Ik heb een tijdje Arkeia (Free version) gebruikt om mijn linux-server te backup-en. Dit omdat ik dan niet telkens een monitor en al die zooi hoefde aan te sluiten. Ik kon met de client mijn firewall (FreeBSD) ook meenemen en dat alles kon ik heel makkelijk met een java-GUI op mijn windows machine. Mijn server heeft een tijd uitgestaan en heeft als wat anders zijn diensten gedaan.
Die moet nu dus weer actief als server gaan spelen, maar als ik FreeBSD wil gaan gebruiken, wil ik een pakket hebben als Arkeia. Arkeia (het server-deel) werkt niet onder FreeBSD. Nu heb ik het eea gehoord over Amanda, maar daar zit geen GUI bij en schijnt nog al wat tijd te kosten om te configureren. Ook niet echt een optie...
Dus ik zoek een backup-prog met een netwerkdeel en een grafische (remote, op de server geen X) GUI voor FreeBSD
De gebruikte hardware is een P 233 met een 4/8 Gb DDS2 HP SureStore (SCSI).
Graag geen dure commercieële pakketen.
Die moet nu dus weer actief als server gaan spelen, maar als ik FreeBSD wil gaan gebruiken, wil ik een pakket hebben als Arkeia. Arkeia (het server-deel) werkt niet onder FreeBSD. Nu heb ik het eea gehoord over Amanda, maar daar zit geen GUI bij en schijnt nog al wat tijd te kosten om te configureren. Ook niet echt een optie...
Dus ik zoek een backup-prog met een netwerkdeel en een grafische (remote, op de server geen X) GUI voor FreeBSD
De gebruikte hardware is een P 233 met een 4/8 Gb DDS2 HP SureStore (SCSI).
Graag geen dure commercieële pakketen.