Eerst Tweakers, dan shoppen. Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Het grote @home problemen topic

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.183 views sinds 30-01-2008

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:51

krietjur

Where am I?

Hier in Hengelo eigenlijk vrijwel nooit problemen met @home. Heb sinds juli 2001 2x een storing gehad, waarvan de langste 4 uur was.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Feb 8 2002 om 09:34:50 UTC+0100)

Download : 304.4 KByte/sec
Internationaal VS : 102.9 KByte/sec
Upload : 14.8 KByte/sec
Connection : 542.0 Conn/min
Ping test Nederland : 54.0 ms

Wat echter wel altijd brak is, is de mail server. Dan krijg 'k de melding dat de service niet beschikbaar is, een paar minuten moet wachten en opnieuw proberen. En als dat een keer voorkomt hoor je mij niet klagen, maar dat is toch echt wel iets waar ik onderhand flink ziek van wordt..

Verwijderd

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 448.0 KByte/sec
Internationaal VS
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in de Verenigde Staten
Powered by AdeptHost Klaar 199.7 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 11.7 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 335.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 34.0 ms

sinds kort @home en zeer tevreden.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Op donderdag 07 februari 2002 23:51 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt voor geen meter. Wat er tussen mij en de gateway fout gaat heeft niks te maken met het feit dat de mailserver ultra-kut is. En dat is een volwaardige dienst, geen nevendienst. En hij is niks minder belangrijk dan de verbinding zelf!

90% van de mensen die internet hebben, hebben dat primair voor email.
Ik snap jou niet HlpDsK.
Ofcourse, voor 112 piek per maand mag jij van @home verwachten dat je een volwaardige verbinding hebt met goede pop3/smtp server. Dit is kennelijk bij jou niet het geval, met als toppunt het hele mail gebeuren.
Ik zie jou daar nu al een tich aantal maanden over klagen, wordt het niet eens tijd dat je zelf de handen uit de mouwen steekt en gewoon een eigen mailservertje installeert? Hoeveel moeite is dat nou? Het lijkt bij jou wel een principe kwestie te zijn.
Wat heb je daar nou aan? Kun je lekker een paar jaar lang elke dag kankeren over @home. |:(

Ik zou mijn humeur niet willen verpesten door alsmaar ermee geconfronteerd te willen worden.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:05

Wildfire

Joy to the world!

Op vrijdag 08 februari 2002 11:51 schreef Red devil het volgende:

[..]

Ik zie jou daar nu al een tich aantal maanden over klagen, wordt het niet eens tijd dat je zelf de handen uit de mouwen steekt en gewoon een eigen mailservertje installeert? Hoeveel moeite is dat nou? Het lijkt bij jou wel een principe kwestie te zijn.

[..]
Natuurlijk is het een principekwestie!!! Moet hij dan maar accepteren dat @Home een wanprestatie levert en gewoon de volle mep blijven doorbetalen??? |:(

Natuurlijk niet!! Stel je voor dat jij iets koopt en het werkt niet goed, het bedrijf weigert de fout te erkennen en repareert dus ook niets. Accepteer jij dat dan ook zomaar???

HlpDsK, Red Devil is het dus weer een voorbeeld van iemand die nogal kortzichtig is... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Red devil
  • Nu online
Op vrijdag 08 februari 2002 12:39 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een principekwestie!!! Moet hij dan maar accepteren dat @Home een wanprestatie levert en gewoon de volle mep blijven doorbetalen??? |:(

Natuurlijk niet!! Stel je voor dat jij iets koopt en het werkt niet goed, het bedrijf weigert de fout te erkennen en repareert dus ook niets. Accepteer jij dat dan ook zomaar???

HlpDsK, Red Devil is het dus weer een voorbeeld van iemand die nogal kortzichtig is... :(
Ach man, dikke slijmbal, ga ergens anders een wit voetje halen. Ik acht HlpDsk prima in staat voor zichzelf op te komen.
Natuurlijk snap ik wel dat je zoiets niet moet pikken! Maar moet je dan maar eeuwen door blijven vechten?
Toen ik @home hier nam wist ik ook dat de mail server zwaar bout was. Ik heb toen gewoon een eigen mailserver opgezet.
Natuurlijk zou het niet moeten zijn maar het is nu eenmaal zo. Je laat je leven toch niet bepalen door zo'n stomme mailserver. Gewoon zo nu en dan een klacht laten vallen en maar hopen dat ze het voor je fixen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nou, daar gaan we dan weer eens:
Pingen naar www.rdc1.ov.home.nl [213.51.129.113] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.51.129.113: bytes=32 tijd=1185 ms TTL=125
Antwoord van 213.51.129.113: bytes=32 tijd=1223 ms TTL=125

Ping-statistieken voor 213.51.129.113:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 2, verloren = 2
(50% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
Minimum = 1185ms, Maximum = 1223ms, Gemiddelde = 1204ms
Met andere woorden, het is hier nu weer megatraag... hopelijk is het morgenvroeg gefixed want anders kan ik voor de zoveelste keer weer eens naar de helpdesk bellen... :(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wow!!! :D

Ze hebben het nu al gefixed, dit is echt verbazingwekkend!!

:)

Verwijderd

Topicstarter
Red Devil: jij hebt imo een enorme plank voor je kop. Natuurlijk ga ik niet stil zitten wachten tot @home er eens iets aan doet. Als je stil zit gebeurt er JUIST niks! Zo werkt dat bij dat stelletje amateurs.

En heel leuk een aardig dat jij de plek hebt om een mailserver neer te zetten die altijd aan staat. Dat is hier NIET het geval. Ik betaal voor een pop3 en een smtp. En dik ook. En dat EIS ik ook dat ze werken. Elke keer die achterlijke non-argumenten. Ik heb betaald, en dan MOET het ook werken!

