Dat heb ik dus gisteren al gedaan. M'n kennis met @home Tilburg, en een modje met ADSL. Zie de traces een stukje terug in 't topic.Op vrijdag 25 januari 2002 21:09 schreef Brian Dickens het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk ook door je kennis laten doen. Eerst hem jouw gateway laten pingen en dan jouw PC. Als de gateway zelf normale pings heeft en jij slechte pings, dan heb je dus blijkbaar hetzelfde probleem als ik.
Hij pingt de gateway .. 20 ms retourtijden. Hij pingt mij .. 2000 ms retourtijden. Het zit echt tussen de gateway en hier.
Verwijderd
Heb je je tcp/ip settings al eens verwijderd en je netwerkkaart in windows verwijderd en alles op nieuw toegevoegd?
kan zijn dat het toeval was, maar mijn downstream was DIRECT daarna weer op ~220kb/s down (bij mordax) en upstream op 6kb/s (nog *triest* traag maar beter dan 3kb/s)
GoT laden gaat ook weer lekker rap
Zit nog wel steeds met dat nodemove adres opgescheept en een vaag ip adres in het 217.122.xx.xx bereik
Enjoy
Badankt voor de tip, maar lees ook eens het hele draadje. Het is niet mijn PC. Ik heb het met andere PC's hier ook.Op vrijdag 25 januari 2002 22:39 schreef Psychobunny het volgende:
HlpDsk,
Heb je je tcp/ip settings al eens verwijderd en je netwerkkaart in windows verwijderd en alles op nieuw toegevoegd?
kan zijn dat het toeval was, maar mijn downstream was DIRECT daarna weer op ~220kb/s down (bij mordax) en upstream op 6kb/s (nog *triest* traag maar beter dan 3kb/s)
GoT laden gaat ook weer lekker rap
Zit nog wel steeds met dat nodemove adres opgescheept en een vaag ip adres in het 217.122.xx.xx bereik
Enjoy
Zucht .. het probleem zit niet bij de computers. Probeer dat nou aub te begrijpen. Je klinkt net als de helpdesk van @homeOp vrijdag 25 januari 2002 23:08 schreef Psychobunny het volgende:
Dan moet je daar ook ff die netwerk adapters etc van wegmikken
Ik kan zelfs op een vers installde Win98 (VMware) amper pingen.
Dat was al gebeurd als ik het goed gevolgd heb.Op vrijdag 25 januari 2002 23:24 schreef Pc123 het volgende:
Misschien is je signaal op de kabel niet goed, dan moet er een monteur langskomen.
C:\>_
Verwijderd
Ja dat begrijp ik, heb het hele topic al gelezen hoor:)Op vrijdag 25 januari 2002 23:15 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Zucht .. het probleem zit niet bij de computers. Probeer dat nou aub te begrijpen. Je klinkt net als de helpdesk van @homeDie willen ook niet snappen dat het daar niet aan ligt.
Ik kan zelfs op een vers installde Win98 (VMware) amper pingen.
Je verbinding is slecht dat is duidelijk. (ligt niet aan jou persoonlijk)
Maar wat doe je er nu eigenlijk aan?
Als er geen duidelijke oplossing is dmv de @home helpdesk, dmv het langs laten komen van een monteur, doormeten van je lijn, modem vervangen etc noem maar op. wat dan
*no offense*
Misschien is die goedkopere @home abbo variant iets voor je?
snelheid maakt weinig uit, maar wel goedkoper voor een vast bedrag per maand
*no offense*
En wat betreft de mail server:
Je zou kunnen overwegen om de mailadressen die je van @home hebt gekregen gewoon weg niet te gaan gebruiken.... toch?
Succes
Met andere woorden, betalen voor een dienst maar die niet gebruiken? Kom op zeg, je betaalt ervoor dus dan moet het ook maar goed werken...Op zaterdag 26 januari 2002 12:42 schreef Psychobunny het volgende:
[..]
Je zou kunnen overwegen om de mailadressen die je van @home hebt gekregen gewoon weg niet te gaan gebruiken.... toch?
Alhoewel ik zelf toch maar een Xs4all abbo heb genomen om verzekerd te zijn van een goede mail- en nieuwsserver...
