Toon posts:

Beste RPG ooit

Acties:
  • 1.763 views sinds 30-01-2008

• vindjeaardig
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10-05-2006

vindjeaardig

right here in position

final fantasy 7

i'm your drill instructor for today! any questions?

• Reverend
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-04-2012
(jarig!)
Final Fantasy en Baldur's Gate

'I wasn't masturbating, I was just cleaning it when it went off'

• SkoolieDie
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
En waarom zie ik Fallout 1&2 maar 1 keer genoemd stelletje barbaren ? :( Mijn RPG hart bloedt ;(
En Arcanum van dezelfde makers komt er ook bekaait vanaf.
Maar goed Arcanum 2 komt er nog aan dus herkansing :)

• silentsnow
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Telt Jagged Aliance 2 ook mee??

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• The Will
  • Registratie: mei 2001
  • Nu online
Ik geloof dat het al eerder is gezegd, maar..... Er is geen RPG die beter is dan Planescape:Torment. En ik je moet echt van Fallout houden wil je het leuk vinden, ik vind er persoonlijk nix aan namelijk. Ik hou meer van spellen als Torment en Wizardry.

Het valt me trouwens op dat het meerendeel van de posts in dit topic rond middernacht word gepost, hoe komt dat :?

Edit: Jagged Aliance kun je niet echt een RPG noemen, eerder een Turn-Based Strategy game.

There is no magic.

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:02
Mijn beste RPG is toch wel Secret Of Mana. Tjonge wat heb ik daar wat uurtjes aan besteed zeg. Het is dan wel superlineair, maar het verhaal en de character advancement is echt gaaf. Verder is FF7 natuurlijk ook erg relaxt en Diablo ruled ook.

Grandia 2 op de DC is trouwens ook wel leuk

Join het GoT Pulse-Team!

• The Will
  • Nu online
Ik hoor toch wel dat Secret of Mana erg veel wordt genoemd. Voor wat is dit uitgekomen? PC, (S)NES weet ik veel? Volgens mij is dit beetje van voor mijn tijd.

Weet iemand of ik dit nog ergens kan krijgen en zo ja, waar?

There is no magic.

• Draakanime
  • Laatst online: 23-10-2002
Op zondag 13 januari 2002 00:19 schreef MrRudi het volgende:
Ancient Ys Vanished Book 1 & 2 :D

andere toppers:
Planescape Torment, Final Fantasy 3+4, Suikoden 1+2, Baldurs Gate, Xak 1+2+3, Dragonslayer 6, Wild Arms

Om maar eens wat te noemen, en ja, ik ben fan van old-skool RPG's :D
Maar je moet er niet een vergeten dan, als je een echte RPG freak bent zoals ik... Chrono Trigger dat is 1 van de beste old timers!!!! Final Fantasy zit nog een niveau hoger dat zijn gewoon de beste RPG'z..
Daarom worden er ook maar 40 miljoen orginelen van verkocht!!!!

GreetZ: Draakanime

• Denman
Op maandag 14 januari 2002 00:28 schreef The_Will het volgende:
Ik hoor toch wel dat Secret of Mana erg veel wordt genoemd. Voor wat is dit uitgekomen? PC, (S)NES weet ik veel? Volgens mij is dit beetje van voor mijn tijd.

Weet iemand of ik dit nog ergens kan krijgen en zo ja, waar?
Secret of Mana is inderdaad voor de SNES uitgekomen. Om dit spel voor de SNES te krijgen wordt moeilijk. Maar met een emulator en roms wordt het verhaal natuurlijk stukken makkelijker :7

Join het GoT Pulse-Team!

• The Will
  • Nu online
Er worden er misschien veel van verkocht, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik het de beste RPG's vind. Ik hou persoonlijk meer van RPG's die gebaseerd zijn op de (A)D&D rules. En het verhaal van Final Fantasy werkt gewoon niet zo op mij in. Ik heb er misschien maar 1 gespeeld (IX) maar toch, het is niet het soort RPG waar ik dagen lang achter zou kunnen blijven zitten.

Vooral omdat het voor mij geheel buiten proporties is wat betreft de hit points. Je begint meteen met zo'n 130 HP en de 2e Spirit (ofzo) die je tegen komt heeft er meteen 5500 ofzo. Duurt wel tijdje voor je die tegen komt, maar ik heb bij FF niet dat ik weet waar ik aan toe ben, en dat is iets wat ik bij de andere RPG's weer wel heb.

Edit: D8 al dat Secret of Mana toch wat met ROMs werd :( Naja ik probeer het wel en als ik het leuk vind, probeer ik het nog wel ergens te kopen. Anders heeft me broertje die SNES ook voor nix, behalve voor Zelda natuurlijk (moet ik nog steeds ff uitspelen).

There is no magic.

• inXs
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:16

inXs

known as inXs

Uiteraard planescape Torment Maar nog beter Final fantasy En nog wat nostalgie: Grandia, Story of thor 2 (saturn) en nog wat ;)

superB

• CREAM
  • Laatst online: 20-10-2008
Ik zeg jullie 1 ding: XENOGEARS

Dat is gewoon de vetste rpg ooit verschenen. Hij is voor de psx en alleen in Japan en America gereleased maar ik heb hem via import. Volgens mij zou er nog een Europese release komen. Hij is ook gemaakt door square (net als de FF serie). Alleen geen van die verhalen zijn zo diep als deze. Laat staan de muziek. Een must have. Je bent geen rpg lover als je deze game negeert.

Athlon XP 2600+ | 7VT600P-RZ mobo | 1GB DDR-RAM 400Mhz | Geforce 7600GS 256MB

• Denman
Op maandag 14 januari 2002 00:42 schreef The_Will het volgende:
Er worden er misschien veel van verkocht, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik het de beste RPG's vind. Ik hou persoonlijk meer van RPG's die gebaseerd zijn op de (A)D&D rules. En het verhaal van Final Fantasy werkt gewoon niet zo op mij in. Ik heb er misschien maar 1 gespeeld (IX) maar toch, het is niet het soort RPG waar ik dagen lang achter zou kunnen blijven zitten.

Vooral omdat het voor mij geheel buiten proporties is wat betreft de hit points. Je begint meteen met zo'n 130 HP en de 2e Spirit (ofzo) die je tegen komt heeft er meteen 5500 ofzo. Duurt wel tijdje voor je die tegen komt, maar ik heb bij FF niet dat ik weet waar ik aan toe ben, en dat is iets wat ik bij de andere RPG's weer wel heb.

Edit: D8 al dat Secret of Mana toch wat met ROMs werd :( Naja ik probeer het wel en als ik het leuk vind, probeer ik het nog wel ergens te kopen. Anders heeft me broertje die SNES ook voor nix, behalve voor Zelda natuurlijk (moet ik nog steeds ff uitspelen).
Damn daar zeg je wat zeg!! Ik ben Zelda helemaal vergeten!! Die staat bij mij toch absoluut op een goede 2e (of zelfs gedeelde eerste plaats) met Secret of Mana! Ik heb alle Zelda's uitgespeeld behalve Zelda 2 op de NES. Maar dat ga ik binnenkort ff doen :)

Join het GoT Pulse-Team!

• The Will
  • Nu online
Cream: Hmmm.... daar ben ik het niet mee eens. Ik ben een so-called "RPG lover" maar ik heb nog nooit van het spel gehoord, en ik zal het ook nooit spelen tenzij mijn broertje het koopt. Dit simpelweg omdat ik FF al niet zo super vond, en het van de zelfde makers is, misschien beetje een vooroordeel maar ja.