En het is ook een principe kwestie. Als jij dat niet wilt snappen dan ga je maar ergens anders mensen lastig vallen met je kortzichtige mentaliteit. Ik stuur met grote regelmaat mail naar @home, en ik bel me een ongeluk met dat trieste groepje losers dat zich helpdesk van @home noemt. En nog steeds ondernemen ze geen actie. Ga toch een eind fietsen met je gezwam over 'handen uit de mouwen steken'. Voor elke keer dat ik hier op het forum vertel dat @home zuigt, heb ik dat al 10 keer per mail uitgelegd aan de @home support, in beleefdere, maar niet minder mis te verstane bewoordingen.

En verder wil ik niet dat jij hier met ziektes smijt. Zie de FAQ daar eens over.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

De mail ligt er nu alweer enkele uurtjes uit... :(
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'mail', Server: 'mail', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR mail storage services unavailable, wait a few minutes and try again.', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 22:05 schreef Brian Dickens het volgende:
De mail ligt er nu alweer enkele uurtjes uit... :(
[..]
Ik weet 't. Doodirritant. Ik verwacht mail en weer zit ik zonder.

[topic=407897/1/100]

Verwijderd

SH*T Dit is nu al de tweede keer dit weekend dat mijn hoofdaccount bij @home niet werkt.
CC*****-b werkt niet en CC*****-c werkt wel.
CC*****-a ben ik een jaar geleden al kwijt geraakt omdat die het plotseling ook niet meer deed.
Hoezo de kwaliteit van de service handhaven ?
Sinds ik meer betaal gaat er in 1 keer weer van alles mis.
En de helpdesk was om 6 uur vanavond niet meer bereikbaar. :(

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hier ook erg traag.. vroeger was het sneller

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Verwijderd

Ik zit sinds vrijdag in een nodemove ipnummerreeks. Heb nog steeds 3 ips en het werkt nog steeds wel oke, dl van 150-450 KB/s ('s nachts om 4 uur) , upload 10-15 KB/s. Maar ik wil nou mijn eigen ip's wel weer eens terug, maar ik hoop dat ie weer sneller is na de werkzaamheden. Valt me eigenlijk reuze mee die werkzaamheden (afkloppen, ik weet 't) .

Verwijderd

Hey hiero @Home Tilburg alles werkt naar behoren maar ik hoor om 20.00u van een vriend dat zijn @home in Tilburg niet werkt. Ik zeg: bij mij werktie wel dus moet wel aan jouw verbinding liggen. Na wat DAOC gespeeld te hebben, bel ik een andere vriend op (om DAOC te spelen) en hij zegt ook dat zijn verbinding niet werkt. Zelfde probleem: oranje lampje op de modem. Nog een paar mensen die ik ken en @home Tilburg hebben, zeggen dat het bij hun prima werkt. Dus iemand die zegt: same here? btw, opmerkelijk is dat ze allebei in Tilburg-Zuid wonen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 00:49 schreef Cyberboy het volgende:
Hey hiero @Home Tilburg alles werkt naar behoren maar ik hoor om 20.00u van een vriend dat zijn @home in Tilburg niet werkt. Ik zeg: bij mij werktie wel dus moet wel aan jouw verbinding liggen. Na wat DAOC gespeeld te hebben, bel ik een andere vriend op (om DAOC te spelen) en hij zegt ook dat zijn verbinding niet werkt. Zelfde probleem: oranje lampje op de modem. Nog een paar mensen die ik ken en @home Tilburg hebben, zeggen dat het bij hun prima werkt. Dus iemand die zegt: same here? btw, opmerkelijk is dat ze allebei in Tilburg-Zuid wonen :?
Subject:
Storing regio Tilburg woensdag 13 februari
Date:
Wed, 13 Feb 2002 21:07:32 GMT
From:
Support@home.nl (@Home Klantenservice)
Organization:
@Home Network
Newsgroups:
athome.nl.aankondiging

Door een storing in ons netwerk kunt u
woensdag 13 februari 2002 problemen
ondervinden met onze internet service.

Eventuele gevolgen zijn merkbaar in de regio
Tilburg.

De storing kan invloed hebben op de
verbinding.

We vragen hiervoor uw begrip.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 02:20 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Subject:
Storing regio Tilburg woensdag 13 februari
Date:
Wed, 13 Feb 2002 21:07:32 GMT
From:
Support@home.nl (@Home Klantenservice)
Organization:
@Home Network
Newsgroups:
athome.nl.aankondiging

Door een storing in ons netwerk kunt u
woensdag 13 februari 2002 problemen
ondervinden met onze internet service.

Eventuele gevolgen zijn merkbaar in de regio
Tilburg.

De storing kan invloed hebben op de
verbinding.

We vragen hiervoor uw begrip.
xie dat je dat van een nieuwsgroep gehaald hebt. Ik weet nog niet eens waarvoor een nieuwsgroep dient en hoe het werkt enzo (jah erg triest he) maar iig bedankt voor de info, op de site van @home staat nog nix

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 00:08 schreef janjanjansen het volgende:
Ik zit sinds vrijdag in een nodemove ipnummerreeks. Heb nog steeds 3 ips en het werkt nog steeds wel oke, dl van 150-450 KB/s ('s nachts om 4 uur) , upload 10-15 KB/s. Maar ik wil nou mijn eigen ip's wel weer eens terug, maar ik hoop dat ie weer sneller is na de werkzaamheden. Valt me eigenlijk reuze mee die werkzaamheden (afkloppen, ik weet 't) .
Afkloppen heeft niet geholpen :( Om 11 februari 01:17 tot 12 februari 14:00 heb ik er dus afgelegen. Oorzaak: probleem met dhcp server, ik kreeg de verkeerde (oude) ip's terug en die werkten niet (geen gateway) Nadat ik serieus heb aangedrongen kreeg ik 2e lijns te pakken en die wisten het probleem snel op te lossen. Maar dat was wel 36 uur later...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 04:56 schreef Cyberboy het volgende:

[..]

xie dat je dat van een nieuwsgroep gehaald hebt. Ik weet nog niet eens waarvoor een nieuwsgroep dient en hoe het werkt enzo (jah erg triest he) maar iig bedankt voor de info, op de site van @home staat nog nix
Het is überhaupt een wonder dat er een melding is. @home is kampioen in miscommunicatie.