Hij werkt gewoon hoor. En zelfs snel voor de verandering... echt zo van "flits" en de mail is binnen...Op zaterdag 26 januari 2002 21:35 schreef hcetiner het volgende:
Bij mij ligt de mailserver er alweer uit. Bij wie meer???
http://www.speed-online.nl/test/athome/
niet even in dat sticky topic? misschien dat dan wat meer mensen er gebruik van maken?
Het is vanaf de helpdesk getest. Signaal/ruis-verhoudignen en zo.Op vrijdag 25 januari 2002 23:38 schreef vinnie_van_wham het volgende:
[..]
Dat was al gebeurd als ik het goed gevolgd heb.
Op lokatie testen doen ze gewoon niet. Glashard ontkennen dat het aan hun ligt.
Ik wil geen tragere abo. Ik wil een abo die werkt, waar ik voor betaald heb. En dat geldt natuurlijk ook voor de mailserver.Op zaterdag 26 januari 2002 12:42 schreef Psychobunny het volgende:
*no offense*
Misschien is die goedkopere @home abbo variant iets voor je?
snelheid maakt weinig uit, maar wel goedkoper voor een vast bedrag per maand
*no offense*
Succes
en terecht!Op zaterdag 26 januari 2002 22:01 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Ik wil geen tragere abo. Ik wil een abo die werkt, waar ik voor betaald heb. En dat geldt natuurlijk ook voor de mailserver.
De islam kan uw vrijheid schaden
Dat deden ze bij mij wel toen m'n verbinding problemen had in het begin....Op zaterdag 26 januari 2002 22:00 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Het is vanaf de helpdesk getest. Signaal/ruis-verhoudignen en zo.
Op lokatie testen doen ze gewoon niet. Glashard ontkennen dat het aan hun ligt.
kwamen ze testen met zo'n ossiloscoop, en met een laptop de gegevens uit het modem lezen (ja, via zo'n zelfgeknutselde seriele poort draad
Verwijderd
Nu woon ik in Tilburg (reeshof) en het is hier bepaald niet racen. Kabel ligt er gemm 6 keer per dag uit en voor de rest zo traag als maar mogelijk is (trager dan met mijn 33k6 en 56k6)
De clanwars kan ik bij deze ook wel vergeten met ping 800 en pingloss 23 waar ik normaal pingloss 0 heb en ping 30.
Ik heb trouwens 2 ip's en op de andere comp met win98se is het net zo traag als hier, als ie het daar al doet.
Die is hier al de hele week brakOp maandag 28 januari 2002 22:04 schreef rdgf het volgende:
Ligt de mailserver er weer eens uit
Ik stuur @home binnenkort wel een mailtje dat ze facturen e.d. naar een email adres moeten sturen dat wel werkt:)
Vorige week nog 1 KB/s (mordax), vandaag steeds zo rond de 470 KB/s, met uitschieters naar (jawel!) 500 KB/s!!!
Houdoe
En als je hulp nodig hebt met schelden
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
De routing klopt wel. Er zit volgens verschillende traces van mij en andere mensen, iets goed mis tussen de gateway en mijzelf.Op dinsdag 29 januari 2002 00:43 schreef OMX2000 het volgende:
okee HlpDsk... ik zie dat je nu al een tijd problemen hebt en zo... maar eehm... ik denk dat het nu tijd is om brutaal te gaan worden... En EISEN dat ze komen doormeten... Een vriend van mij had vorig jaar ook gezeik met snelheid, en zijn verkeer werd doodleuk via Den Bosch gerouteerd, en die heeft ook eerst flink lopen schelden... Het is niet mijn stijl maar wel als ik niet serieus genomen wordt als klant...
En als je hulp nodig hebt met scheldenroep je maar...
Kakbelhuisje of zo.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Geachte heer Kamphuis,
Het is altijd mogelijk dat wij storingen of werkzaamheden hebben op ons
netwerk, onze excuses als u daar hinder van ondervindt.
De problemen met onze mailserver zijn inmiddels opgelost, u kunt weer
volledig gebruik maken van deze dienst. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
@Home
Afdeling Klantenservice
Bezoek de portal van @Home op http://start.home.nl
Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help
http://help.home.nl
OMG .. wat een kul. Vandaag nog een time-out op de mailserver.Op donderdag 31 januari 2002 23:41 schreef arjo_kamp het volgende:
"De problemen met onze mailserver zijn inmiddels opgelost, u kunt weer
volledig gebruik maken van deze dienst."
