Toon posts:

Beste RPG ooit

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.763 views sinds 30-01-2008

• Lord Daemon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09-09 20:03

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 16 januari 2002 12:32 schreef Long_Nils het volgende:

Wat ik er van verwacht is een goed, meeslepend verhaal. Ik heb een paar screen shots gezien en de graphics vallen best mee. Wat ik mischien lastig ga vinden is het AD&D gebeuren. Ik weet daar werkelijk niets van, maar het lijkt me wel interessant. Weet iemand mischien nog een link naar wat globale uitleg over wat dat nu allemaal inhoudt en waar Planscape daarbinnen staat.
Ik post zelf wel even wat.

Wat de meeste mensen zien als 'de' AD&D-wereld is in feite de wereld genaamd 'Forgotten Realms'. Baldur's Gate 1 & 2 en Icewind Dale spelen zich hier bijvoorbeeld af, en volgens mij Ruins of Myth Drannor en zo ook. Echter, de Forgotten Realms is maar 1 wereld in een oneindigde hoeveelheid werelden die samen de Multiverse uitmaken. De belangrijkste hiervan zijn de Prime Material Planes, dit zijn werelden zoals de onze. Forgotten Realms, Ravenloft, Dark Sun, etcetera zijn allemaal Prime Material Planes, kortweg Primes. Er zijn oneindig veel van de Primes.

Van de andere planes zijn er maar eindig veel. In het 'midden' van het multiversum staan de Positive Material Plane, de Negative Material Plane, de 4 Elemental planes (Fire, Earth, Water, Air) en nog 12 planes die tussen de Elemental Planes en de Pos/Neg Material Planes instaan. Op een van deze Planes kom je in PS:T terecht, maar ik vertel niet welke. :)

'Om' deze planes heen zit de Ethereal Plane, dan heb je de Primes waar we het al eerder over hadden, en dan heb je de Astral Plane.

Daarbuiten zijn de werelden waar Planescape zich feitelijk afspeelt: de Outer Planes.

De Outer Planes krijgen hun bestaan door het geloof van wezens op de Primes, en daardoor zijn ze ook redelijk vaag. Overtuigingen en geloof zijn op de Outer Planes net zulke belangrijke wapens als zwaarden en bijlen. Je zult in PS:T bijvoorbeeld ook een Party Member kunnen krijgen met een wapen dat beter wordt naarmate hij meer zelfvetrouwen krijgt. :)

In het midden van de Outer Planes staat Sigil, de 'City of Doors'. Deze stad bevat Portals naar zeer veel Planes, waardoor het een strategisch belangrijke plaats is. Echter, geen enkele godheid of organisatie heeft de macht om Sigil in te nemen, want Sigil wordt bestuurd door de 'Lady of Pain', een mysterieuze verschijning die bijzonder machtig is maar zich verder nauwelijks met het bestuur van de stad bemoeit.

De macht in de stad is dan ook met name in handen van de verschillende factions, die overigens door de hele Outer Planes actief zijn. Factions die je in het spel zal tegenkomen zijn onder andere Dustmen, Godsmen, Harmonium, Mercykillers en Zoasitects.

Nu de Outer Planes zelf: deze zijn gegroepeerd in een cirkel, waarbij iedere plane bij een van de alignments van AD&D hoort, of tussen twee alignments in valt. Wat zijn alignments?

Je hebt twee assen: iedereen is Lawful, Neutral of Chaotic - en iedereen is Good, Neutral of Evil. Mogelijk alignments zijn dus Lawful Good (paladins), Chaotic Neutral, True Neutral, Lawful Evil, etcetera.

Voor alle alignments behalve True Neutral is er een Plane, en tussen twee naast elkaar liggen alignments (waarbij TN weer niet wordt meegerekend) ligt ook een Plane. Ik probeer me ff de Planes te herinneren, maar hier kunnen fouten in zitten:

Lawful Good: Mount Celestia
Lawful Good/Neutral Good: Bytopia
Neutral Good: Elysium
Neutral Good/Chaotic Good: Arcadia
Chaotic Good: The Beastlands
Chaotic Good/Chaotic Neutral: Ysgard
Chaotic Neutral: Limbo
Chaotic Neutral/Chaotic Evil: Pandemonium
Chaotic Evil: The Abyss
Chaotic Evil/Neutral Evil: Carceri
Neutral Evil: The Grey Waste
Neutral Evil/Lawful Evil: Gehenna
Lawful Evil: The Seven Hells (aka Baator)
Lawful Evil/Lawful Neutral: Acheron
Lawful Neutral: Mechanus
Lawful Neutral/Lawful Good: Twin Paradise

En dan zijn we full circle. :) Ik moet wel zeggen dat ik niet zo zeker ben van Twin Paradise en Bytopia, maar goed, daar kom je toch niet in PS:T. Op een aantal andere planes wel, en er worden er ook een aantal genoemd in de beschrijvingen van objecten en spells en zo.

Het is allemaal niet per se nodig, maar met deze kennis is PS:T nog wat begrijpelijker en dieper. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 16 januari 2002 21:45 schreef Soccubus het volgende:

[..]

éhm, ik probeer een profince in Utopia te criëren maar hij wil de 3 cijferige code niet doorgeven :? hoe vaak ik ook op F5 ram :(
Utopia? Als je een turn-based strategy game met turns van een uur, zoals Utopia, wil spelen, dan zou ik je zeker aanraden om Space te gaan spelen. Die is tactisch veel dieper dan Utopia/Dominion/Planetarion etcetera. Daar heb je tenminste een kaart, kan je zelf je units ontwerpen, is diplomacy veel belangrijker, ecetera. Wel eerst ff de newbe-guide op het Strategy forum lezen overigens! :)

• The Will
  • Registratie: mei 2001
  • Nu online
Jeezus Lord Daemon, wat een verhaal. Weer wat geleerd vandaag ;)

Edit: Zo beter? ;)

There is no magic.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 16 januari 2002 21:54 schreef The_Will het volgende:
Jeezus Lord_Daemon, wat een verhaal.
Je bent getogen in W&L of niet ;)

En er zit geen underscore in mijn naam! :P Ik ben nog uit de goede ouwe tijd dat spaties konden.

• The Will
  • Nu online
Nee, sorry, heb er geloof ik 2 posts ofzo. Alleen die verhalen over Translucent Dreaming (ofzoiets) vond ik wel interessant. Maar Spielerij is my (i-net) life ;)

Simpelweg omdat dat het enige is waar ik iets van weet ;)

There is no magic.

• White Dust
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07-10 21:25

White Dust

PlaneScape: Torment

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 21:54 schreef The_Will het volgende:
Jeezus Lord_Daemon, wat een verhaal. Weer wat geleerd vandaag ;)
Kwou ongeveer het zelfde typen, maar kwas nog bezig met lezen :P

• The Will
  • Nu online
Ik wist het bovenste stuk al, dus dat hebbik maar ff geskipt, maar dat van die planes. Ik wist dat er 4 elemental planes waren en een ethereal plane, maar daar hield het toch wel op.

