Toon posts:

Samsung 171S 17" TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met deze monitor?
Heeft die ghosting met spellen zoals quake III ed.
Please let me know :)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Weet iemand of er een verschil is tussen de 171S en de 171B?
En de specs op de 171S op samsung.nl verschilt weer met de specs van samsung.com, welke moet ik nou geloven?

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Hé, dit is wel leuk. Op de ene site is de S versie de mindere en bij de andere samsung site zijn de specificaties compleet omgedraaid. Daar heeft de S dan de specificaties van de B en omgekeerd.

Nou ja, het is zo dat de 171S de start versie is en de 171B de business versie. Dus is de B iets beter.

• Bu588
  • Laatst online: 22-12-2025
De B is ook een stuk duurder volgens de Pricewatch, dus ik denk dat dat de betere is. Ik zit er ook aan te denken om zo'n scherm te kopen/regelen/krijgen, heeft iemand er ervaring mee?

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
FYI:

Mijn pa heeft een Acer FP752 (17" TFT), strak scherm. Ik heb er ff mee gegamed, en ik heb wel een beetje last van ghosting, niet extreem. Ik geloof dat de responstijd van dat scherm 45 ms is.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:48
Op woensdag 16 januari 2002 21:29 schreef Remy het volgende:
De B is ook een stuk duurder volgens de Pricewatch, dus ik denk dat dat de betere is. Ik zit er ook aan te denken om zo'n scherm te kopen/regelen/krijgen, heeft iemand er ervaring mee?
Zowel bij de 151S - 151B en de 171S - 171B is het verschil dat de B modellen luidsprekers in de modellen hebben. Dat maakt het prijsverschil.

• Bu588
Dat lijkt me niet, beetje dure speakers voor 200 Euro prijsverschil. Volgens de Samsung site is de reactietijd van de B een stuk lager (25 ms totaal) dan die van de S (40 ms). Ik denk eerder dat daar het prijsverschil door komt.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op donderdag 17 januari 2002 11:49 schreef Remy het volgende:
Dat lijkt me niet, beetje dure speakers voor 200 Euro prijsverschil. Volgens de Samsung site is de reactietijd van de B een stuk lager (25 ms totaal) dan die van de S (40 ms). Ik denk eerder dat daar het prijsverschil door komt.
Dit is ook niet helemaal correct.
De nederlandse site is nog wel de laatste die ik zou vertrouwen, dus als je op de site van Samsung in the States kijkt, http://www.samsungusa.com/cgi-bin/nabc/product/b2c_product_detail.jsp?BV_SessionID=@@@@1851083554.1011266491@@@@&BV_EngineID=cadcddedjlglbedjcfcffcggk.0&prod_id=171S , dan zul je zien dat de responsetime van de 151S/151B/151BM/171S/171B allemaal gelijk zijn. >:)
De 171B heeft wel een ander panel als het 171S scherm, maar allemaal hebben ze dezelfde responsetime.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Ah dus goede response tijd, maar heeft er iemand ervaring met deze monitor *D
specs zien er idd goed uit. Ben alleen benieuwd of die met games zich ook goed houdt

>:) thx

• ReseT
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 12:27 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Dit is ook niet helemaal correct.
De nederlandse site is nog wel de laatste die ik zou vertrouwen, dus als je op de site van Samsung in the States kijkt, http://www.samsungusa.com/cgi-bin/nabc/product/b2c_product_detail.jsp?BV_SessionID=@@@@1851083554.1011266491@@@@&BV_EngineID=cadcddedjlglbedjcfcffcggk.0&prod_id=171S , dan zul je zien dat de responsetime van de 151S/151B/151BM/171S/171B allemaal gelijk zijn. >:)
De 171B heeft wel een ander panel als het 171S scherm, maar allemaal hebben ze dezelfde responsetime.
De samsung site van italie heeft weer 40ms bij de 171S, dus 2 met 40ms en 1 met 25ms. Ik denk dan dat de 171S dan ook 40ms heeft, en niet 25ms.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Ik wil je droom niet verstoren hoor, maar 25 ms is ook niet genoeg om spellen zonder ghosting te spelen.

Ik heb zelf een A-kwaliteit 17 inch TFT en heb ook meerdere merken getest...dus ;)

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op donderdag 17 januari 2002 18:43 schreef mxstrAEm het volgende:
Ik wil je droom niet verstoren hoor, maar 25 ms is ook niet genoeg om spellen zonder ghosting te spelen.

