Wat vinden "we" de beste aansluitingen voor spkrs?

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik vroeg me af, wat vind de gemiddelde audiofiel van de aansluiting kabel-->speaker, gewoon klemvittingen in die inzetpaneeltjes of met schroefklemmen? Of weer iets anders? Ik ben wel benieuwd.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

banaan-compatible schroefterminals. 24krts verguld uiteraard :9~

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 10:47

Wimmel

Hello

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Van die draaidingen (verguld) waar je je draadje onderstopt en dan dichtdraait. Die zitten ook aan mijn speakers, vandaar >:)
Werkt best goed, ze zijn 2 cm in diameter dus genoeg raakvlak om contact te maken.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Springclips :+

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Persoonlijk vind ik deze aansluitingen wel prima:
Afbeeldingslocatie: http://www.oehlbach.de/oehlbach/img/produktbilder/3006.jpg

Wat audiofiel het meest verantwoord is, is direct aansluiten. Maar dit gaat ten koste van het gemak en bij sommige kabels op langere termijn ten koste van de kwaliteit. Anders heb je nog voorgemonteerde luchtdichte plugs zoals de Nordost Z plug.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

direct solderen aan de speakers (drivers) natuurlijk ;)
is alleen een beetje onhandig |:(

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 22:55 schreef 01V het volgende:
direct solderen aan de speakers (drivers) natuurlijk ;)
is alleen een beetje onhandig |:(
Daarbij komt nog dat je dan geen filters hebt ;)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

gewoon een schroefconnectie, zoeen die je met de hand aan kan draaien,zijn vaak iets te klein voor dikke speakerkabel,ff opletten, liefst 24k verguld.

Verwijderd

Errr

Iemand al gedacht aan XLR koppelingen?
Die zijn dan misschien niet zo heel erg "audiofielig", maar wel praktisch, sterk en snel te verwisselen :)

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

speakon of xlr is zo gek nog niet vind ik..

• Illusion
  • Nu online

Illusion

(the art of)

voor de thuismarkt inderdaad van die schroefterminals. Voor de mobiele/professionele markt ga ik absoluut voor speakon. Speakon is ook verguld, heeft een groot contactvlak, een vergrendeling en is gewoon erg degelijk. Alleen een beetje duur, en vrij groot als je je huiskamerspeakers tegen de muur wil zetten.

offtopic:
wat vinden jullie eigenlijk van de stroomaansluiting? Die IEC-stekkers (computervoedingskabelstekkers) vind ik eigenlijk zwaar klote, als je ze vaker los en vast maakt zitten ze meestal niet zo goed meer vast. Daarom zou ik ook graag op alle apparatuur voor de voeding een Powercon connector zien. Dit is een al bestaande variant op Speakon, maar dan speciaal voor 230V 16A

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
Speakon aansluitingen zeggen in de harde PA praktijk toch nog net iets te vaak "krak" (kaduuk dus). Wat dat betreft: doe mij maar xlr. Xlr chassisdelen zijn toch net iets steviger is mijn ervaring.
Maar goed da's dus niet voor thuisgebruik.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:04

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Jep, doe mij maar XLR. Dat zal wel niet audiofiel zijn, maar je kunt mij niet vertellen dat Mackie (en Genelec, Quested en weet ik wie) dommer zijn dan de gemiddelde GoT-puistenbek qua aansluiten van hun bijzonder geile monitortjes. ;)

En het is nog eens zo stevig als de neten ook! :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Vergulde banaanstekkers.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Speakon :9~
Ik denk dat je dan wel moet rekenen op minstens € 10,- per chassis-deel.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Op zaterdag 12 januari 2002 21:33 schreef Wimmel24 het volgende:
WBT natuurlijk

