigt

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
Verwijderd
Verwijderd

hope you like it
ik probeer er nog wel wat meer te bedenken..
Met dank aan Hunterpro voor de medewerking!

Nimma ProblimmaOp zondag 20 januari 2002 20:22 schreef VanCap het volgende:
Dit logootje lijkt me wel stoer om op beide vleugels te hebben
[afbeelding]
hope you like it
Met dank aan Hunterpro voor de medewerking!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(omdat ik fotoshop n00b ben
)
[sub]Just for the record: * HunterPro = |HunterPro| @ IRC[/sub]
by the way: het was voor mij geen photoshop maar PSP7, in 3 minuutjes gefixed
Input in BMP's, output in gelayerde PSD.
That's how I like my work... smooth
Op zondag 20 januari 2002 20:22 schreef VanCap het volgende:
Dit logootje lijkt me wel stoer om op beide vleugels te hebben
[afbeelding]
hope you like it
Met dank aan Hunterpro voor de medewerking!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(omdat ik fotoshop n00b ben
)
HAHAHA
Leuk logo
Zelf vindt ik Il2 sturmovik ook wel een leuk spel, maar het is best lastig om het in het te leren
39
lol beter oefenenOp zondag 20 januari 2002 20:45 schreef RaVeNgEr het volgende:
ik kan nog steeds niet normaal opsteigen whehehe, ik heb echt geluk als ik in de lucht kom, 9 van de 10x stort ik nog neer
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Start motor (I).
Flap in combat stand (V of F).
Throttle 0 -> 30%.
Sturen met (Y) en (C) (dacht ik).
Licht trekken aan Joystick (voorkomt neus-stand).
Throttle 100%.
Zachtjes de Joystick naar achteren. (25% naar achteren)
Lichte correcties maken.
FF wachten tot je een beetje hoogte hebt, dan landingsgestel intrekken. (L?)
Flaps intrekken.
Free as a bird!!!!
IDEE: Voor de achtergrond van de GoT/DTSS-markering kunnen we het WOII NLM embleem gebruiken. Oranje driehoek met 3 afgeschuinde zwarte balken. OK of niet?
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Vergeet je plane niet bij te trimmen na dat je dat hebt gedaan, anders ga je zekers te weten richting bodem als je ff niet oplet!Op zondag 20 januari 2002 21:14 schreef J.A.M.F. het volgende:
Okee, zo stijg ik op.
Start motor (I).
Flap in combat stand (V of F).
Throttle 0 -> 30%.
Sturen met (Y) en (C) (dacht ik).
Licht trekken aan Joystick (voorkomt neus-stand).
Throttle 100%.
Zachtjes de Joystick naar achteren. (25% naar achteren)
Lichte correcties maken.
FF wachten tot je een beetje hoogte hebt, dan landingsgestel intrekken. (L?)
Flaps intrekken.
Free as a bird!!!!
Iemand tips over hoe je die moet voorkomen en toch scherpe bochten draaien?
Buiten dat ik snelheid in de gaten hou, als mijn joystick te erg gaat schokken dan weet ik dat ik te langzaam ga en dat ik dus meer snelheid moet maken.
of moet springen omdat je moter aan gort geschoten is.Op zondag 20 januari 2002 22:58 schreef RaVeNgEr het volgende:
je snelheid in de gaten houden, de lager je snelheid de meer kans dat je stalled.
Buiten dat ik snelheid in de gaten hou, als mijn joystick te erg gaat schokken dan weet ik dat ik te langzaam ga en dat ik dus meer snelheid moet maken.
Verwijderd
In combat:Op zondag 20 januari 2002 22:50 schreef gabberjoost het volgende:
Ik heb altijd erg veel last van stalls in een dogfight als ik in bijvoorbeeld een lagg 3 of zo'n mig vlieg.
Iemand tips over hoe je die moet voorkomen en toch scherpe bochten draaien?
1 Je flaps naar raised mode zetten als je snelheid begint te verliezen...
2 Rudder geven naar de kant waar je heen gaat om zo te duiken terwijl je draait en daardoor snelheid te winnen.
3 je WEP gebruiken (niet te vaak natuurlijk
Oh enneh, niet al te bang zijn voor het maken van scherpe bochten, zit je boven de 300 kmph, dan kan je zo goed als heel je stick naar achteren trekken (wel met beleid uiteraard :)!
Take off:
1 Flaps in takeoff mode
2 Elevator trim up
3 Vol gas
4 Laat je plane gaan , en houd hem in het middeb met je rudder
5 Trek op, stel je trim bij, gear up, flaps raised, FLY BABY FLY!
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
http://www.endoria.net/upload/Op maandag 21 januari 2002 02:15 schreef ocf81 het volgende:
weet iemand nog een webspace aanbieder die me wel plaatjes die host buiten mijn pagina laat zien?
ff snel in elkaar geflanst
© ocf81 1981-infinity
Ik ga vanavond beginnen aan de nieuwe site.. 'k heb wat ideetjes opgedaan, maar ik heb alleen door overmatige alcohol consumptie een beetje last van gebrek aan inspiratie.
Komt wel weer terug hoor.. vanavond ga ik fitnessen, en daarna voel ik me weer helemaal toppie (fit in the brain)!
Verwijderd
Wordt ik toch helemaal nostalgisch van...
Hier staat mijn favoriet WOII vervoersmiddel.

