Toon posts:

[FreeBSD] OpenOffice onder Linux ABI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De doelstelling:
De allerlaatste versie van OpenOffice draaien onder FreeBSD, 'zonder' hem zelf te moeten compileren (duurt veels te lang op mijn brakke PC'tje :+ ).

Het probleem:
Bij de ports / packages staat een oudere versie van OpenOffice |:(

Wat ik dus nu geprobeerd heb, is het installeren van de Linux binaries onder FreeBSD met behulp van de Linux-ABI. Het setup programma startte op en installeerde zelfs zonder foutmeldingen :)

Maar OpenOffice zelf doet het niet |:(

Hij geeft gelijk een fout "program trap" oid :?

Na ja, wie heeft een betere oplossing? :)

Verwijderd

het setup programma is voor zover ik weet simpelweg een csh/zcsh script, die doet het dus overal wel...

Voor openoffice zelf, dus na de setup, moet je linux_compat hebben geinstalleerd. Als je dat niet hebt krijg je dus "program trap". Oftewel, kijk je kernel eens na of je linux_compat hebt enabled en kijk of je de linux_compat packages (in mijn geval (openBSD) redhat_base.tgz) hebt geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk, Linux ABI oftewel Linux Binary Compatability is geinstalleerd :)

[edit]
'brandelf' heeft ook geen effect op soffice-bin...

Verwijderd

Da's het kernelgedeelte ja, maar het userspace gedeelte :?

Ff opgezocht, het package heet linux_base, zie hier voor een downloadlocatie (je moet waarschijnlijk 7.1 hebben).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 13:48 schreef beelzebubu het volgende:
Da's het kernelgedeelte ja, maar het userspace gedeelte :?

Ff opgezocht, het package heet linux_base, zie hier voor een downloadlocatie (je moet waarschijnlijk 7.1 hebben).
Stelletje $%^ ;)

Ik heb al bij de installatie van FreeBSD ervoor gekozen dat ik binary compatible ben met Linux. Het is dus geinstalleerd. Ik heb op dezelfde machine Opera voor Linux draaien zonder problemen!

Verwijderd

Tsja, dan weet ik het ook niet ;)

Zijn alle supporting libs (ldd soffice) wel geinstalleerd :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 14:10 schreef beelzebubu het volgende:
Zijn alle supporting libs (ldd soffice) wel geinstalleerd :?
Hmmz, ik zal het vanavond nog eens checken en alle punten van het handboek nog eens nalopen...

Wie weet :)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kan ik concluderen dat het gewoon niet werkt :)

OK: zowel de kernel als userspace zaken voor Linux ABI zijn geinstalleerd en werken volledig (aanwezigheid van linux.ko in kldstat en volledige /compat/linux tree).

Wat ik nu nog heb gedaan:

# brandelf -t Linux soffice.bin

Hierna klaagde deze over missende libraries (die in eigen directory staan!). Toen heb ik die libraries gekopieerd naar /compat/linux/lib :)

Nu schijnt 'ie de libs te laden, want het duurt nu best lang, maar op het einde krijg ik "abort trap - core dumped" |:(

This is going nowhere.

Wat nu? Ik wil wel de nieuwste OpenOffice build gebruiken onder FreeBSD, maar compileren is wegens tijdgebrek geen optie...

Verwijderd

Topicstarter
Oh shit:

OpenOffice werkt nog helemaal niet onder FreeBSD 4.4 RELEASE

Sinds november 2001 wel in STABLE blijkbaar. Hmm, dat wordt dus wachten op 4.5 :)

* gaat iig niet meer terug naar Linux

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[beetje offtopic]
Hoe goed is die linux compatability?
Kan ik (eigenlijk een prog.) daarmee op de linux manier mijn SCSI-tape benaderen?
Dit omdat ik mijn linux naar FreeBSD wil migreren, maar ik zit met een backup-pakket voor linux (zie ook mijn topic hierover).
[/beetje offtopic]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
edit:

Dubbel Post

Pagina: 1