[afbeelding]
Agree :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zaterdag 12 januari 2002 21:28 schreef Flippit het volgende:
banaan-compatible schroefterminals. 24krts verguld uiteraard :9~
zekers!!!!
ik heb heir zwaarvergulde dikke banaan stekkers liggen van 50 piek per stuk.. (hoezo overderven :P)
ziet er gewoon mooi uit, en ze zijn gewoon erg goed :) (10mm kabel :) )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zolang er geluid uit komt vind ik het best, hoor het verschil toch niet :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

[quote]Op zondag 13 januari 2002 01:01 schreef Illusion het volgende:
offtopic:
wat vinden jullie eigenlijk van de stroomaansluiting? Die IEC-stekkers (computervoedingskabelstekkers) vind ik eigenlijk zwaar klote, als je ze vaker los en vast maakt zitten ze meestal niet zo goed meer vast. Daarom zou ik ook graag op alle apparatuur voor de voeding een Powercon connector zien. Dit is een al bestaande variant op Speakon, maar dan speciaal voor 230V 16A

[quote]
Zou ik ook wel mooi vinden./
met anti rekontlasting graag.. ik pleur nog weleens over die kabels :P

• Hillie

Hillie

Gitaarwerk: Dan zou je, vooral als je kabels hebt liggen over stukken waar je vaker overheen loopt, een stukje vloerbedekking erop kunnen leggen. Best handig, als het tenminste tijdelijk is (voor in je studiootje, als je met spullen aan het sjouwen bent ofzo :)).

Verwijderd

ik heb ook gewoon speakon op me speakers >:)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 13 januari 2002 11:42 schreef Hillie het volgende:
Gitaarwerk: Dan zou je, vooral als je kabels hebt liggen over stukken waar je vaker overheen loopt, een stukje vloerbedekking erop kunnen leggen. Best handig, als het tenminste tijdelijk is (voor in je studiootje, als je met spullen aan het sjouwen bent ofzo :)).
hehe.. eeehhhmzz... ik ebn altijd aan et rotzooien met kabels, en ben van plan alles te verneiuwen WEER en nieuwe tafels bouwen enzo :) hehe..
enneh.. ik heb net de helft van men studiootje weer verkocht.. (ik heb nu tenslotte veel meer digitale apparatur waar je meer mee kan)
ehhe..

• Hillie

Hillie

Ik bedoelde ook gewoon een los stuk vloerbedekking. Hoeft maar een halve meter breed te zijn ofzo, maar het beschermt je kabels (en jezelf ;)) wel beter.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Veel goud zie ik, ik vind voor thuisgebruik die (vergulde) schroefkoppelingen met banaanstekker aansluiting ook het makkelijkst in gebruik, en met de kwaliteit zit het ook wel oke. XLR en Speakon vind ik (voor thuis) toch iets teveel van het goede.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 01:01 schreef Illusion het volgende:
voor de thuismarkt inderdaad van die schroefterminals. Voor de mobiele/professionele markt ga ik absoluut voor speakon. Speakon is ook verguld, heeft een groot contactvlak, een vergrendeling en is gewoon erg degelijk. Alleen een beetje duur, en vrij groot als je je huiskamerspeakers tegen de muur wil zetten.
Je moet ze ook niet tegen de muur zetten :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 13 januari 2002 13:27 schreef Esger het volgende:
Veel goud zie ik, ik vind voor thuisgebruik die (vergulde) schroefkoppelingen met banaanstekker aansluiting ook het makkelijkst in gebruik, en met de kwaliteit zit het ook wel oke. XLR en Speakon vind ik (voor thuis) toch iets teveel van het goede.
XLR is geen overbodige luxe hoor :)
ik werk ook veel met xlr.. alleen dan neit voor speakers :P
meer voor gebalanceerde shit in men studio
enneh.. ik ga et toch allemaal veranderen daar..dus ik laat die kabels ff lekker liggen :)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 13:45 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

XLR is geen overbodige luxe hoor :)
ik werk ook veel met xlr.. alleen dan neit voor speakers :P
meer voor gebalanceerde shit in men studio
enneh.. ik ga et toch allemaal veranderen daar..dus ik laat die kabels ff lekker liggen :)
Inderdaad ja, voor studiogebruik is XLR vooral makkelijk, ook omdat je apparaat-apparaat ook meestal XLR aansluit.
En volgens mij hebben ook (nog) lang niet elke speakers XLR aansluit, wel? In ieder geval, wat ik zei, voor thuisgebruik gewoon lekker klemvittingen. En als je een vaste opstelling hebt, zoals hier in de huiskamer mischien direct aangesloten.

