Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Werkt best goed, ze zijn 2 cm in diameter dus genoeg raakvlak om contact te maken.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Wat audiofiel het meest verantwoord is, is direct aansluiten. Maar dit gaat ten koste van het gemak en bij sommige kabels op langere termijn ten koste van de kwaliteit. Anders heb je nog voorgemonteerde luchtdichte plugs zoals de Nordost Z plug.
Verwijderd
Daarbij komt nog dat je dan geen filters hebtOp zaterdag 12 januari 2002 22:55 schreef 01V het volgende:
direct solderen aan de speakers (drivers) natuurlijk
is alleen een beetje onhandig
Verwijderd
Iemand al gedacht aan XLR koppelingen?
Die zijn dan misschien niet zo heel erg "audiofielig", maar wel praktisch, sterk en snel te verwisselen
wat vinden jullie eigenlijk van de stroomaansluiting? Die IEC-stekkers (computervoedingskabelstekkers) vind ik eigenlijk zwaar klote, als je ze vaker los en vast maakt zitten ze meestal niet zo goed meer vast. Daarom zou ik ook graag op alle apparatuur voor de voeding een Powercon connector zien. Dit is een al bestaande variant op Speakon, maar dan speciaal voor 230V 16A
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Maar goed da's dus niet voor thuisgebruik.
En het is nog eens zo stevig als de neten ook!
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ik denk dat je dan wel moet rekenen op minstens € 10,- per chassis-deel.
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
zekers!!!!Op zaterdag 12 januari 2002 21:28 schreef Flippit het volgende:
banaan-compatible schroefterminals. 24krts verguld uiteraard
ik heb heir zwaarvergulde dikke banaan stekkers liggen van 50 piek per stuk.. (hoezo overderven
ziet er gewoon mooi uit, en ze zijn gewoon erg goed
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
wat vinden jullie eigenlijk van de stroomaansluiting? Die IEC-stekkers (computervoedingskabelstekkers) vind ik eigenlijk zwaar klote, als je ze vaker los en vast maakt zitten ze meestal niet zo goed meer vast. Daarom zou ik ook graag op alle apparatuur voor de voeding een Powercon connector zien. Dit is een al bestaande variant op Speakon, maar dan speciaal voor 230V 16A
[quote]
Zou ik ook wel mooi vinden./
met anti rekontlasting graag.. ik pleur nog weleens over die kabels
hehe.. eeehhhmzz... ik ebn altijd aan et rotzooien met kabels, en ben van plan alles te verneiuwen WEER en nieuwe tafels bouwen enzoOp zondag 13 januari 2002 11:42 schreef Hillie het volgende:
Gitaarwerk: Dan zou je, vooral als je kabels hebt liggen over stukken waar je vaker overheen loopt, een stukje vloerbedekking erop kunnen leggen. Best handig, als het tenminste tijdelijk is (voor in je studiootje, als je met spullen aan het sjouwen bent ofzo).
enneh.. ik heb net de helft van men studiootje weer verkocht.. (ik heb nu tenslotte veel meer digitale apparatur waar je meer mee kan)
ehhe..
Verwijderd
Je moet ze ook niet tegen de muur zettenOp zondag 13 januari 2002 01:01 schreef Illusion het volgende:
voor de thuismarkt inderdaad van die schroefterminals. Voor de mobiele/professionele markt ga ik absoluut voor speakon. Speakon is ook verguld, heeft een groot contactvlak, een vergrendeling en is gewoon erg degelijk. Alleen een beetje duur, en vrij groot als je je huiskamerspeakers tegen de muur wil zetten.
XLR is geen overbodige luxe hoorOp zondag 13 januari 2002 13:27 schreef Esger het volgende:
Veel goud zie ik, ik vind voor thuisgebruik die (vergulde) schroefkoppelingen met banaanstekker aansluiting ook het makkelijkst in gebruik, en met de kwaliteit zit het ook wel oke. XLR en Speakon vind ik (voor thuis) toch iets teveel van het goede.
ik werk ook veel met xlr.. alleen dan neit voor speakers
meer voor gebalanceerde shit in men studio
enneh.. ik ga et toch allemaal veranderen daar..dus ik laat die kabels ff lekker liggen
Inderdaad ja, voor studiogebruik is XLR vooral makkelijk, ook omdat je apparaat-apparaat ook meestal XLR aansluit.Op zondag 13 januari 2002 13:45 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
XLR is geen overbodige luxe hoor
ik werk ook veel met xlr.. alleen dan neit voor speakers
meer voor gebalanceerde shit in men studio
enneh.. ik ga et toch allemaal veranderen daar..dus ik laat die kabels ff lekker liggen
En volgens mij hebben ook (nog) lang niet elke speakers XLR aansluit, wel? In ieder geval, wat ik zei, voor thuisgebruik gewoon lekker klemvittingen. En als je een vaste opstelling hebt, zoals hier in de huiskamer mischien direct aangesloten.
