[n00b] Rock & metal => speakers + versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 1.111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Beste medetweakers :)

Ik heb jullie advies nodig aangezien ik helemaal niet thuis ben op dit gebied.

Ben op zoek naar een goede set waarmee ik voornamelijk blues, hardrock, stonerrock en metal zal beluisteren. Denk aan: John Lee Hooker, Sepultura, Motorpsycho, Kyuss, Rage, Kovenant, Metallica (pre black album), Deep Purple, Led Zeppelin etc etc.

Ik zoek naar een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben niet op zoek naar het beste van het beste. Uiterlijk en aantal watts boeien mij niet zo. Het mag zelfs een 2e hands set zijn.

Kan ik voor zo'n 500-750 euro wat aardigs kopen?
Wat zijn goede merken boxen en versterkers (of receivers voor dit soort muziek?
Zijn er gebruikte sets te koop en waar vind ik deze? Is het verstandig om een gebruikte set te kopen?

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57

JT

VETAK y0

Ik ken een speaker die ik er het beste voor vind : Tannoy Profile D633. Versterkertje een Marantz ofzo. Moet je ff luisteren.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Kyuss :)

Dat is lang geleden... Ga vanavond gelijk weer eens luisteren...

Ontopic: los van het ga eens luisteren advies, hervaz heeft veel ervarinng op dit gebied en ik denk dat hij je wel een beetje op weg kan helpen...

Rotel is zijn "kleur"

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In ieder geval een Harman Kardon versterker als ik de verhalen van Hervaz zo hoor. Speakers?
- Infinity: helder, behoorlijke bas
- JBL: vooral bas
- B&W: goed maar duur
- Bose: shit

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kolere, gelijk 2 posts voor me. :z Met €500 redt je het niet denk ik, met €750 misschien als je 2e-hands gaat kijken, wat je al aangaf.

• JT

JT

VETAK y0

Met 500 voor een versterker en speakers kan je heel ver komen....

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
/ot Kyuss :9 /ot

Ik heb er geen haast mee.
Al het advies is welkom.

Ik heb geen verwende oren, ik heb namelijk het laatste jaar het met 2 labtecjes via een sb live oem moeten doen m.a.w. ik zal redelijk snel tevreden zijn (daarom moet ik eerst goed informeren). :)

• hervaz
  • Laatst online: 24-11 16:52
Woei hier ben ik dan >:)

Nou ehm in zulke gevallen geef ik maar even mijn standaard rotel advies :)

Qua versterking heb ik al aardig wat gehad en ik kwam op 2 merken uit die nog enigzins betaalbaar en zich met metal zowel als bv klassiek perfect houden, namelijk rotel en vincent, vincent is te duur daar koop je voor 750 euro net de amp voor, rotel heeft enkele betaalbare modellen, Jt raad tannoy speakers aan, qua speakers moet je het echt zelf doen want ik vind tannoy op een paar modellen na niet mijn ding, en hij vind mijn infinity kappa's waarschijnlijk schelle krengen, iedereen denkt er weer anders over :)

Dus ik had als uitgangs punt voor versterking rotel genomen, maar luister zeker ook naar marantz en nad (laat je niet afschrikken door het uiterlijk).

Qua speakers..moeten het staanders of boekenplank staande worden?

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Staanders of boekenplank: heb een lichte voorkeur voor staanders.

• hervaz
Qua speakers zou ik dan zeggen:

B&w dm 303, Chario syntar 100, 100 T (tower)

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Bedankt :)

Ik ben inmiddels reviews en prijzen van de genoemde producten aan het opzoeken.

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 13:56 schreef hervaz het volgende:
Woei hier ben ik dan >:)

Nou ehm in zulke gevallen geef ik maar even mijn standaard rotel advies :)
Dat zeg ik...

Veel meer opties zijn er niet. Misschien is het nog wel handig dat je nog ff een topic over budget speakers op snort, er is er vrij recent nog een geweest...

ennu wel ff laten weten wat het wordt natuurlijk

Verwijderd

Voor pure 'takkeherrie' die gewoon hard moet is een leuke Sony amp uit de QS serie met een paar lompe JBL-zuilen iets heel moois.

moet je voor 600-700 euro aardig uitkomen.

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Tuurlijk laat ik jullie weten wat ik ga kopen maar dat kan nog wel een maandje of anderhalf duren.

