Colobot. Erg leuke inleiding op C++. Is alleen te moeilijk voor de meeste gamers dus is het nergens te krijg.
jaaaa airborne ranger was idd echt vetOp woensdag 16 januari 2002 22:03 schreef KnetterGek het volgende:
de helft noemt hier gehypte spellen zoals oni en nolf en undying enzo
geeft niets hoor.
underhypte spellen:
master of orion (1 2 EN 3)
airborne ranger (dat liep perfect op mn 8086/8 met 512 kb ram. op 386/sx/16 met 1 mb nog beter)
mmja ik vind alle mechwarriors wel een beetje van hetzelfde (wel vet overigens). kwa publiciteit... tja IK heb geen andere mensen erover gehoord, maar misschien komt dat ook omdat het nogal een apart publiek had/heeftMechwarrior2 mercenaries
Comanche was idd vet stoer, met z'n voxel engine. Zag er echt mooi uitComanche: maximum overkill (deel één dan heh)
Ook hier heb ik niet veel mensen over gehoord
idem. Het zat bij me soundblaster geloof ik... vandaar dat ik er vanaf wist, verder had ik er nog nooit iemand over gehoordaliens vs predator
hmmz... syndicate wars suckte echt zwaar in vergelijking met de originele syndicate, wat weer een van de supervetste spellen was die ik ooit gespeeld hebsyndicate wars
quake1 heeft genoeg publiciteit gehad, net als wolfenstein en doomde budget versie van quake1eindelijk een Id spel dat waar voor je geld biedt
heej startrek:enterprise 4x12 is net binnen, mooi zo
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Spel is in ongeveer heel de wereld al uit. Behalve in de BeneluxOp woensdag 16 januari 2002 22:28 schreef Red_Dragon het volgende:
uhm, waar hebben jullie dat spel Etherlords vandaan. ik kan het nergens vinden.
niet in de winkels, niet op internet,enz enz
enig idee? of moet ik gewoon eens in een grote pc store in A'dam of R'dam kijken?
Verwijderd
:'(
da's niet leuk....
als ik hun website al zie dan wil ik da spel ook hebben.
echt een mooie website:9~:9~
klik hier voor de website.
flash 5 aanbevolen
als ik hun website al zie dan wil ik da spel ook hebben.
echt een mooie website:9~:9~
klik hier voor de website.
flash 5 aanbevolen
Sudden Strike vind ik wel een onder gewaardeerd spel. Eindelijk een RTS met realistische units ..
Heerlijk!
Ook vind ik dat Shogun (de RTS) een prachtig speel dat niet bij iedereen bekend schijnt te zijn.
Ook vind ik dat Shogun (de RTS) een prachtig speel dat niet bij iedereen bekend schijnt te zijn.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Dat moet het eerste spel zijn geweest waarbij ik de tutorial al niet kon uitspelen. Je had een legertje, en de tegenstander had een groter legertje, dan gingen ze vechten en dan verloor je. Dat was toch Shogun?Op donderdag 17 januari 2002 19:06 schreef tazzman het volgende:
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
Ja, dat spel was nog eens leuk. Sin...Op dinsdag 15 januari 2002 19:52 schreef Marv het volgende:
Sin was een top game... zou de multiplayer scene van Quake2 moeten overnemen maar omdat de eerst uitgebrachte versie nogal gaar was (1e patch was 13mb) zijn niet veel gamers overgestapt op Sin...
Volgens mij welOp donderdag 17 januari 2002 20:32 schreef Lord Daemon het volgende:
Dat moet het eerste spel zijn geweest waarbij ik de tutorial al niet kon uitspelen. Je had een legertje, en de tegenstander had een groter legertje, dan gingen ze vechten en dan verloor je. Dat was toch Shogun?
Dat soort spellen zijn een ramp, dat je in de tutorial al gaat denken "uhhhhh en nu?"
Deadly dozen wordt hier zelfs genegeerd
tampert, kriminalpolizei
Niet de verdiende publiciteit dusOp donderdag 17 januari 2002 02:52 schreef Soullie het volgende:
[..]
