Eizo t660i

Pagina: 1
Acties:

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:37

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Hallo allemaal
Ik heb gister dit monitortje gekregen van mijn baas, (hij lag in de weg :Y)) en nu wil ik wel eens weten of er hier tweakers zijn die deze monitor hebben en die dus een beetje weten wat het (bak)beestje kan. >:)
ik heb al een site gevonden van Eizo zelf, maar ik wil uiteraard meer weten :)
En waar zou ik drivers kunnen vinden? ik ben er nu nog naar aan het zoeken, maar een beetje hulp kan geen kwaad :+
Ik heb net al gesearched op GoT, dus begin daar aub niet over :P

Update:
Drivers van dit ding zijn niet eens gemaakt :o, het staat hier

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 16 januari 2002 09:46 schreef Reley het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb gister dit monitortje gekregen van mijn baas, (hij lag in de weg :Y)) en nu wil ik wel eens weten of er hier tweakers zijn die deze monitor hebben en die dus een beetje weten wat het (bak)beestje kan. >:)
ik heb al een site gevonden van Eizo zelf, maar ik wil uiteraard meer weten :)
En waar zou ik drivers kunnen vinden? ik ben er nu nog naar aan het zoeken, maar een beetje hulp kan geen kwaad :+
Ik heb net al gesearched op GoT, dus begin daar aub niet over :P

Update:
Drivers van dit ding zijn niet eens gemaakt :o, het staat hier
Nou als ie bij jou in de weg ligt ik houd me aanbevolen :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
owja, het schijnt dat als ik de rgb kabel die erbij zit aansluit, de kleur groen 1 pixel ernaast zit.
als iemand daar ook een oplossing op weet dan ben ik helemaal happy :D
maar dit probleem wil ik eerst zelf zien voor ik serieus ga beginnen met oplossingen daarop

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Tja proberen zou ik zeggen :+ FF menu uitspitten en anders pot meter zoeken.. En geen kortsluiting maken he ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
hehehe, ik zal het proberen :P
maar is er niemand die dit apparaat heeft?
is btw wel een vet bakkie hoor :9~

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
hij heeft dus idd een probleem met de kleuren
ik heb gezocht naar een potmetertje, maar er zitten er welgeteld 15 op, welke zou ik dan moeten nemen???
:z

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
schopje....
:z

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Ik heb 'm. prima monitor (20", weet niet of er ook meerdere maten zijn). Onderaan zie je die hele reeks knoppen, maar met boven en onder een andere functie erbij. Zonder handleiding kom je er niet snel achter (ik niet in ieder geval :P), maar je moet links een knop indrukken (en zo houden) en dan rechts ook eentje (zie dat lijstje welke je moet hebben). Bij preset zet ie alles weer terug (ook kleur enzo).
Drivers zijn er niet, maar wel gewoon op de windows cd (system map), dus gewoon deze monitor opgeven bij de properties.
Resolutie gaat tot 1280x1024 @ 75Hz ofzo. Zelf gebruik ik 1280x960, die staat meer in 4:3 verhouding. Let wel op, als je de refreshrate aanpast kan het beeld veranderen van geometrie (zeg ik het zo goed?), wat ik bedoel is dat je het beeld weer even in het midden moet zetten zeg maar. Als je dan weer op die OK knop drukt hoor je een lange(re) piep. Dan worden deze instellingen onthouden. Maar bij sommige refreshrates worden de instellingen niet vastgezet en hoor je twee korte piepjes (net zoals wanneer je de contrast te ver open draait). Dus je hebt op sommige resoluties dus refreshrates die 'ie niet helemaal pakt, dan moet je die dus ff ietsjes omhoog of omlaag zetten. M'n asus kaart (ouwe: v3800) plus drivers kan voor iedere resolutie de refreshrate vastzetten, moet je maar ff kijken of je ook zoiets kunt.