Ik zal de topics over budgetspeakers eens opzoeken.

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 10:52
Philips Motional Feeedback (MFB) zijn ook best goede speakers. Ze zijn klein, actief en hebben een goede bas. Ze worden alleen niet meer gemaakt maar ze zijn 2e-hands nog wel te krijgen voor fl. 500 per stuk. Kijk maar eens op www.marktplaats.nl

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Ik heb besloten om m'n buget wat op te krikken. ;)

• hervaz
Da's mooi, tot hoeveel? :)

Verwijderd

Ja ! yammie

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 17:55 schreef hervaz het volgende:
Da's mooi, tot hoeveel? :)
Het is max. €1250 geworden. Dit omdat ik toch erg graag naar muziek luister en dit toch een aanschaf wordt die jaren en jaren mee zal gaan.

Hiermee komen boxen als de Infinity alpha 40, infinity delta modellen en de nieuwe jbl serie (sorry type vergeten lx?) en de B&W DM 603 in mijn bereik.

Verwijderd

btw..Kyuss heet nu Queens of the Stone Age..

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-12 10:28

paradoXical

The ParadoX

Voor 750 euro kun je wel degelijk een leuke set halen.. Probeer eens speakers die in d eaanbieding op de kop te tokken, zo heb je al een erg leuk paar jbl's voor onder de 1000 piek.. Zelf heb ik 2 JBL TI-600 speakers voor 800 piek weten te kopen, en blues/roch/metal klinken er echt SUPER op..

Als versterker, een marantz, als ik jou was :) Zelf heb ik een harman kardon digital receiver, omdat ik ook een dvd set heb hier, maar zou ik voor puur stereo gaan dan zou ik eens naar een marantz kijken, zoals de pm6000 (uit het hoofd)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• hervaz
Geweldig die mensen die de hele draad lezen... |:(

Voor €1250 zijn echt leuke spullen te koop, een rotel 971/972 amp met de nieuwe 603 serie van b&w zou een optie kunnen zijn, maar persoonlijk vind ik dat er meer mooie speakers zijn tot ongeveer €425 per stuk.

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Ik was de RA 971 MkII al tegen gekomen. Die heeft zeker mijn interesse. :) Naar deze jongen ga ik zeker luisteren.

Van de Marantz Pm6000 serie verneem ik via diverse sites dat deze wat minder goed is in rock, vreemd genoeg.

Hoeveel ben je eigenlijk per meter kwijt aan redelijk goede kabels?

• hervaz
Bekabeling hoeft niet duur te zijn, of het nut heeft om er een goede dure aan te hangen laat ik in het midden, maar voor 5 tot 10 euro per meter heb je fatsoenlijk spul, qua interlinks adviseer ik een goedkopere van den hul, goed spul en niet zo duur.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
De Rotel van Hervaz met Infinity Delta60's.

Afbeeldingslocatie: http://www.harman-deutschland.de/dmedia/Infinity-Home/delta_series/delta60.jpg

Vooral het midden is duidelijk aanwezig wat je zeker op prijs zult stellen bij rock/metal (gitaren). Klinken behoorlijk helder. Zijn tegen zeer aantrekkelijke prijs te krijgen. (en je wilde ook goeie prijs/kwaliteit verhouding). De Delta 60's bieden gewoon kwalitatief (voor jou muziek) en kwantitatief erg veel voor je geld.
Wat die versterker betreft vertrouw ik blind op Hervaz, want die houdt ongeveer van dezelfde muziek als ik. (alleen dan heeft hij een WAT ruimer assortiment :7 ) Voor de Delta70 zou ik niet gaan. Die geeft NOG meer prioriteit aan de midrange, dat is echt geen goed gemiddelde meer.
en hij vind mijn infinity kappa's waarschijnlijk schelle krengen
Das bij die Delta's precies hetzelfde. Maar dat maakt ze juist zo geschikt voor metal en klassiek. Volgens mij klinken ze op bv. trance niet echt wonderbaarlijk. Net als onze speakers thuis, doen het alleen op acoustische muziek goed. Als je trance en techno draait klinkt het toch niet zoals je wilt. Maar voor rock en metal klinken ze echt geweldig, net als de Delta 60's.

check:

http://www.infinity.de/home/series/over.dyn?TAG=0000000000003535 (let vooral niet op de prijs in DM)

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
Infinity Delta 40 is een stuk minder vermoeiend met rock/metal. Die speakers zijn qua klank beter in balans dan de rest van de Delta's.