* Soullie gaat eens bij amazon rondneuzen voor dat spel...
gvd das dus echt een game die ongemerkt is uitgekomen
Lmd anders wist ik ervanOp donderdag 17 januari 2002 21:58 schreef JeanLucPicard het volgende:
[..]
Niet de verdiende publiciteit dus.
De community is still alive!!! Codename Eagle rules!Op dinsdag 15 januari 2002 20:10 schreef The Real Falcon het volgende:
1 Woord: Codename Eagle!
R.I.S. .. rest in silence
De tutorials zijn er voor om te skippen natuurlijkOp donderdag 17 januari 2002 20:32 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Dat moet het eerste spel zijn geweest waarbij ik de tutorial al niet kon uitspelen. Je had een legertje, en de tegenstander had een groter legertje, dan gingen ze vechten en dan verloor je. Dat was toch Shogun?
Ik vind het echt een meesterlijk spel maar goed, Japan kan mij ook zeer fascineren.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Als je een download te pakken hebt van j.a.m.f.@kazaa weet je meteen wie het isOp donderdag 17 januari 2002 04:19 schreef OiSyN het volgende:
heej startrek:enterprise 4x12 is net binnen, mooi zo
Verwijderd
ja, wel geinig...kmoest em reviewen...Op woensdag 16 januari 2002 09:37 schreef Gamegod het volgende:
Sheep Dog 'N' Wolf
Vet ondergewaardeerd spel.
Is een spel met de doelgroep 12 tm 30 maar ziet er uit voor kinderengrootste fout het spel want de puzzels zijn vrij lastig (natuurlijk wel te doen
).
Kent hier iemand het spel ?
Biker Mice voor de SNES.
Kent iemand dat spel uberhaupt wel?
Kent iemand dat spel uberhaupt wel?
Soul Reaver II, dit spel heeft weinig recentie gehad.
En er was vrijwel niks van bekend, maar het is echt super vet spel, wereld verhaal
En er was vrijwel niks van bekend, maar het is echt super vet spel, wereld verhaal
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Ik heb die tutorial nog echt heel erg serieus geprobeerd, en dacht dat mij dat wel moest lukken met jarenlange rts ervaring. Ik moet wel zeggen dat we de handleiding even niet bijdehand hadden op die LANOp donderdag 17 januari 2002 20:32 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Overigens als ik denk aan een spel dat veel te weinig erkenning heeft gekregen schiet meteen TA: Kingdoms te binnen. Zijn voorloper Total Annihilation is wel erkend als vernieuwende rts (die overigens pas echt goed werd met CC uitbreiding plus Unit packs ed die door de community zijn gemaakt), maar Kingdoms werd de grond in geboord
Hmmm, ik vond Kingdoms niks.
Trage, onduidelijke gameplay. Ik heb hem nog ergens in een hoekje liggen.
Trage, onduidelijke gameplay. Ik heb hem nog ergens in een hoekje liggen.
Earth 2140/2150 [2140 was beter imho]
Soort Red Alert, maar dan veeeeeeeel beter.
Als je het niet gelooft, gewoon proberen!
«edit» Sin rulde ook
Soort Red Alert, maar dan veeeeeeeel beter.
Als je het niet gelooft, gewoon proberen!
«edit» Sin rulde ook
Action Adventure Outcast:
http://www.outcast-thegame.com/
komt mijn nick vandaan. Cutter Slade de held van het verhaal. Grafisch was het spel in 1999 echt state of the art. In plaats van polygonen maakte het spel gebruik van voxeltechniek.
http://www.appeal.be/html/outcast_gdc_1.htm Hier staat een uitleg van de wijze waarop gebruik is gemaakt van voxels.
Probleem van het spel was dat je niet boven de 500x420 resolutie uit kon komen en velen die toendertijd dachten in polygonen van 1024x768 konden zich daar niet overheen zetten.
