Proud member of Tacopsclan [CLS]
Anoniem: 32955
Zeer goede speakers nijs vermogen, ik verkoop ze zelf ook bij BCC, electrospeciaalzaken
Spelvouten ook altijd
Anoniem: 10710
Anoniem: 10710
Anoniem: 13538
ben er erg over te spreken !
Anoniem: 19680
sinds wanneer zijn speakers elektro...Op dinsdag 15 januari 2002 13:51 schreef The_Watcher het volgende:
Yup dat zijn toch van die vrij hoge speakers ? beetje ovaal aan de achterkant... ?
Zeer goede speakers nijs vermogen, ik verkoop ze zelf ook bij BCC, electrospeciaalzaken
Ik had de tweeter en hoge tonen filter een keer op een feestje opgeblazen en dat is toen ook gratis gerepareerd
Scheelde mij alleen al
Niet?
[Specs]

De delta serie is op zich best ok, ik vind alleen de tweeter ontzettend overheersen en de mid is ook niet echt fanatastisch, veel bas heeft ie wel, dit is de 50 of de 60 geloof ik uit de delta serie.
Wat vind jij dan goede speakers?
Die conclusie die je trekt is niet echt correct, Hervaz bedoelde niet dat-ie niet van mid en hoog houdt, dat maak jij ervan.Op dinsdag 15 januari 2002 17:12 schreef Interstice het volgende:
LOL ik jij een bose fan dat je niet van mid en hoge tonen houd?
Wat vind jij dan goede speakers?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
BCC? Electroworld man! dat zijn de echte zaken!Op dinsdag 15 januari 2002 13:51 schreef The_Watcher het volgende:
Yup dat zijn toch van die vrij hoge speakers ? beetje ovaal aan de achterkant... ?
Daar verkoop ik ze ook namelijk...
We zitten hier bij [forum=9], niet bij Wasmachines en andere huishoud luxe's forumOp dinsdag 15 januari 2002 17:24 schreef BachW het volgende:
[..]
BCC? Electroworld man! dat zijn de echte zaken!
Daar verkoop ik ze ook namelijk...
(just mentioning, en BCC is geen hifizaak... No offense verder, maar hifi verkopen doen ze niet. Ik ken redelijk de verkoopmethode daar. (Klanten omlullen om ze een apparaat te verkopen dat niet in de Ad staat, omdat je daar minpunten voor krijgt enzo en dan omlullen met zwaar slappe verkoopverhalen)... Bij de BCC koop je je wasmachine
idd die bijzettafeltjes zou ik maar laten staan..
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
*kuch* Now you've done itOp dinsdag 15 januari 2002 17:12 schreef Interstice het volgende:
LOL ik jij een bose fan dat je niet van mid en hoge tonen houd?
lees nog eens goed:
Dus volgens jouw interpretatie:veel=goed. Jij leest dus eerst: veel bas. Dus da's goed. Dan lees je: hoog overheerst. Volgens jouw: veel=goed. Dus jij snapt niet waarom Hervaz dat niet goed vind. idem voor mid?Op dinsdag 15 januari 2002 17:06 schreef hervaz het volgende:
De delta serie is op zich best ok, ik vind alleen de tweeter ontzettend overheersen en de mid is ook niet echt fantastisch, veel bas heeft ie wel.
Wat Hervaz bedoelde: Het midden en hoog van deze speakers zuigt, omdat het slecht klinkt. En aangezien ik regelmatig posts van Hervaz heb gelezen, kan ik je gerust melden dat hij geen bose fan is.
Niet iedereen denkt meer=beter
Bovendien gaat het verhaaltje sowieso niet op, want meer laag+meer midden+meer hoog==>geluid staat harder
pre harman:Op dinsdag 15 januari 2002 17:06 schreef hervaz het volgende:
Infinity maakt heel erg mooi spul en ook grote rotzooi imo.
post harman
Op dinsdag 15 januari 2002 17:23 schreef JvS het volgende:
[..]
OMG, heb je het over hervaz? Dat jij denkt dat hij niet van mid en hoog houdt komt dan meer door jou beperkte manier van conclusies trekken, dan zijn smaak.
daarom deed ikOp dinsdag 15 januari 2002 17:34 schreef Lampje het volgende:
[..]
Wat Hervaz bedoelde: Het midden en hoog van deze speakers zuigt, omdat het slecht klinkt.
Dus geef je mening ! Als je het niet zulke goede speakers vind zeg dan welke jij wel goed vind. Hou daarmee wel rekening met de prijsklasse.
