ik heb pas geleden een p1 100Mhz gratis gekregen
Een kennis heeft een Silicon Graphics machine die ongeveer uit 1990 / 1991 stamt. Het ding is niet te tillen (het lijkt wel of er beton in zit). Het beeldscherm is 21" en wordt met BNC connectors op de bak aangesloten. Verder heeft -ie geloof ik 4 harddisks. Ik heb een keer achter dat ding gezeten. Als je hem aanzet slaan de 4 schijven vlak na elkaar aan wat een heel leuk effect geeft. Er draait een soort unix grafische user interface op. Verder kan je er niet zoveel mee. Volgens de kennis werd de bak vroeger op zijn werk gebruikt voor beeldbewerking.

Deze heb ik ook nog op zolder staan.
D'r zit bij mij ook nog een achterwerk op, hier kun je o.a. spelcassettes indrukken.
Hij is nog geheel compleet, dus incl. cassette bandjes en handboek.
And The Only One
Oud topic, maar wat maakt het uit als het gaat op oude computers. Mijn lijstje:
Philips VG-8020
Toshiba HX-10
Goldstar FC-200
Gradiente Expert 1.1
Sharp HotBit HB-8000
Sanyo MPC-100
Mitshubishi ML-F80
Sony Hit Bit HB-75P
Sony Hit Bit HB-201P
Panasonic CF-2700
Canon V-20
Spectravideo SV-728
JVC HG-7GB
Sony HB-F1 II
Sony HB-F700P
Philips NMS-8220
Philips VG-8235
Philips NMS-8245
Philips NMS-8250
Philips NMS-8280
Acorn Electron
Acorn BBC-B
Atari 1040ST
Atari 130XE
Atari 600XL
Atari Jaguar
Atari 2600 junior
Commodore Amiga 500
Commodore Amiga 600
Commodore Amiga 600HD
Commodore CD32
Compudata Exidy Sorcerer DP 1000-4
Epson HX-20
Compaq Portable III
Olivetti M21
Kangaroo
Philips P2000T
Apple Macintosh Classic
Sinclair ZX Spectrum
Sinclair ZX Spectrum+
Sinclair ZX Spectrum+ 128k
Sinclair QL
Het kan zijn dat ik wat vergeten ben maar volgens mij is dit het wel. Het pronkstuk is mijn Exidy Sorcerer, de Nederlandse versie van Compudata. Ik heb er 2 en er is een beeldscherm bij met 5,25" diskdrives. Over de Exidy heb ik erg veel documentatie, handleidingen, nieuwsbrieven, schema's, noem maar op... Ik ben nog op zoek naar een manier om dat allemaal digitaal beschikbaar te gaan maken.
Ondanks mijn voorliefde voor MSX is mijn leukste computertje de Epson HX-20, een portable met een LCD-schermpje. Volgens sommigen de eerste laptop ooit.
Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar uitbreiding, en dan natuurlijk het liefst computers die ik nog niet heb. Omdat ik geen fysieke ruimte heb om er wat mee te doen heb ik mezelf tot doel gesteld om zoveel mogelijk informatie bij de computers aan te bieden. Ook wil ik van iedere computer zelf een foto maken, nu heb ik nog veel geleend fotomateriaal op mijn website staan.
Mocht je nog wat hebben liggen, drop een mailtje. Mailadres staat op mijn website, de URL van de website staat in mijn sig
Bij deze trouwens alle Tweakers bedankt voor de geschonken homecomputers!