Edit:

Zelda kan je niet echt een RPG noemen vind ik. Betekend niet dat het spel niet goed is, maar IMHO is het geen echte RPG.

There is no magic.

• Neelon
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22-10 12:32

Neelon

FOR PONY!!!

Op maandag 14 januari 2002 00:16 schreef SkoolieDie het volgende:
En waarom zie ik Fallout 1&2 maar 1 keer genoemd stelletje barbaren ? :( Mijn RPG hart bloedt ;(
Fallout 1 is gewoon een van de bruutste RPG's (old-school) die er is. Lekker met een zootje kogellagertjes van die supermuten helemaal aan gruis schieten. Of met alleen hand-to-hand het spel uitspelen. Is errug leuk trouwens, met een supersledge de mutant base leegknuppelen. Nog nooit zo gelachen zeg.

En begin aub niet over fallout tactics, want dat is GEEN rpg.

Meldiva - Azjol-Nerub[EU] - "We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• White Dust
  • Laatst online: 07-10 21:25

White Dust

PlaneScape: Torment

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 00:16 schreef SkoolieDie het volgende:
Arcanum is IDD een erg leuk RPG, wat Fallout betreft, het spreekt me niet echt aan dat post-nucelaire thema, bij Arcanum hebben ze het een stuk leuker aangepakt, men neme een wereld zoals die van de standaard Fantasy RPG en men late die wereld volwassen worden (ik moet Arcanum toch maar weer eens instaleren), maar die Engine die ze voor Arcanum hebben gebruikt doet me een beetje aan die van Diablo 2 denken, kan dat :?

Nog een andere vraag, kheb hier het doosje van BG2 Throne of Bhaal en aan de binnenkant staat iets van Torn, ik geloof dat dit spel van de baan is geschoven maar wat voor spel zou dat zijn geworden :? en bestaan er nog screenies van :?

• SkoolieDie
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 18:06 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Arcanum is IDD een erg leuk RPG, wat Fallout betreft, het spreekt me niet echt aan dat post-nucelaire thema, bij Arcanum hebben ze het een stuk leuker aangepakt, men neme een wereld zoals die van de standaard Fantasy RPG en men late die wereld volwassen worden (ik moet Arcanum toch maar weer eens instaleren), maar die Engine die ze voor Arcanum hebben gebruikt doet me een beetje aan die van Diablo 2 denken, kan dat :?
Tja, het moet je aanspreken inderdaad. Psoonlijk hou ik wel van SF settings.
De Arcanum engine is toch echt helemaal van fallout afgeleid, met als leuk nieuwtje een technologische of magische attitude die naarmate je meer naar een kant hangt ervoor zorgt dat je op dat gebied ook meer criticals en minder fumbles hebt.

• Genghis Khan
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 15:29 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Inderdaad, het verhaal van BG2 was helaas een beetje matig. Helemaal niets vergeleken bij dat van Torment bijvoorbeeld. Of Deus Ex.

Trouwens, dat zou ik bijna vergeten: Deus Ex! RPG, shooter, adventure - whatever. Er zitten iig genoeg RPG-elementen in om het in deze topic te noemen, en het is ZO goed.
Idd, zag de cdrom vanmiddag liggen, ff geinstalleerd... 2 uur later had ik level 1 uitgespeeld :D.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 19:46 schreef KaAzKoP het volgende:

[..]

Idd, zag de cdrom vanmiddag liggen, ff geinstalleerd... 2 uur later had ik level 1 uitgespeeld :D.
Je bedoeld ontsnappen uit de kerker :? van John Irenicus (kweet het echt niet hoe je het spelt, zoiets :? ) ik was geloof ik binnen het uur er uit, als het niet binnen een 1/2 uur was (met alles erbij, het zwaar van Seravok, de Nimphs helpen enz)

had ie het wel over BG2 of over Deus Ex :? hmm sorry dat ik te vroeg prate :P

• Long_Nils
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2006
Ik heb Planscape: torment besteld na al die lovende kritieken hier. Word m'n eerste echte rpg. Beter maar meteen goed beginnen dus.
Ben benieuwd.

• violator_
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 08-11 22:39
Gedeelde eerste plaats voor Secret of Mana en FF7

.. maar uiteraard beide afkomstig van Squaresoft

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• PsyFlash
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 18:16
Vreemd heel vreemd.
Secret of Mana (1 en 2) zijn inderdaad goede spellen. Vooral erg leuk om met meerdere spelers over internet te spelen. (hiervoor dus geen echte snes te gebruiken)
Maar ik vind dat chrono trigger in verhouding echt stukken beter is! In mijn ogen de beste snes rpg ooit.
De characters zijn echt goed. En het concept is erg origineel. Het is meteen de minst Lineaire rpg die voor de snes ooit uitkwam.
Het enige vage is, dat je vanaf een bepaald moment je maincharacter uit de party kunt schoppen, en iemand anders als main character gebruiken. (Magus dus bijvoorbeeld)

Verder zijn de spells echt spectaculair.

Ook zie ik "tales of phantasia" niet bepaald vaak, maar dat kan komen, omdat er nog niet zo lang een goeie 100% en serieuze translation voor is.

• violator_
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 08-11 22:39
Op dinsdag 15 januari 2002 12:22 schreef PsyFlash het volgende:
Vreemd heel vreemd.
Secret of Mana (1 en 2) zijn inderdaad goede spellen. Vooral erg leuk om met meerdere spelers over internet te spelen. (hiervoor dus geen echte snes te gebruiken)
Maar ik vind dat chrono trigger in verhouding echt stukken beter is! In mijn ogen de beste snes rpg ooit.
De characters zijn echt goed. En het concept is erg origineel. Het is meteen de minst Lineaire rpg die voor de snes ooit uitkwam.
Het enige vage is, dat je vanaf een bepaald moment je maincharacter uit de party kunt schoppen, en iemand anders als main character gebruiken. (Magus dus bijvoorbeeld)

Verder zijn de spells echt spectaculair.

Ook zie ik "tales of phantasia" niet bepaald vaak, maar dat kan komen, omdat er nog niet zo lang een goeie 100% en serieuze translation voor is.
Het verhaal en de opbouw van secret of mana raakte ik meer aan verslingerd dan welke rpg dan ook .. ook het met meerdere spelers spelen was gewoon te hefig voor woorden.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Barracuda
  • Laatst online: 06-06 13:31
sorrie maar Ancient Ys Vanished Book ken ik niet
wel ken ik Ancient Ys Vanished omen I,II&III maar die zal jij vast niet bedoelen die zijn namelijk al wat ouder

heb je screenshots of een site van die game ?