Tot zover de beloftes van @home
Verwijderd
sinds wanneer heeft @home een limiet ingesteldOp donderdag 31 januari 2002 22:16 schreef martijnf het volgende:
ik net even de algemene voorwaarden van @home gelezen en daar staat in dat als je meer dan 1gb download dat ze je webspace kunnen leegen en je mag de mail ook niet misbruiken door bijvoorbeeld mailbommen te sturen mischien hebben ze bij jouw ook even een sanctie uitgevoerd door voor een tijd je je smtp en je pop te stoppen
en hoe komen ze erbij dat je bij @home ooit 1 gb zal kunnen dowloaden
Die 1 gigabyte slaat op verkeer op je webspace. Als je homepage meer dan 1 gigabyte verkeer per maand genereert dan kan @Home je site afsluiten.Op donderdag 31 januari 2002 22:16 schreef martijnf het volgende:
ik net even de algemene voorwaarden van @home gelezen en daar staat in dat als je meer dan 1gb download dat ze je webspace kunnen leegen
[..]
Het gaat hier dus nìet over het dataverkeer dat je zelf genereert!! Da's maar goed ook...
Een maatje van mij heeft ook essent en woont omgeving tilburg en die heeft zo'n 300 kb/sec, en verder hoor ik em niet vaak klagen over dat het traag is, maar ja dat is weer zo'n gat.
Ik dacht dat je ook maar 1 GB upload per maand mocht doen.Op vrijdag 01 februari 2002 12:10 schreef Brian Dickens het volgende:
[..]
Die 1 gigabyte slaat op verkeer op je webspace. Als je homepage meer dan 1 gigabyte verkeer per maand genereert dan kan @Home je site afsluiten.
Het gaat hier dus nìet over het dataverkeer dat je zelf genereert!! Da's maar goed ook...
Niet dat ze dat kunnen meten per persoon, maar goed.
Zucht, en als je iets hebt en het werkt niet goed, dan mag je er dus niet over klagen?Op vrijdag 01 februari 2002 12:45 schreef Jointrip het volgende:
Wees blij dat je tenminste @home hebt man, ik wacht hier in het gat (omgeving tilburg) waar ik nu woon al wel 3 jaar op kabel internet en het schiet niet op. Volgens mij hanteert Essent die vroegere Russische planning, plannen die 5 jaar of langer duren.
Sterker nog .. die dagen aan een stuk dat een 14K4 letterlijk en niet overdreven een veelvoud sneller is.Op vrijdag 01 februari 2002 14:39 schreef Wokschotel het volgende:
[..]
Zucht, en als je iets hebt en het werkt niet goed, dan mag je er dus niet over klagen?
Bij jullie ook?
SMTP gaat wel redelijk, POP3 de hele avond baggertraag, en nu echt overleden.
edit
nu ook niet meer
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Heb ik nergens zien staan in hun voorwaarden. En als het wel zo zou zijn, kunnen ze het inderdaad niet nameten... zit elke maand op zo'n twee a drie gigabyte upload.Op vrijdag 01 februari 2002 14:35 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Ik dacht dat je ook maar 1 GB upload per maand mocht doen.
Als het het doet wel ja.Op zaterdag 02 februari 2002 14:03 schreef Brian Dickens het volgende:
81 Kilobyte/sec is -voor @Home begrippen- langzaam. Ik haal bij @Home gemiddeld toch echt zo'n 350 tot 400 kilobyte/sec...
Verwijderd
downloadmetingen via mordax leveren waardes op tussen de 180-350 afhankelijk van het tijdstip van de dag.
Echter een vriendin via @home hoogezand (hemelsbreed 15 km hiervandaan) mag heel erg blij zijn als zij op dezelfde tijdstippen downloadwaardes van 30 haalt
tracert op haar ipnummer levert een doorlooptijd van 20 ms op tot r6 knooppunt ov van @home. Om dan weer richting "haar" pc verder te *hoppen* verschijnen er ineens timeouts en waardes van 1200 en meer ms.
