Infinity speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51
Lo ik ben nogal een audio n00b maar ik zag hier mooie speakers staan van het merk Infinity. Zijn dat goede luidsprekers en is 1200,- voor een set van 2 een redelijke prijs??

Alvast bedankt...

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32955

Yup dat zijn toch van die vrij hoge speakers ? beetje ovaal aan de achterkant... ?

Zeer goede speakers nijs vermogen, ik verkoop ze zelf ook bij BCC, electrospeciaalzaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
Het zijn geloof ik 3 weg speakers met een baspijpje aan de achterkant zichtbaar tweatertje bovenin en lopen /\ zo toe naar de achterkant :P

edit:
Spelvouten ook altijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32955

precies dan weet ik wat je bedoelt echt phat speakers!
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

infinity zijn klasse speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10710

welk type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Hangt idd van het type af, over het algemeen leuke speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
Ehh type :P weenie stond niet op het kaartje ging me meer om infinity in het algemeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar de oude infinity's zijn heeel wat anders dan die nieuwe (vergelijk bv de oude kappa serie maar eens met de nieuwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26298

Ik denk dat tie de delta's bedoeld die lopen tabs naar achter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou best kunnen ik weet niet of de delta ook taps toe loopt in iedergeval wel heel veel oude modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13538

Ik heb Infinity voor in de auto gekocht 6x9" ovale speakers
ben er erg over te spreken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

Op dinsdag 15 januari 2002 13:51 schreef The_Watcher het volgende:
Yup dat zijn toch van die vrij hoge speakers ? beetje ovaal aan de achterkant... ?

Zeer goede speakers nijs vermogen, ik verkoop ze zelf ook bij BCC, electrospeciaalzaken :P
sinds wanneer zijn speakers elektro... :? .... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb de Infinity SM 152, ben ik zeer tevreden mee.
Ik had de tweeter en hoge tonen filter een keer op een feestje opgeblazen en dat is toen ook gratis gerepareerd :)
Scheelde mij alleen al

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:32
Over welk type heb je het nou?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
Het was idd de delta serie ik heb even nagevraagd en is de 3 weg:

Afbeeldingslocatie: http://www.infinitysystems.com/homeaudio/products/images/icon/DELTA60BK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Infinity maakt heel erg mooi spul en ook grote rotzooi imo.

De delta serie is op zich best ok, ik vind alleen de tweeter ontzettend overheersen en de mid is ook niet echt fanatastisch, veel bas heeft ie wel, dit is de 50 of de 60 geloof ik uit de delta serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
LOL ik jij een bose fan dat je niet van mid en hoge tonen houd? :+

Wat vind jij dan goede speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 15 januari 2002 17:12 schreef Interstice het volgende:

Wat vind jij dan goede speakers?
Die conclusie die je trekt is niet echt correct, Hervaz bedoelde niet dat-ie niet van mid en hoog houdt, dat maak jij ervan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2024

BachW

Tweaker in Noorwegen

Op dinsdag 15 januari 2002 13:51 schreef The_Watcher het volgende:

BCC? Electroworld man! dat zijn de echte zaken! ;)
Daar verkoop ik ze ook namelijk... *D

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 15 januari 2002 17:24 schreef BachW het volgende:

[..]

BCC? Electroworld man! dat zijn de echte zaken! ;)
Daar verkoop ik ze ook namelijk... *D
We zitten hier bij [forum=9], niet bij Wasmachines en andere huishoud luxe's forum >:)

(just mentioning, en BCC is geen hifizaak... No offense verder, maar hifi verkopen doen ze niet. Ik ken redelijk de verkoopmethode daar. (Klanten omlullen om ze een apparaat te verkopen dat niet in de Ad staat, omdat je daar minpunten voor krijgt enzo en dan omlullen met zwaar slappe verkoopverhalen)... Bij de BCC koop je je wasmachine :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
MMMUUUWWWAAHAHA..

idd die bijzettafeltjes zou ik maar laten staan..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 09:30
Op dinsdag 15 januari 2002 17:12 schreef Interstice het volgende:
*kuch* Now you've done it :7

lees nog eens goed:
Op dinsdag 15 januari 2002 17:06 schreef hervaz het volgende:
De delta serie is op zich best ok, ik vind alleen de tweeter ontzettend overheersen en de mid is ook niet echt fantastisch, veel bas heeft ie wel.
Dus volgens jouw interpretatie:veel=goed. Jij leest dus eerst: veel bas. Dus da's goed. Dan lees je: hoog overheerst. Volgens jouw: veel=goed. Dus jij snapt niet waarom Hervaz dat niet goed vind. idem voor mid?

