Zijn hier ook nog verzamelaars van oude computers ?
dat ligt eraan wat jij oude computers noemt...
maar ik heb er idd wel een paar..
(vooral nostalgische waarde)
maar ik heb er idd wel een paar..
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
da's antiek! En antiek is altijd duur
Volgens mij ben je hier dan niet op het juiste forum.Op zaterdag 12 januari 2002 13:36 schreef tronvision het volgende:
Ik ben opzoek naar oude computers 1975/1985
PB 3.2
Ik een beetje. Mijn top stuk:

Compaq Portable 386 <- mijn eerste computer
Intel 386DX 20 MHz.
6 MB ram
40 MB schijf
gaaf ding
Mijn sig: helaas door mijn uit elkaar gehaald en weggegooid. Helaas, heb er nu spijt van.

Intel 386DX 20 MHz.
6 MB ram
40 MB schijf
gaaf ding
Mijn sig: helaas door mijn uit elkaar gehaald en weggegooid. Helaas, heb er nu spijt van.
Ik heb een phillips p2000 met van die kleine casettebandjes.
Catch a smile out there!
Ik heb van de 386 en ouder systemen:
Een Olivetti 8086 uit 1981 geloof ik. edit: zit een toetsenbord aansluiting in voor een soort seriele poort, maar het toetsenbord heb ik niet
)
Een 8088
Een paar 286's/386's.
Een Toshiba T3200 "the laptop that thinks it's a PC" (incl verkoopanimatie erop
) (Het is dus een gigantische 286 laptop met een directe voedingaansluiting en geen accu)
2 386 laptops
Een hele zooi onderdelen van 8086 tot P1 waar ik wel 's mee ga kutten als ik me verveel
Een Philips MSX2
Een Atari 2600 met houten kast uit 1979
Een nieuwere kleine Atari2600 van zwart plastic
En nog een zooi consoles NES en nieuwer.
(Voor welke console is Pole Position eigenlijk gemaakt? Hij past niet in m'n atari2600
)
Een Olivetti 8086 uit 1981 geloof ik. edit: zit een toetsenbord aansluiting in voor een soort seriele poort, maar het toetsenbord heb ik niet
Een 8088
Een paar 286's/386's.
Een Toshiba T3200 "the laptop that thinks it's a PC" (incl verkoopanimatie erop
2 386 laptops
Een hele zooi onderdelen van 8086 tot P1 waar ik wel 's mee ga kutten als ik me verveel
Een Philips MSX2
Een Atari 2600 met houten kast uit 1979
Een nieuwere kleine Atari2600 van zwart plastic
En nog een zooi consoles NES en nieuwer.
(Voor welke console is Pole Position eigenlijk gemaakt? Hij past niet in m'n atari2600
Ach, op de stort bij ons in de buurt ligt ook vaak oud spul, soms echt oud spul. Maar ik verzamel het niet.
Catch a smile out there!
Mijn top stuk:Op zaterdag 12 januari 2002 15:01 schreef gcb het volgende:
[afbeelding]

Nee, dit is géén CD-speler
20*350ZO45°
Wat zie ik nou?!! Zie ik daar nou in de hoek stiekem een compaq deskpro staan (met die scanner erop)? Schaam je!Op zaterdag 12 januari 2002 15:21 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
Mijn top stuk:
[afbeelding]
Neej, ff zonder dollen:
Ik spaar ze niet, maar ik heb zelf 2 C64's staan. 1 keer de oude versie (die bruine) en 1 keer de nieuwe versie (die witte). En heb er een 1541 Diskdrive bij. Zo'n bak te grote van een simpele printer
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
WHEHEHEEEEEOp zaterdag 12 januari 2002 15:28 schreef mOrPhie het volgende:
[..]
Wat zie ik nou?!! Zie ik daar nou in de hoek stiekem een compaq deskpro staan (met die scanner erop)? Schaam je!
20*350ZO45°
Heb hem helaas niet meer 
K heb ook nog ooit een C64SX gehad
lijkt er aardig op maar heeft een 5" kleuren monitortje
Die is helaas gensneuveld (mooinietortje heb ik nog wel)
K heb ook nog ooit een C64SX gehad
lijkt er aardig op maar heeft een 5" kleuren monitortje
Die is helaas gensneuveld (mooinietortje heb ik nog wel)
Wat van mijn antiek :
Naast een Commodore 64 heb ik nog een Commodore PET 2001, die was nog een paar maanden voor de TRS80-I in Nederland. Zelf een geheugen-uitbreiding en een ander toetsenbord op aangesloten.
En ik heb nog een echte IBM PC, dus een 8088 met 256 kMyte onboard en 384 kByte op een insteek-kaart, zonder harddisk (dat was de IBM PC/XT); hij boot van een dubbele 10 MByte Bernoulli-drive.Natuurlijk een hele collectie 286-jes voor verschillende doeleinden, waaronder een Novell 2.15 file-server.
En ik heb nog 3 ARCnet-segmenten, 2.5 Mbps over coax, 2.5 Mbps over glasvezel en 100 Mbps over koper.
Naast een Commodore 64 heb ik nog een Commodore PET 2001, die was nog een paar maanden voor de TRS80-I in Nederland. Zelf een geheugen-uitbreiding en een ander toetsenbord op aangesloten.
En ik heb nog een echte IBM PC, dus een 8088 met 256 kMyte onboard en 384 kByte op een insteek-kaart, zonder harddisk (dat was de IBM PC/XT); hij boot van een dubbele 10 MByte Bernoulli-drive.Natuurlijk een hele collectie 286-jes voor verschillende doeleinden, waaronder een Novell 2.15 file-server.
En ik heb nog 3 ARCnet-segmenten, 2.5 Mbps over coax, 2.5 Mbps over glasvezel en 100 Mbps over koper.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Anoniem: 40602
Heb nog een CAF PC Marvel.
8086 4 Mhz (10 met Turbo)
512K Memory
20MB Harddisk
Is ook wel cool vind ik. Maat van mij heeft zo een ding nieuw in doos!
8086 4 Mhz (10 met Turbo)
512K Memory
20MB Harddisk
Is ook wel cool vind ik. Maat van mij heeft zo een ding nieuw in doos!
hoezo antiek spul?