De Meldingen (als ze er al zijn. vaak een dag de mail plat en nog steeds geen melding) staan ook gemirrord op www.troublesathome.nl, want .. zoals typsch is voor @home: je kunt de meldingen niet bij @home zien via een niet-@home aansluiting.

Dus als je modem plat ligt kun je niet inbellen en de meldingen nalezen. Fijn.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:50

Destruction

(ex-)Automonteur

En wéér ligt de mailserver er hier uit..

Ik denk dat ik het toch maar eens over minder betalen moet gaan hebben :(

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
De mailserver is KUT
De newsserver ZUIGD
De I-net server RUKT

Zo dat is er ook weer uit.

Ik kan sinds vandaag 4 uur geen mial van @home ontvangen. I-net is retetraag. En news doet het gewoon niet.

Verwijderd

@Home mailserver doet het momenteel prima bij mij. Enne bedankt Hlpdsk voor je uitleg

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Mail werkt normaal hoor. En van die storing gisteren heb ik gelukkig geen last ondervonden... gebeurt weinig, maar het kan dus wel! :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 14 februari 2002 19:09 schreef Brian Dickens het volgende:
En van die storing gisteren heb ik gelukkig geen last ondervonden...
Ik ook niet.

Ik zat gister in Berlijn (schoolkamp :))

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

las hierboven iets over de mailserver, bij mij, deventer, ligt de mailserver er al 2 dagen ui :(
Gisteren en eergisteren tenminste. Ik weet niet hoe het nu zit, zit nu op m'n werk.
Iemand hier nog meer last van :?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Bij mij doet hij het.

Ik heb een mailtje van HlpDsK ontvangen, subject is "Permanente Ban"

Toch jammer die headers.

Dit staat erin :

Return-Path: <httpd@ns1.fastserver5.nl>
Received: from mx3.home.nl ([213.51.129.203]) by mail4.home.nl
(InterMail vM.4.01.03.00 201-229-121) with ESMTP
id <20020211200640.HZMK5772.mail4.home.nl@mx3.home.nl>
for <*censuur*@home.nl>; Fry, 15 Feb 2002 11:00:40 +0100
Received: from ns1.fastserver5.nl (hosted.by.i-s-e.nl [80.84.226.42] (may be forged))
by mx3.home.nl (8.11.1/8.11.1) with ESMTP id g1BK6mI15827
for <Received: (from httpd@localhost)
by ns1.fastserver5.nl (8.9.3/8.9.3) id VAA27415;

Date: Fry, 15 Feb 2002 11:00:40 +0100
Message-Id: <200202112005.VAA27415@ns1.fastserver5.nl>
To: blaat
Subject: Permanente Ban
From: HlpDsK <hlpdsk@tweakers.net>
Afkomstig-van: www.shitzooi.nl

Dus wie :{?

• Red devil
  • Nu online
code: DU Meter Monthly Report van HlpDsk

Period (Month) Download Upload Both Directions
o 2001 42.035.396 KB 1.800.941 KB 43.836.337 KB
n 2001 18.316.309 KB 3.240.326 KB 21.556.634 KB
d 2001 23.864.928 KB 2.724.686 KB 26.589.614 KB
j 2002 34.719.418 KB 1.526.874 KB 36.246.293 KB
f 2002 3.829.613 KB 1.466.744 KB 5.296.357 KB

En nooit zo'n mailtje gehad. Maar dat is dan ook tussen de downtime door, en 90% in het holst van de nacht
Euh HlpDsk, nu moet je me trouwens uitleggen. Hoe kun jij in hemelsnaam zulke download rates halen als je zo'n brakke verbinding hebt??? Ik vind dat een beetje tegenstrijdig.

Kennelijk zijn er dus, als ik het goed begrijp, momenten dat het even traag is.

Nou nog een hulpvaardige opmerking:

Heb je tijdens de momenten dat het zo traag is wel eens geprobeerd de MTU op een extreem lage rate te zetten?
Als het goed is kan windows dit zelf , maar het is te proberen. Dus bijv 200 bytes per MTU en dan kijken of er nog iets mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 11:12 schreef Destruction het volgende:
Bij mij doet hij het.

Ik heb een mailtje van HlpDsK ontvangen, subject is "Permanente Ban"

Toch jammer die headers.

Dit staat erin :

Return-Path: <httpd@ns1.fastserver5.nl>
Received: from mx3.home.nl ([213.51.129.203]) by mail4.home.nl
(InterMail vM.4.01.03.00 201-229-121) with ESMTP
id <20020211200640.HZMK5772.mail4.home.nl@mx3.home.nl>
for <*censuur*@home.nl>; Fry, 15 Feb 2002 11:00:40 +0100
Received: from ns1.fastserver5.nl (hosted.by.i-s-e.nl [80.84.226.42] (may be forged))
by mx3.home.nl (8.11.1/8.11.1) with ESMTP id g1BK6mI15827
for <Received: (from httpd@localhost)
by ns1.fastserver5.nl (8.9.3/8.9.3) id VAA27415;

Date: Fry, 15 Feb 2002 11:00:40 +0100
Message-Id: <200202112005.VAA27415@ns1.fastserver5.nl>
To: blaat
Subject: Permanente Ban
From: HlpDsK <hlpdsk@tweakers.net>
Afkomstig-van: www.shitzooi.nl

Dus wie :{?
Ik heb zelf een mailtje waarin in gebanned zou zijn.
Iemand met te veel vrije tijd of zo. :z

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 22:44 schreef Red devil het volgende:

[..]