© ocf81 1981-infinity
sorry maar dat forum lukt niet
komt doordat ik weinig verstand van php heb
zijn er andere mensen die wel enigsinds kunnen programeren of die ff een forum willen installeren.
tampert, kriminalpolizei
© ocf81 1981-infinity
Zoals ik al ergens eerder zei, op www.ezboard.com kun je erg gemakkelijk een forum makenOp maandag 21 januari 2002 17:02 schreef paparoach het volgende:
yo gasten,
sorry maar dat forum lukt niet
komt doordat ik weinig verstand van php heben omdat die server brak is.
zijn er andere mensen die wel enigsinds kunnen programeren of die ff een forum willen installeren.
staart is klote je kunt die randen niet goed doen ondat ze slecht zijn afgebakend
© ocf81 1981-infinity
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Zou je iets van Tweakers.net of GoT op de plane kwijt kunnen? En dan ook nog die vierkante vlakjes!Op maandag 21 januari 2002 21:20 schreef ocf81 het volgende:
het maken van skins met paint is net als hokjes inkleuren en dan maar hopen dat je binnen de (onzichtbare) lijnen van de eigenlijke tekening blijft
------------------------------------------------------------
Ieder1 die lid wil worden kan mij mailen en dan aangeven:
1) Nickname GoT
2) Nickname IL2
3) Favo vliegtuig
4) Niveau schatting:
- Rookie
- Novice
- Ace
- Pro
5) Eventuele extra functie:
- Skin design
- Forum design
- Squadron hoofd
- Instructeur (les geven aan de stijve FS2002 boeing mensen die alleen opstijgen en landen
- Iets anders nl.....blaat
6) We willen ook graag met je communiceren :):
- Ik ben te bereiken op ICQ, nummer:
- Ik ben te bereiken via msn, email adres:
- Ik ben ergens anders te vinden, nl:
-----------------------------------------------------------
Mail: rolanddeweerdt@hotmail.com
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Bedankt aan Soccubus voor het idee!
Verwijderd
En nee, je kan nog niet inloggen idd!
http://pub31.ezboard.com/bdtsssquadron
Enigste probleempje wat ik heb is dat mijn M$ Sidewinder Force Feedback 2 joystick geen constante terug kracht geeft op mijn sidewinder...dus dat je eigenlijk een te gevoelig joystick hebt..
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Ik moet misschien de kleuren nog iets aanpassen, maar voor de rest vind ik het aardig gelukt, ik moet alleen nog fftjes wat dingetjes regelen en dan kunnen we van start dacht ik zo!
CHECK HET UIT HIER! :P!
Verwijderd
Ik ben er nog een beetje mee aan het kloten!Op dinsdag 22 januari 2002 09:19 schreef RaVeNgEr het volgende:
ziet er nice uit, alleen kan niemand wat posten omdat ie geen moderator is?
Hij is vanmiddag ready to acces!
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Ieder1 kan gaan beginnen met posten e.d.Op dinsdag 22 januari 2002 10:10 schreef ocf81 het volgende:
ok. zal ik het andere forum dan maar opheffen?
Ff registreren op het forum,
Ik al vanmiddag een aantal mensen mod/admin rechten geven.
Verwijderd
Ik wachten, blijkt de ezboard-bevestiging in het bulkmail-stapeltje te zijn beland.
Verwijderd
KOp dinsdag 22 januari 2002 12:13 schreef J.A.M.F. het volgende:
FF tip: vergeet niet de hokjes uit te vinken. Anders bestaat de mogelijkheid dat je mailbox vol spam komt te liggen.
Verwijderd
Ik heb geen mail gehad, ik neem aan dat jullie het over ezboard zelf hebben waarvan je een reply moet hebben!
Verwijderd
"DTSS requires membership to view or to post.
DTSS description:
We are a IL2 Sturmovik Squadron
Apply for membership
Local Users of DTSS - log in here"
Ben al in EZB als "JAMF DTSS"
Verwijderd
Ik heb ff uitgezet dat je een specifiek id moet hebben voor ons forum, dus je kan het nu overnieuw proberen!
© ocf81 1981-infinity
nm, ik geloof da ik dat al ben denk ik
Verder heb ik me nu wel aangemeldYou must be a moderator of this forum to post in this forum. A moderator is a special user privilege granted by the administrator of this ezboard.
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Voor de rest kan het overal! Zo niet, ff melden dan!
No thnxOp maandag 21 januari 2002 23:50 schreef Ro2 het volgende:
Ik werk momenteel aan een ezboard forum, dat gaat stukke beter werken!
Bedankt aan Soccubus voor het idee!
ah, kan wel kloppen danOp dinsdag 22 januari 2002 18:27 schreef Ro2 het volgende:
Je kan alleen niet in het mededelingen topic posten!
Voor de rest kan het overal! Zo niet, ff melden dan!
check btw ff mijn logo:

ik kan je plaaatjes wel op mn server mieteren... heb zelfs FTP access en 4 gig aan space...
edit: tiepvaud
Verwijderd
Sell fish? Ga je vis verkopen? Wat is de achterliggende gedachte bij die titel?Op dinsdag 22 januari 2002 19:15 schreef RaVeNgEr het volgende:
ah, kan wel kloppen dan
check btw ff mijn logo:
[afbeelding]
Edit: Ah, net ff op t forum gekeken, tis je callsign. Sorry
Weet iemand waar ik dit spel in omg Alphen a/d Rijn kan kopen? En kan je evt met een kopie ook via inet spelen?
Verwijderd
Je kan met kopie op internet!Op dinsdag 22 januari 2002 21:29 schreef qweenix het volgende:
Ik heb nog niet zo veel ervaring maar ik wil graag lid worden. Lijkt me supervet om met z'n allen 'oorlogje' te spelen
Weet iemand waar ik dit spel in omg Alphen a/d Rijn kan kopen? En kan je evt met een kopie ook via inet spelen?
En hier kan je je aanmelden!
We need you!

ghehe.. lache dat skinnen.. (dit is m'n eerste skin die ik ergens voor maak, nog nooit eerder gedaan.. best geinig
effin.. ik ben nu met gamespy steeds vaker aan het vliegen.. ik moet zeggen dat ik al aardig goed kan vliegen, alleen het neerhalen van andere vliegtuigen lukt me nog niet zo _heel_ er goed... komt nog wel ofzo