een orginele HP-85 met ROM cartridge, 16KB RAM cartridge, seriele poort interface en een interface voor die 'rare' HP-bus... waarop ik dus een plotter (A4) en een dubbel 5,25"flop kan aansluiten... en ergens ligt ook nog een kleine 200 tapes voor dat ding...
('t plaatje is een beetje wazig, maar voor een trust webcam eigenlijk niet slecht....)

een orginele HP-85 met ROM cartridge, 16KB RAM cartridge, seriele poort interface en een interface voor die 'rare' HP-bus... waarop ik dus een plotter (A4) en een dubbel 5,25"flop kan aansluiten... en ergens ligt ook nog een kleine 200 tapes voor dat ding...
('t plaatje is een beetje wazig, maar voor een trust webcam eigenlijk niet slecht....)
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Anoniem: 44561
Wat the f*ck is dat? Video cd speler ofzo??Op zaterdag 12 januari 2002 15:21 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
Mijn top stuk:
[afbeelding]
Anoniem: 45282
yo best kicke stuff hier allemaal maar ik zoek nog iets uuhm sorry ik heb er weinig gegevens over maar kan hem wel beschrijven Het is zon laptop van rond 1985-1990 met EXtreem klein beeldscherm en de dikte is ook ultiem dik.
mocht iemand hier een foto of informatie van hebben post dat dan hier ff zou de starter ook wel nice vinden.
many thnx in advance
)
mocht iemand hier een foto of informatie van hebben post dat dan hier ff zou de starter ook wel nice vinden.
many thnx in advance
Anoniem: 9962
Ik heb nog wel een ZxSpectrum op 1 mhz ofzo mja die heeft een tv nodig om aantesluiten
Zie www.cdtv.org.uk & een pas geopend topic hier op GoT. Voor mij persoonlijk zijn er maar 3 CDTV's in Nederland bekend. Het is een voorloper van de CDi, maar dan veel vetter.Op zaterdag 12 januari 2002 18:41 schreef Nuadu het volgende:
[..]
Wat the f*ck is dat? Video cd speler ofzo??
20*350ZO45°
mijn topstuk is een c128, compleet met casette-drive, 5,25", z/w tv, div insteekkaarten, joysticks etc.
NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)
Rdk_nl hoeveel heb je voor deze gegeven cdtv ik zelf heb nog een modernere cdi.
De cdtv worden steeds gewilder maar ik kan je wel zeggen of je ene goede deal of niet hebt gemaakt.
ik heb zelf ook een cdtv gehad met beeldscherm dit was exxtreem rare maja. deze verkocht voor 75,- wist niet beter..:'(
De cdtv worden steeds gewilder maar ik kan je wel zeggen of je ene goede deal of niet hebt gemaakt.
ik heb zelf ook een cdtv gehad met beeldscherm dit was exxtreem rare maja. deze verkocht voor 75,- wist niet beter..:'(
Ik heb de cdtv zo gekocht:Op zaterdag 12 januari 2002 19:03 schreef Smoke_screen het volgende:
Rdk_nl hoeveel heb je voor deze gegeven cdtv ik zelf heb nog een modernere cdi.
<li>CDTV "console"
<li>Joypad
<li>Mouse with wire
<li>Wireless Mouse (IR)
<li>Diskdrive (DELL)
<li>64k memory (soort PCMCIA)
<li>256k memory (soort PCMCIA)
<li>doosje met 6 cd-r's
Over die 256k schijf wordt nooit gesproken. Ik ben er 1 tegengekomen voor $ 300The card was available from most CDTV outlets when new but was very expensive even for the 64Kb version so they are very rare to find second hand (Saying that I do own two 64 Kb cards myself).

Goede deal voor € 40 ?
20*350ZO45°
Dit is de leukste die ik nu heb:

was de oude server van mijn werk, ligt atm helemaal uit elkaar voor een mod (wordt ingebouwd in een kistje en gaat dienst doen als router).
Maar als je interesse hebt kun je bij mij op het werk wel een paar 286'ers kopen (tulip). Staan mij op het moment toch alleen in de weg.

was de oude server van mijn werk, ligt atm helemaal uit elkaar voor een mod (wordt ingebouwd in een kistje en gaat dienst doen als router).
Maar als je interesse hebt kun je bij mij op het werk wel een paar 286'ers kopen (tulip). Staan mij op het moment toch alleen in de weg.
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
KOPENOp zaterdag 12 januari 2002 19:36 schreef Excrusiator het volgende:
Dit is de leukste die ik nu heb:
[afbeelding]
20*350ZO45°
Anoniem: 28467
Ik wil um wel met 50 EURO erbijMaar als je interesse hebt kun je bij mij op het werk wel een paar 286'ers kopen (tulip). Staan mij op het moment toch alleen in de weg.
Voor collectors items mag je best wel betalen, kom je niet meer zo snel tegen tulip 286'ersOp zaterdag 12 januari 2002 19:38 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
KOPEN
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
Anoniem: 37597
dit topic had iets eerder moeten komen heb pas nog 2 8068s, 2 286 en 1 386 weggegooid
Ken uw SinclairOp zaterdag 12 januari 2002 18:45 schreef Xtentic het volgende:
Ik heb nog wel een ZxSpectrum op 1 mhz ofzo mja die heeft een tv nodig om aantesluiten
De Z80 erin liep met 8b op 3.44MHz. Wat nou 1MHz