Anoniem: 25556
In mijn ervaring is infinity na die tijd een beetje de 'slechte kant' op gegaan. Zo rond de tijd dat ze met autospeakers zijn begonnen zijn ze imo van een audiofielenmerk naar een 'phatte bass, grote kast' merk gegaan.
Maar goed, da's idd smaak.
Anoniem: 12167
Zelf ben ik Mordaunt-Short fan.. erg mooi hoog en mid maar soms beetje tekort aan bass .. dat scheelt er idd niet aan bij infinity's.. moet dus de speaker met passieve sub nog horen van MS naast de infinity alpha 50 ... ( de ms declaration 908 ) maar goed ik dwaal af
Humz, beetje stress aan het ontwikkelen jvs?Op dinsdag 15 januari 2002 17:23 schreef JvS het volgende:
[..]
OMG, heb je het over hervaz? Dat jij denkt dat hij niet van mid en hoog houdt komt dan meer door jou beperkte manier van conclusies trekken, dan zijn smaak.
Ik bedoel dus, het hoog is sterk aanwezig, houd je daarvan -> koop ze!
Ik heb ze vaak gehoord en ik vond het midden tegenvallen, ik heb de 40,50,70 vaker beluisterd.
Mij op deze manier in het hoekje zetten vind ik wel een beetje slap van je, iedereen zijn mening toch?
Lampje lees vaker mijn posts zo te zien, zoals hij uitlegt bedoel ik het inderdaad, ik dacht dat er zoiets ook wel uit te lezen was.
Verder heb ik zelf ook infinity staan, ik wordt half behandeld of ik een onwetende puber ben die niet weet wat ie zegt, zo krijg je weinig zin om te posten vind ik.
Ik zet niemand in een hoekjeOp dinsdag 15 januari 2002 19:17 schreef hervaz het volgende:
[..]
Mij op deze manier in het hoekje zetten vind ik wel een beetje slap van je, iedereen zijn mening toch?
Verder heb ik zelf ook infinity staan, ik wordt half behandeld of ik een onwetende puber ben die niet weet wat ie zegt, zo krijg je weinig zin om te posten vind ik.
Ik vind het een beetje raar dat ik me hier aan het verdedigen ben, beetje teleurgesteld dat je die post zo negatief opvat als maar enigszins mogelijk is...
Anoniem: 15332
Hoe verklaar je dat dan? Vooral met die smile erachter zie ik er geen humor in, schiet het mij in het verkeerde keelgat.
Die opmerking "wat jij maar wil" laat ik maar snel vergeten...

Sorry dat ik het negatief opvat, als het niet zo is spijt dat me zeer, ik weet niet precies hoe ik het moet opvatten...
//edit//
opstootje opgelost over icq, nam jvs zn bericht beetje heel erg te negatief op
//edit//
Anoniem: 3521
Deze speaker heeft een onevenredige hoeveelheid mid-hoog en hoog in vergelijking met het mid-laag en het laag.
Oplossing: draai je treble knop (als je die hebt, anders kun je de speaker nog intern aanpassen) een graad of 30 naar links, en je probleem is opgelost; de speaker klinkt op dat moment erg evenwichtig en zeer aangenaam.
De plaatsing is goed te noemen, net als het geboden detail (mits nette cd-speler en versterker).
Wat overigens erg belangrijk is (maar eigenlijk bij alle speakers), is dat ze goed in de ruimte geplaatst zijn, dit scheelde bij mij enorm veel.
Groeten,
Nielsio
Anoniem: 45135
70 waarom is de grootste op de site van infinity dan 60?Op dinsdag 15 januari 2002 19:27 schreef wiebe het volgende:
bij correct verkopen ze nog delta. fl 499 per stuk voor de 60 en de 70(de 70 alleen op sommige zondagen voor die prijs)
Anoniem: 32271
Infinity IS PERFERCTO!
Wiebe : waar zit correct ??
Anoniem: 18023
010-4618500 Correct Business ElectronicsOp dinsdag 15 januari 2002 20:59 schreef Darkman het volgende:
Wiebe : waar zit correct ??
Ceintuurbaan 111 125 3051KA ROTTERDAM
010-4618581 Correct Professional Audio-Video
Ceintuurbaan 111 125 3051KA ROTTERDAM
Oh ja en verkopen ze daar ook andere goede merken ? ( kan geen website van ze vinden) en ook apparatuur ? zo ja welke zo ongeveer ? bvd allemaal
||
||
||
Schoppie
Jbl beter dan infinity?