Leuke van dit spel is dat het in Belgie is ontwikkeld en dat het niet voldoet aan de standaarden van de amerikaanse goede smaak.
http://www.outcast-thegame.com/gallery/index.htm
Deze outtakes zijn bijvoorbeeld bijzonder grappig...... soort van bloppers tijdens de making of....
http://www.outcast-thegame.com/
komt mijn nick vandaan. Cutter Slade de held van het verhaal. Grafisch was het spel in 1999 echt state of the art. In plaats van polygonen maakte het spel gebruik van voxeltechniek.
http://www.appeal.be/html/outcast_gdc_1.htm Hier staat een uitleg van de wijze waarop gebruik is gemaakt van voxels.
Probleem van het spel was dat je niet boven de 500x420 resolutie uit kon komen en velen die toendertijd dachten in polygonen van 1024x768 konden zich daar niet overheen zetten.
Leuke van dit spel is dat het in Belgie is ontwikkeld en dat het niet voldoet aan de standaarden van de amerikaanse goede smaak.
http://www.outcast-thegame.com/gallery/index.htm
Deze outtakes zijn bijvoorbeeld bijzonder grappig...... soort van bloppers tijdens de making of....
idd het verhaal is nice... nog niet uitgespeeldOp vrijdag 18 januari 2002 10:49 schreef kaasszje het volgende:
Soul Reaver II, dit spel heeft weinig recentie gehad.
Verwijderd
Mwah TA:Kingdoms was leuk, maar echt op bepaalde punten toch minder dan TA. Het verhaal was sowieso het een 10000% verbetering, maar dat was ook niet zo moeilijk.
Nadeel was de hoge systeemeisen (ook een probleempje bij Tribes 2, naast de bugs). Verder zaten er wat frusterende elementen in, zoals een ongelofelijk kleine "viewing range" van je units. Je moest echt bij iedere groep een adelaar/gargoyle/etc hebben om ook maar een beetje die FoW weg te krijgen.
Ook is kingdoms niet zo leuk in multiplayer. Veel units zijn te moeilijk te besturen om effectief te gebruiken en andere zijn gewoon te sterk. Bouw gewoon tig sky knights, en je tegenstander kan echt weinig meer.
PS:T is geniaal, maar helaas slechts voor een beperkte niche van spelers geschikt, brengt dus ook weinig op, dus krijgen we nooit meer dat soort spellen en zijn we overgeleverd aan allemaal BG2 clones
Nadeel was de hoge systeemeisen (ook een probleempje bij Tribes 2, naast de bugs). Verder zaten er wat frusterende elementen in, zoals een ongelofelijk kleine "viewing range" van je units. Je moest echt bij iedere groep een adelaar/gargoyle/etc hebben om ook maar een beetje die FoW weg te krijgen.
Ook is kingdoms niet zo leuk in multiplayer. Veel units zijn te moeilijk te besturen om effectief te gebruiken en andere zijn gewoon te sterk. Bouw gewoon tig sky knights, en je tegenstander kan echt weinig meer.
PS:T is geniaal, maar helaas slechts voor een beperkte niche van spelers geschikt, brengt dus ook weinig op, dus krijgen we nooit meer dat soort spellen en zijn we overgeleverd aan allemaal BG2 clones
TA:K was behoorlijk gebalanceerd in de oorsprokelijke release, maar is nog verbeterd in latere patches (waarbij je de optie crusades balance kreeg). Aan de slechte performance is al heel snel iets gedaan, alhoewel software mode toch wel de enige mode was die echt lekker liep. Het enige wat minder was aan Kindoms was dat je minder diversiteit had dan bij TA (met CC en TUIP geïnstalleerd) en een minder lange learning curve. En het belangrijkste dat ik miste bij TA:K was de grootsheid en heftigheid van TA, maar dat heb ik zoiezo bij geen enkel ander spel ooit gezien.Op vrijdag 18 januari 2002 12:46 schreef Trashbash het volgende:
Mwah TA:Kingdoms was leuk, maar echt op bepaalde punten toch minder dan TA. Het verhaal was sowieso het een 10000% verbetering, maar dat was ook niet zo moeilijk.