BVD

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 12:04 schreef Long_Nils het volgende:
Ik heb Planscape: torment besteld na al die lovende kritieken hier. Word m'n eerste echte rpg. Beter maar meteen goed beginnen dus.
Ben benieuwd.
PlaneScape: Torment is zeker het beste RPG ooit (naar mijn mening) maar voor een newbe in RPG-land kan een lastig RPG zijn, verwacht ook geen flitsende graphics (res van 640x480) of veel aktie, maar heb veel geduld en praat met iedereen waarmee je kunt praten, o, en haast vergeten, download de patch erbij, er zit een bug in het spel dat tijdens gevechten het spel ongeloofelijk langzaam gaat draaien, maar verder is het een fantasties RPG :9~

• DarkX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01-09-2018
Op dinsdag 15 januari 2002 12:04 schreef Long_Nils het volgende:
Ben benieuwd.
Hebben ze em bij jullie bij de free record niet meer? daar was hij voor minder dan 2 tientjes (guldens)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• tazzman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-11 11:28

tazzman

a real boardmonkey

Mijn all time fav is en blijft Wasteland. Gevolgd door de Wasteland-remake (nou ja, sort of..) Fallout. (Deel I, deel II vond ik geen bal aan). Maar ook Ultima:Pagan (VIII?) vond ik zelf errrg goed.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Capitol_Gee
  • Laatst online: 01-03-2010

Capitol_Gee

Life is like a blowjob it sux

ik ben een beetje uit dit genre :(
al die mega ruige spellen met mega ruige armor etc en wapenz.
Het enige wat er nog op lijkt wat ik speel is het bord spel warhammer marja nix daarover.

euhm dit zijn die van mij:
Diablo 1

whaha meer ken ik er eigenlijk niet ik speel veel te veel cs op mn pc.

omelette du fromage

• The Will
  • Nu online
Ik zeg het toch nog maar een keer, Diablo is geen _echte_ RPG. Maar gewoon een Hack&Slash met een paar RPG elementen.

Edit: Damn wat is typen toch moeilijk

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 18:51 schreef The_Will het volgende:
Ik zeg het toch nog maar een keer, Diablo is geen _echte_ RPG. Maar gewoon een Hack&Slash met een paar RPG elementen.

Edit: Damn wat is typen toch moeilijk
IDEM hier moet ik es een MODje vragen of hij de topic titel wil veranderen naar Beste die-hard RPG ooit :? :P

• William
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:49
Daggerfall: The Elder Scrolls

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 19:23 schreef William het volgende:
Daggerfall: The Elder Scrolls
éhm, ik mag vast wel een kleine corectie toe voegen ;)
het is The Elder Scrolls II: Daggerfal :9~
De opvolger van The Elder Scrolls I: Arena en begin dit jaar moet natuurlijk The Elder Scrolls III: Morrowind uitkomen :9~

• ChaosKnight
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12-05-2011
Gewoon de hele Final Fantasy serie

senior internets

• GZ
  • Laatst online: 26-11 18:15

GZ

!!

Op dinsdag 15 januari 2002 16:44 schreef Barracuda_1 het volgende:

[..]

sorrie maar Ancient Ys Vanished Book ken ik niet
wel ken ik Ancient Ys Vanished omen I,II&III maar die zal jij vast niet bedoelen die zijn namelijk al wat ouder

heb je screenshots of een site van die game ?

BVD
Volgens mij is Mr.Rudi zelf ook al wat ouder. Hij heeft me pas nog in een ander topic wat MSX les gegeven. ;)

Dus ik denk dat hij gaat zeggen dat ze op de MSX uitkwamen.

De Ys serie is naar mijn weten ook op de (S)NES verschenen, maar alleen in het Japans.

PS: No flame intended Mr.Rudi .

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• yhtomit
  • Laatst online: 05-12-2008

yhtomit

Ondertitel?

Op dinsdag 15 januari 2002 12:34 schreef violator_ het volgende:

[..]

Het verhaal en de opbouw van secret of mana raakte ik meer aan verslingerd dan welke rpg dan ook .. ook het met meerdere spelers spelen was gewoon te hefig voor woorden.
En de muziek was, zeker voor de snes, geweldig!!!

No surface shines brighter than the light that burns beneath it

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Zijn de Dungeon Master spellen eigenlijk wel genoemd :? de eerste echte 3D dungeon cralling RPG (ik heb nooit deel 1 gespeeld, alleen deel 2)

• Lord Daemon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09-09 20:03

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Gisteren even Secret of Mana weer gaan spelen - het blijft koel. :) Het leukste is dat je het met z'n twee-en achter 1 PC kan spelen. Zo hebben Jag en ik het vroeger helemaal uitgespeeld. :o

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• GZ

GZ

!!

Iemand met SoM weleens alle wapens tot level 8 gehaald??

Ikzelf niet namelijk.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 23:28 schreef Lord Daemon het volgende:
Gisteren even Secret of Mana weer gaan spelen - het blijft koel. :) Het leukste is dat je het met z'n twee-en achter 1 PC kan spelen. Zo hebben Jag en ik het vroeger helemaal uitgespeeld. :o
Kheb Secret of Mana nooit gespeeld, is het een leuk spel :?

damn, wat is dat een domme vraag van mij, iedereen heeft het er over en dan vraag ik of het een leuk spel is |:(

• yhtomit
  • Laatst online: 05-12-2008

yhtomit

Ondertitel?

Op dinsdag 15 januari 2002 23:37 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Kheb Secret of Mana nooit gespeeld, is het een leuk spel :?
Nee, daarom is iedereen er zo enthousiast over ... ;)

Hehe, je zag het zelf al

No surface shines brighter than the light that burns beneath it

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 23:38 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Nee, daarom is iedereen er zo enthousiast over ... ;)
Daarom heb ik de onderste text er even bij gezet :P soms ben ik echt een ongeloofelijk }:O

• MrRudi
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-10-2015

MrRudi

That would be grrrrreat!

Op dinsdag 15 januari 2002 22:45 schreef GolbeZeromus het volgende:

[..]

Volgens mij is Mr.Rudi zelf ook al wat ouder. Hij heeft me pas nog in een ander topic wat MSX les gegeven. ;)

Dus ik denk dat hij gaat zeggen dat ze op de MSX uitkwamen.

De Ys serie is naar mijn weten ook op de (S)NES verschenen, maar alleen in het Japans.

PS: No flame intended Mr.Rudi .
Man ik ben STOKoud...hoe wou je me flamen, broekie ;) :D

Maar goed...ff een lesje geschiedenis:

Ancient Ys Vanished Omen, verschenen in 1987 op de MSX en PC88
Ancient Ys Vanished The Final Chapter (Ys-2 in de volksmond) was het vervolg, eveneens op MSX en de PC88

Beide spellen zijn gebundeld en uitgebracht als Ancient Ys Vanished Omen Book 1 & 2 op de Turboduo.

Wanderers from Ys (Ys-3) is uitgekomen op de SNES, Genesis en de MSX en was het eerste en enige sidescrolling RPG dat ik ken. En de enige uit de serie die in het Engels is uitgebracht.

Ys-4, The Mask of Sun is uitgekomen op de SNES, en in principe ook op de PC-Engine, maar onder een andere naam (The Dawn of Ys) en (heel apart) ook een ander verhaal.

Ys-5 is (voorlopig?) de laatste uit de reeks en is zover ik weet ook alleen op de SNES en de PC-Engine uitgebracht.

Van Ys-1 en Ys-2 zijn inmiddels PC (Windows) remakes van gemaakt: Ys Eternal en Ys 2 Eternal (die ook als bundel worden verkocht). Tevens zijn deze remakes er voor de Saturn trouwens.

ps. deze spellen reeks zal ook nog wel op andere vage spelsystemen/homecomputers zijn uitgekomen, maar je kan niet alles weten.

Engine Software | >> FFXI Log << |

• enrico670
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-11 20:56
SOM, damn dat spul ruled :)
heb h`m hier nog liggen en m`n snes ook......
Het verhaal de graphics, de magic......de wapens...
en niet te vergeten de Muziek....

