K'heb een onkyo reciever met pro-logic en dts enzo, nu wou ik mijn dvd-speler vis een coax-digitale uitgang aansluiten, maar ik krijg niks. WAT doe ik fout!? Wat voor een kabel is die coax? Geen "tv-kabel".
Is het wel een digitale coax kabel?
En niet een gewone RCA?
En niet een gewone RCA?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ht is gewoon een tulp-audiokabel. Ik had niks anders en dit paste. Is er een speciale kabel voor nodig dan?
Verwijderd
Maakt niks uit, een standaard RCA kabel is al genoeg.Op woensdag 16 januari 2002 21:10 schreef DarkSide het volgende:
Is het wel een digitale coax kabel?
En niet een gewone RCA?
Verwijderd
ehm zet je versterker eens op automatisch... dan moet tie het doen, tenzij je de verkeerde ingang te pakken hebt.
Verwijderd
je moet op je receiver zetten dat hij moet lusiteren naar coax sigitaal input , standaard meestal lusiter hij naar optisch
welke versterker heb je??
Verwijderd
bij ons kun je instellen dat als de versterker bv DVD selecteerd dat hij dan COAX I moet pakken, DSS COAX II enz... kijk daar ens naar.
Verwijderd
nee hij hoeft niet per se DTS te ondersteunen dus , zet de audiotrack in het menu maar op DD wedden dat ie dan wel werkt
De dvd-speler staat op dts-ac3. Maar het is een goedkopere versie, dus misschien kan ide het geeneens. Want er zitten ook geen analoge 5.1 uitgangen op.
als er in het menu een optie 'dts' voorkomt lijkt me wel dat je dvd speler het ondersteunt
Duh, maar nu staat alles goed en ik krijg niks. Weet iemand nog wat? Of moet ik maar gaan bellen naar een bedrijf ofzo?
Ja, 't is een beetje moeilijk.... Heeft je videokaart geen digitale uitgang? En volgens misschien is 't een ideetje om 't te proberen met een optische kabel, als je die misschien toevallig ergens hebt liggen...
Anders ligt het aan je dvd-speler....
Suc6!
Suc6!
Welk menu, Op het schijfje staat vast een menu, en daar kan best DTS staan, maar dat betekend niet, dat elke speler zo maar DTS gaat afspelen.Op woensdag 16 januari 2002 21:45 schreef Metten het volgende:
als er in het menu een optie 'dts' voorkomt lijkt me wel dat je dvd speler het ondersteunt
Overigens snap ik de instelling dts-ac3 niet. Dit zijn twee verschillende dingen.
Het staat in de handleiding of ie het ondersteund. En er zal ook wel ergens een DTS-logo staan als ie het ondersteund. Op de handleiding, of het apparaat zelf misschien.
Heb je dit
al geprobeerd? Dan weet je in ieder geval of het goed is aangesloten. Als dat het OOK niet doet, dan heb je nog kans op DTS. Doet dit het wel, dan is de kans zeer klein dat ie DTS ondersteund.Op woensdag 16 januari 2002 21:33 schreef MASTER_M het volgende:
nee hij hoeft niet per se DTS te ondersteunen dus , zet de audiotrack in het menu maar op DD wedden dat ie dan wel werkt
O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!
volgens mij hebben we het hier over een stand-alone dvd spelerOp woensdag 16 januari 2002 21:59 schreef merijnen het volgende:
Ja, 't is een beetje moeilijk.... Heeft je videokaart geen digitale uitgang? En volgens misschien is 't een ideetje om 't te proberen met een optische kabel, als je die misschien toevallig ergens hebt liggen...
Suc6!
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Je moet er wel een 75 ohm digitale coaxkabel tussen zetten. Dus wel ff naar de winkel.Op woensdag 16 januari 2002 21:11 schreef Flex82 het volgende:
Ht is gewoon een tulp-audiokabel. Ik had niks anders en dit paste. Is er een speciale kabel voor nodig dan?
Ik heb een Cat 922, gewone coax en de Ds484. Als je op het knopje DVD drukt (als hij daar al op staat ) kan je kiezen uit digital,analog en auto. Misschien staat hij hier verkeerd. Ik mijn cd speler op de optische, Pc op de 1e coax en dvd op de 2e coax en dat werkt perfect.
Op woensdag 16 januari 2002 21:11 schreef Flex82 het volgende:
Op woensdag 16 januari 2002 22:38 schreef ShittyOldMan het volgende:
[..]
Je moet er wel een 75 ohm digitale coaxkabel tussen zetten. Dus wel ff naar de winkel.
Ik heb mijn PC-DVD via een DXR3 kaart met een digitale coax uitgang op mijn Sony DB830 zitten, maar bij mij deed hij eerst ook niets. Ik had wel een digitale coaxkabel gekocht (best veel euro's trouwens). Toen dacht ik: laat ik eens met die kabel teruggaan naar de shop en hem daar proberen. Bleek dat die kabel gewoon niet goed wasOp woensdag 16 januari 2002 23:40 schreef Duncan_R het volgende:
Ik heb een Cat 922, gewone coax en de Ds484. Als je op het knopje DVD drukt (als hij daar al op staat ) kan je kiezen uit digital,analog en auto. Misschien staat hij hier verkeerd. Ik mijn cd speler op de optische, Pc op de 1e coax en dvd op de 2e coax en dat werkt perfect.
hIJ DOET UT! Na ff proberen en kloten deed ie het ineens. Geen idee waaorm. Maar hij werkt.
tnx allemaal.
tnx allemaal.
Goedzo, volgende keer eerst prutsen en handleiding lezen, dan topic openen (maar dat hoeft niet, want in de handleiding staat het ook).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()