Kan ik de Infinity een beetje combineren met andere merken als bijv Jbl? Want ik wil uiteindelijk nog een beetje surround overhouden ook....
Noem is een goede center speaker...
Anoniem: 26298
Allebij maken ze zooi en allebij maken ze goed spul gewoon luisteren zorgt voor de juiste keus qwa speakers
Anoniem: 26298
Ik zeg toch allebij maken ze goed spulOp woensdag 16 januari 2002 23:51 schreef hervaz het volgende:
Jbl beter dan infinity is een slechte stelling, zet een irs beta systeem van infinity neer en die sabelt nu nog de meeste speakers weg van vandaag de dag, welke infinity tegen welke jbl dus..
Anoniem: 33205
Anoniem: 11489
KIJK! een kenner!Op dinsdag 15 januari 2002 20:11 schreef Patrick007 het volgende:
Ik heb de Infinity Alpha 40. Ik vind ze echt geweldig klinken, vooral de bass is super. Die is niet te hard of te zacht.
Infinity IS PERFERCTO!
Ik heb ook de Alpha's in 40..subliem over mijn Yamaha
B-kanaal wil nu ook praten, dus komen daar de Alpha 5HCS op..
De auto zit ook al een ruim jaar vol met Kappa series...
Heb ze een vraag gesteld, wanneer de badkamer, tuin en garare modellen komen... konden allen zeggen wanneer het open air scooter model op de markt kwam
JBL is trouwens het low-end gedeelte van Harman Consumer Electronics. De power users zeg maar.. Dan hebben ze Infinity als mid-segment, waarin alle liefhebbers vallen en het top segment is bedoeld voor Haman Kardon...de klassieke tak, waar echt geluid in werklijkheid gewenst is...daarom ben ik dus een Infinity liefhebber...ROCK ON!
Ik heb nog weinig posts gelezen waar zo veel onzin in staat zeg, infinity maakt zowel als jbl goeie en slechte speakers, jbl heeft echter ook een paar high en speakers en infinity ook, als je de ti10kbe van jbl low end noemt weet je echt niet waarover je praat ($7000,- pp).Op donderdag 17 januari 2002 12:21 schreef Mad_Cookie het volgende:
[..]
JBL is trouwens het low-end gedeelte van Harman Consumer Electronics. De power users zeg maar.. Dan hebben ze Infinity als mid-segment, waarin alle liefhebbers vallen en het top segment is bedoeld voor Haman Kardon...de klassieke tak, waar echt geluid in werklijkheid gewenst is...daarom ben ik dus een Infinity liefhebber...ROCK ON!
Infinity heeft net als jbl lijnen lopen van heel goedkoop (reference serie) naar high end (kappa,intermezzo,prelude mts).
Harman kardon valt ook onder de harman groep en die maken aparatuur en geen speakers, en daar is niets high end aan, Top hifi zou ik de betere producten van h/k noemen. Het enige dat klopt aan deze post is dus dat die 3 bedrijven onder harman vallen.
As je uit die delta 60 teveel bass vind komen kan je nog experimenteren door de basspoort af te sluiten. Of opnieuw de bass regelaar bij te stellen. Zelf vind ik de hoeveelheid laag precies goed, maar dat is smaak.
Ik heb zelf ook die delta 60 serie. De speakers zijn best wel goed uitgebalanceerd, maar veel commerciele zooi cd's hebben met name de hoge tonen opgevoerd wat op een speaker die toch al helder klinkt gewoon irritant is.
Neutraal opgenomen cd's klinken naar mijn idee prima, ook voor films kan je ze goed gebruiken, omdat de 2x20cm woofers (per speaker) zonder problemen de 30Hz halen(20hz bij -10 db)
Dus tja gewoon luisteren, als je ze direct erg helder vind klinken naar ander merk gaan kijken of voor de verandering de treble regelaar op je versterker omlaag draaien in plaats van omhoog zoals bij slechte speakers vaak nodig is.
Denk nu toch maar dit te kopen:
2x Tannoy mx3

1x Tannoy mc

op een denon 1802 versterker.

Sluit de versterker qua vermogen enzo een beetje aan bij de speakers?
Anoniem: 41615
Kost wat, maar heb je ook wat
http://www.klipsch.com/index.asp?path=/products/productdetail.asp?frame=y&id=386&line=&1
De vraag is eerder sluiten de speakers een beetje aan bij jouw smaak.Sluit de versterker qua vermogen enzo een beetje aan bij de speakers?