[offtopic]Ik ben nog steeds wat aan het uitdenken voor die stalen-buisspeakers, mischien dat daar ook wel een directe aansluiting in komt, of losse vergulde fittingen.

• Hillie

Hillie

Meeste gebalanceerde aansluitingen aan studio apparatuur zijn of XLR of TRS-jacks. Op zich zijn jacks wat handiger (kijk maar eens naar je patchbay), omdat de pluggen wat kleiner zijn. Je trekt ze alleen wel makkelijker uit je apparatuur.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Gewoon "koud" klemmen. Ik heb mijn filter, zoals 'ie op mijn homepage staat, op een plankje MDF geplakt en de filter componenten direct aan elkaar gesoldeerd. Ik geloof dat dat hard-wire heet.

Al die mooie klemmetjes van WBT enzo zien er schitterend uit maar hoor je nu écht verschil? Zeg eens eerlijk *D

Ik heb mijn speakers dan zelf gebouwd en daar bij de minst mogelijke weerstanden gebruikt. (en dan wel de overgang tussen twee metalen delen en géén weerstandjes die een bepaalde waarde hebben)

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

w00Dy

Make soap, not war

Op zondag 13 januari 2002 13:59 schreef Hillie het volgende:
Meeste gebalanceerde aansluitingen aan studio apparatuur zijn of XLR of TRS-jacks. Op zich zijn jacks wat handiger (kijk maar eens naar je patchbay), omdat de pluggen wat kleiner zijn. Je trekt ze alleen wel makkelijker uit je apparatuur.
niet alle patchbays zijn uitgerust met jacks, er is nog een andere standaard, kan niet op de naam voor de moment. niet echt compatible met elkaar.

Ik gebruik XLR, voor alles !
alleen dom dat die folio's geen XLR uitgangen hebben maar jack ;)

• Hillie

Hillie

Ja, d'r is nog zo'n gekke mogelijkheid om dat te doen. Is het niet met telefoonplugjes ofzo? Maar goed, dat heeft niet echt veel toegevoegde waarde, imho. Het kost alleen wel weer weet ik hoeveel knaken extra! :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 13 januari 2002 14:03 schreef w00Dy het volgende:

[..]

niet alle patchbays zijn uitgerust met jacks, er is nog een andere standaard, kan niet op de naam voor de moment. niet echt compatible met elkaar.

Ik gebruik XLR, voor alles !
alleen dom dat die folio's geen XLR uitgangen hebben maar jack ;)
uhmz..ik heb hier nu tijdelijk een F1 staan..die heeft juist XLR uitgangen hoor..
en de spirit SX ook d8 ik

(SX niet dus :'( )
Afbeeldingslocatie: http://www.soundcraft.com/images/products/spirit_f1_lowres.jpg

maar ja...Hijs gebalanceerd d8 ik, dus ff > xlr kabel maken en dan hopla > into compressor > into enhancer :P en dan jamemr dat op de enhancer geen digital-out zit .. anders kondie rechtreeks weer in de pc of dat :)

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

SX vergeten bij vorige post |:(

die F1 wil ook nog wel voor bij mijn SX, je kan ze linken namelijk. :9

Doe je hem niet weg }:O

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 13 januari 2002 14:44 schreef w00Dy het volgende:
SX vergeten bij vorige post |:(

die F1 wil ook nog wel voor bij mijn SX, je kan ze linken namelijk. :9

Doe je hem niet weg }:O
ik vat em neit..
ow wacht.. heheh stpid me |:(
maar ja.. dit tafeltje is mijn tijdelijke oplossing voor de SX, de F1 leen ik namelijk. Die heb ik van de zaak te leen gekregen todat ik men SX krijg.
Deze heeft geen british EQ, geen direct outputs en 4 bussen.