PS:T is geniaal, maar helaas slechts voor een beperkte niche van spelers geschikt, brengt dus ook weinig op, dus krijgen we nooit meer dat soort spellen en zijn we overgeleverd aan allemaal BG2 clones![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar daar stond wel tegenover dat TA:K veel toegankelijke was, ingraven geen optie meer was (voor zover dat nog mogelijk was met alle radar jamming en super units uit TUIP) en meer sfeer heeft met echte rassen die ook compleet anders spelen (Core en Arm waren gewoon hetzelfde met het enige verschil dat de Core lelijker was (sorry LD
Eh! De Core had toevallig wel mooiere vliegtuigen en schepen ja! 
Godsamme, en dan te bedenken dat de meeste "gamertjes" Starcraft de ultieme RTS vinden, terwijl het qua spelervaring gewoon niet eens in de buurt komt van T.A... wat een fantastisch bombastisch megalomanisch spel was (is) dat toch.
Godsamme, en dan te bedenken dat de meeste "gamertjes" Starcraft de ultieme RTS vinden, terwijl het qua spelervaring gewoon niet eens in de buurt komt van T.A... wat een fantastisch bombastisch megalomanisch spel was (is) dat toch.
ff ver terug in de tijd; ik vond dat MDK niet de verdiende publiciteit kreeg. Wel hoge cijfers in game magazines, maar voor de rest heb ik er toch niet veel over gehoord..
klopt. kort na de release kocht ik het spel voor 2 tientjes. was trouwens erg leuk
Verwijderd
Screamer2! Wat een ongelofelijk vet 3D rally racer, die in softwaremode prachtig was! En heerlijk met toetsen te besturen. Heb'm nooit in de winkel gezien... Weet iemand toevallig waar ik'm kan vinden op het net?
En dan nog even die soundtrack ! noem maar eens een spel die zo'n superB soundtrack heeft! terwijl ik eigenlijk niet echt van klasiek hou. Vooral als er een gevecht begon , sloeg die muziek in 1 keer dramatisch over kreeg er gewoon kippevel van.Op vrijdag 18 januari 2002 13:18 schreef Nephilin het volgende:
Eh! De Core had toevallig wel mooiere vliegtuigen en schepen ja!
Dit spel is echt ondergewaardeerd ja. (denk dat ie nog in de winkel ligt voor een tientje)
Kenners weten waarom
Dit kan ik niet met je eens zijn - zelfs niet een beetje. TA: Kingdoms heeft veruit de beste interface uit een RTS ooit, nog beter dan TA (oa door geniale dingen als de 'bouw oneindig veel units'-optie) dus hoe het onduidelijk kan zijn snap ik niet.Trage, onduidelijke gameplay. Ik heb hem nog ergens in een hoekje liggen.
Traag zou ik het ook niet durven noemen, het spel loopt (na de patch) zeker even vloeiend als TA, en qua snelheid van het opbouwen van legers ed is het ook zeker net zo snel als TA.
Tel daar het feit bij op dat de 4 rassen van Kingdoms fantastisch verschillend waren, dat het verhaal zeer koel was, de units erg gaaf, etcetera - en ik denk dat je wel kan zeggen dat TA:Kingdoms minstens even goed is als TA.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
Beetje offtopic... over traagheid gesproken, ik vind TA zo enorm traag worden zodra de computer/ik veel units hebben... is dat bij iedereen zo? (probleem gehad op een P233 en een Duron 800)
*Overschakel naar ontopic*
De spellen die in ondergewaardeerd vind:
- Codename Eagle
- Total Annihilation
- Star Trek: Armada (2 misschien ook?)
- Tropico
*Overschakel naar ontopic*
De spellen die in ondergewaardeerd vind:
- Codename Eagle
- Total Annihilation
- Star Trek: Armada (2 misschien ook?)
- Tropico
Verwijderd
Chronicles of Pern: Dragonryders; was een erg leuke adventure, ik ehb hem 2 keer achter elkaar uitgespeeld omdat ik na de eerste keer de sfeer miste 
Outcast idd ook; die was erg leuk! Net zoals Omikron: The Nomad Soul, die was leuk bedacht dat je in andere mensen kon gaan zitten en het verhaal was ook errug goed!