Laat je niet gek maken met vloerstaande speakers. Ik heb zelden zo genoten van m'n metalcollectie als met de kleinste Chario's Syntar 100 op goede stands. Koppel die aan een vette eindversterker van Rotel en je bent binnen voor die muzieksoort!

Ik zou qua budget meer uitgeven aan versterking dan aan speakers. Kleinere speakers kunnen vaak heel veel hebben als ze maar een loepzuiver signaal krijgen. Ik heb die Chario's er altijd flink van langs gegeven met twee Rotel monoblokken van 180 watt continue en ze gaven geem krimp!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Yokozuna
Ok, maar ik blijf bij de Delta keuze :)

Die Chario's heb ik trouwens nog nooit gehoord. Ik heb wel andere dingen gehoord, en das nix anders dan positieve reacties over de Chario Syntar 100 en -200 speakers.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:23
Zo zie je maar weer dat iedereen weer een andere menign heeft over het soort speakers bij het soort muziek. En meestal dan toch de speakers die bekend zijn (eigen speakers of van een bekende).
Ik raad je aan met een goeie rock en metal cd een zooi speakers te beluisteren. Zo kom je er zelf wel achter wat lekker klinkt. Vloestaand of boekenplank, twee-weg, drie-weg of vier-weg, probeer het zelf eens uit. De ene tweeweg boekenplank kan beter klinken dan een drie-weg vloerstaander en andersom ook.

Persoonlijk zou ik voor dit soort muziek geen sub-sat set willen, dit omdat de meeste subs een tragere slag hebben wat ideaal is voor films maar minder voor muziek omdat bas dan een halve beat achter loopt. Maargoed, zoals eerder gezegd, niet alles soorten zijn over een kam te strijken. Dus koop vooral wat je goed vind klinken en houd er rekening mee dat de situatie thuis iets anders kan zijn (kamervolume, enz)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Hartelijk dank voor al het advies. :)

Mijn lijstje met interessante producten:

B & W 604
Chario Syntar 200 tower en Hyper 2000 tower
Infinity Alpha 40 & Delta 40 - 60 ;)
JBL LX 80 & 90 => over deze kon ik weinig vinden op inet.
Een aantal Tannoy's.

Versterker:
Rotel RA 971 MkII & RA 972
Marantz PM6010 en PM 7000

Btw stonerrock heeft wel vette bas.
Mijn oren zullen het eindoordeel moeten geven.

Verwijderd

Mission heeft hele goeie boxen :)

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Klopt, die was ik vergeten te noemen.
Daar zal ik ook een aantal modellen van beluisteren.

De Nad c350 wil ik ook eens horen als ik 'm tegenkom.

• ShittyOldMan
Hier wat info over de lx80 en lx90.
En hier de prijslijst van Roelandschap (hmm oke, die hebben ze niet meer)
Dan hier nog. En hier hebben ze ook de nieuwste lx serie (alhoewel ik er geen hoge verwachtingen van heb want ze gaan steeds sterker achteruit), plus een boel andere. Check bij deze lui de aanbiedingen eens en bekijk hier eens wat folders.

Zo :)

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Dat is erg handig. :7
Binnenkort eens tijd maken om langs Stassen te gaan. Ze houden opruiming op dit moment. :)

• Heintje
Vergeet de Hiper-serie van Chario: niet geschikt voor rock (vind ik tenminste).

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Check. Ik zal ze wel even beluisteren (als ze er staan) ook al is het om andere boxen beter te kunnen inschatten.

• ShittyOldMan
Voor Stassen moet je wel even een luisterafspraak maken. Dan geef je je speakers op die je wilt horen en als ze ruimte over hebben kunnen ze zelf nog wat in hun ogen rockspeakers bijzetten. Tevens moet je je kamerafmeting opgeven dan zoeken zij daar een luisterruimte bij.

Of je gaat in de winkel zelf luisteren, maar daar hebben ze niet zo veel als in dat Palazzo. (tis met de trein te bereiken en je kunt fietsen lenen om naar palazzo te fietsen)

Verwijderd

tip: delta 60 bij de correct rotterdam--> 225 oid per stuk, dat scheelt :)

hou je lekker veel over voor je amp :)

• Yokozuna
225 Euro?

WOEI!!