Dit ligt niet aan haar pc of instellingen maar puur @home dus. Zij hoort veel meer klachten in haar omgeving die door helpdesk niet worden gehonoreerd
-(eigenlijk een nutteloze post dus, maar ik ben er wel blij mee)
Weet ik... ik heb de laatste vier à vijf weken regelmatig problemen gehad met m'n gateway, of beter gezegd m'n connectie naar de gateway toe. Pings van 2000ms of nog hoger en dus time-outs, downloadsnelheden van 0,1 kilobyte/sec...Op zondag 03 februari 2002 01:21 schreef RoeLz het volgende:
[..]
Als het het doet wel ja.
Schijnt nu gelukkig voorbij te zijn. Voordeel is wel dat ik sindsdien gemiddeld op zo'n 350 tot 400 kilobyte/sec uitkom ipv de 200 tot 250 kilobyte/sec van daarvoor...
[edit] Ik ben nu die speedtest.nl test aan het doen, en het is gewoon
Screenie :

Ik zit achter een server, maar daar draait geen website op en we uploaden ook niks voor zover we weten.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Mar 7 2002 om 20:02:51 UTC+0100)
Download : 7.8 KByte/sec
Internationaal VS : 7.8 KByte/sec
Upload : 7.3 KByte/sec
Connection : 154.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms
Vooral niet doenOp zondag 03 februari 2002 20:03 schreef Spookster het volgende:
Ik mag blijkbaar niet klagen met mijn isdn lijntje.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Mar 7 2002 om 20:02:51 UTC+0100)
Download : 7.8 KByte/sec
Internationaal VS : 7.8 KByte/sec
Upload : 7.3 KByte/sec
Connection : 154.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms
mazzelpik
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Wordt tijd voor een andere pop3 en een eigen SMTP
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Verwijderd
Niet alleen bij jou. Hun schijf is vol zo te zijnOp zondag 03 februari 2002 22:13 schreef HlpDsK het volgende:
Ik ben niet verbaasd dat dit topic weer omhoog gekomen is. Pop3 is idd alweer morsdood.
"There was a problem logging onto your mail server. ... Server Response: '-ERR mail storage services unavailable, wait a few minutes and try again.', Port: 110, Secure(SSL): No, Server Error: 0x800CCC90, Error Number: 0x800CCC92"
Nou nou jij mag klagen zeg!Op zondag 03 februari 2002 22:55 schreef Terw_Dan het volgende:
De snelheid hier valt nu wel een beetje tegen. Slecht 300K/s (en ik ben 600 á 800 gewend)
Met Chello kunnen we _nooit_ boven de 200 kilobyte/sec komen, en hier kom je - buiten alle storingen om - zelden boven de 50.
En dan klaag jij over het feit dat je 300 hebt
En wat mail betreft: Neem dan gewoon een gratis mail-account ergens, ben je van het gezeik af. Heb ik ook gedaan.
Wees blij dat je @home hebt en nog snelheden van 300 kb/sec, wij Chello slachtoffers mogen blij zijn als we uberhaupt online zijn.
Daaaaahaaag, volgens mij heb jij een klap van de hamer gehadOp zondag 03 februari 2002 22:55 schreef Terw_Dan het volgende:
De snelheid hier valt nu wel een beetje tegen. Slecht 300K/s (en ik ben 600 á 800 gewend)
Dat is nooit. @home heeft nog nooit van fatsoenlijk melden gehoord.Op zondag 03 februari 2002 22:49 schreef sigma01 het volgende:
Ik vind het van weinig fatsoen getuigen om op de site zelfs geen storingsmelding te geven. Weten ze het bij @home zelf wel dat er een storing is?
En wat mensen steeds blijven roepen, van neem dan een ander mailaccount: dat is zo'n non-argument. Ik betaal voor m'n huidige pop3.
En voor de Chello mensen: ik lig er gegarandeerd vaker uit dan jullie. Da's een lokaal probleem hier met @home, maar dat maakt het nog niet minder.
Kun je de storingspagina eigenlijk wel van buiten het @Home netwerk benaderenOp zondag 03 februari 2002 23:38 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Dat is nooit. @home heeft nog nooit van fatsoenlijk melden gehoord.
Is toen nog zo'n "rel" om geweest, dat kan volgens mij niet.Op zondag 03 februari 2002 23:39 schreef Wokschotel het volgende:
[..]