Over die DVD van Spycraft, die heb ik wel gezien, In fact hij heeft hier zelfs nog thuis gelegen (was dat niet dat je in het FBI kantoor of iets soortgelijks begon?).
Hij zat volgens mij bij een printer samen met Zork, ook een DVD spel. Helaas was hij zo weer weg, want de printer werd verkocht (mijn vader had hem voor iemand besteld) dus ik heb nooit de tijd gehad om hem te checken.
Outcast idd ook; die was erg leuk! Net zoals Omikron: The Nomad Soul, die was leuk bedacht dat je in andere mensen kon gaan zitten en het verhaal was ook errug goed!
Over die DVD van Spycraft, die heb ik wel gezien, In fact hij heeft hier zelfs nog thuis gelegen (was dat niet dat je in het FBI kantoor of iets soortgelijks begon?).
Hij zat volgens mij bij een printer samen met Zork, ook een DVD spel. Helaas was hij zo weer weg, want de printer werd verkocht (mijn vader had hem voor iemand besteld) dus ik heb nooit de tijd gehad om hem te checken.
Verwijderd
forsaken... mee eens, die guns ruleerden (vooral ook visueel)Op dinsdag 15 januari 2002 20:27 schreef loekos het volgende:
[..]
Nog zo een ja motorhead!!! forsaken (ook ongeveer uit die tijd) was trouwens ook niet vies van een duizeling wekkend aantal frames per seconde
Forsaken was trouwens echt wel een top spel voor multiplayer 360 degree of mayhem!!!!projectielen uit iedere hoek!
maar kreeg ook niet echt de publiciteit die het verdiende.
ik heb het spel gevondenOp woensdag 16 januari 2002 21:25 schreef JeanLucPicard het volgende:
[..]
[..]
Al een maand of wat. Nog steeds niet met de borg uitgespeeld op hard, hoewel ik toegeef dat ik het alleen nog maar skirmish af en toe speel...
en gekocht en hijs nice
jammer dat bij de multiplayer modus alleen maar duitsers online zijn
Verwijderd
pfff...kheb em al, hijs wel koel, maar verveelt te snel, omdat je je heroes niet mee kan nemen naar het volgende level! dat zuigt!Op donderdag 17 januari 2002 08:53 schreef Stylzz het volgende:
[..]
Spel is in ongeveer heel de wereld al uit. Behalve in de Beneluxomdat ze geen verdeler vinden. Zou tegen begin februari opgelost moeten zijn. Dit wist PC Gameplay mij te melden via mail.
He, Kingdoms heb ik ook nog ergens liggen, ooit gekocht als een budget titel, maar wordt het nog een beetje online gespeeldOp vrijdag 18 januari 2002 22:55 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Dit kan ik niet met je eens zijn - zelfs niet een beetje. TA: Kingdoms heeft veruit de beste interface uit een RTS ooit, nog beter dan TA (oa door geniale dingen als de 'bouw oneindig veel units'-optie) dus hoe het onduidelijk kan zijn snap ik niet.
Traag zou ik het ook niet durven noemen, het spel loopt (na de patch) zeker even vloeiend als TA, en qua snelheid van het opbouwen van legers ed is het ook zeker net zo snel als TA.
Tel daar het feit bij op dat de 4 rassen van Kingdoms fantastisch verschillend waren, dat het verhaal zeer koel was, de units erg gaaf, etcetera - en ik denk dat je wel kan zeggen dat TA:Kingdoms minstens even goed is als TA.