Wat Hervaz bedoelde: Het midden en hoog van deze speakers zuigt, omdat het slecht klinkt. En aangezien ik regelmatig posts van Hervaz heb gelezen, kan ik je gerust melden dat hij geen bose fan is.

Niet iedereen denkt meer=beter :P

Bovendien gaat het verhaaltje sowieso niet op, want meer laag+meer midden+meer hoog==>geluid staat harder 8-)
Op dinsdag 15 januari 2002 17:06 schreef hervaz het volgende:
Infinity maakt heel erg mooi spul en ook grote rotzooi imo.
pre harman: :)
post harman :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
The problem is dat een simpele vraag als ik stelde vaak op een eindeloze discussie uitdraaid die puur op smaak gebaseerd is....
Op dinsdag 15 januari 2002 17:23 schreef JvS het volgende:

[..]

OMG, heb je het over hervaz? Dat jij denkt dat hij niet van mid en hoog houdt komt dan meer door jou beperkte manier van conclusies trekken, dan zijn smaak. :X
Op dinsdag 15 januari 2002 17:34 schreef Lampje het volgende:

[..]

Wat Hervaz bedoelde: Het midden en hoog van deze speakers zuigt, omdat het slecht klinkt.
daarom deed ik :+ achter de zin en stelde ik daarna de vraag wat HIJ dan goede speakers vind.

Dus geef je mening ! Als je het niet zulke goede speakers vind zeg dan welke jij wel goed vind. Hou daarmee wel rekening met de prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Heb zelf Infinity speakers, de Infinity Reference 60, het 'oude model'. Is een gesloten kast met 1x tweeter, 1x mid en 2x laag. Zijn erg lekkere speakers.

In mijn ervaring is infinity na die tijd een beetje de 'slechte kant' op gegaan. Zo rond de tijd dat ze met autospeakers zijn begonnen zijn ze imo van een audiofielenmerk naar een 'phatte bass, grote kast' merk gegaan.

Maar goed, da's idd smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Simpel: ik heb 2x Delta 60 hier staan. De hoge tonen zijn erg helder inderdaad, Hervaz houdt daar kennelijk niet van. Ik wel. Middentonen zijn ook goed, bijv. gitaarsolo's komen naar voren alsof Mark Knopfler zelf voor je staat. Tot slot is de bas ook stevig, aan de andere kant van het blok konden ze meegenieten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12167

Hey mensen waar verkopen ze die Infinity delta serie dan nog ? en is er iemand die de delta's MAAR OOK de alpha's gehoord heeft ? Ik heb laatst de ALPHA 50 en 40 ( nieuwe serie ) op mijn receiver marantz sr 7200 gehoord en dat klonk in source direct mode (coaxiaal digitaal) gewoon errug geil... afijn .. de delta serie is aardig in prijs gedaald inmiddels, maar mag je de delta en alpha serie met elkaar vergelijken of zit daar nog een aardig vershil in ..
Zelf ben ik Mordaunt-Short fan.. erg mooi hoog en mid maar soms beetje tekort aan bass .. dat scheelt er idd niet aan bij infinity's.. moet dus de speaker met passieve sub nog horen van MS naast de infinity alpha 50 ... ( de ms declaration 908 ) maar goed ik dwaal af :) hoe staat de delta lijn tov de alpha lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Op dinsdag 15 januari 2002 17:23 schreef JvS het volgende:

[..]

OMG, heb je het over hervaz? Dat jij denkt dat hij niet van mid en hoog houdt komt dan meer door jou beperkte manier van conclusies trekken, dan zijn smaak. :X
Humz, beetje stress aan het ontwikkelen jvs?

Ik bedoel dus, het hoog is sterk aanwezig, houd je daarvan -> koop ze!

Ik heb ze vaak gehoord en ik vond het midden tegenvallen, ik heb de 40,50,70 vaker beluisterd.

Mij op deze manier in het hoekje zetten vind ik wel een beetje slap van je, iedereen zijn mening toch?