Philips VG-8020
Toshiba HX-10
Goldstar FC-200
Gradiente Expert 1.1
Sharp HotBit HB-8000
Sanyo MPC-100
Mitshubishi ML-F80
Sony Hit Bit HB-75P
Sony Hit Bit HB-201P
Panasonic CF-2700
Canon V-20
Spectravideo SV-728
JVC HG-7GB
Sony HB-F1 II
Sony HB-F700P
Philips NMS-8220
Philips VG-8235
Philips NMS-8245
Philips NMS-8250
Philips NMS-8280
Acorn Electron
Acorn BBC-B
Atari 1040ST
Atari 130XE
Atari 600XL
Atari Jaguar
Atari 2600 junior
Commodore Amiga 500
Commodore Amiga 600
Commodore Amiga 600HD
Commodore CD32
Compudata Exidy Sorcerer DP 1000-4
Epson HX-20
Compaq Portable III
Olivetti M21
Kangaroo
Philips P2000T
Apple Macintosh Classic
Sinclair ZX Spectrum
Sinclair ZX Spectrum+
Sinclair ZX Spectrum+ 128k
Sinclair QL
Het kan zijn dat ik wat vergeten ben maar volgens mij is dit het wel. Het pronkstuk is mijn Exidy Sorcerer, de Nederlandse versie van Compudata. Ik heb er 2 en er is een beeldscherm bij met 5,25" diskdrives. Over de Exidy heb ik erg veel documentatie, handleidingen, nieuwsbrieven, schema's, noem maar op... Ik ben nog op zoek naar een manier om dat allemaal digitaal beschikbaar te gaan maken.
Ondanks mijn voorliefde voor MSX is mijn leukste computertje de Epson HX-20, een portable met een LCD-schermpje. Volgens sommigen de eerste laptop ooit.
Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar uitbreiding, en dan natuurlijk het liefst computers die ik nog niet heb. Omdat ik geen fysieke ruimte heb om er wat mee te doen heb ik mezelf tot doel gesteld om zoveel mogelijk informatie bij de computers aan te bieden. Ook wil ik van iedere computer zelf een foto maken, nu heb ik nog veel geleend fotomateriaal op mijn website staan.
Mocht je nog wat hebben liggen, drop een mailtje. Mailadres staat op mijn website, de URL van de website staat in mijn sig
Bij deze trouwens alle Tweakers bedankt voor de geschonken homecomputers!
Pole Position is gemaakt voor de Atari 2600 en 7800. Er is ook een spelmodule van Pole Position voor de Atari 400/800XL homecomputer serie. Mischien dat je die hebt.(Voor welke console is Pole Position eigenlijk gemaakt? Hij past niet in m'n atari2600)
Typisch aan de Atari homecomputer-versie is dat aan verpakking en cassette absoluut niet af te leiden voor welk systeem de cassette nu geschikt is. Goed zo Atari, vooral niet aangeven op welk systeem je software draait
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Beste ....,
Ik heb een aantal oude computers staan die ik weg wil doen. Weggooien vind ik zonde, aangezien er altijd wel mensen zijn die verzamelen of onderdelen nodig hebben om hun PC draaiende te krijgen.
Het betreft computers van Pentium IV en daarna, bijvoorbeeld de 1e generatie i7.
De harde schijven heb ik eruit gehaald, maar verder is alles nog redelijk compleet. Of ze werken, dat weet ik niet. Met een beetje liefde en onderdelen gaat dat zeker lukken.
Omgeving Amsterdam
Laat maar weten wie er interesse heeft
Ik heb een aantal oude computers staan die ik weg wil doen. Weggooien vind ik zonde, aangezien er altijd wel mensen zijn die verzamelen of onderdelen nodig hebben om hun PC draaiende te krijgen.
Het betreft computers van Pentium IV en daarna, bijvoorbeeld de 1e generatie i7.
De harde schijven heb ik eruit gehaald, maar verder is alles nog redelijk compleet. Of ze werken, dat weet ik niet. Met een beetje liefde en onderdelen gaat dat zeker lukken.
Omgeving Amsterdam
Laat maar weten wie er interesse heeft
@PeRcH72 dit kan prima in V&A. Hiervoor een 23 jaar oud topic reviven is niet de bedoeling.
Dit topic is gesloten.