• fw
  • Laatst online: 30-06 12:46

fw

Op vrijdag 25 januari 2002 03:59 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
btw..Kyuss heet nu Queens of the Stone Age..
Zo ongeveer..

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Verwijderd

Ik ben ook vervent rock/metal liefhebber en heb de 2x Infinity SM-195 met 2x Mission Leading Edge 700 op een Kenwood 2x125 watt versterker, klinkt perfect voor metal!

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
[update]

Rotel RA 972
Rotel RCD 961
Dali Suite 2.5 Cherry

[/update]

* NiPeng zeer tevreden is

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

alleen een merk kan ik zeggen,..heb laatste tijd neit zoveel meer geluisterd, die tannoy (dure) en infinity kapa series zowieso niet.. vin dik bagger klinken met rock.
Kef's vind ik goeie ervoor.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• hervaz
Heel mooi!

Past ook mooi bij elkaar, en die dali speakers zijn echt wonderspeakers bij metal :)

Ennuh, pics worden altijd gewardeerd!

• hervaz
Op zondag 19 mei 2002 21:15 schreef gitaarwerk het volgende:
alleen een merk kan ik zeggen,..heb laatste tijd neit zoveel meer geluisterd, die tannoy (dure) en infinity kapa series zowieso niet.. vin dik bagger klinken met rock.
Kef's vind ik goeie ervoor.
Die kappa's zijn speakers voor metal bij uitstek...imo

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Topicstarter
Nog geen tijd gehad om pics te maken.

Van de dali site.
De complete Suite serie:

Afbeeldingslocatie: http://www.dali.dk/images/suite/suite.jpg

Dit is de 2.5:

Afbeeldingslocatie: http://www.dali.dk/images/opdatering/Suite_2_5.jpg

Ik heb zelf nog het zwarte front erop zitten.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 19 mei 2002 21:20 schreef hervaz het volgende:

[..]

Die kappa's zijn speakers voor metal bij uitstek...imo
mwhaa.. lack of bass, en uhmz.. geef mij dan beter maar b&w 800 :)

ik vind dat zonde om dure boxen te kopen voor metal, dan kan je gewoon geen muziekliefhebber zijn :) (als het dar voornamelijkl m draait)
en blues.. er zijn zoveel verschillende kanten ervan

• hervaz
Tja ik draai gigantisch veel metal op mijn set, het is echt onzin om te zeggen dat je daar geen dure installatie voor moet kopen, het klinkt wel degelijk beter op een goeie set, audiofiel gepruts en dingen als jazz en goed geproduceerde pop moet ik nou eenmaal van braken, en met metal en klassiek voel ik me in mn element.

Volgens mij ben je ook iemand van het slag dat ook geen bal verstand heeft van metal, en denkt dat het raggen op drumstel en gitaar is, je zou toch beter moeten weten :)

Er bestaat natuurlijk wel van die zooi, maar ook veel technische bands die ook nog eens een goeie productie hebben, maar cd's op productie uitzoeken, staat voor mij gelijk aan iemand die helemaal geen muziekfan is, zoek een andere hobby denk ik dan, ik kan ook kippevel krijgen van een slechte opname, je bent nou eenmaal fan van die muziek.

En die x.x serie van infinity die geen bas hebben? Zater er watjes in je oren? En de b&w 800 vanb 20 duizend ballen wil ik ook wel, hele goeie vergelijking ook enzo :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hehe.. jah..ok.. ik zeg het wat bot, maar kijk: Echt goeie sets worden vaak gekocht voor gedetailleerd geluid, metal heeft 'het' niet als je begrijpt wat ik bedoel,.. het zou zonde zijn als je dure tannoy boxen koop just for metal en hardrock enzo.

Dan zullen de goedkpere sets KEF en Misson, al heel goed score (ik heb et wel over de goedkopere sets dan he ;) )

Naj, ik moet ff ingaan op dat ik geen bal verstand heb, want dat heb ik toch denk ik wel. Zit al erg lang in de muziekwereld toch, en ik neem op voor metal bands.. dus wees rustig... :) ieder zijn smaak, ik houd van jazz, maar net zo hard van metal... Het is minder knap dan jazz bijvoorbeeld, maar daar hoef je het ook niet om te doen. Het is vindik belangrijk soms, maar soms ook weer net zo hard niet, want wat is muziek die technisch perfect is maar die gewoon niet klinkt, of waar je je niet in thuis voelt.