Heb er ook 2- een 48K (wel de rubberen toetsen vervangen door echt keyboard) en een 128K +2 met ingebouwde cassettedeck.
Ook in de hoek van de kamer: een originele IBM PS/2 model 70 (i386DX-16MHz, MCA, 4MB (2x @MB 72-p SIMMs (FP), 80ns), 60MB IDE HDD en een MCGA video adapter). Helaas is de video stuk, dus heeft het nu werk als luidsprekerstandaard, maar de 12" monitor die erbij hoorde is mijn standaard testbed-display wegens lekker klein (wel erg zwaar). Leuke aside: deze PC werd geleverd met OS/2 v1.0. Die heb ik in de originele dozen als pronkstuk in m'n studeerkamer staan.
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb nog een oude Mac staan.... een Mac Classic II volgens mij
Compleet met toetsenbord, muis en microfoon!
Dat ding staat nu in de schuur
Heb ik ooit voor weinig gekregen: effe mee aangekloot en toen geen tijd/ruimte meer voor
Dat ding staat nu in de schuur
Ik spaar ze niet, maar ik heb wel weer mijn eerste computer weer terug: een Atari 130XE, helaas hebben ze de printer weggegooid 
En mijn tweede computer is nu van mijn moeder (Pentium 75)
En mijn tweede computer is nu van mijn moeder (Pentium 75)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Eey Rdk_nl op ebay kun je hem easy weg doen voor 300$ mits alles nog werkt natuurlijk.
Hij is zeer geliefd bij koreanen
) maja die willen ook altijd alles hebben
greetzz tjalle
Hij is zeer geliefd bij koreanen
greetzz tjalle
Het oudste wat ik hier liggen heb ik een oude netwerkkaart (ISA) uit 1993, nix spectaculairs dus.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Bedankt voor het reageren , ik zie dat er genoeg mensen zijn
die nog oud spul hebben , er zit heel wat interessants bij.
http://home.wanadoo.nl/mwrene2/
http://home.wanadoo.nl/mwrene2/voc2/link.htm
die nog oud spul hebben , er zit heel wat interessants bij.
http://home.wanadoo.nl/mwrene2/
http://home.wanadoo.nl/mwrene2/voc2/link.htm
Ikzelf heb nog een: Atari 800xl
Atari 130xe
Atari 1040st
en ik wil heel graag een Atari 2600
maar kan dat ding nergens meer vinden.
Atari 130xe
Atari 1040st
en ik wil heel graag een Atari 2600
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
ik heb hier nog wel een commodore 286-6mhz laptop liggen met 1 mb ram en 20 gb harddisk, vga included
Wauw!! een echte CDTV van commodore, die wil ik wel hebbu!!!
Commodore rulez anytime!!!!
Ik heb nog een oude HP machine staan. Weet zo ff het typenummer niet, maar bestaat uit 3 delen. Een monitor, groen monochroom, 10 a 11 inch, een kast met 2*FD, en een kast met de CPU en een 10MB HD. Het geheel is aan elkaar gekoppeld met een vreemde HP BUS, ook naar de monitor.. en draait op dos versie 1.02 of zoiets
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
20 gb? hoe heb je dat voor mekaar gekregen?Op zondag 13 januari 2002 22:43 schreef arjandijk het volgende:
ik heb hier nog wel een commodore 286-6mhz laptop liggen met 1 mb ram en 20 gb harddisk, vga included
Catch a smile out there!
Anoniem: 22338
Ik heb een zx-81 (op 2 MHZ èn met 16KB ram expansie, want die 1KB was wat weinig), een paar msx-en (nms8020, een nms 8250en een HB-75P oh en mijn Turbo-r) een C-64 en een ASTER CT-80 (trs-80 kloon die veel in het onderwijs hebruikt werd, ook met z-80 procesor, 64 KB op 1,1MHz) en tensoltte nog een marathon business computer (8086 multi-user systeem voor 8 terminals met S100 bus en wel 20MB harddisk) 
En dan nog een 80286 portable, een 80386 SX desktop en een P-133
zx-81
aster ct-80
En dan nog een 80286 portable, een 80386 SX desktop en een P-133
zx-81

aster ct-80

Heeft er wel eens iemand zo'n ding gehad?

Ook wel geinig.

Ook wel geinig.
....You're just Furious 'cause your car isn't Fast
Af te halen bij mij:
socket 4 mobo met pentium 66 en 200 wat at-voeding: gratiz
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Er zijn wel heel wat meer CDTV's in omloop hoor, ik heb er zelf ook eenOp zaterdag 12 januari 2002 18:45 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
Zie www.cdtv.org.uk & een pas geopend topic hier op GoT. Voor mij persoonlijk zijn er maar 3 CDTV's in Nederland bekend. Het is een voorloper van de CDi, maar dan veel vetter.
En Ja ze zijn wel lastig te krijgen
Nee, heb zelf niet zo'n ding gehad maar lijkt me wel gaaf. Kwam t hier tegen. http://www.ifrance.com/ninjaw/cd32/_Images/
Lang geleden (erg lang) wilde ik sparen voor zo'n ding, maar ze waren erg prijzig helaas. Dus zo'n ding ist nooit geworden.
Lang geleden (erg lang) wilde ik sparen voor zo'n ding, maar ze waren erg prijzig helaas. Dus zo'n ding ist nooit geworden.
....You're just Furious 'cause your car isn't Fast
Ik heb nu een CD-32 met SX-1 module en een FMV cartridge, lekker vcds bekijkenOp maandag 14 januari 2002 14:05 schreef TUNER het volgende:
[afbeelding]
Ook wel geinig.
Die promodule is wel grappig, alleen zou ik het zelf leuker gevonden hebben als ze een sx-32 pro met een geintegreerde fmv cartridge hadden uitgebracht.
[afbeelding]
Anoniem: 30978
Mmm, mijn Cypro heb ik al weggedaan, evenals mijn Olivetti m80 Atari 512 (uitgebreid naar 1024), mijn twee Atari 2600 en de oude 286 486 ed. Ik heb nog wel een Compaq Lte Elite met dockingstation, moet toch zeker een twintigduizend toen dr tij gekost hebben. O ja nog een leuke, een leuke Epson heb ik ook nog!