Heb alle wapens met level 8 gezien ja :)
niet in 1 spel jammer genoeg, maar ik heb heeeeel wat uren door dat mana fortress gelopen in de hoop dat ik een orb zou krijgen...wat een spel.
Denk 6x uitgespeeld of zo.
als je voor het eerst bij de Mana tree komt en dan gebeurt er "iets" dan leef je echt mee van NEEEEEE :) de kenners begrijpen wat ik bedoel :)

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 23-11 19:42
Op woensdag 16 januari 2002 01:03 schreef enrico het volgende:
SOM, damn dat spul ruled :)
heb h`m hier nog liggen en m`n snes ook......
Het verhaal de graphics, de magic......de wapens...
en niet te vergeten de Muziek....

Heb alle wapens met level 8 gezien ja :)
niet in 1 spel jammer genoeg, maar ik heb heeeeel wat uren door dat mana fortress gelopen in de hoop dat ik een orb zou krijgen...wat een spel.
Denk 6x uitgespeeld of zo.
als je voor het eerst bij de Mana tree komt en dan gebeurt er "iets" dan leef je echt mee van NEEEEEE :) de kenners begrijpen wat ik bedoel :)
SOM was top ja , maar ik vind soulblazer ook wel een (vergeten )klassieker
voor de pc baldur's gate

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Profile
  • Laatst online: 09-03-2009

andere toppers:
Planescape Torment, Final Fantasy 3+4, Suikoden 1+2, Baldurs Gate, Xak 1+2+3, Dragonslayer 6, Wild Arms

Om maar eens wat te noemen, en ja, ik ben fan van old-skool RPG's :D
De Ys serie staat bij mij ook op 1... maar een goede 2e is toch echt wel SD-Snatcher (van Konami) bij mij... (na die vele Fantasy RPG's die ik voorbij heb zien komen misschien een vreemde eend in de bijt, maar Cyberpunk RPG's roelen eigenlijk ook wel) :)

linkje voor de nieuwsgierigen:
http://www.gameart.com/hosted/snatcher/sdsnatch.html (voor SD-Snatcher)

_SosA_ = _SukkeL_ :r

• Trashbash
  • Laatst online: 06-04-2008
Hmm secret of mana dat was zeker leuk.
Alle wapens heb ik idd op 8 gehad, maar niet op 8.99 (het aller aller hoogste).

Ik weet niet of er iets speciaals gebeurd bij 8.99 bij de weapons.
De spells daarentegen, als ze op 8.99 staan gebeurd wel iets speciaals. Fireballs zijn drakekoppen, effecten veel groter en langer etc :)

Vandaar mijn vermoeden dat er iets gebeurd op 8.99 maar om daar te komen duurt zo verschrikkelijk lang.
Heel vaag is dat je boven level 8 geen xp meer krijgt op je wapen als je zelfs iets sloopt, alleen als je teammates iets hakken.
Hmm en dit speelde ik zo'n 8 jaar geleden, grappig dat ik het nog allemaal weet :)

...

• KaMiKaZe
kent iemand dreamweb nog ?

• Yoozd
  • Niet online

Yoozd

Drugs r good, m'kay

Op woensdag 16 januari 2002 03:46 schreef Bamibal het volgende:
kent iemand dreamweb nog ?
Jaah... dat futuristische spel met je "dairy of a madman" (daar bedoel ik dagboek van een gekke man mee, niet melkprodukt van een gekke man)

voor de rest:
Lands of Lore
betrayal at Krondor
Bladurs gate en aanverwanten
Fallout 1 en 2
en nog een serie PRG voor verschillende consoles.

De geschiedenis leert ons, dat men over het algemeen niet van de geschiedenis leert.

• The Will
  • Nu online
Damn, ik kan met de meesten nu helemaal niet meer mee praten :( Zal wel allemaal van voor mijn tijd zijn.

Naja toch binnekort maar us op zoek gaan naar Secret of Mana

There is no magic.

• PsyFlash
Op woensdag 16 januari 2002 08:31 schreef The_Will het volgende:
Damn, ik kan met de meesten nu helemaal niet meer mee praten :( Zal wel allemaal van voor mijn tijd zijn.

Naja toch binnekort maar us op zoek gaan naar Secret of Mana
Dat lukt je :)

Maar ik was wel benieuwd, zijn er veel mensen die ook het vervolg hebben gespeelt? Seiken densetsu 3 (ookwel SOM2)
die kan ook met meer spelers, en je hebt gave classes.

• The Will
  • Nu online
Oke ik heb nu beide Secret of Mana's (1 en 2) Maakt het voor het verhaal nog uit welke ik eerst speel, of gaat het verhaal niet door?

There is no magic.

• Long_Nils
DarkX:
Hebben ze em bij jullie bij de free record niet meer? daar was hij voor minder dan 2 tientjes (guldens)
Daar heb ik hem ook vandaan, online besteld.
Soccubus:
PlaneScape: Torment is zeker het beste RPG ooit (naar mijn mening) maar voor een newbe in RPG-land kan een lastig RPG zijn, verwacht ook geen flitsende graphics (res van 640x480) of veel aktie.
Wat ik er van verwacht is een goed, meeslepend verhaal. Ik heb een paar screen shots gezien en de graphics vallen best mee. Wat ik mischien lastig ga vinden is het AD&D gebeuren. Ik weet daar werkelijk niets van, maar het lijkt me wel interessant. Weet iemand mischien nog een link naar wat globale uitleg over wat dat nu allemaal inhoudt en waar Planscape daarbinnen staat.

• The Will
  • Nu online
Je hoeft in principe helemaal nix van AD&D te weten om Torment te spelen. Als je weet hoe het werkt herken je er wel wat dingen in zoals aanvalsworpen en saving throws. Maar het is niet noodzakelijk. En het verhaal is echt super goed!

There is no magic.

• tazzman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-11 11:28

tazzman

a real boardmonkey

Ben ik dan de enige die Wasteland gespeeld heeft? Nou moe.. ik word oud :P

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• KaMiKaZe
ik game al sinds 1980 ofzow :P

• The Will
  • Nu online
Toen bestond ik nog niet eens ;)

Maar heb nog wel wat spellen uit die tijd gespeeld.

There is no magic.

• AntonicKnight
  • Laatst online: 27-11-2016
Mijn beste RPG zijn toch wel Planescape:Torment en BG2.

Het is echt super jammer dat er geen uitbreiding/vervolg is gekomen op PS:T en bovendien had ik een tijd lang nog wat problemen met de installatie/ verkeerde savegames. Ik heb toch veel plezier gehad met deze RPG.

MacBook Pro (mid-2010) || 2.4 GHz Core 2 Duo || 2x2GB || 64 GB OCZ Vertex + 640GB Samsung HM641JI || Eizo S2232WE-BK || Bose Companion II

• TheKeeper
  • Laatst online: 05-11 13:50

TheKeeper

In 2 words: NO!

Iedereen hier zo vastgeroest aan z'n pc dat ie geen vrienden meer heeft om eens een lekker avondje echt te D&D-en. Gordijnen dicht, kaarsen aan (een gewone lamp gedimd om te kunnen schrijven en de dobbelstenen te lezen). Maar ja, heb je wel creatieve mensen nodig. :9

Ben je toch eenzaam en ben je op je pc aangewezen, is er genoeg keuze hierboven. :P

• The Will
  • Nu online
Idd, Pen and Paper RPG's blijf ik toch de leukste RPG's vinden die er bestaan. Alleen klote dat de enige die ik ken die het speelt, me neefie is en die woont in Den Haag :(

Kortom ik speel het nooit, alleen in de vakantie.

There is no magic.

