Toon posts:

[php] , in eregi_replace

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oi,

ik werk aan een nieuws systeem waarin de nieuws poster UBB codes kan gebruiken in zijn bericht. Een voorbeeld hiervan is [url]. Nu heb ik daar de volgende code voor:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?
        $bericht = eregi_replace("\\[url\]www.([^\\[]*)","<a href=\"http://www.\\1\" target=_blank>\\1", $bericht);
        $bericht = eregi_replace("\\[url\]([^\\[]*)","<a href=\"\\1\" target=_blank>\\1", $bericht);
        $bericht = eregi_replace("(\\[url=)([A-Za-z0-9_~&amp;=;\?:%@#./\-]+[A-Za-z0-9/])(\])", "<a href=\"\\2\" target=_blank>", $bericht);
        $bericht = eregi_replace("\[url](http://(.*))", "<a href=\"\\1\" target=\"_blank\">\\1", $bericht);
        $bericht = eregi_replace("(\\[/url\])", "</a>", $bericht);
?>

Alleen als er een , in de URL voorkomt dan werkt dit allemaal niet. Wat moet ik veranderen om dit wel te laten werken? :?

Greets Freez0r

Verwijderd

PHP:
1
2
3
<?
$bericht = eregi_replace("(\\[url=)([A-Za-z0-9_~&amp;=;\?:%@#./\-]+[A-Za-z0-9/])(\])", "<a href=\"\\2\" target=_blank>", $bericht);
?>

misschien daar een , tussen pleuren?

iets zegt me echter dat je die code gewoon ge-copy/paste hebt, en dat je geen flauw benul hebt van wat er gebeurt. Dat is namelijk wel handig als je met php werkt.

check dus ff http://www.php.net voor meer info over regular expressions.

Trouwens, preg_replace is over het algemeen sneller dan eregi. Dus onderzoek dat gelijk ook, is niet heel verschillend. wel handiger vind ik.

Ten tweede, lees de FAQ een keer:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken
(deze reply leest een beetje onvriendelijk, maar dat was niet echt de bedoeling)

Verwijderd

Komma's in urls? Dat maak ik dus zelf helemaal nooit mee.
Ik begrijp ook niet helemaal de zin van komma's in urls, maar dat zal wel aan mij liggen.
(No offence BTW)

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 15:24
offtopic:
Komma's komen wel degelijk voor in urls, neem maar eens een kijkje op de website van Planet Internet

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik geef toe ik heb die source niet helemaal zelf gemaakt. Maar ik had al wel het een en ander geprobeerd maar blijkbaar had ik de , op de verkeerde plek gezet.

En over die groeten, naja dan niet :)

Verwijderd

werkt het nu?

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Op zondag 13 januari 2002 17:18 schreef Jppr het volgende:
werkt het nu?
die komma's moeten worden ge-escaped

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• tomato
  • Registratie: November 1999