Toon posts:

Voodoo2 in X11, glide module

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer m'n Voodoo2 SLI setup met de glide module te gebruiken als X device. Daarvoor heb ik 'm gewoon in /etc/X11/XF86Config gezet met als driver "glide".
In /usr/X11R6/lib/modules heb ik een symlinkje gezet naar /usr/lib/libglide2x.so (wat weer een symlink naar /usr/lib/libglide.so.2.53 is).
Bij het starten van X komt ie met de volgende foutmelding, waar ik niks mee kan:
Module glide does not have a glideModuleData data object.

Iemand enig idee wat ik moet doen? De search leverde alleen dit op.

Edit: ook wel nuttig om te vermelden: het gaat om XFree86 4.1.0 op een Slackware 8.0 systeem.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

mmh... ik ben een tijdje niet bezig geweest met Linux mijn voodoo's hebben altijd zeer goed gewerkt met MESA-lib. :)
Kan dit tegenwoordig niet meer of is dat geen optie hier?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 15:09 schreef Booster het volgende:
mmh... ik ben een tijdje niet bezig geweest met Linux mijn voodoo's hebben altijd zeer goed gewerkt met MESA-lib. :)
Kan dit tegenwoordig niet meer of is dat geen optie hier?
Ja, voor games e.d. is Mesa prima geschikt, dat werkt ook goed hier. Maar wat ik wil is m'n Voodoo's niet alleen 3D-games laten doen, maar al het beeld van X laten verzorgen, dus in plaats van de gewone videokaart.

• Booster

Booster

Superuser

Dat kan helaas niet zover ik weet, omdat V2's niet beschikken over instructiesets voor 2D-berekeningen...
Tenminste, dat denk ik al 4 jaar :) (ik heb al 4 jaar een V2)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat kan _wel_. Je hebt het artikel waaruit je het hebt waarschijnlijk goed onthouden, maar wat het feitelijk is: een voodoo2 heeft geen textmode en alles wat daarbij hoort. Je kan er dus niet zomaar van booten e.d., ik heb het ding ook als X device gebruikt, dat werkte meteen (weet dus ook niet wat hier mis is), zelfs op 1024x768 (terwijl de voodoo2 ook maar tot 800x600 zou kunnen in non-SLI mode). Bovendien wordt 3D applicaties draaien met je voodoo2 (/dev/3dfx) op deze manier een probleem... /dev/3dfx wordt nl. al gebruikt als X device.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Booster

Booster

Superuser

Op zondag 13 januari 2002 15:33 schreef Jotti het volgende:
Dat kan _wel_. Je hebt het artikel waaruit je het hebt waarschijnlijk goed onthouden, maar wat het feitelijk is: een voodoo2 heeft geen textmode en alles wat daarbij hoort. Je kan er dus niet zomaar van booten e.d., ik heb het ding ook als X device gebruikt, dat werkte meteen (weet dus ook niet wat hier mis is), zelfs op 1024x768 (terwijl de voodoo2 ook maar tot 800x600 zou kunnen in non-SLI mode). Bovendien wordt 3D applicaties draaien met je voodoo2 (/dev/3dfx) op deze manier een probleem... /dev/3dfx wordt nl. al gebruikt als X device.
Hee das leuk :)

Ik kende alleen de trick om ook in een window te kunnen gebruiken, maar dacht dat dit echt iets was met de stempel 'non-rendabel' (als in, niet snel genoeg om er echt wat mee te kunnen) :)

Maar persoonlijk zou ik toch kiezen om een ander kaartje erin te zetten voor 2D. Tenzij dit puur uit hobby-opzich is :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 15:33 schreef Jotti het volgende:
ik heb het ding ook als X device gebruikt, dat werkte meteen (weet dus ook niet wat hier mis is)
@@#$%! Ik had juist gehoopt dat jij wel zou weten wat er aan de hand was :'(
Op zondag 13 januari 2002 15:36 schreef Booster het volgende:
Maar persoonlijk zou ik toch kiezen om een ander kaartje erin te zetten voor 2D. Tenzij dit puur uit hobby-opzich is :)
Het is volledig hobbyisme, ik wil het gewoon doen omdat het kan :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan het er mee te maken hebben dat /usr/lib/libglide2x.so een symlink is naar libglide.so.2.53, i.p.v. een "echte" andere .so file? Ik bedoel, hoort libglide2x niet een andere file te zijn dan libglide?

Edit: nee, dat is het niet, dat hoort zo. Maar wat is het probleem dan?
Pagina: 1