Ik heb zelf een A-kwaliteit 17 inch TFT en heb ook meerdere merken getest...dus ;)
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens.
Kom maar eens op mijn SAMSUNG 151S schermpje games spelen. Je zult echt helemaal niets van ghosting of wat dan ook merken. Dit geldt dus niet helemaal voor ieder scherm.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Agreed... mijn 151s heeft ook absoluut geen last van ghosting.

Maaruh... heeft ondertussen al iemand zo'n 171b in zijn bezit? ik zou nl. graag zo'n scherm hebben, maar ik wil eerst even polsen wat de ervaringen zijn ;-)

• Paladin
  • Laatst online: 22:19

Paladin

Play Ball!

ik ben ook al bezig maarja de 171s schijnt tegen te vallen en de 171b schijnt extreem zeldzaam te zijn.

Ik zal pcvergelijk is gaan mailen kijken of hun wat zinnigs kunnen zeggen erover

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 21:12 schreef Paladin het volgende:
ik ben ook al bezig maarja de 171s schijnt tegen te vallen en de 171b schijnt extreem zeldzaam te zijn.

Ik zal pcvergelijk is gaan mailen kijken of hun wat zinnigs kunnen zeggen erover
Heb je pcvergelijk al te pakken kunnen krijgen inmiddels?? Ik ben zelf namelijk ook best wel geinteresseerd in die 171s..zeker nu ik m voor een mooi prijsje op de kop kan tikken...

Verwijderd

Ik zou maar eens gaan kijken naar de 171P :9

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ja he...sie 171s is neit zoveel ....40 ms reactie tijd...dat schier al niet op bij games...
Ben nu weer aan eht koekeloeren naar nog iets anders...de Compaq TFT8030...da's een vette 18 inch kletser!!....iemand daar ervaring mee??

Verwijderd

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1046
voor een review van de 171P
voor de mensen met veel euro's ;)

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:30

Tittysmack

"no comment"

Op woensdag 16 januari 2002 19:24 schreef snowbo het volgende:
Iemand ervaring met deze monitor?
Heeft die ghosting met spellen zoals quake III ed.
Please let me know :)

mijn pa heeft een dell 15" lcd en dat is ZEER Kut met Unreal tournament bv... Het haperd als de @#$%^&**
en dat ligt niet aan de videokaart, daar zit een GF2 GTS in

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

• Expecho
  • Laatst online: 18:57
Ik heb zelf de samsung 800tft, een relatief oude 18,1 monitor
maar daarmee kan ik UT e.d. prima spelen, en een nieuwer model zal vaak alleen maar beter zijn.

Verwijderd

Ik heb de 171S nu een maand in bezit en ben er errug tevreden over. Ik heb geen last met ghosting. Verder perfect beeld en een paar leuke opties.

Daarnaast hebben we hier ook nog een 151s en daarover ook niets anders dan lof. I.v.m. met de derde tft hier in huis een Compaqje.... Dat is echt een bagger scherm.

Verwijderd

Waar heb je 'm gekocht, en welke kleur/prijs?

• Quartje
  • Laatst online: 12-08 22:30
ReseT schreef op 17 januari 2002 @ 17:17:
[...]

De samsung site van italie heeft weer 40ms bij de 171S, dus 2 met 40ms en 1 met 25ms. Ik denk dan dat de 171S dan ook 40ms heeft, en niet 25ms.
nee hoor: Tempo di risposta: 25

Volgens mij heeft die Samsung 171S toch een 25ms respons rate...

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 13:56
Wie weet het technische verschil tussen de 171T en 171P ? (dus niet het design, dat lijkt me duidelijk).
(Van de Samsung site wordt ik ook al niet veel wijzer, de NL en Duitse site spreken elkaar soms tegen, de NL site kent niet alle modellen, de USA site werkt vaak niet).

In alle reviews komen beide steeds als zeer goed uit de bus, maar ik heb geen enkel vergelijk kunnen vinden waar beide tegelijk in voorkomen.

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

• Quartje
nah, ik heb ondertussen weer andere zaken gevonden

volgens mij is de 171S 40ms en de 171B 25ms, over de 171P weet ik echt nix

maar de samsungsites spreken elkaar een beetje tegen...

Verwijderd

Weet echt niemand dat het juiste antwoord... wat is het nou 25 of 40 ms... Ik wil namelijk de 171 S kopen maar niet met 40 ms response....

Verwijderd

misschien moet je maar even bellen met de Samsung helpdesk of een Samsung dealer.
0800 - 2295214 (gratis!)

Verwijderd

Samsung 171S is overigens goed geschikt voor games naar mijn weten (volgens testen van verschillende bladen) Wat ik ook een mooie 17" TFT monitor vind is de CTX PV720A komt ook goed uit testen.