Euh HlpDsk, nu moet je me trouwens uitleggen. Hoe kun jij in hemelsnaam zulke download rates halen als je zo'n brakke verbinding hebt??? Ik vind dat een beetje tegenstrijdig.

Kennelijk zijn er dus, als ik het goed begrijp, momenten dat het even traag is.
Dus niet. Dagen verbinding weg, en dagenlang 14K4 snelheden en ping van 2000 ms. En daarbij de standaard mail-triestheden en news.

Dat zijn geen momentopnames. Het is bij mij een jojo. En dat heb ik ook al vaak genoeg gezegd, maar men wil dat blijkbaar niet zien of zo.

En daarbij: hier zit mijn lokale netwerk verkeer bij, want dat draait ook op die IP's van @home. En het is veel legaal spul. Van bv. de WXS FTP-server. Om te testen.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op vrijdag 15 februari 2002 23:17 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik heb zelf een mailtje waarin in gebanned zou zijn.
Iemand met te veel vrije tijd of zo. :z
OMG :o

Heeft ie jou naam gebruikt in jou mailtje?

Dat zou niet erg slim van hem zijn :o

als in : wie gaat zichzelf nou bannen?

Maar ik zag toen ik het mailtje nog niet eens had gelezen dat ik hier geen permban had.. ik was aan het posten en naar mijn idee gedraag ik me de laatste tijd redelijk goed..

[/offtopic] :)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
damn... voor 't eerst in een half jaar is @home ook hier "traag", geen snelheden boven de 50kb/s :{ (ja sommigen hier zouden blij zijn met die snelheid, en ik eig ook wel, maar toch)
zou 't iets te maken kunnen hebben met de waarschuwing wegens overmatig bandbreedtegebruik die ik gisiteren heb gekregen? dat ze mijn verbinding gewoon op 50kb/s gecapped hebben? want dat zou ik wel een rotstreek vinden dan

en ik vind 't trouwens ook vreemd dát ik zo'n mail kreeg, want ik download eigenlijk helemaal niet zo veel, zo'n 20gb in de maand denk ik (en over 't algemeen na 23:00)
en het is trouwens al helemaal vreemd dat ik die mail gisteren kreeg, want de afgelopen week heb ik met griep op bed gelegen, en heb ik maar 1gb traffic (in both directions, that is) gehad

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

@Home capped je downloadsnelheid niet als je teveel dataverkeer genereert. Ze waarschuwen je eerst en als je
door blijft gaan sluiten ze je gewoon af...

<edit> Dat zou je dus een cap naar 0 kilobyte/sec kunnen noemen... >:) </edit>

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het is weer eens zover:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Bezig met het traceren van de route naar www.rdc1.ov.home.nl [213.51.129.113]
via maximaal 30 hops:

1    59 ms    22 ms    23 ms  r1-fe1-0-0.tilbu1.nb.home.nl [212.120.124.1]
  2    28 ms    18 ms     *     bb1-pos1-1.dbsch1.nb.home.nl [212.120.67.141]
  3    32 ms     *    *     bb1-pos1-0.rdc1.ov.home.nl [213.51.133.105]
  4     *    27 ms    21 ms  static.home.nl [213.51.129.113]

De trace is voltooid.

Nu eens niet torenhoge pings maar time-outs... zucht... :(

Hang nu in de wacht voor de 2e lijns helpdesk... van dat irri wachtmuziekje word ik nu echt gestoord... :(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Heb na vijftien minuten wachten maar gauw de hoorn erop gegooid... de verbinding leek ondertussen toch weer tot het land der levenden teruggekeerd...

• Kettrick
  • Laatst online: 10:21

Kettrick

Rantmeister!

@home heeft er hier gister de hele dag uitgelegen, een "update" noemen ze dat :r

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 10:33 schreef Destruction het volgende:

[..]

OMG :o

Heeft ie jou naam gebruikt in jou mailtje?

Dat zou niet erg slim van hem zijn :o

als in : wie gaat zichzelf nou bannen?

Maar ik zag toen ik het mailtje nog niet eens had gelezen dat ik hier geen permban had.. ik was aan het posten en naar mijn idee gedraag ik me de laatste tijd redelijk goed..

[/offtopic] :)
Neuh .. mijn mailtje was van zgn Femme. Of Nego .. lekker domme mail

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 18:23 schreef Brian Dickens het volgende:
Heb na vijftien minuten wachten maar gauw de hoorn erop gegooid... de verbinding leek ondertussen toch weer tot het land der levenden teruggekeerd...
Jajajaja! Hier ook. Echt weer 2 KB/sec. Ping echter wel redelijk ipv zwaar over de 1000.

En dat uren .. echt onmogelijk.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zaterdag 16 februari 2002 20:04 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Neuh .. mijn mailtje was van zgn Femme. Of Nego .. lekker domme mail
Vraag ik me toch af wie er tijd teveel heeft.. :+

Verwijderd

Bij mij suckt het voor de eerste keer,
Maar nu blijft het sucken want ik heb sinds een week of 3 het probleem dat de verbinding steeds langzamer word.
Eerst bleef het beperkt op zondag avond rond 8 uur,daarna begon het al elke avond langzamer te worden, en nu kan ik alleen midden in de nacht nog fatsoendelijk UTen :(, ik wal ervan.Een ping van 350 is nu normaal :@, normaal had ik altijd een ping van 40tot50
Ik zit btw in Zuid Limburg Kerkrade,
Ik heb zo'n idee dat de bandbreedte te kort is in onze wijk, en het wordt alleen nog maar erger :(,

Ik hoop dat ze er wat aan gaan doen, anders ga ik echt wel voor ADSL,

Verwijderd

Topicstarter
Ok .. just for the record: de mail ligt al weer meer dan 'n uur plat. Pop3 100% overleden.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Beetje jammer dat troubles@home ook dood is.
code:
1
2
3
4
5
bash-2.03$ ping www.troublesathome.nl
PING www.troublesathome.nl (213.239.151.227): 56 data bytes
^C
--- www.troublesathome.nl ping statistics ---
3 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
telnet> open mail.home.nl 110
Trying 213.51.129.115...
Connected to mail.home.nl.
Escape character is '^]'.
+OK InterMail POP3 server ready.
user *
+OK please send PASS command
pass *
+OK *is welcome here
stat
+OK 4 7014
quit  
+OK *InterMail POP3 server signing off.
Connection closed by foreign host.