Kun je de storingspagina eigenlijk wel van buiten het @Home netwerk benaderen
typisch @home
Nee, maar er is een alternatief: http://www.troublesathome.nl/meldingenOp zondag 03 februari 2002 23:39 schreef Wokschotel het volgende:
[..]
Nee dus. Dus je belt analoog in omdat je kabelverbinding dood is, en dan kun je nog niet zien waarom bij @home zelf.Op zondag 03 februari 2002 23:39 schreef Wokschotel het volgende:
[..]
Maar troost je .. 99% van de tijd staat er toch niks over een storing.
Je hebt helemaal gelijk, maar...Op zondag 03 februari 2002 23:38 schreef HlpDsK het volgende:
En wat mensen steeds blijven roepen, van neem dan een ander mailaccount: dat is zo'n non-argument. Ik betaal voor m'n huidige pop3.
- Chello en @home zijn in hun gebiedjes monopolisten. Je hebt dan wel ADSL, maar dat is toch een heel ander soort dienst.
Zolang je niet bij Chello kunt dreigen over te stappen naar @home, en andersom, zullen ze schijt aan al je klachten hebben.
- @home gebruikt de smoes dat mail en news niet bij de prijs in zit, maar een gratis extra service is en dat ze daarom niks garanderen. Chello zegt het zelfde mbt. hun brakke newsservers.
Je kunt dan eeuwig blijven zeiken, maar je moet er toch het beste van maken. Bijvoorbeeld overstappen naar ADSL maar dat is niet altijd mogelijk en best prijzig.
Dus als je het moet houden, maak er wat van:
- Brakke verbindingen kun je zelf niks aan doen
- Mail: Gratis pop-adres nemen
- DNS: Eigen DNS draaien.
Ik weet het, het is te gek voor woorden dat tweakers hun eigen DNS draaien, en elders pop-mail nemen, maar zo is het in ons geweldige internet-landje nou eenmaal gesteld
Verwijderd
Hier ook regio Zwolle (Raalte)Op zondag 03 februari 2002 19:28 schreef Destruction het volgende:
Hier in regio Zwolle vinden ze het nog steeds errug moeilijk om een mailserver te laten draaien
[edit] Ik ben nu die speedtest.nl test aan het doen, en het is gewoon.
Screenie :
[afbeelding]
Ik zit achter een server, maar daar draait geen website op en we uploaden ook niks voor zover we weten.
Maar wel een enorm andere uitslag.
Mijn internet is nu echt wel snel.
Maar ok, mijn mail server doet ut ook niet, krijg me w8woord login naam schermpie te zien ook al voer ik het goed w8woord in.
Hier mijn resultaten:
Het is heel vervelend dat je dit probleem hebt, alleen het lijkt mij duidelijk dat jouw probleem een individueel probleemgeval is. Ik vind het op een beetje "simpel" om @home af te kraken. @home blijft in de top3 van beste ISP van Nederland. Ik begin me zelf wel te ergeren aan de neven-producten van @home die (nog) niet naar behoren werken (ik noem MAIL
Het gaat mis tussen jou en de gateway, wat zit daar tussen? Volgens mij een NODE. Nodes zijn heel gevoelig en het lijkt alsof bij jou in de straat een node kapot is. Als dat het geval is dan zouden er in ieder geval meer mensen in de straat op dezelfde NODE die @home hebben ook last van moeten hebben.
Een andere mogelijkheid is dat de afstand naar de NODE en/of de afstand van de NODE naar de gateway te lang is wat data-verlies oplevert. In het eerste geval kun je je KABELprovider laten langskomen om het signaal te controleren op kwaliteit. In het laatste geval kan je ATHOME verzoeken de NODE te controleren.
Als laatste heb je het modem die defect kan zijn, heb je daar al eens een andere voor laten komen?
Ik ben zelf ook 2 jaar abonnee en volgens mij mag je van @home verlangen dat ze je 24 uur per dag een goede verbinding geven, net als alle andere gebruikers.
In de tijd (bijna 1 jaar geleden) toen er grote problemen waren bij @home met hun netwerk en dus de kwaliteit, ging er via de gebruikersgroep (www.troublesathome.nl) een standaard brief (email) rond waarin je athome melding maakt dat de verbinding niet naar behoren werkt en dat je (een deel van) abonnementsgeld inhoudt totdat athome de problemen opgelost hebben. DIT IS JE RECHT, maak er gebruik van!
