Diamond MonsterII onder Linux

Pagina: 1
Acties:

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Hoi.

Ik als newbie heb geen floauw idee hoe ik m'n 3dfx kaart moet aansturen en/of installeren onder Linux.
ik heb al gezocht bij 3dfx.com en de search maar ik kom er nog steeds niet uit.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

is dat een banshee?

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

De Diamond Monster-II is een 3D add-on kaart en kan dus niet in z'n eentje werken. Je hebt altijd nog een normale videokaart nodig.
Als er al drivers zijn voor die Voodoo2 chipset (nooit van gehoord), dan zal die kaart alleen werken met 3D applicaties zoals bijv. games (waar je normaal gesproken geen Linux voor gebruikt).

PSN-id: Chrasher

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Er zijn wel degelijk 3dfx Voodoo 2 drivers... je moet een kernelmodule compilen, hier (o.a.) staat de source: http://ftp.debian.org/debian/pool/main/d/device3dfx/device3dfx_2001.07.28.tar.gz
vervolgens moet je ook nog wat glide/mesa dingetjes hebben, maar die zitten vast bij je distro. Werkt prima hier met alle linux games.

Owja, ook leuk 'weetje': volgens de specs kan een Voodoo 2 maximaal op 800x600 (tenzij je 2 kaarten in SLI mode hebt), maar ik heb X geconfigged met 'glide' module en reken maar dat dat ding op 1024x768 draaide :)
Moet je alleen geen Glide apps gaan draaien, dat gaat fout.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op zondag 26 augustus 2001 21:59 schreef Jotti het volgende:
Er zijn wel degelijk 3dfx Voodoo 2 drivers... je moet een kernelmodule compilen, hier (o.a.) staat de source: vervolgens moet je ook nog wat glide/mesa dingetjes hebben, maar die zitten vast bij je distro. Werkt prima hier met alle linux games.
Hmmm.. die had ik nog niet gezien. :) Maar ik neem wel aan dat je nog steeds een "normale" videokaart ernaast moet hebben zitten?

PSN-id: Chrasher

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Uiteraard, anders boot je systeem niet :)
Nou ja, hij boot misschien wel, maar dan heb je geen beeld :P

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Als de geruchten kloppen kun je de Voodoo II ook als gewone videokaart gebruiken onder Linux, zei het met 'n niet-geweldige beeldkwaliteit.

Wat er verder van waar is weet ik ook niet :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 02:36 schreef Tony Vroon het volgende:
Als de geruchten kloppen kun je de Voodoo II ook als gewone videokaart gebruiken onder Linux, zei het met 'n niet-geweldige beeldkwaliteit.

Wat er verder van waar is weet ik ook niet :).
gaat niet werken, dat ding heeft geen videochip. Dat kan dus technisch gezien niet :)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja, zoals ik al zei, je kunt je V2 als X device gebruiken, maar dat ding kent geen textmode dus... dat wordt lastig booten :P

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik gebruikte m wel eens om een 2e monitor aan te hangen...werkte wel goed.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1