SMTP doet het dus weer

Verwijderd

Topicstarter
Pop3 is weer ranzig traag als vanouds.

Verwijderd

Ben ik blij met mijn BAGGURRRRRR kabelfoon... :+

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
En ja hoor, de mail ligt er weer uit!
|:( :( :r |:( :( :r |:( :( :r |:( :( :r

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 16-10 14:49
jullie moeten ook eens duidelijk vermelden waar jullie wonen. Ik woon in Moorveld en heb dus een downtime van totaal 1 uur in die 7 maanden dat ik nu @home heb.
Ik haal gemiddeld 440kb/s down
en 16kb/s UP
met een ping van 11 tot 24ms

btw: maastricht heeft de laatste dagen veel problemen gehad
Nu heb ik zelf de laatste dagen idd wel iets trager internet maar na een kwartier is dat weer weg :?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Topicstarter
Nou .. ook lekker!

Uren offline. Ik kwam niet voorbij de Den Bosch hop. Gewoon totaal backbone plat oid.

Goed gedaan hoor .. stelletje amateurs. :r

Verwijderd

Topicstarter
Ik rename dit ding nu trouwens maar naar 'Het grote @home problemen topic'.

Da's wat toepasselijker.

• Kettrick
  • Laatst online: 10:21

Kettrick

Rantmeister!

Na de zogenaamde "upgrade" loopt het hier wel weer iets stabieler. Ik heb iig. minder packetloss.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Exit POP3 - again... :(
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'mail', Server: 'mail', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR mail storage services unavailable, wait a few minutes and try again.', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92
<edit> Korte storing deze keer, POP3 werkt weer... </edit>

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kzit hier ook in het "@Home probleempunt" TIlburg, en vanmorgens is mijn internet er ook uitgeknald.
MSN en AIM lagen er al namelijk uit enzo.

Ik weet alleen niet hoelang omdat ik nog lag te pitten :z

C:\>_

• Knightwolf
  • Laatst online: 23:39
Ik wilde vanmorgen m'n Email checken en ik bleek zomaar ineens helemaal geen enkele internet verbinding te kunnen krijgen. Gek genoeg deden MSN en ICQ het wel, maar daar had ik op dat moment geen ruk aan.
Ik nog eens rebooten, maar nee, nog steeds hetzelfde. Maar goed dat ik bij World Access nog kan inbellen, m'n WXS-abo heb ik behouden sinds ik @Home kreeg, zodoende kon ik toch nog fatsoenlijk even m'n mail checken en replyen.

Dit suckt gewoon, en als ik dit zo lees, Hmmzzz...
Normaal in DenBosch geen problemen, maar zo af en toe ...

• Knightwolf
  • Laatst online: 23:39
Op woensdag 20 februari 2002 13:01 schreef vinnie_van_wham het volgende:
Ik weet alleen niet hoelang omdat ik nog lag te pitten :z
Ha neefje, slaapkop ;)

Verwijderd

Topicstarter
En weer. POP3 nog altijd overleden. En ik verwacht mail verd*mme.

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
De mail werkt, maar wel nadat je vijf keer je wachtwoord moet bevestigen. Is nu al bijna een week dat de mail server zwaar bagger is :r.
Het is misschien leuk om een paar @home directeuren @home (user) mail te geven. Wedden dat de mail servers dan binnen een week verbeterd zijn >:).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• sll
  • Laatst online: 10:36

sll

Niet meer echt passend in dit topic, maar een van de @Home newsservers (213.51.129.161) doet het vandaag weer redelijk wat betreft de compleetheid van de binaries...

Misschien een tip voor de mensen die nu betalen per GB...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom met @home niet online op ICQ :(

• Ronnie_T
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

mail is traaaaaaaaaaag

/edit icq lukt hier trouwens altijd wel

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

De DNS-servers zijn op dit moment traag en bij sommigen liggen ze er zelfs compleet uit...

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai als primary DNS een van de T.Net servers :P

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:33
In Uden heeft @home de hele dag, tot ongeveer 1900 op zn gat gelegen... en dat is k*t....

Sometimes you need to plan for coincidence

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-11 22:44

Bjorker

Cadillacs rule!

Hmm nou heb ik in 4 dagen tijd al 3 nieuwe ip's gehad voorzover ik kan zien. En de dhcp lease staat nu op 1! :? uur.
Lijkt me ook niet echt een ideale situatie. Nu gaat het wel, maar gisterenmorgen lag ik er finaal uit.
En op de 'werkzaamhedenpagina' natuurlijk niks te zien :-(

Nope

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 19:39 schreef Bjorker het volgende:
Hmm nou heb ik in 4 dagen tijd al 3 nieuwe ip's gehad voorzover ik kan zien. En de dhcp lease staat nu op 1! :? uur.
Lijkt me ook niet echt een ideale situatie. Nu gaat het wel, maar gisterenmorgen lag ik er finaal uit.
En op de 'werkzaamhedenpagina' natuurlijk niks te zien :-(
Klinkt als een klassieke nodemove.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:33
Op donderdag 21 februari 2002 20:02 schreef HlpDsK het volgende:
zijn ze hier ook aan t doen :'(

Sometimes you need to plan for coincidence

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 09:57

Acidfire

Burning Universe

Neeeeeee, hier in Roosendaal liggen alle pings boven de 450ms... Eerste keer in een hele lange tijd dat ik problemen met @home heb (als je de e-mail server niet meetelt :) ). Het is sinds vanavond al bezig...

