Toon posts:

games die NIET de verdiende publiciteit kregen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Undying
Myth II
Batlle Realms
Typing Of The Dead

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

In de media wel jah...

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Verwijderd

Giants: fantastische graphics, goede dosis humor en voor ieder wat wils. maar ook veelt te onbekend gebleven.
Alice: heel twisted surrealistisch sfeertje maar dat bij vrijwel niemand aansloeg. lag na twee weken al in de uitverkoopbakken.
Undying: Lekker creepy spel. blijkbaar te creepy om aan te schaffen.
Startopia: volgens mij heeft niemand dit ooit gespeeld, terwijl t toch een fantastisch spel is. Iedereen blijft maar bij red alert hangen.

Hitman? vond ik een superspel. maar volgens mij waren de verkoopcijfers ook wel goed.

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10-2025

Da_RoNiN

Oclama?

Op woensdag 16 januari 2002 09:06 schreef Manic het volgende:
Codename; Eagle
En kap ff met dat LAN gedoe, want ik heb hem een dikke half jaar multiplayer gespeelt over het internet.
En nergens problemen mee :Z
Waarom zeik jij iedereen af. :? kick je daar op ofzo

Kenners weten waarom

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 11:22
Wat dachten we van Sytem Shock 2. 1 was vet. 2 nog vetter. Erg jammer dat deze niet de publiciteit heeft gehad om hem bekend te maken. Het is echt een vet spel.
Ben nog steeds blij dat ik hem gekocht heb. :D

Verwijderd

Nu: Etherlords
Toen: Planscape Torment, Septerra Core, Panzer General II, Iron Man Offroad... ;)

• M@NIC
  • Laatst online: 26-01 11:29
Op woensdag 16 januari 2002 10:39 schreef Da_RoNiN het volgende:

[..]

Waarom zeik jij iedereen af. :? kick je daar op ofzo
Gefeliciteerd!
/me schud Da_RoNiN's hand.
Je bent de eerste die daar over begint.
Misschien ff een draadje in [SU] of [LA] beginnen :?

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Perfect Dark op de N64 is zeker te weinig in de publiciteit geweest. Echt het beste spel op de N64

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Verwijderd

Hitman Codename 47, het is dat iedereen op tweakers het spel kent, maar gewone gamers kennen dit spel niet :'(

Terwijl ik het de beste single player ooit vindt!! :P

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-02 18:33
Op dinsdag 15 januari 2002 19:54 schreef Evilernie het volgende:
Deadly dozen definately, zag er gelikt uit maar nooit meer iets van gehoord
inderdaad, het ziet er gelikt uit. de gameplay zuigt aars echter..

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 07:54 schreef Yoozd het volgende:
Tis alweer een oudje maar ik wil Shogo hier ff aanprijzen... Wat hebben we daar een lan-lol aan gehad. Of je nou een gote robot was of gewoon als ventje rondliep.

[afbeelding]
Dat was volgens mij de 1e shooter met verhaal! Onwijs cool spel! Het was ook de 1e shooter waar ik echt aan verslaafd raakte! Idd veel te weinig publiciteit gehad! Ik zoek hem weer ff op! :)

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

En hoe zit het met NOFL? (No One Lives Forever)

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Een spelletje van de SNES wat ik nu nog speel op de PC:

Chrono Trigger

Een beetje in de categorie Zelda, maar dan dat echte ouderwetse SNES geluid erbij *piep-kraak-bliep* en melodietjes die de hele dag in je kop blijven hangen :D
Ook gewoon erg wijs dat zelfs in die tijd je gameplay al invloed had op de storyline (8>

Verwijderd

Chronotrigger is errug vet inderdaad, bijna rond alleen lukt het niet die eindbaas te verslaan, moet binnekort maar weer eens voor gaan zitten....

Verwijderd

Codename: Eagle & Rune (HOV) & 1sane

Zeer leuk!! vooral in multiplayer !!

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 09:37 schreef Gamegod het volgende:
Sheep Dog 'N' Wolf

Vet ondergewaardeerd spel.
Is een spel met de doelgroep 12 tm 30 maar ziet er uit voor kinderen :( grootste fout het spel want de puzzels zijn vrij lastig (natuurlijk wel te doen :P).

Kent hier iemand het spel ?
De puzzels zijn inderdaad veel te lastig. Of ik ben gewoon te dom voor dit spel. :? --> :( Ben niet ver gekomen. Het is inderdaad een leuk spel. Best origineel. Vind het niet zo erg dat het nogal er kleuterachtig uitziet. Het moet wel een beetje cartoonachtig blijven natuurlijk. En al is het 3d, het is gelukkig niet zo'n kots- :r -3d-actie-game.

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
1nsane.. Echt een gaaf offroad spel. Alleen over internet spelen als je achter ene vuurmuurtje zit is hopeloos...