• PsyFlash
Op woensdag 16 januari 2002 10:58 schreef The_Will het volgende:
Oke ik heb nu beide Secret of Mana's (1 en 2) Maakt het voor het verhaal nog uit welke ik eerst speel, of gaat het verhaal niet door?
Mwah, een beetje maar, ik zou wel met som 1 beginnen, want ze refereren er soms wel naar.

• The Will
  • Nu online
Heb ik ook gedaan. Ik heb nu e.o.a. Sprite bij me maar kan ik daar ook zelf mee vechten want dat ding is lvl 1 dus wordt door 1 pijl ofzo gekilled :( En ze wijkt ook niet echt zelf uit.

En verder zijn die green slimes ofzo ontzettend irri, de hele tijd weer splitsen en 2 nieuwe :(

There is no magic.

• SilentStorm
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13-08 20:35
nog ff back@topicstarter: hoe kun je nou ooit de lands of lore SERIE leuk vinden.. Deel 1 was gewoon subliem, de rest zijn alleen het verhaal nog wat aan het uitmelken..

anywayz:

[nieuwere spellen lijk ik niet echt meer de tijd voor te hebben.. wel utopia]
1:Lands of lore 1
2:Realms of Arkania (serie :P)
3:Final Fantasy 7
4:utopia
5:Revenant

ow en betrayal in antara was ook wel goe..

En natuurlijk alle oldskool rpg's zoals chrono trigger, akalabeth + ultima en ook de lord of the rings spellen

(en metal gear solid/snakes revenge is ook rpg, evenals ecstatica of stonekeep.. en little big adventure.. )

diablo 1 en 2 ook wel goe..

Ik vergeet er een heleboel...

No one expects the spanish inquisition! * tweakers@campzone || The Reality lan

• The Will
  • Nu online
Betrayal in Antara, leuk?! Damn dat vond ik echt zo'n *(#@&$(*& spel. Was ook zo lekker handig dat je geen quest-log had |:(

Edit: Typo's

There is no magic.

• ThePriest
  • Laatst online: 08-01 12:28

ThePriest

the one, the only

Op woensdag 16 januari 2002 18:19 schreef SilentStorm het volgende:
nog ff back@topicstarter: hoe kun je nou ooit de lands of lore SERIE leuk vinden.. Deel 1 was gewoon subliem, de rest zijn alleen het verhaal nog wat aan het uitmelken..

anywayz:

[nieuwere spellen lijk ik niet echt meer de tijd voor te hebben.. wel utopia]
1:Lands of lore 1
A-MEN!! :) Inderdaad, Lands of Lore 1 is een meesterlijk spel. Ik weet ook zeker dat als ik 'm weer zou installeren, dat ik hem dan zonder pauze weer uit zou willen spelen. Al is het maar om die akelige heks weer te grazen te nemen! :Y)

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Over LoL ben ik het niet helemaal mee eens, Lands of Lore: The Throne of Chaos is een klein leuk RPG, Lands of Lore 2: Guardians of Destiny is (naar mijn mening) beter dan LoL1, meer vanwege het leukere verhaal, een in eerste instantie gewone man die de zoon van Scotia is (heeft hij ook niet voor gekozen :P ) die tegen wil en dank een held wordt, LoL1 is het standaard goed vs kwaad verhaaltje, LoL2 is heel anders, daar moet je een einddoel berijken, maar de weg die je bewandeld is je eigen keuze (het palijsje met koning van het Huline dorp opblazen :P ), en de groote van LoL2 vind ik erg goed, LoL3 is weer meer het standaard goed vs kwaad verhaaltje wat zich op verschillende planes afspeeld (de laatste plane vind ik erg goed, waar je wat aspecten van C&C tegen komt :)
ow en betrayal in antara was ook wel goe..
om maar eens over uitmelken te hebben :P
diablo 1 en 2 ook wel goe..
Zoals al eerder is gezecht, Diablo 1 en 2 zijn geen echte RPGs, gewoon veel actie met een heel klein beetje RPG in de vorm van character generation ;)

• GZ

GZ

!!

Iemand hierboven zei iets over Cyberpunk RPG's. Shadowrun op de SNES iemand?

Dat was best een cool spel. Alleen die gesprekken waren soms irri.

• MrRudi
  • Laatst online: 16-10-2015

MrRudi

That would be grrrrreat!

Op woensdag 16 januari 2002 20:07 schreef GolbeZeromus het volgende:
Iemand hierboven zei iets over Cyberpunk RPG's. Shadowrun op de SNES iemand?

Dat was best een cool spel. Alleen die gesprekken waren soms irri.
Shadowrun heerschte! Das gewoon CULT dat spel...hoe kon ik die vergeten :D

Engine Software | >> FFXI Log << |

• White Dust

White Dust

Topicstarter

4:utopia
éhm, ik probeer een profince in Utopia te criëren maar hij wil de 3 cijferige code niet doorgeven :? hoe vaak ik ook op F5 ram :(

Heb het al opgelost, de firewall was het probleem :P

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 16 januari 2002 12:32 schreef Long_Nils het volgende:

Wat ik er van verwacht is een goed, meeslepend verhaal. Ik heb een paar screen shots gezien en de graphics vallen best mee. Wat ik mischien lastig ga vinden is het AD&D gebeuren. Ik weet daar werkelijk niets van, maar het lijkt me wel interessant. Weet iemand mischien nog een link naar wat globale uitleg over wat dat nu allemaal inhoudt en waar Planscape daarbinnen staat.
Ik post zelf wel even wat.

Wat de meeste mensen zien als 'de' AD&D-wereld is in feite de wereld genaamd 'Forgotten Realms'. Baldur's Gate 1 & 2 en Icewind Dale spelen zich hier bijvoorbeeld af, en volgens mij Ruins of Myth Drannor en zo ook. Echter, de Forgotten Realms is maar 1 wereld in een oneindigde hoeveelheid werelden die samen de Multiverse uitmaken. De belangrijkste hiervan zijn de Prime Material Planes, dit zijn werelden zoals de onze. Forgotten Realms, Ravenloft, Dark Sun, etcetera zijn allemaal Prime Material Planes, kortweg Primes. Er zijn oneindig veel van de Primes.

Van de andere planes zijn er maar eindig veel. In het 'midden' van het multiversum staan de Positive Material Plane, de Negative Material Plane, de 4 Elemental planes (Fire, Earth, Water, Air) en nog 12 planes die tussen de Elemental Planes en de Pos/Neg Material Planes instaan. Op een van deze Planes kom je in PS:T terecht, maar ik vertel niet welke. :)

'Om' deze planes heen zit de Ethereal Plane, dan heb je de Primes waar we het al eerder over hadden, en dan heb je de Astral Plane.

Daarbuiten zijn de werelden waar Planescape zich feitelijk afspeelt: de Outer Planes.

De Outer Planes krijgen hun bestaan door het geloof van wezens op de Primes, en daardoor zijn ze ook redelijk vaag. Overtuigingen en geloof zijn op de Outer Planes net zulke belangrijke wapens als zwaarden en bijlen. Je zult in PS:T bijvoorbeeld ook een Party Member kunnen krijgen met een wapen dat beter wordt naarmate hij meer zelfvetrouwen krijgt. :)

In het midden van de Outer Planes staat Sigil, de 'City of Doors'. Deze stad bevat Portals naar zeer veel Planes, waardoor het een strategisch belangrijke plaats is. Echter, geen enkele godheid of organisatie heeft de macht om Sigil in te nemen, want Sigil wordt bestuurd door de 'Lady of Pain', een mysterieuze verschijning die bijzonder machtig is maar zich verder nauwelijks met het bestuur van de stad bemoeit.