Sorry voor mijn botte reply dan nog.. maar niet verkeerd begrijpen, ik bedoel gewoon dat je het met een stuk mindere set datzelfde geluid er waarschijnlijk nog goed uit krijgt.
Ik denk dat je kleine fase verschillen tussen de speakers in metal minder hoort dan in klassiek/jazz

• hervaz
Je hebt zeker gelijk dat een stel wat goedkopere speakers het ook al goed kunnen, maar toch vind ik dat je op betere speakers toch meer hoort, maar er zijn ook zat opnames die niet best klinken op duur spul.

Dat je er wel verstand van hebt: ik zei al, jij moet beter weten :)

Echte dure speakers alleen voor metal kopen is inderdaad ook onzin, maar mn klassieke cd collectie (die serieuze vormen aanneemt) vind betere speakers heel fijn.

Eigenlijk zijn we het eens, en geen offence naar jazz, maarja, iedereen zijn ding natuurlijk.

Verder is de meeste metal niet zo technisch, maar altijd beter dan elke top 40 band in 9 van de 10 gevallen, jazz is ontzettend technisch dat klopt maar ook meerdere metalbands zijn erg technisch, vooral death metal bands van het betere soort.

Naja de bottomline is toch wel dat we het zelfde bedoelen maar het iets anders verwoorden :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hehe :* idd

Vergeet niet dat top 40 vaak gewoon ronduit kut is, de muziek tegenwoordig, het is comercieel opgehoopte troep, hoewel trance ook kut is, maar wel leuk op zijn tijd.
Maar als je veel klassiek draait kan ik het me vorostellen (metal gaat goed gepaard met klassiek)

als ik jou was als je verder met kalssiek wilt gaan, kijk voor de gein eens naar de DVD-A of de SACD :)

• hervaz
Top40 is echt een ramp, op mn werk altijd de radio aan, ik erger me dood de helft van de tijd!

Klassiek en metal is inderdaad een heerlijke combo, hoewel veel mensen daar anders over denken, maar dat zijn dan weer van die trance/top40 gasten die nog nooit van rossini of dvorak gehoord hebben. Oftewel een mening waar ik 0.0% waarde aan hecht :)

Sacd en dvd-a, het lijkt me echt buitengewoon interresant, er zijn heel veel mooie opnames te vinden...maar ik kijk nog even de kat uit de boom...

• ShittyOldMan
Op zondag 19 mei 2002 21:09 schreef NiPeng het volgende:
[update]

Rotel RA 972
Rotel RCD 961
Dali Suite 2.5 Cherry

[/update]

* NiPeng zeer tevreden is
Kep een tijd terug de dali suite reeks nog beluisterd. Een zeer lekkere speaker moet ik zeggen, veruit de beste uit de line-up (en daar stond aardig wat tussen). Hoeveel heb je er uiteindelijk voor betaald? En waar?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 19 mei 2002 22:54 schreef hervaz het volgende:
Top40 is echt een ramp, op mn werk altijd de radio aan, ik erger me dood de helft van de tijd!

Klassiek en metal is inderdaad een heerlijke combo, hoewel veel mensen daar anders over denken, maar dat zijn dan weer van die trance/top40 gasten die nog nooit van rossini of dvorak gehoord hebben. Oftewel een mening waar ik 0.0% waarde aan hecht :)

Sacd en dvd-a, het lijkt me echt buitengewoon interresant, er zijn heel veel mooie opnames te vinden...maar ik kijk nog even de kat uit de boom...
je had mee moeten gaan naar baarn eigenlijk :P
om eerlijk gezegd heb ik er ook neit van gehoord, maar ik waardeer klassiek heel erg hoor,.. (lees anders dat stukje over die demo even na hier)
Ik zie er uit wel als een trancegastje, maar ben et absoluut niet (ik maak et wel.. ik ben een beetje krom ofzow :P )

• hervaz
Op zondag 19 mei 2002 22:58 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

je had mee moeten gaan naar baarn eigenlijk :P
om eerlijk gezegd heb ik er ook neit van gehoord, maar ik waardeer klassiek heel erg hoor,.. (lees anders dat stukje over die demo even na hier)
Ik zie er uit wel als een trancegastje, maar ben et absoluut niet (ik maak et wel.. ik ben een beetje krom ofzow :P )
Tja, rossini ken je wel, maar je weet niet dat hij bepaalde dingen heeft gesschreven, willem tell bijvoorbeeld! :)

Die demo leek me zeker cool, en heb de topic natuurlijk gelezen (en ff gegeilt op de nautilussen!).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hehe..
die ken ik wel jah :)
die nautilus, tja..toen hoe ze daar waren was ik er neit echt te spreken over, maar meer over die b&w 800 dingen

Verwijderd

Hier staat een setje Magnat Zero-5 met een Denon PMA-860 ervoor.
Niet echt nieuw meer, maar klinkt nog prima.