Deze is inclusief onboard printer en onboard mass storage

edit:
Typo's
Typo's
DIE HEB IK NOG!Op zaterdag 12 januari 2002 15:01 schreef gcb het volgende:
[afbeelding]
Intel 386DX 20 MHz.
6 MB ram
40 MB schijf
gaaf ding
Met tas... paste precies in mijn locker
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Anoniem: 19598
* Anoniem: 19598 heeft nog een Sinclair ZX Spectrum met toebehoren en een zéér complete Commodore C128D... deze laatste met muis (!), joystick, 5,25" floppydrive, cassettebandjes ding, pannen vol boekjes en floppen en bandjes en een nostalgisch groen/zwart monochroom Philips monitortje erbij
oja, en een zooi onderdelen van 286 servers (gave mobo's!, ik heb er een paar aan de muur hangen!) en losse troepjes... ouwe 20MB hd's en zo... een 286 met heatsink (!) en dat soort prut...
iemand interesse?
oja, en een zooi onderdelen van 286 servers (gave mobo's!, ik heb er een paar aan de muur hangen!) en losse troepjes... ouwe 20MB hd's en zo... een 286 met heatsink (!) en dat soort prut...
iemand interesse?
is Amiga 1200 game machine... CD32.. Had bijna zo eentje gekocht.. Leuk ding.. maar in totaal 5 games voor gemaakt denk ik lol..Op maandag 14 januari 2002 14:05 schreef TUNER het volgende:
[afbeelding]
Ook wel geinig.
Trouwens waar kan ik nog oude spullen kopen? ik zoek Scsi hd onder de 500mb
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Mijn oude stukken zijn twee CBM64's (origineel model wat stuk is en nieuw plat model), inclusief 1541 diskdrive, en een Atari 1024 ST-f met Atari monitor. Die laatste heb ik meegekregen bij een bijbaantje. Ik kon toen ook een of andere antieke dumb terminal meenemen (Kast met geïntegreerde monitor en los toetsenbord; je zet hem aan, er komt beeld, en dan staat 'ie te wachten tot 'ie wat krijgt van het netwerk
), maar dat vond ik iets te gortig worden. 
M'n oudste machine is geen computer, maar een rekenmachine: Sharp Compet 361R. Deze heeft geen LCD-display, maar gloeibuisjes (zogenaamde Nixie-tubes), met daarin voor elk cijfer een apart gloeidraadje.

M'n oudste machine is geen computer, maar een rekenmachine: Sharp Compet 361R. Deze heeft geen LCD-display, maar gloeibuisjes (zogenaamde Nixie-tubes), met daarin voor elk cijfer een apart gloeidraadje.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Ik heb hier nog
: 
en daarvan 2x
, met een nog een zooi cassetes!
. En daarnaast nog een paar van dat soort dingen
. En een 8086 van tulip!
.

en daarvan 2x
ik had hier ooit een 8088 staan van Philips. In een joepert van een kast inc. zo'n zwart-groen schermpie en wel een boel Mhz hoor
de huidige rekenmachines zijn nog sneller!
d'r zat zelfs 256kb geheugen in een een 5mb HDD.
jammer dat op ie een gegeven moment stuk was. daarom maar weggeflikkert
d'r zat zelfs 256kb geheugen in een een 5mb HDD.
jammer dat op ie een gegeven moment stuk was. daarom maar weggeflikkert
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Anoniem: 28195
Ooit een p2000M gehad:
Monochroom beeldscherm, 2 5.12" floppydrives , cassette drive, 5 insteekmodules,1 extra moederbord met onderstuning voor kleur, zooi floppy's en tapes met software, handleidingen en de complete schema's van de hardware.
allemaal weggegooid
(We wisten niet dat sommige mensen van de HCC er nog in geintreseerd waren.)
Monochroom beeldscherm, 2 5.12" floppydrives , cassette drive, 5 insteekmodules,1 extra moederbord met onderstuning voor kleur, zooi floppy's en tapes met software, handleidingen en de complete schema's van de hardware.
allemaal weggegooid
Anoniem: 42142
Dit is toch zo'n Commodore CDTV?Op zaterdag 12 januari 2002 15:21 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
Mijn top stuk:
[afbeelding]
Heb ik geloof ik nog boven op zolder (in werkende staat) staan. Al jaren geen aand8 meer aan besteedt, helaas...
Anoniem: 33798
1. ga naar je lokale rova en sleep daar (onopgemerkt) nog wat oude zooi uit de computerbak
2. waar ik werk hebben we nog een DEC (digital?) staan die een aardig wandje beslaat. weet niet of je hem mag hebben maar volgens mij weet mijn baas niet eens dat dat ding er staat (in de kelder)
3. kom langs bij DJO amersfoort. we hebben hier nog een enorme zooi waar we vanaf willen (http://djoamersfoort.cjb.net)
2. waar ik werk hebben we nog een DEC (digital?) staan die een aardig wandje beslaat. weet niet of je hem mag hebben maar volgens mij weet mijn baas niet eens dat dat ding er staat (in de kelder)
3. kom langs bij DJO amersfoort. we hebben hier nog een enorme zooi waar we vanaf willen (http://djoamersfoort.cjb.net)
Mn vader heeft nog een supercool-middeleeuws ding staan: Een Holborn 9100 
De processor: Zilog Z80A, 4 MHz
Intern Geheugen: 72 k standaard, uit te breiden tot 220 k
background memory 2.5 MB on two 8" diskettes, more diskettes or 30 MB harddisk optional
operating system Holborn OS or CP/M

En das dan alleen de monitor, de computer zelf is ter grote van een wasmachine
De processor: Zilog Z80A, 4 MHz
Intern Geheugen: 72 k standaard, uit te breiden tot 220 k
background memory 2.5 MB on two 8" diskettes, more diskettes or 30 MB harddisk optional
operating system Holborn OS or CP/M