Suc6 (btw zet je icq eens een keer aan)
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
Verwijderd
Wat wil je nou dat ik hier op zeg? Kijk naar dit topic, met 300+ reacties. Denk je nou echt dat die er alleen maar staan omdat ik problemen heb? Get real!Op maandag 04 februari 2002 02:58 schreef Ronnie_T het volgende:
Hlpdsk,
Het is heel vervelend dat je dit probleem hebt, alleen het lijkt mij duidelijk dat jouw probleem een individueel probleemgeval is. Ik vind het op een beetje "simpel" om @home af te kraken.
@home kan niet communiceren over problemen, de helpdesk is inept, de mail is een grote nachtmerrie, news is ook niet mogelijk, en alles wordt ontkend. En ze presteren het om heel gebieden zo ranzig traag te maken dat je beter af bent met een 33K6. Lees www.troublesathome.nl er maar op na.
@home is een grote amateuristische monopolistische groep idioten, die totaal ongeschikt zijn om een bedrijf te runnen.
En om het nog eens te onderstrepen: pop3 is weer morsdood.
En over dat recht op teruggave: moet je eens goed luisteren: daar heb ik briefverkeer over gehad, toen ik er 6 dagen achter elkaar uit lag. En toch betalen ze geen cent uit! Dat is nou @home. Keihard liegen.

[edit1]image = verot, ik maar ff opnieuw een test en screenie.
[edit2]Nieuw screenie
Kruisjes zijn altijd leuk jaOp maandag 04 februari 2002 09:05 schreef Destruction het volgende:
Dit begint er alweer op de lijken :
[afbeelding]
Damnit..Op maandag 04 februari 2002 09:06 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Kruisjes zijn altijd leuk ja
Nu reageert ie, maar hij heeft echt 4 minuten nodig om überhaupt een reply te krijgen van de server. En sneller mail ophalen dan 0,1 KB/sec is er niet bij.Op maandag 04 februari 2002 09:08 schreef MightyMark het volgende:
Vanmorgen rond 9 was de mail weer down![]()
![]()
![]()
![]()
En uiteraard nooit een storingsmelding over de mail.
Bij poging 2 deed hij het zomaar ineens
Hoe kan dat nou?
Verwijderd
Vind je het gek dat je nooit een storingsmelding krijgt als ze die versturen dan blijfen ze bezig en belasten ze het netwerkje nog meer.Op maandag 04 februari 2002 09:12 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Nu reageert ie, maar hij heeft echt 4 minuten nodig om überhaupt een reply te krijgen van de server. En sneller mail ophalen dan 0,1 KB/sec is er niet bij.
Hun reactie is toch weer van "het is een gratis extra service dus we mogen niet zeuren"
Inderdaad.Op maandag 04 februari 2002 09:16 schreef MightyMark het volgende:
[..]
Vind je het gek dat je nooit een storingsmelding krijgt als ze die versturen dan blijfen ze bezig en belasten ze het netwerkje nog meer.
Hun reactie is toch weer van "het is een gratis extra service dus we mogen niet zeuren"
Klopt trouwens niks van, want ze hebben toegegeven dat het wel degelijk bij het abonnement hoort.
Nou wat gratis..Op maandag 04 februari 2002 09:16 schreef MightyMark het volgende:
[..]
Vind je het gek dat je nooit een storingsmelding krijgt als ze die versturen dan blijfen ze bezig en belasten ze het netwerkje nog meer.
Niet om het 1 of ander
Maar ik heb betere mailservers gezien.. toen ik f2s nog gebruikte bijv. nooit problemen gehad met het verzenden/ontvangen van mail.
Heb voor mn uitgaande email al een oplossing. ik verstuur nu gewoon email via onze eigen mailserver hiero.
Als ze daar een probleem mee hebben zeg ik gewoon dat ze dan hun zaakjes maar eens wat beter moeten regelen..
Afijn..
[edit]Mailservert ligt er hier weer uit.
Nou moet je wel eerlijk zijn, HlpDsK, om 08:45 werd in athome.nl.aankondiging de melding geplaatst dat er een mailstoring was. En later een melding dat de storing verholpen was.Op maandag 04 februari 2002 09:12 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Dit was meteen wel een van die weinige keren dat ze dus wèl een melding plaatsten...