Lampje lees vaker mijn posts zo te zien, zoals hij uitlegt bedoel ik het inderdaad, ik dacht dat er zoiets ook wel uit te lezen was.

Verder heb ik zelf ook infinity staan, ik wordt half behandeld of ik een onwetende puber ben die niet weet wat ie zegt, zo krijg je weinig zin om te posten vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 15 januari 2002 19:17 schreef hervaz het volgende:

[..]

Mij op deze manier in het hoekje zetten vind ik wel een beetje slap van je, iedereen zijn mening toch?
Ik zet niemand in een hoekje :?. Ik zeg alleen dat zijn conclusie niet klopt (dat jij niet van mid en hoog houdt en dus maar bose moet kopen), ik 'kwam voor je op' om het zo maar te noemen. Als jij dat negatief wil opvatten.. Jammer
Verder heb ik zelf ook infinity staan, ik wordt half behandeld of ik een onwetende puber ben die niet weet wat ie zegt, zo krijg je weinig zin om te posten vind ik.
:? Wat jij dan maar wil...

Ik vind het een beetje raar dat ik me hier aan het verdedigen ben, beetje teleurgesteld dat je die post zo negatief opvat als maar enigszins mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15332

bij correct verkopen ze nog delta. fl 499 per stuk voor de 60 en de 70(de 70 alleen op sommige zondagen voor die prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
"dan meer door jou beperkte manier van conclusies trekken"

Hoe verklaar je dat dan? Vooral met die smile erachter zie ik er geen humor in, schiet het mij in het verkeerde keelgat.

Die opmerking "wat jij maar wil" laat ik maar snel vergeten... :X

Sorry dat ik het negatief opvat, als het niet zo is spijt dat me zeer, ik weet niet precies hoe ik het moet opvatten...

//edit//

opstootje opgelost over icq, nam jvs zn bericht beetje heel erg te negatief op :)

//edit//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3521

Mijn mening over de Infinity Delta (50):

Deze speaker heeft een onevenredige hoeveelheid mid-hoog en hoog in vergelijking met het mid-laag en het laag.

Oplossing: draai je treble knop (als je die hebt, anders kun je de speaker nog intern aanpassen) een graad of 30 naar links, en je probleem is opgelost; de speaker klinkt op dat moment erg evenwichtig en zeer aangenaam.

De plaatsing is goed te noemen, net als het geboden detail (mits nette cd-speler en versterker).

Wat overigens erg belangrijk is (maar eigenlijk bij alle speakers), is dat ze goed in de ruimte geplaatst zijn, dit scheelde bij mij enorm veel.

Groeten,
Nielsio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

De spullen van Infinity zijn prima, en over smaak en dus geluid valt niet te twisten, de enige manier om erachter te komen of een speaker goed is, is dat JIJ naar de shop gaat en m beluisterdt, want jij moet m goed vinden klinken, alhoewel er natuurlijk erg grote verschillen en uiteraard vele feiten en richtlijnen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
Op dinsdag 15 januari 2002 19:27 schreef wiebe het volgende:
bij correct verkopen ze nog delta. fl 499 per stuk voor de 60 en de 70(de 70 alleen op sommige zondagen voor die prijs)
70 waarom is de grootste op de site van infinity dan 60? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
De 70 is de minst mooie vind ik, de 40 het mooist, die zit lekker evenwichtig in elkaar, maar toch een schreeuwerig hoog een beetje, dat ik daar geen last van heb komt omdat ik de oudere betere versie van die tweeter in mijn speakers heb, die ook aan te passen is achterop de speaker, daarom vind ik het hoog dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32271

Ik heb de Infinity Alpha 40. Ik vind ze echt geweldig klinken, vooral de bass is super. Die is niet te hard of te zacht.

Infinity IS PERFERCTO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

juist nu vind ik die Alpha 40 wel leuk maar de Alpha 50 wat leuker ... maar ik kan dus wel stellen dat de alpha serie wat evenwichtiger in elkaar zit dan de delta als ik zo naar de prijsverschillen kijk..