En das dan alleen de monitor, de computer zelf is ter grote van een wasmachine
* WHiZZi verzamelt oude PC's
Ik heb hier nog staan:
Tandy TRS-80 Colour Computer II uit 1982
De mijne is ietsjes anders, maar oh zo ruig. Ik zal morgen foto maken
Phillips P2000C (1985)
Phillips P52nogiets (1985, soort van terminal ding)
Apple Macintosh CI (dunno, 1990 ofzoiets)
Phillips 8086 (helemaal compleet
)
Commodore Amiga A600 HDD (1992)
Commodore Amiga CDTV (1991)
Commodore Amiga 1200 (1992)
Verder heb ik nog ergens bij een tante een Exidy Sorcerer staan (1978
) staan

een Amiga 500 (1986), een MSX 8255 (1985
)
edit: ooh, ook nog IBM AT ?
1x 80286
3x 80386
7x 80486
3x Pentium (1 laptop ertussen, P90)
1x Athlon 550
1x Duron 900
Ik heb hier nog staan:
Tandy TRS-80 Colour Computer II uit 1982

De mijne is ietsjes anders, maar oh zo ruig. Ik zal morgen foto maken
Phillips P2000C (1985)
Phillips P52nogiets (1985, soort van terminal ding)
Apple Macintosh CI (dunno, 1990 ofzoiets)
Phillips 8086 (helemaal compleet
Commodore Amiga A600 HDD (1992)
Commodore Amiga CDTV (1991)
Commodore Amiga 1200 (1992)
Verder heb ik nog ergens bij een tante een Exidy Sorcerer staan (1978

een Amiga 500 (1986), een MSX 8255 (1985
edit: ooh, ook nog IBM AT ?
1x 80286
3x 80386
7x 80486
3x Pentium (1 laptop ertussen, P90)
1x Athlon 550
1x Duron 900
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
RDK_NL ook nadat ie hem hier had gezienOp zondag 13 januari 2002 23:47 schreef pinolief het volgende:
Wauw!! een echte CDTV van commodore, die wil ik wel hebbu!!!
* WHiZZi is al lang trotse eigenaar van een CDTV mét toetsenbord
Zwaar ruig dingetje. Ik ga er nog een MPG-module voor bestellen zodat ie kan werken als MP3 speler/VCD player.
edit: Na bezoek op de site waar ik het tandy plaatje vanaf heb gehaald en 1 telefoontje heb gepleegd:
Even vreugdedansje

Deze krijg ik
Most Common: Germany
Rarity (Euro): very rare
Year: 1983
Comment: Built 5"-Color (!) Monitor and 5,25"-Floppy (1541 compatible)
CPU: MOS 6510A
RAM / ROM: 64 kB / 20 kB
Colors: 16
Overigens, die Tandy TRS-80 is ook RARE volgens homecomputer.de
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Deze staat hier in de Kast P2000T

It was equiped with a Zilog Z80 micro processor running on 2.5 Mhz
standard equiped with 16 K of memory
Meer info P2000T(niet van mij)
www.homecomputer.de kent hem wel, maar geen info

It was equiped with a Zilog Z80 micro processor running on 2.5 Mhz
standard equiped with 16 K of memory
Meer info P2000T(niet van mij)
www.homecomputer.de kent hem wel, maar geen info
1+1+1 = 1
Hmmmm...
Het oudste wat ik hier heb staan is een XT uit 1987:
- 15 MB Harde schijf
- 4 MHz (
)
- 640KB geheugen
- Oranje-zwart schermpie
Als iemand nog oude spullen heeft liggen en er van af wil... ik houd me aanbevolen!
Het oudste wat ik hier heb staan is een XT uit 1987:
- 15 MB Harde schijf
- 4 MHz (
- 640KB geheugen
- Oranje-zwart schermpie
Als iemand nog oude spullen heeft liggen en er van af wil... ik houd me aanbevolen!
edit:
Oh ja, er draait WordPerfect 5.1 op!!
Wie kent dat nog 
Oh ja, er draait WordPerfect 5.1 op!!
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Anoniem: 44889
Epson laptop, zeeeeeer zeldzaam, heb er 1 gehad, heb ik verkocht voor 2800,- op de verzamelaars beurs in Utrecht.Op zaterdag 12 januari 2002 18:44 schreef Smoke_screen het volgende:
yo best kicke stuff hier allemaal maar ik zoek nog iets uuhm sorry ik heb er weinig gegevens over maar kan hem wel beschrijven Het is zon laptop van rond 1985-1990 met EXtreem klein beeldscherm en de dikte is ook ultiem dik.
many thnx in advance)
Ik denk dat je die bedoeld, als je z`n ding hebt WEES ER DAN ZUINIG OP.
OS was een Soort basic.
weet iemand hier hoe ik mijn sinclair ZX Spectrum aan de praat zou moeten krijgen? voor zover ik 't logisch kan bekijken zit alle kabelmeuk en zo er wel bij en hij ziet er zo goed uit dat 't me niet lijkt dattie kapot is of zo... maar die kabel die erbij zit moet (denk ik) op een heel oud soort monitor of een tv aangesloten worden...
op mijn vga monitoren gaat 't niet passen en m'n tv zie ik niet zulke stekkergaatjes aan... maar ik zou 'm o zo graag een keer proberen, ben echt benieuwd hoe dat eruit ziet! vooral omdat hij volgens 't boekje kleurenbeeld geeft... (hoeveel?! 4 kleuren oid?!)
BEN BENIEUWD!!
op mijn vga monitoren gaat 't niet passen en m'n tv zie ik niet zulke stekkergaatjes aan... maar ik zou 'm o zo graag een keer proberen, ben echt benieuwd hoe dat eruit ziet! vooral omdat hij volgens 't boekje kleurenbeeld geeft... (hoeveel?! 4 kleuren oid?!)
BEN BENIEUWD!!
Anoniem: 35245
Zal wel een Vic20 zijn... Heb ik vroeger ook gehad, is de voorloper van de C64 geweest... Ooit nog 998 gulden voor neergelegdOp donderdag 17 januari 2002 04:31 schreef larry_ellison het volgende:
Oja, ik heb ook nog een Commedore 16 ! z`n zwarte.
Nog niemand heeft daar iets over gepost
En op zolder nog een C20 geloof ik, alleen de c64 ontbreekt nog
Oude computers, ik verzamel ze niet, maar bewaar het spul wel.
- Phillips P2000 (zonder monitor)
- TRS 80 model IV (en een model III voor een case mod
)
- Een oude mac, met zo'n klein beeld in de computer.
- Een oude talking computer (nostalgie, was om engels te leren, met spellen als galgje e.d. met de looks van de TRS)
- En het top-model, een Nintendo game; Popey. (Desktop versie.)