[offtopic]Ik ben nog steeds wat aan het uitdenken voor die stalen-buisspeakers, mischien dat daar ook wel een directe aansluiting in komt, of losse vergulde fittingen.
Al die mooie klemmetjes van WBT enzo zien er schitterend uit maar hoor je nu écht verschil? Zeg eens eerlijk
Ik heb mijn speakers dan zelf gebouwd en daar bij de minst mogelijke weerstanden gebruikt. (en dan wel de overgang tussen twee metalen delen en géén weerstandjes die een bepaalde waarde hebben)
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
niet alle patchbays zijn uitgerust met jacks, er is nog een andere standaard, kan niet op de naam voor de moment. niet echt compatible met elkaar.Op zondag 13 januari 2002 13:59 schreef Hillie het volgende:
Meeste gebalanceerde aansluitingen aan studio apparatuur zijn of XLR of TRS-jacks. Op zich zijn jacks wat handiger (kijk maar eens naar je patchbay), omdat de pluggen wat kleiner zijn. Je trekt ze alleen wel makkelijker uit je apparatuur.
Ik gebruik XLR, voor alles !
alleen dom dat die folio's geen XLR uitgangen hebben maar jack
uhmz..ik heb hier nu tijdelijk een F1 staan..die heeft juist XLR uitgangen hoor..Op zondag 13 januari 2002 14:03 schreef w00Dy het volgende:
[..]
niet alle patchbays zijn uitgerust met jacks, er is nog een andere standaard, kan niet op de naam voor de moment. niet echt compatible met elkaar.
Ik gebruik XLR, voor alles !
alleen dom dat die folio's geen XLR uitgangen hebben maar jack
en de spirit SX ook d8 ik
(SX niet dus

maar ja...Hijs gebalanceerd d8 ik, dus ff > xlr kabel maken en dan hopla > into compressor > into enhancer
die F1 wil ook nog wel voor bij mijn SX, je kan ze linken namelijk.
Doe je hem niet weg
ik vat em neit..Op zondag 13 januari 2002 14:44 schreef w00Dy het volgende:
SX vergeten bij vorige post
die F1 wil ook nog wel voor bij mijn SX, je kan ze linken namelijk.
Doe je hem niet weg
ow wacht.. heheh stpid me
maar ja.. dit tafeltje is mijn tijdelijke oplossing voor de SX, de F1 leen ik namelijk. Die heb ik van de zaak te leen gekregen todat ik men SX krijg.
Deze heeft geen british EQ, geen direct outputs en 4 bussen.
Maar het beste is gewoon AP4 en AP6. Relaxte connectoren en 6 aders is erg handig (scheelt weer kabels trekken). Ik wil op mijn speakers waarschijnlijk AP6 connectoren maken (triamped speakers).
Zou je even een goed linkje kunnen posten, zodat ik ook weet wat AP# voor connectors zijn?
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Ook die veel te zware topkasten van jouOp maandag 14 januari 2002 07:42 schreef mweert het volgende:
Ik gebruik zelf naast Speakon connectors (PA) ook wel de CaCom connectors 8 polig en sterk genoeg om je PA aan op te hangen
[afbeelding]
Pompen zijn het zeker niet, maar ik heb ook geen link.Op maandag 14 januari 2002 03:08 schreef Illusion het volgende:
Jag, heb ff op google gezocht, maar AP4 en AP6 blijken pompen te zijn
Zou je even een goed linkje kunnen posten, zodat ik ook weet wat AP# voor connectors zijn?
de laatste keer in iedergeval wel.
(nooit meer invallers meenemen
Alleen de mijne is duurder en van betere kwaliteit.
Aan de luidsprekerkasten heb ik dit eraan zitten:
Deze foto is op de kop of ik heb hem op de kop gemonteerd.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Eigenlijk vind ik actief wel heel ideaal. In die soundpowers gaat trouwens wel Speakon, maar dan voor de 230V voeding.
Alleen deed het licht het toch niet goed.
Mmm, dat is jouw mening, XLR doet het voor mij prima ! En iemand die 2.5 carré boxkabel verward met signaalkabel, moet een behoorlijke nimwit zijnOp maandag 14 januari 2002 02:49 schreef Jag het volgende:
XLR voor speakers zuigt, je moet dan altijd op letten of er niet iemand is die een signaalkabel als speakerkabel gaat gebruiken (en ja, dat doen ze echt). Bovendien heeft XLR niet genoeg pinnetjes voor biamped speakers.