De macht in de stad is dan ook met name in handen van de verschillende factions, die overigens door de hele Outer Planes actief zijn. Factions die je in het spel zal tegenkomen zijn onder andere Dustmen, Godsmen, Harmonium, Mercykillers en Zoasitects.

Nu de Outer Planes zelf: deze zijn gegroepeerd in een cirkel, waarbij iedere plane bij een van de alignments van AD&D hoort, of tussen twee alignments in valt. Wat zijn alignments?

Je hebt twee assen: iedereen is Lawful, Neutral of Chaotic - en iedereen is Good, Neutral of Evil. Mogelijk alignments zijn dus Lawful Good (paladins), Chaotic Neutral, True Neutral, Lawful Evil, etcetera.

Voor alle alignments behalve True Neutral is er een Plane, en tussen twee naast elkaar liggen alignments (waarbij TN weer niet wordt meegerekend) ligt ook een Plane. Ik probeer me ff de Planes te herinneren, maar hier kunnen fouten in zitten:

Lawful Good: Mount Celestia
Lawful Good/Neutral Good: Bytopia
Neutral Good: Elysium
Neutral Good/Chaotic Good: Arcadia
Chaotic Good: The Beastlands
Chaotic Good/Chaotic Neutral: Ysgard
Chaotic Neutral: Limbo
Chaotic Neutral/Chaotic Evil: Pandemonium
Chaotic Evil: The Abyss
Chaotic Evil/Neutral Evil: Carceri
Neutral Evil: The Grey Waste
Neutral Evil/Lawful Evil: Gehenna
Lawful Evil: The Seven Hells (aka Baator)
Lawful Evil/Lawful Neutral: Acheron
Lawful Neutral: Mechanus
Lawful Neutral/Lawful Good: Twin Paradise

En dan zijn we full circle. :) Ik moet wel zeggen dat ik niet zo zeker ben van Twin Paradise en Bytopia, maar goed, daar kom je toch niet in PS:T. Op een aantal andere planes wel, en er worden er ook een aantal genoemd in de beschrijvingen van objecten en spells en zo.

Het is allemaal niet per se nodig, maar met deze kennis is PS:T nog wat begrijpelijker en dieper. :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 16 januari 2002 21:45 schreef Soccubus het volgende:

[..]

éhm, ik probeer een profince in Utopia te criëren maar hij wil de 3 cijferige code niet doorgeven :? hoe vaak ik ook op F5 ram :(
Utopia? Als je een turn-based strategy game met turns van een uur, zoals Utopia, wil spelen, dan zou ik je zeker aanraden om Space te gaan spelen. Die is tactisch veel dieper dan Utopia/Dominion/Planetarion etcetera. Daar heb je tenminste een kaart, kan je zelf je units ontwerpen, is diplomacy veel belangrijker, ecetera. Wel eerst ff de newbe-guide op het Strategy forum lezen overigens! :)

• The Will
  • Nu online
Jeezus Lord Daemon, wat een verhaal. Weer wat geleerd vandaag ;)

Edit: Zo beter? ;)

There is no magic.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 16 januari 2002 21:54 schreef The_Will het volgende:
Jeezus Lord_Daemon, wat een verhaal.
Je bent getogen in W&L of niet ;)

En er zit geen underscore in mijn naam! :P Ik ben nog uit de goede ouwe tijd dat spaties konden.

• The Will
  • Nu online
Nee, sorry, heb er geloof ik 2 posts ofzo. Alleen die verhalen over Translucent Dreaming (ofzoiets) vond ik wel interessant. Maar Spielerij is my (i-net) life ;)

Simpelweg omdat dat het enige is waar ik iets van weet ;)

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 21:54 schreef The_Will het volgende:
Jeezus Lord_Daemon, wat een verhaal. Weer wat geleerd vandaag ;)
Kwou ongeveer het zelfde typen, maar kwas nog bezig met lezen :P

• The Will
  • Nu online
Ik wist het bovenste stuk al, dus dat hebbik maar ff geskipt, maar dat van die planes. Ik wist dat er 4 elemental planes waren en een ethereal plane, maar daar hield het toch wel op.

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 21:58 schreef The_Will het volgende:
Ik wist het bovenste stuk al, dus dat hebbik maar ff geskipt, maar dat van die planes. Ik wist dat er 4 elemental planes waren en een ethereal plane, maar daar hield het toch wel op.
Er wordt ook geloof ik in het spel over gebabbeld, over die alliances enz.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ja, er is ergens een gast die lezingen geeft over de Outer Planes. Daar kan je een - uh - heel interessant experiment doen. >:)

• The Will
  • Nu online
Is het bij Torment nou relext om met een (redelijk) hoge intellect te beginnen? Ik vind dus van wel omdat je dan veel meer opties hebt wanneer je met iemand praat, wat meestal ook betekend dat je nog wat extra experience krijgt.

Maar als ik met hoge Int begin zijn me andere stats meestal nogal laag. Wat is nou de ultieme point distribution?

There is no magic.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 16 januari 2002 22:25 schreef The_Will het volgende:
Is het bij Torment nou relext om met een (redelijk) hoge intellect te beginnen? Ik vind dus van wel omdat je dan veel meer opties hebt wanneer je met iemand praat, wat meestal ook betekend dat je nog wat extra experience krijgt.

Maar als ik met hoge Int begin zijn me andere stats meestal nogal laag. Wat is nou de ultieme point distribution?
De ultieme point distribution is dit:
Onafhankelijk van je class ga je naar 25 Constitution. Je regenrate dan 3 hitpoints per seconde, en daar wordt het spel erg relaxed van. :) Verder doe je wat je class je ingeeft. Mijn favo is een mage, en dan Intelligence en Wisdom heel erg hoog krijgen - wat over blijft stop ik in Charisma. Je krijgt dan lekker veel dialogue opties, je kan mensen goed overtuigen, puzzels oplossen, etcetera. Je kan de hele Circel of Zerthimon unlocken. En vergeet niet dat hoge wisdom je een XP-bonus geeft, tot wel 35% bij 25 Wisdom.

• hervaz
  • Laatst online: 27-07-2020
Niet de beste, maar wel een paar die me echt maanden soms van straat hielden:

Daggerfal,ecstatica,stonekeep.

Ik heb met deze spellen altijd veel meer plezier gehad in spelen dan nu, raar eigenlijk, en in estatica schrok ik me werkelijk rot soms.

• The Will
  • Nu online
Ik ga maar weer opnieuw beginnen met Torment, ik zat in een of andere Maze, met van die kubus robots. En daar moest je de difficulty op expert ofzo zetten en dan moest je daar ergens een Wizard ofzo verslaan. Maar die dingen die daar zaten hadden een veel te hoog level voor mij, dus ik kan opnieuw beginnen want daar kan je verder niet uitkomen zonder die pipo te verslaan.

Edit: Wat is de Circle of Zerthimon btw, of moet ik dat nog niet weten?

There is no magic.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 16 januari 2002 22:43 schreef The_Will het volgende:
Ik ga maar weer opnieuw beginnen met Torment, ik zat in een of andere Maze, met van die kubus robots. En daar moest je de difficulty op expert ofzo zetten en dan moest je daar ergens een Wizard ofzo verslaan. Maar die dingen die daar zaten hadden een veel te hoog level voor mij, dus ik kan opnieuw beginnen want daar kan je verder niet uitkomen zonder die pipo te verslaan.
Tsja, je ventje is onsterfelijk, dus op zich - het kan altijd. :)

Toen ik daar de eerste keer was was ik ook veel te lage level...