De TRS
De Popey moet ik nog ergens uploaden.
PS, als iemand nog een TRS heeft staan, please! Mail me!
- Phillips P2000 (zonder monitor)
- TRS 80 model IV (en een model III voor een case mod
- Een oude mac, met zo'n klein beeld in de computer.
- Een oude talking computer (nostalgie, was om engels te leren, met spellen als galgje e.d. met de looks van de TRS)
- En het top-model, een Nintendo game; Popey. (Desktop versie.)

De TRS
De Popey moet ik nog ergens uploaden.
PS, als iemand nog een TRS heeft staan, please! Mail me!
Anoniem: 27020
contact me ff op icq, of geef ff je mailadresOp maandag 14 januari 2002 14:09 schreef Spice het volgende:
Af te halen bij mij:
Ik heb een Atari 2600 liggen, met een X in één cartridge. Kopen? Zie mijn mailadres.Op zondag 13 januari 2002 13:55 schreef henkyyyyyyy het volgende:
Ikzelf heb nog een: Atari 800xl
Atari 130xe
Atari 1040st
en ik wil heel graag een Atari 2600maar kan dat ding nergens meer vinden.
Heb ook een C16Op donderdag 17 januari 2002 09:52 schreef --EasY-- het volgende:
[..]
Zal wel een Vic20 zijn... Heb ik vroeger ook gehad, is de voorloper van de C64 geweest... Ooit nog 998 gulden voor neergelegd
Tandy TRS-80 hier thuis

P2000C

CDTV

Meer foto's volgen nog op een website

P2000C

CDTV

Meer foto's volgen nog op een website
das toch een game console??Op donderdag 17 januari 2002 10:39 schreef sebastius het volgende:
[..]
Ik heb een Atari 2600 liggen, met een X in één cartridge. Kopen? Zie mijn mailadres.
hee die heb ik ook nog
ff denken.. pole position, sea quest, dig dug, moon patrol, desert falcon ofso, kristal castles, vast nog wel wat... gloof dat ik mijn laatste spel voor 5 piek ofso heb gekocht
weet nog dat ik en me broer altijd de handen open hadden van zon olympics spel, moest je met zon joystick heel snel links-rechts bewegen, om die 3 pixels zo snel mogelijk van punt a naar b te krijgen... GEWELDIG !!
daar zat je dan de hele zondag met je handjes open van de blaren
en natuurlijk spellen lenen/uitlenen met iedereen die wist hoe je atari schreef

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Speccy output standaard naar gewoon PAL TV, die kabels zien er een beetje raar uit, maar passen gewoon in de tulp ingang van je TV.Op donderdag 17 januari 2002 09:12 schreef stoff het volgende:
weet iemand hier hoe ik mijn sinclair ZX Spectrum aan de praat zou moeten krijgen? voor zover ik 't logisch kan bekijken zit alle kabelmeuk en zo er wel bij en hij ziet er zo goed uit dat 't me niet lijkt dattie kapot is of zo... maar die kabel die erbij zit moet (denk ik) op een heel oud soort monitor of een tv aangesloten worden...
BEN BENIEUWD!!
De 2 audio-achtige uitgangen zijn voor cassettedeck (opslagmedium), en de laatste is voor de PSU- audio zit onboard (als je Sinclair BASIC aankrijgt
code:
1
| Beep 1,1 |
intoetsen, dan hoor je het
* dion_b zag laatst in Budapest een Speccy PSU die gebruikt werd om een geriatrische diskman te voeden
Een Speccy kan 16 kleuren aan (8 plus een 'bright' modus voor elke kleur), maar wel met beperking- de resolutie van de puntjes is (d8 ik) 256x192, maar de kleurresolutie is maar 32x24 (probeer je 2 pixels binnen een kleurblok een andere kleur te geven, verandert de gehele blok naar de laatstgebruikte kleur).
Oslik blyat! Oslik!
Hmmja ...Op donderdag 17 januari 2002 01:40 schreef WHiZZi het volgende:
edit: Na bezoek op de site waar ik het tandy plaatje vanaf heb gehaald en 1 telefoontje heb gepleegd:
Even vreugdedansje
[afbeelding]
Deze krijg ik
Most Common: Germany
Rarity (Euro): very rare
Year: 1983
Comment: Built 5"-Color (!) Monitor and 5,25"-Floppy (1541 compatible)
CPU: MOS 6510A
RAM / ROM: 64 kB / 20 kB
Colors: 16
Overigens, die Tandy TRS-80 is ook RARE volgens homecomputer.de
Die heeft sine ook nog es gehad ....
is alleen ooit gesneuvelt
K heb alleen de 5" monitor er nog van ....
hey, cool! dat ga ik een keer proberen... iemand enig idee wat ik kan/ zou moeten kunnen met dat machien trouwens? ik heb 'm nog nooit werkend gezien, maar kan 't niet over m'n hart verkrijgen om 'm te dumpen...Op donderdag 17 januari 2002 23:54 schreef dion_b het volgende:
[..]
heel verhaal
hij staat in de weg ei'k
ROFLMAOOp donderdag 17 januari 2002 23:08 schreef WHiZZi het volgende:
Tandy TRS-80 hier thuis
C:\>_
Neenee die liep zelfs al op 3,5 MHz... zozo....Op zaterdag 12 januari 2002 18:45 schreef Xtentic het volgende:
De komst van surround biedt de opnamestaf een ongekend arsenaal aan manipulatiemogelijkheden waar dan ook dankbaar gebruik van wordt gemaakt en waarmee het venster op de concertzaal vakkundig wordt gesloten. We luisteren verder via de brievenbus...
Die Epson heb ik verkocht op de verzamelaarsbeurs voor fl 2800,-Op maandag 14 januari 2002 15:34 schreef BigRonnyV het volgende:
Mmm, mijn Cypro heb ik al weggedaan, evenals mijn Olivetti m80 Atari 512 (uitgebreid naar 1024), mijn twee Atari 2600 en de oude 286 486 ed. Ik heb nog wel een Compaq Lte Elite met dockingstation, moet toch zeker een twintigduizend toen dr tij gekost hebben. O ja nog een leuke, een leuke Epson heb ik ook nog!
[afbeelding]
[afbeelding]
edit:
Typo's
GELD WAARD DUS
Hehe, als je wilt dumpen, hierheen graag- m'n 48K heeft kurenOp vrijdag 18 januari 2002 00:14 schreef stoff het volgende:
[..]
hey, cool! dat ga ik een keer proberen... iemand enig idee wat ik kan/ zou moeten kunnen met dat machien trouwens? ik heb 'm nog nooit werkend gezien, maar kan 't niet over m'n hart verkrijgen om 'm te dumpen...
hij staat in de weg ei'k
Verder wat je ermee kunt... Z80 assembler leren
Vrijwel elk spel wat er ooit voor uitgekomen is, is tegenwoordig als abandonware online te vinden, er zijn schemata voor hoe je een soort FTP verbinding tussen de soundcard van je PC en de Speccy maakt. En als je denkt dat dat totaal zinloos is, bedenk dat graphics meestal ondergeschikt is aan playability.
Ook een leuke spel om op te zoeken uit 1987: Driller (van Domark)- weliswaar monochroom, maar true 3D first person action/adventure... en dat een jaar of 9 voor Quake (en draaiend op een 3.44MHz 8-bit Z80 CPU).
Ik speel iig nog een aantal klassiekers (incl op Worms na de beste 'zat thuiskomen met je vrienden' spel ooit: Chaos- je speelt 2-8 tovenaars die allerlei spreuken kunnen uitspreken en zo beestjes kunt summonen en ander ongein kunt uitspoken) regelmatig op de emulator.
Oslik blyat! Oslik!
heb hier nog liggen:
1 x amiga 500
1 x amiga cd 32
1 x commodore vic 20 home comp (voorloper c64)
1 x texas instruments ti64a
werken allemaal nog en heb bij allemaal ook nog software.
als er iemand interesse heeft mail maar naar eppokiller@hotmail.com
1 x amiga 500
1 x amiga cd 32
1 x commodore vic 20 home comp (voorloper c64)
1 x texas instruments ti64a
werken allemaal nog en heb bij allemaal ook nog software.
als er iemand interesse heeft mail maar naar eppokiller@hotmail.com
Anoniem: 24359
Sanyo MBC-555 orgineel 8088 zit nou een V20 in en mem is 512kb(orgineel 128k), zit alleen geen orgineel beeldscherm bij. (speel nog wel s pacman op dit ding)
Philips Computer Monitor 80 in orginele doos met boekjes enz
Philips Computer Monitor 80 in orginele doos met boekjes enz
Anoniem: 30695
Mijn voormalig topstuk:

Weggedaan door mijn vader (toen ik nog thuis woonde) ivm ruimtegebrek..
Was echt een heerlijke computer, haarscherp monochroom scherm, de beste versie van het spel "space invaders" (invaders1039) beter/mooier als de Atari versie! robuust en (heel erg)zwaar. iee488 bus met vele uitbreidingsmogelijkheden. Voor die tijd (1977)echt een supercomputer. Hij is ook nog in de serie "buck rogers" gebruikt, die ver in de toekomst speelde, omdat de PET er zo futuristisch uitzag.

binnenkant

optionele diskdrives

Was echt een heerlijke computer, haarscherp monochroom scherm, de beste versie van het spel "space invaders" (invaders1039) beter/mooier als de Atari versie! robuust en (heel erg)zwaar. iee488 bus met vele uitbreidingsmogelijkheden. Voor die tijd (1977)echt een supercomputer. Hij is ook nog in de serie "buck rogers" gebruikt, die ver in de toekomst speelde, omdat de PET er zo futuristisch uitzag.

binnenkant

optionele diskdrives
Heb hier nog genoeg oude beestjes staan, een stuk of 4/5 P2000, een MSX2, paar CP/M machines en nog wat ongein. Staan nu allemaal eigenlijk te verstoffen op de zolder, behalve me MSX dan
.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Anoniem: 28739
mijn vader is ook oude pc verzamelaar hij heeft staan:
commedore 64
spectrum
oud digital laptopje
oud appeltje
amiga 500
oud canon handheld
en nog een oude laptop
best lollige dingen
ik probeer er nog foto's van te maken
commedore 64
spectrum
oud digital laptopje
oud appeltje
amiga 500
oud canon handheld
en nog een oude laptop
best lollige dingen
ik probeer er nog foto's van te maken
Vertel eens meer over die pet!Op vrijdag 18 januari 2002 22:39 schreef eelcoz het volgende:
Mijn voormalig topstuk:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
binnenkant
[afbeelding]
optionele diskdrives
Waarrvoor wedtb ie gebruikt?
Hone pc? anno 1977 zal toch niet
Wat een coool ding.
Ik wil meer weten, vertel pleas more, kaN IE OOK c64 SPELLEN spelen?
of c16?vic20?
Wat is het intern geheugen?
OS?
Flop drive competeble met c64?
bedankt alvast!
O,jA MEER PIC
jullie hebben dan wel die mooie oude computers en sommige verzamelen ze ook nog.
maar weet je wat echt antiek is, ER NOG MEE WERKEN!!!!
ik heb een collega die zweert bij z'n commodore 64.
wanneer hij dat ding een opdracht geeft om te verwerken dan gaat hij slapen en als hij 's mogens beneden komt is het ding soms nog niet klaar met werken.
en met zoiemand moet ik samen werken, aaaaarrggghhh
maar weet je wat echt antiek is, ER NOG MEE WERKEN!!!!
ik heb een collega die zweert bij z'n commodore 64.
wanneer hij dat ding een opdracht geeft om te verwerken dan gaat hij slapen en als hij 's mogens beneden komt is het ding soms nog niet klaar met werken.