Wiebe : waar zit correct ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Op dinsdag 15 januari 2002 20:59 schreef Darkman het volgende:

Wiebe : waar zit correct ??
010-4618500 Correct Business Electronics
Ceintuurbaan 111 125 3051KA ROTTERDAM

010-4618581 Correct Professional Audio-Video
Ceintuurbaan 111 125 3051KA ROTTERDAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar die correct zaak .. daar moet je echt van te voren weten wat je koopt en het daar goedkoop meenemen ? of kan je daar ook naar speakers luisteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Je hebt er niet echt luisterruimte's zoals in andere betere hifi zaken. Ze staan gewoon tussen de apparatuur enzo, niet in een afgesloten ruimte. Zeg maar zoiets als bij een megapool. Je hebt wel twee hoeken met stoeltjes en schakelkastje, maar alsnog kun je ze beter ook even eerst ergens anders luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Het is een dozenschuiver, dus reken er op van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh ja en hoe zit dat daar dan met koopzondagen of zo ? wanneer sommige spullen goedkoper zijn ? Staan die vast of zo ? Ik woon zelf in Ede dus dan zou ik echt een datum om dan even te gaan kijken :)

Oh ja en verkopen ze daar ook andere goede merken ? ( kan geen website van ze vinden) en ook apparatuur ? zo ja welke zo ongeveer ? bvd allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
/\
||
||
||
Schoppie :P

Jbl beter dan infinity?

Kan ik de Infinity een beetje combineren met andere merken als bijv Jbl? Want ik wil uiteindelijk nog een beetje surround overhouden ook....

Noem is een goede center speaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JbL en Infinity zijn bijna de zelfde enige verschil zit em in de afregeling.. Allebij zijn ze van harman consumer..
Allebij maken ze zooi en allebij maken ze goed spul gewoon luisteren zorgt voor de juiste keus qwa speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Jbl beter dan infinity is een slechte stelling, zet een irs beta systeem van infinity neer en die sabelt nu nog de meeste speakers weg van vandaag de dag, welke infinity tegen welke jbl dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 16 januari 2002 23:51 schreef hervaz het volgende:
Jbl beter dan infinity is een slechte stelling, zet een irs beta systeem van infinity neer en die sabelt nu nog de meeste speakers weg van vandaag de dag, welke infinity tegen welke jbl dus..
Ik zeg toch allebij maken ze goed spul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33205

Ik heb hier zelf hele oude infinity staan, +/- begin jaren tachtig, 2x 130w, grote units. alleen de middentonen zijn niet super, voor de rest vind ik infinity *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11489

Op dinsdag 15 januari 2002 20:11 schreef Patrick007 het volgende:
Ik heb de Infinity Alpha 40. Ik vind ze echt geweldig klinken, vooral de bass is super. Die is niet te hard of te zacht.

Infinity IS PERFERCTO!
KIJK! een kenner!

Ik heb ook de Alpha's in 40..subliem over mijn Yamaha

B-kanaal wil nu ook praten, dus komen daar de Alpha 5HCS op.. ;)

De auto zit ook al een ruim jaar vol met Kappa series...

Heb ze een vraag gesteld, wanneer de badkamer, tuin en garare modellen komen... konden allen zeggen wanneer het open air scooter model op de markt kwam :D

JBL is trouwens het low-end gedeelte van Harman Consumer Electronics. De power users zeg maar.. Dan hebben ze Infinity als mid-segment, waarin alle liefhebbers vallen en het top segment is bedoeld voor Haman Kardon...de klassieke tak, waar echt geluid in werklijkheid gewenst is...daarom ben ik dus een Infinity liefhebber...ROCK ON!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Op donderdag 17 januari 2002 12:21 schreef Mad_Cookie het volgende:

[..]

JBL is trouwens het low-end gedeelte van Harman Consumer Electronics. De power users zeg maar.. Dan hebben ze Infinity als mid-segment, waarin alle liefhebbers vallen en het top segment is bedoeld voor Haman Kardon...de klassieke tak, waar echt geluid in werklijkheid gewenst is...daarom ben ik dus een Infinity liefhebber...ROCK ON!
Ik heb nog weinig posts gelezen waar zo veel onzin in staat zeg, infinity maakt zowel als jbl goeie en slechte speakers, jbl heeft echter ook een paar high en speakers en infinity ook, als je de ti10kbe van jbl low end noemt weet je echt niet waarover je praat ($7000,- pp).

Infinity heeft net als jbl lijnen lopen van heel goedkoop (reference serie) naar high end (kappa,intermezzo,prelude mts).

Harman kardon valt ook onder de harman groep en die maken aparatuur en geen speakers, en daar is niets high end aan, Top hifi zou ik de betere producten van h/k noemen. Het enige dat klopt aan deze post is dus dat die 3 bedrijven onder harman vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
Infinity speakers klinken zover ik weet bijna allemaal nogal helder. Dat is kwestie van smaak of je treble knop wat bij regelen.

As je uit die delta 60 teveel bass vind komen kan je nog experimenteren door de basspoort af te sluiten. Of opnieuw de bass regelaar bij te stellen. Zelf vind ik de hoeveelheid laag precies goed, maar dat is smaak.

Ik heb zelf ook die delta 60 serie. De speakers zijn best wel goed uitgebalanceerd, maar veel commerciele zooi cd's hebben met name de hoge tonen opgevoerd wat op een speaker die toch al helder klinkt gewoon irritant is.

Neutraal opgenomen cd's klinken naar mijn idee prima, ook voor films kan je ze goed gebruiken, omdat de 2x20cm woofers (per speaker) zonder problemen de 30Hz halen(20hz bij -10 db)

Dus tja gewoon luisteren, als je ze direct erg helder vind klinken naar ander merk gaan kijken of voor de verandering de treble regelaar op je versterker omlaag draaien in plaats van omhoog zoals bij slechte speakers vaak nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
Ik ben lekker wisselvallig.

Denk nu toch maar dit te kopen:

2x Tannoy mx3
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/mercurymX3.gifAfbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/mercurymX3.gif

1x Tannoy mc
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/mercurymXC.gif

op een denon 1802 versterker.
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.com/catalog/photos/1802front%20final.jpg

Sluit de versterker qua vermogen enzo een beetje aan bij de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41615

Als je echt super speakers wilt hebben dan moet je Klipsch speakers kopen.. Me ouders hebben ze ook, super geluid ! :P
Kost wat, maar heb je ook wat :7

http://www.klipsch.com/index.asp?path=/products/productdetail.asp?frame=y&id=386&line=&1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Sluit de versterker qua vermogen enzo een beetje aan bij de speakers?
De vraag is eerder sluiten de speakers een beetje aan bij jouw smaak.

Als ik het zo lees heb ik een donkerbruin vermoeden dat je in de search even goed hebt gekeken en daar een aantal keer deze tannoy's bent tegengekomen. Of in een of andere folder van zwolsman o.i.d. Maar ben je ook al eens meerdere hifizaken afgeweest en daar gaan luisteren zonder naar de specs of prijs te kijken?
Zelf ben ik eens een keer gaan luisteren naar een stuk of 30 paar speakers in een opstelling. De mooiste waren bijna de lelijkste (want Jamo kwam er bovenuit :P), en koste fl. 550,- per stuk (zeker niet de duurste in de opstelling). Was ALR Jordan Entry 3M of 5M.

Maargoed smaken verschillen, die ALR zou ik zelf ook niet gekocht hebben, maar zorg er wel voor dat je flink veel van tevoren al hebt beluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-06 18:13
Op dinsdag 15 januari 2002 19:34 schreef Interstice het volgende:

[..]

70 waarom is de grootste op de site van infinity dan 60? :?
De 70 is nooit in Amerika verkocht, alleen in Europa.

Heintje vind de Delta 40 met afstand de beste uit de Delta-serie, en ja hij heeft ze allemaal uitgebreid en onder verschillende omstandigheden gehoord!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
zonder problemen de 30Hz halen
Yeah right :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Op donderdag 17 januari 2002 20:42 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Idd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[..]

Is niet echt bijzonder hoor.. Een 602 geeft ook zonder problemen 31Hz weer. Alleen wel op een laag niveau :P. Kan aan de kameracoustiek liggen enzo, dat ze ineens leuke dingen gaan doen :). Mijn speakers geven 34-40Hz harder weer dan dat ze met 48-60Hz doen... Heel wazig allemaal :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

In het NRC stond net de advertentie van Radio Correct Wintersale :

Infinity delta 70 : 225 euro per stuk (van 679)
Infinity delta 60 : 229 euro per stuk (van 598)

Leuke aanbieding !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Voor die prijs kan je ook de delta 40 halen, die zit een stuk evenwichtiger in elkaar imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basb
  • Laatst online: 16-01-2021

[..]

Hmm zitten niet voor jan *piep* 2x20cm woofers per speaker in lol

Vergelijk maar is met veel subwoofers, bij de betere zitten vaak 1x30 cm of 2x20cm woofers in.
En goh die komen ook tot 30hz en 20 hz bij -10 db :)

Mischien de twijfels, omdat ze zo klein lijken op de foto :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11489

Op donderdag 17 januari 2002 13:39 schreef hervaz het volgende:

[..]

Ik heb nog weinig posts gelezen waar zo veel onzin in staat zeg, infinity maakt zowel als jbl goeie en slechte speakers, jbl heeft echter ook een paar high en speakers en infinity ook, als je de ti10kbe van jbl low end noemt weet je echt niet waarover je praat ($7000,- pp).

Infinity heeft net als jbl lijnen lopen van heel goedkoop (reference serie) naar high end (kappa,intermezzo,prelude mts).

Harman kardon valt ook onder de harman groep en die maken aparatuur en geen speakers, en daar is niets high end aan, Top hifi zou ik de betere producten van h/k noemen. Het enige dat klopt aan deze post is dus dat die 3 bedrijven onder harman vallen.
Even verduidelijken dan:

Ik bedoel dus niet dat Jbl of infinity beter is...

Ze zijn voor heel verschillende eindgebruikers gemaakt.

Daardoor is er een segment verdeling onstaan...en idd is er een high end JBL te verkrijgen en een low end Infinity

Dus voel je nou niet meteen lam gelegd ;)

Infinityligt tevens over het geheel gezien hoger in prijs dan JBL. Hier komt tegenwoordig wel verandering in, sinds beide merken gebruik maken van nieuwe materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 06-07 10:38
Ik heb net de genoemde Infinity Delta 30's in mijn bezit en het geluid is echt geweldig :)

Voordeel boven de Mission M73 wat ik kon ontdekken was dat deze iets meer vermogen hebben. En die Infinity's zijn heerlijk warm, en ruim in het laag. Maar weer niet overdreven.. er lijken een soort minisubwoofers in te zitten :) De 3 weg doet zijn werk erg goed :) Het hoog is wel erg ruimtelijk en goed vertegenwoordigt. Het geluid over mijn ouder speakers klinkt vooral 'breder' en gedetailleerder. Verder is het klankbeeld heel rustig en kan ie rustig uren aanstaan zonder moeie oren te krijgen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op dinsdag 15 januari 2002 14:08 schreef Interstice het volgende:
Ehh type :P weenie stond niet op het kaartje ging me meer om infinity in het algemeen...
Volgens mij bedoel je de Infinity Delta30's?

Kijk hier eens:

http://www.infinityspeakers.com/homeaudio/products/category/series.asp?cat=BFS&ser=DEL&Status=H
Alleen wel op een laag niveau .
Dus niet zomaar "makkelijk" ofzo. En ik geloof eigenlijk bijna niet dat 602's dat op hoorbaar niveau kunnen weergeven. Iig verwaarloosbaar. Als je linear tot 30Hz DUS ZONDER MOEITE FFS :) wilt weergeven gaat je dat niet lukken met Delta 60's om B&W604's voor mijn part. 30Hz ZONDER MOEITE, nah. Dan moet je toch echt naar de nieuwe Kappa series kijken als je minder dan een rug voor een hele speaker wilt uitgeven die dat aankan.

En volgens mij heb je het niet getest hoe laag ze komen. Dat die Mirage van je dat kan geloof ik graag, maar dat je 602's dat kunnen geloof ik niets van. Zeker niet zonder moeite, misschien op EEN niveau. Maar ik wil niet weten hoelaag dat is :) (nix tegen jou speakers hoor, mijn speakers kunnen het ook niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10:02

Jag

Ik kan idd bevestigen dat 604's ook niet de 40Hz lineair halen, 40Hz misschien. Maar in mijn kamer (en dat zal in veel kamers zo zijn) is het zoiezo heel anders. Op veel plekken klinken mijn speakers best bonkerig. Voor mijn luisterpositie wordt er ook zo'n 6 a 7 dB bij ge-EQ-ed voor alles onder de 80Hz, en daarboven wordt eruit ge-EQ-ed. Maar dan heb je wel lineair tot 30Hz :).
Pagina: 1