• JT

JT

VETAK y0

hoewel veel mensen daar anders over denken, maar dat zijn dan weer van die trance/top40 gasten die nog nooit van rossini of dvorak gehoord hebben. Oftewel een mening waar ik 0.0% waarde aan hecht :)
Dus omdat ik trance luister en hardhouse en hardstyle en techno en hardcore hou ik van commerciele shit en is mijn mening niet relevant en houd ik gelijk van die commerciele shit ? Nou, nee. Ik luister trance, maar geen top40. Luister veel gitaarmuziek ook en ook klassieke muziek. Dus het kan ook anders.

Ecodan warmtepomp

• Heintje
Ik heb mijn ruige metal nog nooit zo mooi, "snel" en gedetailleerd gehoord en gewaardeerd als op de Revel M20 van 3300 euro p/stel incl. stands, en dat is echt een audiofiel product, waar alleen een echt goede winkel je over zou adviseren, ook als je - net als ik - met teringherrie komt aanzetten (in dit geval Multifoon in Rotterdam)! Weg met die ellendige en arrogante vooroordelen dat echte hifi alleen zin heeft voor jazz of klassiek. Totale bullshit. Onlangs op de beurs in De Doelen kwam ik een zakkenwasser tegen die met opgetrokken neus zo'n opmerking maakte. Gelukkig liet ook de standmedewerker van Rega hem alle hoeken van De Doelen zien (verbaal dan) *D .

• JT

JT

VETAK y0

Ik vond Revel niet zo geweldig klinken juist :{ Doet u mij maar een paar Tannoy D700 ofzo :)

Ecodan warmtepomp

• Heintje
De Tannoy D500 had een ZEER eervolle tweede plaats tijdens de luistersessies ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Maar ja.. ga je metal zitten luisteren om de details te horen, of om je lekker bij in te leven ofzow
Want naar details luisteren is wel vermoeiend.

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Circa 2 jaar geleden heb ik geluisterd bij AudioHome in Eindhoven (dure zaak). Mijn budget liet niet zoveel toe (tot Fl. 1000,-) maar ze hadden 2 modellen van Tannoy die eruit gingen...ik vond deze voor mijn muziek (veel metal "and above") overtuigend het beste klinken, maar nu houd ik ook wel van ietsje meer bas. De Tannoy M3 geeft (vind ik, persoonlijk) vooral mooie lage tonen.

Of ik het beste van deze speakers gehoord heb weet ik niet echt, helaas worden ze voorlopig nog aangestuurd door een Technics SA-AX730 (die ik 3 maand oud voor Fl. 100,- heb gekocht, vandaar :) )

/offtopic
er is vast niemand die voor mij een Tannoy center speaker en 2 kleine Tannoy M1 speakertjes heeft staan voor mijn DVD'tjes?

• Heintje
Ik wil bijvoorbeeld alle gitaarlijnen heel makkelijk kunnen volgen, ook in heel drukke passages, zonder dat het schreeuwerig of te kil en analytisch wordt. Veeleisend, ik weet het, maar pas dan kan ik me helemaal inleven.

• Joeroenho
  • Niet online
Tipje: check ook even de Mordaunt-Short declaration serie. Ik heb laatst zelf twee MS 902's gekocht, en deze klonken naar mijn mening een stuk beter dan de missions en tannoys in dezelfde prijsklasse.
Het is een beetje een onbekend merk, maar zeker de moeite waard om te checken :)
url: http://www.mordauntshort.com

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Heb ik ook :( Bij mij is het zelfs zover gekomen dat ik gewoon geen tuner meer heb :o
Topicstarter:

Ik luister een beetje dezelfde muziek, en ik ben uiteindelijk gevallen voor een Marantz PM7000 van €450,-. Prachtig ding, en zeer gedetailleerde weergave. De speakers moet je echt zelf uitzoeken. Dat kan niemand je echt goed aanraden. Ik zou zelf eerst een Amp uitzoeken, en daarmee een set speakers. Dan kan je ze goed combineren, want iedere speaker klinkt weer anders op een andere versterker. Ik zou het wel een beetje gaan zoeken in de bovengenoemde merken. Succes!