en met zoiemand moet ik samen werken, aaaaarrggghhh
Begonnen in 1983 met dit:

Een EACA EG2000 Colour Genie.
Oorspronkelijk met alleen een cassetterecorder als opslagmedium. Later in 1984 een Star SG10 printer gekocht:

Superdegelijk, dat ding werkt nog steeds. Gebruik was ook goedkoop, want deze printer gebruikte gewone typemachinelinten van een paar piek.
Bovendien in 1985 nog een FDD (SS/DD = 180 KB) erbij voor 1500 piek (was toen pokke duur
, daar koop je nu een hele PC voor). Van deze computer had ik alles: circuit diagrams, ROM listing van de BASIC interpreter, DOS ROM layout etc. Dit soort machientjes waren tot op het laatste bit te ontleden.
Verder heb ik nog op zolder ergens een Acorn Electron:

en een Amiga 500:

Een EACA EG2000 Colour Genie.
Oorspronkelijk met alleen een cassetterecorder als opslagmedium. Later in 1984 een Star SG10 printer gekocht:
Superdegelijk, dat ding werkt nog steeds. Gebruik was ook goedkoop, want deze printer gebruikte gewone typemachinelinten van een paar piek.
Bovendien in 1985 nog een FDD (SS/DD = 180 KB) erbij voor 1500 piek (was toen pokke duur
Verder heb ik nog op zolder ergens een Acorn Electron:

en een Amiga 500:

For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Ik heb nog een Micro Professor 1 Plus.... Met een echte Z80 erin...Heeft er iemand nog handboeken voor.????

Anoniem: 37371
handboek voor het programmeren van de z80
Micro computer techniek 1
Het programmeren van de z80
a.c.h.m. Maas
daar staat precies die z80 in beschreven, die jij hebt.
ik heb er mee op school gewerkt.
hier instructieset en specs
http://mpc214.jonker.nl/~drp/UM0081.PDF
http://mpc214.jonker.nl/~drp/z80cpu_um.pdf
en een plaatje uit het boek
http://mpc214.jonker.nl/~drp/MGI00001.bmp
Micro computer techniek 1
Het programmeren van de z80
a.c.h.m. Maas
daar staat precies die z80 in beschreven, die jij hebt.
ik heb er mee op school gewerkt.
hier instructieset en specs
http://mpc214.jonker.nl/~drp/UM0081.PDF
http://mpc214.jonker.nl/~drp/z80cpu_um.pdf
en een plaatje uit het boek
http://mpc214.jonker.nl/~drp/MGI00001.bmp
Ik had:
2x Sinclair ZX Spectrum, met Interface 1 en Microdrive (85k opslag per cart!!!), Hackinterface (copybox), diskdrive interface (die ik op mijn XT aansloot), diverse bandjes etc.
Een echte 8Mhz XT, met 32MB mfm harddisk (op zo'n kaart). Eerst een Hercules videokaart, later VGA (met ZW monitor). Die machine heb ik helemaal softwarematig zitten tweaken. Wat nou edit? Ik had Copy Con! Config.sys aanpassen met de files en buffers, zodat ik nét 1k erbij kreeg om Commander Keen te spelen. En natuurlijk XENON 2 gespeeld.
Ik heb:
Een antieke Olivetti laptop (sjouwable...), met 2 3,5" diskdrives (Double Density, 720Kb), en CGA zw lcd. Keyboard kun je loshalen (zit aan een kabel). Eindelijk sinds jaren weer de originele DIGGER kunnen spelen... Qbasic draait er geeneens op (512kb ram).
Een Atari 2600 spelcomputer, op de markt voor 10 piek.
Een Neptendo, nintendo 8 bit met spellen ingebouwd, van een ander merk, met pistool en vreemde gamepads. Kostte 5 piek.
2x Sinclair ZX Spectrum, met Interface 1 en Microdrive (85k opslag per cart!!!), Hackinterface (copybox), diskdrive interface (die ik op mijn XT aansloot), diverse bandjes etc.
Een echte 8Mhz XT, met 32MB mfm harddisk (op zo'n kaart). Eerst een Hercules videokaart, later VGA (met ZW monitor). Die machine heb ik helemaal softwarematig zitten tweaken. Wat nou edit? Ik had Copy Con! Config.sys aanpassen met de files en buffers, zodat ik nét 1k erbij kreeg om Commander Keen te spelen. En natuurlijk XENON 2 gespeeld.
Ik heb:
Een antieke Olivetti laptop (sjouwable...), met 2 3,5" diskdrives (Double Density, 720Kb), en CGA zw lcd. Keyboard kun je loshalen (zit aan een kabel). Eindelijk sinds jaren weer de originele DIGGER kunnen spelen... Qbasic draait er geeneens op (512kb ram).
Een Atari 2600 spelcomputer, op de markt voor 10 piek.
Een Neptendo, nintendo 8 bit met spellen ingebouwd, van een ander merk, met pistool en vreemde gamepads. Kostte 5 piek.
Anoniem: 15714
ik ben begonnen met een Philips 9100 nu weet ik zo een twee drie niet wat de preciese specificaties zijn. wat ik wel weet:
het was een 286, 20 mb HD en een DD floppy drive... oja er zat een heus EGA scherm bij.
het was een 286, 20 mb HD en een DD floppy drive... oja er zat een heus EGA scherm bij.
Heb zelf nog een TI994A (swerelds eerste 16 bits homecomputer (je weet wel, dat zilveren ding), met z'n topspel PARSEC! Hierop heb ik heel wat in TiBasic en Extended Basic geprogrammeerd. Staat bij m'n ouders in de schuur, dus als ik nog eens in Noordwijkerhout kom zal ik even een paar plaatjes schieten. Daarnaast nog 2 C64s, 2 C128s en zelfs een C128Dr (da's met een metalen kast en separaat toetsenbord). Ook nog twee Sharp MZ800s met floppy drive. Mooi spul allemaal. Verder nog heel wat 1541s 1571s etc.
LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com
Dit topic is gesloten.