• sll
  • Laatst online: 10:36

sll

Op donderdag 21 februari 2002 20:02 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Hoe lang duurt zo'n klassieke nodemove eigenlijk :?
Ik heb al bijna 2 weken een *.nodemove.home.nl adres...

Niet dat dat erg is, zolang de verbinding maar goed blijft... Een tijdje terug had ik namelijk veel last van vervelende disconnects bij een 1-urige lease... En voor zover ik weet zat ik toen niet in een nodemove.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op woensdag 20 februari 2002 12:49 schreef Brian Dickens het volgende:
Exit POP3 - again... :(
[..]

<edit> Korte storing deze keer, POP3 werkt weer... </edit>
*zucht*.. hebben ze maar 1GB hd in dat ding hangen ofzo :(

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb me er maar bij neergelegd dat @home je "oplicht": de service is brakker dan voorheen, het aantal storingen is enorm toegenomen, mailservers zijn brakker dan voorheen, juist op het moment dat de prijsstijging van het abonnementsgeld een feit is geworden.

En we zouden zogenaamd betalen voor betere service, en een betrouwbaarder/stabieler netwerk. In mijn ogen is het achteruit gegaan, en niet zo'n beetje ook.

Voor kwaliteit betaal je. @Home kan dan wel leuk van de toren blazen dat ze de snelste zijn in Nederland, maar ik kies liever voor meer kwaliteit dan de kwantiteit. Met de helft van je internetters van storingen voorzien waardoor de rest sneller is, kan ik ook wel roepen dat ik snel ben :+

Gisteren en vandaag enorm veel problemen gehad met de DNS-servers van @home: om de zoveel tijd kon ik niet surfen, terwijl msn en icq wel bleven werken.

Volvotips.com

Verwijderd

Na de nodemove is het hier aanmerkelijk beter geworden. Ik zit nu op een download van 450Kb en een upload van 15Kb.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 22:29 schreef sll het volgende:

[..]

Hoe lang duurt zo'n klassieke nodemove eigenlijk :?
Ik heb al bijna 2 weken een *.nodemove.home.nl adres...

Niet dat dat erg is, zolang de verbinding maar goed blijft... Een tijdje terug had ik namelijk veel last van vervelende disconnects bij een 1-urige lease... En voor zover ik weet zat ik toen niet in een nodemove.
Dat wisselt. Ligt er aan hoe groot je wijk is en meer vage zaken.

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 12:13

porn*

...take on the world!

Mijn verbinding is de laatste tijd ook niet optimaal meer, had ik vroeger een strakke ping 30-50 naar gameservers in de buurt, de laatste tijd heb ik een nogal variabele ping van 50-150 :(

Bnet pindle#2913

• Londje
  • Laatst online: 05-11 14:22

Londje

....tssssssss....

:( Ik hoorde net van mijn vriendin dat bij haar (Rosmalen) @home de hele dag al dood is ;( ... Hebben meer hier momenteel last van? En wat is de site waarop je kan zien of @home met werkzaamheden bezig is :?

<edit> Het werkt alweer... Ik heb haar gezegd dat ze ff de stekker uit het modem moest halen en er weer in moest doen... en nu werkt ie weer... 8-)
</edit>

Asus P3B-F | PentiumIII 800@992 | 2 *256mb PC133 ECC | Voodoo3 3000 AGP | Creative AWE64 | Maxtor 40GB 7200 | WD 20 GB 7200| Plextor 40x SCSI | Plextor 12x4x32 SCSI | Iiyama Vision Master Pro 510 | IntelliMouse Explorer | WinXP |

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op zaterdag 23 februari 2002 19:18 schreef Londje het volgende:
:( Ik hoorde net van mijn vriendin dat bij haar (Rosmalen) @home de hele dag al dood is ;( ... Hebben meer hier momenteel last van? En wat is de site waarop je kan zien of @home met werkzaamheden bezig is :?

[..]
De @Home storingenpagina is volgens mij alleen maar te benaderen door @Home abonnee's... dus als je verbinding plat ligt kun je er nog niet op... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 20:29 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

De @Home storingenpagina is volgens mij alleen maar te benaderen door @Home abonnee's... dus als je verbinding plat ligt kun je er nog niet op... |:(
Alsof er iets zou staan .. maar t@h mirrort.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op zaterdag 23 februari 2002 20:30 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Alsof er iets zou staan .. maar t@h mirrort.
Oh ja, da's waar ook - maar ja, als bij de Troubles@Home mensen hun verbinding ook niet werkt kan er niet veel gemirrored worden... @Home moet gewoon een storingsmeldingsite maken die ook voor niet-@Homers te benaderen is...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

En zojuist heeft @Home er dus alweer een half uur uitgelegen. Ik kwam niet verder dan een @Home-server hier in Tilburg, verdere verbindingen gingen niet vanwege torenhoge pings en later zelfs complete time-outs...

Ik heb een half uur in de wacht gehangen bij de helpdesk gedurende welke tijd ik tig keer "een moment geduld alstublieft" heb moeten aanhoren. Zulke geintjes gaan binnenkort dus ook nog eens €0,10/minuut kosten... :(

Afijn, de verbinding is nu weer normaal dus ik kan weer GoTten...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

En zojuist weer zo'n twintig minuten eruit gelegen... ik sta nu in de wacht voor de tweedelijns, er waren namelijk geen problemen bekend...