• knightofn1
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

pff als je in slaap wilt vallen moet je idd insane gaan spelen :P

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ski Resort Tycoon 1 & 2 ;(

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Ik noem er een paar, codeame eagle, giants, undying, sin, SWEP1 racer en gewone spel(flame me, maar ik vond het 2 geweldige spellen).
En nog wat games die ik nu niet kan bedenken.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:29

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik (en m'n vrienden) zijn helemaal gek van Viper Racing.. Dat spelleke roeleert hard de pan uit!! Ben trouwens nog nooit de iso ervan tegengekomen, dus we moeten het stellen met een ripje..

Hier staat tekst

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 19:52 schreef Marv het volgende:
Sin was een top game... zou de multiplayer scene van Quake2 moeten overnemen maar omdat de eerst uitgebrachte versie nogal gaar was (1e patch was 13mb) zijn niet veel gamers overgestapt op Sin...
Inderdaad, S.I.N. is echt het mooiste actie-spel wat ik ooit gespeeld heb!! Ik hou zowiezo niet zo van actie-spellen, maar dit was wel mooi :) met die inzoem dinges ;) fantastisch *D

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Wat het frustrerende is van dat CODENAME EAGLE: tis echt nergens te vinden. Ik zou het zelf best wel een keer willen spelen (hoor er hier zoveel positiefs over), maar het is gewoon niet te koop.

Is dit spel tegenwoordig freeware? En zo ja weet iemand dan waar je dit kan halen?

BVD

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 14:27 schreef eGo2K het volgende:
En hoe zit het met NOFL? (No One Lives Forever)
Ja bruut spel, in de Game of the year edition heb je nog een extra bonuslevel. Kate is dan op vakantie op het eiland waar allemaal 'H.A.R.M' goods ingevlogen worden.

• eGo2K
  • Laatst online: 16-06-2025

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

hehe... mijn probleem:
Ik heb er alleen over gehoord (via-via)...
Zelf het spel nog niet

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Terra Nova
System Shock
Thief

G-Police
Total Annihilation

Undying
NOLF

• wacko
  • Laatst online: 22-01 15:21
Little Big Adventure 1
Little Big Adventure 2, wel wat meer publiciteit dan 1.

En No One Lives Forever. Ik zie nog steeds veel nieuwe 3D shooters die veel aspecten uit NOLF hebben overgenomen.

Verwijderd

Wat dacht je dan van AvP (2)
deel 2 wordt nog een beetje aangeprijsd, maar deel 1 moest je echt van horen en zeggen kennen en het was/is toch een super mooi en leuk spel

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
-System shock 2 had super sfeer en verhaal
-Nomad soul : omikron is geloof ik ook niet zo bekend
-Redneck rampage : oude shooter, boeren en kippen knallen

-Halflife en Sin staan op TL30. mijn eerste en nog steeds een van de besten (hoewel ik ze niet meer gebruik hé :P)

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 18:21 schreef wacko het volgende:
Little Big Adventure 1
Little Big Adventure 2, wel wat meer publiciteit dan 1.
daar ben ik het nou echt 200% mee eens...
LBA2 is het vetste spel dat ik ooit heb gespeeld.

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02 08:48
Shogo; Total Armor Division, *snif, het eerste spel dat ik online speelde *D

KingPin: Life of Crime, die is GRUWELIJK! Dat was destijds 18+, he he he >:). Heb ik VAAK, maar dan ook VAAK & LANG gespeeld.

Of Carmageddon I, het eerste spel waar kamervragen over werden gestelt, mocht het niet van mama spelen, maar had niet door toen ik Carmageddon II aan het spelen was, dat dat de opvolger was en d8 dat het gewoon NfS was :z.

SimCity 2000, die zat ik ook uren te spelen, tot grote ergenis van m'n broer, en mijn ergenis dat die mappen niet groter waren ;(

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
IWar 1
IWar 2: Edge of Chaos

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op dinsdag 15 januari 2002 20:14 schreef Soccubus het volgende:
PlaneScape: Torment !!!!!!!!!!!!!! :9~
Planescape heeft feitelijk best genoeg publiciteit gekregen. Ik herinner me zeer lovende reviews uit de PCGamer en zelfs de PU. Torment heeft niet de erkenning gekregen die het verdiende, dat is iets anders. Het is uitgegroeid tot een cultklassieker onder de RPG-die-hards, maar voor het grote publiek was het te moeilijk - die gingen meer voor Icewind Dale en Diablo-like spellen.

Daarvan ken ik trouwens wel meer voorbeelden. Waarom is TA: Kingdoms geflopt en Tiberian Sun een succes geworden? Ze kwamen ongeveer tegelijk uit, en er kan weinig discussie over zijn dat Kingdoms (na de patch waardoor het goed liep) een spel was dat op werkelijk ieder aspect de vloer aanveegde met Tiberian Sun (wat imho het 'low water mark' uit de RTS geschiedenis was). Toch was de publieke opinie precies andersom. Ik denk dat de zeer gelikte reclamcecampagnes van Tiberian Sun hierbij zeker wel geholpen hebben!