Ik heb alles op gesplitst
Anders het liefst geen connector.. heb je het minst verbindingen.. Als het persé moet dan een goede bananenstekker. Verguld om oxidatie tegen te gaan.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Dat de eerder genoemde invallersOp maandag 14 januari 2002 18:27 schreef w00Dy het volgende:
[..]
Mmm, dat is jouw mening, XLR doet het voor mij prima ! En iemand die 2.5 carré boxkabel verward met signaalkabel, moet een behoorlijke nimwit zijn
Overigens is het bij ons vrij makkelijk om speakerkabel en signaalkabel te verwarren. Al onze signaalkabels zijn namelijk zwart, en al onze XLR-speakerkabels grijs, behalve een paar dan, die zijn ook zwart (handig he?). Nou voelen die zwarte speakerkabels natuurlijk veel te stug aan, maar we hebben ook nog wel wat oudere signaalkabels die ook redelijk stug zijn. En bij ons liggen ze niet gescheiden in flightcases ofzo, maar in bakjes in het geluidshok, en ze liggen dus ook wel eens fout. Ik maak de connector altijd open bij twijfel.
Actief heeft zeker wel wat, maar het aansluiten is juist superkloteOp maandag 14 januari 2002 11:42 schreef MisterDon het volgende:
Eigenlijk vind ik actief wel heel ideaal. In die soundpowers gaat trouwens wel Speakon, maar dan voor de 230V voeding.
Met normale speakers zet je alle versterkerracks bij elkaar, netjes groepjes verdelen voor de verschillende racks, en dan hoef alleen nog maar speakonkabels te leggen.
je sluit met 1 kabel de top aan en vanuit de top ga je naar de rest van de set,
bijvoorbeeld naar je laagkasten dit scheelt een hoop gekloot met kabels en werkt netter.
Ja, klopt. Overigens zit je ook met een probleem als je een normaal setje hebt met maar één versterkerrack (tenminste, in een theater is dat een probleem). Dan moet je met speakerkabels helemaal naar de andere kant van het toneel, is ook niet erg handigOp dinsdag 15 januari 2002 17:13 schreef MisterDon het volgende:
Ja, daar heb je dan wel weer gelijk in Jag, maar als je vier baskasten en twee tops moet aansluiten is dat rap gedaan hoor. Maar je hebt wel wat meer kabeltroep. Daar doe je niks aan...
CaCom> daarmee zijn juist processor kabels die we gebruiken uitgerustOp maandag 14 januari 2002 07:42 schreef mweert het volgende:
Ik gebruik zelf naast Speakon connectors (PA) ook wel de CaCom connectors 8 polig en sterk genoeg om je PA aan op te hangen
[afbeelding]
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
deze CaCom connectors hebben een stuk dikkere pin als bijvoorbeeld een XLR maar zijn ook speciaal voor luidsprekers en niet voor line level signaal.
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Dat zal je met goede XLR pluggen niet gebeuren..
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Haha, het is toch niet te geloven wat sommige mensen presteren heOp woensdag 16 januari 2002 14:56 schreef TMoose het volgende:
"Ja, Ik dacht al, wat gaat ie stroef|:("
Dat zal je met goede XLR pluggen niet gebeuren..
Ik ken mensen die het zouden doen (denk ik)..
"He, Hij doet het niet????"
KGGGGSSSSSRRRRR *plop?*Op woensdag 16 januari 2002 15:12 schreef TMoose het volgende:
Gelukkig wel. Stel je voor dat je een mic aan de uitgang van je versterkerrack kon gangen...
Ik ken mensen die het zouden doen (denk ik)..
"He, Hij doet het niet????"
Ik ken ook inderdaad mensen die zoiets uithalen ja.
Soms zijn mensen zo inzichtsloos en a-technisch dat hou je niet voor mogelijk..
Maar genoeg anekdotes
Het oxideert wel minder, maar het is wel weer een extra contact-oppervlak, en goud heeft weer een heel andere soortelijke weerstand dan ijzer, dus dat lijkt me ook weer niet echt gezond voor je signaal...
Is het niet eigenlijk het beste voor het signaal om gewoon met zilversoldeer o.i.d. het koperdraad (of zilver
Aan de versterkkant -om het practisch te houden- dan gewoon direct klemmen in de aansluitingen... ?
Hoe minder veranderingen in en, hoe korter de signaalweg, hoe zuiverder het signaal, lijkt me
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."