De laatste keer dat ik het gespeeld heb deed ik bijna alles alleen of samen met Nordom. Dan krijg je best een hoge level, en ik moest en zou die 9th level spells zien. :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dat ding wat Da'khon bij zich heeft?

• The Will
  • Nu online
Oke, oke het _kan_, maar daar had ik niet zo'n zin in. En wie is Nordom.

Oke ik moet het echt snel weer gaan spelen, ik weet niet meer wat alles is.

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 22:43 schreef The_Will het volgende:

Het was mij toendertijd wel gelukt, Fall-From-Grace was wel gestorfen :'( maar dat was een kwestie van weer tot levend wekken, waar kun je die éne bot vinden die je partie dan joint, waar The_Will het al over had :? of zit hij in dat labyrinth :? ergens

• The Will
  • Nu online
Er joint toch niet zo'n bot je? Je kan er komen door naar die ene winkel te gaan waar ze allemaal vage dingen verkopen. En dan moet je daar zo'n figure van zo'n bot kopen. En dan een beetje aan z'n ledematen gaan draaien, en dan kom je er. Of bedoelde je dat niet?

Edit: Fall from Grace is cool!!

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 23:09 schreef The_Will het volgende:
Er joint toch niet zo'n bot je? Je kan er komen door naar die ene winkel te gaan waar ze allemaal vage dingen verkopen. En dan moet je daar zo'n figure van zo'n bot kopen. En dan een beetje aan z'n ledematen gaan draaien, en dan kom je er. Of bedoelde je dat niet?

Edit: Fall from Grace is cool!!
In die maze moet ergen zo'n kubes bot zitten (al een tijdje geleden dat ik het speelde) en die kan je party joinen.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nordom! Nordom is een rogue Modron. Je kan hem vinden in de Hard maze, maar dat moet je doen voordat je de wizard gaat verslaan. Hij is super gaaf, al was het maar omdet het de enige range strike unit uit het hele spel is. (En hij heeft oneindig veel crossbow bolts ;) )

• The Will
  • Nu online
Ow, ja nou je het zegt. Daar kun je in die shop ook een of andere item voor kopen. Maar ik zou niet weten waar die zat, zoals ik al zei had ik er absoluut geen zin meer in omdat die creatures gewoon te sterk waren.

Ik ga het binnenkort maar weer spelen, heb gister de cd's gezocht en geinstalled. Dus ik kan het weer spelen.

Edit: Waar vind je die Nordom dan, gewoon rondlopen door die maze en dan hopen dat je um tegen komt? En zit ie op het zelfde difficulty level als de wizard?

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 23:13 schreef Lord Daemon het volgende:
Nordom! Nordom is een rogue Modron. Je kan hem vinden in de Hard maze, maar dat moet je doen voordat je de wizard gaat verslaan. Hij is super gaaf, al was het maar omdet het de enige range strike unit uit het hele spel is. (En hij heeft oneindig veel crossbow bolts ;) )
Ook weer zo'n leuke naam speling :P hou ik wel van, de Modron waren 1, als er 1 weg gaat is die niet meer Modron dus wat doe je dan... :P kmoet nu echt m'n nest in, kzie morgen wel verder :P

• GaiusBertus
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 25-10-2016

GaiusBertus

aka Gajes

Planescape: Torment, niet alleen een hele goede RPG maar ook nog eens een heel goed verhaal in het algemeen, zeker zo goed als het gemiddelde fantasy boek :)

Trouwens, mooie uitleg Lord Daemon, maar ik als Planescape fan moet er even over mierenneuken, want er staan een paar kleine foutjes die eigenlijk niet eens belangrijk zijn voor de Planescape leek maar ik ga ze toch noemen :P
Allereerst is er maar 1 Prime Material Plane, die is echter weer onderverdeelt in talloze Crystal Spheres (oneindig veel zelfs), die kun je dus een beetje vergelijken met de layers van de Outer Planes alleen liggen deze niet "boven" elkaar. Crystal Spheres bevatten meestal 1 planetenstelsel. Tussen de Crystal Spheres ligt Wild Space, waardoor magische ruimteschepen, Spelljammers genaamd, reizen, maar hier weet ik verder niet veel van, ik zou wel graag de campaign setting eens lezen. Verder ligt Ravenloft niet op de Prime Material Plane maar is het een Demiplane (of Dread) op de Ethereal Plane, en het is er heel erg stom en je wilt er als character niet heen, vooral omdat het bijna onmogelijk is er weer af te komen.
En als laatste heet de plane tussen Mount Celestia en Mechanus niet Twin Paradises (dat is Bytopia) maar Arcadia en het is stom daar, allemaal veel te netjes en vol met paladins :o Oh, en Baator heeft natuurlijk 9 layers, gebaseerd op de ideeën van Dante :)
Einde van mijn zeuren, verder klopt alles dus :)

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Baator heeft 9 layers en de Abyss 666. :)

Maareh, je hebt vast gelijk, bedankt voor de aanvullingen en correcties. ;)
Waar vind je die Nordom dan, gewoon rondlopen door die maze en dan hopen dat je um tegen komt? En zit ie op het zelfde difficulty level als de wizard?
Ja en nog eens ja. :)

• The Will
  • Nu online
Maken ze toevallig ook Atlassen voor al die planes - lijkt me wel handig als ik dat zo hoor ;)

There is no magic.

• GaiusBertus
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 25-10-2016

GaiusBertus

aka Gajes

In de Planescape Campaign Set (AD&D 2nd edition) staat alles uitgelegd en voor D&D 3rd edition staat het in de Manual to the Planes. Maar verder staan er niet zo veel locaties in, dat wordt aan de fantasy van de DM en de spelers en wie het verder ook leest en/of gebruikt overgelaten, het is meer de algemene beschrijving van hoe de planes werken :)

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

• The Will
  • Nu online
Ik was ook niet echt serieus hoor ;)

Ik speel als ik gewoon Pen and Paper (A)D&D speel, sowieso geen Planescape setting, en het enige spel wat ik heb op de pc met Planescape setting is Torment. Dus het maakt me niet zo veel uit.

En ten tweede ben ik een ontiegelijk slechte DM dus dat ga ik ook niet meer proberen, dat laat ik aan "The Gifted Ones" over ;)

There is no magic.

• SilentStorm
  • Laatst online: 13-08 20:35
Op woensdag 16 januari 2002 18:26 schreef The_Will het volgende:
Betrayal in Antara, leuk?! Damn dat vond ik echt zo'n *(#@&$(*& spel. Was ook zo lekker handig dat je geen quest-log had |:(
Als je dat al niet zelf kon bijhouden :P Spel is meer ontdekken dan snel uitspelen. Die battles worden wel irritant op het laatst trouwens..