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Stuiterbal
Ik denk dat het succes van C&C:TS grotendeels te danken is aan het feit dat alle C&C fans al 3 (!) jaar zaten te wachten op het vervolg op C&C:RA. Ik stond 's ochtends om 08:00 uur voor de Bart Smit om C&C:TS te score toen het voor het eerst te koop was in NL... (ik was btw wel de enige :P)

• RedHat
  • Laatst online: 21:19
CS

• pica
  • Laatst online: 30-01 15:58
Op woensdag 16 januari 2002 21:22 schreef Wesley het volgende:
CS
:X
Op woensdag 16 januari 2002 00:14 schreef Soullie het volgende:

[..]

* Soullie wil opvolger van ufo :(:(..

er zijn nog 2 of 3 spellen gemaakt.. maar ik wil een remake van het orgineel die was gewoon super :(....
[..]

is deel 2 er al vanuit ?.. zo ja hoelang ? :)
Al een maand of wat :) . Nog steeds niet met de borg uitgespeeld op hard, hoewel ik toegeef dat ik het alleen nog maar skirmish af en toe speel...

Steam

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 21:04

Alpine

Twisted animator

Panzer Dragoon Saga op de sega saturn. Geweldig spel maar bijna niemand kent 'm.

edit:
Voor degene die 'm kennen en willen kopen.
Prijs op ebay
Panzer Dragoon Saga, Saturn..Very rare!! $107.50
Overige prijzen hier

• Stuiterbal
Op woensdag 16 januari 2002 21:22 schreef Wesley het volgende:
CS
CS kreeg juist te véél publiciteit. ;(

• wacko
  • Laatst online: 22-01 15:21
Op woensdag 16 januari 2002 20:29 schreef EXE-cuter het volgende:
-Nomad soul : omikron is geloof ik ook niet zo bekend
Nee... die had ik een paar maanden na de release al kunnen kopen voor fl 30,- :/

Verwijderd

de helft noemt hier gehypte spellen zoals oni en nolf en undying enzo :P

geeft niets hoor.
underhypte spellen:
master of orion (1 2 EN 3)
airborne ranger (dat liep perfect op mn 8086/8 met 512 kb ram. op 386/sx/16 met 1 mb nog beter :P )
Mechwarrior2 mercenaries
Comanche: maximum overkill (deel één dan heh)
aliens vs predator
syndicate wars
de budget versie van quake1 *D eindelijk een Id spel dat waar voor je geld biedt :)

Verwijderd

Codename Eagle idd !

dat spel moet eigenlijk publiciteit krijgen (wel beetje illegaal) op Lan parties van die grote iedereen van elkaar CE leechen en dan met zijn allen speel'n (kan niet w8en op Battle Field 1942 of zo die ook te weinig publiciteit krijgt !!)

en Oddworld serie vond ik ook te weinig publiciteit krijgen hier in benelux dat is want in amerika was het volgens mij wel een hype !

nu dat het pas op die zaad X-box komt vind iedereen het geweldig !

Verwijderd

Startopia, prachtig bouwspel, al wel gezeggd, maar wil het nog ff aandikken, dit moet je gespeeld hebben als je ooit ook maar 1 bullfrog spel tof vond!!

Etherlords, voor de Turn-Based fanaten, gewoon een heel verzorgd en afgewerkt product dat zeker een spotlight verdient!

1nsane, ook vet tof, vooral multiplayer, alleen jammer dat de netcode nogal aars zoog. Zelfs over LAN wil het niet optimaal.

Re-Volt, ook zo'n racer die gewoon dikke pet is in multiplayer. Racers krijgen nooit zo'n super-aanhang maar deze is toch cute & addictive :D

No One Lives Forever, wordt steeeds minder een underdog en steeds meer mensen zien de kwaliteit in, en gelukkig maar!

Oddworld Abe's Oddysee, een klassieker maar toch echt wel heel erg vet spel. Gewoon die wereld, die sfeer etc. En die abe was zo lief :P

Rally Trophy, niet dat ik het zo retegoed vind maar voor de Rallyfans is het zeker een topgame. Ik krijg alleen de wagen maar niet op de baan :D

Verwijderd

uhm, waar hebben jullie dat spel Etherlords vandaan. ik kan het nergens vinden.
niet in de winkels, niet op internet,enz enz

enig idee? of moet ik gewoon eens in een grote pc store in A'dam of R'dam kijken?

Verwijderd

MOHAA, heeft niet de aandacht gehad dat het verdiende :) :?

• Wildfire
  • Laatst online: 20:19

Wildfire

Joy to the world!