Verwijderd
zon beetje alle games van de dreamcast
heeft er uberhaupt iemand weleens een reclame gezien voor de dreamcast of dreamcast games ? ik niet
want was gewoon goeie console, ik heb hem weggedaan omdat er nu amper games voor uitkomen maar ik was er harstikke tevreden over
en idd deadly dozen voor de PC maar met Medal of Honor Allied Assault is het logisch dat deze snel weer is vergeten
al vond ik het toch een goeie game..
heeft er uberhaupt iemand weleens een reclame gezien voor de dreamcast of dreamcast games ? ik niet
want was gewoon goeie console, ik heb hem weggedaan omdat er nu amper games voor uitkomen maar ik was er harstikke tevreden over
en idd deadly dozen voor de PC maar met Medal of Honor Allied Assault is het logisch dat deze snel weer is vergeten
Wat dachten jullie van Trespasser. Is ook zeer weinig in de publiciteit geweest terwijl het spel echt geweldig was en graphisch zeker niet onder de maat...
tampert, kriminalpolizei
trespasser werd destijds door de pers de grond in geboort, ik heb alleen de demo gespeeld, en die vond ik zwaar bagger
vind ik dus onzin want het was een superspannende game met leuke opdrachten...Alleen waren die srceenshots die de maker had gepost op de site gefaked....Dus de verwachtingen waren te hoog...Op zondag 27 januari 2002 13:43 schreef DarkShadow het volgende:
trespasser werd destijds door de pers de grond in geboort, ik heb alleen de demo gespeeld, en die vond ik zwaar bagger
tampert, kriminalpolizei
Tja, maar het hoeft niet fout te gaan, er zijn ook spellen die erg weinig publiciteit kregen maar wel een groot suc6 werden, ik noem een Rage of Mages, zeer weinig publiciteit, wat er van werdt gezecht was ook nog es slechte publiciteit maar een erg groot suc6, zijn de makers niet bezig met een deel 3 (of is dat afgekapt)
Battlezone 2... Echt een keer een orgineel concept graphics waren ook gewoon goed. En mutiplayer was ook meestal lachen... alleen verkocht het niet zo goed geloof ik.
En nummer 2: I-war2 wel goede reviews,goede gameplay + graphics maar het publiek laat de game links liggen.
En nummer 2: I-war2 wel goede reviews,goede gameplay + graphics maar het publiek laat de game links liggen.
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
Battlezone 2 is echt een leuk spel
kheb het hier ook liggen (orgineel)
iemand wel eens van Gunlok gehoord ?
is best een leuk spel.
www.gunlok.com
nog meer coole games
Messiah
Sacrifice
Oud dos spel
Lost Eden
kheb het hier ook liggen (orgineel)
iemand wel eens van Gunlok gehoord ?
is best een leuk spel.
www.gunlok.com
nog meer coole games
Messiah
Sacrifice
Oud dos spel
Lost Eden
Andersom weet ik er wel eentje:
Max Payne, zwaar veel publiciteit maar echt een
spel
Max Payne, zwaar veel publiciteit maar echt een
Lost Eden, dat was IDD een geweldig spel, ik heb het helemaal uit gespeeldOp zondag 27 januari 2002 18:29 schreef star-saber het volgende:
Oud dos spel
Lost Eden
Verwijderd
Ik had hem bij me oude wingman gaming mouse 4 freeOp woensdag 16 januari 2002 09:35 schreef DeX het volgende:
Shogo idd. voor een 10,- is het een heel bruut spel.
Silver vind ik toch wel te weining aandacht gekregen. was wel een reclamecampagne maar men ziet nog steeds het kunst niet in van het spel. De Details van de achtergrond en, speelbaarheid en verhaal.
same hereOp zondag 27 januari 2002 18:46 schreef Soccubus het volgende:
[..]
Lost Eden, dat was IDD een geweldig spel, ik heb het helemaal uit gespeeld
eindelijk een adventure dat niet te moeilijk was
MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart
Verwijderd
als je een adventure wil die niet te moeilijk is dan moet je Dragonriders: Chronicles of Pern eens proberen (is ook een beetje RPG met experience enz. maar voornamelijk adventure), hij is zeker niet moeilijk maar wel leuk in de zin van leuke opdrachten en een goed verhaal.Op zondag 27 januari 2002 21:55 schreef star-saber het volgende:
[..]
same here
eindelijk een adventure dat niet te moeilijk was