• Jag
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

XLR voor speakers zuigt, je moet dan altijd op letten of er niet iemand is die een signaalkabel als speakerkabel gaat gebruiken (en ja, dat doen ze echt). Bovendien heeft XLR niet genoeg pinnetjes voor biamped speakers. Speakon heeft weer het nadeel dat als je hem niet goed genoeg aandraait, dat ie geen contact maakt. Ben meerdere keren lang aan het zoeken geweest waarom ik nou geen geluid had :P (tegenwoordig controleer ik dit dus als eerste :)).
Maar het beste is gewoon AP4 en AP6. Relaxte connectoren en 6 aders is erg handig (scheelt weer kabels trekken). Ik wil op mijn speakers waarschijnlijk AP6 connectoren maken (triamped speakers).

• Illusion
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Jag, heb ff op google gezocht, maar AP4 en AP6 blijken pompen te zijn :?

Zou je even een goed linkje kunnen posten, zodat ik ook weet wat AP# voor connectors zijn?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik gebruik zelf naast Speakon connectors (PA) ook wel de CaCom connectors 8 polig en sterk genoeg om je PA aan op te hangen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.nl/tw/cacomb.jpg

• Jag

Jag

Op maandag 14 januari 2002 07:42 schreef mweert het volgende:
Ik gebruik zelf naast Speakon connectors (PA) ook wel de CaCom connectors 8 polig en sterk genoeg om je PA aan op te hangen :)

[afbeelding]
Ook die veel te zware topkasten van jou :)?
Op maandag 14 januari 2002 03:08 schreef Illusion het volgende:
Jag, heb ff op google gezocht, maar AP4 en AP6 blijken pompen te zijn :?

Zou je even een goed linkje kunnen posten, zodat ik ook weet wat AP# voor connectors zijn?
Pompen zijn het zeker niet, maar ik heb ook geen link.

• Big-Foot
De gemiddelde kabel redt het niet maar de connector houdt het wel aardig.

de laatste keer in iedergeval wel.
(nooit meer invallers meenemen :D )

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aan de kabels heb dit soort pennen zitten:
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/302/M1/302473M1.JPG
Alleen de mijne is duurder en van betere kwaliteit. :)

Aan de luidsprekerkasten heb ik dit eraan zitten:
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/329/M1/329290M1.JPG
Deze foto is op de kop of ik heb hem op de kop gemonteerd. :+

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Thuis gewoon vastschroeven, op pad Speakon (en dan te bedenken dat mensen op deze wereld ze zelfs ondersteboven kunnen proppen... Dan doen ze het ook niet...) of XLR in actieve speakers (JBL soundpower bijvoorbeeld).

Eigenlijk vind ik actief wel heel ideaal. In die soundpowers gaat trouwens wel Speakon, maar dan voor de 230V voeding. :)

• Big-Foot
Dat verkeerd in het chassie deel steken heb ik ook gezien bij harting connectors en we hebben dan ook verbaas gekeken dat ie zij dat het wat zwaar ging maar uit eindelijk paste het wel :)

Alleen deed het licht het toch niet goed. :D

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Op maandag 14 januari 2002 02:49 schreef Jag het volgende:
XLR voor speakers zuigt, je moet dan altijd op letten of er niet iemand is die een signaalkabel als speakerkabel gaat gebruiken (en ja, dat doen ze echt). Bovendien heeft XLR niet genoeg pinnetjes voor biamped speakers.
Mmm, dat is jouw mening, XLR doet het voor mij prima ! En iemand die 2.5 carré boxkabel verward met signaalkabel, moet een behoorlijke nimwit zijn |:(
Ik heb alles op gesplitst :), dus hoge,mid, en lage tonen, iedere keer een andere box.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Liefst Speakon connectors.. maar dat zit meestal alleen op PA spul.