Op dinsdag 15 januari 2002 20:45 schreef IceStorm het volgende:
Ik kan me nog goed herinneren dat ik aan Twilight 28 (denk ik :P) kon komen waar Sin en Half-Life opstonden.

[..]
Foei, een modje -en dan nog wel HlpDsK- met Twilights! :)

Ter correctie: ik heb even m'n twee Twilights erbij gepakt en het is Twilight 30... ;)'

Ik zie trouwens dat Powerslide ook op deze Twilight staat, misschien toch maar even proberen?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• unfor
  • Laatst online: 21-01 17:46
Operation Flashpoint
Giants
Sin
Kingpin

De lijst met geflopte spellen is gewoon enorm.
Een spel waar bijv, geen goeie multi-player optie in zit koop ik gewoon niet. (max payne) Operation Flashpoint en al die andere spellen die geflopt zijn spelen voor geen meter op internet. :'(

Verwijderd

Tribes2

• Soullie
  • Laatst online: 22:02

Soullie

Planeshift

Op woensdag 16 januari 2002 21:25 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

[..]

Al een maand of wat :) . Nog steeds niet met de borg uitgespeeld op hard, hoewel ik toegeef dat ik het alleen nog maar skirmish af en toe speel...
* Soullie gaat eens bij amazon rondneuzen voor dat spel...

gvd das dus echt een game die ongemerkt is uitgekomen :(

Verwijderd

Colobot. Erg leuke inleiding op C++. Is alleen te moeilijk voor de meeste gamers dus is het nergens te krijg. |:(

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:51

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 16 januari 2002 22:03 schreef KnetterGek het volgende:
de helft noemt hier gehypte spellen zoals oni en nolf en undying enzo :P

geeft niets hoor.
underhypte spellen:
master of orion (1 2 EN 3)
airborne ranger (dat liep perfect op mn 8086/8 met 512 kb ram. op 386/sx/16 met 1 mb nog beter :P )
jaaaa airborne ranger was idd echt vet :) Maar over publiciteit kan ik niets zeggen omdat ik toen nog niet zo van spellen af wist (was een van de eerste met een computer in me klas :), dus dat kwam later pas)
Mechwarrior2 mercenaries
mmja ik vind alle mechwarriors wel een beetje van hetzelfde (wel vet overigens). kwa publiciteit... tja IK heb geen andere mensen erover gehoord, maar misschien komt dat ook omdat het nogal een apart publiek had/heeft
Comanche: maximum overkill (deel één dan heh)
Comanche was idd vet stoer, met z'n voxel engine. Zag er echt mooi uit :)
Ook hier heb ik niet veel mensen over gehoord
aliens vs predator
idem. Het zat bij me soundblaster geloof ik... vandaar dat ik er vanaf wist, verder had ik er nog nooit iemand over gehoord :)
syndicate wars
hmmz... syndicate wars suckte echt zwaar in vergelijking met de originele syndicate, wat weer een van de supervetste spellen was die ik ooit gespeeld heb >:)
de budget versie van quake1 *D eindelijk een Id spel dat waar voor je geld biedt :)
quake1 heeft genoeg publiciteit gehad, net als wolfenstein en doom :)

heej startrek:enterprise 4x12 is net binnen, mooi zo :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Gothic, Silver, B&W (kreeg het wel, maar had het niet verdiend), Stronghold

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 22:28 schreef Red_Dragon het volgende:
uhm, waar hebben jullie dat spel Etherlords vandaan. ik kan het nergens vinden.
niet in de winkels, niet op internet,enz enz

enig idee? of moet ik gewoon eens in een grote pc store in A'dam of R'dam kijken?
Spel is in ongeveer heel de wereld al uit. Behalve in de Benelux |:( omdat ze geen verdeler vinden. Zou tegen begin februari opgelost moeten zijn. Dit wist PC Gameplay mij te melden via mail.

Verwijderd

:'(:'( da's niet leuk....

als ik hun website al zie dan wil ik da spel ook hebben.
echt een mooie website:9~:9~

klik hier voor de website.
flash 5 aanbevolen ;)

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Sudden Strike vind ik wel een onder gewaardeerd spel. Eindelijk een RTS met realistische units .. :) Heerlijk!

Ook vind ik dat Shogun (de RTS) een prachtig speel dat niet bij iedereen bekend schijnt te zijn.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op donderdag 17 januari 2002 19:06 schreef tazzman het volgende:
Ook vind ik dat Shogun (de RTS) een prachtig speel dat niet bij iedereen bekend schijnt te zijn.
Dat moet het eerste spel zijn geweest waarbij ik de tutorial al niet kon uitspelen. Je had een legertje, en de tegenstander had een groter legertje, dan gingen ze vechten en dan verloor je. Dat was toch Shogun? :)

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 19:52 schreef Marv het volgende:
Sin was een top game... zou de multiplayer scene van Quake2 moeten overnemen maar omdat de eerst uitgebrachte versie nogal gaar was (1e patch was 13mb) zijn niet veel gamers overgestapt op Sin...
Ja, dat spel was nog eens leuk. Sin...