Ik heb 'm ook net gezien.Op maandag 04 februari 2002 12:15 schreef Brian Dickens het volgende:
[..]
Nou moet je wel eerlijk zijn, HlpDsK, om 08:45 werd in athome.nl.aankondiging de melding geplaatst dat er een mailstoring was. En later een melding dat de storing verholpen was.
Dit was meteen wel een van die weinige keren dat ze dus wèl een melding plaatsten...
Maar ik heb die group elke 10 minuten gecontroleerd, en hij kwam hier pas zojuist binnengewandeld. En niet eerder.
Dus dan kunnen ze wel een leuke timestamp op het bericht zetten .. hier kwam hij pas net aan
Maar inderdaad .. een vrij unieke gebeurtenis .. dat er überhaupt een melding is.
Toen stond er donderdag opeens op de mededelingen pagina dat ze vannacht gingen klussen (toeval?), en ik moet zeggen dat alles nu echt snel gaat... Nog even afwachten hoe het vanavond gaat, maar als dat een beetje goed is zou ik bijna durven zeggen dat ik een positieve ervaring had met de helpdesk...
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Op maandag 04 februari 2002 13:00 schreef Moartn het volgende:
Het was afgelopen 1,5 week baggertraag hier in Eelde (ISDN-snelheid 's avonds). Vorige week dinsdag gebeld, en ze gaven uiteraard mijn computer/bekabeling de schuld. Maargoed, klacht laten registreren, ticketnummer gekregen, en de volgende dag 4 andere mensen uit het dorp ook laten bellen (die hadden dus dezelfde problemen).
Toen stond er donderdag opeens op de mededelingen pagina dat ze vannacht gingen klussen (toeval?), en ik moet zeggen dat alles nu echt snel gaat... Nog even afwachten hoe het vanavond gaat, maar als dat een beetje goed is zou ik bijna durven zeggen dat ik een positieve ervaring had met de helpdesk...
ben je geen t.net crew meer?
En weer doet de mailserver het niet.
En dan elke dag weet ik het hoeveel spam mailtjes ontvangenOp zondag 03 februari 2002 23:09 schreef svdmeer het volgende:
En wat mail betreft: Neem dan gewoon een gratis mail-account ergens, ben je van het gezeik af. Heb ik ook gedaan.
Nee danke je
Ik betaal voor mn mailadres en dan mag ik verwachten dat het goed draait daarzo..
Verwijderd
MAAR:
Ik heb op zich geen problemen met de snelheid van @Home....
Echter....
Ik maakte veel gebruik van de binaries in de NEWSGROUPS...sinds de news-servers er een tijdje uitgelegen hebben (ergens begin december 2001 volgens mij)
Krijg ik GEEN ENKELE binary meer compleet....
(Alles is rood in BNR)...
Het lijkt erop of ze de RETENSION van de servers naar 1 uur hebben gezet ofzo....dus grote binaries (en zelfs MP3z van 3mb) komen bijna nooit compleet op de newsserver?!
Heeft iemand hier een goed alternatief voor? Ik mis de binaries wel!
grtz
Verwijderd
Daarvan heb je er ook diverse...
Giganews is er ook zo een....
Maar om nou weer $25,-- per maand te gaan betalen voor een 20Gig limiet vind ook weer overdreven als je al FL110,-- aan @home betaald.
Ik had gehoopt dat er iemand was die een freenewsserver gevonden had die wel een beetje meewerkt!
Heeft er trouwens iemand ervaring met die Giganews/Newszilla etc. wat betreft de binaries?! (want dat is ook weer afwachten wat je ervoor krijgt!?)
Verwijderd
wel mogelijk om @homemail binnen te halen maar geen verzending mogelijk
nog meer mensen last van ?
Verwijderd
ja IK, hier in tilburg is dat vaak zoOp woensdag 06 februari 2002 15:05 schreef nickles het volgende:
@home groningen
wel mogelijk om @homemail binnen te halen maar geen verzending mogelijk
nog meer mensen last van ?
sinds ze hebben aangekondigd de prijs te verhogen om de "kwaliteit" te kunnen waarborgen is het alleen maar kommer en kwel...