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 21:58 schreef The_Will het volgende:
Ik wist het bovenste stuk al, dus dat hebbik maar ff geskipt, maar dat van die planes. Ik wist dat er 4 elemental planes waren en een ethereal plane, maar daar hield het toch wel op.
Er wordt ook geloof ik in het spel over gebabbeld, over die alliances enz.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ja, er is ergens een gast die lezingen geeft over de Outer Planes. Daar kan je een - uh - heel interessant experiment doen. >:)

• The Will
  • Nu online
Is het bij Torment nou relext om met een (redelijk) hoge intellect te beginnen? Ik vind dus van wel omdat je dan veel meer opties hebt wanneer je met iemand praat, wat meestal ook betekend dat je nog wat extra experience krijgt.

Maar als ik met hoge Int begin zijn me andere stats meestal nogal laag. Wat is nou de ultieme point distribution?

There is no magic.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 16 januari 2002 22:25 schreef The_Will het volgende:
Is het bij Torment nou relext om met een (redelijk) hoge intellect te beginnen? Ik vind dus van wel omdat je dan veel meer opties hebt wanneer je met iemand praat, wat meestal ook betekend dat je nog wat extra experience krijgt.

Maar als ik met hoge Int begin zijn me andere stats meestal nogal laag. Wat is nou de ultieme point distribution?
De ultieme point distribution is dit:
Onafhankelijk van je class ga je naar 25 Constitution. Je regenrate dan 3 hitpoints per seconde, en daar wordt het spel erg relaxed van. :) Verder doe je wat je class je ingeeft. Mijn favo is een mage, en dan Intelligence en Wisdom heel erg hoog krijgen - wat over blijft stop ik in Charisma. Je krijgt dan lekker veel dialogue opties, je kan mensen goed overtuigen, puzzels oplossen, etcetera. Je kan de hele Circel of Zerthimon unlocken. En vergeet niet dat hoge wisdom je een XP-bonus geeft, tot wel 35% bij 25 Wisdom.

• hervaz
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Niet de beste, maar wel een paar die me echt maanden soms van straat hielden:

Daggerfal,ecstatica,stonekeep.

Ik heb met deze spellen altijd veel meer plezier gehad in spelen dan nu, raar eigenlijk, en in estatica schrok ik me werkelijk rot soms.

• The Will
  • Nu online
Ik ga maar weer opnieuw beginnen met Torment, ik zat in een of andere Maze, met van die kubus robots. En daar moest je de difficulty op expert ofzo zetten en dan moest je daar ergens een Wizard ofzo verslaan. Maar die dingen die daar zaten hadden een veel te hoog level voor mij, dus ik kan opnieuw beginnen want daar kan je verder niet uitkomen zonder die pipo te verslaan.

Edit: Wat is de Circle of Zerthimon btw, of moet ik dat nog niet weten?

There is no magic.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 16 januari 2002 22:43 schreef The_Will het volgende:
Ik ga maar weer opnieuw beginnen met Torment, ik zat in een of andere Maze, met van die kubus robots. En daar moest je de difficulty op expert ofzo zetten en dan moest je daar ergens een Wizard ofzo verslaan. Maar die dingen die daar zaten hadden een veel te hoog level voor mij, dus ik kan opnieuw beginnen want daar kan je verder niet uitkomen zonder die pipo te verslaan.
Tsja, je ventje is onsterfelijk, dus op zich - het kan altijd. :)

Toen ik daar de eerste keer was was ik ook veel te lage level...

De laatste keer dat ik het gespeeld heb deed ik bijna alles alleen of samen met Nordom. Dan krijg je best een hoge level, en ik moest en zou die 9th level spells zien. :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dat ding wat Da'khon bij zich heeft?

• The Will
  • Nu online
Oke, oke het _kan_, maar daar had ik niet zo'n zin in. En wie is Nordom.

Oke ik moet het echt snel weer gaan spelen, ik weet niet meer wat alles is.

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 22:43 schreef The_Will het volgende:

Het was mij toendertijd wel gelukt, Fall-From-Grace was wel gestorfen :'( maar dat was een kwestie van weer tot levend wekken, waar kun je die éne bot vinden die je partie dan joint, waar The_Will het al over had :? of zit hij in dat labyrinth :? ergens

• The Will
  • Nu online
Er joint toch niet zo'n bot je? Je kan er komen door naar die ene winkel te gaan waar ze allemaal vage dingen verkopen. En dan moet je daar zo'n figure van zo'n bot kopen. En dan een beetje aan z'n ledematen gaan draaien, en dan kom je er. Of bedoelde je dat niet?

Edit: Fall from Grace is cool!!

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 23:09 schreef The_Will het volgende:
Er joint toch niet zo'n bot je? Je kan er komen door naar die ene winkel te gaan waar ze allemaal vage dingen verkopen. En dan moet je daar zo'n figure van zo'n bot kopen. En dan een beetje aan z'n ledematen gaan draaien, en dan kom je er. Of bedoelde je dat niet?

Edit: Fall from Grace is cool!!
In die maze moet ergen zo'n kubes bot zitten (al een tijdje geleden dat ik het speelde) en die kan je party joinen.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nordom! Nordom is een rogue Modron. Je kan hem vinden in de Hard maze, maar dat moet je doen voordat je de wizard gaat verslaan. Hij is super gaaf, al was het maar omdet het de enige range strike unit uit het hele spel is. (En hij heeft oneindig veel crossbow bolts ;) )

• The Will
  • Nu online
Ow, ja nou je het zegt. Daar kun je in die shop ook een of andere item voor kopen. Maar ik zou niet weten waar die zat, zoals ik al zei had ik er absoluut geen zin meer in omdat die creatures gewoon te sterk waren.

Ik ga het binnenkort maar weer spelen, heb gister de cd's gezocht en geinstalled. Dus ik kan het weer spelen.

Edit: Waar vind je die Nordom dan, gewoon rondlopen door die maze en dan hopen dat je um tegen komt? En zit ie op het zelfde difficulty level als de wizard?