• IceStorm
  • Laatst online: 21:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 17 januari 2002 20:32 schreef Lord Daemon het volgende:
Dat moet het eerste spel zijn geweest waarbij ik de tutorial al niet kon uitspelen. Je had een legertje, en de tegenstander had een groter legertje, dan gingen ze vechten en dan verloor je. Dat was toch Shogun? :)
Volgens mij wel :D

Dat soort spellen zijn een ramp, dat je in de tutorial al gaat denken "uhhhhh en nu?" :P

• Evilernie933
  • Laatst online: 08-01 22:55
Deadly dozen wordt hier zelfs genegeerd :P

tampert, kriminalpolizei

• pica
  • Laatst online: 30-01 15:58
Op donderdag 17 januari 2002 02:52 schreef Soullie het volgende:

[..]

* Soullie gaat eens bij amazon rondneuzen voor dat spel...

gvd das dus echt een game die ongemerkt is uitgekomen :(
Niet de verdiende publiciteit dus :P .

Steam

• Soullie

Soullie

Planeshift

Op donderdag 17 januari 2002 21:58 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

Niet de verdiende publiciteit dus :P .
Lmd anders wist ik ervan ;)

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Op dinsdag 15 januari 2002 20:10 schreef The Real Falcon het volgende:
1 Woord: Codename Eagle!

R.I.S. .. rest in silence :Z
De community is still alive!!! Codename Eagle rules!

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

[..]

De tutorials zijn er voor om te skippen natuurlijk :P Ik heb regelmatig grotere legers verslagen in Shogun met een kleiner leger door gebruik te maken van het terrein en tactiek.

Ik vind het echt een meesterlijk spel maar goed, Japan kan mij ook zeer fascineren.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 04:19 schreef OiSyN het volgende:

heej startrek:enterprise 4x12 is net binnen, mooi zo :P
Als je een download te pakken hebt van j.a.m.f.@kazaa weet je meteen wie het is *D })

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 09:37 schreef Gamegod het volgende:
Sheep Dog 'N' Wolf

Vet ondergewaardeerd spel.
Is een spel met de doelgroep 12 tm 30 maar ziet er uit voor kinderen :( grootste fout het spel want de puzzels zijn vrij lastig (natuurlijk wel te doen :P).

Kent hier iemand het spel ?
ja, wel geinig...kmoest em reviewen...

• ilyc
  • Laatst online: 13-11-2025
Biker Mice voor de SNES.

Kent iemand dat spel uberhaupt wel?

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 10:35

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Soul Reaver II, dit spel heeft weinig recentie gehad.
En er was vrijwel niks van bekend, maar het is echt super vet spel, wereld verhaal

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:09

Jag

[..]

Ik heb die tutorial nog echt heel erg serieus geprobeerd, en dacht dat mij dat wel moest lukken met jarenlange rts ervaring. Ik moet wel zeggen dat we de handleiding even niet bijdehand hadden op die LAN :P.

Overigens als ik denk aan een spel dat veel te weinig erkenning heeft gekregen schiet meteen TA: Kingdoms te binnen. Zijn voorloper Total Annihilation is wel erkend als vernieuwende rts (die overigens pas echt goed werd met CC uitbreiding plus Unit packs ed die door de community zijn gemaakt), maar Kingdoms werd de grond in geboord :? Echt onbegrijpelijk! En dat met name omdat TS wel hoge cijfers kreeg, terwijl dat het grootste klote spel allertijden is :P. Heeft ook meteen het einde van Cavedog betekend ;(.

• ilyc
Hmmm, ik vond Kingdoms niks.

Trage, onduidelijke gameplay. Ik heb hem nog ergens in een hoekje liggen.

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

Earth 2140/2150 [2140 was beter imho]
Soort Red Alert, maar dan veeeeeeeel beter.
Als je het niet gelooft, gewoon proberen!

«edit» Sin rulde ook :)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Action Adventure Outcast:
http://www.outcast-thegame.com/

komt mijn nick vandaan. Cutter Slade de held van het verhaal. Grafisch was het spel in 1999 echt state of the art. In plaats van polygonen maakte het spel gebruik van voxeltechniek.
http://www.appeal.be/html/outcast_gdc_1.htm Hier staat een uitleg van de wijze waarop gebruik is gemaakt van voxels.

Probleem van het spel was dat je niet boven de 500x420 resolutie uit kon komen en velen die toendertijd dachten in polygonen van 1024x768 konden zich daar niet overheen zetten.

Leuke van dit spel is dat het in Belgie is ontwikkeld en dat het niet voldoet aan de standaarden van de amerikaanse goede smaak.

http://www.outcast-thegame.com/gallery/index.htm
Deze outtakes zijn bijvoorbeeld bijzonder grappig...... soort van bloppers tijdens de making of....