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 06:50
hmm denk het niet...de 171S heeft een respons tijd van 40ms wat bij games snel merkbaar is aan ghosting effect...de 171B die heeft een responstijd van 25ms wat wel goed te doen is...

zelf ga ik de 171B aanschaffen :)

I don't drive fast, I only fly low!

• Quartje
heb ff Samsung gemailed over de responstijd van de 171S, het antwoord:
De responstijd van de 171S SyncMaster is 40 ms

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben kunt u ons e-mailen of contact opnemen met
de Samsung Service & Informatielijn, voor Nederlandse klanten 08002295214, voor Belgische klanten 080095214, voor klanten uit Luxemburg 080040214.

Met vriendelijke groet,

Sudesh Bechan,
Samsung Service & Informatielijn

Verwijderd

Kunnen we niet een inkoopactie doen van Samsung TFT monitoren?
Ik zie dat er zoveel mensen reageren in topics over TFT's en dat er veel belangstelling is.

• Quartje
Heb net een Samsung 181T besteld :)

• Sander0105
  • Laatst online: 22:02
Owkey om ff duidelijkheid te scheppen, de 171s heeft een 40 ms responsetijd en de 171B en de 171 P een responsetijd van 25 ms. Dat weet ik 100 % cker!!! (verkoop ze namelijk, en dit is niet de eerste keer dat dit gevraagd word ;) )

KnowYourBeans

• ErikRo
  • Laatst online: 04-08 15:18
check nou maar even in de winkel met een snel spel, als je geen miskoop wil doen. De een beweert zelfs bij 50 ms geen ghosting te zien, terwijl de ander zich afvraagt of hij soms blind is geworden, omdat hij zelf gek wordt van de vele ghosting.
Anderzijds zijn veel fabrikanten steeds creatiever met fall rise time manipulatie maw een 50ms wordt neergezet als een <25ms. Aangezien de meeste mensen alleen naar naar de cijfers kijken.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

misschien even wachten met een samsung kopen! De nieuwe modellen komen er aan:
http://www.hardware.info/nieuws.php?id=1632

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 22:51:
misschien even wachten met een samsung kopen! De nieuwe modellen komen er aan:
http://www.hardware.info/nieuws.php?id=1632
de enige verschillen met de huidige schermen ziis de kijkhoek zo te zien, en de prijs ligt ietsje lager.
Ook is de voet iets anders uitgevoerd.

39

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 16:13
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 21:22:
Kunnen we niet een inkoopactie doen van Samsung TFT monitoren?
Ik zie dat er zoveel mensen reageren in topics over TFT's en dat er veel belangstelling is.
Ik heb net in het boekje van Office centre gezien dat ze daar een aanbieding hebben om een Samsung 171S voor 499eur ex BTW (alleen voor kaart houders van office centre www.officecentre.nl.

Verwijderd

Ik ben al bijna tot koop overgegaan van een LG.

• Klippy
  • Laatst online: 23:29

Klippy

Still Game

Waarom lezen jullie TFT/Gamen - the final episode niet ff ipv hier oude topics te kicken met 3x zo weinig info? :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Heb samsung ook gemeeld en ze bevestigen inderdaad de 40 ms response tijd :( van de 171s. Hieronder de orginele e-mail (namen en adres verwijderd)

------- meeltje -----

Geachte heer/ mevrouw,

Dank u wel voor u vertrouwen in onze product.
De 171S heeft een response tijd van 40ms.
Een alternatief is de 171B, meer informatie hierover vindt u op onze
internetsite http://www.samsung-it.nl/

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben kunt u ons e-mailen of contact opnemen met
de Samsung Service & Informatielijn, voor Nederlandse klanten 08002295214,
voor Belgische klanten 080095214, voor klanten uit Luxemburg 080040214.

Met vriendelijke groet,

Sudesh Bechan,
Samsung Service & Informatielijn

-----Original Message-----
From: Nobody [SMTP:nobody@websrv-01.neroc.nl]
Sent: Tuesday, October 01, 2002 3:47 PM
To: samsung_it@hexspoor.nl
Subject:

Subject:vraag/info over it
Reply-To:<...>
SAMSUNG VRAGEN/INFO

Ik wil graag een vraag stellen/info over: it

Ik wil graag een syncmaster 171s tft scherm kopen. Ik speel veel
spellen en daarom is een lage responsetijd een must. Op de internetsites van
samsung lees ik dat dit scherm een response tijd heeft van 25 ms, maar
meerdere winkels (b.v. /www.gistron.com/ )beweren dat dit scherm een
response tijd heeft van 40 ms (dit vind ik te traag)

Ook op tweakers.net is er een heftige discussie gaande over de
juiste specificaties met betrekking tot dit scherm (
Samsung 171S 17" TFT ).