Zucht...

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
(Overgenomen op Tue Mar 12 2002 om 21:37:51 UTC+0100)

Download : 223.0 KByte/sec
Internationaal VS : 13.1 KByte/sec
Upload : 10.4 KByte/sec
Connection : 535.0 Conn/min
Ping test Nederland : 33.0 ms

Hmz volgens mij is er ergens iets flink mis (of met @home of met die buitenlandse server van speedtest.nl), dit is wel héél erg laag!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46
In Roermond is er geen internetverbinding geweest vanaf 7:00 uur vanmorgen tot 20:30 uur 's avonds. Ze zijn bezig met een nodemove, kennelijk is er iets verkeerd gegaan. Volgens mij lag de fout in de releasetijd die op 0 seconden werd gezet. Zeker weten doe ik dit niet, bij de helpdesk kwam ik er niet doorheen.

Verwijderd

Topicstarter
Hier ook. Maar ik he ber echt langer afgelegen. Bijna 3 uur.

En dan nog gaan betalen voor de helpdesk :r

Dat is dus gewoon geld slaan uit eigen wanbeleid.

• maontje
  • Laatst online: 07:48

maontje

better off Playing

Had vandaag 12-03-2002 ping tijden van 1200 tot/met 3245
maar was geen probleem in Tilburg zegt @sloom :r

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Heel af en toe problemen met de mail maar voor de rest geen klachten over @home, ik ben allang blij dat ik van de telefoontikken af ben :)

Groningen trouwens.

Verwijderd

je kan je download van af een buitenlandse server ongeveer gelijk tweaken aan die van een nederlandse server.

gewoon je rwin value verhogen
meer te zien op www.dslreports.com of www.speedguide.net

Verwijderd

ze zijn in regio almelo (ik woon in Aadorp) dus bezig met een node move, dus de hele prut op DHCP zetten, en dan werkt het wel weer bij mij

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Terwijl ik gisteren in de wacht hing voor de tweedelijns kwam m'n verbinding dus weer tot leven. En bij de tweedelijns wisten ze me te vertellen dat er idd in Tilburg ergens iets fout was gegaan en dat het opgelost zou moeten zijn... ze hadden er al meer telefoontjes over gehad.

Daarna is de verbinding gewoon stabiel gebleven, geen problemen meer...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het gaat er nu weer goed aan en toe... af en toe heb ik minutenlang hoge pingtijden tot time-outs aan toe, traceroutes laten zien dat de 1e hop goed gaat en dat de fout ergens zit tussen Tilburg - Den Bosch.

En ja hoor, toen ik de helpdesk aan de lijn had (binnen twintig seconden!!) kon hij zien dat het slecht was, hij ging even navragen maar er was niets bekend. Toen wou hij wat testen uitvoeren, maar -erg typisch- de verbinding was weer normaal. En hij kon dus niets meer voor me doen!!! Arghhh....

Ik zit nu dus met een verbinding die ik nu eventjes niet vertrouw, wie weet schieten de pingtijden momenteel weer omhoog. En je zult dan altijd zien dat dat na 22:00 gebeurt en ik de helpdesk dus niet meer kan bellen... :(

• Squirtle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 21:12
Hebben jullie trouwens ook dat op de nieuwsserver bij de binarie newsgroepen de helft van de file maar op de server stat :?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-11 18:15
Hmmmm, en ik maar denken dat het bij mij slecht was :+

Nou ja, een pingetje naar m'n gateway

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tbouwstraat/ping.gif

Dit soort momenten komen de hele dag voor ....

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

een poos geleden had ik een ping naar mijn gateway van Chello vast aan staan. 1 per zoveel minuten om te kunnen zien hoe de performance was. En die liep telkens terug.... als ik een verse herstart gaf ging het een poos goed, maar helaas redelijk random liepen de pings weer op.
Totdat ik een keer niet thuis was en de server herstart moest worden... mijn zoon een ping op Google vastgezet heeft.... en ik heb er dagen niet naar omgekeken (geen tijd) en het liep als een trein.
Toen ging er een lampje branden... snel effe weer een ping naar mijn gateway ingesteld en .... ik was niet verrast dat binnen een halve dag of zo de pings weer zo opliepen 750-3000 ms....
Server weer herstart en weer naar google een ping aangezet... en de performance was weer goed.
Er was dus iets in het verkeer naar mijn gateway dat dus vertragend werkt, ik heb nooit echt uitgezocht wat precies. het lijkt wel of er een accumulatie van request ontstaat waarin de zaak zich verstrikt.
De server draait nu al weer bijna 65 dagen zonder herstart.....

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op dinsdag 19 maart 2002 03:38 schreef Squirtle het volgende:
Hebben jullie trouwens ook dat op de nieuwsserver bij de binarie newsgroepen de helft van de file maar op de server stat :?
Dat is oud nieuws! Dit probleem bestaat al zeker sinds juli/augustus vorig jaar!!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Ehm ok ... ik dacht al dat het aan mij lag ;) van die news zooi ...

stelletje lamme takken daar ...

Ik kan trouwens de hele avond al niet via http op mn webspace , maar met FlashFxp (ftp dus) kom ik er gewoon op ...

iemand anders ook last van ?

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 20 maart 2002 02:27 schreef Optical het volgende:

[..]

Ik kan trouwens de hele avond al niet via http op mn webspace , maar met FlashFxp (ftp dus) kom ik er gewoon op ...

iemand anders ook last van ?
Yep. De @Home webspace heeft al een aardig gedeelte van de dag kuren gehad. Dat is dan ook de reden waarom ik nu niet het door jou bij @Home gehoste webicon zie...

Ik heb niet voor niets mijn nieuwe icon naar Endoria geupload, vanaf @Home deed niets het... :(

• Knakker
Kan iemand ff uitleggen wat dat 1e, 2e en 3e lijns is en hoe lang je gemiddeld voor elk in de rij staat?