• Soullie

Soullie

Planeshift

Op vrijdag 18 januari 2002 10:49 schreef kaasszje het volgende:
Soul Reaver II, dit spel heeft weinig recentie gehad.
En er was vrijwel niks van bekend, maar het is echt super vet spel, wereld verhaal
idd het verhaal is nice... nog niet uitgespeeld :) maar ben er wel nog mee bezig... het verhaal is sinds blood omen al super... vervolgd door SR1 en SR2 :)... dus ik verw8 ook veel van Blood Omen 2 :) (mocht die naar de pc komen :()

Verwijderd

Mwah TA:Kingdoms was leuk, maar echt op bepaalde punten toch minder dan TA. Het verhaal was sowieso het een 10000% verbetering, maar dat was ook niet zo moeilijk.
Nadeel was de hoge systeemeisen (ook een probleempje bij Tribes 2, naast de bugs). Verder zaten er wat frusterende elementen in, zoals een ongelofelijk kleine "viewing range" van je units. Je moest echt bij iedere groep een adelaar/gargoyle/etc hebben om ook maar een beetje die FoW weg te krijgen.

Ook is kingdoms niet zo leuk in multiplayer. Veel units zijn te moeilijk te besturen om effectief te gebruiken en andere zijn gewoon te sterk. Bouw gewoon tig sky knights, en je tegenstander kan echt weinig meer.

PS:T is geniaal, maar helaas slechts voor een beperkte niche van spelers geschikt, brengt dus ook weinig op, dus krijgen we nooit meer dat soort spellen en zijn we overgeleverd aan allemaal BG2 clones :( :( :( :( :( :( :(

• Jag
  • Laatst online: 23:09

Jag

Op vrijdag 18 januari 2002 12:46 schreef Trashbash het volgende:
Mwah TA:Kingdoms was leuk, maar echt op bepaalde punten toch minder dan TA. Het verhaal was sowieso het een 10000% verbetering, maar dat was ook niet zo moeilijk.
Nadeel was de hoge systeemeisen (ook een probleempje bij Tribes 2, naast de bugs). Verder zaten er wat frusterende elementen in, zoals een ongelofelijk kleine "viewing range" van je units. Je moest echt bij iedere groep een adelaar/gargoyle/etc hebben om ook maar een beetje die FoW weg te krijgen.

Ook is kingdoms niet zo leuk in multiplayer. Veel units zijn te moeilijk te besturen om effectief te gebruiken en andere zijn gewoon te sterk. Bouw gewoon tig sky knights, en je tegenstander kan echt weinig meer.

PS:T is geniaal, maar helaas slechts voor een beperkte niche van spelers geschikt, brengt dus ook weinig op, dus krijgen we nooit meer dat soort spellen en zijn we overgeleverd aan allemaal BG2 clones :( :( :( :( :( :( :(
TA:K was behoorlijk gebalanceerd in de oorsprokelijke release, maar is nog verbeterd in latere patches (waarbij je de optie crusades balance kreeg). Aan de slechte performance is al heel snel iets gedaan, alhoewel software mode toch wel de enige mode was die echt lekker liep. Het enige wat minder was aan Kindoms was dat je minder diversiteit had dan bij TA (met CC en TUIP geïnstalleerd) en een minder lange learning curve. En het belangrijkste dat ik miste bij TA:K was de grootsheid en heftigheid van TA, maar dat heb ik zoiezo bij geen enkel ander spel ooit gezien.
Maar daar stond wel tegenover dat TA:K veel toegankelijke was, ingraven geen optie meer was (voor zover dat nog mogelijk was met alle radar jamming en super units uit TUIP) en meer sfeer heeft met echte rassen die ook compleet anders spelen (Core en Arm waren gewoon hetzelfde met het enige verschil dat de Core lelijker was (sorry LD :P)). Ik vond TA:K echt een hele welkome afwisseling op TA, en absoluut een waardig vervolg. Allebei de spellen zijn nog steeds erg goed te spelen, zeker ook omdat er eigenlijk nauwlijks concurrentie is in het genre.

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Eh! De Core had toevallig wel mooiere vliegtuigen en schepen ja! :P

Godsamme, en dan te bedenken dat de meeste "gamertjes" Starcraft de ultieme RTS vinden, terwijl het qua spelervaring gewoon niet eens in de buurt komt van T.A... wat een fantastisch bombastisch megalomanisch spel was (is) dat toch.

• Maximize
  • Niet online
ff ver terug in de tijd; ik vond dat MDK niet de verdiende publiciteit kreeg. Wel hoge cijfers in game magazines, maar voor de rest heb ik er toch niet veel over gehoord..