BTW: Met jouw budget kan je een uiterst goed setje aanschaffen!

• hervaz
Errr schatje, hij heeft al een heel mooie set aangeschaft :) :P ;)

(dit is uiteraard een geintje mochten mensen er perverse ideeen van krijgen ;) )

• DBA907
  • Laatst online: 14-10 20:07
Op maandag 20 mei 2002 14:22 schreef hervaz het volgende:
Errr schatje, hij heeft al een heel mooie set aangeschaft :) :P ;)
Schatje? :+ Dat had ik niet achter jou gezocht LOL

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 20 mei 2002 12:07 schreef THEVGE het volgende:
maar ze hadden 2 modellen van Tannoy die eruit gingen...
Toevallig de Tannoy D633 ? Naar achteren schuin aflopend, bas/middentoner boven, dan tweeter en dan woofer (zeg maar 2,5 weg) ? Die heb ik namelijk en ik vind ze SUUPPAAAAAAAH en ja ik heb een Tannoy mC voor je :)

Ecodan warmtepomp

• hervaz
Tannoy doet de d300 en d900 er wel uit....

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 20 mei 2002 17:50 schreef hervaz het volgende:
Tannoy doet de d300 en d900 er wel uit....
D633 is wat anders dan de D300 enzo he. Als het goed is is het de voorloper.

Ecodan warmtepomp

• hervaz
Uiteraard weet ik dat :P

Maar hij heeft het over 2 speakers die eruit gaan en deze 2 zijn dat dan denk ik.

Mooie speakers die d300 en d900, hoewel ik die d900 nog in geen 100 jaar kan plaatsen hier, wat een kanjer is dat zeg....

• JT

JT

VETAK y0

Ik vind die 700 al groot :D Hoe groot moeten die 900's dan wel niet zijn :D :9~

Ecodan warmtepomp

• hervaz
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/ACF75A.gif

En dit terwijl die d700 inderdaad al een gigantisch brede en diepe speaker is, ik was stunned toen ik hem voor het eerst zag, relatief goedkoop aan te komen, maar je hebt zo ongeveer een concertzaal nodig denk ik :)

• JT

JT

VETAK y0

Ik vind ze prachtig geluid geven en daarnaast val ik ook voor grote speakers, zowel qua geluid als uiterlijk :) En heb je die center wel is gezien ??? Je ziet het niet op het plaatje, maar TERING wat is die groot ! Letterlijk net zo groot als een sub, groter qua inhoud dan vele kleine subs !!! Echt abnormaal !

Ecodan warmtepomp

• -Stef-
  • Laatst online: 13-12 15:52

-Stef-

Slainthe!

Op maandag 20 mei 2002 12:32 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Heb ik ook :( Bij mij is het zelfs zover gekomen dat ik gewoon geen tuner meer heb :o
Daaraan zit ik dus ook te denken. Momenteel twijfel ik nog ernstig tussen een receiver (Yamaha RX-V1200 of Rotel RX-1050) en een versterker (Rotel RA-972 of RA-1060) met eventueel later een tuner gewoon omdat 99% van de muziek die ik in de woonkamer beluister uit mijn cd speler komt. Ik koop dan ook liever een goeie en wat duurdere cd-speler bij een goeie versterker eerlijk gezegd.

Uiteraard is het andere dilemma tussen de Yamaha (met DVD speler) en de Rotel (met CD speler) het AV gebeuren. Voorlopig is mijn woonkamer dusdanig groot dat 2 vloerstaanders (Chario Syntar 200T of Quadral Shogun) volstaan en neig ik dan ook naar de Rotel versterker.

Het leven kan soms zwaar zijn. :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 15:47 schreef MREn het volgende:
Voor pure 'takkeherrie' die gewoon hard moet is een leuke Sony amp uit de QS serie met een paar lompe JBL-zuilen iets heel moois.

moet je voor 600-700 euro aardig uitkomen.
klopt, heb ik zelf ook gedaan (metal/industrial luisteraar) Sony DB940 (QS) en Jamo D265 speakers. Kon niet veel beter voor het geld.
Pagina: 1