Op donderdag 17 januari 2002 22:01 schreef GolbeZeromus het volgende:
Om even op Secret of Mana terug te komen.
Hoe zit het nou precies??? In Japan heten deze spellen : Seiken Densetsu. Secret Of Mana is Seiken Densetsu 2. Seiken Densetsu 3 is alleen in het Japans, maar de meeste kunnen daar wel een vertaling voor vinden. Hoe zit het dan eigenlijk met Seiken Densetsu deel 1?? Waar is deze op uitgekomen?
Het is inderdaad lastig,
Secret of mana is gewoon deel 1. Dit is in het japans Seiken Densetsu 2, waarschijnlijk is er nog een japanse voorganger die europa nooit gehaalt heeft.
Het vervolg werd Seiken Densetsu 3 genoemd, AKA secret of Mana 2.
het zijn allemaal snes spellen. vertalingen van allerlei console spellen zijn te vinden op
Zophar
Voor de paniekerigen onder ons: Dit is geen rom site, en er wordt niets iligaals aangeboden. (of ik heb het gemist)
Seiken Densetsu 3, ben ik nu met iemand online aan het (uit) spelen. is al weer een tijdje geleden, maar we gaan zeker verder. Erg leuk vind ik het class system: characters kunnen 2 keer een keuze maken tussen een lichte en een duistere classe. Een keer op level 18, en nog een keer op (ik meen) level 36. Zo krijg je dus 4 eindclassen, (light, dark; dark, dark; etc.) die allemaal behoorlijk van elkaar verschillen. Spellcaster krijgen verschillende spells aan de hand van deze keuze, en ook de anderen krijgen verschillende abbillities.
Tip: begin dit spel met de thief. Dit lijkt saai en stom, maar hij heeft niet alleen de beste stats, hij heeft ook het leukste verhaal, en wordt serieus meer iets van een battle mage. Hij kan dus en redelijk vechten, en houdt er kewle spells aan over. Maar heb wel geduld, Het spell uitspelen kost behoorlijk wat tijd, en wees niet bang als je na veel spelen nog geen spells hebt, dit wordt echt ruimschoots goedgemaakt later. De magier die ook in het spell zit, krijgt al wat eerder wat aardige spells. Deze thief heet "hawk".
Verder zijn er in totaal 6 chars, die allemaal een eigen story hebben. je moet op het begin zeggen welke 3 je in je party wilt. De eerste ben je zelf, de latere komen er later bij, en daar kun jij (of speler 2 en 3) eventueel dan ook mee gaan spelen.
storyline mag dan een beetje lineair zijn, later kun je redelijk vrij rondlopen, en zelf bepalen in welke volgorde je bepaalde queests doet. Het is een kewle game, die zeker vermeld mag worden in het rijdje betere RPG's, samen met zijn voorganger dus.
Nog 1 ding, lees voor dat je characters gaat kiezen, eerst een aantal character
faqs door, want dan zie je wat je keuzes tussen light en dark voor gevolgen hebben, en je ziet wat elke char kan op latere levels.