• ilyc
klopt. kort na de release kocht ik het spel voor 2 tientjes. was trouwens erg leuk :)

Verwijderd

Screamer2! Wat een ongelofelijk vet 3D rally racer, die in softwaremode prachtig was! En heerlijk met toetsen te besturen. Heb'm nooit in de winkel gezien... Weet iemand toevallig waar ik'm kan vinden op het net?

• Da_RoNiN
  • Laatst online: 23-10-2025

Da_RoNiN

Oclama?

Op vrijdag 18 januari 2002 13:18 schreef Nephilin het volgende:
Eh! De Core had toevallig wel mooiere vliegtuigen en schepen ja! :P

Godsamme, en dan te bedenken dat de meeste "gamertjes" Starcraft de ultieme RTS vinden, terwijl het qua spelervaring gewoon niet eens in de buurt komt van T.A... wat een fantastisch bombastisch megalomanisch spel was (is) dat toch.
En dan nog even die soundtrack ! noem maar eens een spel die zo'n superB soundtrack heeft! terwijl ik eigenlijk niet echt van klasiek hou. Vooral als er een gevecht begon , sloeg die muziek in 1 keer dramatisch over kreeg er gewoon kippevel van.

Dit spel is echt ondergewaardeerd ja. (denk dat ie nog in de winkel ligt voor een tientje)

Kenners weten waarom

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Trage, onduidelijke gameplay. Ik heb hem nog ergens in een hoekje liggen.
Dit kan ik niet met je eens zijn - zelfs niet een beetje. TA: Kingdoms heeft veruit de beste interface uit een RTS ooit, nog beter dan TA (oa door geniale dingen als de 'bouw oneindig veel units'-optie) dus hoe het onduidelijk kan zijn snap ik niet.

Traag zou ik het ook niet durven noemen, het spel loopt (na de patch) zeker even vloeiend als TA, en qua snelheid van het opbouwen van legers ed is het ook zeker net zo snel als TA.

Tel daar het feit bij op dat de 4 rassen van Kingdoms fantastisch verschillend waren, dat het verhaal zeer koel was, de units erg gaaf, etcetera - en ik denk dat je wel kan zeggen dat TA:Kingdoms minstens even goed is als TA.

Verwijderd

Beetje offtopic... over traagheid gesproken, ik vind TA zo enorm traag worden zodra de computer/ik veel units hebben... is dat bij iedereen zo? (probleem gehad op een P233 en een Duron 800)

*Overschakel naar ontopic*
De spellen die in ondergewaardeerd vind:
- Codename Eagle
- Total Annihilation
- Star Trek: Armada (2 misschien ook?)
- Tropico

Verwijderd

Chronicles of Pern: Dragonryders; was een erg leuke adventure, ik ehb hem 2 keer achter elkaar uitgespeeld omdat ik na de eerste keer de sfeer miste :)

Outcast idd ook; die was erg leuk! Net zoals Omikron: The Nomad Soul, die was leuk bedacht dat je in andere mensen kon gaan zitten en het verhaal was ook errug goed!

Over die DVD van Spycraft, die heb ik wel gezien, In fact hij heeft hier zelfs nog thuis gelegen (was dat niet dat je in het FBI kantoor of iets soortgelijks begon?).
Hij zat volgens mij bij een printer samen met Zork, ook een DVD spel. Helaas was hij zo weer weg, want de printer werd verkocht (mijn vader had hem voor iemand besteld) dus ik heb nooit de tijd gehad om hem te checken.

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 20:27 schreef loekos het volgende:

[..]

Nog zo een ja motorhead!!! forsaken (ook ongeveer uit die tijd) was trouwens ook niet vies van een duizeling wekkend aantal frames per seconde :9~
Forsaken was trouwens echt wel een top spel voor multiplayer 360 degree of mayhem!!!! >:) projectielen uit iedere hoek!
maar kreeg ook niet echt de publiciteit die het verdiende.
forsaken... mee eens, die guns ruleerden (vooral ook visueel)

• Soullie

Soullie

Planeshift

Op woensdag 16 januari 2002 21:25 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

[..]

ik heb het spel gevonden :D

en gekocht en hijs nice :P

jammer dat bij de multiplayer modus alleen maar duitsers online zijn :r ;)

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 08:53 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Spel is in ongeveer heel de wereld al uit. Behalve in de Benelux |:( omdat ze geen verdeler vinden. Zou tegen begin februari opgelost moeten zijn. Dit wist PC Gameplay mij te melden via mail.
pfff...kheb em al, hijs wel koel, maar verveelt te snel, omdat je je heroes niet mee kan nemen naar het volgende level! dat zuigt!

• White Dust
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Op vrijdag 18 januari 2002 22:55 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Dit kan ik niet met je eens zijn - zelfs niet een beetje. TA: Kingdoms heeft veruit de beste interface uit een RTS ooit, nog beter dan TA (oa door geniale dingen als de 'bouw oneindig veel units'-optie) dus hoe het onduidelijk kan zijn snap ik niet.