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 23:13 schreef Lord Daemon het volgende:
Nordom! Nordom is een rogue Modron. Je kan hem vinden in de Hard maze, maar dat moet je doen voordat je de wizard gaat verslaan. Hij is super gaaf, al was het maar omdet het de enige range strike unit uit het hele spel is. (En hij heeft oneindig veel crossbow bolts ;) )
Ook weer zo'n leuke naam speling :P hou ik wel van, de Modron waren 1, als er 1 weg gaat is die niet meer Modron dus wat doe je dan... :P kmoet nu echt m'n nest in, kzie morgen wel verder :P

• GaiusBertus
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 25-10-2016

GaiusBertus

aka Gajes

Planescape: Torment, niet alleen een hele goede RPG maar ook nog eens een heel goed verhaal in het algemeen, zeker zo goed als het gemiddelde fantasy boek :)

Trouwens, mooie uitleg Lord Daemon, maar ik als Planescape fan moet er even over mierenneuken, want er staan een paar kleine foutjes die eigenlijk niet eens belangrijk zijn voor de Planescape leek maar ik ga ze toch noemen :P
Allereerst is er maar 1 Prime Material Plane, die is echter weer onderverdeelt in talloze Crystal Spheres (oneindig veel zelfs), die kun je dus een beetje vergelijken met de layers van de Outer Planes alleen liggen deze niet "boven" elkaar. Crystal Spheres bevatten meestal 1 planetenstelsel. Tussen de Crystal Spheres ligt Wild Space, waardoor magische ruimteschepen, Spelljammers genaamd, reizen, maar hier weet ik verder niet veel van, ik zou wel graag de campaign setting eens lezen. Verder ligt Ravenloft niet op de Prime Material Plane maar is het een Demiplane (of Dread) op de Ethereal Plane, en het is er heel erg stom en je wilt er als character niet heen, vooral omdat het bijna onmogelijk is er weer af te komen.
En als laatste heet de plane tussen Mount Celestia en Mechanus niet Twin Paradises (dat is Bytopia) maar Arcadia en het is stom daar, allemaal veel te netjes en vol met paladins :o Oh, en Baator heeft natuurlijk 9 layers, gebaseerd op de ideeën van Dante :)
Einde van mijn zeuren, verder klopt alles dus :)

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Baator heeft 9 layers en de Abyss 666. :)

Maareh, je hebt vast gelijk, bedankt voor de aanvullingen en correcties. ;)
Waar vind je die Nordom dan, gewoon rondlopen door die maze en dan hopen dat je um tegen komt? En zit ie op het zelfde difficulty level als de wizard?
Ja en nog eens ja. :)

• The Will
  • Nu online
Maken ze toevallig ook Atlassen voor al die planes - lijkt me wel handig als ik dat zo hoor ;)

There is no magic.

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

In de Planescape Campaign Set (AD&D 2nd edition) staat alles uitgelegd en voor D&D 3rd edition staat het in de Manual to the Planes. Maar verder staan er niet zo veel locaties in, dat wordt aan de fantasy van de DM en de spelers en wie het verder ook leest en/of gebruikt overgelaten, het is meer de algemene beschrijving van hoe de planes werken :)

• The Will
  • Nu online
Ik was ook niet echt serieus hoor ;)

Ik speel als ik gewoon Pen and Paper (A)D&D speel, sowieso geen Planescape setting, en het enige spel wat ik heb op de pc met Planescape setting is Torment. Dus het maakt me niet zo veel uit.

En ten tweede ben ik een ontiegelijk slechte DM dus dat ga ik ook niet meer proberen, dat laat ik aan "The Gifted Ones" over ;)

There is no magic.

• SilentStorm
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13-08 20:35
Op woensdag 16 januari 2002 18:26 schreef The_Will het volgende:
Betrayal in Antara, leuk?! Damn dat vond ik echt zo'n *(#@&$(*& spel. Was ook zo lekker handig dat je geen quest-log had |:(
Als je dat al niet zelf kon bijhouden :P Spel is meer ontdekken dan snel uitspelen. Die battles worden wel irritant op het laatst trouwens..

Maarre vond dees goed omdat de wereld zo uitgebreid was. Je kon echt bij elk huis in elk dorp wel met iemand gaan ouwehoeren.. En daar zitten soms goeie puzzels tussen! Moet je bv ergens in een dorpje een aantal dingen bij elkaar zoeken, die in een ander dorp als kinderversje gezongen werden. Maar dat was dan ook meteen een dorpje aan de andere kant van de wereld :D exploren rulez!
Op woensdag 16 januari 2002 18:54 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Over LoL ben ik het niet helemaal mee eens, Lands of Lore: The Throne of Chaos is een klein leuk RPG, Lands of Lore 2: Guardians of Destiny is (naar mijn mening) beter dan LoL1, meer vanwege het leukere verhaal, een in eerste instantie gewone man die de zoon van Scotia is (heeft hij ook niet voor gekozen :P ) die tegen wil en dank een held wordt, LoL1 is het standaard goed vs kwaad verhaaltje, LoL2 is heel anders, daar moet je een einddoel berijken, maar de weg die je bewandeld is je eigen keuze (het palijsje met koning van het Huline dorp opblazen :P ), en de groote van LoL2 vind ik erg goed, LoL3 is weer meer het standaard goed vs kwaad verhaaltje wat zich op verschillende planes afspeeld (de laatste plane vind ik erg goed, waar je wat aspecten van C&C tegen komt :)
Dat idee is wel leuk, maar dan hadden ze het spel er ook wel een beetje naar mogen maken. Ten eerste is het door een (IMHO mislukte) poging om het allemaal in 360 graden bewegingsvrijheid te gooien al zn authentieke sfeer kwijtgeraakt en daarbij liep de engine ook niet erg lekker..

En dat (sfeer) vindt ik toch wel heel belangrijk aan een rpg. Het idee was leuk, zoals je zelf ook al naar voren bracht, maar ik kon de originele sfeer er gewoon niet meer in terugvinden. Deel 2 en 3 zijn gewoon compleet andere spellen geworden die met een paar dunne lijntjes zijn verbonden aan deel een (hoofdpersoon, 'scotia' (die soort hologramversie op t laatst), stukje grotten achter het draracle museum, schilderijen van helden van deel 1, die clerk die niemand vertrouwd in deel 1 en dan heb je het wel weer zowat gehad. In de ander delen ook totaal geen links naar dingen die in deel 1 gebeurd zijn).

En nou zijn die 'nieuwe spellen' best aardig, maar ze halen het niet bij LoL: Throne of chaos. Vooral kwa geluid: Dr zat eigenlijk geen enkele oorspronkelijke theme meer in :'( en die nieuwe hadden lang niet die kwaliteit die ik van lotr kende. Gewoon een bittere teleurstelling.
Het kon me bij lange na niet zoveel boeien als deel 1 dat deed.
Zoals al eerder is gezecht, Diablo 1 en 2 zijn geen echte RPGs, gewoon veel actie met een heel klein beetje RPG in de vorm van character generation ;)
Agreed, maar wel een hoop mensen noemden hem en officieel issie als rpg uitgebracht. Blizzard: experience, dus rpg! Had wel wat om te spelen, maar verder in het spel totaal geen karakter-ontwikkeling of drastische plot-wending :'( :(
éhm, ik probeer een profvince in Utopia te criëren maar hij wil de 3 cijferige code niet doorgeven hoe vaak ik ook op F5 ram
Norton zeker? ff je firewall uitzetten als je aan het utopia-en bent of anders moeilijk gaan doen met rules..
Utopia? Als je een turn-based strategy game met turns van een uur, zoals Utopia, wil spelen, dan zou ik je zeker aanraden om Space te gaan spelen. Die is tactisch veel dieper dan Utopia/Dominion/Planetarion etcetera. Daar heb je tenminste een kaart, kan je zelf je units ontwerpen, is diplomacy veel belangrijker, ecetera. Wel eerst ff de newbe-guide op het Strategy forum lezen overigens!
k zal dr eens een kijkje nemen.. wanneer ik weer wat tijd over heb :P

No one expects the spanish inquisition! * tweakers@campzone || The Reality lan

• PsyFlash
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 18:16
Op woensdag 16 januari 2002 22:25 schreef Lord Daemon het volgende:
Ja, er is ergens een gast die lezingen geeft over de Outer Planes. Daar kan je een - uh - heel interessant experiment doen. >:)
:)
Nameless one:
if you may kill me, may I kill you
afterwards?
Man:
well yes..

dat was em niet goed bekomen.