Verwijderd
Dus tip:
reset pc ff
Ik ben een @Home newsserver-slachtoffer met een Xs4all/Newszilla account. En ik ben echt uiterst tevreden!! Retentietijd van binaries tot een week terug, bijna alles compleet (en wat niet compleet is, is in 98% van de gevallen de schuld van de poster zelf of zijn newsserver), hoge snelheid (met drie connecties haal ik zo'n 300 kilobyte/sec)... en dat voor €14 per maand, zonder datalimiet...Op dinsdag 05 februari 2002 16:26 schreef FrTi2 het volgende:
[..]
Heeft er trouwens iemand ervaring met die Giganews/Newszilla etc. wat betreft de binaries?! (want dat is ook weer afwachten wat je ervoor krijgt!?)
Verwijderd
Ik neem aan dat je hiervoor gewoon een normaal abo-tje bij XS4ALL moet nemen en dat je daarna met je USERID/PW op hun server terecht kan?!
Ik heb op dit moment een accountje geopend bij Giganews.com .. in principe werkt dat ook wel lekker...maar tis maar 8GB voor $15,--
Dan klinkt jouw combi beter!
(En er zit meteen weer 50Mb webspace bij...is ook nooit weg!
Weer effe back-to-@Home: de newsserver is weer eens plat, nu met een nieuwe reden:
Ga zo door @Home!!Outlook Express kan het bericht niet posten. Onderwerp 'Re: ip-verandering', Account: '213.51.129.81', Server: '213.51.129.81', Protocol: NNTP, Reactie van server: '441 Posting Failed (Server Configuration Problem)', Poort: 119, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 441, Foutnummer: 0x800CCCA9
(ik wou dus in athome.nl.netwerk posten en die zit alleen op @Home's eigen newsserver)
<edit> Ik zie zojuist trouwens dat newsserver 213.51.129.161 het wel doet... </edit>
<edit> Ik word gek van die wispelturigheid! Nu doet de mailserver het weer wel, al zij het langzaam... </edit>Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'mail', Server: 'mail', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR mail storage services unavailable, wait a few minutes and try again.', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92
Zo dood als een pierOp donderdag 07 februari 2002 17:59 schreef HlpDsK het volgende:
En de pop3 is weer overleden!
Of anders misschien de titel veranderen in: "wie hebben er ook problemen bij @home?"
Ik vind dat er veel verschil zit tussen de verbinding die traag is of de mailserver die plat ligt, de mailserver blijft een nevenproduct van @home. Ook al is het vervelend dat ie er steeds uit ligt, het is is toch zeker minder belangrijk dan de verbinding.
/herhalings-modus
Hlpdsk, het gaat mis tussen jou en de gateway, wat zit daar tussen? Volgens mij een NODE. Nodes zijn heel gevoelig en het lijkt alsof bij jou in de straat een node kapot is. Als dat het geval is dan zouden er in ieder geval meer mensen in de straat op dezelfde NODE die @home hebben ook last van moeten hebben.
Een andere mogelijkheid is dat de afstand naar de NODE en/of de afstand van de NODE naar de gateway te lang is wat data-verlies oplevert. In het eerste geval kun je je KABELprovider laten langskomen om het signaal te controleren op kwaliteit. In het laatste geval kan je ATHOME verzoeken de NODE te controleren.
Als laatste heb je het modem die defect kan zijn, heb je daar al eens een andere voor laten komen?
/einde herhalingsmodus
/edit
Ok storingen ook hier vermelden volgens de FAQ
WAT MAG ER ALLEMAAL IN HET BOVENSTAANDE TOPICS?
- storingen
- traagheden
- DNS/FTP/mail servers die eruit liggen
- scheldpartijen naar dhr. Van Oort
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
Toch een goed idee van mij, om mn nick te laten veranderenOp donderdag 07 februari 2002 18:04 schreef Wokschotel het volgende:
[..]
Zo dood als een pier
yoepie!!
De mailserver doet het hier.
Wat je zegt klopt voor geen meter. Wat er tussen mij en de gateway fout gaat heeft niks te maken met het feit dat de mailserver ultra-kut is. En dat is een volwaardige dienst, geen nevendienst. En hij is niks minder belangrijk dan de verbinding zelf!Op donderdag 07 februari 2002 18:42 schreef Ronnie_T het volgende:
blaat
90% van de mensen die internet hebben, hebben dat primair voor email.
Dit topic is gesloten.
![]()