Traag zou ik het ook niet durven noemen, het spel loopt (na de patch) zeker even vloeiend als TA, en qua snelheid van het opbouwen van legers ed is het ook zeker net zo snel als TA.

Tel daar het feit bij op dat de 4 rassen van Kingdoms fantastisch verschillend waren, dat het verhaal zeer koel was, de units erg gaaf, etcetera - en ik denk dat je wel kan zeggen dat TA:Kingdoms minstens even goed is als TA.
He, Kingdoms heb ik ook nog ergens liggen, ooit gekocht als een budget titel, maar wordt het nog een beetje online gespeeld :? in die addon, éh, hoe heet die ook al weer, The Iron Plage of zo :? is dat wat of voegt het verder weinig aan het spel toe.

Verwijderd

zon beetje alle games van de dreamcast
heeft er uberhaupt iemand weleens een reclame gezien voor de dreamcast of dreamcast games ? ik niet
want was gewoon goeie console, ik heb hem weggedaan omdat er nu amper games voor uitkomen maar ik was er harstikke tevreden over

en idd deadly dozen voor de PC maar met Medal of Honor Allied Assault is het logisch dat deze snel weer is vergeten :) al vond ik het toch een goeie game..

• Evilernie933
Wat dachten jullie van Trespasser. Is ook zeer weinig in de publiciteit geweest terwijl het spel echt geweldig was en graphisch zeker niet onder de maat...

tampert, kriminalpolizei

• DarkShadow
  • Laatst online: 01-02 19:31
trespasser werd destijds door de pers de grond in geboort, ik heb alleen de demo gespeeld, en die vond ik zwaar bagger

• Evilernie933
Op zondag 27 januari 2002 13:43 schreef DarkShadow het volgende:
trespasser werd destijds door de pers de grond in geboort, ik heb alleen de demo gespeeld, en die vond ik zwaar bagger
vind ik dus onzin want het was een superspannende game met leuke opdrachten...Alleen waren die srceenshots die de maker had gepost op de site gefaked....Dus de verwachtingen waren te hoog...

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Jagged Aliance 2 :(

veeeel te weinig publiciteit

• White Dust

White Dust

Tja, maar het hoeft niet fout te gaan, er zijn ook spellen die erg weinig publiciteit kregen maar wel een groot suc6 werden, ik noem een Rage of Mages, zeer weinig publiciteit, wat er van werdt gezecht was ook nog es slechte publiciteit maar een erg groot suc6, zijn de makers niet bezig met een deel 3 (of is dat afgekapt)

• VeldKoe
  • Niet online
heb maar 1 woord:

Startopia

• snakeye
  • Laatst online: 31-01 23:15
Battlezone 2... Echt een keer een orgineel concept graphics waren ook gewoon goed. En mutiplayer was ook meestal lachen... alleen verkocht het niet zo goed geloof ik.

En nummer 2: I-war2 wel goede reviews,goede gameplay + graphics maar het publiek laat de game links liggen.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:49

star-saber

Ryzen

Battlezone 2 is echt een leuk spel
kheb het hier ook liggen (orgineel)

iemand wel eens van Gunlok gehoord ?

is best een leuk spel.

www.gunlok.com

nog meer coole games

Messiah
Sacrifice

Oud dos spel
Lost Eden

• Wacky
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Andersom weet ik er wel eentje:

Max Payne, zwaar veel publiciteit maar echt een :Z spel ;(

Nu ook met Flickr account

• White Dust

White Dust

Op zondag 27 januari 2002 18:29 schreef star-saber het volgende:

Oud dos spel
Lost Eden
Lost Eden, dat was IDD een geweldig spel, ik heb het helemaal uit gespeeld :Y)

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 09:35 schreef DeX het volgende:
Shogo idd. voor een 10,- is het een heel bruut spel.

Silver vind ik toch wel te weining aandacht gekregen. was wel een reclamecampagne maar men ziet nog steeds het kunst niet in van het spel. De Details van de achtergrond en, speelbaarheid en verhaal.
Ik had hem bij me oude wingman gaming mouse 4 free :)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:49

star-saber

Ryzen

Op zondag 27 januari 2002 18:46 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Lost Eden, dat was IDD een geweldig spel, ik heb het helemaal uit gespeeld :Y)
same here

eindelijk een adventure dat niet te moeilijk was

• lolo_konijn
  • Laatst online: 19:46

lolo_konijn

huppel de huppel

MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 21:55 schreef star-saber het volgende:

[..]

same here

eindelijk een adventure dat niet te moeilijk was
als je een adventure wil die niet te moeilijk is dan moet je Dragonriders: Chronicles of Pern eens proberen (is ook een beetje RPG met experience enz. maar voornamelijk adventure), hij is zeker niet moeilijk maar wel leuk in de zin van leuke opdrachten en een goed verhaal.
Pagina: 1 2 Laatste