Anders het liefst geen connector.. heb je het minst verbindingen.. Als het persé moet dan een goede bananenstekker. Verguld om oxidatie tegen te gaan.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Jag

Jag

Ben ik GVD een half uur aan het typen geweest, probeer ik een e met een accent erop te typen met alt+127, doet ie back ofzo, is alles weg, dank je wel IE. Hier dus een herhaling:
Op maandag 14 januari 2002 18:27 schreef w00Dy het volgende:

[..]

Mmm, dat is jouw mening, XLR doet het voor mij prima ! En iemand die 2.5 carré boxkabel verward met signaalkabel, moet een behoorlijke nimwit zijn |:(
Dat de eerder genoemde invallers :). Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand mij wat hielp met het bouwen van geluid waarbij ik hem de opdracht gaf om een U-14 (speaker van Axys) in de koof (soort verticale zaalbrug waar een hoop conventioneel licht in hangt) neer te zetten en aan te sluiten. Nou hebben wij combi kabels voor onze Axys speakers, met aan de speakerkant een euro aansluiting plus een male XLR, en aan de andere kant een shucko plus female XLR. Die kan je niet verkeerd om aansluiten zou je zeggen, nou deze gast heeft het wel voor elkaar gekregen |:(. Hij had de female XLR in de output van de U-14 gestoken en de shucko, en nu komt ie :), met een verloopje van shucko naar CE32 in een dimmeraansluiting gestoken :P (aan de speakerkant dus he).

Overigens is het bij ons vrij makkelijk om speakerkabel en signaalkabel te verwarren. Al onze signaalkabels zijn namelijk zwart, en al onze XLR-speakerkabels grijs, behalve een paar dan, die zijn ook zwart (handig he?). Nou voelen die zwarte speakerkabels natuurlijk veel te stug aan, maar we hebben ook nog wel wat oudere signaalkabels die ook redelijk stug zijn. En bij ons liggen ze niet gescheiden in flightcases ofzo, maar in bakjes in het geluidshok, en ze liggen dus ook wel eens fout. Ik maak de connector altijd open bij twijfel.
Op maandag 14 januari 2002 11:42 schreef MisterDon het volgende:
Eigenlijk vind ik actief wel heel ideaal. In die soundpowers gaat trouwens wel Speakon, maar dan voor de 230V voeding. :)
Actief heeft zeker wel wat, maar het aansluiten is juist superklote :). Ik werk zelf vaak met Axys, en dat verhuur spul van vanderLinden (verhuur bedrijf uit Rossum met alleen maar Axys) heeft van die DO3 aansluitingen (twee per speaker, input plus parralle output). Op zich best een handige standaard, alleen als je een flinke partij floors hebt en nog wat sidefills her en der plus nog de PA, zit je altijd te kutten om overal 230 te krijgen (signaal is geen probleem). Zeker ook omdat onze speakers gewoon euro aansluitingen hebben (en dat doorlussen via onze speakers dus niet kan). Vaak moet je combi kabels speciaal gaan leggen om ergens nog 230 te krijgen, en vaak ook ik weet wel niet hoe lange kabelsmatjes plakken.
Met normale speakers zet je alle versterkerracks bij elkaar, netjes groepjes verdelen voor de verschillende racks, en dan hoef alleen nog maar speakonkabels te leggen.

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ja, daar heb je dan wel weer gelijk in Jag, maar als je vier baskasten en twee tops moet aansluiten is dat rap gedaan hoor. Maar je hebt wel wat meer kabeltroep. Daar doe je niks aan...

• Big-Foot
Daarom gebruiken wij ook de 8 polige CaCom connectors
je sluit met 1 kabel de top aan en vanuit de top ga je naar de rest van de set,
bijvoorbeeld naar je laagkasten dit scheelt een hoop gekloot met kabels en werkt netter.