Graag zouden wij over de juiste specificaties opheldering
verkrijgen, zodat ik mischien over kan gaan tot de aankoop van dit scherm.

Met vriendelijke groet,

De_Gene

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Ik weet niet of dit een ouder type is: Samsung Samtron 71S, of dat dit de type aanduiding in Duitsland voor dezelfde monitor is.
Maar goed in juli 2002 had het Duitse blad PC-professionell een vergelijkende test van 17 inch TFT's ( www.pcpro.de staat een uitreksel van die test).
Volgens deze test had die Samsung een reactie snelheid van 45,3 ms. Dit hebben ze zelf getest en dus niet van de fabrikant overgenomen.
Snelste in de test is de Eizo L565 met 25,3 ms.
De snelste monitor met een Samsung panel is de Dell 1702FP met 40,1 ms.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Ik heb hier voor mij staan de SAMSUNG Syncmaster 171B, en ik kan dus uit ervaring vertellen dat het een keurige monitor is, maar ik krijg sneller last van mijn ogen, op de juiste resolutie, dan met mijn oude vertrouwde Philips 105B. Vooral bij het scrollen van pagina's tekst lijkt de plek van het richtpunt van mijn oog te flikkeren.

Voor de rest kan het geen kwaad de brightness flink naar beneden te schroeven, is de rand rond het hele beeldscherm me net wat te dik, en is het gewoonweg slordig dat de kabels niet weggewerkt zijn, maar rond de achterkant van de voet krullen.

Het is trouwens geen exemplaar van mijzelf, maar van mijn vader, die hem 2 weken terug voor € 870 binnen twee dagen in huis had. Als ik er eens over nadenk vindt ik het nogal wat geld, en is de monitor dat naar mijn mening maar net waard.

• yonexfreak
  • Laatst online: 18-08 06:50
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 21:50:
Ik heb hier voor mij staan de SAMSUNG Syncmaster 171B, en ik kan dus uit ervaring vertellen dat het een keurige monitor is, maar ik krijg sneller last van mijn ogen, op de juiste resolutie, dan met mijn oude vertrouwde Philips 105B. Vooral bij het scrollen van pagina's tekst lijkt de plek van het richtpunt van mijn oog te flikkeren.

Voor de rest kan het geen kwaad de brightness flink naar beneden te schroeven, is de rand rond het hele beeldscherm me net wat te dik, en is het gewoonweg slordig dat de kabels niet weggewerkt zijn, maar rond de achterkant van de voet krullen.

Het is trouwens geen exemplaar van mijzelf, maar van mijn vader, die hem 2 weken terug voor € 870 binnen twee dagen in huis had. Als ik er eens over nadenk vindt ik het nogal wat geld, en is de monitor dat naar mijn mening maar net waard.
hmm ik ben het hier totaal niet mee eens....kheb hem sinds gisteren en beeld is superscherp !
ook geen last van het flikkeren bij het beeld tijdens scrollen :? met games/DVD 0 ghosting of andere irri effecten en tjsa ik heb de kabels keurig weggewerkt dat je er niets van ziet :)
en tsja opzich is de randen van scherm redelijk breed maar ik kan me daar totaal niet druk over maken
wat mij betreft is dit scherm een absolute HIT _/-\o_ _/-\o_

I don't drive fast, I only fly low!

• Bu588
Ik heb nu een uur de Samsung 171S voor m'n neus staan, en tot nu toe bevalt hij me prima. Erg scherp op 1024*768, geen dode pixels en vooral heel veel Brightness. Toch eens kijken of ik dat niet wat lager kan zetten want ik heb wel bijna m'n zonnebril nodig nu 8) Over ghosting e.d. heb ik niet veel te melden, ik speel eigenlijk geen spellen meer. Filmpjes enzo spelen in ieder geval prima af.

• Strikie
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

*Effe schopje*

Ik ben op zoek naar een betaalbare tft liefst zilver, kwam dus ook uit op de samsung 171s.
In combinatie met een ati radeon 9000, reactie snelheid is niet zo belangrijk want er word niet mee gegamed.

Ik zie alleen maar 1 of 2 mensen die hem daadwerkelijk hebben in dit topic, hopelijk zijn er nu wat meer mensen die hun ervaringen effe met me willen delen.

Design is mooi , maar is ie echt de moeite waard om te kopen?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Om te zien of jij de monitor goed genoeg vind om te kopen kan je het beste even in de winkel gaan kijken.

Dit staat hier ook uitgelegd, en daarom gaat het topic dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.