Als ik het zo lees heb ik een donkerbruin vermoeden dat je in de search even goed hebt gekeken en daar een aantal keer deze tannoy's bent tegengekomen. Of in een of andere folder van zwolsman o.i.d. Maar ben je ook al eens meerdere hifizaken afgeweest en daar gaan luisteren zonder naar de specs of prijs te kijken?
Zelf ben ik eens een keer gaan luisteren naar een stuk of 30 paar speakers in een opstelling. De mooiste waren bijna de lelijkste (want Jamo kwam er bovenuit
Maargoed smaken verschillen, die ALR zou ik zelf ook niet gekocht hebben, maar zorg er wel voor dat je flink veel van tevoren al hebt beluisterd.
De 70 is nooit in Amerika verkocht, alleen in Europa.Op dinsdag 15 januari 2002 19:34 schreef Interstice het volgende:
[..]
70 waarom is de grootste op de site van infinity dan 60?
Heintje vind de Delta 40 met afstand de beste uit de Delta-serie, en ja hij heeft ze allemaal uitgebreid en onder verschillende omstandigheden gehoord!
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Yeah rightzonder problemen de 30Hz halen
IddOp donderdag 17 januari 2002 20:42 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Yeah right
Is niet echt bijzonder hoor.. Een 602 geeft ook zonder problemen 31Hz weer. Alleen wel op een laag niveauOp donderdag 17 januari 2002 20:42 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Yeah right
Infinity delta 70 : 225 euro per stuk (van 679)
Infinity delta 60 : 229 euro per stuk (van 598)
Leuke aanbieding !!!
Hmm zitten niet voor jan *piep* 2x20cm woofers per speaker in lolOp donderdag 17 januari 2002 20:42 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Yeah right
Vergelijk maar is met veel subwoofers, bij de betere zitten vaak 1x30 cm of 2x20cm woofers in.
En goh die komen ook tot 30hz en 20 hz bij -10 db
Mischien de twijfels, omdat ze zo klein lijken op de foto
Anoniem: 11489
Even verduidelijken dan:Op donderdag 17 januari 2002 13:39 schreef hervaz het volgende:
[..]
Ik heb nog weinig posts gelezen waar zo veel onzin in staat zeg, infinity maakt zowel als jbl goeie en slechte speakers, jbl heeft echter ook een paar high en speakers en infinity ook, als je de ti10kbe van jbl low end noemt weet je echt niet waarover je praat ($7000,- pp).
Infinity heeft net als jbl lijnen lopen van heel goedkoop (reference serie) naar high end (kappa,intermezzo,prelude mts).
Harman kardon valt ook onder de harman groep en die maken aparatuur en geen speakers, en daar is niets high end aan, Top hifi zou ik de betere producten van h/k noemen. Het enige dat klopt aan deze post is dus dat die 3 bedrijven onder harman vallen.
Ik bedoel dus niet dat Jbl of infinity beter is...
Ze zijn voor heel verschillende eindgebruikers gemaakt.
Daardoor is er een segment verdeling onstaan...en idd is er een high end JBL te verkrijgen en een low end Infinity
Dus voel je nou niet meteen lam gelegd
Infinityligt tevens over het geheel gezien hoger in prijs dan JBL. Hier komt tegenwoordig wel verandering in, sinds beide merken gebruik maken van nieuwe materialen.
Voordeel boven de Mission M73 wat ik kon ontdekken was dat deze iets meer vermogen hebben. En die Infinity's zijn heerlijk warm, en ruim in het laag. Maar weer niet overdreven.. er lijken een soort minisubwoofers in te zitten
Volgens mij bedoel je de Infinity Delta30's?Op dinsdag 15 januari 2002 14:08 schreef Interstice het volgende:
Ehh typeweenie stond niet op het kaartje ging me meer om infinity in het algemeen...
Kijk hier eens:
http://www.infinityspeakers.com/homeaudio/products/category/series.asp?cat=BFS&ser=DEL&Status=H
Dus niet zomaar "makkelijk" ofzo. En ik geloof eigenlijk bijna niet dat 602's dat op hoorbaar niveau kunnen weergeven. Iig verwaarloosbaar. Als je linear tot 30Hz DUS ZONDER MOEITE FFSAlleen wel op een laag niveau .
En volgens mij heb je het niet getest hoe laag ze komen. Dat die Mirage van je dat kan geloof ik graag, maar dat je 602's dat kunnen geloof ik niets van. Zeker niet zonder moeite, misschien op EEN niveau. Maar ik wil niet weten hoelaag dat is