Ik heb die RGB kabel nooit aangesloten eigenlijk, binnenkort ga ik het eens proberen (kmoet er ff eentje lenen dan) dus daar kan ik je nog niks over vertellen...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Thx dude!
maar met wat voor kabel heb jij hem dan aangesloten? ik heb namelijk alleen maar die RGB kabel.
en kan je die andere nog ergens kopen ofzo?

• ShittyOldMan
Gewoon met de bijgeleverde kabel. Deze is echter wel anders dan de kabels van tegenwoordig, hijs iets ouder met dikkere pinnen. Geen idee of je die nog kunt kopen eigenlijk, wellicht in zo'n ouwe tweedehands zaak.

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
bedankt voor de info
ik zal zaterdag wel es kijken of ik hem kan instellen.
ik zet alleen dan wel een pc op zolder, ik breek me rug iedere keer als ik dat ding op me bureau wil krijgen :o

edit: Typo

• ShittyOldMan
Ik ken het probleem, lanparties met dat ding zit er niet in. De platte bovenkant is wel een groot voordeel, bij mij leg ik er al mijn troep op :D

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44

TheVMaster

Moderator WOS
Op donderdag 17 januari 2002 10:52 schreef ShittyOldMan het volgende:
Ik heb 'm. prima monitor (20", weet niet of er ook meerdere maten zijn). Onderaan zie je die hele reeks knoppen, maar met boven en onder een andere functie erbij. Zonder handleiding kom je er niet snel achter (ik niet in ieder geval :P), maar je moet links een knop indrukken (en zo houden) en dan rechts ook eentje (zie dat lijstje welke je moet hebben). Bij preset zet ie alles weer terug (ook kleur enzo).
Drivers zijn er niet, maar wel gewoon op de windows cd (system map), dus gewoon deze monitor opgeven bij de properties.
Resolutie gaat tot 1280x1024 @ 75Hz ofzo. Zelf gebruik ik 1280x960, die staat meer in 4:3 verhouding. Let wel op, als je de refreshrate aanpast kan het beeld veranderen van geometrie (zeg ik het zo goed?), wat ik bedoel is dat je het beeld weer even in het midden moet zetten zeg maar. Als je dan weer op die OK knop drukt hoor je een lange(re) piep. Dan worden deze instellingen onthouden. Maar bij sommige refreshrates worden de instellingen niet vastgezet en hoor je twee korte piepjes (net zoals wanneer je de contrast te ver open draait). Dus je hebt op sommige resoluties dus refreshrates die 'ie niet helemaal pakt, dan moet je die dus ff ietsjes omhoog of omlaag zetten. M'n asus kaart (ouwe: v3800) plus drivers kan voor iedere resolutie de refreshrate vastzetten, moet je maar ff kijken of je ook zoiets kunt.

Ik heb die RGB kabel nooit aangesloten eigenlijk, binnenkort ga ik het eens proberen (kmoet er ff eentje lenen dan) dus daar kan ik je nog niks over vertellen...
Thnx..'k heb zelf een F760i-W hehe en wist niet hoe ik de settings kon bewaren :) nu wee tik het :) thnx

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 13:11 schreef ShittyOldMan het volgende:
Gewoon met de bijgeleverde kabel. Deze is echter wel anders dan de kabels van tegenwoordig, hijs iets ouder met dikkere pinnen. Geen idee of je die nog kunt kopen eigenlijk, wellicht in zo'n ouwe tweedehands zaak.
hehehe, heb nog ff hier op mijn werk rondgesnuffelt in de kelder en ik heb het bewuste kabeltje gevonden, vanavond eerst es ff kijken hoe hij eruit ziet met die kabel. :7

maar ik hou hem mooi ff NAAST mijn buro staan :+ ;)

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 10:52 schreef ShittyOldMan het volgende:
Onderaan zie je die hele reeks knoppen, maar met boven en onder een andere functie erbij. Zonder handleiding kom je er niet snel achter (ik niet in ieder geval :P), maar je moet links een knop indrukken (en zo houden) en dan rechts ook eentje (zie dat lijstje welke je moet hebben). Bij preset zet ie alles weer terug (ook kleur enzo).
kan je misscien een iets gedetailleerde (ofzoiets :)) uitleg geven, ik snap nl niet helemaal hoe het nou zit.
ik hou dan de meest linkse knop ingedrukt en de knop met "m" eronder erbij, dan hoor ik een lange piep en reset het beeld, maar ik zie geen verschil... :?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op vrijdag 18 januari 2002 22:21 schreef Reley het volgende:

[..]

kan je misscien een iets gedetailleerde (ofzoiets :)) uitleg geven, ik snap nl niet helemaal hoe het nou zit.
ik hou dan de meest linkse knop ingedrukt en de knop met "m" eronder erbij, dan hoor ik een lange piep en reset het beeld, maar ik zie geen verschil... :?
Hmm..dat knipje links....die kan ik niet indrukken :( SHIT! hmm..iemand een 21" eizo kopen!?!? *hehe*

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• ShittyOldMan
Oke, je moet de V.stat knop indrukken, dus die met dar rondje eronder. Deze moet je ingedrukt houden. Dan druk je op die knop met de C eronder (helemaal links zie je dat C voor 'control' staat). Deze hou je ook even ingedrukt. Dan hoor je een lange piep en vervolgens gaat je 'enter' knop knipperen. Dat betekend dus dat je nu in die onderste laag aan het werken bent. Klik nu bijv. eens op de knop waar 'red' onder staat en je kunt het rood van de monitor aanpassen. Zo ook met blauw.

voor het gemak:
c - control - RGB aanpassen
m - mode - kleuren 5600K en 9300K ofzo
p - preset - terug naar standaard instelling (reset)

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
ey! bedankt voor de info!
Heb hier een F760i en had een t660i staan maar zonder handleiding :( maar nu weet ik ook hoe het werkt :D

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op zaterdag 19 januari 2002 13:14 schreef Saddam het volgende:
ey! bedankt voor de info!
Heb hier een F760i en had een t660i staan maar zonder handleiding :( maar nu weet ik ook hoe het werkt :D
Hm....hier werkt het niet :( althans ik heb ook een F760....heb wel een knop 'Picture' met 2 pijltjes erop (naar boven en beneden) maar als ik die indruk gebeurt er niets....volgens mij is die button kapot :(

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
geweldig!!
ik ga het morgen na school meteen uit proberen! nou hopen dat het werkt ;)
en als hij het doet dan heb ik volges mij een leuk gratis beeldbuisje, niet? >:)

• Spider_NL
Trouwens die F760 van me onthoudt geen instellingen :( telkens als ik CS wil spelen dan springt ie weer naar zn preset :(

• ShittyOldMan
Op zondag 20 januari 2002 23:02 schreef Saddam het volgende:
Trouwens die F760 van me onthoudt geen instellingen :( telkens als ik CS wil spelen dan springt ie weer naar zn preset :(
Probeer het eens op een andere refreshrate. Volgens mij pakt windows automatisch voor iedere resolutie een andere refreshrate (die net uitkomt ofzo, ik wet het ook niet, maar het is niet constant dezelfde). Met m'n asus kaart kan ik het wel instellen, voor iedere resolutie en kleurdiepte en dan ook nog eens voor GDI(desktop) en directdraw (spellen). Met de 660i onthoud ie het bij enkele refreshrates niet namelijk...

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op maandag 21 januari 2002 00:07 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

Probeer het eens op een andere refreshrate. Volgens mij pakt windows automatisch voor iedere resolutie een andere refreshrate (die net uitkomt ofzo, ik wet het ook niet, maar het is niet constant dezelfde). Met m'n asus kaart kan ik het wel instellen, voor iedere resolutie en kleurdiepte en dan ook nog eens voor GDI(desktop) en directdraw (spellen). Met de 660i onthoud ie het bij enkele refreshrates niet namelijk...
Hmm...en de F760i?? die onthoudt het bij mij bij geen enkele refreshrate :(

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op maandag 21 januari 2002 09:56 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

Hmm...en de F760i?? die onthoudt het bij mij bij geen enkele refreshrate :(
Ik heb onderstaande email ontvangen van de supportdeesk van EIZO (www.eizo.nl)

------
In aansluiting op uw informatie aanvraag kunnen wij u het volgende
meedelen, helaas hebben wij geen user manual meer beschikbaar van de EIZO
Flexscan F760i-W.

Zoals wij kunnen opmaken uit uw klacht omschrijving lijkt het er op dat de settings niet meer worden bewaard en dat er een batterij in de monitor moet worden vervangen. Het niet meer bewaren van de settings heeft naar waarschijnlijkheid niets te maken met de instellingen van de monitor.

Voor meer informatie omtrent het vervangen van een batterij in de monitor welke onder andere verantwoordelijk is voor het behouden van instellingen kunnen wij u doorverwijzen naar ons Service Center, tel: 024-3790683.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd, verblijven wij.

Met vriendelijke groet,
Avnet Applied Computing BV

• Spider_NL
Op maandag 21 januari 2002 10:56 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

Ik heb onderstaande email ontvangen van de supportdeesk van EIZO (www.eizo.nl)

------
In aansluiting op uw informatie aanvraag kunnen wij u het volgende
meedelen, helaas hebben wij geen user manual meer beschikbaar van de EIZO
Flexscan F760i-W.

Zoals wij kunnen opmaken uit uw klacht omschrijving lijkt het er op dat de settings niet meer worden bewaard en dat er een batterij in de monitor moet worden vervangen. Het niet meer bewaren van de settings heeft naar waarschijnlijkheid niets te maken met de instellingen van de monitor.

Voor meer informatie omtrent het vervangen van een batterij in de monitor welke onder andere verantwoordelijk is voor het behouden van instellingen kunnen wij u doorverwijzen naar ons Service Center, tel: 024-3790683.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd, verblijven wij.

Met vriendelijke groet,
Avnet Applied Computing BV
hmmzz volgens mij heb ik ooit een topic voorbij zien gaan (misschien die van mij :o) waarin iemand zn monitor open had geschroefd >:) ewn geen batterijtje gevonden had?
misschien zit er wel een in. Dus gaat er iemand kijken? want een echte tweaker doet t zelf >:)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op maandag 21 januari 2002 12:47 schreef Saddam het volgende:

[..]

hmmzz volgens mij heb ik ooit een topic voorbij zien gaan (misschien die van mij :o) waarin iemand zn monitor open had geschroefd >:) ewn geen batterijtje gevonden had?
misschien zit er wel een in. Dus gaat er iemand kijken? want een echte tweaker doet t zelf >:)
hehe ik ga vanavond op odnerzoek uit..eerst ff bellen met het Support Center...zij zouden me kunnen vertellen waar en wat voor batterij er in zat :)

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
pas een beetje op met het openschroeven heh, eerst ff een paar n8jes uit laten anders kan een paar duizend (euro :? ) volt best pijn doen :o

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op maandag 21 januari 2002 14:49 schreef ernst het volgende:
pas een beetje op met het openschroeven heh, eerst ff een paar n8jes uit laten anders kan een paar duizend (euro :? ) volt best pijn doen :o
hehe i know..... :) 'k heb even gekeken (dacht dat ik een klepje zag...maar dat was niet zo)..'k wacht de reactie van de Supportdesk even af...

• ShittyOldMan
Laat het even weten als het gelukt is, voor het geval dat mijn batterij op is ;)

• Spider_NL
Jah vertel! zit er trouwens wel een batterijtje in :?
zo ja waar?! >:)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op maandag 21 januari 2002 23:24 schreef ShittyOldMan het volgende:
Laat het even weten als het gelukt is, voor het geval dat mijn batterij op is ;)
hehe komt goed..'k heb gisteren zelf al even lopen snuffelen..maar er zit neit zo'n handig batterij klepje op als ik gehoopt had..nu maar ff wachten op het telefoontje!

Pagina: 1