• Knakker
(Overgenomen op Wed Mar 20 2002 om 21:04:08 UTC+0100)

Download : 39.1 KByte/sec
Internationaal VS : 97.6 KByte/sec
Upload : 5.3 KByte/sec
Connection : 246.0 Conn/min
Ping test Nederland : 2,254.0 ms

Olee!!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:05 schreef Knakker het volgende:
(Overgenomen op Wed Mar 20 2002 om 21:04:08 UTC+0100)

Download : 39.1 KByte/sec
Internationaal VS : 97.6 KByte/sec
Upload : 5.3 KByte/sec
Connection : 246.0 Conn/min
Ping test Nederland : 2,254.0 ms

Olee!!
W00t. Ben jij mijn buurman :?

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Hm dit is werkelijk onbegrijpelijk het ene moment ga ik met 300+ KB/s en een ander moment van de dag/nacht zijn pagina's pas na 9 min. geladen na 100x refresh.

Kan dit aan mijn config liggen hier (hardware, irq related?)
Of is het puur serverside denken jullie?

Nu is het ineens weer toppie! :?
(Overgenomen op Wed Mar 20 2002 om 22:20:15 UTC+0100)

Download : 348.4 KByte/sec
Internationaal VS : 242.1 KByte/sec
Upload : 14.2 KByte/sec
Connection : 801.0 Conn/min
Ping test Nederland : 30.0 ms

Verwijderd

bij mij is het bijna altijd redelijk goed hoor....
Dit effe net getest:

(Overgenomen op Wed Mar 20 2002 om 22:26:36 UTC+0100)

Download : 206.7 KByte/sec
Internationaal VS : 95.6 KByte/sec
Upload : 8.1 KByte/sec
Connection : 405.0 Conn/min
Ping test Nederland : 39.0 ms

Viel me toch wel even tegen,.....

• Ronnie_T
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Op woensdag 20 maart 2002 10:59 schreef Knakker het volgende:
Kan iemand ff uitleggen wat dat 1e, 2e en 3e lijns is en hoe lang je gemiddeld voor elk in de rij staat?
1e lijns: is de eerste opvang van klanten, een soort filter voor eenvoudige problemen en het doorgeven en constateren van "mogelijke" storingen. Wachttijd gemiddeld 5-10 minuten in de avonduren (overdag een wachtrij van 0-5 minuten)
2e lijns: oplossen van ingewikkelde problemen van windows (bijv. winsock2 & DHCP lease-problemen) en het oplossen van eenvoudige problemen betreffende het @home netwerk, zoals een kabelmodem "restagen", een net-diagnose doen in het geval van snelheidsproblemen en het constateren van "grote" storingen. wachttijd gemiddeld 20-40 minuten in de avonduren (overdag 10-20 minuten)
2,5 lijns: grote problemen aan het netwerk oplossen door @home servers te herstarten, gecrashte (mail)server(s) opnieuw aan de gang krijgen, capaciteitsproblemen lokaliseren en oplossen door kabelmodems opnieuw in te delen (nodemove). Deze lijn is niet telefonisch te bereiken
het NOC: hoogste verantwoordelijk @home

Tja ik moet ook geld verdienen, dus... :p

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:20

markvt

Peppi Cola

sjee ik heb nieuwsgroepen gewoon nodig voor diverse zaken, iemand een id van een betaalde nieuwsserver die wel fatsoenlijk werkt ??

Volgens mij is zelfs tmfweb nieuws beter :S
2,5 lijns: grote problemen aan het netwerk oplossen door @home servers te herstarten, gecrashte (mail)server(s) opnieuw aan de gang krijgen, capaciteitsproblemen lokaliseren en oplossen door kabelmodems opnieuw in te delen (nodemove). Deze lijn is niet telefonisch te bereiken
laat ze dan snel de nieuwsserver repareren voordat ik doorga met Giggies over de oceaan pompen >:), ik krijg hier de ziekte in

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Knakker
Op woensdag 20 maart 2002 21:22 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

W00t. Ben jij mijn buurman :?
Nee, ik zit in Groningen. Ach denk maar zo: Gedeelde smart is halve smart :+

Ik zoek een manier om onder dat (net getekende) contract uit te komen, zodat ik dan ADSL kan nemen (stomme, stomme ik :) )...iemand een idee?

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 22:32 schreef Ronnie_T het volgende:

[..]

1e lijns: is de eerste opvang van klanten, een soort filter voor eenvoudige problemen en het doorgeven en constateren van "mogelijke" storingen. Wachttijd gemiddeld 5-10 minuten in de avonduren (overdag een wachtrij van 0-5 minuten)
2e lijns: oplossen van ingewikkelde problemen van windows (bijv. winsock2 & DHCP lease-problemen) en het oplossen van eenvoudige problemen betreffende het @home netwerk, zoals een kabelmodem "restagen", een net-diagnose doen in het geval van snelheidsproblemen en het constateren van "grote" storingen. wachttijd gemiddeld 20-40 minuten in de avonduren (overdag 10-20 minuten)
het NOC: hoogste verantwoordelijk @home

Tja ik moet ook geld verdienen, dus... :p
t/m 2de lijn ga je goed, daarna klopt er niets meer van.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Als ik dit topic zo ze ben ik maar wat blij dat ik ADSL van XS4all heb :) Al meer dan een jaar en nog geen enkel noemenswaardig probleem of moment van frustratie :)

Zeker als die uploadsnelheid in mei omhoog gaat (dat was het enige hoerige eraan, maar was zeker te overleven ;)) ben ik weer blij.

Ik leef iig met jullie mee want ik weet maar al te goed hoe frustrerend zoiets is (ik was vanaf dag 1 tot het faillisement van Superweb lid met een analoge modem :X)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.