• Jag

Jag

Op dinsdag 15 januari 2002 17:13 schreef MisterDon het volgende:
Ja, daar heb je dan wel weer gelijk in Jag, maar als je vier baskasten en twee tops moet aansluiten is dat rap gedaan hoor. Maar je hebt wel wat meer kabeltroep. Daar doe je niks aan...
Ja, klopt. Overigens zit je ook met een probleem als je een normaal setje hebt met maar één versterkerrack (tenminste, in een theater is dat een probleem). Dan moet je met speakerkabels helemaal naar de andere kant van het toneel, is ook niet erg handig :).

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Op maandag 14 januari 2002 07:42 schreef mweert het volgende:

[afbeelding]
CaCom> daarmee zijn juist processor kabels die we gebruiken uitgerust ;) :P En voor speakers hebben we Speakon 4, Speakon 8 en ook EP4 en EP6 (die bedoelt Jag waarschijnlijk). Die pluggen zijn dacht ik van Amphenol. Soort groot XLR.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Big-Foot
Ja maar ik denk toch echt dat jij anderen in je hoofd hebt
deze CaCom connectors hebben een stuk dikkere pin als bijvoorbeeld een XLR maar zijn ook speciaal voor luidsprekers en niet voor line level signaal.

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
zou kunnen dat die Cacoms wat dunnere pennetjes hebben...Maar het bevestiging systeem is hetzelfde.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• TMoose
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Ben het met Marcel eens. Die speakons zijn op het eerste gezicht wel degelijk, maar ik heb laatst iemand verbaasd zien kijken toen ie de stekkers niet meer uit de speakers kreeg. Bleek tie de speakons er ondersteboven te hebben ingeragd. Commentaar hierop: "Ja, Ik dacht al, wat gaat ie stroef |:( |:("

Dat zal je met goede XLR pluggen niet gebeuren..

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 14:56 schreef TMoose het volgende:
"Ja, Ik dacht al, wat gaat ie stroef |:( |:("

Dat zal je met goede XLR pluggen niet gebeuren..
Haha, het is toch niet te geloven wat sommige mensen presteren he :? Als er iets maar op 1 manier past is het wel XLR..(bwvs)

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Gelukkig wel. Stel je voor dat je een mic aan de uitgang van je versterkerrack kon gangen...

Ik ken mensen die het zouden doen (denk ik)..

"He, Hij doet het niet????"

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 15:12 schreef TMoose het volgende:
Gelukkig wel. Stel je voor dat je een mic aan de uitgang van je versterkerrack kon gangen...

Ik ken mensen die het zouden doen (denk ik)..

"He, Hij doet het niet????"
KGGGGSSSSSRRRRR *plop?* :+

Ik ken ook inderdaad mensen die zoiets uithalen ja.
Soms zijn mensen zo inzichtsloos en a-technisch dat hou je niet voor mogelijk..

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Of de uitgang van een mengversterker (2*500W) aan de ingang van een monitorversterker hangen.. Was er gelukkig net op tijd bij.

Maar genoeg anekdotes :), laten we weer eens Ontopic gaan :7

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Waarom wil men altijd vergulde connectoren :?
Het oxideert wel minder, maar het is wel weer een extra contact-oppervlak, en goud heeft weer een heel andere soortelijke weerstand dan ijzer, dus dat lijkt me ook weer niet echt gezond voor je signaal...

Is het niet eigenlijk het beste voor het signaal om gewoon met zilversoldeer o.i.d. het koperdraad (of zilver :9~ ) direct op de print van het wisselfilter te solderen ?
Aan de versterkkant -om het practisch te houden- dan gewoon direct klemmen in de aansluitingen... ?

Hoe minder veranderingen in en, hoe korter de signaalweg, hoe zuiverder het signaal, lijkt me :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Pagina: 1