• Long_Nils
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2006
Lord Daemon bedankt voor de uitleg en GaiusBertus bedankt voor de aanvulling.
Het duizelt me nog wel een beetje, maar het is wel duidelijker geworden.
Ik ben gisteren avond begonnen met Torment. Heel even gespeeld maar.
Een vraagje: is het normaal dat als iemand tegen je praat, dat je z'n stem niet hoort en alleen de tekst ziet? Dit is namelijk het geval als die schedel tegen me begint te praten.

• TheKeeper
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 05-11 13:50

TheKeeper

In 2 words: NO!

Op woensdag 16 januari 2002 21:53 schreef Lord Daemon het volgende:

Utopia? Als je een turn-based strategy game met turns van een uur, zoals Utopia, wil spelen, dan zou ik je zeker aanraden om Space te gaan spelen. Die is tactisch veel dieper dan Utopia/Dominion/Planetarion etcetera. Daar heb je tenminste een kaart, kan je zelf je units ontwerpen, is diplomacy veel belangrijker, ecetera. Wel eerst ff de newbe-guide op het Strategy forum lezen overigens! :)
Lijkt verdomd veel op Planetarion. Alleen de toevoeging dat je zelf wat schepen kunt ontwerpen. :? Ik blijf het maar bij Utopia houden, omdat daar de oude fantasie wereld in terug komt. En met de grote hoeveelheid spelers en de redelijke servers heb je nooit het gevoel constant met dezelfde mensen te maken te hebben. Heb je tijd over, moet je een Parallel Universe proberen (sorry, geen link |:() Dat werkt mer XP's en laat je bepaalde voorwerpen oppakken die je beter maken.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op donderdag 17 januari 2002 12:26 schreef TheKeeper het volgende:

[..]

Lijkt verdomd veel op Planetarion. Alleen de toevoeging dat je zelf wat schepen kunt ontwerpen. :?
Nee, het lijkt helemaal niet op Planetarion. Het grote verschil is dat er een vast aantal planeten in een galaxy zitten, die allemaal een bepaalde positie op de kaart hebben. Je kan alleen mensen aanvallen die naast jou zitten, en dan pak je dus ook exact die planeten af waar zij op zitten. Hierdoor komen er tactische overwegingen bij die je in Planetarion-like spelletjes nooit zult zien - "Als jij z'n oostelijke grens aanvalt met wat schepen zal hij daar z'n vloot naar toe sturen, en dan is hij verdedigingsloos tegen mijn aanval vanuit het westen." - "Ik vertrouw die alliance die in het noorden zit niet, ik ga mijn noordelijke grens verdedigen met weapon platforms." - "Damn, we zitten aan de rand van de galaxy en de enige manier waarop we nog kunnen expanderen is door die hele grote alliance heen naast ons - we zijn dus wel gedwongen dat te doen." Etcetera. Er komen een aantal tactische dimensies bij: plaatsing van je schepen, verdediging van individuele planeten, aanvallen van vijanden in bepaalde richtingen, etcetera.

Daarnaast zorgt het feit dat er een bepaald aantal planeten is ervoor dat je veel gemakkelijker sterft - als al je planeten zijn afgepakt ben je simpelweg dood. Om precies te zijn: maximaal 10% van de mensen die beginnen aan een galaxy kunnen die galaxy overleven, en daarvan krijgt dan nog maar 1/3 een onderschieding. :)

Ik heb zelf ongeveer een jaar lang Dominion gespeeld (wat erg lijkt op Utopia en Planetarion), maar binnen een dag was ik helemaal geconvert naar Space en ben ik gekapt met Dominion. :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op donderdag 17 januari 2002 11:17 schreef Long_Nils het volgende:
Lord Daemon bedankt voor de uitleg en GaiusBertus bedankt voor de aanvulling.
Het duizelt me nog wel een beetje, maar het is wel duidelijker geworden.
Ik ben gisteren avond begonnen met Torment. Heel even gespeeld maar.
Een vraagje: is het normaal dat als iemand tegen je praat, dat je z'n stem niet hoort en alleen de tekst ziet? Dit is namelijk het geval als die schedel tegen me begint te praten.
Er zit voice acting in het spel, maar niet zoveel. Dat klopt, de meeste tekst is ongesproken. De voice acting die erin zit is wel weer erg goed.

"I will wait for you in death's halls, my love..."

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Er zat toch ook bijna een miljoen regels tekst in het spel? Het zou een beetje veel worden als je dat allemaal gaat voice acten... nog meer cd's :)

"In knowing the teachings of Zerthimon I have become stronger"

Wel cool ook dat er behoorlijk bekende mensen hun stem aan het spel hebben geleend.
Annah: Sheena Easton (die zangeres)
Dak'kon: Mitch Pileggi (Skinner uit X-Files)
Nordom: Dan Castellaneta (Homer Simpson)
Trias: John de Lancie (Q uit Star Trek)

• Trashbash
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 06-04-2008
Ah PS:T , de beste RPG ooit :)
Mooie herinneringen zijn dat, maar je moet wel van lezen houden. :)

...

• The Will
  • Nu online
Ik schop hem toch weer omhoog ;)

Trashbash: Al dat lezen zorgt er juist voor dat er een ultieme sfeer in het spel is, en zorgt ervoor dat het erg in de buurt komt van het met wat vrienden zit te PnP (A)D&D'en. Gewoon omdat alles zo lekker uitgebreid is.

Ga er morge weer aan beginnen. Hoe heette die skull ook al weer, ik zit de hele tijd met Murray (van monkey island ja) in me hoofd maar zo heet ie niet.

There is no magic.

• GZ
  • Laatst online: 26-11 18:15

GZ

!!

Om even op Secret of Mana terug te komen.

Hoe zit het nou precies??? In Japan heten deze spellen : Seiken Densetsu. Secret Of Mana is Seiken Densetsu 2. Seiken Densetsu 3 is alleen in het Japans, maar de meeste kunnen daar wel een vertaling voor vinden. Hoe zit het dan eigenlijk met Seiken Densetsu deel 1?? Waar is deze op uitgekomen?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Railgunner
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-08 11:11
[b]Diablo I[/b]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 27" 1440p LED | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 12 Mini 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• TheKeeper

TheKeeper

Op donderdag 17 januari 2002 22:22 schreef RAILGUNNER het volgende:
[b]Diablo I[/b]
Is inderdaad ook heel erg leuk, alleen jammer dat al die lui op i-net zonodig cracks moesten gebruiken. Ik speel liever met een mindere uitrusting om zo alles te 'verdienen'. Net als bij een PnP RPG *D

• White Dust

White Dust

Topicstarter
[b]Diablo I[/b]
Diablo is ge... Ah, Forget it.