Maarre vond dees goed omdat de wereld zo uitgebreid was. Je kon echt bij elk huis in elk dorp wel met iemand gaan ouwehoeren.. En daar zitten soms goeie puzzels tussen! Moet je bv ergens in een dorpje een aantal dingen bij elkaar zoeken, die in een ander dorp als kinderversje gezongen werden. Maar dat was dan ook meteen een dorpje aan de andere kant van de wereld :D exploren rulez!
Op woensdag 16 januari 2002 18:54 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Over LoL ben ik het niet helemaal mee eens, Lands of Lore: The Throne of Chaos is een klein leuk RPG, Lands of Lore 2: Guardians of Destiny is (naar mijn mening) beter dan LoL1, meer vanwege het leukere verhaal, een in eerste instantie gewone man die de zoon van Scotia is (heeft hij ook niet voor gekozen :P ) die tegen wil en dank een held wordt, LoL1 is het standaard goed vs kwaad verhaaltje, LoL2 is heel anders, daar moet je een einddoel berijken, maar de weg die je bewandeld is je eigen keuze (het palijsje met koning van het Huline dorp opblazen :P ), en de groote van LoL2 vind ik erg goed, LoL3 is weer meer het standaard goed vs kwaad verhaaltje wat zich op verschillende planes afspeeld (de laatste plane vind ik erg goed, waar je wat aspecten van C&C tegen komt :)
Dat idee is wel leuk, maar dan hadden ze het spel er ook wel een beetje naar mogen maken. Ten eerste is het door een (IMHO mislukte) poging om het allemaal in 360 graden bewegingsvrijheid te gooien al zn authentieke sfeer kwijtgeraakt en daarbij liep de engine ook niet erg lekker..

En dat (sfeer) vindt ik toch wel heel belangrijk aan een rpg. Het idee was leuk, zoals je zelf ook al naar voren bracht, maar ik kon de originele sfeer er gewoon niet meer in terugvinden. Deel 2 en 3 zijn gewoon compleet andere spellen geworden die met een paar dunne lijntjes zijn verbonden aan deel een (hoofdpersoon, 'scotia' (die soort hologramversie op t laatst), stukje grotten achter het draracle museum, schilderijen van helden van deel 1, die clerk die niemand vertrouwd in deel 1 en dan heb je het wel weer zowat gehad. In de ander delen ook totaal geen links naar dingen die in deel 1 gebeurd zijn).

En nou zijn die 'nieuwe spellen' best aardig, maar ze halen het niet bij LoL: Throne of chaos. Vooral kwa geluid: Dr zat eigenlijk geen enkele oorspronkelijke theme meer in :'( en die nieuwe hadden lang niet die kwaliteit die ik van lotr kende. Gewoon een bittere teleurstelling.
Het kon me bij lange na niet zoveel boeien als deel 1 dat deed.
Zoals al eerder is gezecht, Diablo 1 en 2 zijn geen echte RPGs, gewoon veel actie met een heel klein beetje RPG in de vorm van character generation ;)
Agreed, maar wel een hoop mensen noemden hem en officieel issie als rpg uitgebracht. Blizzard: experience, dus rpg! Had wel wat om te spelen, maar verder in het spel totaal geen karakter-ontwikkeling of drastische plot-wending :'( :(
éhm, ik probeer een profvince in Utopia te criëren maar hij wil de 3 cijferige code niet doorgeven hoe vaak ik ook op F5 ram
Norton zeker? ff je firewall uitzetten als je aan het utopia-en bent of anders moeilijk gaan doen met rules..
Utopia? Als je een turn-based strategy game met turns van een uur, zoals Utopia, wil spelen, dan zou ik je zeker aanraden om Space te gaan spelen. Die is tactisch veel dieper dan Utopia/Dominion/Planetarion etcetera. Daar heb je tenminste een kaart, kan je zelf je units ontwerpen, is diplomacy veel belangrijker, ecetera. Wel eerst ff de newbe-guide op het Strategy forum lezen overigens!
k zal dr eens een kijkje nemen.. wanneer ik weer wat tijd over heb :P

No one expects the spanish inquisition! * tweakers@campzone || The Reality lan

• PsyFlash
Op woensdag 16 januari 2002 22:25 schreef Lord Daemon het volgende:
Ja, er is ergens een gast die lezingen geeft over de Outer Planes. Daar kan je een - uh - heel interessant experiment doen. >:)
:)
Nameless one:
if you may kill me, may I kill you
afterwards?
Man:
well yes..

dat was em niet goed bekomen.

• Long_Nils
Lord Daemon bedankt voor de uitleg en GaiusBertus bedankt voor de aanvulling.
Het duizelt me nog wel een beetje, maar het is wel duidelijker geworden.
Ik ben gisteren avond begonnen met Torment. Heel even gespeeld maar.
Een vraagje: is het normaal dat als iemand tegen je praat, dat je z'n stem niet hoort en alleen de tekst ziet? Dit is namelijk het geval als die schedel tegen me begint te praten.

• TheKeeper
  • Laatst online: 05-11 13:50

TheKeeper

In 2 words: NO!

Op woensdag 16 januari 2002 21:53 schreef Lord Daemon het volgende:

Utopia? Als je een turn-based strategy game met turns van een uur, zoals Utopia, wil spelen, dan zou ik je zeker aanraden om Space te gaan spelen. Die is tactisch veel dieper dan Utopia/Dominion/Planetarion etcetera. Daar heb je tenminste een kaart, kan je zelf je units ontwerpen, is diplomacy veel belangrijker, ecetera. Wel eerst ff de newbe-guide op het Strategy forum lezen overigens! :)
Lijkt verdomd veel op Planetarion. Alleen de toevoeging dat je zelf wat schepen kunt ontwerpen. :? Ik blijf het maar bij Utopia houden, omdat daar de oude fantasie wereld in terug komt. En met de grote hoeveelheid spelers en de redelijke servers heb je nooit het gevoel constant met dezelfde mensen te maken te hebben. Heb je tijd over, moet je een Parallel Universe proberen (sorry, geen link |:() Dat werkt mer XP's en laat je bepaalde voorwerpen oppakken die je beter maken.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op donderdag 17 januari 2002 12:26 schreef TheKeeper het volgende:

[..]

Lijkt verdomd veel op Planetarion. Alleen de toevoeging dat je zelf wat schepen kunt ontwerpen. :?
Nee, het lijkt helemaal niet op Planetarion. Het grote verschil is dat er een vast aantal planeten in een galaxy zitten, die allemaal een bepaalde positie op de kaart hebben. Je kan alleen mensen aanvallen die naast jou zitten, en dan pak je dus ook exact die planeten af waar zij op zitten. Hierdoor komen er tactische overwegingen bij die je in Planetarion-like spelletjes nooit zult zien - "Als jij z'n oostelijke grens aanvalt met wat schepen zal hij daar z'n vloot naar toe sturen, en dan is hij verdedigingsloos tegen mijn aanval vanuit het westen." - "Ik vertrouw die alliance die in het noorden zit niet, ik ga mijn noordelijke grens verdedigen met weapon platforms." - "Damn, we zitten aan de rand van de galaxy en de enige manier waarop we nog kunnen expanderen is door die hele grote alliance heen naast ons - we zijn dus wel gedwongen dat te doen." Etcetera. Er komen een aantal tactische dimensies bij: plaatsing van je schepen, verdediging van individuele planeten, aanvallen van vijanden in bepaalde richtingen, etcetera.

Daarnaast zorgt het feit dat er een bepaald aantal planeten is ervoor dat je veel gemakkelijker sterft - als al je planeten zijn afgepakt ben je simpelweg dood. Om precies te zijn: maximaal 10% van de mensen die beginnen aan een galaxy kunnen die galaxy overleven, en daarvan krijgt dan nog maar 1/3 een onderschieding. :)

Ik heb zelf ongeveer een jaar lang Dominion gespeeld (wat erg lijkt op Utopia en Planetarion), maar binnen een dag was ik helemaal geconvert naar Space en ben ik gekapt met Dominion. :)

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee