AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Volhouden? Volharden?Op dinsdag 15 januari 2002 21:50 schreef limoentje het volgende:
Ben met een verslag bezig over databases, moet ook leesbaar zijn voor mensen die nog maar net met databases aan de slag gaan.
Vraag: wat is een goede vertaling (mag een zeer korte omschrijving zijn) van het engelse woord Persistence of Persister? Weet wel wat ermee bedoelt wordt maar kort omschrijven lukt me niet, woordenboek heeft het over volhouden en volharden etc., heeft iemand hier een mooi woord voor?
Gaat het in deze betekenis niet meer in de richting van opslaan, vastleggen?
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
een persistent connection zou ik vertalen als een voortdurende connectie ofzo, of een constante connectie?
Houdbaarheid?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Persistence (kathodestraalbuis) nalichttijd
Persistance compensation nalichtcompensatie
Persistance effect nalichteffect
persistent (chem. - van stoffen) moeilijk afbreekbaar, persistent
Volgens het Polytechnisch woordenboek althans.....
Persistance compensation nalichtcompensatie
Persistance effect nalichteffect
persistent (chem. - van stoffen) moeilijk afbreekbaar, persistent
Volgens het Polytechnisch woordenboek althans.....
- This line is intentionally left blank -
inderdaad, er zijn zat texten over te vinden maar een goede nederlandse vertaling is /moi nog niet tegengekomen...Op dinsdag 15 januari 2002 22:07 schreef mbravenboer het volgende:
Gaat het in deze betekenis niet meer in de richting van opslaan, vastleggen?
knutselsmurf: volgens het woordenboek zijn er wel honderd verschillende uitlegmogelijkheden
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Volgens http://www.babylon.com
persistence
hardnekkige volharding; volharding; het verder gaan, het door gaan
persistence
hardnekkige volharding; volharding; het verder gaan, het door gaan
Persistent: Something that is persistent continues to exist or happen for a long time. (Collins Cobuild Student's dictionary and grammar)
Meer it gericht: Het opslaan van informatie op een manier dat het voor lange tijd, ook na het afsluiten van de applicatie, bewaard blijft zodat het voor een volgende keer weer beschikbaar is.
Letterlijk vertaald: Persistent.
Meer it gericht: Het opslaan van informatie op een manier dat het voor lange tijd, ook na het afsluiten van de applicatie, bewaard blijft zodat het voor een volgende keer weer beschikbaar is.
Letterlijk vertaald: Persistent.
Jelmer, volgens mij win jij de afwasmasjiene want die omschrijving vind ik errug mooi! Thanx iedereen voor de ideeen!
Een persistente connectie. Of doe ik nu iets verkeerd?
Een ononderbroken connectie.
Een blijvende connectie.
Een constante connectie.
Een permanente connectie.
Een ononderbroken connectie.
Een blijvende connectie.
Een constante connectie.
Een permanente connectie.
Pagina: 1