• PsyFlash
Op donderdag 17 januari 2002 22:01 schreef GolbeZeromus het volgende:

Hoe zit het nou precies??? In Japan heten deze spellen : Seiken Densetsu. Secret Of Mana is Seiken Densetsu 2. Seiken Densetsu 3 is alleen in het Japans, maar de meeste kunnen daar wel een vertaling voor vinden. Hoe zit het dan eigenlijk met Seiken Densetsu deel 1?? Waar is deze op uitgekomen?
Het is inderdaad lastig,
Secret of mana is gewoon deel 1. Dit is in het japans Seiken Densetsu 2, waarschijnlijk is er nog een japanse voorganger die europa nooit gehaalt heeft.
Het vervolg werd Seiken Densetsu 3 genoemd, AKA secret of Mana 2.
het zijn allemaal snes spellen. vertalingen van allerlei console spellen zijn te vinden op Zophar
Voor de paniekerigen onder ons: Dit is geen rom site, en er wordt niets iligaals aangeboden. (of ik heb het gemist)

Seiken Densetsu 3, ben ik nu met iemand online aan het (uit) spelen. is al weer een tijdje geleden, maar we gaan zeker verder. Erg leuk vind ik het class system: characters kunnen 2 keer een keuze maken tussen een lichte en een duistere classe. Een keer op level 18, en nog een keer op (ik meen) level 36. Zo krijg je dus 4 eindclassen, (light, dark; dark, dark; etc.) die allemaal behoorlijk van elkaar verschillen. Spellcaster krijgen verschillende spells aan de hand van deze keuze, en ook de anderen krijgen verschillende abbillities.
Tip: begin dit spel met de thief. Dit lijkt saai en stom, maar hij heeft niet alleen de beste stats, hij heeft ook het leukste verhaal, en wordt serieus meer iets van een battle mage. Hij kan dus en redelijk vechten, en houdt er kewle spells aan over. Maar heb wel geduld, Het spell uitspelen kost behoorlijk wat tijd, en wees niet bang als je na veel spelen nog geen spells hebt, dit wordt echt ruimschoots goedgemaakt later. De magier die ook in het spell zit, krijgt al wat eerder wat aardige spells. Deze thief heet "hawk".
Verder zijn er in totaal 6 chars, die allemaal een eigen story hebben. je moet op het begin zeggen welke 3 je in je party wilt. De eerste ben je zelf, de latere komen er later bij, en daar kun jij (of speler 2 en 3) eventueel dan ook mee gaan spelen.

storyline mag dan een beetje lineair zijn, later kun je redelijk vrij rondlopen, en zelf bepalen in welke volgorde je bepaalde queests doet. Het is een kewle game, die zeker vermeld mag worden in het rijdje betere RPG's, samen met zijn voorganger dus.

Nog 1 ding, lees voor dat je characters gaat kiezen, eerst een aantal character faqs door, want dan zie je wat je keuzes tussen light en dark voor gevolgen hebben, en je ziet wat elke char kan op latere levels.

• PsyFlash
[b]Diablo I[/b]
Ik snap niet waarom het niet tot bepaalde mensen doordringt.. er is (in dit topic nog wel) al zo vaak gezegt:

[b]DIABLO IS GEEN RPG [/b]

jamaar...?

[b]NEE verdomme[/b]

*kuch*

• The Will
  • Nu online
Kan dat niet even in de FAQ worden opgenomen? Dat Diablo geen RPG is.

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 23:14 schreef PsyFlash het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom het niet tot bepaalde mensen doordringt.. er is (in dit topic nog wel) al zo vaak gezegt:

[b]DIABLO IS GEEN RPG [/b]

jamaar...?

[b]NEE *cencuur*[/b]

*kuch*
Wow, rustig PsyFlash, Diablo is IDD geen RPG, maar door opmerkingen als dit kan er een kleine flamewar ontstaan, dat heb ik liever niet, het is de langstlopende topic die ik heb geopend, nu wil ik liever niet dat hij wordt gesloten vanwege een flamewar, THNX alvast ;)

• The Will
  • Nu online
lol :D

Oke laten we het dan weer over iets heel anders dan Diablo gaan hebben: Hoe heet die skull bij Torment nou? Want ik denk de hele tijd aan Murray maar dat is van Monkey Island en niet van Torment.

Dus, the 10 million dollar question: Hoe heet de skull bij Torment?

There is no magic.

• PsyFlash
Op donderdag 17 januari 2002 23:32 schreef Soccubus ware woorden...
point taken..
no offense meant.
Op donderdag 17 januari 2002 23:49 schreef The_Will het volgende:

Oke laten we het dan weer over iets heel anders dan Diablo gaan hebben: Hoe heet die skull bij Torment nou? Want ik denk de hele tijd aan Murray maar dat is van Monkey Island en niet van Torment.

Die skull heet Morte, dat is dan 10 million dollar please.
:7

• jimius
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 25-08-2014

jimius

Geest in de Schelp

Final Fantasy 7 en Xenogears, psx roelt gewoon :Y)

blaatpower!

• ck2000nl
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 26-11 10:40
Wat dachten jullie van "Chrono Trigger" van de SNES? Dat spel had echt een goede GAMEPLAY en graphics in de tijd van toen... :Y)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op donderdag 17 januari 2002 23:49 schreef The_Will het volgende:

Hij heet Morte.
Mag ik ff mijn 10 miljoen vangen? :P

Murray was trouwens ook wel extreem gaaf! :D

• The Will
  • Nu online
Murray was idd errug cool, behalve in Monkey Island 4 dan, beetje matig was ie daar. Maja dat hoort in een ander topic

There is no magic.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik weet zelfs alle NPC's uit Torment bij naam, krijg ik dan ook een prijs? :P Ik weet alleen niet van allemaal helemaal zeker hoe je die naam ok alweer schreef |:( Mijn poging: Morte, Dakh'on, Fall-from-Grace, Annah, Nordom, Vhaylor en Ignus

• The Will
  • Nu online
LD dat zijn toch geen NPC's - want je kan er toch zelf mee spelen? :? (Of heb ik weer eens iets niet goed begrepen?)

There is no magic.

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Dak'kon en Vhailor was het geloof ik, but what's in a name?
Nou ja, meer dan je denkt eigenlijk... True Names zijn erg belangrijk in Planescape, als je de True Name van een devil of demon weet heb je hem in je macht :)

• PsyFlash
Op vrijdag 18 januari 2002 14:53 schreef The_Will het volgende:
LD dat zijn toch geen NPC's - want je kan er toch zelf mee spelen? :? (Of heb ik weer eens iets niet goed begrepen?)
Jawel jij (de player) bent de namelessone... de anderen zijn none player characters.
In Torment noemen ze he alleen fout...

• The Will
  • Nu online
Ik heb weer ff wat vragen over Torment.

1. Wat moet je dex zijn om snel genoeg te zijn om een Dustman's neck te breken? Ik ben nu namelijk te traag :(

2. Hebbie die junk later nog ergens nodig? Simpel ja of nee is genoeg want ik d8 van wel, dus ik bewaar het altijd maar, maar ik wil het ff zeker weten.

Is wel relex, ik heb nou eindelijk dat vouw puzzeltje opgelost, geheel perongeluk maar opeens snap ik de logica ;)

There is no magic.

• TheKeeper

TheKeeper

Op vrijdag 18 januari 2002 11:15 schreef ck2000nl het volgende:
Wat dachten jullie van "Chrono Trigger" van de SNES? Dat spel had echt een goede GAMEPLAY en graphics in de tijd van toen... :Y)
Lekker op tijd... (heb 't spel al in 2 andere topics genoemd) maar valt dit dan wel onder RPG, als een niet nader te noemen ander spel (voor de boneheads: Diablo) dat niet valt?
Chrono Trigger is ook op de pc te spelen met een ander proggie erbij... heb 'm weer op m'n HDD gedonderd en ben alweer in de cel gedonderd :P (voor de kenners)

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 19:08 schreef TheKeeper het volgende:

[..]

Lekker op tijd... (heb 't spel al in 2 andere topics genoemd) maar valt dit dan wel onder RPG, als een niet nader te noemen ander spel (voor de boneheads: Diablo) dat niet valt?
Chrono Trigger is ook op de pc te spelen met een ander proggie erbij... heb 'm weer op m'n HDD gedonderd en ben alweer in de cel gedonderd :P (voor de kenners)
Kheb Chrono Trigger nog nooit gespeeld, dus don't ask me :P

• TheKeeper

TheKeeper

Op vrijdag 18 januari 2002 19:17 schreef Soccubus het volgende:

Kheb Chrono Trigger nog nooit gespeeld, dus don't ask me :P
Ingepakt is het een MBtje of 5, misschien donder ik 'm wel ff online voor je 8-), maar niet nu. Ik heb ook nog een sociaal leven :P

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op vrijdag 18 januari 2002 17:23 schreef The_Will het volgende:
1. Wat moet je dex zijn om snel genoeg te zijn om een Dustman's neck te breken? Ik ben nu namelijk te traag :(
Jep.
Hebbie die junk later nog ergens nodig? Simpel ja of nee is genoeg want ik d8 van wel, dus ik bewaar het altijd maar, maar ik wil het ff zeker weten.
Ja, die heb je nog nodig. Gooi nooit junk weg, dat is mijn filosofie - sinds ik een keer twee uur naar junk heb lopen zoeken. |:(

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 21:05 schreef Lord Daemon het volgende:

Ja, die heb je nog nodig. Gooi nooit junk weg, dat is mijn filosofie - sinds ik een keer twee uur naar junk heb lopen zoeken. |:(
Ja, IDD heb het zelfde ooit gedaan, damn, als je iets zoekt kun je het niet vinden en als je het niet nodig hebt kom je het overal tegen :)

• The Will
  • Nu online
-----------------------------------------------------
Op vrijdag 18 januari 2002 17:23 schreef The_Will het volgende:
1. Wat moet je dex zijn om snel genoeg te zijn om een Dustman's neck te breken? Ik ben nu namelijk te traag
-----------------------------------------------------
Jep.
Volgens mij is dat niet een vraag waar je ja of nee op kan antwoorden ;) Ik vroeg hoe hoog ie moest zijn.

Die grote skeletten in dat ding waar je begint zijn trouwens erg relext. Als je eenmaal door hebt wat je er mee moet doen dan ;) - Je moet dus niet proberen z'n bolts eruit te raggen of z'n blade uit z'n hande te trekken - Stupid me ;)

There is no magic.

• minipolopikoler
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 28-06-2019
Ik heb het meeste plezier beleeft aan Breath of Fire 3, ik heb em 3x uitgespeeld en dat duurde elke keer zo'n 60 uur, ik was er dus behoorlijk verslaafd aan

• The Will
  • Nu online
Waar kun je trouwens mage worden bij Torment. Wil dat namelijk het liefst zsm worden.

There is no magic.

• yhtomit
  • Laatst online: 05-12-2008

yhtomit

Ondertitel?

Op donderdag 17 januari 2002 22:01 schreef GolbeZeromus het volgende:

Seiken Densetsu 1 is uitgebracht als final fantasy adventure voor de gameboy. Hier staat een review:

http://www.rpgamer.com/games/sd/ffa/reviews/ffardrev1.html

Uberhaupt een goede site, rpgamer, zeker voor info over oudere rpg's die op bijv de snes zijn uitgekomen.

No surface shines brighter than the light that burns beneath it

• whoami
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:34
Lands of Lore 1 vind ik zeer goed. De andere LoL zijn heel wat minder imho.
Verder vond ik Menzoberanzan ook niet mis. Betrayal at Krondor, en de Eye of the Beholder - serie heb ik wel gezien en ff gespeeld maar niet echt verder gedaan.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Waar kun je trouwens mage worden bij Torment. Wil dat namelijk het liefst zsm worden.
Dat is inderdaad subtiel. De eerste keer dat ik het speelde duurde het veel te lang voordat ik mage werd. ;( Ik had namelijk degene over het hoofd gezien bij wie je dat het eerste kan worden.

Het betreft hier het kruidenvrouwtje Mebbeth in Ragpickers Square. Voor haar moet je een aantal quests oplossen - hoe betere INT hoe beter je die kan oplossen - en dan leert zij je magic. :)

• PsyFlash
Op vrijdag 18 januari 2002 21:07 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Ja, IDD heb het zelfde ooit gedaan, damn, als je iets zoekt kun je het niet vinden en als je het niet nodig hebt kom je het overal tegen :)
op zich kun je die junk WEL weggooien, je hebt er maar
1-tje nodig. Als je het gebruikt blijft het nl. gewoon staan in je inv.
btw soccubus, check deze:
http://www.planetbaldursgate.com/xode/chest/portraits/official/torment_npc/TriasL.jpg
Over Chrono Trigger.. het is al gezegd idd, je moet van snes/console rpg's houden, maar dan is ie ook geweldig.

• PsyFlash
Op zaterdag 19 januari 2002 12:14 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]
Het betreft hier het kruidenvrouwtje Mebbeth in Ragpickers Square. Voor haar moet je een aantal quests oplossen - hoe betere INT hoe beter je die kan oplossen - en dan leert zij je magic. :)
Die quests zijn leuk, en erg frustrerend :) gelukkig zijn ze snel afgerond. Erg leuk als je heel graag magie wil lerren, en je krijgt de hele tijd een nieuwe flauwe opdracht.

• The Will
  • Nu online
Mebbeth.... dat is toch diegene die je ingewanden uit je lichaam trekt?

Hoe moest dat ook alweer, wat moest je daarvoor zeggen, want volgens mij staat die optie er bij mij nog niet bij. Of moet je eerst wat anders doen. Alleen ja of nee plzz, verder vogel ik het zelf wel uit ;)

There is no magic.

• GZ
  • Laatst online: 26-11 18:15

GZ

!!

Op zaterdag 19 januari 2002 01:57 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Seiken Densetsu 1 is uitgebracht als final fantasy adventure voor de gameboy. Hier staat een review:

http://www.rpgamer.com/games/sd/ffa/reviews/ffardrev1.html

Uberhaupt een goede site, rpgamer, zeker voor info over oudere rpg's die op bijv de snes zijn uitgekomen.
Bedankt voor de info!

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Mebbeth.... dat is toch diegene die je ingewanden uit je lichaam trekt?
Nee, dat is het lijkenvrouwtje in de bedolven stad. Dat is niet Mebbeth. (Althans.) Mebbeth zit gewoon boven de grond in een hutje op Ragpickers Square.

Je moet met haar spreken over of ze wel of niet een heks is.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 19:02 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Nee, dat is het lijkenvrouwtje in de bedolven stad. Dat is niet Mebbeth. (Althans.) Mebbeth zit gewoon boven de grond in een hutje op Ragpickers Square.

Je moet met haar spreken over of ze wel of niet een heks is.
IDD ook een leuk verhaaltje over Mebbeth, ach daar komt ie vanzelf wel achter, tja het blijft een :9~ spel, maar hoeveel manieren zijn er om het spel uit te spelen, ik heb er 3 geteld :? zijn er nog meer manieren.

leuke pic, PsyFlash, laat me er niet te veel over lullen, is niet leuk voor The_Will :P

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hoe bedoel je 3 manieren om het uit te spelen? Helemaal aan het einde als je die ene gast ( ;) ) tegen komt? Dan kan je idd op 3 manieren winnen.

• AwesomE
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11-04 10:06
Eye of the beholder series
Lands of Lore 1 (super !) vooral level 4 van mist of doom spell :P
Baldurs Gate 1 & 2

...

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 12:22 schreef Lord Daemon het volgende:
Hoe bedoel je 3 manieren om het uit te spelen? Helemaal aan het einde als je die ene gast ( ;) ) tegen komt? Dan kan je idd op 3 manieren winnen.
OK dat bedoel ik :P

• The Will
  • Nu online
Op zondag 20 januari 2002 12:12 schreef Soccubus het volgende:

leuke pic, PsyFlash, laat me er niet te veel over lullen, is niet leuk voor The_Will :P
Huh, ik niet snappen :?

En ik ben al mage geworden, ben er alleen achter gekomen dat ik te weinig wisdom heb want ik kan het eerste van de Circle of dinges niet eens begrijpen :(

Dat Mebbeth niet degene was die je ingewanden d'r uit trekt was ik ook al achter gekomen toen ik haar huis binnen kwam. Maar wat krijg je ook al weer als je ingewanden er uit getrokken worden? Dan krijg je toch een ring? En if so, wat doet die?

En weet iemand waar ik me wisdom omhoog kan kicken? Of moet ik gewoon (weer) opnieuw beginnen en wat meer punten in wisdom gooien?

Veel vragen maar ik wil het spel nu eindelijk eens _wel_ uitspelen ;)

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 13:33 schreef The_Will het volgende:

[..]

Huh, ik niet snappen :?

En ik ben al mage geworden, ben er alleen achter gekomen dat ik te weinig wisdom heb want ik kan het eerste van de Circle of dinges niet eens begrijpen :(

Dat Mebbeth niet degene was die je ingewanden d'r uit trekt was ik ook al achter gekomen toen ik haar huis binnen kwam. Maar wat krijg je ook al weer als je ingewanden er uit getrokken worden? Dan krijg je toch een ring? En if so, wat doet die?

En weet iemand waar ik me wisdom omhoog kan kicken? Of moet ik gewoon (weer) opnieuw beginnen en wat meer punten in wisdom gooien?

Veel vragen maar ik wil het spel nu eindelijk eens _wel_ uitspelen ;)
Dat over die pic kom je later wel achter :P

Elke keer als je een lvl omhoog gaat kun je een punt bij een een bepaalde abbility zetten (ook Wisdom) en anders moet je wat tattoo's, ringen ed kopen die je wisdom omhoog krikken ;) (khad ooit een bug gevonden waar je oneindig veel ervaring mee kreeg, geloof dat die met de update er uit is gehaald :P)

En die ring uit je ingewanden, even identificeren ;)

kga PS: T toch maar weer es instaleren :9~

• The Will
  • Nu online
Ik heb al wel identify spell, maar ik wil ff weten wat die ring doet, want als ik er veel aan heb doe ik dat zsm.

Damn ik moet echt Wisdom hebben :( - om de hoeveel levels krijg je een stat point? En hoeveel HP kun je maximaal per level krijgen voor elke class?

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Damn, weet iemand waar ik patch 1.1 voor PS: T kan downen, hij staat niet meer bij Interplay :(

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Gewoon verder spelen en punten in Wisdom stoppen als je level up gaat.

Ook kan je in de Smoldering Corpse Bar +1 Wisdom verdienen door met die gast te praten die denkt dat hij een letter is. :)

• PsyFlash
Op zondag 20 januari 2002 18:02 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Gewoon verder spelen en punten in Wisdom stoppen als je level up gaat.

Ook kan je in de Smoldering Corpse Bar +1 Wisdom verdienen door met die gast te praten die denkt dat hij een letter is. :)
Dat is een erg leuk gesprek, ik vond het echt.. gaaf gedaan, net zoals erg veel dingen in ps:T.
in fact hoe meer ik deze topic lees, en hoemeer ik er aan terug denk.. hoe liever ik de andere eindes eens wil gaan bekijken v.a. het begin. Overigens LD, 3 eindes zeg jij, is dat einde met die speciale blade meegeteld?

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 21:07 schreef PsyFlash het volgende:

[..]

Dat is een erg leuk gesprek, ik vond het echt.. gaaf gedaan, net zoals erg veel dingen in ps:T.
in fact hoe meer ik deze topic lees, en hoemeer ik er aan terug denk.. hoe liever ik de andere eindes eens wil gaan bekijken v.a. het begin. Overigens LD, 3 eindes zeg jij, is dat einde met die speciale blade meegeteld?
IDD die had je ook nog :P helemaal vergeten, dus 4 eindes

• The Will
  • Nu online
Tja, misschien niet beste RPG ooit maar: Is Arcanum een beetje leuk?

Ik vind persoonlijk RPG's met zwaarden _en_ pistolen/geweren niet leuk. Maar misschien dat ze het hier wel aardig hebben gedaan. Dus... Is het een beetje leuk of kan ik het beter links laten liggen?

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 21:16 schreef The_Will het volgende:
Tja, misschien niet beste RPG ooit maar: Is Arcanum een beetje leuk?

Ik vind persoonlijk RPG's met zwaarden _en_ pistolen/geweren niet leuk. Maar misschien dat ze het hier wel aardig hebben gedaan. Dus... Is het een beetje leuk of kan ik het beter links laten liggen?
kheb het nog niet erg veel gedaan maar wat ik er van gedaan heb ziet het er leuk uit, het is in princiepe een middeleeuwse fantasie wereld wat zich niet meer in de middeleeuwen maar in het victorianse tijdperk afspeeld, dus mensen, elfen en dwergen (en magie) in het victoriaanse tijdperk, best leuk gedaan :9

• TornadoWatcher
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 28-05-2003

TornadoWatcher

The Power of Storm

De beste RPG's ooit zijn toch wel de Baldurs Gate versies en de Icewind Dale versies.
Nu ik ze allemaal heb uitgespeeld verveel :Z ik mij dood. Iemand nog een aan te raden RPG?

In de verte ligt dan Neverwinter Nights klaar :9~ :D
FF wachten dus nog.

<<Where I blow, there will be destruction>>

• The Will
  • Nu online
Planescape: Torment ;)

Edit: En misschien Arcanum, maar daar moet je van houden. Ik vinnut opzich niet zo super omdat er allemaal pistolen/geweren/dynamiet etc. in zit. En daar houd ik dus _niet_ van in een RPG

There is no magic.

• TornadoWatcher
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 28-05-2003

TornadoWatcher

The Power of Storm

Thnx, kijken als ik Planescape Torment ergens kan versieren. :)

<<Where I blow, there will be destruction>>

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Overigens LD, 3 eindes zeg jij, is dat einde met die speciale blade meegeteld?
Ja toch? Blade, mergen, killen?

Arcanum is zeker een beetje leuk, en ik ga 'm binnenkort weer spelen. Ik was al best ver maar toen is het heel lang stil komen te liggen. (Ik heb 'm legaal :) ) Er is geen RPG met een vergelijkbare hoeveelheid verschillende characters dat je kan maken. Een fantastisch classless systeem waar je punten kan verdelen over 8 primary skills, hitpoints, fatigue points, 56 technological disciplines, 80 spells en 16 secondary skills. Heel erg goed gedaan.

Ook de keuzevrijheid die je hebt is erg gaaf. En wat heel goed gedaan is, is de manier waarop de wereld anders reageert op je character afhankelijk van zijn/haar stats, ras, alignment, sexe, etcetera. Dit is de eerste RPG waarbij Charisma en Beauty echt goede primary stats zijn. :)

O, enneh - de eerste RPG die ik speelde waarbij je als vrouwelijke character de hoer kan gaan spelen om iets te krijgen dat je wilt, en vervolgens kan zeggen: "You have touched me. Now you must die." >:)

Er zijn ook minpunten, zoals de graphics. Maar goed, al met al best een gaaf spel.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 18:23 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Ja toch? Blade, mergen, killen?
Je kunt ook nog een team lid weer raisen en dan gaan killen ;)

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

SPOILERS

Of ze allemaal raisen als je een beetje goed bent en dan je immortality killen :)

Maar wat ik nog niet helemaal snapte op het eind, of iig onduidelijk vond, als je terug naar Mebbeth ging als je weer terug in Sigil was dan stierf het oude vrouwtje en bleek dat ze Ravel was? Of een soort van link met Ravel? Of was ze Ravel zonder dat ze wist dat ze Ravel was? Ik vond het allemaal een beetje vaag iig, maar ja, dat is Planescape he ;)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Bevat Torment spoilers

Mebbeth was een verschijningsvrom van Ravel, ja. Dat werd imho redelijk duidelijk in het gesprek met Ravel? Zij was ook Ei-Vere en die vrouw in de Underground Village.

• Dobie533
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 23:29 schreef The_Will het volgende:
Maken ze toevallig ook Atlassen voor al die planes - lijkt me wel handig als ik dat zo hoor ;)
Ja die zijn er en die zijn erg handig om een goed beeld te krijgen van de planes.

http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012266900
outlands die binnenin de outer planes zit en op die "Toren sigel, de stad die binnenin een soort wiel zit.

http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012267181

http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012267076

Je moet maar gek genoeg zijn het te bedenken.

L33t huh?

Weet iemand trouwens nog goede planescape novels? Heb er alleen een paar van J. Robert King kunnen vinden.

[Edit]

Ben alleen vergeten te denken aan modummers en mensen die het met 800x600 moeten doen, wat was laat. Maar ja beter wat dan niks. Mijn excuses voor het mogelijke ongemak.

• Tlozoot
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-08 17:06
1- The Legend of Zelda - Oracle of Ages
2- The Legend of Zelda - Oracle of Seasons
3- The Legend of Zelda - Majora's Mask
4- The Legend of Zelda - Ocarina of TIme
5- The Legend of Zelda - 1
6- The Legend of Zelda - Link's Awakening
7- The Legend of Zelda - Twilight Princess
8- The Legend of Zelda - Skyward Sword
9- The Legend of Zelda - Phantom Hourglass
10- The Legend of Zelda - Spirit Tracks
Zelda RULES!

• Amras
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
M-m-m-m-m-m-monsterrrrrrrkick! :D

Strava

• Ray187
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 26-11 19:41
Ik ben een game console RPG addict geweest :+

FF 1 t/m 7 gespeeld. 7 tja... blijft een van de beste voor mij.
Heb een hele hoop onbekende gespeeld op de super famicom+wild card DX ( ja vroegahhh).

Breath of fire eerste delen vond ik ook erg leuk. Suikoden 1 (PSX1) ook zeer VET.

• Orian
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Tlozoot schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:15:
1- The Legend of Zelda - Oracle of Ages
2- The Legend of Zelda - Oracle of Seasons
3- The Legend of Zelda - Majora's Mask
4- The Legend of Zelda - Ocarina of TIme
5- The Legend of Zelda - 1
6- The Legend of Zelda - Link's Awakening
7- The Legend of Zelda - Twilight Princess
8- The Legend of Zelda - Skyward Sword
9- The Legend of Zelda - Phantom Hourglass
10- The Legend of Zelda - Spirit Tracks
Zelda RULES!
En dan geen eens echte RPGs noemen :')

Anyway, Morrowind natuurlijk!

• Tlozoot
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-08 17:06
Orian schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:22:
[...]

En dan geen eens echte RPGs noemen :')

Anyway, Morrowind natuurlijk!
Volgens mij is Zelda toch gewoon een action/adventure RPG..
Zelda is gewoon de beste ongeacht het genre. :p

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07:35
....and the discussion continues... ^^

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-11 12:35

psychoclown

Back in black

Lol, Zelda discussie kan wel prima in het Zelda topic!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee